جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: فقط نماز و روزه مرا کفایت میکند ؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    4,583
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    861
    آپلود
    199
    گالری
    331

    پرسش فقط نماز و روزه مرا کفایت میکند ؟




    فقط نماز و روزه مرا کفایت میکند ؟

    با سلام

    به نظر شما وقتی یک نفر این حرف رو میزنه چه جوابی باید به او بدهیم ...

    وقتی که میگوید فقط نماز و روزه مرا کفایت میکند .... هر چه دلم خواست میکنم ...غیبت میکنم ...دروغ میگم ...و و و

    اینان چه کسانی هستند ؟؟

    معاشرت با اینان چگونه باید باشد ؟؟

    از کجا بدانیم حرفهایی که میزنند راست است یا دروغ ؟؟؟

    خدایا کمک ....من گیر افتادم ...من بین این جور آدما گیر افتادم

    کمک کنید ؟؟؟


  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    637
    تشکر:
    1
    حضور
    11 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    41



    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام

    در قرآن داریم:

    فَوَيْلٌ لِلْمُصَلِّينَ (4) الَّذينَ هُمْ عَنْ صَلاتِهِمْ ساهُونَ (5)
    الَّذينَ هُمْ يُراؤُنَ (6) وَ يَمْنَعُونَ الْماعُونَ (7)

    این آیات در مورد نمازگزاران است. کسانی که نماز می خوانند ولی نسبت به آن با تسامح و سهل انگاری برخورد می کنند یعنی مثلا آنرا در اول وقتش به جا نمی آورند:
    قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص:
    الصَّلَاةُ عِمَادُ الدِّينِ فَمَنْ تَرَكَ صَلَاتَهُ مُتَعَمِّداً فَقَدْ هَدَمَ دِينَهُ
    وَ مَنْ تَرَكَ أَوْقَاتَهَا يَدْخُلُ الْوَيْلَ وَ الْوَيْلُ وَادٍ فِي جَهَنَّمَ
    كَمَا قَالَ اللَّهُ تَعَالَى فَوَيْلٌ لِلْمُصَلِّينَ الَّذِينَ هُمْ عَنْ صَلاتِهِمْ ساهُونَ‏

    نماز ستون دین است پس هر کس که آنرا به عمد ترک کند به تحقیق که دینش را منهدم کرده است
    و هر کس که اوقات آنرا ترک کند داخل در ویل می شود و ویل وادی ای در جهنم است
    همچنانکه خدای متعال فرموده که
    فَوَيْلٌ لِلْمُصَلِّينَ الَّذِينَ هُمْ عَنْ صَلاتِهِمْ ساهُونَ‏
    پس تنها خواندن نماز نمی تواند انسان را نجات دهد بلکه نماز خواندن بدون سهل انگاری مهم است و کسی که در نمازش سهل انگار نباشد قطعا نماز نجاتش خواهد داد و او را از گناهان باز خواهد داشت:
    وَ أَقِمِ الصَّلاةَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَر
    و نماز به پا دار که به راستی نماز ( انسان را) از گناهان آشکار و پنهان باز خواهد داشت


    حال اگر کسی نماز بخواند و به راحتی اهل گناه هم باشد قطعا نمازش مشکل دارد و آن نماز مشکل دار به دردش نخورده و نخواهد خورد. بلکه گاهی همین نماز او را لعن خواهد کرد:
    وَ قَالَ ع إِنَّ الْعَبْدَ إِذَا صَلَّى الصَّلَاةَ فِي وَقْتِهَا وَ حَافَظَ عَلَيْهَا ارْتَفَعَتْ بَيْضَاءَ نَقِيَّةً تَقُولُ حَفِظْتَنِي حَفِظَكَ اللَّهُ وَ إِذَا لَمْ يُصَلِّهَا لِوَقْتِهَا وَ لَمْ يُحَافِظْ عَلَيْهَا ارْتَفَعَتْ سَوْدَاءَ مُظْلِمَةً تَقُولُ ضَيَّعْتَنِي ضَيَّعَكَ اللَّهُ

    نقل است که امام صادق علیه السلام فرمودند:
    بنده وقتی نماز را در وقتش می خواند و بر آن محافظت می نماید نمازی که به صورت سفید و پاکیزه به آسمان برده می شود می گوید: تو مرا حفظ کردی خدا تو را حفظ نماید
    اما وقتی که در وقت خودش آنرا نخواند و بر آن محافظت ننماید به صورت سیاه و تاریک بالا می رود و می گوید: تو مرا ضایع کردی ( از بین بردی) خدا تو را ضایعت نماید.

    من‏لايحضره‏الفقيه ج : 1 ص : 209

    غرضم بیان این مطلب بود که اگر کسی واقعا اهل نماز باشد نماز به دردش می خورد و او را از بلایای دنیا و آخرت نجات می دهد ولی متاسفانه این نوع افرادی که شما از ایشان نام بردید اهل نماز حقیقی هم نیستند و به همین خاطر معلوم نیست آن نماز نجاتشان دهد بلکه همان نماز هم نفرینشان می کند و جایگاهشان در چاه ویل در جهنم است.


    من در اینجا به یکی از صفات ایشان پرداختم ولی در همان آیات اولی که برایتان آوردم به برخی دیگر از صفات ایشان اشاره نموده است.

    خداوند همه ی ما را از نمازگزاران واقعی قرار دهد.
    سر بلند باشید

    لا یستیقن القلب أن الحق باطل ابدا
    و لا یستیقن أن الباطل حق أبدا

    قلب هیچ وقت یقین به حق بودن باطل و یا باطل بودن
    حق نمی نماید امام صادق علیه السلام

    *************
    و السلام علي من اتبع الهدى
    و درود بر هر آنكه ( بدون تعصب) به دنبال حق است و پذيراى آن سوره طه / آیه 47



  5. تشکرها 4


  6. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    10,035
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    17 روز 15 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    2



    در حديثي امام صادق ـ عليه السّلام ـ مي‌فرمايد:
    لا تنظروا الي طول ركوع الرّجلّ و سجوده فانّ ذلك شيء اعتاده فلو تركه استوحش لذلك و لكن انظروا الي صدق حديثه و اداء امانته

    براي تشخيص ايمان يك فرد تنها به ركوع و سجود طولاني او نگاه نكنيد و به صرف آن حكم ننماييد زيرا اطاله ركوع و سجود چيزي است كه وي به آن عادت كرده و براي او يك امر عادي شده است و نه عبادي، به طوري كه اگر مورد اعتياد خود را ترك كند وحشت و نگراني پيدا مي‌كند براي تحقيق ايمان وي به راستگويي او در گفتار و به درستي عملش در كردار و در امانتداريش بنگريد (كه اگر راستگو و امين بود مي‌توان در مورد اسلام راستين او نظر مثبت داد و اگر نه او مبتلا به اسلام سنتي است نه بهره‌مند از اسلام صحيح و ايمان كامل)
    تفسير نور، الثقلين، 496.



    یَا إِلَهِی وَ سَیِّدِی وَ مَوْلاَیَ وَ رَبِّی صَبَرْتُ عَلَى عَذَابِکَ فَکَیْفَ أَصْبِرُ عَلَى فِرَاقِکَ



    اگه مي خواي اهل آسمون بهت رحم كنن به اهل زمين رحم كن

  7. تشکرها 3


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود