صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: شیعه شدگان

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    3,708
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    15 روز 12 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    2

    شیعه شدگان




    تعدادى ازعلما و نخبه گان اهل سنت توانستند زنجیرهاى خود را شکسته واز موانع خفقان تـبـلـیـغـاتـى عـبور کنند و در میان آن همه هیاهو های پوچ فریاد رسای پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله را بشنوند که در روزهای آخر عمر بابرکتش به امت خود چنین وصیت کرد:که ای مردم بزودی از میان شما میروم و دو چیز گرانبها در میان شما به جای می گذارم یکی کتاب خدا(ثقل اکبر) و دیگری اهل بیتم(ثقل اصغر) مادام که به آندو تمسک جویید هرگز گمراه نخواهید بود.آنان نیز با عمل به وصیت پیامبر و تمسک به ثقلین از گمراهی نجات یافته و فریاد هدایت شدم سر دادند و خود را برای همیشه پیرو و مبلغ مکتب اهل بیت (ع ) اعلام کردند. ایـن جـریـان مبارک شـامـل هزاران روشنفکر و نویسنده قدیم ومعاصرمى شود، که روز به روز نیز بر تعدادشان افزوده می گردد و در اینجا مجال ذکر اسامى همه آنها نیست و تنها به چند نمونه از میان آنان اکتفا مى کنیم :


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    3,708
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    15 روز 12 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    2



    ۱-علامه شیخ محمّد مرعی, امین انطاکی: فارغ التحصیل جامع الازهر که در حلب مقام قاضى القضاة را بـه عـهـده داشته است .او داراى موقعیت علمى واجتماعى بوده , که خداوند متعال او را به پیروى ازمـکـتـب اهـل بیت (ع ) هدایت نمود . کتابى دارد به نام لماذا اخترت مذهب الشیعه که چاپ ومنتشر شده است به همراه او هزاران نفراز اهالى حلب نیز شیعه شدند.او در عوامل و اسبابی که منجر به تمسک به مذهب اهل بیت ـ علیهم السّلام ـ شد می گوید: اولاً: مشاهده کردم که علم به مذهب شیعه مجزی است و ذمة مکلف را به طور قطع بری می کند. بسیاری از علمای اهل سنت ـ از گذشته و حال ـ نیز به صحت آن فتوا داده اند ... ثانیاً: با دلایل قوی, برهان های قطع آور و حجت های واضع , که مثل خورشید درخشان در وسط روز است, ثابت شد حقانیت مذهب اهل بیت ـ علیهم السّلام ـ و این که آن مذهب همان مذهبی است که شیعه آن را از اهل بیت ـ علیهم السّلام ـ اخذ کرده واهل بیت نیز از رسول خدا و او از جبرائیل و او از خداوند جلیل اخذ کرده است ... ثالثاً: وحی در خانة آنان نازل شد و اهل خانه از دیگران بهتر می دانند که در خانه چیست. لذا بر عاقل مدبّر است که دلیل هایی که از اهل بیت ـ علیهم السّلام ـ رسیده رها نکرده, و نظر بیگانگان را دنبال نکنند. رابعاً: آیات فراوانی در قرآن کریم وارد شده که دعوت به ولایت و مرجعیت دینی آنان نموده است. خامساً: روایات فراوانی از پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ نقل شده که ما را به تعبد به مذهب اهل بیت ـ علیهم السّلام ـ دعوت می کند, که بسیاری از آنها را در کتاب الشیعه و حججهم فی التشیع آورده ام.


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    3,708
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    15 روز 12 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    2



    2. علامه شیخ احمد امین انطاکی: او برادر شیخ محمد امین است که بعد از مطالعة کتاب المراجعات سید شرف الدین عاملی و تدبر و تفکّر در مطالب آن, از مذهب خود عدول کرده, مذهب تشیع را انتخاب نموده است. او نیز در مقدمة کتابش فی طریقی إلی التشیع می گوید: « سبب تشیع من گفتاری است از پیامبر اکرم که تمام مذاهب اسلامی بر آن اتفاق نظر دارند. پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ فرمود: «مثل اهل بیت من همانند کشتی نوح است, هر کسی بر آن سوار شد نجات یافت هر کسی از آن سرپیچی کرد غرق شد». ملاحظه کردم که اگر از اهل بیت ـ علیهم السّلام ـ پیروی کرده و احکام دینم را از آنان اخذ کنم بدون شک نجات یافته ام. اگر آنان را رها کرده و احکام دین خود را از غیر آنان اخذ نمایم, از گمراهان خواهم بود ... ». و نیز می فرماید: « با تمسک به مذهب جعفری ضمیر و درونم آرامش یافت. مذهبی که در حقیقت مذهب آل بیت نبوت ـ علیهم السّلام ـ است, که درود و سلام خدا تا روز قیامت بر آنان باد. به عقیده ام از عذاب خداوند متعال با پذیرفتن ولایت آل رسول نجات یافته ام زیرا نجات جز با ولایت آنان نیست .


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    3,708
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    15 روز 12 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    2



    3. دکتر محمد تیجانی سماوی: او در تونس متولد شد. و بعد از گذر از ایام طفولیت به کشورهای غربی مسافرت نمود تا بتواند از شخصیتهای مختلف علمی بهره مند شود. در مصر علمای الازهر از او دخواست کردند که در آنجا بماند و طلاب الأزهر را از علم فراوان خود بهره مند سازد ولی قبول نکرد و در عوض سفری که به عراق داشت با مباحثات فراوان با علمای شیعة امامیة مذهب تشیع را انتخاب نمود و الآن در دنیا از مروجین تشیع شناخته می شود و کتابهایی را نیز در دفاع از این مذهب تألیف نموده است. او در بخشی از کتابش می گوید:« شیعه ثابت قدم بوده و صبر کرده و به حقّ تمسک کرده است ... و من از هر عالمی تقاضا دارم که با علمای شیعه مجالست کرده و با آنان بحث نماید: که به طور قطع از نزد آنان بیرون نمی آید جز آن که به مذهب آنان که همان تشیع است بصیرت خواهد یافت ... آری من جایگزینی برای مذهب سابق خود یافتم و سپاس خداوند را که مرا بر این امر هدایت نمود و اگر هدایت و عنایت او نبود, هرگز بر این امر هدایت نمی یافتم. ستایش و سپاس خدایی را سزاست که مرا بر فرقة ناجیه راهنمایی کرد؛ فرقه ای که مدتها با زحمت فراوان در پی آن بودم. هیچ شک ندارم هر کس به ولای علی و اهل بیتش تمسک کند به ریسمان محکمی چنگ زده که گسستنی نیست. روایات پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ در این مورد بسیار است, روایاتی که مورد اجماع مسلمین است. عقل نیز به تنهایی بهترین راهنما برای طالب حق است ... آری, جایگزین را یافتم, و در اعتقاد به امیر المؤمنین و سید الوصیین امام علی بن ابی طالب ـ علیه السّلام ـ, به رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ اقتدا کردم و نیز در اعتقاد به دو سیّد جوانان اهل بهشت و دو دسته گل از این امّت امام ابو محمّد حسن زکّی و امام ابو عبدالله حسین , و پاره تن مصطفی خلاصة نبوت, مادر امامان و معدت رسالت و کسی که خداوند عزیز به غضب او غضبناک می شود, بهترین زنان, فاطمة زهراء. به جای امام مالک, با استاد تمام امامان امام جعفر صادق ـ علیه السّلام ـ و نه نفر از امام معصوم از ذریة حسین و امامان معصوم را برگزیدم .. ». او بعد از ذکر حدیث « باب مدینه العلم » می گوید: « چرا در امور دین و دنیای خود از علی ـ علیه السّلام ـ تقلید نمی کنید, اگر معتقدید که او باب مدینة علم پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ است؟ چرا باب علم پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ را عمداً ترک کرده و به تقلید از ابو حنیفه و مالک شافعی و احمد بن حنبل ابن تیمیه پرداخته اید, کسانی که هرگز در علم, عمل, فضل و شرف به او نمی رسند؟ آن گاه خطاب به اهل سنت نموده می گوید:« ای اهل و عشیرة من! شما را به بحث و کوشش از حقّ و رها کردن تعصّب دعوت می کنم، ما قربانیان بنی امیه و بنی عباسیم، ما قربانیان تاریخ سیاهیم. قربانی ها ی جمود و تحجر فکری هستیم که گذشتگان برای ما به ارث گذاشته اند. او کتاب هایی در دفاع از تشیع نوشته که برخی از آنها عبارت از: ثم اهتدیت, لأکون مع الصادقین, فاسألوا أهل الذکر, الشیعه هم أهل السنة, اتقوا الله و یا قومنا أجیبوا داعی الله, که زیر چاپ است.


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    1,093
    تشکر:
    1
    حضور
    1 روز 16 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ابنا، «سيد احمد الموسوي»، از علمای اهل‏سنت کشور کامبوج، در جمع رؤسای قوم خود از تصمیمش مبنی بر شيعه شدن پرده برداشت.
    اين عالم اهل‏تسنن كه حدود 9 سال در دانشگاه المدينه عربستان دروس اسلامی (اهل‏سنت) خوانده بود هنگامي كه به كشورش‌ كامبوج بازگشت، با رؤساي منطقه گفتگو كرده و تشيع خود را اعلام كرد.

    وَآخِرُ دَعْوَاهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ / ۱۰- یونس


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    3,708
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    15 روز 12 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    2



    ۴- شـیخ سلیم بشرى :از علماى اهل سنت وجماعت بوده ودوبار ریاست جامع شریف الازهر را بـه عـهـده گـرفـتـه اسـت , میان اووعبدالحسین شرف الدین که از علماى شیعه است مناظراتى مـتـعـدددر گـرفت که در کتابى به نام المراجعات جمع آورى شده واین مناظرات فقهى سبب تشیع شیخ سلیم بشرى گشت . او در اولین مناظره اعلام کرد که متعصب نبوده ومى گوید: من تنها جوینده یک گمشده وخواهان یک حقیقت مى باشم , پس اگر حق آشکار شد,مسلما پیروى از حق سزاواتر است , واگر نشد من مانند گوینده این بیتم : نحن بما عندنا وانت بما عندک راض والراى مختلف (هر یک از ما وشما به آنچه دارد راضى است , هر چند که آراءمختلف باشد). ایـن مناظرات بیانگر دانش , بزرگوارى , اخلاق وحقیقت جویى دوطرف بوده ودر پایان مناظرات شیخ سلیم بشرى اعلام مى دارد: پـوشـیـده هـا نـمـایان , حقیقت از مخفى گاه خود ظاهر وروشنایى صبح براى هر بینائى پدیدار گـشـت , خدا را شکر مى کنم که ما را به دین خود هدایت وتوفیق عمل در راه خود را به ما عنایت نمودوصلوات وسلام خدا بر پیامبر وآل او باد.


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۵
    نوشته
    919
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0

    اصلاً کسی خبر نداشت كه مذهب شیعه وجود دارد




    محمد مرتضی البرا اهل کشور غنا، طلبه‏ای است که در سال 1992 شیعه شده‏ است. او در مدرسۀ اهل بیت علیه السلام جمهوری اسلامی ایران در غنا 3 سال درس خوانده و در همین مدت تحقیقات و بررسی‏هایی را مبنی بر حقانیت مذهب شیعه انجام داده و بعد از آن به این مذهب روی آورده است. آنچه مي‌آيد نتيجۀ گفتگوي ما با وي در حاشيۀ اولين همايش طلاب و دانشجويان خارجي مقيم ايران در تهران است.

    ابنا: در مورد تاریخچۀ تشیع در غنا برایمان بگویید.تشیع و به عبارتی مذهب اهل بیت(ع) از انقلاب به غنا رسید و اصلاً کسی خبر نداشت که مذهب شیعه وجود دارد. بعد از انقلاب اسلامی، توسط جمهوری اسلامی ایران مدرسه‏ای بنام اهل بیت(ع) تأسیس شد. کم کم صوت اهل بیت (ع) به گوش مردم غنا رسید و اکنون هزاران شیعه در آنجا وجود دارد.
    ابنا: آیا شیعیان در غنا اثنی عشری هستند؟
    بله. تمام شیعیان 12 امامی هستند.
    ابنا: چه قشری از مردم کشور شما درصد بیشتر مذهب تشیع را تشکیل می‏دهند؟
    مذهب اهل بیت(ع)، مذهبی پخته است و بیشتر کسانی که شیعه می‏شوند، افرادی هستند که اهل تحقیق و بررسی بوده و از سطح علمی بالایی برخوردارند. مثلاً قشر پزشک و دانشجو، بیشترین گروهی هستند که به مذهب تشیع روی می‏آورند.

    ...
    ابنا: در كشور غنا معمولاً شيعيان با چه مشكلاتي مواجه هستند؟
    نبودن مسجد یکی از مشکلات شیعیان در پایتخت می‏باشد. شیعیان فقط نمازخانه‏ای را که متعلق به دانشگاه است را برای برگزاری مراسم دارند و دیگر مکان دیگری وجود ندارد و حتی حسینیه ندارند. اما تمام مذاهب دیگر دارای مسجد هستند و شیعیان فقط یک مسجد دارند و با این وضع چگونه می‏شود به تبلیغ مذهب شیعه پرداخت. مشکلات فراوان است و نیاز به کمک مالی بسیار مشهود است.
    ابنا:حوزۀ علمیه هم داريد؟
    بله. حوزه علمیه اهل بیت (ع). تقریباً در هر سال حدود 40 الی 50 نفر به عنوان طلبه در این مرکز قبول می‏شوند و بعد از 4سال تحصیل علوم دینی فارغ التحصیل می‏شوند.
    ابنا: ارتباط شیعیان با مذاهب دیگر چگونه است؟
    ما به غیر از وهابی‏ها با همۀ مذاهب دیگر رابطۀ خوبی داریم. وهابی‏ها فحش و ناسزا می‏گویند. چند وقت پیش در اینترنت عکس من و چند نفر از دوستان که در حال درس خواندن بودیم را دیدم که آنها می‏گفتند ما و دیگر آفریقایی‏ها در ایران درس می‏خوانیم و داریم در ایران متحد درست می‏کنیم و پول جمع می‏کنیم برای نشر مهدویت. آنها در سایتهایشان علیه ما توطئه می‏کنند. در منابر و رادیو فحش و ناسزا می‏گویند. آنها فقط در همین حد می‏توانند علیه ما فعالیت کنند. زیرا دولت اجازه نمی‏دهد کاری بکنند و دولت همه را آزاد گذاشته است.
    در غنا اهل سنت، وهابیت و صوفی مذهب‏ها وجود دارند. بطور کلی همه جزو اهل تسنن هستند. با صوفی‏ها رابطۀ خوبی داریم. آنها در تمام مراسمات ما شرکت می‏کنند. در اصل بیشتر کسانی هم که شیعه می‏شوند صوفی بوده‏اند. بنابراین مذهب اهل بیت (ع) به صوفی‏ها خیلی نزدیکتر است و هیچ شباهتی با فرقۀ وهابیت ندارد. صوفی‏ها دوفرقه هستند: قادریه و تیجانیه. در آفریقا تقریباً اکثر صوفی‏ها تیجانی هستند.

    ...
    ابنا: تأثير انقلاب جمهوري اسلامی ایران را در كشورتان چگونه ارزیابی می‏کنید؟
    چون ما داریم در مورد اهل بیت (ع) صحبت می‏کنیم، بهتر است که ابتدا جهاني صحبت كنم و گویم، به غیر از ایران کسی برای اهل بیت (ع) کاری نمی‏کند. شاید هم بعضی‏ها باشند، ولی بطور پنهانی است و ایران در این زمینه تنهاست. البته قدرت ایران بیشتر از این حرف‏هاست که ما می‏بینیم. به نظرم ایران بیشتر می‏تواند کار کند و اهتمام ورزد که البته اینطور نیز می‏باشد. این کار توسط همان افرادی که در آنجا تربیت می‏شوند، می‏تواند به صورت گسترده‏تری انجام شود.
    ما می­توانیم که نام ایران را به گوش مردممان برسانیم. به نظرم ایران باید بیشتر سعی کند که این مذهب را به شکل صحیح به کل جهان برساند و صد در صد می‏تواند.
    انقلاب ایران توانست شیعه را در آفریقا به خصوص غنا زنده کند.
    (نقل از سایت ابنا)


    نظر شما در باره این پیشنهاد چیه؟
    (جلسات مناظره)

    موضوع مهم :
    کربلایی کاظم ساروقی، حجتی غیر قابل انکار

    چگونه؟؟؟ راه های جلوگیری از مرگ تدریجی جامعه

    کم گوی و گزیده گوی چون دُرّ :Sokhan: !!! تا از سُخَنت جهان شود پُر !!!
    الحذر الحذر! فَوَ الله لَقَد سَتَر، حتّی کأنَّه قد غَفَر


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۵
    نوشته
    919
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0

    به قول پدرم عاشق ایران شدم




    در حاشیه همایش گردهمایی طلاب و دانشجویان غیرایرانی در تهران، مصاحبه‏‏ای با یکی از مستبصرین ترکیه انجام دادیم که ماحصل آن در ذیل می آید:

    ابنا: با عرض سلام لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید:
    اوذدنوش داوودبگوویچ ازآنکارای ترکیه هستم و در دانشگاه تهران در رشتۀ ادبیات فارسی در مقطع دکتری درس می‏خوانم و وقتی انقلاب 20 ساله بود (یعنی 10سال پیش)به ایران آمدم.

    ...
    ابنا:چه مساوئلی باعث شد که شیعه شوید؟
    خانوادۀ من حنفی هستند و فقط یک خواهر دارم که شیعه است و الآن همگی در ترکیه زندگی می‏کنند. چند نفر از دوستانم به ایران سفر کردند و بعد از برگشتن از ایران، به گونه‏ای از ایران تعریف کردند که به قول پدرم عاشق ایران شدم. در مدتی قبل چند نفر شیعۀ جعفری نیز دیده بودم؛اما قبل از آن اصلاً اطلاعی نسبت به مذهب جعفری نداشتم. دیدم که این افراد پاهایشان را به جای شستن مسح می‏کشند. پرسیدم چکار می‏کنید؟ گفتند ما شیعۀ جعفری هستیم و بعد از آن شروع شد.
    کتاب و سوال وجواب.
    ابنا: از کدام کتابها شروع نمودید؟
    کتاب شهید مطهری که خیلی دوست داشتم و الآن هم کتاب‏هایش را دوست دارم و می‏خوانم و کتاب‏های علامه طباطبایی نیز برایم همینگونه است.
    ابنا: اولین کتابی که درباره شیعه خواندید چه بود؟
    کتاب اسلام در شیعه. (احتمالاً منظور ایشان شیعه در اسلام است)

    ...
    ابنا: این ایران با آن ایرانی که برای شما جذابیت داشت چه فرق‏هایی دارد ؟ آیا راضی هستید؟
    راستش را بگویم ناراحت نمی‏شوید؟! متأسفانه شهر تهران به گونه‏ای است که من وقتی در ماه مبارک رمضان به خیابان‏ها و کوچه‏ها می‏آیم، خیلی دلم می‏سوزد برای مردمی که روزه‏خواری می‏کنند. در مذهب تشیع یک قانون وجود دارد که اگر زمانی مریض هستی، می‏توانی روزه نگیری و قضایش را بعداً به جا آوری؛ ولی بعضی از افراد ماه مبارک رمضان را خیلی آسان می‏گیرند.
    اما یک چیزی هست و آن این که هیچ جای دنیا مثل نماز جمعۀ تهران را ندارد. چون من اولین بار خودم نماز جمعه را در تهران خواندم و در حال قنوت گریه‏ام گرفت و گفتم خدایا کاش مادرم و یا خواهرانم دور و برم بودند، باهم می‏خواندیم. خیلی عجیب بود واقعاً.
    اما در کل راضی هستم، من همیشه با خودم میگفتم در ابتدا در ترکیه شیعه شدم و اونجا اسم من شیعه شد؛ ولی بعداً در ایران که اصلی‏ترین مکان هم بود، خودم شیعه شدم؛ وقتی که امام علی (ع) را شناختم، بیشتر آن موقع بود که گفتم من واقعاً شیعه شدم و من همیشه خواهم گفت که ایرانی‏ها چه نعمت‏هایی دارند که خودشان خبر ندارند؛ مثلاً یک تلفن را برمی‏داری و چند تا شماره میگیری و می‏توانی هر سوالی داشته باشی بپرسی؛ این خیلی قشنگ و جالب است که مراکزی هستند که به سؤالات افراد پاسخ می‏دهند.
    ابنا: شیعیان ترکیه چه مشکلاتی دارند؟
    در ترکیه منابع خیلی کم است؛ مثلاً در ترکیه کتاب خیلی کم است و گران است؛ اگر بتوان کاری کرد که سایت‏ها کتاب‏ها را ترجمه کنند و مردم از این طریق به کتاب‏ها دسترسی داشته باشند، خیلی خوب است؛ چون هم ارزان‏تر می‏باشد و هم دسترسی به آن راحت‏تر است.

    ...
    نقل از سایت ابنا


    نظر شما در باره این پیشنهاد چیه؟
    (جلسات مناظره)

    موضوع مهم :
    کربلایی کاظم ساروقی، حجتی غیر قابل انکار

    چگونه؟؟؟ راه های جلوگیری از مرگ تدریجی جامعه

    کم گوی و گزیده گوی چون دُرّ :Sokhan: !!! تا از سُخَنت جهان شود پُر !!!
    الحذر الحذر! فَوَ الله لَقَد سَتَر، حتّی کأنَّه قد غَفَر


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۵
    نوشته
    919
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0

    بالاخره خداوند مرا نیز انتخاب نمود




    آقای عبدا... دوسو، اهل کشور ساحل عاج متولد سال 1970 میلادی از طلابی است که برای رسیدن به حقیت دین خدا در میان تمام ادیان به جستجو پرداخت و همۀ سختی‏های این مسیر را تحمل نمود تا به شهد شیرین حقیقت دست‏یابد.
    ابنا: به عنوان اولین سؤال، آیا از ابتدا شیعه بودید و یا اینکه بعداً به این مذهب روی آورده‏اید؟
    خیر. ابتدا شیعه نبودم. قبل از ورود به مذهب تشیع، سنی مذهب بودم. بنده در مدرسه‏ای درس می‏خواندم که همه وهابی بودند. در سال 1984 توسط مدیر مدرسه که خود نیز وهابی بود و با سفارت جمهوری اسلامی ایران ارتباط داشت، توانستیم کتابهایی را از سفارت ایران دریافت کنیم. همچنین کتاب‏هایی از طریق مؤسسۀ بلد فوندیشن برای ما ارسال می‏شد. به کمک این روند بررسی و تحقیق در مذهب تشیع را آغاز نمودیم.
    البته باید این را بگویم که این رابطه فقط توسط مدیر مدرسه برقرار می­شد و تا حدی بصورت پنهانی بود. مدیر مدرسه با لبنانی‏ها، با شیخ ادنان امام لبنانی‏ها در ساحل عاج نیز ارتباط داشت. آنها اساتیدی را هر چهارشنبه به ساحل عاج می‏فرستادند. اساتید هم مسائلی از قبیل اعتقادات و عقاید شیعه را به ما می‏آموختند. از طریق همین 3 عامل بود که ما با تشیع ارتباط برقرار کردیم.
    با این حال هنوز به این باور که شیعه حق است، نرسیده بودیم. به این دلیل که مبلغانی وجود داشتند که علیه مذهب تشیع تبلیغ می‏کردند. آنها کتاب‏هایی برای ما می‏فرستادند مبنی بر اینکه شیعه کافر است. بیشتر این کتاب‏ها از عربستان و کویت برایمان ارسال می‏شد. ولی این عوامل اثر قابل توجهی بر روی ما نداشتند.
    در سال 1988 بنده برای تحصیل علوم دینی به مکۀ مکرمه سفر کردم. به دلیل 3 عاملی که ذکر کردم یعنی از راه اساتید لبنانی، کتاب‏هایی که از ایران و مؤسسۀ البد برای ما ارسال می‏شد، به دنبال پاسخی برای حقانیت شیعه بودم. آیا شیعه حق است یا نه؟! به خصوص حادثه رضیة الخمیس (داستان پیامبر (ص) هنگامی که فرمودند: برای من کاغذ و قلم بیاورید تا وصیت کنم)؛ آنها می‏گفتند که این واقعه در کتاب‏های معتبر اهل سنت مثل صحیح بخاری ذکر شده است. من نیز به دنبال یافتن این مطلب در کتاب‏های اهل سنت رفتم. آنها خود به این جریان اعتراف کرده بودند.
    در آن کتاب‏ها نوشته بودند که پیامبر (ص) خواستند که وصیت‏نامه بنویسند که عمر و ابوبکر از این کار جلوگیری کردند. آنها این امر را دلیل بر قدرت و بزرگی این دو می‏دانستند و این امر را امتیاز بزرگی محسوب می‏کردند. این امر مرا قانع نکرد، چون کار نادرست و ناپسندی بنظر می‏رسید. به همین دلیل دنبال بررسی بیشتری در مورد مذهب تشیع رفتم.
    بعد از این ماجرا به ایران سفر کردم. در سال 1990 به ساحل عاج برگشتم و به بررسی کتاب‏های شیعه پرداختم. در آن زمان هنگام پیروزی انقلاب اسلامی کتابی را وهابی‏ها علیه شیعیان به نام و جاء دارالمجوس چاپ کردند (یعنی نقشه مجوس‏ها رسید). در این کتاب فحش‏ها و ناسزاهایی را به شیعیان نسبت داده بودند. من تمام این کتاب را خوانده‏ام.
    آنها در این کتاب آورده بودند که در کتاب تحریرالوسیله امام (ره) به نظرم ج 2 صفحه 320، آمده است که جایز می‏باشد که انسان با یک زن فاحشه ازدواج کند. من مستقیماً پیش مدیر مدرسۀ وهابی‏ها که در آنجا درس می‏خواندم رفتم و کتاب تحریر الوسیله را به مدیر نشان دادم و از اینجا معلوم شد که این حرف که وهابی‏ها در کتابشان زده بودند دروغ محض است.
    بعد از این ماجرا تصمیم به تحقیق و بررسی بیشتری گرفتم. در این مورد، کتاب‏هایی را خواندم به نام‏های حقیقت شیعۀ اثنی عشریه، المراجعات و کتاب‏های آقای تیجانی و همچنین کتاب التشیع که در سوریه چاپ شده بود. از این طریق بود که به واقعیت شیعه پی بردم و فهمیدم که شیعه حق است. هرکس مزد تلاش خود را می‏گیرد و بالاخره خداوند مرا نیز انتخاب نمود.
    همان زمان نامه‏ای به مجمع جهانی فرستادم و درخواست مجلۀ الثقلین را دادم. از مطالب این مجله در مسائل اعتقادی و فقهی استفاده می‏کنم. تمام اینها باعث شد پی به حقانیت مذهب اهل بیت (ع) ببرم.
    مسئلۀ مهمتری که وجود داشت این بود که برای کامل‏تر کردن اعتقاداتم باید به این مسئله پی می‏بردم که مذهب وهابی‏ها حق نیست و به همین دلیل باز هم بررسی و تحقیق را برای ناحق بودن این مذهب ادامه دادم. دنبال کتاب الوهابیه فی المیزان آقای سبحانی رفتم. با خواندن این کتاب همه دلایل ما برای حقانیت وهابی‏ها از بین رفت. از آنجا به این نتیجه رسیدم که وهابیت حق نیست و مذهبی که حق است مذهب اهل بیت علیه السلام می‏باشد.
    در سال 1992 میلادی بود که مستبصر شدم. در پی این لطف الهی مدرسه‏ای به نام امام علی (ع) برای تربیت بچه‏ها به مذهب اهل بیت (ع) تأسیس کردم. آن را تا دسامر سال 1998 اداره کردم تا اینکه برای تحصیل علوم دینی به ایران سفر کردم. یکی از دوستانم را در آنجا گماشتم تا مدرسه را اداره کند. این مدرسه خیلی‏ها را شیعه کرده است. از آنجا خیلی‏ها برای تحصیل مذهب تشیع به ایران سفر می‏کنند. از جمله این افراد همسرم و دوست همسرم می‏باشند.

    ابنا: تعداد شیعیان در ساحل عاج چقدر است؟
    تعداد شیعیان دقیقاً معلوم نیست. اما تقریباً در شهر ابیجان بیشتر شیعه هستند و در شهر بصام که ما هستیم تعداد زیادی شیعه وجود دارد. همچنین در شهر آدیاکه تعداد زیادی شیعه وجود دارد. شهر آذوبه، آنیاما، اومه، سمپدرو و دادوا از جمله شهرهایی هستند که در آنجا شیعیان وجود دارند.
    ابنا: آیا تمام شیعیان، شیعۀ اثنی عشری هستند؟
    بله. تمام شیعیان 12 امامی هستند. به این دلیل که این امر بعد از انقلاب بوده است و مبلغین نیز همه شیعه اثنی عشری بوده‏اند.
    ابنا: شیعیان در کشور شما در چه جایگاه علمی قرار دارند؟
    شیعیان ما از نظر جایگاه علمی در سطح خوبی می‏باشند. بیشتر این افراد در مدارس حکومتی و اسلامی درس خوانده‏اند و از دیگران بالاتر هستند.
    ...
    ابنا: بطور کلی مشکلات شیعیان در آنجا چیست؟
    اولاً کمبود مُبلغ. شهرهایی هستند که اصلاً در آنجا مُبلغی وجود ندارد. بیشتر مبلغان در حوزه هستند.
    ثانیاً، امکانات مالی. به دلیل کمبود امکانات مالی، کسی را برای تبلیغ نمی‏توانیم بفرستیم.
    مشکل دیگر کمبود مدارس می‏باشد. در ساحل عاج فقط یک حوزۀ علمیۀ وجود دارد که آن هم در ابیجان (پایتخت) می‏باشد. مدارس دیگری هم هست. مثل مدرسه امام علی (ع) در مرکز شیعۀ جعفری در بصام. مدرسه اثنی عشری و مدارس اندک دیگر که شیعه هستند.
    در شهر های دیگر برای تدریس علوم دینی شیعی، نیاز به مدرسه داریم. مشکل دیگرمان نبود مساجد و حسینیه است. در تمام ساحل عاج فقط 3 مسجد وجود دارد که برای شیعیان می‏باشد. مسجد اثنی عشری در بصام مسجدی است که کویتی‏ها برای وهابی‏ها ساخته بودند و هنگامی که مدیر این مدرسه شیعه شد این مسجد و مدرسه به دست شیعیان افتاد.
    ...
    ابنا: رابطۀ شما با دیگر مذاهب چگونه است؟
    رابطۀ ما با همۀ مذاهب خوب است به جز وهابی‏ها. ما فقط با وهابی‏ها مشکل داریم و آنها برایمان مشکلاتی ایجاد کرده‏اند.
    ابنا: نظرتان در مورد کشور ایران چیست و ایران چه نقشی در پیشرفت مذهب تشیع در آنجا داشته است؟
    در اصل آشنایی ما با مذهب تشیع به پیروزی انقلاب اسلامی ایران برمی‏گردد. به غیر از آن، ما هیچ خبری از شیعه نداشتیم. هرچه از شیعه نعمت داریم از جمهوری اسلامی است، به خاطر کارها و کمک‏هایی که ایران نسبت به ما انجام داده است. ما کارها و رفتارها و کمک‏های ایران را در آنجا برای مردم می‏گوییم و در مورد حکومت و شیعه در ایران برایشان توضیح می‏دهیم. از آقای احمدی‏نژاد هم به خاطر محبت‏هایی که به ما کرده تشکر می‏کنم. در آنجا حتی غیر مسلمانان نیز به جمهوری اسلامی علاقه‏مند هستند.
    (نقل از خبرگزاری ابنا)


    نظر شما در باره این پیشنهاد چیه؟
    (جلسات مناظره)

    موضوع مهم :
    کربلایی کاظم ساروقی، حجتی غیر قابل انکار

    چگونه؟؟؟ راه های جلوگیری از مرگ تدریجی جامعه

    کم گوی و گزیده گوی چون دُرّ :Sokhan: !!! تا از سُخَنت جهان شود پُر !!!
    الحذر الحذر! فَوَ الله لَقَد سَتَر، حتّی کأنَّه قد غَفَر


  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۵
    نوشته
    919
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0

    گفتگو با یک نو‏شیعۀ آمریکایی




    ابنا: لطفاً خودتان را معرفی کنید.
    بنده فاطمه دهدشت هستم که البته اسم آمریکایی من ملودی بیکر می‏باشد. متأهل و دارای دو فرزند به نام‏های هادی 17 ساله و سارا 15 ساله می‏باشم.


    ابنا: در حال حاضر در ایران مشغول چه کاری هستید؟
    بنده استاد دانشگاه امام صادق علیه السلام می‏باشم و بسیار خوشحال هستم که در یک کشور اسلامی ـ انقلابی به حقیقت اسلام و اهل بیت علیهم السلام رسیده‏ام و می‏توانم در این کشور معنای آزادی الهی و حقیقی را درک نمایم.


    ابنا:از گذشتۀ خودتان برایمان بگویید.
    بخشی از خاطرات نخستین من در مورد انقلاب اسلامی مربوط به امام خمینی محبوب قدس سره الشریف می‏باشد. وقتی در مورد انقلاب اسلامی می‏اندیشم، ویژگی خاص و منحصر به فرد بودن آن به ذهنم خطور می‏کند و اهمیت نقش رهبری ایشان در انقلاب اسلامی و وقتی به امام خمینی می‏اندیشم، صلح و آرامش برایم تداعی می‏گردد.
    خاطرات دیگر من پیرامون ملت شجاع ایران است و اینکه چگونه در جریان انقلاب متحد شدند و یکدیگر را حمایت کردند. برای من به عنوان یک مسلمان آمریکایی، انقلاب اسلامی درهای بسیاری را در جهت هرچه بهتر و بیشتر شناختن اسلام و فهمیدن این مسئله که اسلام آزادی حقیقی است برخلاف آنچه که در غرب دموکراسی خوانده می‏شود، برایم گشود.




    ابنا: انقلاب مردم ایران را چگونه ارزیابی می‏کنید؟
    من گمان می‏کنم که اگر ملت ایران بتوانند حقیقت قدرت و عظمت خود را در مقابل غرب به نمایش بگذارند، شاید سایر کشورها نیز با الگوبرداری از انقلاب ایران اقدام مشابهی را انجام داده و من خوش‏بین هستم که در آینده چنین خواهد شد و حکومت‏های اسلامی بیشتری را در سراسر جهان خواهیم داشت.

    ابنا:به نظر شما فرق زنان ایرانی و غربی در چیست؟
    بنده معتقدم که زنان ایرانی در مقایسه با زنان غربی از آزادی حقیقی برخوردار هستند. اگر چه امروزه بسیاری از آنها آنرا درک نمی‏کنند، ولی در آینده این مسئله را خواهند فهمید.
    با داشتن تجربۀ اندکی در ایران و آمریکا می‏توانم بگویم که آزادی و احترام موجود در ایران حقیقی است و برخلاف جو حاکم در آمریکا که در آنجا چون من به خدای واحد و بلاشریک اعتقاد داشتم و حجاب را زینت خود می‏دانستم، تروریست خطاب می‏شدم.
    من آزادی در ایران را مدیون و منتسب به انقلاب اسلامی می‏دانم و معتقدم که انقلاب اسلامی به زنان سراسر جهان فرصت‏های بیشتری برای شکوفایی داده و نیز احترام و ارزش لازم را به اندیشه‏های آنان قائل شده است و فکر می‏کنم که زنان ایرانی با ایمان، توان و حمایت خود، از مردان در راستای تلاش و کوششان در مسیر انقلاب پشتیبانی کردند.
    من بسیار مغرورم به ملت ایران به خاطر اینکه سرانجام در مقابل دولت آمریکا در جریان انقلاب و شاه ایستادگی نمودند و دیگر ظلم و ستم آنان را تحمل نکرده و شکستشان دادند.

    ابنا:چه آرزویی برای کشور ایران دارید؟
    امیدوارم که ایران همچنان به پیشرفت و توانمند شدن ادامه دهد و در کلیۀ عرصه‏ها به ویژه پزشکی و استفادۀ صلح‏آمیز از انرژی هسته‏ای به رشد چشمگیری برسد و می‏دانم که ایران ان‏شاءالله بسیار قدرتمند و توانمند خواهد شد تا حدی که برای ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف آماده گردد.


    ابنا:چه احساسی دارید از اینکه مسلمان هستید و به حقیقت یگانگی خدا دست یافته‏اید؟
    به مسلمان بودن خود افتخار می‏کنم و اینکه با مردی ایرانی ازدواج کرده‏ام و ایشان تاکنون در تمام عرصه‏های زندگی مرا حمایت نموده‏اند.


    ابنا:آیا از اینکه در ایران زندگی می‏کنید، راضی هستید؟
    بسیار خوشحالم که در ایران زندگی می‏کنم؛ زیرا بر خلاف مردم آمریکا، مردم ایران مهربان هستند و به دیگران بسیار احترام می‏گذارند و از خداوند متعال سپاسگذارم که مرا برای این مسیر انتخاب و هدایت نمود.




    نظر شما در باره این پیشنهاد چیه؟
    (جلسات مناظره)

    موضوع مهم :
    کربلایی کاظم ساروقی، حجتی غیر قابل انکار

    چگونه؟؟؟ راه های جلوگیری از مرگ تدریجی جامعه

    کم گوی و گزیده گوی چون دُرّ :Sokhan: !!! تا از سُخَنت جهان شود پُر !!!
    الحذر الحذر! فَوَ الله لَقَد سَتَر، حتّی کأنَّه قد غَفَر


صفحه 1 از 7 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود