صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مهاجرین و انصار

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    41
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    مهاجرین و انصار




    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام به دوستان مسلمان

    آیا خلفا ( حضرت ابوبکر و عمر و عثمان و علی ) ( رضی الله عنه ) جزء مهاجرین و انصار بودند؟ میدانم حتی برادران شیعه معتقد هستند که بودند ولی یک بار دیگه می خوام خودتون بگید.

  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    579
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    61
    آپلود
    0
    گالری
    10



    نقل قول نوشته اصلی توسط aboobakr نمایش پست
    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام به دوستان مسلمان

    آیا خلفا ( حضرت ابوبکر و عمر و عثمان و علی ) ( رضی الله عنه ) جزء مهاجرین و انصار بودند؟ میدانم حتی برادران شیعه معتقد هستند که بودند ولی یک بار دیگه می خوام خودتون بگید.
    افراد فوق بعلاوه هزاران نفر دیگر جزء مهاجرین بودند
    این از مسلمات تاریخ اسلام است و هیچ بحثی در مورد آن نیست

  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    41
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    تایپیک مهاجرین و انصار دود شد رفت هوا؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!




    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام به دوستان مسلمان

    بنده دیروز یک تاپیک ایجاد کردم به نام مهاجرین و انصار ولی ظاهرا مدیران سایت محدودیت ایجاد کردند و نگذاشتند خونده بشه.طلا که پاک است چه منتش به خاک است؟؟؟؟؟؟

  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۶
    نوشته
    1,183
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    خير جناب
    بفرماييد اينم لينكش
    درست نگاه كنيد تا انقدر زود قضاوت نكنيد
    هان ؟
    بهتر نيست
    http://www.askquran.ir/showthread.php?t=11059
    مهدیا کعبه شد از تاب تو بی تاب بتاب

  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۶
    نوشته
    1,183
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    در ضمن
    مي تونستيد اي سوالتون رو خصوصي از مدير انجمن بپرسيد نيازي به زدن تاپيك نبود
    مهدیا کعبه شد از تاب تو بی تاب بتاب

  7. تشکر


  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    41
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    پس آیا ما چگونه به خود جرات بدیم که آنان را مورد لعن و نفرین قرار دهیم در حالی که خدا در قرآن آنان را جز اهلی بهشت می خواند و از آنان راضی است و ایشان نیز از خدا راضی اند؟

  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    41
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بله sara خانوم من تازه اومدم تو سایت و با جو سایت آشنایی نداشتم الان هم من معذرت می خواهم شما به بزرگواری خودتون بنده رو عفو بفرمایید. اشکالی داره بنده تعداد نظرات بیشتری بدونم ؟؟؟؟ می تونستم از خود مدیر بپرسم ولی آدم زنده وکیل نمی خواد و اعضا می توانند جواب دهند.

    یا الله

  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    539
    تشکر:
    1
    حضور
    53 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط aboobakr نمایش پست
    بسم الله الرحمن الرحیم
    نقل قول نوشته اصلی توسط aboobakr نمایش پست

    سلام به دوستان مسلمان

    آیا خلفا ( حضرت ابوبکر و عمر و عثمان و علی ) ( رضی الله عنه ) جزء مهاجرین و انصار بودند؟ میدانم حتی برادران شیعه معتقد هستند که بودند ولی یک بار دیگه می خوام خودتون بگید.

    فكر كنم منظور شما آيه صدم سوره توبه باشه كه ميفرمايد:
    «پيشگامان نخستين از مهاجران و انصار و آن ها كه به نيكى از آن پيروى كردند ، خداوند از آن ها خشنود و آن ها ]نيز[ از او خشنود شدند ، و باغ هايى از بهشت براى آنان فراهم ساخته كه نهرها از زير درختانش جريان دارد; جاودانه در آن خواهند ماند ، و اين پيروزى بزرگى است .»
    اهل سنت ، اين آيه را دليلى بر عدالت و درستكار و پاك بودن همه صحابه دانسته اند ، ولى اين پندار به دلايل قرآنى و غير قرآنى باطل است .
    دلايل قرآنى
    الف ـ رضايت پروردگار در آيه مورد بحث ، افزون بر صحابه ، شامل تابعان نيز مى شود و منظور از تابعان ، همه كسانى هستند كه از روش مهاجران و انصار نخستين و برنامه هاى آن ها پيروى مى كنند; بنابراين ، بايد تمام امت بدون استثنا اهل نجات باشند . برخى از مفسران اهل سنت مانند فخررازى در تفسير كبير و رشيد رضا در المنار ، براى تابعان شرط «باحسان» را مطرح مى كنند; يعنى بر خلاف صحابه كه همه آن ها درستكارند ، تنها كسانى از تابعان درستكارند كه از برنامه هاى نيت صحابه پيروى كنند . اين سخن صحيح نيست; زيرا وقتى حكم تابعان كه فرع به شمار مى روند ، مشروط باشد ، حكم اصل بايد به طريق اولى به اين شرط مشروط باشد; چرا كه در غير اين صورت ، اين حكم در درون خود تضاد داشته و غير معقول است; يعنى يك كار را اگر صحابى انجام دهد ، پاداش مى گيرد و مشمول رضايت پروردگار مى گردد ، ولى اگر تابعى انجام دهد ، كيفر مى شود و به غضب و سخط الهى گرفتار مى گردد ! بنابراين ، مقصود آيه اين است كه در رضايت و خشنودى خدا شامل حال همه مهاجران و انصار نخستين كه داراى برنامه صحيحى بودند و همه پيروان آن هاست ، نه اين كه همه مهاجران و انصار ، چه خوب و چه بد ، مشمول رضايت و رحمت الهى ، و تابعان با قيد و شرط مشمول عنايت خداوندند .


  11. تشکرها 3


  12. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    539
    تشکر:
    1
    حضور
    53 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    1



    ب ـ در آيه مورد بحث ، سخن از همه مهاجران و انصار نيست ، بلكه گروه اندكى از آنان را شامل مى شود: «والسّـبِقونَ الاَوَّلونَ مِنَ المُهـجِرينَ والاَنصارِ . . .» (توبه ، 100) در تفسير مراغى آمده است: «پيشينيان از مهاجران همان گروهى هستند كه پيش از صلح حديبيه هجرت كردند و پيشينيان از انصار كسانى بودند كه در عقبه در منى بيعت نمودند كه مرتبه اول (سال يازدهم بعثت) هفت نفر و مرتبه دوم ، هفتاد مرد و دو زن بودند .»
    ج ـ قيد «باحسان» كه تبعيت تابعان بدان قيد شده ، نشان مى دهد كه صحابه مورد بحث در آيه احتمال خطا ، بلكه خطا داشته اند كه تابعان نبايد از آن ها پيروى كنند .
    د ـ سياق آيه 100 و آيه 101 و 102 يكى است و لازم است همه آن ها با هم بررسى شود . در آيه 101 آمده است: «و از ]ميان[ اعراب باديه نشينى كه اطراف شما هستند ، جمعى از منافقانند ، و از اهل ]خود[ مدينه ]نيز[ گروهى سخت به نفاق پاى بندند كه آن ها را نمى شناسى و ما آن ها را مى شناسيم; به زودى آن ها را دوباره مجازات مى كنيم ]مجازاتى به وسيله رسواى اجتماعى و مجازاتى به هنگام مرگ[; سپس به سوى مجازات بزرگى ]در قيامت[ فرستاده مى شوند .»
    اين آيه به صراحت از وجود منافقانى كه در اطراف پيامبر بودند ، پرده بر مى دارد . روشن است كه اين منافقان در ظاهر در حكم «صحابى» هستند . در آيه 102 آمده است: «و گروهى ديگر به گناهان خود اعتراف كردند و اعمال صالح و ناصالحى را به هم آميختند ، اميد مى رود كه خداوند توبه آن ها را بپذيرد ، خداوند غفور و رحيم است .» اين آيه نيز از كسانى سخن مى گويند كه هم ايمان دارند و هم مرتكب معاصى مى شوند . شأن نزول اين آيه ابو كنانه بن عبدالمنذر و دو نفر ديگر بوده كه از شركت در جنگ تبوك خود دارى كردند و سپس توبه نمودند .



  13. تشکرها 3


  14. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    539
    تشکر:
    1
    حضور
    53 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    1



    هـ ـ افزون بر آيات اين سوره ، آيات ديگرى نيز وجود دارد كه گروه هاى ديگرى را از صحابه معرفى مى كند . آيه 33 سوره احزاب از گروهى سخن به ميان آورده كه معصوم و پاكند: «اِنَّما يُريدُ اللّهُ لِيُذهِبَ عَنكُمُ الرِّجسَ اَهلَ البَيتِ ويُطَهِّرَكُم تَطهيرا» مصاديق اين گروه به اقرار دانشمندن شيعى و سنى (مانند سيوطى در الدالمنثور) پنج تن آل عبا مى باشند .
    بنابراين ، در مجموع صحابه به چهار دسته تقسيم مى شوند: الف ـ معصومان(عليهم السلام) ب ـ صحابه اى كه گوش به فرمان پيامبر(صلى الله عليه وآله) ، بودند و همه دستورات را اجراى مى كردند; امّا اين مؤمنان مخلص و مجاهدان در راه خدا گاه به دليل معصوم نبودن مرتكب لغزش مى شوند كه بلافاصله از درگاه ربوبى طلب عفو و معرفت مى كردند(رضى اللّه عنهم)
    ج ـ صحابه اى كه ثواب و گناه را مخلوط مى كردند و مرتكب هر دو مى شدند; هم شراب مى خوردند و هم در جنگ شركت مى كردند و به نماز مى ايستادند «وءاخَرونَ اعتَرَفوا بِذُنوبِهِم خَلَطوا عَمَلاً صــلِحـًا وءاخَرَ سَيِّئـًا»
    د ـ منافقان و دورويان

    ادامه دارد


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود