جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ارشادات انتخاباتی از حضرت آیت الله بهجت ( ره) ***

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردین 1388
    نوشته
    35
    مورد تشکر
    74 در 30 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    راهنما ارشادات انتخاباتی از حضرت آیت الله بهجت ( ره) ***




    کد مطلب: 6938
    لینک یکتا
    نسخه چاپی



    كسانی كه بنا دارند در رأی دادن و یا انتخاب شدن، شركت نمایند، باید متذكر باشند، كه كسانی حق انتخاب شدن و امین مردم با ایمان در مورد دین و دنیا بودن را دارند، كه از رجال با عقل كامل كافی و ایمان كامل از شیعه اثنا عشریه و با علم به مسائل شرعیه در شخصیات و اجتماعیات و با شجاعت باشند.




    بیانیِّه اول
    بسم الله الرحمن الرحیم
    الحمدلله رب العالمین و الصلاة علی سید الانبیاء محمد و آله السادة الاوصیاء الطاهرین.
    و بعد، چنانكه مكرراً، از شركت در انتخابات، سئوال شده، در جواب آنها، آنچه اظهار شده است، بیان می شود:
    این جانب، جهات سلبیه و اثباتیه را متعرض می شوم. كسانی كه بنا دارند در رأی دادن و یا انتخاب شدن، شركت نمایند، باید متذكر باشند، كه كسانی حق انتخاب شدن و امین مردم با ایمان در مورد دین و دنیا بودن را دارند، كه از رجال با عقل كامل كافی و ایمان كامل از شیعه اثنا عشریه و با علم به مسائل شرعیه در شخصیات و اجتماعیات و با شجاعت باشند؛ و از آنهایی باشند كه در اظهارات و تروك، ( لا یخافون فی الله لومة الائم. سوره مائده/54 ) باشند؛ و از رشوه ها و تخویفات و نحو آنها دور باشند؛ نظر نكنند كه تا به حال چه بود، بلكه نظر نمایند كه از حال چه باید بشود و چه باید نشود؛ و باید پرهیزكار و خداترس باشند، اراده خدای تعالی را بر همه چیز ترجیح بدهند؛ اگر فاقد بعض صفات باشند، اهل ائتمان نیستند، و رأی دادن برای فاقدها بی اثر است، بلكه جایز هم نیست، مشكوك هم، متروك است.
    تفحص هم، باید كامل باشد و بدون مداخله دوستی و دشمنی در امور نفسانیه باشد. در حال رأی دادن و گرفتن، خدای عظیم را ناظر به تمام خصوصیات همه بدانند. كسانی هم كه واجد خصوصیات مذكوره باشند- كه جایز باشد رأی دادن و گرفتن درباره آنها- واجب می شود با توانایی، اگر بدانند یا احتمال بدهند كه فاقد بعض آنها، رأی خواهند گرفت.
    ملاحظه نمایید دول كفر را [كه] چگونه انتخاب می نمایند و انتخاب می شوند، و چه كسانی انتخاب می شوند، و از چه راه هایی انتخاب می شوند، و چه آرائی در مجلس های خودشان اظهار می كنند، و دولتهای آنها چه عملیاتی بر طبق قانون مملكت و بر خلاف قانون عقل و دین، حتی ادیان منسوخه آنها، انجام می دهند كه فساد و افساد آنها بر همه عقلای دنیا آشكار است، [و] مخالفت نمایید با چگونگی كارهای آنها و چگونگی وسائل و اسباب و مسببات آنها، كه مطابقت با هیچ دین اصل دار و هیچ قانون عقل پسند، ندارند.
    عصمكم الله و ایانا من الزلات كلها بمحمد
    و آله الطاهرین، صلوات الله علیهم اجمعین
    والسلام علیكم و رحمة الله و بركاته.
    بیانیّه دوم

    بسم الله الرحمن الرحیم
    الحمدلله و رب العالمین و الصلاة علی سید الانبیاء محمد و آله سادة الاوصیاء المطهرین.
    در جواب سئوال مكرر مربوط به انتخابات، [مطالبی ذكر می شود] با اشاره به آنچه در سال گذشته تذكر داده شده بود، از بیاناتی كه اختصاص به زمانی و مكانی ندارد و در آنها تعیین توصیفی- كه اتمّ و اعمّ و احسن و اكمل و ادوم از تعیین اسمی است- شده بود. از « حذیفه » رضوان الله علیه مروی است، كه فرمود:
    « كانوا یسألون رسول الله عن الخیر و كنت أسأله عن الشر »؛
    باید بدانیم « شرّ» چیست و « اهل شرّ» كیست تا فرار از آن نماییم، و « خیر» چیست و « اهل خیر » كیست تا به سوی آن فرار نماییم. باید اهل انتخاب، در پیاده كردن كبریات در صغریات، و كلیات در جزئیات، روشن و با احتیاط باشند؛ و رضای خدای بزرگ را مقدم بر رضای غیر نمایند؛ و فحص از عقلای متدینین كه اصلح باشند نمایند؛ و در روشنی توقف ننمایند و در تاریكی حركت ننمایند؛ و از رشوه دادن و گرفتن ( شیوه دول كفر)، دور باشند؛ با متدینین از عقلا، كه محیط به مسائل شرعیه و با ایمان اعتقادی و عملی، و پرهیزگار، و با تدبیر، و شجاعت، و اعتدال فكری و مسلكی، باشند و با غیر آنها سر و كار نداشته باشند، و مسلمانها را گرفتار نكنند و كاری نكنند كه در پشیمانی از آن، تداركی نیست.
    از وطن فروشی و وطن فروشان كه غایت محبت دول كفر است، دور باشید. عواقب وطن فروشان به دول كفر را، ملاحظه بنمائید! دیدیم و می بینیم كه به محلل های خودشان، وفا نمی كنند، مگر تا زمانی كه چاره ندارند، و پس از آن، جز پشیمانی و عاقبت سوء برای تابعین آنها نمی ماند. باید بدانیم كه هیچ نقصی در ممالك اسلامیه نیست كه منسوب به دول كفر نباشد؛ و آنچه منسوب به آنها است، نقص در اسلام و ایمان است، یا منتهی به آن است. غیر از معصومین(علیهم السلام) كسی نمی تواند بگوید: « همه چیز را می دانم، با می بینم» و نمی تواند كسی بگوید:
    « هیچ چیز را نمی دانم و همه جا تاریكم، بلكه هر عامل عادی، چیزهایی را می داند و باید حركت كند و توقف ننماید، [و] بلكه باید از معلومات خود، مجهولات را استخراج نماید تا آنجا كه بتواند؛ و چیزهایی را نمی داند و باید احتیاط و توقف و تفحص نماید تا به ندامت غیر مستدرك، مبتلا نشود.
    و این مطالب برای جواب سئوال ها، [ ذكر شد] با اشتمال بر بیاناتی كه اتمام حجت و تأكید آن است، تا آنكه علی العمیاء، یا به مسامحه، خود و دیگران از مؤمنین را، در گمراهی وارد ننماید.كسانی كه متحیر و مرددند، به آنها دستور داده شده و می شود:
    ملاحظه كنید: كدامیك از دو حزب، با ولایت علی(علیه السلام) موافق با موافق تر است؛ و كدام، اعتقاد او عملاً انتظار مهدی(علیه السّلام) را دارد یا متأكدتر است؛ كدام، تغییری در امور دینیه، داده یا نمی دهد؛ كدام، معتدل در فكر، یا متلوّن است در اعتقاد یا عمل؛ كدام، ملكه تقوی و صدق و ائتمان دارد، یا قوی تر است؛ كدام، در صفات، شبیه به كفر یا نفاق و كدام، دورتر است؛ و بالجمله، كدام، به خدای متعال و خاتم الأنبیاء و خاتم الاوصیاء « صلوات الله علیهم و عجل فرجهم » نزدیك تر است.
    از خداوند عظیم، موفقیت همه مؤمنین را بر مرضیات او، و تجنب از مبغوضات او را در همه جا و در هر حال، می خواهیم.
    والسلام علیكم و رحمة لله و بركاته
    الأحقر محمدتقی البهجة
    11/ محرم الحرام/1418

    منبع :رجا نیوز

    http://www.irdc.org/fa/content/6938/default.aspx

    ویرایش توسط sharafshams : 1388/03/01 در ساعت 14:11


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردین 1388
    نوشته
    35
    مورد تشکر
    74 در 30 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    فرازی از وصیت نامه بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی (ره)

    و این هم نص وصیت‌نامه امام خمینی (س): «وصیت اكید من به قوای مسلح آن است كه همان‌طور كه از مقررات نظام، عدم دخول نظامی در احزاب و گروه‌ها و جبهه‌هااست به آن عمل نمایند و قوای مسلح مطلقا، چه نظامی و انتظامی و پاسدار و بسیج و غیر اینها، در هیچ حزب و گروهی وارد نشده و خود را از بازی‌های سیاسی دور نگه دارند. در این صورت می‌توانند قدرت نظامی خود را حفظ و از اختلافات درون گروهی مصون باشند و بر فرماندهان لازم است كه افراد تحت فرمان خود را از ورود در احزاب منع نمایند و چون انقلاب از همه ملت و حفظ آن بر همگان است، دولت و ملت و شورای دفاع و مجلس شورای اسلامی وظیفه شرعی و میهنی آنان است كه اگر قوای مسلح، چه فرماندهان و طبقات بالا و چه طبقات بعد، برخلاف مصالح اسلام و كشور بخواهند عملی انجام دهند یا در احزاب وارد شوند كه – بی‌اشكال به تباهی كشیده می‌شوند – و یا در بازی‌های سیاسی وارد شوند، از قدم اول با آن مخالفت كنند و بر رهبر و شورای رهبری است كه با قاطعیت از این امر جلوگیری نماید تا كشور از آسیب در امان باشد.»


    برای سپاهی‌ها جایز نیست كه وارد بشنود به دسته‌بندی و آن طرفدار آن یكی، آن یكی طرفدار آن یكی، به شما چه ربط دارد كه در مجلس چه می‌گذرد؟ در امر انتخابات باز هم به من اطلاع دادند كه بین سپاهی‌ها باز صحبت است. خب! انتخابات در محل خودش دارد {انجام} می‌شود، جریانی دارد، به سپاه چه كار دارد كه آنها هم اختلاف پیدا كنند؟ برای سپاه جایز نیست این. برای ارتش جایز نیست این. سپاهی را از آن تعهدی كه دارد، از آن مطلبی كه به عهده اوست باز می‌دارد و همین‌طور ارتش را. و ما در گفتارمان، در كردارمان كه در محضر خدای تبارك و تعالی واقع است باید فكر بكنیم.» (صحیفه امام ج 19، ص 12)




    : «از امور مهمی كه باید تمام نیروهای مسلح از آن پیروی كنند و اغماض از آن به هیچ‌وجه نمی‌توان كرد و باز هم تذكر داده‌ام، آن است كه هیچ‌یك از افراد نیروهای مسلح چه رده‌های بالا یا پایین در حزب و گروهی با هر اسم و عنوان نباید وارد شوند، هر چند آن حزب و گروه صد در صد اسلامی و به جمهوری اسلامی وفادار باشند.» (صحیفه امام ج 16، ص 203)


    ویرایش توسط sharafshams : 1388/02/31 در ساعت 22:17


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود