-
۱۳۸۷/۱۲/۰۶, ۰۱:۵۰ #1
- تاریخ عضویت
آبان ۱۳۸۷
- نوشته
- 802
- مورد تشکر
- 2,188 پست
- حضور
- 12 ساعت 21 دقیقه
- دریافت
- 2
- آپلود
- 0
- گالری
-
9
آیا روح وجود دارد؟
خیلی بعیده شما{روشن بیان} بتونی مثل نوه پیامبر بنویسی
شمایی که تا اینجای کار بارها دیدیم که فقط اونجوری که دلت میخواد میخونی و میفهمی و مینویسی
اگر کم هم بیار مینویسی
پاسخ خواهم داد
بگزریم
همه ما اعتقاد داریم پیامبر خدا رحلت فرمودند
یعنی روح ایشان از بدن مفارقت کرده
1-اما سالم ماندن جسد از نظر قرآن مشکلی ندارد
(نظر وهابیون را نمیدانم)
2-توجه روح به عالم ماده بعداز مفارقت از بدن هم همینطور
3-وبالاتر از همه زنده شدن دوباره بعداز گذشت سالها از مرگ هم کذلک
حالا نمیدونم آقای روشن بیان چه اصراری داره که جسد پیامبر حتما پوسیده و حتما ایشون مشغول امورات برزخیه هستند و اصولا نمیتواند
توجهی به این دنیا و احوالات امت خود داشته باشد
ویرایش توسط ابو محمد : ۱۳۸۷/۱۲/۰۶ در ساعت ۰۱:۵۲
مِنَ الْمُؤْمِنينَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْديلامارا به دعا کاش نسازند فراموش
از مؤمنان مردانى هستند كه به پيمانى كه با خدا بسته بودند وفا كردند. بعضى بر سر پيمان خويش جان باختند و بعضى چشم به راهند و هيچ پيمان خود دگرگون نكردهاند
رندان سحر خیز که صاحب نفسانند
-
۱۳۸۷/۱۲/۰۶, ۱۶:۵۷ #2
ابو محمد روحي در ما انسانها وجود ندارد همين مسئله كافي است تمام رشته هاي چندين ساله ي علماي شيعه را پنبه كند ***
ویرایش توسط andishmand : ۱۳۸۷/۱۲/۰۶ در ساعت ۱۷:۳۷ دلیل: حذف قسمت تشنجزا
بسم الله الرحمن الرحيم
وَمِنَ النَّاسِ مَن يَتَّخِذُ مِن دُونِ اللّهِ أَندَاداً يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللّهِ وَالَّذِينَ آمَنُواْ أَشَدُّ حُبًّا لِّلّهِ وَلَوْ يَرَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ إِذْ يَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلّهِ جَمِيعاً وَأَنَّ اللّهَ شَدِيدُ الْعَذَابِ
165- بقره
-
۱۳۸۷/۱۲/۰۷, ۰۸:۱۹ #3
- تاریخ عضویت
مهر ۱۳۸۷
- نوشته
- 1,758
- مورد تشکر
- 3,252 پست
- حضور
- 6 ساعت 31 دقیقه
- دریافت
- 7
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
کمی قرآن بخوانیم...
سلام جناب روشن بیان عزیز،
خسته نباشید...برادر...
در پناه الله
سوره حجر آیه ۲۸ و ۲۹
آيه : 28
وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلاَئِكَةِ إِنِّي خَالِقٌ بَشَرًا مِّن صَلْصَالٍ مِّنْ حَمَإٍ مَّسْنُونٍ
ترجمه : و (ياد كن ) آنگاه كه پروردگارت به فرشتگان گفت : همانا من بشري را از گلي خشك سياه و بدبو شده خلق مي كنم .
آيه : 29
فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحِي فَقَعُواْ لَهُ سَاجِدِينَ
ترجمه : پس هرگاه معتدل و استوارش ساختم و از روح خود در او دميدم پس سجده كنان پيش او بافتيد.
در ضمن هنوز منتظر جواب شما در مورد پستهای قبلی هستیم البته هر وقت وقتتون اجازه داد!
طیب
ویرایش توسط طیب : ۱۳۸۷/۱۲/۰۷ در ساعت ۰۸:۲۰ دلیل: راستی همین بود راست و حسینی جواب دادنتون!
هر معرفتى كـــه بوىِ هستىِ تو داد *** ديوى است به ره، از آن حذر بايد كرد
سبحه بر کف، توبه بر لب،دل پر از شوق گناه/ معصيت را خنده مي آيد ز استغفار ما
أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ
-
تشکر
-
۱۳۸۷/۱۲/۰۷, ۱۲:۴۲ #4
آقاي طيب آيه در مورد آدم است نه من و شما و هر انساني ؛ روح در آدم دميده شد ؛ آدم همچون عيسي پدر نداشت روح براي همين كار مامور شده بود براي آفرينش آدم و عيسي كه هر دو پدر نداشتند ؛ الله در قرآن اشاره فرموده كه آفرينش آدم و عيسي مثل هم است
آدم مادر داشت ؛ نفس واحده كه مونث است و عيسي همچنين كه مادرش مريم است ..........
ویرایش توسط روشن بيان : ۱۳۸۷/۱۲/۰۷ در ساعت ۱۲:۵۳
بسم الله الرحمن الرحيم
وَمِنَ النَّاسِ مَن يَتَّخِذُ مِن دُونِ اللّهِ أَندَاداً يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللّهِ وَالَّذِينَ آمَنُواْ أَشَدُّ حُبًّا لِّلّهِ وَلَوْ يَرَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ إِذْ يَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلّهِ جَمِيعاً وَأَنَّ اللّهَ شَدِيدُ الْعَذَابِ
165- بقره
-
۱۳۸۷/۱۲/۰۷, ۱۵:۵۷ #5
سلام خدمت تمامی دوستان عزیز بخصوص اقایان طیب و روشن بیان و ابومحمد جمیعا عزیز
دوستان عزیزم زاویه دید نسبت به روح متفاوت است آنچه بنده از قران و آیات
ان استنباط کردم چندین بار روح را حضرت جبرائیل دیدم.
یعنی اشاره قران به روح همان حضرت جبر ئیل بود.
تشیع معتقد است انسان از دو کالبد روحی و جسمانی تشکیل شده
فلاسفه نیز حضور روح را در بدن تایید می کنند.
دیگر ادیان نیز به روح معتقد هستند
مادی گرایان و سیستم های هم فکر برای غیر ماده فضا و وجودی قایل
نیستند.
اما مشکل اصلی چیست؟
ایا کسی می تواند روح را تعریف کند؟
من فکر می کنم در تعریف روح اغراق شده
مثلا:
مشکلات روحی یعنی چی؟
مشکلات روانی یعنی چه؟
فکر نمی کنم اینجا تفکیک داشته باشیم و "روح" و " روان" را جدا کنیم.
یک شخصی مغزش ضربه می خورد و آسیب میبیند می گویند فلانی "روانی"
شده.
کسی ورشکگستگی مالی پیدا می کند می گویند دچار مشکل "روحی"
شده.
من نظر م این است که این بحث با صورت تا پیک زیاد هم خوانی ندارد.
اگر این بحث را مدیر محترم زحمت بکشند و برایش تا پیک با عنوان خودش
بزنند بحث داغتر با افراد بیشتر میشود و به جواب میرسیم.
لا اقل در بحث وجودش
که ماهیتش بر کسی آشکار نخواهد شد.
ممنون
آفت تفکر تعصب است
السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین.
ببخشید اینجا از حضور شما بزرگواران خداحافظی میکنم مدیر محترم سایت ترجیج دادند تاپیک خداحافظی بنده حذف شود. بهر حال بدی و خوبی بقول قدیمیها از ما دیدید حلال کنید.
حق نگهدارتان دلهایتان پرامید و شاد باد.
-
تشکر
-
۱۳۸۷/۱۲/۰۷, ۲۰:۲۸ #6
سلام جناب غريبه:دوستان عزیزم زاویه دید نسبت به روح متفاوت است آنچه بنده از قران و آیاتان استنباط کردم چندین بار روح را حضرت جبرائیل دیدم.شما در فهم قرآن از مابقي برادران جلوتر هستيد چرا ويرايش كنند اين بحث را ؟!
ویرایش توسط روشن بيان : ۱۳۸۷/۱۲/۰۷ در ساعت ۲۰:۳۱
بسم الله الرحمن الرحيم
وَمِنَ النَّاسِ مَن يَتَّخِذُ مِن دُونِ اللّهِ أَندَاداً يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللّهِ وَالَّذِينَ آمَنُواْ أَشَدُّ حُبًّا لِّلّهِ وَلَوْ يَرَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ إِذْ يَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلّهِ جَمِيعاً وَأَنَّ اللّهَ شَدِيدُ الْعَذَابِ
165- بقره
-
۱۳۸۷/۱۲/۰۷, ۲۳:۴۹ #7
سلام
بنده نگفتم بحث را ویرایش کنند گفتم در تا پیکی جدا گانه بحث شود که فکر کنم مدیر محترمandishmand این زحمت را قبول کردند
قبلا از همکاری ایشان و مدیران محترم سایت تشکر میکنم.
امیدوارم این مباحثه عاقبت نیکویی داشته باشد و حق در واقعیت
وجود متجلی گردد.
ویرایش توسط غریبه : ۱۳۸۷/۱۲/۰۷ در ساعت ۲۳:۵۳
آفت تفکر تعصب است
السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین.
ببخشید اینجا از حضور شما بزرگواران خداحافظی میکنم مدیر محترم سایت ترجیج دادند تاپیک خداحافظی بنده حذف شود. بهر حال بدی و خوبی بقول قدیمیها از ما دیدید حلال کنید.
حق نگهدارتان دلهایتان پرامید و شاد باد.
-
۱۳۸۷/۱۲/۰۸, ۰۰:۰۵ #8
حالا اصلا چه اهمیتی داره
ما که با جامعه میسازیم و سعی میکنم خوب باشیم
حالا روح بود بود نبود نبود
البته میگم نیست نگرد !
-
۱۳۸۷/۱۲/۰۸, ۰۰:۲۹ #9
با سلام خدمت دوستان فکر کنم اگر خلاصه ای از مبحث را داشته باشیم
بد نیست
تفکر تشیع بر این است که در انسان بجز جسم مادی از ورا طبیعت موجودی
دیگر وجود دارد بنام"روح" که بعد از رحلت انسان این روح از بدن بطور کامل
جدا میشود.
این تفکر برای تشیع معادی را به ارمغان می اورد که دال بر معاد جسمانی
و روحانی است.البته بجز تشیع اکثر ادیانبه این واقعیت صحه گذاشتند و این
نظریه را تایید می کنند.
آقای روشن بیان که اگر اشتباه نکنم عقایدشان مبتنی بر اعتقادات اهل تسنن است .
معتقدند: روح آفریده ای مجرد از آفریدگان خداست و به امر پروردگار نازل
میشود و برای انسان روحی را قائل نیستند.
معتقدند طبق آیات قران روح بر آدم دمیده شد(منظور فقط حضرت آدم) است
وبار دیگر این روح به جسم دیگری از انسان(به بطن حضرت مریم علیه السلام) دمیده شد و حاصلش حضرت عیسی(ع) است.
و خداوند در قران فرموده آفرینش عیسی و حضرت آدم شبیه به یکدیگراست
هیچکدام پدر نداشتند.
عرض کنم
آنچه که مورد تایید اهل تسنن و اهل تشیع است
کتاب قرآن و عدم تحریف پذیری آخرین کتاب مقدس است.
چه بهتر که با توجه به این وجه مشترک از دستورات این کتاب در کانون
قران بهره بجوئیم .
دوستان عزیز هم اگر مطلبی از قولشان در این پست ذکر کردم اشتباه است
تصحیح بفرمایند و یا اگر اضافاتی هست لطف بفرمایند.
ممنون
آفت تفکر تعصب است
السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین.
ببخشید اینجا از حضور شما بزرگواران خداحافظی میکنم مدیر محترم سایت ترجیج دادند تاپیک خداحافظی بنده حذف شود. بهر حال بدی و خوبی بقول قدیمیها از ما دیدید حلال کنید.
حق نگهدارتان دلهایتان پرامید و شاد باد.
-
تشکر
-
۱۳۸۷/۱۲/۰۸, ۱۲:۲۰ #10
سلام برادر غريبه معاد از نظر بنده كه عقايدم همچون خواهران و برادران سني ام مبتني بر قرآن است هم جسماني است هم نفساني ( نه روحاني- آنگونه كه مذهب تشيع حضرت روح را به انسان ها نسبت ميدهند ) روح بر آدم دميده نشد در آدم دميده شد براي ساختن او تا مرحله اي .....سپس به ملائكه فرمان داده شد كه سجده كنند بر اين آفريده همه سجده كردند بجز ابليس كه اين سرشت را چون از طين بود و آن را پست تر از آتش ميدانست ( و اتفاقا از يك جهت درست ميگفت - بعدا توضيح ميدهم ) قبول نداشت و بر آن سجده نكرد . روح در بطن مريم دميده شد به عنوان يك ظرف پاك ؛ روح به صورت مردي براي مريم تمثيل پيدا كرد يعني در چشمان مريم به صورت مردي ديده شد و با اين شمائل و گفتن يك جمله امر بي چون و چراي پروردگار را به مريم اطلاع داد تا بعدا مريم دچار وحشت و ترديد نشود ؛ اين امر بي بازگشت فرمان كن فيكون يا همان دميدن روح فقط به بطن طاهر حضرت مريم است به عوان يك ظرف ولي عيساي بدون پدر با همين فرمان و اجراي روح كه عملش در طول عمل پروردگار است انجام و آفريده شد يعني روح در آفرينش عيسي تا مرحله اي......دميده شدعيسي ملقب شد به روح الله و آدم چنين درجه و رتبه اي دريافت نكرد چرا ؟ چون آدم آزمايش شد و عزمي از خود نشان نداد فريب شيطان ( شيطاني را كه هنوز نديده بود ولي الله معرفي اش كرده بود از قبل ) را خورد ولي عيسي فريب شيطان را نخورد .اين يعني هر دو فقط بشري هستن مثل ما و صاحب اختيار و انتخاب برادر غريبه بنده با اين حرف شما موافقم: چه بهتر که با توجه به این وجه مشترک از دستورات این کتاب در کانونقران بهره بجوئیم .
ویرایش توسط روشن بيان : ۱۳۸۷/۱۲/۰۸ در ساعت ۱۲:۲۳
بسم الله الرحمن الرحيم
وَمِنَ النَّاسِ مَن يَتَّخِذُ مِن دُونِ اللّهِ أَندَاداً يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللّهِ وَالَّذِينَ آمَنُواْ أَشَدُّ حُبًّا لِّلّهِ وَلَوْ يَرَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ إِذْ يَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلّهِ جَمِيعاً وَأَنَّ اللّهَ شَدِيدُ الْعَذَابِ
165- بقره
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
اشتراک گذاری