-
۱۳۸۷/۱۲/۲۶, ۲۱:۰۲ #1
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۷
- نوشته
- 92
- مورد تشکر
- 115 پست
- حضور
- 3 ساعت 32 دقیقه
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
چرا من پیامبر خدا نیستم
چرا من پیامبر خدا نیستم ولی حضرت محمد قبل از تولد همه کائنات پیامبر شدنش را قبول داشتند و تقدیرش این بود و اسمش بر در و دیوار بهشت نوشته شده؟ آیا ذات من با ذات ایشان قبل از تولد متفاوت بود؟ اگر نبود مگر هردو را خدا یکسان نیافریده بنابر عدلشان؟ اگر متفاوت بود چرا متفاوت بود بر اساس عدل خداوند؟
-
تشکرها 5
-
۱۳۸۷/۱۲/۲۶, ۲۱:۵۹ #2
- تاریخ عضویت
مرداد ۱۳۸۷
- نوشته
- 2,954
- مورد تشکر
- 6,046 پست
- حضور
- 16 روز 10 ساعت 17 دقیقه
- دریافت
- 11
- آپلود
- 0
- گالری
-
611
ببخشید یک سوال:
آیا شما به عنوان یک انسان عادی انتظاراتی که خداوند از شما دارد انجام میدهید؟
یارب
يا رب منم جويان تو يا خود تويى جويان من
اى ننگ من تا من منم من ديگرم تو ديگرى
-
-
۱۳۸۷/۱۲/۲۷, ۰۴:۵۲ #3
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۷
- نوشته
- 92
- مورد تشکر
- 115 پست
- حضور
- 3 ساعت 32 دقیقه
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
شما كاري به انتظارات خداوند از من نداشته باشيد.!!!
بنده دنبال جواب سوال خويش مي باشم ، چرا كه ذهنم را مشوش كرده است.
لطفا اگر مي توانيد جواب سوال را به صورت صريح شرح دهيد ( و از حاشيه رفتن خود داري نماييد).
با تشكر
-
تشکرها 2
-
۱۳۸۷/۱۲/۲۷, ۰۸:۳۵ #4
به نام خدا
فکر می کنم این نوع سؤالات به برداشت و نگاه ما بستیگی دارد.
به نظر می رسد حق این است که بین مقام محمدی با شخص محمد صلی الله علیه و آله خلط می شود.
آنچه قبل از تولد حضرت بوده مقامی بوده است که هرکس به آن مقام می رسید سکه ی خاتمیت نبوت به نام او ضرب می شد.
اما از بین تمام انبیای خدا فقط او به آن مقام رسید. برای همین این مقام به نام او ضرب خورد و مشهور گشت.
یا حق
نظر شما در باره این پیشنهاد چیه؟
(جلسات مناظره)
موضوع مهم : کربلایی کاظم ساروقی، حجتی غیر قابل انکار
چگونه؟؟؟ راه های جلوگیری از مرگ تدریجی جامعه
کم گوی و گزیده گوی چون دُرّ :Sokhan: !!! تا از سُخَنت جهان شود پُر !!!
الحذر الحذر! فَوَ الله لَقَد سَتَر، حتّی کأنَّه قد غَفَر
-
تشکر
-
۱۳۸۷/۱۲/۲۷, ۰۹:۵۹ #5
والا من در اين مورد شنيدم خداوند بر اساس حكمت بالغه عمل ميكنه يعني خدا بر اساس علم نامتناهي خودش مي دونه كه كدوم يك از بندگانش بر اساس امكاناتي كه دارند (امكاناتي كه مثل بقيه انسانهاست ) نهايت استفاده را از اين امكانات كرده و عبوديت خودشون رو در اعلي مرتبه به ظهور خواهند رسوند و بنابراين شايستگي مقام رسالت رو خواهند داشت ، به اين دليل اين مقام از ابتدا به اونها عطا مي شه
ویرایش توسط sara.m : ۱۳۸۷/۱۲/۲۷ در ساعت ۱۰:۰۰
مهدیا کعبه شد از تاب تو بی تاب بتاب
-
تشکرها 3
-
۱۳۸۷/۱۲/۲۷, ۱۴:۴۷ #6
-
تشکر
-
۱۳۸۷/۱۲/۲۷, ۱۷:۲۷ #7
- تاریخ عضویت
مرداد ۱۳۸۷
- نوشته
- 2,954
- مورد تشکر
- 6,046 پست
- حضور
- 16 روز 10 ساعت 17 دقیقه
- دریافت
- 11
- آپلود
- 0
- گالری
-
611
باسلام
همین انتظاراتی که شماگفتید کاری به آنها نداشته باشید یعنی وظیفه بندگی که باعث شد کسی از بندگی به معراج برسد
اصلا قصد حاشیه رفتن نداشتم
خیلی خوبه انسان برای یافتن جواب سوالاتش تلاش کند
گفته ساراخانوم رابخوانید:
والا من در اين مورد شنيدم خداوند بر اساس حكمت بالغه عمل ميكنه يعني خدا بر اساس علم نامتناهي خودش مي دونه كه كدوم يك از بندگانش بر اساس امكاناتي كه دارند (امكاناتي كه مثل بقيه انسانهاست ) نهايت استفاده را از اين امكانات كرده و عبوديت خودشون رو در اعلي مرتبه به ظهور خواهند رسوند و بنابراين شايستگي مقام رسالت رو خواهند داشت ، به اين دليل اين مقام از ابتدا به اونها عطا مي شه
یارب
يا رب منم جويان تو يا خود تويى جويان من
اى ننگ من تا من منم من ديگرم تو ديگرى
-
۱۳۸۷/۱۲/۲۷, ۱۸:۱۸ #8نظر شما در باره این پیشنهاد چیه؟
(جلسات مناظره)
موضوع مهم : کربلایی کاظم ساروقی، حجتی غیر قابل انکار
چگونه؟؟؟ راه های جلوگیری از مرگ تدریجی جامعه
کم گوی و گزیده گوی چون دُرّ :Sokhan: !!! تا از سُخَنت جهان شود پُر !!!
الحذر الحذر! فَوَ الله لَقَد سَتَر، حتّی کأنَّه قد غَفَر
-
۱۳۸۷/۱۲/۲۷, ۱۸:۴۳ #9
با سلام
سوال بسیار خوبی است و چه بهتر بود دوستان با دقت بیشتری پاسخ می دادند
دوست عزیز اگر دقت داشته باشی ما به پیامبران می گوییم برگزیده .. حتی یکی از نامهای حضرت محمد ص مصطفی است بدین جهت !
پس در قدم اول باید گفت خداوند بین همه خلائق افرادی را برگزیده برای پیامبری
اما سوالی که مطرح می شود اینست که این برگزیدن از چه جهت بود..
از روی عمل افراد نبود چون هنوز خلقتی صورت نگرفته که عملی مجقق شود
پس از چه چیز بوده ؟
بنظر میرسد این انتخاب از روی علم و آگاهی خداوند بوده .یکی از صفات ذاتی خداوند علم اوست که این علم محدود به زمان نیست بلکه علم به تمام افعال و کردار بندگان است .
روشن شد که خداوند طبق علمش پیامبران را برگزیده.او می داند در عرصه وجود چه کسانی در مقام علم بناست که بالاتر از همه باشد ...
به تعبیری اهل بیت علیهم السلام : اصطفاکم بعلمه ..
چیزی که بر خدا قبیح است اینست که بنده ای را بدون علم و صرفا علم علم خویش عذاب دهد اما اینکه او طبق علمش به عمل بنده اش پاداش و رتبه دهد قبیح نیست بلکه از فضل اوست
-
تشکر
-
۱۳۸۷/۱۲/۲۷, ۲۱:۳۲ #10
-
تشکر
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
اشتراک گذاری