جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید







موضوع: چرا عقد موقت برای آقایان یک کار خیر محسوب می شه؟
-
۱۳۸۷/۱۱/۱۶, ۱۳:۴۱ #1
- تاریخ عضویت
دي ۱۳۸۷
- نوشته
- 18
- مورد تشکر
- 41 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 3
- آپلود
- 1
- گالری
- 0
چرا عقد موقت برای آقایان یک کار خیر محسوب می شه؟
راستش در مورد یه قسمت از کتاب سیاحت غرب سوال داشتم که موقع خوندنش حسابی عصبانیم کرده بود:
توی یه قسمتی توضیح داده پس از گذشتن از یه وادی سخت اون آقا به یه وادی امن می رسه و در جایی شروع به استراحت می کنه و براش یک حوری می فرستند بعد از هادی سوال می کنه که به چه دلیل حوری برایش فرستاده شده هادی پاسخ می دهد به خاطر اینکه در دنیا خانوم بیوه ای را که نیاز ... داشته در همون لحظه عقد موقت کرده و این حوری نتیجه ... ( ببخشید عین جمله کتاب رو نمی تونم بنویسم) آن آست !
حالا سوال من اینه آیا اون آقا صرفا به خاطر اون خانوم این کار رو کرده که باید پاداشی بگیره؟ چرا خانم ها پاداشی نمیگیرن ؟ چرا باید اینقدر تبلیغ برای این قضیه بشه ؟ به نظر شما این انصافه؟ چرا خداوند مردان را اینقدر درجاهای مختلف با بخشیدن حوری تشویق کرده؟
ممنون می شم اگر پاسخ بدید.
امیدوارم این پست پاک نشه چون سوال خیلی هاست.
ویرایش توسط Matin 1 : ۱۳۸۷/۱۱/۱۶ در ساعت ۱۳:۴۶
یا ایها الذین امنو اتقو الله و لتنظر نفس ما قدمت لغد و اتقوالله ان الله خبیر بما تعملون (حشر/18)
ای کسانیکه ایمان آورده اید از مخالفت خدا بپرهیزید و هر کس باید بنگرد تا برای فردایش چه چیز از پیش فرستاده و از مخالفت خدا بپرهیزید که خداوند به آنچه انجام می دهید آگاه است
-
-
۱۳۸۷/۱۱/۱۶, ۱۴:۰۲ #2
- تاریخ عضویت
ارديبهشت ۱۳۸۷
- نوشته
- 1,245
- مورد تشکر
- 1,620 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
به نام خدا
ملاك و معيار پاداش، نيت و خلوص در عبادت است. چه بسا كسي در كربلا و در جوار امام معصوم عليه السلام كشته بشه و نه تنها هيچ بهره اي نداشته باشه بلكه دچار عذاب هم بشه و يا بالعكس. خداوند متعال اعمال را از بندگان مخلصش مي پذيره ولي عباداتي كه با ريا و تظاهر آميخته باشه قبولي اون مشكل داره.
سؤال اينه كه آيا شما واقعاً از نيت او خبر دارين؟ اگه نيت واقعاً نجات يك انسان از فساد و تباهي باشه آيا اين كم خدمتيه؟ آيا بر اساس ظاهر ميشه ما قضاوت بكنيم و بگيم نيت سوئي داشته؟
انما الاعمال بالنيات
ویرایش توسط شهودي : ۱۳۸۷/۱۱/۱۶ در ساعت ۱۴:۱۰
علم و عمل اي دوست به مايي و مني نيست
هر كس به بَرَش خرقه، اويس قرني نيست
هر شيشه ي گلرنگ عقيق يمني نيست
خوبي به خوش اندامي و سيمين زَقَني نيست
حُسن آيت روح است، به نازك بدني نيست
-
-
۱۳۸۷/۱۱/۱۶, ۱۴:۲۲ #3
نعمت هاى بهشت اختصاص به مردها ندارد ، بلكه قرآن مى فرمايد: «هر كس كار شايسته اى انجام دهد و مؤمن هم باشد خواه مرد باشد يا زن ، وارد بهشت مى شود و روزى بى حساب به او داده مى شود .» (مؤمن /40) زن مؤمن در بهشت با شوهرش در بهترين شرايط و حالات زندگى مى كند ، اگر هر دو بهشتى باشند و اگر شوهرش بهشتى نباشد ، همسر يكى از مردان بهشتى كه هم شأن او باشد ، مى شود . مرد و زن بهشتى ، همه جوان ، زيبا ، مهربان و چهره اى جذّاب و اخلاقى نيكو دارند
ضمن آن «حور» جمع «حوراء» و «احور» است و به كسى (مرد يا زن ) گفته مى شود كه سياهى چشمش كاملا مشكى و سفيدى آن كاملا شفاف است و يا به طور كلى كنايه از جمال و زيبايى كامل است . به اين ترتيب كلمه «حور» بر مذكر و مؤنث هر دو اطلاق مى شود و مفهوم گسترده اى دارد كه همه همسران بهشتى را شامل مى شود ، همسران زن براى مردان با ايمان و همسران مرد براى زنان با ايمان
-
-
۱۳۸۷/۱۱/۱۶, ۱۴:۲۳ #4
چرا عقد موقت برای آقایان یک کار خیر محسوب می شه؟
راستش در مورد یه قسمت از کتاب سیاحت غرب سوال داشتم که موقع خوندنش حسابی عصبانیم کرده بود:
توی یه قسمتی توضیح داده پس از گذشتن از یه وادی سخت اون آقا به یه وادی امن می رسه و در جایی شروع به استراحت می کنه و براش یک حوری می فرستند بعد از هادی سوال می کنه که به چه دلیل حوری برایش فرستاده شده هادی پاسخ می دهد به خاطر اینکه در دنیا خانوم بیوه ای را که نیاز ... داشته در همون لحظه عقد موقت کرده و این حوری نتیجه ... ( ببخشید عین جمله کتاب رو نمی تونم بنویسم) آن آست !
حالا سوال من اینه آیا اون آقا صرفا به خاطر اون خانوم این کار رو کرده که باید پاداشی بگیره؟ چرا خانم ها پاداشی نمیگیرن ؟ چرا باید اینقدر تبلیغ برای این قضیه بشه ؟ به نظر شما این انصافه؟ چرا خداوند مردان را اینقدر درجاهای مختلف با بخشیدن حوری تشویق کرده؟
ممنون می شم اگر پاسخ بدید.
امیدوارم این پست پاک نشه چون سوال خیلی هاست.
آخرين موضوعات sakhosh
نعمت هاى بهشت اختصاص به مردها ندارد ، بلكه قرآن مى فرمايد: «هر كس كار شايسته اى انجام دهد و مؤمن هم باشد خواه مرد باشد يا زن ، وارد بهشت مى شود و روزى بى حساب به او داده مى شود .» (مؤمن /40) زن مؤمن در بهشت با شوهرش در بهترين شرايط و حالات زندگى مى كند ، اگر هر دو بهشتى باشند و اگر شوهرش بهشتى نباشد ، همسر يكى از مردان بهشتى كه هم شأن او باشد ، مى شود . مرد و زن بهشتى ، همه جوان ، زيبا ، مهربان و چهره اى جذّاب و اخلاقى نيكو دارند .
ضمن آن «حور» جمع «حوراء» و «احور» است و به كسى (مرد يا زن ) گفته مى شود كه سياهى چشمش كاملا مشكى و سفيدى آن كاملا شفاف است و يا به طور كلى كنايه از جمال و زيبايى كامل است . به اين ترتيب كلمه «حور» بر مذكر و مؤنث هر دو اطلاق مى شود و مفهوم گسترده اى دارد كه همه همسران بهشتى را شامل مى شود ، همسران زن براى مردان با ايمان و همسران مرد براى زنان با ايمان .
ویرایش توسط Hakim : ۱۳۸۷/۱۱/۱۷ در ساعت ۲۰:۵۳
-
۱۳۸۷/۱۱/۱۶, ۱۴:۲۷ #5
در شرايطى كه امكان ارضاى غريزه جنسى از طريق ازدواج دايم مقدور نيست، سه راه فراروى انسان قرار داد:
1. رهبانيت و سركوب غريزه جنسى كه چنين چيزى مطلوب نيست; زيرا موجب بسيارى از فشارها و ناراحتى هاى روانى و نيز منجر به انحرافات جنسى و در نهايت به نوعى عصيان و انفجار اجتماعى مى شود.
2. هرج و مرج جنسى كه اين روش، مفاسد بسيارى را در پى دارد; مانند از بين رفتن بهداشت نسل، پديد آمدن انواع بيمارى هاى جسمى مانند ايدز و...، از دست رفتن علايق و سست شدن پيوندهاى خانوادگى و تعهدناپذيرى مردان در برابر تشكيل خانواده و...
3. داشتن برنامه اى روش مند و مضبوط كه علاوه بر تأمين بهداشت نسل و سوق ندادن جامعه به لذت هاى نامطلوب و گريز از تعهد خانوادگى، بتواند نيازهاى غير دايم جنسى را تأمين كند و جلو انحرافات جنسى را نيز بگيرد. اين برنامه، همان ازدواج موقت است كه اسلام پيشنهاد داده است و با بررسى دقيق جوانب آن، معلوم مى شود كه اصل مسأله داراى حكمت ها و مصالحى است و يك ضرورت اجتماعى به حساب مى آيد.
-
تشکر
-
۱۳۸۷/۱۱/۱۶, ۱۴:۲۸ #6
ازدواج موقت در اسلام، همانند ازدواج دايم شرايط و مقرراتى دارد كه مانع برخى از سوء استفاده ها از اين قانون مى شود; از جمله ; تعيين مهر، اذن و اجازه ولى در دوشيزه ها، تعيين مدت، اجراى صيغه و اين كه در حال ازدواج موقت زن حق ارتباط جنسى با ديگران ندارد و هنگامى كه مدت آن (چه كم و چه زياد) پايان يافت، بايد عده نگه دارد; يعنى اگر حامله نيست و در سنى است كه زنان حيض مى شوند، بايد مقدار دو حيض، و اگر حيض نمى بيند و يائسه نشده است، چهل و پنج روز از ازدواج خوددارى كند; حتى اگر با وسايل جلوگيرى، اقدام به جلوگيرى از انعقاد نطفه كرده باشد، باز هم رعايت اين مدت واجب است (و به اين طريق اختلاط نسل از بين رفته و بهداشت جنسى و بهداشت نسل رعايت مى شود)، و اگر حامله شده باشد، بايد تا هنگام وضع حمل از ازدواج خوددارى كند; بنابراين، ازدواج موقت همان گونه كه از اسمش پيداست، موقتى است و فقط در شرايط و موارد خاص مفيد است; در حالى كه غريزه جنسى در انسان يك غريزه دايمى است; به همين جهت ازدواج موقت نمى تواند از ازدواج دايم جلوگيرى كرده، جايگزين آن شود، و سفارش هاى بسيارى هم كه در آيات و روايات درباره ازدواج شده، مربوط به ازدواج دايم است نه ازدواج موقت.
-
تشکر
-
۱۳۸۷/۱۱/۱۶, ۱۴:۲۹ #7
بنابراين ازدواج موقت براى تأمين بهداشت روان و جلوگيرى از انحراف جامعه به راه هاى غير مشروع است و نبايد آن را ابزار هوس رانى و شهوت رانى پنداشت. ممكن است برخى از اين حكم اسلامى سوء استفاده كنند و آن را وسيله اى براى هوس رانى و فرار از مسئوليت هاى اجتماعى قرار دهند; ولى اين نمى تواند دليل بر رد اين حكم الهى باشد.
افزون بر آن چه گذشت، آيات قرآن كريم و روايات اسلامى همواره بر ازدواج دائم تأكيد و سفارش دارند و ازدواج موقت هيچ گاه نمى تواند جاى ازدواج دائم را بگيرد ; زيرا ازدواج دائم است كه فرزندان صالح، امتداد و استمرار نسل انسان، سكون و آرامش جسمى و روحى در محيط گرم خانواده و...را به دنبال دارد.
-
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
اشتراک گذاری