صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: معنی واژه مولي

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    41
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    معنی واژه مولي




    اکتب لکم

    املی علیکم

    خلیفه

    مولاه

    عصمت ( معصوم )
    ویرایش توسط aboobakr : ۱۳۸۷/۱۲/۱۶ در ساعت ۱۴:۴۲

  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۶
    نوشته
    1,183
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط aboobakr نمایش پست
    اکتب لکم
    يعني بر شما مقرر داشتم

    املی علیکم
    يعني بر شما املا كردم

    خلیفه
    جانشين

    مولاه
    سرپرست

    عصمت ( معصوم )
    ملكه نفساني كه موجب حفظ شخصي از خطا و اشتباه مي شود
    مهدیا کعبه شد از تاب تو بی تاب بتاب


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    41
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    آیا مولا تنها به معنی سرپرست است یا معانی دیگری نیز دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  6. تشکر


  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۶
    نوشته
    1,183
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط aboobakr نمایش پست
    آیا مولا تنها به معنی سرپرست است یا معانی دیگری نیز دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    معاني ديگه اي هم داره اما با توجه به قرائن مكاني و زماني و حالي و مقالي به منظور طرف مقابل از معناي خاص كلمه مولا پي مي بريم مثلا: دليلي نداره كه وسط گرماي بيابون هزاران نفر رو نگه نمي دارن (اونم پيامبر عظيم الشان و نبي خدا (ص)) كه بگن ملت با حضرت علي (ع) دوست بشين بعدشم ملت بيان بگن بخ بخ يا علي اصبحت مولاي ...... خب پيامبر (ص) نمي تونستن اينو قبلا بگن ؟ يا موضوع مهمتر از اين حرفا بوده ؟ موضوع سرپرستي و ولايت و جانشيني بود كه پيامبر(ص) فرمودند : اللهم وال من والاه و عادم عاداه
    ببخشيد راست رفتم سر اصل قضيه ، خواستم به زحمت نيفتيد

    مهدیا کعبه شد از تاب تو بی تاب بتاب


  8. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    41
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    ممنون از اینکه مستقیم رفتید سر اصل مطلب.........




    در اواخر ذي قعده سال دهم هجري پيامبر خدا صلى الله عليه وسلم با زنان و ياران و افراد بسياري براي اداي حج فرض به مكه رفتند، چون سفرهايي كه پيش از اين به مكه رفته بودند، همگي صورت عمره داشت اين تنها حج پيغمبر خدا صلى الله عليه وسلم در دوران زندگي او بود و چون در آخرين سال زندگي حضرت روي داد آن را حجه الوداع خوانده اند.
    حضرت علي كه در اين هنگام از يك ماموريت جنگي از يمن فرا رسيده بود و چند قرباني براي حج پيغمبر صلى الله عليه وسلم برداشت، كسي را به جاي خود به لشكريان خويش گمارده، به رسول خدا پيوست لشكرياني كه از يمن آمده بودند غيبت او را مغتنم شمرده از غنايم تعدادي لباس برداشته و پوشيدند. پس از اداي مراسم حج حضرت علي رضى الله عنه بازگشت و چون لشكريان را در آن حال ديد بر آشفت به جانشين خود گفت: چرا ايشان بدون اجازه من اين جامه ها را پوشيده اند؟ وي عرض كرد: كه من اين جامه ها را بر آنان پوشانيدم تا آراسته و زيبا باشند.
    حضرت علي رضى الله عنه فرمود كه جامه ها از تن بيرون كنند و جاي خود بگذارند، لشكريان از حضرت علي رضى الله عنه سخت برنجيدند و شكايت پيش رسول خدا صلى الله عليه وسلم بردند پيامبر صلى الله عليه وسلم براي فرو نشاندن اين فتنه برخاست و خطبه اي ايراد فرموده در آن ميان فرمودند:
    ((اي مردم از علي شكوه نكنيد به خدا قسم وي در امري كه مربوط خدا و در راه حق باشد سختگيرتر از آن است كه از او به توان گله كرد.)) پس از اداي مراسم حج رسول خدا صلى الله عليه وسلم با اردوي خود به سوي مدينه بازگشت.
    در هجدهم ذي حجه سال دهم هجري در راه به آبگيري به نام غدير خم كه نزديك جايي به نام جحفه بود رسيد، مسلمانان در آنجا با رسول خدا از شتران خود فرود آمدند تا چندي بياسانيد. . . سپس پيامبر صلى الله عليه وسلم خطبه اي خواند و بعد از خطبه در حق حضرت علي رضى الله عنه فرمود: (من كنت مولاه. . .) همه عامه و خاصه (سني و شيعه) اين حديث را نقل كردند، منتهی محدثان عامه آن را مربوط به نارضايتي لشكريان علي رضى الله عنه از او مي دانند و محدثان شيعه مربوط به جانشيني او.

    برای جلو گیری از آشوب و فتنه مردم را در بیابان گرم نگه داشت که فکر نمیکنم موضوع بی ارزش باشه.همانطور که در بالا اشاره کردید خلیفه یعنی جانشین اگه موضوع خلافت حضرت علی بود می فرمود او خلیفه است بعد از من لازم نبود طوری بفرماید که ما اینجا با هم دعوا و بحث کنیم و گمراه بشیم.آیا بهتر نبود به صراحت اعلام کند؟؟؟؟؟؟؟


    یا الله

    .



    ویرایش توسط aboobakr : ۱۳۸۷/۱۲/۱۶ در ساعت ۲۱:۰۰

  9. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    611
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سوال مربوط به کارشناسی در متون حدیث است که جوابش با کارشناسان محترم است.
    و اما بنده متن مربوط به غدیر خم ار اقای ابوبکر را خواندم و سوالهای که در ذهنشان پیش امده
    و اینکه خوب در ان هیاهو پیامبر میفرمود خلیفه و دیگر مشکلی نبود اما من کاری به متن ندارم
    فقط از نوع کارشناسی اقای ابوبکر ازاول خلقت کمی کارشناسی کنیم به سبک ایشان/
    اصلا از همون اول که شیطان برای گمراه کردن بشر فرصت خواست بهتر نبود خدا این فرصت
    را به او نمیداد؟ادم هم گمراه نمیشد؟
    حالا به شیطان فرصت داد نمیتونست خداوند یواشکی موقعی که شیطان میخواست ادمو گول
    بزنه به دل حضرت آدم مینداخت گول نخوره الان همه ساکن بهشت بودیم.؟
    حالا گول خورد آمد روی کره زمین و با حوا ازدواج نمیشد قابیل هم مثل هابیل پسر سربه راهی
    بود خیلی خوب میشد.
    دعوا و جنگ و خون ریزی پرونده اش بسته میشد.
    و نمیشد های دیگه.
    واقعا حیف شد ؟!!!
    بعد ما میگم چرا حضرت رسول (ص) همون موقع نفرمودند علی(ع) خلیفه است.
    واقعا حیف شد.
    بهر حال حضرت رسول همان خداست دیگه
    آفت تفکر تعصب است
    السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین.
    ببخشید اینجا از حضور شما بزرگواران خداحافظی میکنم مدیر محترم سایت ترجیج دادند تاپیک خداحافظی بنده حذف شود. بهر حال بدی و خوبی بقول قدیمیها از ما دیدید حلال کنید.
    حق نگهدارتان دلهایتان پرامید و شاد باد.


  10. تشکرها 3


  11. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    359
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 4 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط aboobakr نمایش پست
    در اواخر ذي قعده سال دهم هجري پيامبر خدا صلى الله عليه وسلم با .................................

    داداش ابو بکر!
    این حدیثو از کدوم منبع آوردی؟ خیلی جدیده!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ما با استفاده از حدیثای خودتون و منطق و قرآن به شما امامت امام علی رو ثابت میکنیم !شما از حرفای خودتون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!

    برادرم! بامرام! سالار!
    تو رو خدا این تعصبارو کنار بذار! با یه ذهن باز مطالبو مباحثو کنار هم بذار!
    من وقتی اینجارو پیدا کردم تو دلم پر از شبهه و تردید در مورد حتی اسلام بود! گفتم خدا اگه جواب این شبهه ها قانعم نکنه اسلامو میذارم کنار! با یه فکر باز اومدم اسلامو حق دیدم!
    شما هم اگه اومدی دنبال حق تعصباتو بذار کنار! اگه مواضعتو مطرح میکنی و جواب میگیری نرو تو خاکی!
    دنیا دو روزه! اونجا باید همه جلوی پیغمبر حاضرشیم!
    داداشی اینجا کسی پیروز که دین خالص خدارو بشناسه که راه رسیدن به خداس!
    فک نکن اگه هر جوری شده حرفتو به کرسی بنشونی پیروزی! به خدا قسم خسارت زده ای!!!!!
    ویرایش توسط لوتی : ۱۳۸۷/۱۲/۱۷ در ساعت ۰۴:۴۱
    گریه نمی کنم نه اینکه سنگم......
    گریه غرورمو به هم می زنه
    مرد برای هضم دلتنگیاش
    گریه نمی کنه قدم میزنه.......

  12. تشکرها 2


  13. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    41
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    جناب غریبه جوابتون واقعا خنده داره :Ghash:البته خیلی ببخشید خدا به شیطان اجازه نمیداد که خلقت انسان بیهوده بود به شیطان اجازه داد تا بندگانش را امتحان کند ولی رسولانش را فرستاد تا بندگانش را هدایت کند زمین تا اسمون فرق داره این موضوع.اگه رسولش هم نعوذ با لله اینگونه رفتار کند که دیگر گناه ما چیست؟؟؟!؟!؟!؟!؟!؟ من به ابن کاری ندارم که واقعه غدیر چه روزی اتفاق اغتاد مهم اینه که برای چی اتفاق افتاد که همانطور در بالا عرض کردم برای جلوگیری از فتنه بوده.

  14. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    611
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط aboobakr نمایش پست
    جناب غریبه جوابتون واقعا خنده داره :Ghash:البته خیلی ببخشید خدا به شیطان اجازه نمیداد که خلقت انسان بیهوده بود به شیطان اجازه داد تا بندگانش را امتحان کند ولی رسولانش را فرستاد تا بندگانش را هدایت کند زمین تا اسمون فرق داره این موضوع.اگه رسولش هم نعوذ با لله اینگونه رفتار کند که دیگر گناه ما چیست؟؟؟!؟!؟!؟!؟!؟ من به ابن کاری ندارم که واقعه غدیر چه روزی اتفاق اغتاد مهم اینه که برای چی اتفاق افتاد که همانطور در بالا عرض کردم برای جلوگیری از فتنه بوده.
    خنده تلخ من(ابوبکر) از گریه غم انگیز تر است

    کارم از گریه گذشته است بدان میخندم.
    سلام ابابکر جان درکت میکنم
    یک مقدار هم به قول دوستمان لوتی تعصب را کنار گذاشتن بد نیست.
    مگر نگفتید پیامبر می فرمودند خلیفه و اینهمه مشکل بوجود نمی امد
    پس نفرمودند حکمتی در ان بوده میخواستند حساب عاقلان را از نادانان جدا
    کنند. و چه زیبا این کار را انجام دادند.
    اگر با نظر شما جلو بریم
    پس باید بگوییم که خداوندقادر متعال است کاری می کرد شیطان هم یک تعظیم
    می کردو همه به خوشی و خوبی در بهشت زندگی می کردند.
    چرا اینکا را خداوند انجام نداد
    حساب عقلا از نادانان سوا شود.
    کار سختی نبود فهمیدنش البته با تعصب نمیشه فهمید وگرنه دویست و سیصد بار
    انسان به فهمیدن و تعقل و درک مطلب دعوت نمیشد.
    هر چند زیاد مهم نیست وقتی گالیله هم در مقابل متعصبین قرون وسطائی گفت
    زمین مرکز دنیا نیست و خودش هم دور خورشید می گرده بنده خدا ها خندیدند.
    اهل تسنن محترم هم اگر بخواهند واقعیت را بپذیرند راهی ندارد بجز
    کنار گذاشتن تعصب اونهم از نوع تعصب ناسیونالیستی .
    آفت تفکر تعصب است
    السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین.
    ببخشید اینجا از حضور شما بزرگواران خداحافظی میکنم مدیر محترم سایت ترجیج دادند تاپیک خداحافظی بنده حذف شود. بهر حال بدی و خوبی بقول قدیمیها از ما دیدید حلال کنید.
    حق نگهدارتان دلهایتان پرامید و شاد باد.


  15. تشکرها 3


  16. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    41
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بله واقعا تعصب بی جا آدم رو به بیراهه میبره. عزیز دل برادر آخه شما چرا موضوع رو میپیچونید من میگم شیطان برای گمراه کردن و جدا کردن حساب عاقلان و نادانان کافیست ولی خداوند برای هدایت ما و اینکه انسان بتواند در برابر شیطان مقابله کند رسولانش را فرستاد. جدا از این موضوع بگویید پیامبران برای چه آمدند؟؟؟؟؟؟مسلم است برای تبلیغ دین خدا نه اینکه گمراه کردن آدم ها. به فرض اگه بگیم اهل سنت گمراه شده اند پس مسولش پیامبر ( ص) است ولی اگر بگوییم شیعه گمراه شده مسولش خودتان خواهید بود برای همین اصلا قبول نمی کنید. مگه قبل پیامبر حسابشان جدا نمی شد؟؟؟؟؟؟؟ قبل پیامبر که مسله خلافت نبود تا حسابی جدا شود در آن زمان حساب ها چگونه جدا می شد؟؟؟؟؟


    یا الله

صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود