جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا ائمه اطهار شفا می‌دهند یا ؟؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    351
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    14 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0

    آیا ائمه اطهار شفا می‌دهند یا ؟؟




    در طول تاریخ تا به امروز خیلی داستانهایی که بر واقعیت اتکا داشت، شنیده ایم. معجزاتی که رخ داده است. حال مسئله ی معجزه، خود مسئله ای مبهم بوده است.
    مسئله ی اصلی در اینجاست مگر ائمه اطهار، مثل ما انسانها نیستند. ایشان نیز در زمینی و بندگی بودنشان شکی نیست. تفاوتی با انسانها در زندگی زمینی و بعد از مرگ مورد سوال واقع شدنشان و ... ندارند.
    من هر وقت امامزاده ها و مشهد رفتم از اینکه خواسته ام را از آنها بخواهم، شرمم آمده و اُبهت خدا را در آن لحظه بر قلبم احساس کردم؟!

    چرا انسانها نیاز خود را به بنده ی خدا می برند؟ در حالیکه خدا مطلق و خالق کائنات است؟
    آیا معجزه به دست ائمه و امامزاده ها رخ می دهد؟
    اصل معجزه را به ائمه نسبت دادن درست است؟
    حقیقت معجزه در چیست؟




    یارب
    ای خدا با تو سخن می گویم:
    ***
    گر به تو افتدم نظر؛ چهره به چهره، رو به رو .... شرح دهم غم فراق؛ نکته به نکته، مو به مو
    ***

  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    1,758
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام سرکار خانم تاری،

    من تاجایی که بلدم جواب میدم هر جاییش که اشتباه هست لطفا دوستان تذکر بدن...

    نقل قول نوشته اصلی توسط tary1357 نمایش پست
    مسئله ی اصلی در اینجاست مگر ائمه اطهار، مثل ما انسانها نیستند. ایشان نیز در زمینی و بندگی بودنشان شکی نیست. تفاوتی با انسانها در زندگی زمینی و بعد از مرگ مورد سوال واقع شدنشان و ... ندارند.
    لطفا پست پایین را مطالعه بفرمایید:

    http://www.askquran.ir/showpost.php?...1&postcount=76

    نقل قول نوشته اصلی توسط tary1357 نمایش پست

    چرا انسانها نیاز خود را به بنده ی خدا می برند؟ در حالیکه خدا مطلق و خالق کائنات است؟
    به علت اینکه خدا به ما دستور داده اند که چنین کاری بکنیم. یکی از حکمتهاش هم این هست که بندگی ما را بسنجند که آیا ما تکبر می ورزیم یا قبول میکنیم. دقیقا همین رابطه بین شیطان و انسان بود ولی شیطان متاسفانه شکست خورد. حال نوبت امتحان ماست.

    برادران یوسف از پدرشون یعقوب در خواست کردند که از خدا طلب مغفرت براشون بکنه و او را شفیع خودشون قرار دادند و این به هیچ عنوان شرک نیست چون دستور خداست.

    نقل قول نوشته اصلی توسط tary1357 نمایش پست
    آیا معجزه به دست ائمه و امامزاده ها رخ می دهد؟
    متوجه سوال شما نمی شوم. اگر کرامتی ائمه و امامزاده ها دارند به اذن خداست.

    نقل قول نوشته اصلی توسط tary1357 نمایش پست
    اصل معجزه را به ائمه نسبت دادن درست است؟
    به نظر من شرک هست. حتی ائمه با تمام عظمتشون ربی دارند به نام الله.

    نقل قول نوشته اصلی توسط tary1357 نمایش پست
    حقیقت معجزه در چیست؟[/right]


    [/size][/b]
    نمی دونم.


    خدا نگه دار شما
    طیب
    ویرایش توسط طیب : ۱۳۸۷/۱۰/۲۷ در ساعت ۱۸:۲۶
    هر معرفتى كـــه بوىِ هستىِ تو داد *** ديوى است به ره، از آن حذر بايد كرد


    سبحه بر کف، توبه بر لب،دل پر از شوق گناه/ معصيت را خنده مي آيد ز استغفار ما


    أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ




  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    850
    تشکر:
    1
    حضور
    35 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    9



    نقل قول نوشته اصلی توسط tary1357 نمایش پست

    1-چرا انسانها نیاز خود را به بنده ی خدا می برند؟ در حالیکه خدا مطلق و خالق کائنات است؟
    2-آیا معجزه به دست ائمه و امامزاده ها رخ می دهد؟
    3-اصل معجزه را به ائمه نسبت دادن درست است؟
    4-حقیقت معجزه در چیست؟



    با سلام

    پاسخ سؤالات را به ترتیب عرض می کنم:
    1-دست نیاز وتقاضای کمک کردن از غیر خدا ؛ به این نیت که این غیر خدا این تواناییش از خودش است ...بله این شرک است .ولی اگر با این دید که همه توانایی او از جانب خدا به او داده شده وخداوند او را وسیله رفع مشکل ما قرارداده است اصلا شرک نیست.مثلا شما برای تعمیر کفشت ...ناچاری که به کفاشی مراجعه کنی.آیا کمک خواستن از کفاش به این دید که این کفاش توانایی واستعداد کفاشی را خدا به او داده ؛ شرک است؟ قطعا چنین نیست.
    از طرفی همین خدای قادر مطلق ؛خودش به ما امر کرده که حتی برای تقرب ونزدیکی به خودش هم وسیله ای را پیدا کنید.يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسيلَة....اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهيزيد! و وسيله‏اى براى تقرب به او بجوئيد!
    وسيله قرار دادن مقام انسان صالحى در پيشگاه خدا و طلب چيزى از خداوند به خاطر او، به هيچوجه ممنوع نيست و منافات با توحيد ندارد، در آيه 64 سوره نساء مى‏خوانيم:
    وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِيماً:
    " اگر آنها هنگامى كه به خويشتن ستم كردند (و مرتكب گناهى شدند) به سراغ تو مى‏آمدند و از خداوند طلب عفو و بخشش مى‏كردند و تو نيز براى آنها طلب عفو مى‏كردى، خدا را توبه‏پذير و رحيم مى‏يافتند".
    و نيز در آيه 97 سوره يوسف مى‏خوانيم كه: برادران يوسف از پدر تقاضا كردند كه در پيشگاه خداوند براى آنها استغفار كند و يعقوب نيز اين تقاضا را پذيرفت.
    در آيه 114 سوره توبه نيز موضوع استغفار ابراهيم در مورد پدرش آمده كه تاثير دعاى پيامبران را در باره ديگران تاييد مى‏كند و همچنين در آيات متعدد ديگر قرآن اين موضوع منعكس است.
    پس نکنه مهم این است قدرت آن کسانی که وسیله قرار می دهیم رامستقل ندانیم بلکه قدرتشان را از جانب خدا بدانیم.
    2- بله در مورد ائمه هم مانند پیامبران معتقدیم که دارای معجزات بوده اند.
    درباره ائمه اطهارصدها معجزه و امر خارقالعاده و خبرهاى غیبى نقل شده، در کتابهاى حدیث و مناقب و تاریخ نگاشته شده است. صدها راوى که هرکدام در شهرى بوده و در زمانى میزیسته آن معجزات را حکایت کرده، در کتابهاى حدیثحتى بعض کتابهاى اهل تسنن ضبط است. از مجموع آن احادیث اجمالا این مطلب اثبات مىشود که ائمه اطهار نیز مانند پیغمبران داراى معجزاتى بوده و مىتوانستهاند عنداللزوم امور خارق العاده اى را انجام دهند. معجزاتى که براى آنان نقل شده مانند معجزاتى است که براى پیغمبر اسلام و سایر پیغمبران حکایت شده است. در محیط تشیع از ضروریات مذهب امامیه بشمار مى رود. انکار آنها بمنزله آنست که اصل امامت و وجود امامها مورد انکار واقع شود.
    اما در مورد امام زاده ها واولیای الهی قائل به امکان وجود کرامت از آنها هستیم نه معجزه. یعنی افراد دیگر غیر از ائمه مانند امامزاده ها و اولیای الهی(از بندگان برجسته خدا) ممکن است دارای کرامت باشند، یعنی به خاطر آبرویی که نزد خدا و ائمه دارند، مثلاً اگر از خداوند شفای بیماری را بخواهند، ممکن است شفا پیدا کند و این غیر از معجزه است.
    3-نسبت دادن معجزه به ائمه با این نگاه که : به خواست خداوند واراده خداوند امرخارق العاده ای توسط ائمه رخ داده است ایرادی ندارد.ولی اگر بگوییم ائمه خودشان مستقلا چنین توانایی دارند ایراد دارد وشرک است.
    4-حقیقت معجزه این است که امری در میان سایر امور خارق العاده رخ داده ،که وابسته به قدرت بی‌کران الهی است و در عصر هر پیامبری وامامی، متناسب با شرایط زمانی حاکم همان دوره رخ می‌دهد.
    موفق باشید

    ویرایش توسط askari110 : ۱۳۸۷/۱۰/۲۸ در ساعت ۱۳:۰۹
    مولایم علی فرموند:
    يابُنَىَّ اِصبِر عَلَى الحقِ وَ اِن كانَ مُرّا; اى پسر جان! در راه حق صبور و مقاوم باش گرچه تلخ و رنج آور باشد.
    هرگز گمان مبر زخیال تو غافلم ،گرمانده ام خموش ، خدا داند ودلم.....
    چون عاقبت همه امور با خداست همه چیز را به او واگذار کردم.

  6. تشکرها 2


  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    351
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    14 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط askari110 نمایش پست
    و نيز در آيه 97 سوره يوسف مى‏خوانيم كه: برادران يوسف از پدر تقاضا كردند كه در پيشگاه خداوند براى آنها استغفار كند و يعقوب نيز اين تقاضا را پذيرفت.
    با سلام و
    با تشکر از استاد محترم جناب آقای عسگری و همراهی جناب طیب

    جدای از اصل مسئله؛ این موضوع نیز همیشه سوال بوده؟
    ممنون از عنایت دوستان

    حضرت یعقوب با اینکه پیامبر بودند چرا در نبود حضرت یوسف بیقراری می کردند تا جایی که گفته شده نابینا شدند.
    مگر خداوند از سرنوشت حضرت یوسف وی را با خبر نمی کردند. یا اگر هم با خبر نکنند مگر پیامبران ایمانشان در حدی نبود که به خواست خدا راضی باشند؟
    یارب
    ای خدا با تو سخن می گویم:
    ***
    گر به تو افتدم نظر؛ چهره به چهره، رو به رو .... شرح دهم غم فراق؛ نکته به نکته، مو به مو
    ***

  8. تشکرها 2


  9. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    1,957
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    28
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط tary1357 نمایش پست
    چرا انسانها نیاز خود را به بنده ی خدا می برند؟ در حالیکه خدا مطلق و خالق کائنات است؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط tary1357 نمایش پست
    آیا معجزه به دست ائمه و امامزاده ها رخ می دهد؟
    اصل معجزه را به ائمه نسبت دادن درست است؟
    حقیقت معجزه در چیست؟
    با سلام به شما دوست گرامي..
    1- شما نياز حتي روز مره خود مانند نان و برنج و آب را از كجا تامين ميكيند؟
    2- معجزه امر خارق العاده هست كه به لطف و عنايت خدا با سببيت انسانهاي الهي انجام ميشود.
    موفق باشيد.
    الهمّ صلّ علی محمّد وآل محمّد

  10. تشکر


  11. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    850
    تشکر:
    1
    حضور
    35 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    9



    نقل قول نوشته اصلی توسط tary1357 نمایش پست
    با سلام و
    با تشکر از استاد محترم جناب آقای عسگری و همراهی جناب طیب

    جدای از اصل مسئله؛ این موضوع نیز همیشه سوال بوده؟
    ممنون از عنایت دوستان

    حضرت یعقوب با اینکه پیامبر بودند چرا در نبود حضرت یوسف بیقراری می کردند تا جایی که گفته شده نابینا شدند.
    مگر خداوند از سرنوشت حضرت یوسف وی را با خبر نمی کردند. یا اگر هم با خبر نکنند مگر پیامبران ایمانشان در حدی نبود که به خواست خدا راضی باشند؟
    با سلام
    درپاسخ به این سؤال شما هم باید عرض کنم که:
    بی قراری یعقوب برای فرزندش که بسیار مورد علاقه او بوده است یک امر عادی است.وازنظر عقیدتی هم ایرادی براین کار نیست .چرا که حضرت با تمام علاقه اى كه به فرزندش دارد ـ به طورى كه از فراق او بينايى خود را از دست مى دهد ـ نسبت به اين حادثه، هرگز به خدا اعتراض نكرده و از دايره صبر خارج نمى شود و مى فرمايد: «فَصَبْرٌ جَمِيل;(يوسف،83) من شكيبايى مى كنم شكيبايى جميل (و خالى از كفران)
    از طرفی يعقوب (على نبينا وآله وعليه السلام) از خوابى كه يوسف ديده بود اطلاع داشت و سال ها نگران وقوع چنين حادثه اى بود، و زمانى كه اين واقعه رخ داد، حضرت متوجه شد كه مقدمات تعبير آن خواب شروع شده است. ايشان هم از جهت فراست مؤمن ـ كه به نور خدا مى بيند ـ و نيز از جهت آگاهى غيبى، مى دانست كه برادران يوسف دروغ مى گويند و يوسف سربه نيست نشده، بلكه زنده است و آن فرزند كوچك، اسير بيابان ها و نامردمان است، به همین خاطر بی تابی او امری طبیعی به نظر می رسد
    دیگر اینکه حضرت يعقوب (على نبينا وآله وعليه السلام) از پيامبرى يوسف و ذات پاك او خبر داشت، و وقتى مى ديد، چنين انسان قدسى، به دست برادران حسود، به سخت ترين مصايب دچار شده است گريه مى كرد; غير از گريه اى كه براى انسان عادى مى كنند، مثل گريه مردم بر امام حسين(عليه السلام)، كه هم به خاطر مظلوميت ها و مصايب ايشان، گريه مى كنند و هم به جهت آن كه اباعبداللّه(عليه السلام) داراى ذاتى پاك و مقدس بود; و هم به جهت زنده نگه داشتن نام و پيام ايشان در تاريخ. حضرت يعقوب (على نبينا وآله وعليه السلام) نيز با گريه هاى خود، نه تنها بر معايب پيامبرى پاك و قدّوسى اشك مى ريخت، بلكه نام او را زنده نگه داشت تا آن كه فراموش نشود، و بعد از مدتى طولانى كه يوسف پيدا مى شود، امرى عجيب نباشد، لذا ايشان خود را با گريه هاى طولانى، منتظر نشان مى دادند،ولذا شاید این گریه یعقوب جزء رسالت ایشان باشد.
    موفق باشیدوالتماس دعا-عسکری

    مولایم علی فرموند:
    يابُنَىَّ اِصبِر عَلَى الحقِ وَ اِن كانَ مُرّا; اى پسر جان! در راه حق صبور و مقاوم باش گرچه تلخ و رنج آور باشد.
    هرگز گمان مبر زخیال تو غافلم ،گرمانده ام خموش ، خدا داند ودلم.....
    چون عاقبت همه امور با خداست همه چیز را به او واگذار کردم.

  12. تشکرها 2


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ✿^؟؟^✿بیت المال را جــدی بگیرید!✿^؟؟^✿
    توسط neginsabz در انجمن اخلاق
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۹/۱۲, ۱۴:۰۸
  2. جمع بندی قیامت چه زمانی رخ می دهد؟؟!!
    توسط taslim در انجمن قیامت
    پاسخ: 41
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۰, ۰۸:۱۹
  3. سجده به غیرخدا حرام نیست؟؟(سجده برادران به یوسف)
    توسط منتقد کوچولو در انجمن آیات الاحکام
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۳/۲۸, ۱۷:۵۱
  4. در خدا باوری و دین داری عقل مقدم است یا ایمان؟؟
    توسط paul در انجمن ادیان و فرق در قرآن
    پاسخ: 15
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۲/۱۴, ۲۲:۰۷
  5. چرا افضل اعمال ؟؟
    توسط حکمتی فرد در انجمن مهدویت و امام زمان در قرآن
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۸۹/۰۵/۰۴, ۱۱:۰۷

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود