جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید







موضوع: لعن خلیفه دوم از دیدگاه آیت الله خامنه ای
-
۱۳۸۸/۰۲/۰۲, ۲۳:۰۸ #1
- تاریخ عضویت
مهر ۱۳۸۷
- نوشته
- 36
- مورد تشکر
- 20 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
لعن خلیفه دوم از دیدگاه آیت الله خامنه ای
بسم الله الرحمن الرحیم
قبلا از نظرات امام خمینی راجع به وحدت مسلمین و جلوگیری از تفرقه مطلع بودم و جملاتی مثل این جمله امام که فرموده بودند: «اگر چنانچه اختلافی ما بین برادران اهل سنتِ ما با برادران اهل تشیع ما واقع شود این به ضرر همه مسلمین است و آنهایی که می خواهند ایجاد تفرقه بکنند نه اهل سنت هستند و نه اهل تشیع، آنها کسانی هستند که به نفع دشمنان اسلام مشغول توطئه هستند و می خواهند دشمنان اسلام را بر مسلمین غلبه دهند... ما باید بیدار باشیم و بدانیم که این حکم الهی که فرموده است: «انما المومنون اخوه» مومنان برادر هستند اینها هیچ حیثیتی جز برادری با هم ندارند و مکلفند که مثل برادر با هم رفتار کنند» را دیده بودم و می دانستم تاکید رهبران جمهوری اسلامی از ابتدا تا کنون بر حفظ وحدت و جلوگیری از تفرقه بوده است.
با این حال به جمله ای از آیت الله خامنه ای برخوردم و با دیدن آن فهمدیم تا چه حد مسئولین این نظام برای حفظ وحدت واقعی (و نه فقط ظاهری) تلاش می کنند. ادامه را در اینجا بخوانید.
تشکر
-
-
۱۳۸۸/۰۲/۱۹, ۱۰:۴۴ #2
به نام خدا
بنده معتقدم تولی و تبری در هر زمانی نسبت به دوستان و دشمنان اهل بیت در همان زمان جا و معنا دارد.
بنابر این لعن غاصبین خلافت نه تنها سودی ندارد بلکه کمک به دشمنان حضرت زهرا و دشمنان اسلام است.
با این حال این را نیز مطمئن هستم که وقتی که حقایق برای مردم جهان و به خصوص برای برادران اهل سنت و حتی برای وهابی ها روشن شود، خود آنان اولین کسانی خواهند بود که غاصبین خلافت را لعن خواهند کرد و قبور آنان را ویران خواهند کرد.
بنابر این همه ما فقط باید به فکر وحدت و برادری و مبارزه با دشمنان امروز اسلام باشیم (تبری) و این را بدانیم که اکنون محور وحدت همه ی مسلمانان اعم از شیعه و سنی، تنها اهل بیت و پیروی از راه آنان (تولی) است.
یا حق
ویرایش توسط khoshnazar : ۱۳۸۸/۰۲/۱۹ در ساعت ۱۰:۴۷
نظر شما در باره این پیشنهاد چیه؟
(جلسات مناظره)
موضوع مهم : کربلایی کاظم ساروقی، حجتی غیر قابل انکار
چگونه؟؟؟ راه های جلوگیری از مرگ تدریجی جامعه
کم گوی و گزیده گوی چون دُرّ :Sokhan: !!! تا از سُخَنت جهان شود پُر !!!
الحذر الحذر! فَوَ الله لَقَد سَتَر، حتّی کأنَّه قد غَفَر
-
-
۱۳۸۸/۰۲/۱۹, ۱۸:۴۷ #3
به نام خداوند متعال
حضرت احديت در كلام نوراني خود به مومنان اين اشاره صريح را دارد كه حتي به بت هاي بت پرستان هم ناسزا نگوئيد چرا كه آنان ممكن از روي ناآگاهي و جعل نعوذباله درصدد جبران كوركورانه برآيند و بخواهند در اين زمينه توهين بكنند حالا اگر ما خواهان آبروداري و عزت بزرگمانمان را داريم نبايد نسبت به هيچ كسي لعن ويا نفرين كنيم گذشته از آن كه بايد به سخنان و اندرزهاي بزرگان ديني خود نيز گوش فرا دهيم واز سخنان تفرقه انگيز و شيطاني به شدت بپرهيزيم
-
تشکرها 3
-
۱۳۸۸/۰۲/۱۹, ۲۱:۰۶ #4
- تاریخ عضویت
فروردين ۱۳۸۶
- نوشته
- 1,957
- مورد تشکر
- 3,494 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 28
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
با سلام ..
1- تبری = برائت از دشمنان اهل بیت هست... نه هر سنی !
2- مصادیق لعن در زیارت عاشورا امروزه کجاست؟
3- وحدت مسلمین در مشترکات هست .. والا امکان نداره که با حفظ دو عقیده وحدت ایجاد گردد.
آیا میشود گفت دشمنان اهل بیت ( ونه سنی ها) مشترکات هستند ؟!
بنظر میرسه باید مرز دشمن اهل بیت و مسلمان را جدا نمود... اهل سنت اهل بیت را دوست دارند..
اما دشمنان اهل بیت مشمول لعن هستند برای همیشه زمان ومکان ... چون زیارت عاشورا برای همیشه زمان و مکان است.
ویرایش توسط hoseintabar : ۱۳۸۸/۰۲/۲۰ در ساعت ۲۳:۱۶
الهمّ صلّ علی محمّد وآل محمّد
-
تشکرها 5
-
۱۳۸۸/۰۲/۲۵, ۰۱:۲۹ #5خداوند عاقبت همه ما را ختم به خير نمايد.
-
تشکر
-
۱۳۸۸/۰۲/۲۵, ۰۲:۰۴ #6
- تاریخ عضویت
آذر ۱۳۸۷
- نوشته
- 141
- مورد تشکر
- 245 پست
- حضور
- 2 ساعت 33 دقیقه
- دریافت
- 8
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
اگر کسی میخواد از برکات لعن آن ملعون ها برخوردار بشه، امام صادق براش یه لعن کافی داره که به وحدت هم ضربه نمیزنه ، و برید جلوی برادران سنی هم بگید:
اللهم العن جبت و طاغوت.
-
-
۱۳۸۸/۰۵/۲۹, ۱۵:۱۵ #7
من نمیدونم به نظر اون دوستی که در بالا نظر دادن و گفتن به نظر من و یا من معتقدم !
میخواستم بگم اگه قرار باشه به من معتقدم و به نظر من توجه بشه پس قران و اهل بیت علیهم السلام برای چیه؟
مگه خود قران ظالمین و کافرین و کاذبین و ... رو مورد لعن قرار نداده؟
مگه اهل بیت علیهم السلام ما رو به تبری و تولی دعوت نکردن؟
مگه در فروع دین ما دو اصل به نام تبری و تولی وجود نداره؟
چه طور بیان میکنین که نباید لعن باشه؟
مگه در دو زیارت صحیح السند ما (زیارت پر فیض عاشورا و زیارت جامعه کبیره ) که سفارش شده از طرف حضرت ولی عصر عج الله فی فرجه هست از برائت و ولایت بیان نشده؟
وحدت و مشترکات در سر جای خودش باقی ولی برائت رو نمیشه حذف کرد.
حدیث و ایه در این باره اینقدر هست که نیاز به توضیح و شرح نداره.
بعد؛
اون دوستی که میگه خدا در قرآن فرموده به بت های بت پرستان و مشکرین چیزی نگین. باید بهتون عرض کنم که در آیه فرموده شده سب نکنین و دشنام داده نشه. خود اهل بیت علیهم السلام هم فرمودن در مورد دشمنان ما سب و دشنام به کار برده نشه ولی لعن و برائت باید بشه. در همون قران خداوند قهار نه فرموده یه عده مورد لعن خداوند و لعن کنندگان و حضرت رسول صل الله علیه و آله هستن؟
...
واقعا بصیرت و معرفت چیزی نیست که با چهار تا کتاب خوندن به دست بیاد.
یا علی مدد
ویرایش توسط khoshnazar : ۱۳۸۸/۰۹/۲۵ در ساعت ۱۱:۰۲ دلیل: حذف موارد اختلاف انگیز
-
۱۳۸۸/۰۷/۲۲, ۰۰:۳۵ #8
شما همان راهي را ميرويد كه يهود ونصارا رفتند وقالت اليهود ليست النصارا علي شي وقالت النصارا ليست اليهود علي شي وهم يتلون الكتاب ايا در قران نمي خوانيد زماني كه يهود و نصارا برسرابراهيم واسماعيل واسحاق و... بحث مي كردند همچنانكه شما برسرابوبكر وعمروعلي بحث مي كنيد خداوند چه جوابي به انها داد تلك امة قد خلت لها ماكسبت ولكم ما كسبتم ولا تسئلون عما كانو يعملون انها امتي بودند كه رفتند هرچه كردند براي خود كردند وشما هرچه كنيد براي خود مي كنيد وازكارهايي كه انها كردند ازشما سوال نخواهيم كرد وقتي خداوند مي گويد در روزقيامت از اعمال گذشتگان از شما سوال نمي كنم وكارهاي انان به شما مربوط نيست چرا در كتاب خدا تدبر نمي كنيد تا ببينيد در روزقيامت ازچه چيز از شما سوال خواهد شد
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
اشتراک گذاری