صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: نزديك ترين راه بسوي بهشت

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    84
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    44 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0

    نزديك ترين راه بسوي بهشت




    نزديکترين راه

    بسوي بهشت


    نزديك ترين راه بسوي بهشتنزديك ترين راه بسوي بهشت نزديك ترين راه بسوي بهشت

    بِسْمِ اللهِ الرَّحْمن ِالرَّحيم


    از شما برادر عزيز سؤال مي‌کنم: که آيا بهشت را مي‌خواهي؟
    پاسخ داد: چه کسي است که خواهان بهشت نباشد؟ کيست که خوشي و نعمت پايدار را نخواهد؟ چه کسي است لذات دائمي، پياپي و پايان‌ناپذير را طالب نباشد. گفتم: پس چرا کارهاي نيک انجام نمي‌دهيد تا وارد بهشت شويد و از لذتهاي آن بهره‌مند شويد؟ گفت: همانا راه بهشت دشوار، طولاني، پر از گردنه و خار و صعب‌العبور است و براي فردي مانند من ضعيف مشکلات و سختيهاي اين راه تحمل‌ناپذير است. گفتم: برادرم تو که نمي‌تواني بر طاعت خدا دوام آورده و صبر نمايي و قادر برخورداري و صبر از انجام گناه و نافرماني خدا نيستي؟ پس اگر خداي ناکرده اهل آتش گردي در آنجا چگونه تاب تحمل آتش دوزخ را خواهيد داشت؟ گفت: اين امر «سؤال و جواب» مرا از جابر کَنده تکان داد و در حيرت و سرگرداني فرو برد اما نمي‌دانستم چکار کنم و از کجا شروع نمايم در حاليکه مسير طولانيّ را در راه انجام گناه و معصيت و محرمات طي نموده بودم «گناهان زيادي انجام داده بودم» گفتم: براي رسيدن به بهشت شما را به راه بسيار کوتاهي راهنمايي مي‌ کنم.
    راهي ساده و آسان، بدون رنج و خستگي که در آن هيچ فشار و مشکلي نيست. گفت: مرا راهنمايي کن که خدا خيرت دهد، من همواره بدنبال چنين راه ساده آساني «براي بهشت» هستم.
    گفتم: اين راه هموار و آماده را امام ابن القيم (رحمه الله) در کتاب خود بنام «الفوائد» بيان نموده است. در آن کتاب مي‌فرمايد:
    از نزديکترين و آسانترين راه، بدون رنج، خستگي و سختي براي همسايگي با خدا در بهشت بطرف او بيائيد. بشتابيد. «راه اين است دقت کنيد» تو در زماني واقع شده‌اي که در بين دو زمان گذشته و آينده قرار گرفته و آن در واقع عمر کنوني شماست يعني زمان فعلي و حاضر، تو مي‌تواني گذشته خود را بوسيله توبه و پشيماني و استغفار و طلب بخشش از خداوند اصلاح نمايي که اين کار هيچگونه سختي و مشقتي ندارد و کارکرد مشکلي نمي‌خواهد بلکه عملي قلبي است.
    «براي آينده» ازاين به بعد يعني در آينده از انجام گناه و نافرماني خدا امتناع، خودداري و پرهيز نمائيد. خودداري تو از معصيت نيز آسايش و آسودگي است.
    کار با اندامها و اعضاء بدن نيست که انجام آن برايتان مشکل باشد.
    بلکه عزم و اراده و تصميم قاطعي را مي‌خواهد. که اين تصميم جسم و جان و درون و وجدان شما را آسوده و راحت مي‌ نمايد.
    پس گذشته را با بازگشت و پشيماني از گناه و آينده را «آنچه در پيش است» با عزم و اراده و پرهيز از معصيت و «عمل صالح» اصلاح نمائيد.
    که در انجام هيچيک از اين دو «اصلاح گذشته و پرهيز در آينده» براي اندامها و اعضاي جسم خستگي و سختي و مشکلي وجود ندارد.
    اما حال و وضعيت تو در دوران حيات: زماني است بين گذشته و آينده که اگر اين زمان را هدر دهي «و از اين فرصت استفاده نکني» رهايي، سعادت وخوشبختي خود را از دست داده‌اي «ضايع‌ گردانيده‌اي» و اگر با اصلاح گذشته و آينده به روش مذکور از آن استفاده نمايي راه نجات و رهايي را يافته و آسايش و لذت و نعمت را بدست آورده‌ايد.



    اين همان راه ساده بهشت است، توبه از گذشته، عمل صالح و ترک گناه در آينده. فرمايشي از رسول اکرم(صلى الله عليه وسلم) را در اين رابطه بتو يادآور مي شوم. قال النبي (صلى الله عليه وسلم): «کل أمتي يدخلون الجنة إلا من أبى. قالوا: ومن يأبى يا رسول الله؟ قال: من أطاعني دخل الجنة ومن عصاني فقد أبي». (رواه البخاري).
    رسول اکرم(صلى الله عليه وسلم) مي ‌فرمايد: تمام امت من داخل بهشت مي‌شوند مگر کسي که امتناع ورزد. عرض کردند: چه کسي امتناع مى ورزد يا رسول الله؟ فرمود: کسيکه مرا اطاعت و فرمانبرداري کند وارد بهشت مي شود و کسيکه از من مخالفت کند در حقيقت امتناع ورزيده است.
    و قول النبي (صلى الله عليه وسلم):«الجنة أقرب إلىأحدکم من شراک نعله والنار مثل ذلک». (متفق عليه).
    و فرمايش پيامبر(صلى الله عليه وسلم) که مي‌فرمايد: بهشت و همچنين جهنم از بند کفشهايتان به شما نزديکترند.
    «يعني هر لحظه احتمال رسيدن مرگ وجود دارد که در اثر آن يا بهشت و يا دوزخ نصيب آدمي ‌شود».
    ویرایش توسط meshkaat : ۱۳۸۸/۰۱/۲۶ در ساعت ۱۶:۰۵ دلیل: تغییر فونت
    نصرمن الله وفتح قريب


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    211
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    من بهشت رو نمی خوام

    من فقط خدای همسرمو می خوام...

  4. تشکر


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    1,957
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    28
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بهشت را به بهاء میدن نه به بهانه ....
    الهمّ صلّ علی محمّد وآل محمّد


  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    1,957
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    28
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اونایی که بهشت نخوان ... بهشت مشتاقشون میشه..... مانند سلمان ...
    الهمّ صلّ علی محمّد وآل محمّد


  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    222
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    16 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اسباب ورود به بهشت:

    ایمان توام با عمل صالح و صبر:سوره کوثر آیه 3 "الا الذین آمنوا عملوالصالحات وتواصعوا بالحق وتواصعوا بالصبر"

    ایمان توام با ولایت اهل بیت:سوره مجادله آیه 22 راه یافتگان بهشت کسانی هستند که علاوه بر ایمان به خدا به اصل نبوت نیز ایمان آورده‌اند و راه رسیدن به خدا را راه انبیاء و اولیاء دانسته و از آنها در رسیدن به خدا اطاعت نموده و با دشمنانشان به مقابله یرخواسته‌اند که قرآن نیز به این اصل چنین اشاره می‌نماید "هرگز مردمی که ایمان به خدا و روز قیامت آورده‌اند چنین نخواهی یافت که دوستی با دشمنان خدا و رسول کنند هر چند آن دشمنان، پدران، فرزندان، برادران وخویشان آنها باشند".

    سبقت گریندگان در اعمال صالح:در سوره توبه آیه100آنهایی که نه تنها در این دنیا کارهای صالح انجام می‌دهند بلکه در انجام این کارها همیشه سعیشان بر این است تا گوی سبقت را از دیگران بربایند و همیشه پیشگامی را حفظ کنند وعده بهشت داده شده و چنین بیان فرموده که "سبقت گیرندگان نخستین از مهاجرین و انصار کسانی که به نیکی از آنها پیروی کردند، خداوند از آنها خشنود گشت و آنها از او _خدا_ و باغهایی از بهشت برای آنان فراهم ساخته".

    تقوا پیشه‌گان و پرهیزگاران:در سوره دخان آیات 51 تا 53 تقوا و پرهیزگاری را یکی دیگر از عوامل خوش عاقبتی انسانها شمرده و می‌فرماید "پرهیزگاران در جایگاه امنی قرار دارند در میان باغها وچشمه‌ها". در معنی تقوا نیز بسیار حرفها گفته شده که خلاصه آنها اینست که تقوا یعنی اینکه خدا تو را در جاهایی که امر کرده غایب نبیند و در جاهایی که حرام نموده حاضر نیند.
    سوره زمر آیه 20 "کسانی که تقوی الهی را پیشه کنند برای آنان غرفه‌ها و قصرهایی بناشده..."
    سوره رعد آیه 35 "توصیف بهشتی که به پرهیزگاران وعده شده اینست که نهرهای آب از زیر درختانش جاری است و میوه آن همیشگی و سایه‌اش دائمی است این است سرانجام کسانی که پرهیزگاری پیشه کرده‌اند".
    سوره صافات آیه 39-47 "بدرستی که پرهیزگاران در میان باغهای بهشت و نعمتهای فراوان جا دارند ... کسانی که ایمان آورند ... از پاداش عملشان چیزی نمی‌کاهیم و هر کس در گرو اعمال خویش است".
    سوره مرسلات آیه 40 الی 43"متقین در سایه‌ها و در میان چشمه‌ها قرار دارند و ... بخورید و بنوشید گوارایتان باد اینها در برابر اعمالی است که انجام می‌دادید ما اینگونه نیکوکاران را پاداش می‌دهیم".
    حجرات آیه 13"براستی گرامی ترین شما در پیشگاه خدا، با‌تقوا‌ترین شماست".

    نماز:در سوره دخان آیات 51 تا 53 تقوا و پرهیزگاری را یکی دیگر از عوامل خوش عاقبتی انسانها شمرده و می‌فرماید "پرهیزگاران در جایگاه امنی قرار دارند در میان باغها وچشمه‌ها". در معنی تقوا نیز بسیار حرفها گفته شده که خلاصه آنها اینست که تقوا یعنی اینکه خدا تو را در جاهایی که امر کرده غایب نبیند و در جاهایی که حرام نموده حاضر نیند.
    سوره زمر آیه 20 "کسانی که تقوی الهی را پیشه کنند برای آنان غرفه‌ها و قصرهایی بناشده..."
    سوره رعد آیه 35 "توصیف بهشتی که به پرهیزگاران وعده شده اینست که نهرهای آب از زیر درختانش جاری است و میوه آن همیشگی و سایه‌اش دائمی است این است سرانجام کسانی که پرهیزگاری پیشه کرده‌اند".
    سوره صافات آیه 39-47 "بدرستی که پرهیزگاران در میان باغهای بهشت و نعمتهای فراوان جا دارند ... کسانی که ایمان آورند ... از پاداش عملشان چیزی نمی‌کاهیم و هر کس در گرو اعمال خویش است".
    سوره مرسلات آیه 40 الی 43"متقین در سایه‌ها و در میان چشمه‌ها قرار دارند و ... بخورید و بنوشید گوارایتان باد اینها در برابر اعمالی است که انجام می‌دادید ما اینگونه نیکوکاران را پاداش می‌دهیم".
    حجرات آیه 13"براستی گرامی ترین شما در پیشگاه خدا، با‌تقوا‌ترین شماست".

    سعی وتلاش:همچنانکه سعی و تلاش در دنیا باعث خوشبختی هر انسانی در زندگی دنیاست و انسان از نتیجه آن بهره‌مند می‌گردد باید یادمان باشد که این نتیجه سعی و تلاشمان منحصر به دنیا نبوده بلکه اگر سعی تلاشمان در دنیا سازنده باشد به طور حتم نیز در آخرت نیز سازنده خواهد بود که به این حقیقت در سوره انسان آیه 22 چنین اشاره گردیده " این پاداش شماست و سعی وتلاش شما مورد قدردانی است".
    سوره نور 37"مردانی که هیچ کسب و تجارتی آنان را از یاد خدا غافل نمی‌سازد".
    سوره اسراء آیه 19" آن کس که سرای آخرت را بطلبد و برای آن سعی و کوشش کند در حالی که ایمان داشته باشد سعی و تلاش او پاداش داده خواهد شد".

    اخلاص:اخلاص یکی دیگر از چیزهایی که باعث خوش عاقبتی می‌گردد یعنی اینکه اگر انسان در این دنیا کاری انجام می‌دهد برای ریا نباشد، برای فخر فروشی نبوده بلکه صرفا به خاطر خدا بوده باشد یعنی اگر ایمان آورده، اگر عمل صالح انجام می‌دهد، اگر در حق کسی خوبی انجام می‌دهد همه وهمه فقط به خاطر خدا باشد و انگیزه دیگری در کارهایش نداشته باشد، در این صورت به رستگاری خواهد رسید قرآن در سوره مائده آیه 119راجع به چنین کسانی با چنین اعمالی می‌فرماید "امروز روزی است که راستی راستگویان به آنها سود می‌بخشد برای آنها باغهایی از بهشت است که نهرها از زیر آن می‌گذرد و تا ابد جاودانه در آن می‌مانند".

    تزکیه نفس (جهاد با نفس):سوره طه آیه 75 و 76 کسانی که در این دنیا به اصلاح نفس خود بپردازند و وجود خود را از وجود انواع رزایل اخلاقی مانند شرک به خدا، بداخلاقی، بی‌عفتی و بی‌حیایی و غیره پاک نمایند و در مقابل وجود خود را به انواع فضایل اخلاقی مانند خداپرستی، امانتداری، خوش اخلاقی، صداقت و غیره آراسته نمایند، در مقابل همه رنجهایی که از این ناحیه متحمل شد‌ه‌اند در باغهای جاویدان بهشت که نهرها از زیر درختانش جاری است درحالی که همیشه در "آن خواهند بود و این پاداش کسی است که خود را تزکیه و پاک نماید".

    استقامت برای خدا:سوره احقاف آیه 13 و 14 البته صرف ایمان آوردن نمی‌تواند باعث نجات انسان باشد بلکه ایمان آن زمانی مفید واقع خواهد شد که انسان باید در ایمانش ثابت قدم نیزباشد و در مقابل سختیهایی که در زندگی چه از بابت ایمان یا غیر آن روبرو شده در ایمانش سست نشده و آن را حفظ نماید "کسانی که گفتند پروردگار ما الله است پس استقامت کردند نه ترسی برای آنان است و نه اندوهگین می‌شوند آنها اهل بهشتند".

    امانتداری:سوره معارج آیه 32 امانتداری و عدم خیانت به امانت که یکی از ویزگیهای عمده انسانهای بزرگ می‌باشد نیز یکی از عوامل سعادت انسان در هر دو سرای دنیوی و اخروی است البته در زبان قرآن امانت تنها آن چیزی نیت که دیگری آن را به انسان بدهد و انسان در حفظ آن از سرو جان بگذرد بلکه دست و زبان و سلامتی و زن و فرزند و هر چیزی که انسان در زندگی از آن برخوردار است به عنوان امانت معرفی شده و بر این اساس امانتدار واقعی کسی است که در استفاده و بهره‌گیری از تمام امکانات و نعمتهای مادی و معنوی نهایت امانتداری را رعایت نماید بر این اساس است که می‌فرماید " آنها که امانتها و عهد خود را رعایت کنند.... آنها در باغهای بهشتی گرامی داشته می‌شوند".

    رفتار با خانواده:سوره طور آیه 27 یکی از دیگر مواردی که در سعادت انسان مورد تاکید قرار گرفته مهربانی و خوش خلقی با خانواده می‌باشد و بیان می‌دارد که بهشتیان یکی از کارهای که باعث خوشبخیشان شد را همین مورد دانسته و می‌گویند " در دنیا با خانواده خود مشفق بودیم_ نرم دل بودیم در میان اهل خود از ترس معصیت پروردگار".

    تسلط بر شهوت:سوره معارج آیه 29 و 30 یکی دیگر از کارهایی که تاثیر مستقیم در سعادت یا بدبختی انسان نقش ایفا می‌کند چگونگی ارضاء میل جنسی است، قرآن بر خلاف برخی مکاتب که جهت سعادتمند شدن استفاده از میل جنس را ممنوع اعلام می‌کنند راه منطقی را پیشنهاد کرده بلکه نه تنها میل جنسی را آزاد میگذارد بلکه راه صحیح بهره‌مند شدن از آن را نیز بیان می‌نماید " آنان که اندام خود را از شهوت رانی نگه می‌دارند مگر بر زنان حلال و کنیزان ملکی خودش که از اعمال شهوت هیچ علامت ندارند".

    صبر:یکی دیگر از صفتهایی که باعث سعادت انسان گردیده و او را خوش عاقبت می‌کند صبر و بردباری در برابر مشکلات و مصیبتهایی است که در این دنیا برایش یا بر یکی از خویشاوندانش رخ می‌دهد، می‌باشد. البته صبر انواع مختلفی دارد که صبر در برابر مشکلات، صبر در برابر فوت خویشان و صبر در برابر گناه یکی از انواع صبر می‌باشد که در سوره انسان آیه 12 به خوش عاقبتی صبر کنندگان چنین مژده‌ای داده شده که "در برابر صبرشان بهشت و لباساهای حریر بهشت را به آنان پاداش می‌دهد".
    سوره رعد آیات23و 24 "بهشتهای عدن که آنان با پدرانشان و همسرانشان و فرزندانشان که درستکارند در آن داخل می‌شوند، و فرشتگان از هر دری بر آنان در میآیند (بر آنان می‌گویند درود بر شما به _ پاداش _ آنچه صبر کردید".
    سوره انسان آیه 12"و پاداش صبر آنان باغ بهشت و لباس حریر بهشتی لطف فرمورد".

    توبه:سوره تحریم آیه 8 بازگشت به سوی خدا با پشیمان شدن از اعمال بد و تصمیم بر ترک آنها به همراه انجام اعمالی در اصلاح اعمال گذشته یکی دیگر از عوامل سعادت معرفی شده و تاکید می‌فرماید که "ای مومنان، به سوی خدا توبه خالص کنید... و شما را در باغهای بهشتی که فرموده درختانش نهر جاری است داخل کند".
    البته در آیات قرآن، ایمان و عمل صالح، تقوا، هجرت، تحمل آرزوها، جهاد، اجتناب از گناهان کبیره، صدقه دادن مخفیانه، احسان، توبه خالص و بپا داشتن نماز در آغاز روز و پایان روز و ساعاتی از شب از جمله اموری است که به عنوان محو آثار برخی از گناهان معرفی می‌شود

    ترس از نتیجه اعمال:و اینکه بر خلاف افراد دیگر که حتی وقتی با کوچکترین مشکلی در این دنیا روبرو می‌شوند زود می‌گویند خدایا من که کوچکترین گناهی نداشته‌ام، مرا به چه جهت به این مشکل انداخته‌ای، مومنان با وجود اینکه از گناه فاصله گرفته و تمام اعمال خود را بر اساس اخلاص و وظیفه انجام می‌دهند باز از نتیجه اعمال خود در قیامت هراس داشته و " می‌ترسند از روز قیامت که بدی و شدت و سختی آن همه اهل عصیان و طغیان را گرفته است".

    منبع:دانشنامه رشد


  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    3,708
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    15 روز 12 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    2



    بخشش از نشانه های یک مومن است

    تهران - حیات
    سلام، سلامی گرم زمیان دود و آتش، سلامی گرم از میان غرش توپ و تانک، سلامی گرم از میان ترکش خمپاره ها، سلامی گرم و پر محبت، سلامی گرم از میان قلبهای پاک صاف و صادق، و جانهای برکف نهاده جوانان و رزمندگان.
    سلام بر مردم همیشه در صحنه، سلام بر مردم همیشه بیدار و هشیار و خنثی کننده نیرنگ منافقان و کفار و مشرکین. سلام بر مردم همیشه به یاد خدا و سلام بر مردم همیشه به یاد رزمندگان جبهه های جنگ حق علیه باطل. خداوند عمری طولانی و صبری حسین وار(ع) عطا فرماید که از غذای خود به رزمندگان می بخشید که این خود از نشانه های مومنان است
    نمی دانم من به نوبه خود چگونه از شما تشکرکنم، نمی دانم چگونه این بخشش و ایثار شما را جبران کنم.
    نمی دانم چگونه پس از برگشت از جبهه در میان شما سر بلند کنم چرا که تا به حال آن طوری سربازان امام حسین (ع) برای اسلام کار کردند من کار نکردم وهیچ کاری ازدستم برنمی آید جز اینکه دعا کنم : خدایا مرا پهلوی امام مهدی (عج) ونایب بر حقش امام خمینی واین مردم فدا کار و با ایثار روسیاه مگردان، ای خدا دیگر بیش از این خجالتم مده که دیگر گوشهایم توانایی شنیدن این را ندارد که بشنود یک پیرزن هشت عدد تخم مرغ خانه اش را برای رزمندگان جبهه فرستاده است.
    ای مردم همیبشه در صحنه، ای دوستان وآشنایان و ای خانواده ام همه این را می دانید و بدانید که من به اختیار خودم به خدمت سپاه در آمدم و باز خودم داوطلبانه به جبهه رفتم واین مطالب رابرای تکبر وغرور ومنیت نمی گویم که شنیده بودم عده ای از افراد مال پرست شایعه پراکنی می کنند که این جوانها را به زور به جنگ می برند. در جواب به این افراد باید بگویم: وقتی که من اینجا از گناهانم کم می شود و به لقاء الله می رسم پس چرا به زور بیایم یا از اینجا فرار کنم، اگر سعادت داشته باشم چه جایی از اینجا بهتر؟ این را همه بدانید که من به جنگ نیامده ام به خاطر غرور و تکبر و نه به خاطر ترس از آتش دوزخ و نه به خاطر خوب و راحت بودن بهشت و نه به خاط شهید شدن که این نوع طرز فکر شرک است. من به خاطر رضای خدا به جنگ آمده ام، همین و بس.
    در ضمن پدر یا برادرم مسئول گرفتن حلالیت از طرف دوستان و آشنایان می باشند و هرکسی از بنده طلب دارد به خانواده اینجانب مراجعه کند. به علت اینکه وقت کم است چون امشب عملیات می باشد. به امید پیروزی رزمندگان اسلام بر کفر.
    والسلام
    « شهید رضا حسن پور »
    قائم مقام لشگر17 علی ابن ابیطالب و فرمانده تیپ یکم


  9. تشکر


  10. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۵
    نوشته
    1,799
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    18

    راهنما




    بنام خدا
    1ـ ايمان و عمل صالح إِنَّاللّهَ يُدْخِلُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُواالصَّالِحَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِى مِنْ تَحْتِهَا الاَْنْهَارُ (حج : 23) خـدا كـسـانـى را كـه ايـمان آورده و كارهاى شايسته كرده اند در باغ هايى كه زير (درختان ) آن نهرها روان است در مى آورد.
    2ـ تقوا إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِى جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ(حجر: 45) بى گمان ، متقيان در باغ ها و چشمه ساران (بهشتى )اند.
    3ـ پاكى دل و روح سَلاَ مٌ عَلَيْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوهَا خَالِدِينَ(زمر: 73) درود بر شما پاكيزه شديد، در بهشت در آييد و جاودانه بمانيد. 4ـ اطاعت از خدا و پيامبر وَمَنْ يُطِعِ اللّهَ وَرَسُولَهُ يُدْخِلْهُ جَنَّاتٍ تَجْرِى مِنْ تَحْتِهَا الاَْنْهَارُ... (فتح : 17) و هر كس خدا و پيامبر او را فرمان برد، وى را در باغ هايى كه زير (درختان ) آن نهرهايى روان است درمى آورد


  11. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    10,035
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    17 روز 15 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    2



    رسول گرامي ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ فرمود:
    « من كفَّل يتيماً و نفقته كنت أنا و هو في الجنَّة كهاتين و قرن بين اصبعيه المسبّحة و الوسطي.»
    كسي كه يتيمي را سرپرستي كند و عهده دار نفقه و مخارج او گردد من و او در بهشت پهلوي يكديگر هستيم. سپس انگشت سبّابه و انگشت وسطي را پهلوي هم گذاشت و فرمود: مانند اين دو كه پهلوي يكديگرهستند.
    قرب الاسناد، صفحه 45.

    ویرایش توسط مجیب : ۱۳۸۸/۰۲/۱۲ در ساعت ۱۱:۱۴


    یَا إِلَهِی وَ سَیِّدِی وَ مَوْلاَیَ وَ رَبِّی صَبَرْتُ عَلَى عَذَابِکَ فَکَیْفَ أَصْبِرُ عَلَى فِرَاقِکَ



    اگه مي خواي اهل آسمون بهت رحم كنن به اهل زمين رحم كن


  12. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    802
    مورد تشکر
    11 پست
    حضور
    12 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    9



    بحث راههای ورود به بهشت نبود که
    بحث نزدیکترین راه بود
    خداوندا شهادت را از ما مگیر


    درباغ شهادت را نبندید
    به ما بیچارگان زانسو نخندید
    شهادت نردبان آسمان بود
    شهادت آسمان را نردبان بود
    چرا برداشتند این نردبان را
    چرابستند راه آسمان را
    مرا پایی به دست نردبان بود
    مرا دستی به بام آسمان بود
    شهید تو بالا رفته ای من در زمینم
    برادر روسیاهم شرمگینم
    مرا اسب سپیدی بود روز
    شهادت را امیدی بود روزی
    دراین اطراف دوش ای دل توبودی
    نگهبان دیشب ای غافل تو بودی
    بگو اسب سپیدم را که دزدید
    امیدم را امیدم را که دزدید
    مرا اسب چموشی بود روزی
    شهادت می فروشی بود روزی
    شبی چون باد بر یالش خزیدم
    بسوی خانه ساقی دویدم
    چهل شب راه را بی وقفه راندم
    چهل تسبیح ساقی نامه خواندم
    ببین ای دل چقدر این قصر زیباست
    گمانم خانه ساقی همینجاست
    دلم تا دست بر دامان در زد
    دو دستی سنگ شیون را به سر زد
    امیدم مشت نومیدی به در کوفت
    نگاهم قفل در میخ قدر کوفت
    چه درد است این که در فصل عقاقی
    به روی عاشقان در بسته ساقی
    بر این در وای من قفلی لجوج است
    بجوش ای اشک هنگام خروج است
    در میخانه را گیرم که بستند
    کلیدش را چرا یارب شکستند
    من آخر طاقت ماندن ندارم
    خدایا تاب جانت کندن ندارم
    دلم تا چند یارب خسته باشد
    در لطف تو تا کی بسته باشد
    بیا باز امشب ای دل در بکوبیم
    بیا اینبار محکمتر بکوبیم
    مکوب ای دل به تلخی دست بر دست
    دراین قصر بلور آخر کسی هست
    بکوب ای دل که اینجا قصر نور است
    بکوب ای دل مرا شرم حضور است
    بکوب ای دل که غفار است یارم
    من از کوبیدن دل شرم دارم
    بکوب ای دل که جای شک وظن نیست
    مرا هرچند روی در زدن نیست
    کریمان گرچه ستارالعیوبند
    گدایانی که محبوبند خوبند
    بکوب ای دل مشو نومید ازاین در
    بکوب ای دل هزاران بار دیگر
    دلا پیشای تا داغت بگویم
    بگوشت قصه ای شیرین بگویم
    برون آیی اگر از حفره ناز
    به رویت میگشایم سفره راز
    نمیدانم بگویم یا نگویم
    دلا بگزار تا حالا نگویم
    ببخش ای خوب امشب ناتوانم
    خطا در رفته از دست زبانم
    لطیفا رحمت آور من ضعیفم
    قویتر از منست امشب حریفم
    شبی ترک محبت گفته بودم
    میان دره شب خفته بودم
    نی ام از ناله شیرین تهی بود
    سرم بر خاک طاقت سر نمیسود
    زبانم حرف با حرفی نمیزد
    سکوتم ظرف بر ظرفی نمیزد
    نگاهم خار در جائی نمیکوفت
    به چشمم اشک غم پائی نمیکوفت
    دلم درسینه قفلی بود محکم
    کلیدش بود در دریاچه غم
    امیدم گرد امیدی نمیگشت
    شبم دنبال خورشیدی نمیگشت
    حبیبم قاصدی از پی فرستاد
    پیامی با بلوری می فرستاد
    که میدانم تورا شرم حضور است
    مشو نومید اینجا قصر نور است
    الا ای عاشق اندوهگینم
    نمیخواهم تورا غمگین ببینم
    اگر آه تو از جنس نیاز است
    درباغ شهادت باز بازاست
    نمیدانم که در سر این چه سودا ست
    همین اندازه میدانم که زیباست
    خدوندا چه درداست این چه درداست
    که پولاد دلم را آب کردست
    مرا ای دوست شرم بندگی کشت
    چه لطف است این مرا شرمندگی کشت
    برای شادی روح امام امت وشهدای گرانقدر وسلامتی مقام معظمرهبری
    3صلوات محمدی
    ویرایش توسط ابو محمد : ۱۳۸۸/۰۲/۱۲ در ساعت ۱۳:۱۸

    مِنَ الْمُؤْمِنينَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْديلا
    از مؤمنان مردانى هستند كه به پيمانى كه با خدا بسته بودند وفا كردند. بعضى بر سر پيمان خويش جان باختند و بعضى چشم به راهند و هيچ پيمان خود دگرگون نكرده‏اند
    مارا به دعا کاش نسازند فراموش
    رندان سحر خیز که صاحب نفسانند



  13. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۶
    نوشته
    174
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط چجوری انسان باشم؟ نمایش پست
    من بهشت رو نمی خوام

    من فقط خدای همسرمو می خوام...
    خدای همسرتون با مال ما فرق میکنه؟!!!!!!!!!!!!!!!1

صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. "صلى عليك مليك السماء" - ملاباسم کربلایی
    توسط Si14 در انجمن کلیپ صوتی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۲۱, ۱۲:۴۰
  2. چرا به امام زمان (عج) شريك القرآن مي‎گوئيم
    توسط raze_shab در انجمن مهدویت و امام زمان در قرآن
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۴/۲۳, ۱۸:۱۶
  3. جمع بندی آيا بشر مى تواند از راه تكنيك جديد به سعادت برسد؟
    توسط shamime_yas در انجمن سایر مباحث اعتقادی در قرآن
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۳/۱۹, ۰۰:۳۲
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۳/۱۷, ۱۴:۰۹
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۸۸/۰۹/۱۶, ۲۲:۵۱

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود