جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: رئيس جمهور اصلح عدالت محور و فساد ستيز است

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۷
    نوشته
    506
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    17
    آپلود
    0
    گالری
    0

    رئيس جمهور اصلح عدالت محور و فساد ستيز است




    بسم الله الرحمن الرحیم

    نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد

    من در میان شما باشم و یا نباشم به همأ شما وصیت و سفارش می کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد، نگذارید پیش کسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمرّأ خود به فراموشی سپرده شوند. (07)
    کاردانی و تعهّد و خدمت به ملّت نه دوستی و خدمت به خود
    دولتمردان در گزینش همکاران به کاردانی و تعهد آنان و بهتر خدمت کردن آنها به کشور و در منافع ملت بودن آنان تکیه کنند تا در پیش حق ّتعالی و ملت روسفید باشند و در امور موفق باشند، نه بر دوستی و آشنایی و حرف شنوی بی تفکر و تأمّل که این رویه موجب ناکامی در خدمت به کشور است. دوست خوب برای دست اندرکاران آن است که در پیشرفت امور محوله به آنان مؤثر باشد و در خدمت ملت باشد نه در خدمت آنان. (17)
    کار برای مردم بدور از دعواهای سیاسی
    انتخاب همکاران از افراد مؤمن به مردم و کارآیی نظام
    نکتأ بعدی این است که مردم از دعواهای سیاسی و اختلافات سیاسی و من خوبم و تو بدی خسته اند؛ مردم این چیزها را دوست نمی دارند. در کشور کارهای زیادی هست که باید انجام بگیرد؛ کارهای زیادی هم انجام گرفته است. مشکلات فراوانی وجود دارد که باید برطرف شود؛ گره هایی هست که باید باز شود. در کشور باید فساد ریشه کن شود؛ تبعیض نباشد؛ به طبقأ مستضعف و محروم - بخصوص مستضعفین بی دست و پا - به طور ویژه توجه شود؛ اینها وظایف اسلامی ماست؛ وظایفی است که قانون اساسی بر دوش همأ مسؤولان کشور گذاشته است؛ هیچ کس نمی تواند خود را از این کارها برکنار بدارد. دعواهای لفظی، شعارهای لفاظی گونه، اسم از مفاهیم مبهم و بی سر و ته آوردن، مشکل مردم را حل نمی کند؛ مردم احتیاج دارند به این که در میدان عمل و کار، با لجن هایی که نمی گذارد این دریاچأ مصفا طراوت لازم را داشته باشد، مبارزه شود. کسی که سر کار می آید - هرکس باشد، هر شعاری داده باشد، هر حرفی در مقام ادعا به مردم زده باشد - اولین وظیفه اش این است که برای گره گشایی مشکلات مردم آستین همت بالا بزند؛ همکاران خودش را از کسانی که مؤمن به حق مردم و مؤمن به کارآیی نظام جمهوری اسلامی هستند، انتخاب کند؛ وارد میدان عمل شود و برای مردم کار کند. (27)
    ساده زیستی و عدم تصرف غیر مجاز و شخصی در بیت المال
    پیغمبری که با مردم همانطور می نشست و باهم همانطور جلسه می کردند و همانطور جلسه شان، جلسأ بنده ها و فقرا بود و زندگیش، زندگی فقرا بود و بیت المال، مال مردم بود و هیچ تصرفی نمی کرد، مثل یکی از فقرا زندگی می کرد و با مردم وقتی که معاشرت می کرد، وقتی که اعلام کرد به اینکه هرکس حقی دارد به من بگوید، یکی پیدا نشد. . . که بگوید تو ده شاهی از ما برداشتی، که بگوید یک ظلمی تو به من کردی. . . البته نمی توانیم پیدا کنیم اینجور، اما دنبال این می گردیم که لااقل به بعضی احکام اینها خوب عمل بکند. خیانت نکند به این ملت، نخورد مال این ملت را، برندارد مال این ملت را ببرد به آمریکا و به سایر ممالک و ویلا برای خودش و بچه هایش و طایفه اش درست بکند. (37)
    بیت المال مسلمین را بزرگ شمارید. حکومت های اسلامی باید بیت المال مسلمین را برای جلال و جبروت خودشان صرف نکنند، بیت المال مسلمین صرف آن چیزی بشود که برای مسلمین است. . . دستور، دستور اسلام است به حد ضرورت. البته راجع به آن چیزهایی که مربوط به حفظ مقامات است - در حالی که الان ما درش می گذرانیم ]ترورها و حفاظت از جان شخصیتها[ - این یک چیز لازم است، اما به حد لزوم. . . باید اشخاصی که، مقاماتی که هستند، ملاحظه کنند که به اندازه ضرورت مشاور بگیرند، به اندازه ضرورت خدمتگزار بگیرند، نه به اندازأ دلخواه و این معنا را ما باید بدانیم که دلخواه های ما آخر ندارد. (47)
    اگر بخواهید بی خوف و هراس در مقابل باطل بایستید و از حق ّ دفاع کنید و ابرقدرتان و سلاحهای پیشرفته آنان و شیاطین و توطئه های آنان در روح شما اثر نگذارد و شما را از میدان به در نکند خود را به ساده زیستن عادت دهید و از تعلّق قلب به مال و منال و جاه و مقام بپرهیزید. مردان بزرگ که خدمت های بزرگی برای ملّتهای خود کرده اند اکثر ساده زیست و بی علاقه به زخارف دنیا بوده اند. آنها که اسیر هواهای پست نفسانی و حیوانی بوده و هستند برای حفظ یا رسیدن به آن تن به هر ذلّت و خواری می دهند و در مقابل زر و زور و قدرتهای شیطانی خاضع و نسبت به توده های ضعیف، ستمکار و زورگو هستند، ولی وارستگان به خلاف آنانند، چرا که با زندگانی اشرافی و مصرفی نمی توان ارزشهای انسانی - اسلامی را حفظ کرد. (57)
    علائم و نشانه های ساده زیستی
    برخی علائم ساده زیستی عبارتند از:
    1- زندگی و پوشاک و غذای ساده.
    2- دیدار و معاشرت راحت با مردم.
    3- ممانعت از دست اندازی و رانت خواری بستگان و اطرافیان.
    4- دقت و حساسیت در بیت المال و هزینه کرد آن.
    5- تشریفات و حفاظت در حد ضرورت و نه بیش از آن.
    6- صرفه جویی و پرهیز از اسراف در میهمانی ها و مسافرت ها.
    7- پائین بودن سطح زندگی.
    برخی عواقب خروج از ساده زیستی عبارتند از:
    1- تن به ذلّت دادن در برابر قدرتها.
    2- سقوط از حیثیت در جامعه و مطرود شدن از سوی مردم.
    3- دور شدن از ارزشهای معنوی و مقامات روحانی.
    4- زمینه سازی شکست اسلام و چهرأ اسلام در نزد مردم دنیا.
    5- از دست دادن دنیا و آخرت.
    چشیدن درد فقر و محرومیت و کوخ نشینی
    آن روزی که دولت ما توجّه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحأ دولت و ملّت را بخوانیم. آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته از آن خوی کوخ نشینی بیرون برود و به کاخ نشینی توجه بکند آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می شود.
    آن روزی که مجلسیان خوی کاخ نشینی پیدا کنند خدای نخواسته و از این خوی ارزندأ کوخ نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم. . .
    همیشه این کشور بواسطأ این کاخ نشینی ها تباهی داشته است. این سلاطین جور که همه کاخ نشین تقریباً بودند، اینها به فکر مردم نمی توانستند باشند، احساس نمی توانستند بکنند که فقر یعنی چه، احساس نمی توانستند بکنند بی خانمان یعنی چه، اینها اصلاً احساس این را نمی توانستند بکنند. وقتی که کسی احساس نکند فقر معنایش چی است، گرسنگی معنایش چی است، این نمی تواند به فکر گرسنه ها و به فکر مستمندان باشد. لکن آنهایی که در بین همین جامعه بزرگ شده اند و احساس کردند فقر چی است، دیدند، چشیدند فقر را، احساس کردند، ملموسشان بوده است که فقر یعنی چه، اینها می توانند به حال فقرا برسند. (67)
    شاخص دوازدهم: برادری، هماهنگی و همکاری در عین عدم دخالت در وظایف و تضعیف یکدیگر
    آقای رئیس جمهور همان کاری که برایش معین کرده است قانون، همان کار مهمی که برای او قرار داده، آن کار را خوب انجام بدهد. مجلس آن وظایفی را که قانون برایش معین کرده همان را درست بکند، دیگر مجلس دخالت نکند در اجرا، قوه مجریه در قوه مقننه و هر دو در قوأ قضاییه. قوای قضایی سر جای خودشان، کار قضایی شان را انجام بدهند و این کار مهمی است. . . اگر بنا شد هر کدام در کار یکدیگر دخالت بکنند که این مملکت نمی شود. (77)
    اگر رئیس دولت، رئیس جمهور تضعیف کند مجلس را، خودش قبل از مجلس سقوط می کند و اگر مجلس تضعیف کند دولت و رئیس جمهور و آنهایی که اجرا می خواهند بکنند، این خودشان هم تضعیف می شوند و امروز صلاح نیست. اگر چنانچه در یک وقتی هم یک همچو مطلبی واقع بشود، آن هم یک جرم است، امروز این مسأله جرم بسیار بزرگ است. (87)
    وقتی بنا شد همه خدمتگزار اسلام باشید، اختلاف دیگر پیش نمی آید. شما بدانید که اگر تمام انبیأ: در یک عصر مجتمع می شدند، هیچ اختلافی نداشتند. اختلاف برای این است که انسان، هر کسی می خواهد پیش خودش، برای خودش یک کاری انجام بدهد، هر اختلافی از هوای نفس پیدا می شود. وقتی انسان بخواهد برای خودش یک مسأله ای را درست کند، می بیند که آن رفیقش شاید جلو بیفتد، این یک قدری جلوتر می رود، او یک قدر، یک وقت می بینید که اختلاف حاصل می شود. (97)
    ما اگر اختلاف سلیقه داریم، اختلاف بینش داریم، باید بنشینیم و باهم در یک محیط آرام صحبت کنیم و مسائل خودمان را به میان بگذاریم و حل کنیم. با تفاهم مسائل را حل کنیم، نه اینکه جبهه گیری کنیم، یکی یک طرف بایستد با دار و دسته خودش و یکی یک طرف بایستد با دار و دسته خودش و کوشش کنند در تضعیف یکدیگر و کوشش کنند در تضعیف کشور اسلامی، اینها برای این است که تعهد اسلامی نیست و دید سیاسی هم نیست. شماها اگر مسلم هستید، با احکام اسلام عمل کنید و اگر خدای نخواسته تعهد اسلامی را قبول ندارید، با دید سیاسی مسائل را حل کنید. (08)
    عدالت محوری، فسادستیزی و رفع تبعیض بین فقیر و غنی
    اسلام خدایش عادل است، پیغمبرش هم عادل است و معصوم، امامش هم عادل و معصوم است، قاضی اش هم معتبر است که عادل باشد، فقیهش هم معتبر است که عادل باشد، شاهد طلاقش هم معتبر است که عادل باشد، امام جماعتش هم معتبر است که عادل باشد، امام جمعه اش هم باید عادل باشد. از ذات مقدس کبریایی گفته تا آن آخر، زمامدار باید عادل باشد، ولاّ ت آن هم باید عادل باشند. (18)
    پیغمبر هم عملش اینطور بود، تا آن روزی که حکومت تشکیل نداده بود، معنویات را تقویت می کرد. به مجرد اینکه توانست حکومت تشکیل بدهد علاوه بر معنویات، اقامه عدل کرد، حکومت تشکیل داد و این مستمندان را از زیر بار ستمگران تا آنقدر که اقتضا داشت وقت، نجات داد. . . باید این سیره مستمره باقی باشد. هم جهات معنوی که اشخاصی که با معنویات آشنا هستند، آنها باید تقویت بکنند و همه مردم را، خود مردم هم همین طور، جهات معنوی را تقویت بکنند و هم آن مسأله دوم که اقامه عدل است. حکومت اسلام باید اقامه عدل بکند، در عین حالی که معنویات را تصحیح می کند و ترویج می کند. (28)
    طرفدار دین، عدالت، عدم تبعیض، دارای کفایت،
    دنبالگیری و نشاط لازم
    خوشبختانه کشور ما کشور جوانی است؛ لذا چهرأ جوان کشور اقتضأ می کند که یک نشاط خوب و قوی و جوانانه در کل دستگاه اجرایی وجود داشته باشد. نگاه کنید ببینید واقعاً چه کسی طرفدار انقلاب و طرفدار دین و طرفدار عدالت و طرفدار عدم تبعیض بین فقیر و غنی است؛ چه کسی کفایت و دنبالگیری و نشاط لازم را دارد؛ چنین کسی را پیدا کنید. (38)
    خصوصیات رئیس جمهور اصلح در شرایط فعلی کشور: خدمتگزار مردم، معتقد و پایبند به آرمانهای امام و نظام اسلامی، مبارزه با فساد، عدالتخواه واقعی
    هر دوره خصوصیتی دارد و هرکدام از مسؤولان در دوره های گذشته کارهایی انجام دادند. امروز ما احتیاج داریم که در کشورمان تلاش و پیشرفت و رشد علمی و فناوری، همراه با عدالت اجتماعی و مبارزأ با فساد باشد. آنچه برای رئیس جمهور آینده بسیار مهم است، این است که با همأ وجود در پی کار و تلاش برای مردم باشد. لذا من در اول سال عرض کردم؛ آنچه کشور احتیاج دارد، رئیس جمهور بانشاط، مصمم، کاردان، توانا، پیگیر و باحوصله است؛ رئیس جمهوری که قدر مردم را بداند؛ با مردم صمیمی باشد؛ برای مردم مجاهدت کند؛ برای مردم کار و تلاش کند؛ ظرفیت های کشور را آن چنان به کار بگیرد که مردم بتوانند از این ظرفیت ها در همه جا بهره مند شوند؛ رئیس جمهوری که اعماق کشور و روستاهای دورافتاده برای او با تهران تفاوتی نداشته باشد: حق مردم شهرهای بزرگ و کوچک در نظر او یکسان باشد؛ بتواند برای رفع تبعیض و پر کردن شکاف میان ثروتمندان و فقرا تلاش و کار کند؛ رئیس جمهوری شجاع، باتدبیر و مؤمن به هدف های انقلاب و نظام باشد.
    البته بدیهی است که رهبری از فرد خاصی حمایت نمی کند؛ از معیارها حمایت می کند. ما دنبال این هستیم که این معیارها تحقق پیدا کند. بنده دنبال این هستم که شخصی سر کار بیاید و قوأ مجریه را اداره کند که خود را خدمتگزار مردم بداند و توانایی داشته باشد و به آرمان های امام و نظام اسلامی معتقد و پایبند باشد و حقیقتاً عدالت و مبارزأ با فساد برای او حائز اهمیت باشد. دعا می کنیم خدا دل های مردم را به این سمت هدایت کند که بتوانند چنین کسی را - که امروز مورد نیاز لحظأ تاریخی حساس این کشور است - انتخاب کنند.
    اگر خدای متعال توفیق دهد که رئیس جمهور کارآمد باکفایت پرنشاط شادابی که علاقأ به مردم و علاقأ به عدالت و علاقأ به رفع فساد و تبعیض برای او در درجأ اول برنامه ها قرار داشته باشد، سر کار بیاید، من به شما عرض بکنم که بسیاری از مشکلات اساسی این کشور - چه مسائل داخلی و چه مسائل خارجی - حل خواهد شد. (48)
    تلاش اصلی، تقویت معنویات مردم باشد
    انقلاب ما متّکی به معنویات و خداست و آنهایی که با ما موافقند کسانی هستند که با خط توحیدی موافقند. ما باید خط معنویتی را که برای آن انقلاب کردیم فراموش نکنیم؛ همان خط معنویّتی که با تمام بی عرضگی هایی که در تبلیغ نمودیم باز مردم دنیا متوجه انقلابمان شدند و این خط معنویت است که زورگویان با آن مخالفند. متوجه باشید که در هرجا زورمندان و دولتها با ما مخالف باشند، ملتها با ما موافقند. باید اساس را مردم و فکر مردم قرار داد و باید به فکر مردم بود، نه دولتها. (58)
    مادامی که این ملت، این حالی که الان دارند که توجه به معنویات تا یک حدودی و این جوانهای ما توجه به معنویات دارند و این تحول عظیم پیدا شده است در آنها که شهادت را با جان و دل می خرند، مادامی که این محفوظ است، این جمهوری اسلامی محفوظ است و هیچ کسی نمی تواند به او تعدی کند. آن روزی که زرق و برق دنیا پیدا بشود و شیطان در بین ما راه پیدا کند و راهنمای ما شیطان باشد، آن روز است که ابرقدرت ها می توانند در ما تأثیر کنند و کشور ما را به تباهی بکشند. (68)
    جمع بندی نتایج:
    - رئیس جمهور بایستی از دنیاطلبی، خودبینی و ریاست خواهی رسته باشد و تنها به فکر انجام تکلیف در برابر خداوند باشد.
    - در رئیس جمهور نبایستی تهدید و تطمیع بیگانگان اثر کند. بلکه بایستی بفکر تطبیق اعمال خود با احکام اسلام باشد ولاغیر.
    - رئیس جمهور بایستی در تمام حالات و اقدامات، خداوند را درنظر داشته باشد و تنها برای رضای او حرکت کند.
    - اساس برای رئیس جمهور، پیشرفت اسلام و مصلحت مردم و نجات مظلومان باشد و در این راه از حرفها و اقدامات بیگانگان نهراسد و سستی نکند.
    - مرزبندی اعتقادی و سیاسی روشن و صریح در برابر دوستان و دشمنان داشته باشد و تنها از خدا در ترس باشد.
    - گفتمان او با دنیا براساس انقلاب اسلامی و منافع ملت باشد و تحت تأثیر فشارها از اصول انقلاب اسلامی و گفتمان آن کوتاه نیاید.
    - ولی فقیه نقش مهم نظارت بر اجرای قانون (قوانین شرع و قانون اساسی) را برعهده دارد. رئیس جمهور در این موضع، بایستی فصل الخطاب را نظر ولی فقیه بداند.
    - رئیس جمهور بایستی اعتقاد، وفاداری و تبعیت از نظرات و رهنمودهای ولی فقیه را بر خود، وظیفه و تکلیف بداند و در این مسأله بر انتخاب همکاران و اطرافیان خود دقت نماید.
    - رئیس جمهور بایستی در عمل و با تمام قدرت خدمت به مردم بویژه محرومان را جامأ عمل بپوشاند.
    - ثروتمندان و متمکّنین نبایستی در تصمیم گیریها و سیاستگذاریهای رئیس جمهور نفوذ داشته باشند.
    - مشی و زندگی رئیس جمهور بایستی مطابق با اقشار محروم باشد و با این قشر بیشتر در تماس و ارتباط نزدیک و صمیمی باشد.
    - رئیس جمهور بایستی وظایف تعیین شده در قانون اساسی را اساس حرکت خود قرار دهد و از هر نوع زیاده طلبی پرهیز نماید.
    - رئیس جمهور، نبایستی تحت تأثیر ریاست قرار گرفته و به طغیان کشیده شود. در این مسأله بایستی مراقبت اطرافیان خود نیز باشد.
    - رئیس جمهور بایستی در برابر هوچیگری و تبلیغات و فشارهای قدرتهای استکباری، ایستادگی کند و مواضع غیرانسانی و ظالمانأ آنان را در جهان به چالش بکشاند و لحظه ای آرامشان نگذارد و با چشمان باز و بصیرت به آنان و اعمالشان بنگرد.
    - رئیس جمهور بایستی همواره شور و حرکت انقلابی را در کشور پابرجا نگهدارد.
    - رئیس جمهور در برابر ابرقدرتها و قدرتها، بایستی با تکیه بر خداوند و حمایت مردم، بر اصول و روشهای اسلامی متکی باشد.
    - رئیس جمهور اصلح کسی است که قدرتهای استکباری از آمدن و انتخاب او خوشحال نمی شوند و انتخاب او را به زیان منافع نامشروع خود می دانند.
    - رئیس جمهور بایستی در فکر ادای وظیفه و تکلیف الهی باشد و در این راه استقامت، صبر و پایداری داشته باشد.
    - رئیس جمهور نبایستی در موضعگیریها، سخنان و اقدامات خود، از بدگوییهای داخلی و قدرتهای استکباری تأثیر بپذیرد و بترسد و دنبال وجاهت غیرالهی باشد.
    - رئیس جمهور می بایستی همکاران خود را از میان افراد کاردان، متعهد و خدمتگزار مردم و از اقشار درد کشیده انتخاب کند که کاملاً در خط اسلام و انقلاب و رهبری باشند.
    - رئیس جمهور نبایستی وام دار افراد و گروهها باشد. دوستی، حرف شنوی و خدمت به خود و گروه، ملاک درستی برای انتخاب و گزینش افراد نیست.
    - رئیس جمهور بایستی بدور از دعواهای سیاسی و گروهی، تنها خدمت به مردم را درنظر داشته باشد و از گروهگرایی بپرهیزد.
    - رئیس جمهور بایستی تشویق، حمایت و بکارگیری افراد متعهد و حزب اللّهی را در متن قانون و روش و منش و گزینش خود، مورد توجه جدّی قرار بدهد و مراقب افراد بظاهر متدیّن ولی رفاه طلب و گرایش دار به غرب و شرق باشد.
    - رئیس جمهور بایستی ساده زیست باشد و مبنای ساده زیستی او، زندگی اشخاص ناتوان ملّت است.
    - رئیس جمهور در هزینه کرد بیت المال در ابعاد مختلف بویژه مرتبط با خود (خدمتگزار، مشاور، تشریفات و. . . )، حد ضرورت را مراعات نماید. (بهترین الگو در تشخیص حد ضرورت، زندگی و وضعیت رهبری معظم انقلاب اسلامی است).
    - رئیس جمهور بایستی فرهنگ ساده زیستی و پرهیز از تجمّل گرایی و اشرافیگری را با منش و روش خود و سایر مدیران و پرهیز از استفاده غیر مجاز و شخصی از بیت المال، در جامعه بوجود آورد.
    - رئیس جمهور بایستی درد کشیده و کوخ نشین باشد و از اقشار مرفه جامعه نباشد.
    - رئیس جمهور نبایستی در طول دوران ریاست خود، از لحاظ مالی و زندگی به سمت اقشار مرفّه حرکت کند و از طبقه درد کشیده خارج و جدا شود و مراقب بستگان و اطرافیان خود در این زمینه نیز باشد.
    - رئیس جمهور باید تمام توجه و تلاشش به انجام وظایف قانونی خود به نحو احسن باشد و از دخالت در سایر قوا بپرهیزد.
    - اگر در قوای دیگر تخلفی صورت گیرد، رئیس جمهور نمی بایستی از وظایف خود تخطّی کند و همچنان بایستی وظایف خود را بدرستی انجام دهد.
    - رئیس جمهور بایستی هماهنگی و برادری با سایر قوا را بیش از دیگران مورد توجه و عمل قرار دهد و از هرگونه اختلاف انگیزی توسط اطرافیان خود نیز جلوگیری نماید.
    - رئیس جمهور بایستی عدالت محوری و اقامأ عدل را، شاخص و جوهر تصمیم گیریها و اقدامات خود قرار دهد.
    - عدالت محوری شاخص ارزیابی جهتگیری صحیح اقدامات رئیس جمهور و دولت اوست.
    - مبارزه با فساد، عدم تبعیض بین فقیر و غنی در تصمیم گیریها و خدمات، بایستی وجه شاخص تفکر و عملکرد رئیس جمهور باشد.
    - رئیس جمهور، حفظ روحیأ معنوی و ارتقأ معنویت مردم و جامعه را بایستی با اولویت مورد توجه قرار دهد.
    - حفظ و تقویت خط معنویت، شاخص اصلی نظام توحیدی و صحّت اقدامات و عملکرد رئیس جمهوری است.
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــ
    پانوشت ها :
    07- صحیفه امام، ج 12، ص 39.
    71- صحیفه امام، ج 19، ص .157
    72- دیدار اقشار مختلف مردم، 52/3/4831.
    37- صحیفه امام، ج 4، ص .396
    47- صحیفه امام، ج 91، ص .374
    57- صحیفه امام، ج 81، ص 1.47
    76- صحیفه امام، ج 17، ص .377
    77- صحیفه امام، ج 13، ص .62
    87- صحیفه امام، ج 21، ص 7.34
    79- صحیفه امام، ج 20، ص .78
    08- صحیفه امام، ج 41، ص 9.4
    18- صحیفه امام، ج 3، ص 40.3
    28- صحیفه امام، ج 71، ص .528
    83- دیدار با دانشجویان بسیجی، 5/3/4831.
    48- در اجتماع بزرگ مردم کرمان، 11/2/4831.
    58- صحیفه امام، ج 15، ص .307
    86- صحیفه امام، ج 17، ص .377




    السلام علیک یااباصالح المهدی(عج)


    http://www.askquran.ir/picture.php?a...pictureid=2362


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۶
    نوشته
    793
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    2 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    13



    بسم الله النور
    بسیار عالی،تاثیرگذار وزیبا بود.
    کلام نافذ امام روح الـ...درتمامی اعصار درقلوب حقیقت پذیران جای دارد.
    از برادر بسیار بزرگوار جناب ناصح کمال تشکر وامتنان را دارم.
    ارادتمند
    مرصاد

    [SIGPIC][/SIGPIC]
    اللهم انی اسئلک بحق روح ولیک
    علی بن ابی طالب
    الذی مااشرک بالله طرفه عین ابدا
    ان تعجل فرج ولیک القائم المهدی
    --------------------------------------
    همه نام بسیج در گمنامی است و عزت او در مظلومیت او و افتخار او حضور در صحنه های حساس در روز های حادثه.... بسیجی دلگیر نباش ،تو خار چشم دشمنی....


  4. تشکر


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود