جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید







موضوع: !!!------------!عجولانه قضاوت نکنیم !------------!!!
-
۱۳۸۸/۰۳/۱۰, ۱۸:۴۳ #1
- تاریخ عضویت
فروردين ۱۳۸۷
- نوشته
- 17,586
- مورد تشکر
- 14,342 پست
- حضور
- 4 ساعت 10 دقیقه
- دریافت
- 662
- آپلود
- 397
- گالری
-
32
!!!------------!عجولانه قضاوت نکنیم !------------!!!
قضاوت امر بسيار مهمي است . ما در بيشتر مواقع در حال قضاوت در مورد مسائل جاري و گذشته و افراد هستيم . گاهي اوقات اين روحيه قضاوت كردن آنقدر افراطي مي شود كه مانع ارتباط درست و صميمانه ما با ديگران مي شود . لزومي ندارد تا در مورد همه چيز و همه كس قضاوت كنيم . وقتي قضاوت كرديم موضع داريم و با موضع و ديد پيشداورانه به استقبال افراد و مسائل مي رويم . وقتي بدون هيچ دليل و مدركي يا با حداقل ها و عدم بررسي همه جانبه دست به قضاوت در مورد يك فرد مي زنيم و مي گوييم كه او آدم فلاني است راه ارتباطي خود را با او مسدود كرده ايم در مورد او با ديگران صحبت مي كنيم و قضاوت خود را نشر مي دهيم و ناگهان بواسطه يك اتفاق و با تكميل اطلاعاتمان متوجه مي شويم كه اشتباه كرده ايم . راحت ترين راه اين است كه مي رويم و عذر خواهي مي كنيم ولي با اذهاني كه خراب كرده ايم چه مي كنيم؟ در مديريت قضاوت عجولانه در مورد امور و افراد بزرگترين آفت براي يك مدير و سازمان متبوعه اش مي باشد .قدري صبوري و بررسي بيشتر هر ماجرا از بروز بسياري از مشكلات ناشي از قضاوت غلط جلوگيري مي كند . با يك منبع اطلاعاتي قضاوت كردن ما را دچار مشكلات عديده اي مي كند . وقايع و رفتار افراد از فيلترهاي ذهني ديگران كه عبور مي كند شكلي متناسب با ديدگاهها و غرض ها و اهداف آنها پيدا مي كند كه الزاما ديدگاههاي سازمان و ماي مدير نيست . در نقل قولها نسبت به ديگران مخصوصا خيلي بايد مراقب بود . حتي اگر نيت منفي نيز در كار نباشد انتقال كلمات بخودي خود از شخصي به شخص ديگر دچار تغيير مي شود . يا حالت بيان يك جمله كه عوض شود معناي ان متفاوت خواهد شد . پس عجولانه قضاوت نكنيم . هر كاري هم كه مي كنيم فرصت اخرين دفاع را هم بدهيم و بگذاريم كسي كه مي خواهيم در موردش قضاوت كنيم نيز حرف بزند . خيلي به نقل قولها اعتماد نكنيم .در برخي موارد سازمانها زمينه هاي مناسبي براي نقل قولهاي نامناسب در مورد افراد پيدا مي كنند . وقتي فرد جديدي وارد سازمان مي شود وقتي كسي حكم جديدي مي گيرد وقتي كسي وام مي گيرد وقتي قرار است تغيير و تحولاتي صورت پذيرد وقتي سازماني در مرحله گذار از نصب به راه اندازي است و…..
-
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
اشتراک گذاری