-
۱۳۸۶/۰۹/۱۵, ۱۹:۵۸ #1
- تاریخ عضویت
تير ۱۳۸۶
- نوشته
- 1,188
- مورد تشکر
- 1,232 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
سوال راجع به علما و خدا
سلام میخواستم بدونم واقعا علما چقدر خدا رو میشناسن و از کجا میدونن تفاسیری که از ایات میکنند همان مطالب مد نظر خداست؟و اگر اشتباه کنند چه اتفاقی میفته؟
-
۱۳۸۶/۰۹/۱۶, ۰۵:۴۴ #2
- تاریخ عضویت
فروردين ۱۳۸۶
- نوشته
- 1,251
- مورد تشکر
- 2,255 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
-
10
باسلام
براي تفسير قرآن شرايطي لازم است كه مفسر قرآن بايد دارا باشد .كه جا داره برخي از آنها را خدمتتان معرفي كنم.:آشنايى با ادبيات عرب، آگاهى از تاريخ هر آيه، در صدر اسلام، يا موضوع آيه و...، اطلاع از علوم قرآن، مثل ناسخ، منسوخ، متشابه و...، آگاهى از احاديث و مراجعه به آنها، اصول الفقه، آگاهى از بينشهاى فلسفى، علمى، اجتماعى و اخلاق، پرهيز از پيش داورى و تطبيق و آشنايى با تفسير و اقوال مفسران و عدم تقليد از آنها و...
پس مفسر با استفاده از اين ابزار به تفسير قرآن مي پردازد واز پيش خودش چيزي نمي گويد .حال اگر با استفاده از اين ابزار درتفسير آيه اي اشتباه كرد چون تمام سعي خود را به كار بسته وبراساس منابع ديني به مطالعه آيه پرداخته ،معذور است .البته هيچ كس از مفسران نمي تواند ادعا كند كه حتما نظر خدا اين اس ولا غير.
بله اگر كسي از پيش خودش بدون مراجعه به منابع ديني معتبر به تفسير قرآن بپردازد قطعا دچار تفسير به رأي مي شود كه اين كار پسنديده نيست وجايگاهش در جهنم است .
زخون هر شهيدي لاله اي رست** مبادا روي لاله پا گذاريم
-
تشکر
-
۱۳۸۶/۰۹/۱۶, ۱۰:۰۰ #3
- تاریخ عضویت
تير ۱۳۸۶
- نوشته
- 1,188
- مورد تشکر
- 1,232 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
یعنی توی تفاسیر اصلا اداب و رسوم وعرف تاثیری نداره؟
-
۱۳۸۶/۰۹/۱۶, ۱۱:۳۲ #4
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۵
- نوشته
- 5,435
- مورد تشکر
- 4,566 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
-
27
توی احکام قطعا آداب و رسوم لحاظ می شوند.چون دین برای زندگی بهتر است.
دست به دست من بده
پا به پای من بیا
نگو امروز مال ما
بگو فردا رو میخوام
به لطف الهی فردا از آن ماست....
-
۱۳۸۶/۰۹/۱۶, ۱۲:۱۱ #5
- تاریخ عضویت
فروردين ۱۳۸۶
- نوشته
- 1,251
- مورد تشکر
- 2,255 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
-
10
باسلام
اين فرمايش يكي از بزرگان كه :تفسير قرآن هر چند سال يكمرتبه بايد عوض شود، نشان همين مطلب است كه چون آداب ورسوم وعرف هر جامعه عوض مي شود قرآن را هم بايد بر اساس نياز آن زمان تفسير كرد.به معناي ديگر براساس فرهنگ زمانه بايد تفسير كرد چرا كه قرآن مربوط به يك زمان نيست بلكه براي همه زمانها نازل شده است.ومخاطب آن مردم همه زمانها هستند اززمان پيامبر گرفته تا آينده گان.
به دوستمان منتظر هم بايد عرض كنم سوال در باره تفسير قرآن است نه احكام .حوزه اين دو با هم فرق مي كنه.
موفق باشيد
زخون هر شهيدي لاله اي رست** مبادا روي لاله پا گذاريم
-
۱۳۸۶/۰۹/۱۶, ۱۸:۲۸ #6
به نام خدا
با عرض سلام
خواهرم خانم يگانه علما و مفسرين قران كريم به هيچ وجه بر اساس راي خود قران را تفسير نمي نمايند بلكه هر ايه را با استفاده از ايات ديگر و همچنين رواياتي كه از اهل بيت (عليهم السلام ) رسيده است تفسير و تبين مي نمايند و رواياتي در مذمت كساني كه تفسير به راي مي نمايند وارد شده است كه بيان انها در اين مختصر ممكن نيست
يا حق
-
۱۳۸۶/۰۹/۱۶, ۱۸:۴۴ #7
-
۱۳۸۶/۰۹/۲۰, ۰۲:۴۱ #8
- تاریخ عضویت
تير ۱۳۸۶
- نوشته
- 1,188
- مورد تشکر
- 1,232 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
با سلام در واقع این خیی خوبه که تفسیر از روی عرف نیست چون عرف تغییر میکنه اما حرف خدا نباید تغییر کنه من فکر میکنم با پیشرفت علم تدریجی بشر تفاسیر درستری داشته باشیم .حالا میخوام بدونم ایا ارتباط افرادی مثل اقای بهجت که سایه شون از سر ما کم نشه با ائمه نمیتواند صحت ودقت تفاسیر را بالا ببرد؟
-
۱۳۸۶/۰۹/۲۰, ۰۷:۰۸ #9
-
تشکر
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
اشتراک گذاری