صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: 120000 رکعت نماز واجب !!!

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    409
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    14 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    120000 رکعت نماز واجب !!!




    پیامبر به مدت 23 سال به تبلیغ اسلام پرداخت. اگر سه سال دعوت نهانی او را کنار بگذاریم و 20 سال دعوت آشکار وی را لحاظ کنیم می توانیم چنین محاسبه کنیم:
    اگر در هر روز فقط سه بار وضو گرفتن را در نظر بگیریم. پیامبر در مدت 20 سال بیش از 20000 بار وضو گرفت و اصحاب دیدند.
    همچنین در طول این 20 سال بیش از 120000 رکعت نماز واجب گذارد و اصحاب دیدند.
    با توجه به این که این دو عمل، اعمالی غیر سیاسی و حکومتی هستند سوال این است که چرا حداقل در این دو مورد و نحوه انجام آنها میان مسلمانان اختلاف افتاد.
    فقط خواهش می کنم منطقی و عقلانی و فارغ ازتعصبات فرقه ای پاسخ داده شود و به تعداد دفعات انجام وضو و نماز دقت شود.
    ممنون
    " ما اینجاییم چون: از سر اتفاقی نادر گروهی از ماهی هایی که باله های عجیب داشتند توانستند باله های خود را به پا تبدیل کنند و ساکن خشکی شوند. چون همه جای زمین در عصر یخبندان یخ نبست. چون دویست و پنجاه هزار سال قبل گونه ای کوچک و ضعیف در آفریقا پدید آمد که تاکنون به هر زحمت و جان کندنی بوده است توانسته است زنده بماند و منقرض نشود. ممکن است ما با شور و اشتیاق تمام بدنبال پاسخ " متعالی تری" باشیم، ولی چنین پاسخی واقعاً وجود ندارد."
    استفن جی گولد


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    637
    تشکر:
    1
    حضور
    11 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    41



    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام بر azadeh2009
    سوال بسیار زیبایی طراحی کرده اید. اگر اجازه دهید بنده به دنبال برخی روایات موید نظر خود می گردم و بعد در خدمتتان خواهم بود.
    شادکام باشید

    لا یستیقن القلب أن الحق باطل ابدا
    و لا یستیقن أن الباطل حق أبدا

    قلب هیچ وقت یقین به حق بودن باطل و یا باطل بودن
    حق نمی نماید امام صادق علیه السلام

    *************
    و السلام علي من اتبع الهدى
    و درود بر هر آنكه ( بدون تعصب) به دنبال حق است و پذيراى آن سوره طه / آیه 47




  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۷
    نوشته
    330
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط azadeh2009 نمایش پست
    پیامبر به مدت 23 سال به تبلیغ اسلام پرداخت. اگر سه سال دعوت نهانی او را کنار بگذاریم و 20 سال دعوت آشکار وی را لحاظ کنیم می توانیم چنین محاسبه کنیم:
    اگر در هر روز فقط سه بار وضو گرفتن را در نظر بگیریم. پیامبر در مدت 20 سال بیش از 20000 بار وضو گرفت و اصحاب دیدند.
    همچنین در طول این 20 سال بیش از 120000 رکعت نماز واجب گذارد و اصحاب دیدند.
    با توجه به این که این دو عمل، اعمالی غیر سیاسی و حکومتی هستند سوال این است که چرا حداقل در این دو مورد و نحوه انجام آنها میان مسلمانان اختلاف افتاد.
    فقط خواهش می کنم منطقی و عقلانی و فارغ ازتعصبات فرقه ای پاسخ داده شود و به تعداد دفعات انجام وضو و نماز دقت شود.
    ممنون
    بسم الله النور

    تا جناب مدافع پاسخ های خودشونو آماده کنند من از این فرصت استفاده می کنم و عرض می کنم که این پاسخی است به کسانی که می گویند اگر ولایت امیر المؤمنین توسط پیامبر اعلام شده بود حتماً مردم می فهمیدن و کسی در اون اختلاف نمی کرد!
    قسمت هایی از نماز که این همه تکرار شده، پنهان مانده، چه رسد به قضیه اعلام ولایت و امثال آن که شاید تنها چندبار اعلام شده!!؟


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    409
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    14 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    جناب ناقد
    عرض کردم فارغ از تعصبات فرقه ای پاسخ داده شود.
    " ما اینجاییم چون: از سر اتفاقی نادر گروهی از ماهی هایی که باله های عجیب داشتند توانستند باله های خود را به پا تبدیل کنند و ساکن خشکی شوند. چون همه جای زمین در عصر یخبندان یخ نبست. چون دویست و پنجاه هزار سال قبل گونه ای کوچک و ضعیف در آفریقا پدید آمد که تاکنون به هر زحمت و جان کندنی بوده است توانسته است زنده بماند و منقرض نشود. ممکن است ما با شور و اشتیاق تمام بدنبال پاسخ " متعالی تری" باشیم، ولی چنین پاسخی واقعاً وجود ندارد."
    استفن جی گولد

  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    72
    تشکر:
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط azadeh2009 نمایش پست
    جناب ناقد
    عرض کردم فارغ از تعصبات فرقه ای پاسخ داده شود.
    با سلام خدمت شما دوست عزیز
    تاریخ بسیاری از اختلافات کاملا روشن است و خود اهل سنت هم قبول دارند که به این شکلی که نماز می خوانند پیامبر نماز نمی خوانده و مثلا دست بر روی سینه گذاشتن هنگام نماز از سنت های خلیفه دوم است و یا حذف حی علی خیر العمل در اذان و ....
    همینطور که برای شیعه قول و فعل ائمه معصومین علیهم السلام حجت است برای اهل سنت اصحاب پیامبر دارای چنین جایگاهی هستند.



  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    409
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    14 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط kamal804 نمایش پست
    خود اهل سنت هم قبول دارند که به این شکلی که نماز می خوانند پیامبر نماز نمی خوانده
    .
    ممکن است بصورت مستند به من نشان دهید که اهل سنت قبول دارند شکل فعلی نماز خواندنشان ( و احتمالا وضو گرفتنشان) با پیامبر فرق داشته است؟؟
    " ما اینجاییم چون: از سر اتفاقی نادر گروهی از ماهی هایی که باله های عجیب داشتند توانستند باله های خود را به پا تبدیل کنند و ساکن خشکی شوند. چون همه جای زمین در عصر یخبندان یخ نبست. چون دویست و پنجاه هزار سال قبل گونه ای کوچک و ضعیف در آفریقا پدید آمد که تاکنون به هر زحمت و جان کندنی بوده است توانسته است زنده بماند و منقرض نشود. ممکن است ما با شور و اشتیاق تمام بدنبال پاسخ " متعالی تری" باشیم، ولی چنین پاسخی واقعاً وجود ندارد."
    استفن جی گولد


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    72
    تشکر:
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط azadeh2009 نمایش پست
    ممکن است بصورت مستند به من نشان دهید که اهل سنت قبول دارند شکل فعلی نماز خواندنشان ( و احتمالا وضو گرفتنشان) با پیامبر فرق داشته است؟؟
    مجمع جهانی اهل بیت در زمینه اختلافات شیعه و سنی کتابهای مختصر و مفیدی با عنوان في رحاب اهل البيت چاپ کرده که می توانید به این کتابها مراجعه کنید.



  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    409
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    14 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط kamal804 نمایش پست
    مجمع جهانی اهل بیت در زمینه اختلافات شیعه و سنی کتابهای مختصر و مفیدی با عنوان في رحاب اهل البيت چاپ کرده که می توانید به این کتابها مراجعه کنید.
    کمال جان
    توپ را به زمین من نیندازید. آن کس که ادعا کرده است باید سند ارائه دهد. ادعا این است که اهل سنت خود قبول دارند که نماز خواندنشان با نماز خواندن پیامبر فرق داشته است. و این ادعای بسیار بزرگی است.
    اگر به روش شما باشد من هم شما را به کلیه کتابهای اهل سنت ارجاع می دهم. ولی این که نشد ارجاع دهی و ارائه سند.
    اگر روایتهای مورد قبول فریقین ارائه دهید در خدمتم.
    در ضمن سوال اصلی معطوف فعل پیامبر بود. این را فراموش نکنید.
    " ما اینجاییم چون: از سر اتفاقی نادر گروهی از ماهی هایی که باله های عجیب داشتند توانستند باله های خود را به پا تبدیل کنند و ساکن خشکی شوند. چون همه جای زمین در عصر یخبندان یخ نبست. چون دویست و پنجاه هزار سال قبل گونه ای کوچک و ضعیف در آفریقا پدید آمد که تاکنون به هر زحمت و جان کندنی بوده است توانسته است زنده بماند و منقرض نشود. ممکن است ما با شور و اشتیاق تمام بدنبال پاسخ " متعالی تری" باشیم، ولی چنین پاسخی واقعاً وجود ندارد."
    استفن جی گولد


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    72
    تشکر:
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط azadeh2009 نمایش پست
    کمال جان
    توپ را به زمین من نیندازید. آن کس که ادعا کرده است باید سند ارائه دهد. ادعا این است که اهل سنت خود قبول دارند که نماز خواندنشان با نماز خواندن پیامبر فرق داشته است. و این ادعای بسیار بزرگی است.
    اگر به روش شما باشد من هم شما را به کلیه کتابهای اهل سنت ارجاع می دهم. ولی این که نشد ارجاع دهی و ارائه سند.
    اگر روایتهای مورد قبول فریقین ارائه دهید در خدمتم.
    در ضمن سوال اصلی معطوف فعل پیامبر بود. این را فراموش نکنید.

    عزیزم
    شما کجا شنیدی که بقالی بگه ماست من ترشه!
    ماییم و چندتا روایت و چند نقل تاریخی و مبنای عمل مسلمین که باید اینها را رو هم برزیم و یک نظر نزدیک به عقل از اونها به دست بیاریم.
    به طور مثال در مورد همین دست به سینه نماز خواندن چند مطلب رو من می نویسم نتیجه گیری اش با خود جنابعالی
    1- در کتاب الفقه علی مذاهب الاربعه چنین آمده:
    يسن وضع اليد اليمنى على اليسرى تحت سرته أو فوقها وهو سنة باتفاق ثلاثة من الأئمة وقال المالكية : إنه مندوب أما كيفيته فانظرها تحت الخط ( المالكية قالوا : وضع اليد اليمنى على اليسرى فوق السرة وتحت الصدر مندوب لا سنة بشرط أن يقصد المصلي به التسنن - يعني اتباع النبي صلى الله عليه و سلم في فعله - فإن قصد ذلك كان مندوبا . أما إن قصد الاعتماد والاتكاء فإنه يكره بأي كيفية . وإذا لم يقصد شيئا . بل وضع يديه هكذا بدون أن ينوي التسنن فإنه لا يكره على الظاهر بل يكون مندوبا أيضا . هذا في الفرض أما في صلاة النفل فإنه يندب هذ الوضع بدون تفصيل
    الحنفية قالوا : كيفيته تختلف باختلاف المصلي . فإن كان رجلا فيسن في حقه أن يضع باطن كفه اليمنى على ظاهر كف اليسرى محلقا بالخنصر والإبهام على الرسغ تحت سرته . وإن كانت امرأة فيسن لها أن تضع يديها على صدرها من غير تحليق
    الحنابلة قالوا : السنة للرجل والمرأة أن يضع باطن يده اليمنى على ظهر يده اليسرى ويجعلها تحت سرته
    الشافعية قالوا : السنة للرجل والمرأة وضع بطن كف اليد اليمنى على ظهر كف اليسرى تحت صدره وفوق سرته مما يلي جانبه الأيسر . وأما أصابع يده اليمنى بهو مخير بين أن يبسطها في عرض مفصل اليسرى وبين أن ينشرها في جهة ساعدها . كما تقدم إيضاحه في مذهبهم قريبا )

    خلاصه اینکه حنفی و شافعی و حنبلی آن را واجب و مالکی آن را مستحب می داند و همه آنها در کیفیت آن اختلاف دارند.
    2- در مورد کیفیت نماز خواندن پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم روایاتی که از دو فرقه نقل می شود خالی از تکتف از سوی پیامبر است:
    روایت مقبول اهل سنت:
    عن أبي حميد الساعدي أنه قال - وهو في عشرة من أصحاب النبي صلى الله عليه وسلم أحدهم أبو قتادة بن ربعي
    يقول: (أنا أعلمكم بصلاة رسول الله صلى الله عليه وسلم. قالوا: ما كنت أقدمنا له صحبة، ولا أكثرنا له إتيانا، قال: بلى، قالوا: فاعرضْ علينا، فقال: كان رسول الله صلى الله عليه وسلم إذا قام إلى الصلاة اعتدل قائما، ورفع يديه حتى يحاذي بهما منكبيه، (فإذا أراد أن يركع رفع يديه حتى يحاذي بهما منكبيه)، ثم قال: الله أكبر، وركع، ثم اعتدل، فلم يَصُبَّ رأسه ولم يقْنِعْ، ووضع يديه على ركبتيه).
    وفي لفظ: (كأنه قابض عليهما ووتَّر يديه فنحاهما عن جنبيه. ثم قال: سمع الله لمن حمده، ورفع يديه واعتدل، حتى يرجع كل عظم في موضعه معتدلا، ثم هوى إلى الأرض ساجدا، (ثم قال: الله أكبر، ثم جافى عضديه عن إبطيه، وفتح أصابع رجليه) .ثم ثنى رجله اليسرى وقعد عليها، ثم اعتدل. حتى يرجع كل عظم عضو في موضعه (معتدلا ثم هوى ساجدا، ثم قال: الله أكبر، ثم ثنى رجله وقعد، واعتدل حتى يرجع كل عظم في موضعه)، ثم نهض، (ثم صنع) في الركعة الثانية مثل ذلك، حتى إذا قام من السجدتين كبر ورفع يديه حتى يحاذي بهما منكبيه، كما صنع حين افتتح الصلاة، ثم صنع ذلك، حتى إذا كانت الركعة التي تنقضي فيها صلاته، أخرج رجله اليسرى، وقعد على شقه متوركا ثم سلم. قالوا: صدقت هكذا صلى النبي صلى الله عليه وسلم

    (صححه الترمذي. ورواه البخاري مختصرا. .

    در این روایت هیچ اشاره ای به تکتف نشده و در حالیکه ده نفر از اصحاب پیامبر حضور داشتند هیچکدام اعتراضی نکرده بلکه تصدیق کرده اند که پیامبر به همین شیوه ای که نقل شده نماز خود را می خوانده اند.

    اما روایت مورد قبول شیعه:
    کافی جلد 3 صفحه 311
    در این روایت هم هیچ اشاره ای به دست به سینه نماز خواندن نشده است که می توانید مراجعه کنید.

    3- روایات اهل سنت در مورد تکتف:
    - وعن وائل بن حجر: (أنه رأى النبي صلى الله عليه وسلم رفع يديه حين دخل في الصلاة وكبر ثم التحف بثوبه ثم وضع (يده) اليمنى على اليسرى، فلما أراد أن يركع أخرج يديه (من الثوب) ثم رفعهما، ثم كبر، فركع فلما قال: سمع الله لمن حمده، رفع يديه، فلما سجد سجد بين كفيه).
    رواه مسلم.
    767- ولأبي داود عن وائل: أتيت النبي صلى الله عليه وسلم في الشتاء فرأيت أصحابه يرفعون أيديهم في ثيابهم في الصلاة .
    768- وفي رواية : فرأيتهم يرفعون أيديهم إلى صدورهم .
    769- ولأحمد وأبي داود : (ثم وضع يده اليمنى على (ظهر) كفه اليسرى والرسغ والساعد .
    770- وللبخاري عن أبي حازم عن سهل (قال): (كان الناس يُؤْمَرُون أن يضع الرجل اليد اليمنى على ذراعه الأيسر في الصلاة .
    قال أبو حازم: لا أعلمه إلا ينمي ذلك إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم.
    771- وعن ابن مسعود أنه (كان يصلي، فوضع يده اليسرى على اليمنى، فرآه النبي صلى الله عليه وسلم فوضع يده اليمنى على اليسرى).
    رواه أبو داود والنسائي .
    772- وعن علي (قال): (إن من السنة وضع الأكف على الأكف في الصلاة، تحت السرة).
    رواه عبد الله بن أحمد .
    مجموعه الحدیث علی ابواب الفقه باب صفه الصلاه

    4- روایات شیعه در این مورد:
    وسائل‏الشيعة ج : 7 ص : 265 (بَابُ عَدَمِ جَوَازِ التَّكْفِيرِ وَ هُوَ وَضْعُ إِحْدَى الْيَدَيْنِ عَلَى الْأُخْرَى فِي الصَّلَاةِ وَ عَدَمِ جَوَازِ الْفِعْلِ الْكَثِيرِ فِيهَا )

    9295- مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بِإِسْنَادِهِ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ عَنْ صَفْوَان وَ فَضَالَةَ جَمِيعاً عَنِ الْعَلَاءِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَحَدِهِمَا ع قَالَ قُلْتُ الرَّجُلُ يَضَعُ يَدَهُ فِي الصَّلَاةِ وَ حَكَى الْيُمْنَى عَلَى الْيُسْرَى فَقَالَ ذَلِكَ التَّكْفِيرُ لَا تَفْعَلْ

    9296- مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ بِالْإِسْنَادِ السَّابِقِ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ وَ عَلَيْكَ بِالْإِقْبَالِ عَلَى صَلَاتِكَ إِلَى أَنْ قَالَ وَ لَا تُكَفِّرْ فَإِنَّمَا يَفْعَلُ ذَلِكَ الْمَجُوسُ

    9297- وَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ حَمَّادٍ عَنْ حَرِيزٍ عَنْ رَجُلٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع فِي حَدِيثٍ قَالَ وَ لَا تُكَفِّرْ إِنَّمَا يَصْنَعُ ذَلِكَ الْمَجُوسُ



  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    173
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام با تشکر لطف کنید معنی احادیث را هم بنویسید
    تسلیم باش در برابر سخن حق
    اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود