جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید







موضوع: خروج سفیانی و دجال كه از نشانه های ظهور امام زمان(عج)
-
۱۳۸۸/۰۱/۲۷, ۱۴:۱۷ #1
- تاریخ عضویت
تير ۱۳۸۷
- نوشته
- 505
- مورد تشکر
- 1,183 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 17
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
خروج سفیانی و دجال كه از نشانه های ظهور امام زمان(عج)
خروج سفیانی و دجال كه از نشانه های ظهور امام زمان(عج)
الف) یكی از علائم ظهور امام مهدی(عج) كه وقوعش حتمی و قطعی شمرده شده، خروج سفیانی است.
اخبار و روایاتی كه گویای خصوصیات سفیانی و خروج او هستند، بدین ترتیب میباشد:
1) حتمی بودن خروج او:
امام صادق(ع) فرموده اند: «پیش از قیام قائم(علیه السلام) پنج علامت حتمی میباشد: یمانی، سفیانی ، صیحه آسمانی، قتل نفس زكیه، و فرورفتن سرزمین بیداء»(كمال الدین و تمام النعمة، شیخ صدوق، ص650)
2) نام و نسب او:
امیرالمؤمنین فرمودند: «فرزند خورنده جگرها، از وادی یابس خارج میشود … اسمش عثمان و پدرش عنبسه و از اولاد ابوسفیان است.»(همان، ص651)
3) خصوصیات فردی او:
امام باقر(ع) در این رابطه میفرمایند:«سفیانی، سرخ رویی سپید پوست و زاغ چشم است؛ هرگز خدا را پرستش نكرده، و هرگز مكه و مدینه را ندیده است و …»
و از برخی روایات چنین استفاده میشود كه وی مسلمان منحرفی است كه كینه حضرت علی(ع) را به دل دارد. چنان كه امام صادق(ع) میفرمایند: «گویا سفیانی را میبینم كه در میدان كوفه جایگاه خود را گسترده، و منادی او فریاد میزند: هر كس سر شیعه علی بن ابی طالب را بیاورد، هزار درهم خواهد گرفت. همسایه به همسایه میجهد و گردنش را میزند و هزار درهم میگیرد. آگاه باشید كه در آن روز حكومت شما فقط به دست زنازادگان خواهد بود.»(كتاب الغیبة، شیخ طوسی، ص273)
4) زمان خروج او:
امام صادق(ع) میفرمایند: «امر سفیانی از مسائل حتمی است، و خروجش در ماه رجب میباشد
ب) یكی دیگر از علائم ظهور حضرت كه در بعضی روایات از نشانههای حتمی شمرده شده است، خروج شخصی به نام "دجال" است.
1) نام و نسب او:
عدهای گویند كه نام دجال "صائد بن صید" یا "ابن صیاد" است؛ و برخی مخالف رأی ایشان را گفتهاند.
2) خصوصیات فردی او:
حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) میفرمایند: «او چشم راست ندارد، و چشم دیگرش در پیشانی او است، و مانند ستاره صبح میدرخشد، چیزی در چشم او است كه گویی آمیخته به خون است. وی در یك قحطی سختی میآید، و بر الاغ سفیدی سوار است...»(مهدی موعود، ترجمه و نگارش علی دوانی، ص972)
3) عقیده او:
امیرالمؤمنین(علیه السلام) میفرمایند: «او با صدای بلندی فریاد میزند بین مشرق و مغرب، كه صدایش را جن و انس و شیاطین میشنوند ـ نگارنده می گوید: به فرض صحت این روایت، ممكن است این عمل به وسیله رادیو و تلویزیون صورت بگیرد ـ و میگوید: ای دوستان من! به سوی من آئید، من هستم كسی كه آفریده است، پس استوار ساخته و مقرر كرده و هدایت نموده است. من پروردگار برتر شما هستم.»(مهدی موعود، ترجمه و نگارش علی دوانی، ص965)
4) مكان خروج:
امیرالمؤمنین(علیه السلام) میفرمایند: «او از شهری كه آن را اصفهان میگویند، و قریهای كه معروف به "یهودیه" است بیرون میآید.» (مهدی موعود، ترجمه و نگارش علی دوانی)
محدث قمی(ره) می گوید: در روایت است كه رسول خدا(صلی الله علیه و آله) فرمودند: «هر مؤمنی كه دجال را ببیند آب دهان خود را بر روی او بیندازد و سوره مباركه حمد را بخواند، تا سحر آن ملعون دفع شود و در او اثر نكند. چون اوظاهر شود، عالم را پر از فتنه و آشوب نماید، و میان او و لشگر حضرت قائم(علیه السلام) جنگ واقع شود، و بالاخره آن ملعون به دست مبارك حضرت حجت(علیه السلام) یا به دست عیسی بن مریم(علیه السلام) كشته شود.»(منتهی الآمال، شیخ عباس قمی، ج2، ص336)
البته روایات شیعه بر این است كه امام مهدی(علیه السلام) است كه دجال را میكشد، نه عیسی بن مریم.
-
تشکرها 7
-
۱۳۸۸/۰۷/۰۳, ۰۹:۱۰ #2
دجال کيست ؟
يکي از علائم ظهور حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) که در برخي روايات از علائم حتمي شمرده شده ، خروج شخصي به نام «دجال» است . او يک طاغوت بسيار حيله گر است و عده بسياري را با خود همراه مي کند.
دجال در لغت:
دَجَل به معناي روكش نمودن يك شئ است كه باطن آن كمارزش باشد ولي روي آن را زرق و برق داده يا طلاكاري كنند بنابراين وقتي دجال را براي كسي بكار ميبرند يعني آن شخص منافق، دروغگو و فريبنده است[1] البته معاني متعددي كه گاه به ده معنا ميرسد براي اين واژه ذكر شده است، كه به عنوان نمونه به يكي از آنها اشاره شد.
او چشم راست ندارد ، و چشم ديگرش در پيشاني اوست ، و مانند ستاره صبح مي درخشد، چيزي در چشم اوست که گويي آميخته به خون است. وي در يک قحطي سختي مي آيد .
پيشينة دجال:
تاريخچه دجال به قبل از اسلام برميگردد در كتاب انجيل نام دجال نيز به ميان آمده است از آيات انجيل استفاده ميشود كه دجال به معناي دروغگو و گمراه كننده است و چنين استفاده ميشود كه داستان خروج دجال و زنده بودنش در آن زمان هم در بين نصاري شايع بوده و در انتظار خروجش بودهاند[2] در اسلام نيز سخن از دجال به ميان آمده است و رواياتي در اين موضوع از فريقين (سني وشيعه) وارد شده است، كه روايات اهل سنت در اين باب به مراتب بيشتر از رواياتي است كه در منابع شيعه موجود ميباشد و اكثر روايات شيعه نيز در اين موضوع برگرفته شده از منابع حديثي اهل سنت ميباشد.
حتمي بودن خروج او :
حضرت علي (عليه السلام) از پيامبر اکرم (ص) نقل مي کند که فرمود:«پيش از قيامت ده امر حتمي واقع مي شود ، که خروج سفياني و دجال از امور حتميه اي است که اتفاق مي افتد.
روايات اهل سنت در اين باب به مراتب بيشتر از رواياتي است كه در منابع شيعه موجود ميباشد و اكثر روايات شيعه نيز در اين موضوع برگرفته شده از منابع حديثي اهل سنت ميباشد
نام و نسب او :
عده اي گويند که نام دجال؛ صائد بن صيد يا ابن صياد است ،و برخي مخالف اين امر هستند در لغت دجال به معني کذاب (بسيار دروغ گو) است، و فعل آن را به معني «آب طلا و آب نقره دادن» دانسته اند. دجال را در زبان هاي انگليسي و فرانسه،«آنتي کريست» ناميده اند که به معني دشمن و ضد مسيح است.
خصوصيات فردي او :
حضرت اميرالمؤمنين (عليه السلام) مي فرمايد: «او چشم راست ندارد ، و چشم ديگرش در پيشاني اوست ، و مانند ستاره صبح مي درخشد، چيزي در چشم اوست که گويي آميخته به خون است. وي در يک قحطي سختي مي آيد ، و بر الاغ سفيدي سوار است»
در صحيح مسلم در کلام رسول خدا (ص) دجال چنين توصيف شده است:«او مردي چاق، سرخ روي ، با موي سر مجعد و اعور (چپ چشم) است ،چشمش همچون دانه انگوري است که بر روي آب قرار گرفته باشد»
عقيده او :
اميرالمؤمنين(عليه السلام) مي فرمايد:«او با صداي بلندي فرياد مي زند که بين مشرق و مغرب ، صدايش را جن و انس و شيطان مي شنوند (ممکن است اين عمل به وسيله رسانه هاي موجود از قبيل ماهواره ، اينترنت و شبکه هاي راديويي صورت بگيرد) و مي گويد: اي دوستان من! به سوي من آييد. من هستم کسي که آفريده است؟ پس استوار ساخته و مقرر کرده و هدايت نموده است. (و مردم را به شرک فرا مي خواند) و مي گويد (انا ربکم الاعلي يعني: من پروردگار برتر شما هستم).
او مردي چاق، سرخ روي ، با موي سر مجعد و اعور (چپ چشم) است ،چشمش همچون دانه انگوري است که بر روي آب قرار گرفته باشد
مکان خروج :
اميرالمؤمنين (عليه السلام) مي فرمايند:«او از شهري(در آن سوي ماوراء النهرين) و قريه اي که معروف به «يهوديه» است بيرون مي آيد» و در روايات ديگر مكانهاي مختلفي برايش نقل شده است از جمله اصفهان، خراسان، سجستان
مرگ او :
رسول خدا (ص) مي فرمايند:«دجال در امت من بيرون مي شود در چهل روز ، پس خداوند عيسي بن مريم را مأمور مي کند، او را طلب مي کند و از بين مي برد. و حضرت علي (عليه السلام) ضمن يک خطبه طولاني فرمود:«مهدي (عليه السلام) با يارانش از مکه به بيت المقدس مي آيند، و در آن مکان بين آن حضرت با دجال و ارتش او، جنگ واقع مي شود، دجال و ارتش او مفتضحانه شکست مي خورند ، به طوري که از اول تا آخر آنها به هلاکت مي رسند و دنيا آباد مي شود و حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) عدالت و قسط را در جهان به پا مي دارد، و طبق روايتي آن حضرت، دجال را در کناسه کوفه به دار مي زند.
هر مؤمني که دجال را ببيند، آب دهان خود را بر روي او بيندازد و سوره مبارکه حمد را بخواند، تا سحر آن ملعون دفع شود و در او اثر نکند چون او ظاهر شود، عالم را پر از فتنه و آشوب نمايد
بعضي از علما چون شيخ صدوق(ره) با استناد به پاره اي از روايات از جمله روايت اميرالمومنين معتقدند که غرض و هدف الهي ، بر اين تعلق گرفته است که دجال زنده باشد و کسي نتواند او را بکشد.
مرحوم محدث قمي (رحمه الله) مي گويد: در روايت ابو امامه است که رسول خدا (ص) فرمودند: «هر مؤمني که دجال را ببيند، آب دهان خود را بر روي او بيندازد و سوره مبارکه حمد را بخواند، تا سحر آن ملعون دفع شود و در او اثر نکند چون او ظاهر شود، عالم را پر از فتنه و آشوب نمايد، و ميان او و لشکر قائم (عليه السلام) جنگ واقع شود و بالاخره آن ملعون به دست مبارک حضرت حجت (عجل الله تعالي فرجه الشريف) يا به دست عيسي بن مريم (عليه السلام) کشته شود.
البته عقيده شيعه بر اين است که امام مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است که دجال را مي کشد نه حضرت عيسي(عليه السلام)
نتيجه گيري
باتوجه به خصوصياتي که ذکر شد و در بعضي موارد با هم اختلاف دارند، بعضي از جمله مرحوم صدر[*] معتقدند: همان گونه که از ريشه لغت دجال از يک سو و از منابع حديث از سوي ديگر استفاده مي شود، دجال منحصر به فرد معيني نيست ، بلکه عنواني است کلي براي افراد پر تزوير و حيله گر که براي کشيدن توده هاي مردم به دنبال خود از هر وسيله اي استفاده مي کنند، اما حقيقت اين است که اين حرف وجاهت علمي ندارد و با فرمايشات معصومين (عليهم السلام) سازگار نيست، چنانکه در ابتداي کلام گذشت و پيامبر اکرم (ص) نيز فرموده اند:«هر پيامبري بعد از نوح قوم خود را از فتنه دجال بر حذر داشت و من نيز شما را بر حذر مي دارم، پس دجال آن بوده که از ابتداي تاريخ مردمان را از فتنه اي او بيم مي داده اند و چنانچه کسي اشکال کند ، که اخبار مربوط به دجال ، اخبار آحاد و خبر واحد بوده و خبر واحد از اعتبار کافي برخوردار نيست ، در پاسخ به او مي گوييم : اولا اخبار آحاد بر اساس آنچه در کتب اصولي آمده ، چنانچه ساير شرائط را داشته باشد ، از اعتبار کافي بر خوردار است و در ثاني ، محتواي حديث دجال اگر از تواتر و فراواني لفظي برخوردار نباشد ، حتماً از تواتر در معنا برخوردار است و اين کافي است در صحت احاديث آن ، پس دجال از علائم قطعيه اي است که حتماً رخ خواهد داد، ولي برخي از تعريفات و توصيفاتي كه دربارهاش در برخي کتابها شده است مدرك قابل اعتمادي ندارد. و اين قضيه بدون ترديد با افسانههايي آميخته شده است كه صورت حقيقي خود را از دست داده است.
در عين حال پاره اي از دانشمندان از جمله ؛ مرحوم علامه سيد محمد صدر در جلد سوم موسوعة ارزشمند الامام المهدي با عنوان «تاريخ الغيبة الكبري» بحث مفصلي را به بررسي دجال اختصاص داده است ايشان معتقدند كه اخبار دجال مبتلا به دو اشكال جدي هستند. اول ضعف سندي دوم دلالت بر ايجاد معجزات مضلّه كه به لحاظ قوانين كلامي محال است. كه خداوند سبحان قدرت خرق عادت و اظهار معجزه را به افراد گمراه و گمراهكننده واگذار نمايد.
و بعضي از محققين ديگر ريشة تعريفات و توصيفاتي كه در رابطه با دجال به ما رسيده است را به دو روايت برميگردانند كه در كتاب بحارالانوار و كتب ديگر نقل شده است كه از ديدگاه علم رجال سند اين دو روايت ضعيف ميباشد و نميشود به اين توصيفات اعتماد نمود.[3]
به قول بعضي از محققين بزگوار[4] روايات را اگر حمل بر معناي رمزي كنيم از كنار گذاشتن آن روايت بهتر است، مخصوصاً روايات دجال كه بعضي از آنها به شخص حضرت رسول ـ صلي الله عليه و آله ـ ميرسد و متعين است كه بگوييم رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله ـ به يك سلسه معاني حقيقي گسترده اجتماعي با اين عبارت اشاره فرموده اند. .
در مجموع ميتوان بيان نمود كه دو ديدگاه راجع به دجال وجود دارد.
1 . دجال شخصي: كه در برخي روايات توصيفاتي براي او ذكر شده است مانند دجال مردي چاق،سرخ رو، موي سر مجعّد، چشم راست او اعور، چشم او مانند دانه انگوري است كه بر روي آب قرار دارد ، که بيان شد .[5]
و در روايت ديگر آمده است در زمان پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ دجال موجود بوده است و نامش عبدالله يا صائد بن صيد است. پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ و اصحابش به قصد ديدار او به خانهاش رفتند او مدعي خدائي بود عمر خواست او را به قتل برساند ولي پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ مانع شدند.[6]
قابل توجه است كه محمد ابن يوسف گنجي در كتاب البيان صفحه صد و هشت در اين مطلب ترديد كرده روايتي را نقل ميكند كه فرزند صائد، دجال بودن خود را انكار ميكند، اشاره مينمايد به روايتي كه مسلم از قول او نقل كرده است كه ميگويد: پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ فرمود: دجال فرزند ندارد و من دارم و همچنين پيامبر فرمود دجال وارد بر مكه و مدينه نميشود ولي من در مدينه به دنيا آمدم و اكنون ميخواهم به مكه بروم.
--------------------------------------------------------------------------------
[1] . نگرش بر اخبار و علائم ظهور حضرت مهدي، علي اكبر عارف، چاپ شريعت، ص 181.
[2] . دادگستر جهان، ابراهيم اميني. ص 224، چاپ 78.
[3] . دادگستر جهان، ابراهيم اميني، ص 225، چاپ 78.
[4] . تاريخ غيبت كبري، سيد محمد صدر، ترجمة افتخارزاده، ص 643.
[5] . صحيح مسلم، ج 9، باب 1094، ح 1947.
[6] . بحارالانوار، محمدباقر مجلسي، ج 52، ص 193، چاپ اسلامي.
[7] . نشانههاي يار و چكامة انتظار، مهدي عليزاده، ص 67، به نقل از موسوعة امام مهدي، سيد محمد صدر.
[8] . اثبات الهداة، شيخ حرعاملي، ج 7، ص 405و مختصر بصائر الدرجات، ص 202 و الغيبه طوسي، ص 426 و خصال شيخ صدوق، ج 2، ص 431.
[9] غيبة نعماني،ص 245. [*] علامه سيدمحمد صدر در اين باره ميگويد: مفهوم دجال سمبل پيچيدهترين و خطرناكترين دشمن اسلام و خداست و اين در واقع توصيف نمودن و جهانبيني ماترياليستي غرب است[7] و عدهاي ديگر از بزرگان نيز دجال را نماد و سمبل ميدانند و اين نكته را نيز بايد توجه داشت جدا از اينكه روايات دجال قابل اعتماد هستند يا خير و اينكه شيعه هم مانند اهل سنت مسأله دجال را قبول دارند يا نه و با چشمپوشي از اينكه دجال شخصي است يا نوعي يك نظرية ديگري نيز دربارة دجال وجود دارد و آن اينكه دجال را بعضي جزء اشراط الساعه و علائم قيامت شمردهاند اگر اين احتمال پذيرفته شود پرونده بحث دجال در باب علائم ظهور بسته خواهد شد خصوصاً كه بعضي روايات اين برداشت را تأييد مينمايند از جمله روايتي از پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ كه ده نشانه قبل از وقوع قيامت را شمارش ميفرمايند از جمله خروج دجال كه در منابع مختلف و معتبر اين رايت نقل شده است.[8]
منبع : http://www.tebyan.net
ویرایش توسط sahel58 : ۱۳۸۸/۰۷/۰۳ در ساعت ۰۹:۱۵
بزرگترین خوشبختی بدبختی های کوچک است:Sokhan:
نمی توان جلوی وزیدن باد را گرفت اما می توان آسیاب بادی ساخت
قبل از اینکه شروع به بالا رفتم از نردبان موفقیت بکنی مطمئن شو که آن را به جای درستی تکیه داده ای
--------------------------------------------------------بارها گفت محمد که علی جان من است هم به جان علی و جان محمد صلوات
-
تشکر
-
۱۳۸۹/۰۴/۱۴, ۱۹:۵۴ #3
- تاریخ عضویت
ارديبهشت ۱۳۸۹
- نوشته
- 2,577
- مورد تشکر
- 8,095 پست
- حضور
- 5 روز 11 ساعت 28 دقیقه
- دریافت
- 140
- آپلود
- 0
- گالری
-
99
دجال از ريشه دجل به معناى دروغگو است.
بر اساس آنچه از ظاهر اخبار استفاده مىشود دجال فردى است كه در آخرالزمان و پيش از قيام مهدى(علیه السلام) خروج مىكند و انسان غير عادى است و با انجام كارهاى شگفتانگيز جمع زيادى از مردم را مىفريبد و سرانجام به دست حضرت عيسى(علیه السلام) در منطقه شام به هلاكت مىرسد.
دجال نام یک شخص است یا یک جریان انحرافی؟
در اين مورد احتمالات مختلف و متعدد وجود دارد.
1- دجال نام شخص معينى نيست بلكه هر كسى كه با ادعاى پوچ و بى اساس و حيله گرى سعى در فريب مردم داشته باشد دجال است .
از احاديث نيز اين نكته قابل استفاده است.
پيامبر اكرممىفرمايد: لاتقوم الساعه حتى يخرج المهدى من ولدى و لا يخرج المهدى حتى يخرج ستون كذاباً كلهم يقول انا نبى؛ قيامت بر پا نمىشود تا وقتى كه مهدى(ع) از فرزندانم ظهور كند و مهدى(ع) قيام نمىكند تا وقتى كه شصت دروغگو خروج كند (بحارالانوار، جلد 52، ص 209)
در روايتى ديگر از پيامبرنقل شده است كه: (پيش از خروج دجال بيش از هفتاد دجال خروج خواهد كرد) (كنزل العمال، جلد 14، ص 200، نقل از كتاب چشم به راه مهدى، ص 291)
2- احتمال دارد فردي معيّن به عنوان دجال در دوره غيبت با ويژگي هايي كه براي او بيان شد، خروج كند و مردم را به انحراف بكشاند.
3- دجال كنايه از كفر جهانى و فرهنگ مادى است كه بر همه جهان سيطره دارد ؛ كشورهاى مبتكرى كه از لحاظ قدرت مادى و صنعتى قوى هستند و مسلمانان را به نوع مىفريبند و مرعوب خويش مىسازند تا آنجا كه مسلمانان خود را در برابر آنها خود باخته تلقى مىكنند كشورهاى مبتكر خصوصاً استكبار جهانى با سيطره صنعتى و پيشرفت خود همه جاى عالم سر مىكشد و سعى در فريب مردم دارند.
4- ممكن است مراد از دجال، سفياني باشد؛ يعني فردي با ويژگيهاي ابوسفيان، يا از نسل ابوسفيان قيام كند و جهان را به آشوب و فساد بكشاند.
اين فرد در كتابهاي اهل سنت بيش تر به عنوان دجال و در كتابهايشيعه بيش تر به عنوان سفياني ياد شده است.
-
تشکرها 6
-
۱۳۸۹/۰۴/۱۴, ۲۰:۰۳ #4
- تاریخ عضویت
ارديبهشت ۱۳۸۹
- نوشته
- 2,577
- مورد تشکر
- 8,095 پست
- حضور
- 5 روز 11 ساعت 28 دقیقه
- دریافت
- 140
- آپلود
- 0
- گالری
-
99
سفيانى از شخصيتهاى بنام در انقلاب حضرت مهدى(علیه السلام) است و از دشمنان سرسخت آن حضرت به شمار مىرود و بنابه تصريح روايات خروج سفيانى از وعدههاى حتمى خداوند است .
امام زينالعابدين علیه السلام مىفرمايد: «امر قائم از سوى خداوند حتمى است و امر سفيانى نيز از جانب خداوند قطعى مىباشد و قائم ظهور نمىكند مگر پس از مرگ سفيانى» (بحارالانوار، 53، 182، نقل از كتاب عصر ظهور على كورانى، ص 115)
بين دانشمندان اسلامى اتفاق نظر است كه وجه تسميه او به سفيانى به خاطر نسبت داشتن با ابوسفيان است چراكه وى از تبار ابوسفيان بشمار مىآيد. (همان كتاب، ص 116)
طبق روايات، فرهنگ و گرايش سياسى سفيانى غربى است.
سفيانى در حاليكه رهبرى گروهى را به عهده دارد مانند شخص نصرانى صليب بر گردن دارد و از سرزمين روميان روى مىآورد. (غيبت طوسى، ص 278، نقل از كتاب عصر ظهور، ص 118)
خلاصه اين كه روايات سفيانى از تبار ابوسفيان است و از كينه توزترين فرد نسبت به اهل بيتمىباشد با پرچم سرخ كه نشانه خون آشامى او است قبل از ظهور امام(عج) خارج مىشود و جنبش او بسيار خشن و در سه مرحله انجام مىگيرد.
مرحله اول تثبيتسلطه كه شش ماه طول مىكشد .
مرحله دوم جنبش سفيانى كه هجوم به عراق و حجاز مىباشد.
مرحله سوم جنبش آن دفاع در برابر تحرك سپاه حضرت مهدى(علیه السلام) جهات حفظ متصرفات خود از سرزمين شام و اسرائيل و قدس و... و خروج او از آغاز تا انجام 15 ماه به طول مىانجامد.
-
تشکرها 5
-
۱۳۸۹/۰۵/۰۶, ۱۳:۵۹ #5
به نام عقل و خرد
با درود
یک سوال...
چرا تمام وقایع ظهور مهدی در عربستان و دور و بر اون اتفاق می افته ؟ یمانی از یمن و سفیانی از شام قیام می کنند... مثلا چرا یکی از آمریکا قیام نمی کنه ؟ معلومه که زمانی که آخوند ها داستان امام زمان را می ساختند ، هنوز قاره ی آمریکا کشف نشده بود ...!
در ضمن امام زمان به احتمال زیاد کپی از سوشیانس زرتشت، مسیح یهود ، مایتریا ی بودا ، فارقلیط نصارا است و مفهومی ساختگی می باشد...
" بعد از اين که بودا مرد ، مردم سايه ي او را قرن ها در غار ها نگاه داشتند - سايه اي عظيم و ترسناک -
خدا مرده است: ولي تا زماني که بشر وجود دارد ، غار هايي براي سايه ي او وجود دارد - شايد براي ميليارد ها سال- و ما بايد بر سايه او غلبه کنيم..."
فریدریش ویلهلم نیچه
-
۱۳۸۹/۰۵/۰۶, ۱۶:۵۹ #6
- تاریخ عضویت
آذر ۱۳۸۷
- نوشته
- 676
- مورد تشکر
- 2,599 پست
- حضور
- 16 ساعت 28 دقیقه
- دریافت
- 76
- آپلود
- 0
- گالری
-
27
یا الله
سلام
خب منم یه سوال از شما دارم.چرا جنگ ارماگدون در خاورمیانه اتفاق میفته؟نمیدونم احادیث ظهور را خوانده اید که در ان صراحتا اشاره به اقوام ترک و کشور های غربی می کند؟دلیل شما بر ساختگی بودن این احادیث چیست؟
این احتمال زیادی که فرمودید را با چه منطقی اثبات کردید؟منظورتون اینه که کل این ماجرا (چه در ادیان دیگر چه در اسلام )کپی برداری است؟دلیل بر این نظرتون چیه؟
اگه ماجرا رو بیشتر باز کنید ممنون میشم
یاعلی
الهی و سیدی و مولای و ربی صبرت علی عذابک فکیف اصبر علی فراقک
صبرت علی حر نارک فکیف اصبر عن النظر الی کرامتک
ام کیف اسکن فی النار و رجائی عفوک
-
تشکرها 4
-
۱۳۸۹/۰۵/۰۶, ۱۷:۰۵ #7
- تاریخ عضویت
آذر ۱۳۸۷
- نوشته
- 676
- مورد تشکر
- 2,599 پست
- حضور
- 16 ساعت 28 دقیقه
- دریافت
- 76
- آپلود
- 0
- گالری
-
27
یا الله
سلام علیکم
این بحث بزن در رویی نیست.در ضمن راحتترین کار یه سری اتهامات وارد کردن و نشستن کنار است.
در ضمن فکر نکنید ما تو این سایت از این موارد ندیدیم .
تا بوده حجم انبوه شبهات بوده است.
اگر کمی بیشتر صبر داشته باشید توسط اساتید پاسخگو مطلبون پاسخگویی میشه.(3ساعت از نظر من زمان کمیه )البته اگر بخواهید کمکتون کنم این شبهه کپی برداری درباره کل اسلام نیز مطرح هستش.نه فقط مسئله مهدویت.
یاعلی
الهی و سیدی و مولای و ربی صبرت علی عذابک فکیف اصبر علی فراقک
صبرت علی حر نارک فکیف اصبر عن النظر الی کرامتک
ام کیف اسکن فی النار و رجائی عفوک
-
تشکرها 5
-
۱۳۸۹/۰۵/۰۶, ۱۷:۰۷ #8
به نام عقل و خرد
با درود
شما مصادره به مطلوب می کنید...
دلیل شما بر صحیح بودن این احادیث چیست ؟
دلیل من برای ساختگی بودن آنها، محدوده ی مکانی آنها است و اینکه در ادیان دیگر بوده اند...
حال شما دلیلتان را بگویید...
چرا آرماگدون باید واقعیت داشته باشد ؟
آیا سوال از آرماگدون ، مصادره به مطلوب نیست ؟
" بعد از اين که بودا مرد ، مردم سايه ي او را قرن ها در غار ها نگاه داشتند - سايه اي عظيم و ترسناک -
خدا مرده است: ولي تا زماني که بشر وجود دارد ، غار هايي براي سايه ي او وجود دارد - شايد براي ميليارد ها سال- و ما بايد بر سايه او غلبه کنيم..."
فریدریش ویلهلم نیچه
-
۱۳۸۹/۰۵/۰۶, ۱۷:۱۹ #9
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۸
- نوشته
- 1,446
- مورد تشکر
- 3,325 پست
- حضور
- 7 ساعت 58 دقیقه
- دریافت
- 20
- آپلود
- 0
- گالری
-
69
با یاد خداوند یکتا
شما کمی به تاریخ مراجعه کنید بد نیست بعد بیایید این توهین ها را بکنید!!!!!
اولا زمان پیامبر هنوز قاره آمریکا کشف نشده بود !!!!
درواقع زمانی که پیامبر گرامی اسلام (ص) 40 سالشان بود در سال 610 میلادی بودند
610 First reports of Qur'anic revelation
و زمان کشف قاره آمریکا
Americas, Australia, Greenland and the Antarctic during voyages between 1421 and 1423
و در ضمن پیامبر (ص) باید به اندازه عقل و شعور مردم آن زمان حرف می زدند!!!!!
ویرایش توسط یا صاحب الزمان (عج) : ۱۳۸۹/۰۵/۰۶ در ساعت ۱۷:۳۸
-
-
۱۳۸۹/۰۵/۰۶, ۱۷:۲۲ #10
- تاریخ عضویت
آذر ۱۳۸۷
- نوشته
- 676
- مورد تشکر
- 2,599 پست
- حضور
- 16 ساعت 28 دقیقه
- دریافت
- 76
- آپلود
- 0
- گالری
-
27
یا الله
سلام
میگن البینه للمدعی.یعنی کسی که مدعی چیزیه باید دلیل بیاره اگر توضیح بیشتر میخواید یعنی اینکه شما میگید کپی است دلیل بیارید.
برفرض شبیه هم باشد(که هستند) چرا اینطور فکر نمی کنید که منشا تمام این سخنان یک جا است؟یعنی به قول شاعر:
این همه اوازها از شه بود گرچه از حلقوم عبدالله بود.
بنده از شما سوال کردم که فکر میکنید اعتقاد به منجی فقط در اسلام ساخته ی دست به قول شما اخوندها است یا در ادیان دیگر نیز چنین است؟
ایا فکر نمی کنید این به قول شما اخوندها پیش گو های خیلی خوبی بوده اند که حوادث اخرالزمان را اینقدر خوب پیش گویی کرده اند؟
مصادره به مطلوب چرا ؟شما گفتی چرا فقط تو خاورمیانه اخوندها فکر می کردند ،من می پرسم چرا مسیحیان هم این همه پهنه ی دنیا رو ول کردن میگن تو خارومیانه ارماگدون میشه؟
یاعلی
الهی و سیدی و مولای و ربی صبرت علی عذابک فکیف اصبر علی فراقک
صبرت علی حر نارک فکیف اصبر عن النظر الی کرامتک
ام کیف اسکن فی النار و رجائی عفوک
-
تشکرها 2
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
اشتراک گذاری