-
۱۳۸۷/۱۰/۲۸, ۱۲:۲۵ #1
- تاریخ عضویت
دي ۱۳۸۷
- نوشته
- 27
- مورد تشکر
- 20 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
آیا انتظار فرج اثر مثبتی دارد؟
آیا انتظار فرج اثر مثبتی دارد؟
از نظر من که این کار به هیچ وجه اثر مثبتی نداره...
علاوه بر این که ممکنه این توهم رو در ما ایجاد کنه ایشون باید
بیاد...در غیر این صورت حتی اگر انتظار بی اثر هم باشه هیچ
اثر مثبتی نداره وتنها امید واحی به انسان میده...
تازه اگر چنین فردی وجود داشته باشه وبیاد...مسئله ای
نیست...ولی این که فرهنگ انتظار رو تقویت کنیم و منتظر آقا باشیم
و چاه جمکران رو ایجاد کنیم و جمکران دوم وسوم....
این ها همه شامل همون افیون توده ای میشه که مارکس گفت..
ما باید خودمون امام زمان خودمون باشیم...مثل چگوارا...
-
تشکر
-
۱۳۸۷/۱۰/۲۸, ۱۳:۱۵ #2
- تاریخ عضویت
مهر ۱۳۸۷
- نوشته
- 1,758
- مورد تشکر
- 3,252 پست
- حضور
- 6 ساعت 31 دقیقه
- دریافت
- 7
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
سلام
انتظار فرج و گشایش برای افرادی هست که ایمان دارند که چنین شخصی هست نه کسانی که فکر میکنن امام زمان یک توهم و تخیل هست. مطمئنن برای افرادی که ایمان ندارن فرج معنایی نداره چه مثبتش چه منفیش!
------
خب!
اما برای اون افرادی که منتظر یک نفر هستند نه یک توهم ...
زمانی که عیسی روح الله (علی نبینا و آله و علیه السلام) مبعوث شد فکر میکنید از فرج چه کسی صحبت کرد؟ آیا کاری عبث بود که مژده میداد قومش را به گشایشی که خواهد آمد:
سوره الصف
وَإِذْ قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُم مُّصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ يَأْتِي مِن بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جَاءهُم بِالْبَيِّنَاتِ قَالُوا هَذَا سِحْرٌ مُّبِينٌ «6»
و [ ياد كن ] هنگامي را كه عيسى پسر مريم گفت : اى بنى اسرائيل ! به يقين من فرستاده خدا به سوى شمايم ، تورات را كه پيش از من بوده ، تصديق مي كنم ، و به پيامبرى كه بعد از من مي آيد و نامش « احمد » است ، مژده مي دهم . پس هنگامي كه [ احمد ] دلايل روشن براى آنان آورد ، گفتند : اين جادويى است آشكار ! ! « 6»
اگر عیسی کاری عبث انجام داد ما هم میخواهیم مانند او باشیم.
تا بعد
طیب
هر معرفتى كـــه بوىِ هستىِ تو داد *** ديوى است به ره، از آن حذر بايد كرد
سبحه بر کف، توبه بر لب،دل پر از شوق گناه/ معصيت را خنده مي آيد ز استغفار ما
أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ
-
تشکرها 5
-
۱۳۸۷/۱۰/۲۸, ۱۳:۳۸ #3
- تاریخ عضویت
دي ۱۳۸۷
- نوشته
- 27
- مورد تشکر
- 20 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
جناب طیب ....
بنده نمی دونم....
ولی سوال من رو نگرفتید...
انتظار فرج چه سودی دارد؟
نه این که خود امام زمان چه سودی دارد...
گویا از بس که گروههای معاند به شما گیر دادند به چشم دشمن خونی میبینیدشان
-
۱۳۸۷/۱۰/۲۸, ۱۳:۴۰ #4
- تاریخ عضویت
شهريور ۱۳۸۷
- نوشته
- 813
- مورد تشکر
- 2,274 پست
- حضور
- 1 روز 37 دقیقه
- دریافت
- 165
- آپلود
- 14
- گالری
-
6
-
تشکرها 2
-
۱۳۸۷/۱۰/۲۸, ۱۳:۴۲ #5
یکی از سازندگیهای انتظار اینه که:
وقتی مجری عادل و منصوب از طرف خداوند اجرای احکام الهی در جامعه رو بطور مستقیم در دست نداشته باشه ، عدالت اجتماعی در هیچ زمینه ای ایجاد نمی شه ، هر کسی به میدان می آد و می خواد با اجرای تئوریهای شخصی خودش عدالت و امنیت و سعادت برای مردم رقم بزنه ، اشخاصی امثال مارکس و... که اتفاقا فرصتی هم برای اجرایی کردن تئوریهایشان به دست آوردند ، نشان دادند که نه تنها از سعادت و امنیت و عدالت خبری نشد بلکه وضعیت مردم بدتر از قبل شد ،انتظارمنجی عادل الهی نیاز بشر به یک فرد مورد اعتماد که قوانین و احکام حقه الهی را کامل ، دقیق و درست به اجرا در می آورد را در وجود بشر کشف می کند و آن را بصورت یک نیاز جدی ، فراروی بشر قرار می دهد و آن را نهادینه می کند تا بشر بداند که تنها پیروی از یک انسان معصوم مرتبط با خداوند می تواند سعادت دنیا و آخرت او را تامین و تضمین نماید ،انتظار ،انسان را با این نیاز ضروری رو در رو می نماید.
ویرایش توسط sara.m : ۱۳۸۷/۱۰/۲۸ در ساعت ۱۳:۴۵
مهدیا کعبه شد از تاب تو بی تاب بتاب
-
تشکرها 2
-
۱۳۸۷/۱۰/۲۸, ۱۴:۰۰ #6
- تاریخ عضویت
آبان ۱۳۸۷
- نوشته
- 598
- مورد تشکر
- 1,660 پست
- حضور
- 8 ساعت 2 دقیقه
- دریافت
- 3
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
باسلام دوست عزیز
اگه موافقین بحث رو اینطوری شروع کنیم:
موجودات
احتمالات
حرفهای تاریخی
مسلمات تاریخی
ودر اخر هم اثبات حرف حق هست
این گفته شمارو میشه از چند جهت بررسی کرد
از این نظر که احتمال داد کسی مسلمان نیست واین طرز فکر هم خب دلایل خودشو داره
و از اندیشه های کسانی مثل مارکس نیچه و....استفاده میکنه وبا اونه هم زندگی میکنه
ولی کسی که مسلمانه:
برای زندگی کردن تابع اصولی هست واین اصول توسط قران واهل بیت عرضه شده به ما نه کسی مثل مارکس
موجودات:وجود کسی بنام امام زمان وبقیه الله به معنای باقی خداوند در روی زمین
این اندیشه نه در اسلام که در ادیان دیگر هم وجود داره ودر یهود واسلام مهمترین بحث محسوب میشه و
می بینیم که انها از امام زمانی که بهش اعتقاد دارند بنام آرماگدون یاد میکنند
اگه احتمال بدیم که امام زمانی وجود نداره که برا کسی که باور نداره وجود نداره
اگه احتمال بدیم امام زمان وجود داره که به هزار ویک دلیل وجود داره وهست اون موقع چکار باید کنیم
یعنی اینکه هر وقت اومد ما هم بهش ایمان پیدا میکنیم که اون موقع مثل گروههایی میشیم که در قران میگن خدایا خودت رو به ما نشان بده تا ایمان بیاوریم وبعد هم ایمان نماورند
دوم اینکه انسان منتظر وظایفی به عهده داره
بهشت را به بها میدهند نه بهانه
مهدیت مقوم اندیشه اسلامیه
مهدویت موضوع شیعست اگه گرفته بشه شیعه چیزی نداره
واینکه این اندیشه پام ادیان اسمانیه
کسی که دغدغه اندیشه مهدویت رو داره به دنبال خود سازی میره
وهمه زندگیشو با قران تطبیق میده چون این اندیشه در راستای قرانه
اندیشه مهدویت انسان رو از فقر معنوی دور میکنه
اندیشه مهدویت به جامعه امید میده
اندیشه مهدویت به شدت وحدت زاست
بدنبال وحدت عزت واستقلال بوجود میاد
بحث مهدویت ولایت فقیه راهم پوشش میده
به اسان کمک میکنه که به خود سازی برسه
و به دنبالش جامعه اسلامی رو بسازه
اندیشه مهدویت به افکار انسانی کمک میکنه طوریکه کسی که این فکرو داره بدنبال بصیرت واگاهیه
واینکه کاری بکنه که امامش از او راضی باشه وعمرش رو تلف نکنه (هرکسی اگر این طرز فکرو داشته باشه دنیا گلستان میشه وهدف خلقت هم همینهاست)
اندیشه مهدویت به تلطیف روابط انسانی کمک میکنه
کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا
در عمله که انسان باید وجودش رو ثابت کنه وگرنه اگر انسان به فکر انتظار فرج نباشه طبق خاصیت انسان بودنش ممکنه دنبال خیلی چیزای غیر انسانی بره
انسان یا مسلمانه یا نیست حد وسطی وجود نداره
اگه مسلمانیم در حدیثی از امام صادق (ع) میخوانیم
انتظار فرج برترین اعماله لازم نیست که مسلمان فکر کنه انتظار فرج مثبته یا نیست
واگه هرکسی بخواد خودش این تصمیم رو بگیره که چی مفیده وچی غیر مفیدکه این اندیشه مخربترین اندیشه وهمون کار شیطانه وهمون پلورالیزم دینی هستش
مهدویت در دهکده جهانی جزء موضوعات ممنوعه است چون وحدت اوره سلطه طلبا مخالف این موضوع هستند
اسلام وقران در حوزه عمل از کسی که مسلمانه میخواد که ارمانگرا باشه
انسانهای ارمانگرا تسلیم پذیر نیستند
در آخر اینکه همه اجزای دین اسلام (قران .اهل بیت. احادیث. در یک راستا ساخته شدند وهدف خلقت جز بندگی نیست)
ویرایش توسط صدای دیدار : ۱۳۸۷/۱۰/۲۸ در ساعت ۱۴:۴۶
و هیچ فکر نکرد مامیان پریشانی تلفظ درهابرای خوردن یک سیبچقدر تنهاماندیم...
-
تشکرها 6
-
۱۳۸۷/۱۰/۲۸, ۱۴:۰۷ #7
- تاریخ عضویت
دي ۱۳۸۷
- نوشته
- 10,035
- مورد تشکر
- 25,834 پست
- حضور
- 17 روز 15 ساعت 28 دقیقه
- دریافت
- 6
- آپلود
- 0
- گالری
-
2
فضيلت انتظار فرج
اهلبيت: از آن جهت به انتظار فرج، تأكيد، توجه و توصيه كردهاند كه در انسان منتظر، اميد به آينده ايجاد ميشود و همين اميد، نقش بزرگي را در تلاش و كوشش او براي سازندگي اجتماعي ايفا ميكند.
حضرت علي (ع) ميفرمايد:
«انتظروا الفرج ولا تيأسوا من روح الله فإنّ أحبّ الأعمال عند الله عزّوجلّ انتظار الفرج»[بحارالانوار، ج52، ص 123،]
انتظار فرج داشته باشيد و از لطف الهي نااميد نشويد. به درستي كه محبوبترين اعمال نزد خدا انتظار فرج است.
اگر كسي به آينده اميدوار باشد و بداند كه دير يا زود، حكومت زمين به صالحان خواهد رسيد و امور جامعه اصلاح خواهد شد و ستم رخت بر خواهد بست، براي رسيدن به آن، نه تنها «خودسازي» خواهد كرد، بلكه تلاش ميكند تا با «دگرسازي»، زمينه تشكيل آن دولت كريمه را فراهم آورد.[جوادي آملي، عصاره خلقت، تنظيم محمد صفايي، ص 42،]
راهكارهاي انتظار فرج در كاهش ناهنجاريها
1. انتظار و احياي روابط عاطفي
هدف تمام روشهايي كه براي پيشگيري از كجروي جوانان به كار برده ميشود، برقراري مجدد روابط عاطفي و سازگاري از دست رفته كجروان و هنجارشكنان جامعه است.[مجموعه مقالات پيشگيري از جرم، ص 215.]
انتظار فرج، روح تازهاي است كه اگر در كالبد جوانان دميده شود، آنان را پايبند ارزشها و هنجارهاي ديني ميكند. در پرتو انتظار سازنده، الگوي رفتار مناسبي براي جوانان معرفي ميشود و «گروه مؤمنان» با سعة صدر و اخلاق حسنه، بارقههاي اميد را در دل نااميدان روشن ميكنند.
فيعمل كلّ امرئ منكم بما يقرب به محّبتنا»[بحارالانوار، ج53، ص 176]
پس هر يك از شما بايد كاري كنيد تا به محبت و دوستي ما نزديك شويد.
2. انتظار و معناداري زندگي
يكي از پيآمدهاي گسترش ناهنجاري و كجروي در جامعه، بيمعنا شدن زندگي است. در جامعهاي كه افراد به ارزشها و هنجارها پايبند نباشند و سنتها و مقررات جامعه به طور گسترده ناديده گرفته شود، نظم اجتماعي مختل ميگردد، و زندگي كردن در آن محيط ناخوشآيند ميشود. به نظر مرتن افراد مشاهده كنند بين اهداف متعالي زندگي و ابزار مقبول اجتماعي، فاصله و شكاف است همين، مسئله سبب فشار و ايجاد ناهنجاري و كجروي در بقيه افراد ميشود.[رحمتالله صديق، آسيب شناسي اجتماعي، ص 44]
انتظار به حالت كسي گفته ميشود كه از وضع موجود، ناراحت است و براي ايجاد وضع بهتر تلاش ميكند. در واقع موضوع انتظار حكومت حق و عدالت مهدوي و قيام مصلح جهاني، مركب از دو عنصر است:
الف) عنصر منفي كه همان بيگانگي با وضع موجود است؛
ب) عنصر مثبت كه خواهان وضع بهتر است.
علاقة انسان به پيشرفت و تكامل، دانايي و زيبايي و نيكي و عدالت، علاقهاي اصيل و جاوداني است كه انتظار ظهور مصلح بزرگ جهاني، نقطه اوج اين علاقه به شمار ميآيد.
یَا إِلَهِی وَ سَیِّدِی وَ مَوْلاَیَ وَ رَبِّی صَبَرْتُ عَلَى عَذَابِکَ فَکَیْفَ أَصْبِرُ عَلَى فِرَاقِکَ
اگه مي خواي اهل آسمون بهت رحم كنن به اهل زمين رحم كن
-
تشکرها 6
-
۱۳۸۷/۱۰/۲۸, ۲۱:۱۳ #8
- تاریخ عضویت
دي ۱۳۸۷
- نوشته
- 27
- مورد تشکر
- 20 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
نگرفتید چی شد....بنده فرمودم که شما منتظر هستید...
کیفیت زندگی من از نظر دینی با فردی که منتظر نیست فرقی
ندارد..فقط من تماما به امید خودم و خدا هستم و بقول علی
طوری زندگی می کنم که فردا می میرم و طوری دنیا میسازم که
1000 سال زنده هستم...
ولی این رو مقایسه کنید با فردی که منتظره ...
این فرد فکر می کنه که وضع جهان تنها با آمدن یک فرد خوب میشه
و هیچکس نمی تواند به جهان بیش از یک مرز خاص آرامش
ببخشه...در این میان کاسبان دین در دنیا می گویند که
:ما باید بخاطر زمینه سازی برای ظهور اون فرد حکومت رو در دست بگیریم و حکومت حق ماست:
(آیا این همون افیون توده ها نیست...؟)
_من به این نتیجه رسیدم که دین بدون روحانیت افیون توده نیست
ولی روحانیت به عنوان قشری که از طریق دین ارتزاق می کند
باور های مردم را دستمایه ی چپاول های خودش می کنه و در وهله ی اول بزرگترین ضربه رو به هما دین می زنه_
(sara.m)
اشخاصی امثال مارکس و... که اتفاقا فرصتی هم برای اجرایی کردن تئوریهایشان به دست آوردند
تا جایی که من می دونم مارکس مجری عدالت نبود سارا خانم....
مارکس مطلب نوشت...البته بنده مارکسیست نیستم که بگم هرچیزی
که ایشون گفت درسته...چون سوسیالیسم جنبشی به قدمت انقلاب فرانسه هست که با شعار آزادی و برابری روی کار آمد و اصلا سوسیالیسم
(جنبش بازگرداندن اختیار به انسان هست)
ولی با این حال مارکس که اصلا مجری نبود که بتواند کاری بکند...
---------------
اشخاص اجرا کننده همان چگوارا و تروتسکی بودند که با مبارزاتشون
توانستند بسیاری از ملت ها را از بند آمریکا رهایی بدهند...
همین...
ویرایش توسط سوسیالیست : ۱۳۸۷/۱۰/۲۸ در ساعت ۲۱:۱۹
-
تشکر
-
۱۳۸۷/۱۰/۲۸, ۲۱:۴۷ #9
منظور من بطور کلی کسانی بودند که چه در عرصه تئوری و نویسندگی به نظریه پردازی مشغول بودند و چه کسانی که مجری این تئوریها بودند ، همه و همه تا کنون نتوانستند آن عدالت و سعادت را برای بشر به ارمغان بیاورند و یا پس از ایجاد نسبی آن تضمین کننده بقایش باشند
ویرایش توسط sara.m : ۱۳۸۷/۱۰/۲۸ در ساعت ۲۱:۵۰
مهدیا کعبه شد از تاب تو بی تاب بتاب
-
تشکر
-
۱۳۸۷/۱۰/۲۹, ۰۰:۱۰ #10
نگاه درست و نگاه غلط
به نام خدا
اولاً باید درک درستی از انتظار پیدا کنیم آنگاه بر اساس معنا و مفهوم صحیح ببینیم اثر مثبت دارد یا خیر.
اینکه می گویید افیون توده است بله در صورتی که تصویر غلطی از انتظار برای خود ترسیم کرده باشیم افیون خواهد بود. اما انتظار به معنای درست آن نه تنها افیون نیست بلکه بهترین اثرات حیاتبخش را در زندگی فردی و اجتماعی انسان دارد.
قضیه چاه هم یک مسأله ی بی اهمیتی است که عده ای نمی دانند چیست و بی جهت آن را بزرگ کرده اند و هیچ نقشی در موضوع انتظار ندارد.
حالا معنای درست انتظار را بررسی کنیم ببینیم افیون خواهد بود یا بهترین عامل نشاط و تحرک و روحانیت چه نقشی در بین دارد؟
نگاه غیر منصفانه و برخاسته از بغض و کینه نسبت به روحانیت را نیز می توانید در انجمن مربوط (حوزه و روحانیت) پی گیری کنید.
و اما معنای درست انتظار فرج:
فرض کنید کسی منتظر آمدن یک مهمان بسیار عزیز است. مثل سرای داری که منتظر آمدن صاحبخانه است. آیا چنین فردی بدون تلاش و کوشش می نشیند و خانه را با تمام ریخت و پاش هایش رها می کند، یا بر عکس، دائماً به تمیزی و مرتب بودن آن می رسد،هر روز غبار روبی می کند، آن را آراسته و زیبا نگه می دارد، گل و گیاه آن را تازه و سرسبز نگاه می دارد و ووو؟
منتظر واقعی امام زمان هم به سر و وضع جسمی، روحی، معنوی و فکری خود رسیدگی می کند و هم در اصلاح جامعه و محیط خود در حد توان می کوشد، تا لایق جانان شود...
این معنای درست انتظار است. این معنا کجا و آنچه شما تصور کردید کجا!؟
و اما اثر دیگری که انتظار به معنای درست دارد این است که منتظران را به آینده ای روشن و تابناک و پر از عدل و داد و اتحاد و محبت و صفا و صمیمیت امیدوار می کند و امیدواری کم چیزی نیست. انسان و جامعه به امید و نشاط زنده است. فرد و جامعه ی نا امید دچار افسردگی شده و خیلی زود از پای در می آید.
تصور کنید که اگر این همه انتظار طولانی نبود، و اگر این عمر طولانی و عجیب مهدی منتظَر نبود آیا ملت های جهان اینهمه تشنه ی ظهور می شدند؟
و اگر این عطش و تشنگی برای ظهور نباشد آیا آن وحدت جهانی و انقلاب الهی در تمام ابعاد زندگی بشر رخ خواهد داد؟؟
وقتی که خوب بیاندیشیم می بینیم که هیچ کار خدا بی حکمت نیست.
و روحانیت پرچمدار و منادی این انتظار در طول تاریخ غیبت کبری بوده است تا این چشمه ی امید نخشکد و عشق به موعود جهانی خاموش نگردد.
امیدوارم با دقت بیشتر و تفکر درست به مسایل نگاه کنید و همه ی ما و شما به زودی در صف خدمتگذاران حضرت بقیة الله باشیم
یا حق
ویرایش توسط khoshnazar : ۱۳۸۷/۱۰/۲۹ در ساعت ۰۰:۲۶
نظر شما در باره این پیشنهاد چیه؟
(جلسات مناظره)
موضوع مهم : کربلایی کاظم ساروقی، حجتی غیر قابل انکار
چگونه؟؟؟ راه های جلوگیری از مرگ تدریجی جامعه
کم گوی و گزیده گوی چون دُرّ :Sokhan: !!! تا از سُخَنت جهان شود پُر !!!
الحذر الحذر! فَوَ الله لَقَد سَتَر، حتّی کأنَّه قد غَفَر
-
تشکرها 3
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
اشتراک گذاری