جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ■ ■ بازخواني 5 مرحله پالايش انقلاب اسلامي ■ ■

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    259
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    109
    آپلود
    206
    گالری
    7

    راهنما ■ ■ بازخواني 5 مرحله پالايش انقلاب اسلامي ■ ■




    بسم الله الرحمن الرحیم


    بازخواني 5 مرحله پالايش انقلاب اسلامي

    محمد بصائري:رويش هاى همطراز انقلاب اسلامي آماده اند پرچم را از خستگان، توابين، پشيمانان، خود بزرگ بينان و دگرديسان بگيرند و مسير انقلاب اسلامي را با قدرت ادامه دهند و اين اتفاق در حال انجام است.

    وقتى امير المؤمنين (ع) به حکومت رسيد بسيارى از صحابه رسول الله و خلفاى پيشين، حاضر به همراهي با ايشان نشدند؛ البته بسيارى از آنان از ابتدا مخالفت را شروع نکردند.مشى، شروط، ملاک هاى تقدم امير المؤمنين (ع) و ... مواردى بود که آرايش جديدى از صحابه به نمايش گذاشت. به طورى که امير المؤمنين(ع) براى اقناع آنان به قرآن مراجعه نکردند زيرا آنان خود را همطراز امير المؤمنين (ع) در درک وحى دانستند و در عرصه تفسير نيز مدعى بودند.امير المؤمنين در نهروان به ابن عباس گفت: براى آنان قرآن نخوان بلکه از پيامبر(ص) حديث بياور. احاديث پيامبر(ص) نيز کارگر نشد و شد آنچه نبايد شد. (و چه زيبا در روزهاى اخير ملت ما جملات امام را در مقابل قانون گريزان بالاى دست گرفتند) و ... امير المؤمنين (ع) از آنان مايوس شد و به سراغ «رويش هاى اسلام» رفت.

    مقام معظم رهبرى بعد از صدور حکم محکوميت عبدالله نورى، در نماز جمعه تهران فرمودند:امير المؤمنين (ع) هرقع شمشير مي خواست مالک، هر موقع زبان مي خواست ابن عباس و ... مالک، ابن عباس، محمد ابن ابوبکر، ابن حاتم طائى و ... کسانى بودند که پيامبر را درک نکرده بودند اما با همه وجود و بدون هيچ چشمداشتى در خدمت امير المؤمنين (ع) بودند و جزء رويش هاى اسلام به شمار آمدند. در زمان امام حسن (ع) نيز اين چنين بود، تنها صحابى بازمانده از زمان پيامبر اسلام در اين عصر سعدابن ابى وقاص بود. او بيشترين خون را به دل امام حسن (ع) کرد و چون از صحابه بود، مردمي که پيامبر را درک نکرده بودند وى را داراى مرجعيت دانستند و اين چنين او مقابل امام زمان خويش قرار گرفت. و پسر او نيز (عمرابن سعد) در کربلا آن کرد که نبايد کرد. عبيداله ابن عباس نيز چرب و شيرين دنياى معاويه را برگزيد و اين چنين بود که حسن بن على(ع) تنها ماند و ... و زمينه ذبح ذبيح الله در کربلا فراهم شد.
    در انقلاب اسلامي ايران نيز همه کسانى که از گردنه بهمن 57 عبور کردند، همطراز با تفکر امام نبودند اما فضا را براى شخصيت سازى و ماندگارى تاريخى مفيد دانستند، اما در فرداى انقلاب اسلامي نتوانستند استمرار آن را همراه شوند و در خوش بينانه ترين حال به «جمهورى اسلامي» يا «جمهورى» دل خوش داشتند و به زودى در مقابل انقلابيون سبز گرديدند. انقلاب اسلامي ايران با شاقول امام به پيش مي رود؛ شمشه و تراز از آن امام است و به حکم قانون و شرع، قرائت ولى حى از انديشه و راه امام مسير اصلى و صحيح انقلاب اسلامي، انقلاب اسلامي در مسير تکامل و رشد عمقى و طولى خويش با 5 پالايش اصلي همراه بوده است که هر کدام از اين پالايش ها منجر به سرعت انقلاب و افزايش ضريب دقت آن شده است.


    پالايش اول: ليبرال ها و ملى گراها

    اولين پالايش در سال اول انقلاب اتفاق افتاد و کسانى که به تعبير امام راحل «عقيده خاص و واقعى به انقلاب نداشتند» پس از افشاي اسناد همکارى شان در لانه جاسوسى امريکا، از قدرت خارج و در نقطه رهايى نظام اسلامي قرار گرفتند. همکارى آنان با دشمن بعثي، ضربه به آنان در پاسخ امام به نامه محتشمي پور و روآورى شفاف به عرصه مبارزه فرعى با نظام، بعد از خرداد 1376 نشان داد که اين پالايش به درستى صورت گرفته است و اگر آنان در قدرت باقى مانده بودند باز به تعبير امام راحل «اکنون ملت ما زير پاى آمريکا دست و پا می زد». اگر چه اصلاح طلبان تلاش کردند مرزهاى نظام را بعد از سال 76 و 1377به هم بريزند و اين افراد نيز در صفوف انتهايى آنان قرار گرفتند، اما هم مردم و هم نخبگان واقعى انقلاب دست رد به سينه آنان زدند. آنان مدعى مردم بودند. مردم نيز در دور دوم انتخابات شوراها تکليف آنان را مشخص کردند.


    پالايش دوم: بنى صدر و منافقين

    پالايش دوم جريان «التقاط» بود؛ آنان که با معجونى از سوسياليسم، مائوئيسم و اسلام ممهور شده بودند، بالاخره چهره عريان خود را مقابل امام (ره) به نمايش گذاشتند. بنى صدر در روحيه استکبارى و عجب و خود بزرگ بينى گرفتار آمد و منافقين در انقلاب ايدئولوژيک خود نتوانستند «انقلاب اسلامي» انجام دهند. لذا در 30 خرداد 1360 دست به اسلحه بردند، هزينه هاى انسانى زيادى تحميل کردند، خون هاى زيادى را ريختند، مردان بزرگى را به شهادت رساندند اما ماحصل آن جمله هاى معروف امام شد که «بکشيد ما را، ملت ما بيدارتر مي شود»، «ملتى که شهادت دارد اسارت ندارد» و ... نيشتر انقلاب اين غده سرطانى را نيز از جا کند و آنان براى اثبات حماقت خويش به دامن صدام پناه بردند و صدام نيز آنان را به قربانگاه «مرصاد» فرستاد تا ملت غيرتمند ايران، همکارى عريان آنان با دشمن را به قضاوت بنشينند و تنفر ابدى خويش را نثار آنان نمايند. خروج آنان از خانواده انقلاب باعث «سلامت مکتب» در عرصه سياسى شد و اسلام ناب دامن خود را از «اسلام التقاط» پاک کرد و مردم راه امام (ره) را برگزيدند و حرکت کردند.


    پالايش سوم: جريان انحرافى مهدى هاشمي

    باند آدمکش مهدى هاشمي که در مرکزيت جغرافيايى کشور، حزب الله را با دستى آلوده به مردم نشان مي داد توانست حريم قائم مقام رهبرى را نيز آلوده نمايد. امام براى اصلاح حاصل عمر «سال ها خون دل خورد اما فايده نداشت» لذا «با دلى پرخون حاصل عمرش را براى مصلحت نظام و انقلاب» کنار گذاشت و مهدى هاشمي و باند مخوف وي نيز به درک واصل شدند. حذف اين جريان توسط امام راحل از معجزات حقيقى انقلاب اسلامي است زيرا از عزل آقاي منتظرى به عنوان قائم مقام رهبرى تا لحظه فوت امام (ره) دو ماه و 14 روز بيشتر باقى نبود و اگر امام آنگونه عمل نمي کرد امروز...


    پالايش چهارم: سکولارهاى درون حاکميت بعد از دوم خرداد

    از حماسه دوم خرداد در کشور سه تفسير اساسى صورت گرفت؛1- حماسه بزرگ (نظر رهبرى) 2-نه به يک جناح 3-نه به جمهورى اسلامي.
    کسانى که بر مبناى بند اخير به تحليل راى مردم پرداختند براى استحاله يا سرنگونى نظام اسلامي دست به کار شدند. از عاشورا شروع کردند عصمت را به سخره گرفتند، ولايت فقيه را ديکتاتورى صالحان خواندند، حاکميت را دوگانه خواستند و به ارائه مدل هاى حکومتى جديد دست يازيدند. حوادث پس از دوم خرداد 1376 و استقامت مردم و رهبرى باعث غربال اين جريان شد، برخى به خارج گريختند تا مردم بفهمند خانه اول اينها کجاست و برخى هم پس از آن همه ناکامي، شيطان صفت به گوشه اى خزيدند تا روز ديگرى فرا رسد. اکبر گنجي، سروش،محسن کديور، عطاءالله مهاجرانى، على افشارى، عطرى، منوچهر محمدى، باطبى، سازگارا و شيرين عبادى ... جزء دسته اول بودند، دسته سوم در اتاق انتظار نشسته بودند. آنان منتظر بودند تا دوباره «افکار عمومي براى حرکت هاى اجتماعى» آماده شود و از طريق شورش هاى اجتماعى عقده هاى سرکوب شده خويش بعد از شوراهاي دوم ، مجلس هفتم، دولت نهم ، شوراهاى سوم و مجلس هشتم را احيا نمايند.


    پالايش پنجم: نفاق جديد

    شباهت نفاق جديد با نفاق قديم اين است که مطالبات خود را ديکتاتور مآبانه طرح مي کنند. نمادهاى خيابانى آنان شبيه حرکت هاى ما قبل خرداد 1360 است وهواداران را بيشتر از بين جوانان زير 30 سال که عمدتادر شمال شهر زندگى مي کنند انتخاب مي کنند که تحليل اجتماعى آن در اين مجال نمي گنجد.

    تا نماز جمعه روز 29 خرداد 1388 بايد با قدرى تساهل لفظ نفاق براى آنان به کار برده مي شد،اما هرگونه حرکت انحرافي بعد از خطبه نماز جمعه رهبرى، نيروهاى مؤمن به انقلاب را از ترديد خارج کرد. «بحران تحليل» پايان يافت و همه به سمت عمل به تکليف خود رفتند.

    بي نظيرترين نماز جمعه تاريخ انقلاب اسلامي ايران نشان داد که ظرفيت انجام تکليف انقلابى اکنون در اوج قرار دارد، اما اندکى ديگر بايد صبر کرد.

    جريان اصولگرا بعد از خرداد1376 داراى رويش بوده است و اين رويش به سمت «درون نظام» است. نسل جديد اصولگرايان از جناح راست عبور کرده و فارغ البال در پي ولي فقيه به پيش مي رود، اين در حال است که جريان تجديد نظر طلب فاقد رويش نسلى است و رويش هاى اندک آن نيز «رويش هاى برونگرا» هستند. ادوار تحکيم وحدت (نسل جوان تجديد نظر طلبان) مصداق عينى آن است، بنابراين رويش هاى همطراز انقلاب اسلامي آماده اند پرچم را از خستگان، توابين، پشيمانان، خود بزرگ بينان و دگرديسان بگيرند و مسير انقلاب اسلامي را با قدرت ادامه دهند و اين اتفاق در حال انجام است.


    منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی



  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    937
    تشکر:
    1
    حضور
    1 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    جمهوری اسلامی ایران حاکمیت کشور ایران را در دست دارد . در میان مردم ایران گرایش های متعدد سیاسی وجود دارد . هر ایرانی ساکن ایران حق دارد در مورد آن چه که سرنوشت او را تغییر می دهد اظهار نظر کند .

    این که شما تصفیه ی هر اندیشه ی مخالف را " پالایش " می نامید ، نتیجه اش همین می شود که در قحط الرجال به وجود آمده آقای کردان می شود وزیر . در ثانی چه کسی می تواند ادعا کند که هر چه گرایش های سیاسی دیگر ( احزاب و جناح های غیر حاکم ) گفته اند ، بر خطا بوده است و هر چه اندیشه ی حاکم در هر زمینه ای گفته درست و عین صواب بوده است .

    این تفکر " حذفی " باعث نابودی کیان نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد . شما می خواهید هر اندیشه ی متفاوتی را با انگ بستن و شانتاژ کردن خفه و از دور خارج کنید . به خاطر داشته باشید که با همین پالایش های کذایی است که الان مسئولیت همه ی نابسامانی ها بر عهده ی جناح حاکم است و به همین دلیل مدام ناچار از فرافکنی و بحران سازی های مصنوعی هستند .


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    259
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    109
    آپلود
    206
    گالری
    7

    راهنما




    بسم الله الرحمن الرحيم


    نقل قول نوشته اصلی توسط ceramic نمایش پست
    این که شما تصفیه ی هر اندیشه ی مخالف را " پالایش " می نامید
    ما حذف هر اندیشه ی مخالفی را پالایش نمی نامیم.اگر چنین بود به جای 5 مورد، موارد بسیار زیادی رخ می داد.
    اگر در مقاله دقت شود، مشاهده می شود که اندیشه های ذکر شده،هر اندیشه ای نیستند.

    این تفکر " حذفی " باعث نابودی کیان نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد . شما می خواهید هر اندیشه ی متفاوتی را با انگ بستن و شانتاژ کردن خفه و از دور خارج کنید .
    در بسیاری اوقات کوتاهی هایی در برخورد با عده ای رخ داده است.

    اگر زمانی که:

    • رهبران فکری و مشاوران سیاسی و اندیشه سازان یکی از گروه های سیاسی،اهانت به اسلام و قرآن و مقدسات مسلمانان و آموزه های دینی رادر دستور کار خود قرار دادند و اهانت های آن ها تیتر روزنامه های زنجیبره ای شد
    • در همدان هاشم آغاجری یکی از رهبران فکری اصلاحات و یکی از بزرگان و اعضا مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب که،در خرداد 1381 دین را تنهاافیون ملت ها،بلکه افیون حکومت ها اعلام نمود،و آموزه های دین را سیاه دانست و به نفی جایگاه روحانیت در اسلام پرداخت و مسلمانان را در امر تقلید در فروع دین،مورد اهانت قرار داد
    • حکم ارتداد هاشم آغاجری به خاطر اعتراض افرادی که در اتاق فرمان آشوب، فرماندهی آشوب های خیابانی را بر عهده داشتند بدون وجاهت قانونی و شرعی شکسته شد
    • امتزاج دین ستیزان و ساختارشکنان با مدعیان اصلاح طلبی محرز گردید و در برابر آن ها سکوت شد و خیلی راحت صلاحیت کاندیداهای معرفی شده از ناحیه آن ها تایید می گردید
    • مجتهد شبستری در دانشگاه صنعتی اصفهان عصمت پیامبر را به چالش کشاند
    • آقای اکبر گنجی نبوت و امامت و گفتمان مهدویت و غیبت امام زمان(عج) را نتیجه ی دعوای خانوادگی خاندان پیامبر تلقی نمود
    • شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش و در کل واقعه ی کربلا اقدامی خشونت گرا خوانده شد و در در رابطه با آن مقالات زیادی نوشته شد

    و.................

    اقدامات لازم را انجام می دادیم ریشه ی بسیاری از مصیبت ها و نابسامانی های بعدی خشکانده می شد.
    باید بدانیم که این گونه افراد هستند که وجودشان باعث صدمه زدن به کیان نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

    شانتاژ و .... هم در کار نیست.

    به خاطر داشته باشید که با همین پالایش های کذایی است که الان مسئولیت همه ی نابسامانی ها بر عهده ی جناح حاکم است و به همین دلیل مدام ناچار از فرافکنی و بحران سازی های مصنوعی هستند .
    در متن مقاله که پالایشی کذایی یافت نمی شود.
    ما نباید با عده ای طوری برخورد کنیم که گویا باید معصوم باشند و کوچکترین اشتباهات مرتکب شده و مرتکب نشده ی آن ها را تا جایی که می توانیم بزرگ و علم کنیم.
    در طرف مقابل از اشتباهات عمدی و از پیش برنامه ریزی شده ی عده ای که خیانت و توطئه نام دارند به راحتی تمام بگذریم.

  5. تشکرها 2


  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    937
    تشکر:
    1
    حضور
    1 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط حیدر کرار نمایش پست
    بسم الله الرحمن الرحيم




    ما حذف هر اندیشه ی مخالفی را پالایش نمی نامیم.اگر چنین بود به جای 5 مورد، موارد بسیار زیادی رخ می داد.
    اگر در مقاله دقت شود، مشاهده می شود که اندیشه های ذکر شده،هر اندیشه ای نیستند.



    در بسیاری اوقات کوتاهی هایی در برخورد با عده ای رخ داده است.

    اگر زمانی که:

    • رهبران فکری و مشاوران سیاسی و اندیشه سازان یکی از گروه های سیاسی،اهانت به اسلام و قرآن و مقدسات مسلمانان و آموزه های دینی رادر دستور کار خود قرار دادند و اهانت های آن ها تیتر روزنامه های زنجیبره ای شد
    • در همدان هاشم آغاجری یکی از رهبران فکری اصلاحات و یکی از بزرگان و اعضا مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب که،در خرداد 1381 دین را تنهاافیون ملت ها،بلکه افیون حکومت ها اعلام نمود،و آموزه های دین را سیاه دانست و به نفی جایگاه روحانیت در اسلام پرداخت و مسلمانان را در امر تقلید در فروع دین،مورد اهانت قرار داد
    • حکم ارتداد هاشم آغاجری به خاطر اعتراض افرادی که در اتاق فرمان آشوب، فرماندهی آشوب های خیابانی را بر عهده داشتند بدون وجاهت قانونی و شرعی شکسته شد
    • امتزاج دین ستیزان و ساختارشکنان با مدعیان اصلاح طلبی محرز گردید و در برابر آن ها سکوت شد و خیلی راحت صلاحیت کاندیداهای معرفی شده از ناحیه آن ها تایید می گردید
    • مجتهد شبستری در دانشگاه صنعتی اصفهان عصمت پیامبر را به چالش کشاند
    • آقای اکبر گنجی نبوت و امامت و گفتمان مهدویت و غیبت امام زمان(عج) را نتیجه ی دعوای خانوادگی خاندان پیامبر تلقی نمود
    • شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش و در کل واقعه ی کربلا اقدامی خشونت گرا خوانده شد و در در رابطه با آن مقالات زیادی نوشته شد

    و.................

    اقدامات لازم را انجام می دادیم ریشه ی بسیاری از مصیبت ها و نابسامانی های بعدی خشکانده می شد.
    باید بدانیم که این گونه افراد هستند که وجودشان باعث صدمه زدن به کیان نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

    شانتاژ و .... هم در کار نیست.



    در متن مقاله که پالایشی کذایی یافت نمی شود.
    ما نباید با عده ای طوری برخورد کنیم که گویا باید معصوم باشند و کوچکترین اشتباهات مرتکب شده و مرتکب نشده ی آن ها را تا جایی که می توانیم بزرگ و علم کنیم.
    در طرف مقابل از اشتباهات عمدی و از پیش برنامه ریزی شده ی عده ای که خیانت و توطئه نام دارند به راحتی تمام بگذریم.

    1. پس خود اقرار دارید که حذف های بسیاری صورت گرفته که شایسته ی اطلاق نام پالایش نیست !

    2.تفکر دین ستیز چیز جدیدی نیست . بسیاری ( شاید بیش از نود و پنج درصد ) شبهات مربوط به صدها سال پیش است . مقالاتی هم که مثلا در زمینه ی تشکیک در وقایع کربلا و انگیزه ی سید الشهدا نوشته می شود ، عموما بر پایه ی نقلیاتی از تاریخ طبری و برخی تواریخ دیگر است که مربوط به قرن ها پیش است . حتی بسیاری از تشکیکات در باره ی تحریف قرآن از روایاتی که شیخ مفید نقل کرده بیرون می آید .... حالا اگر قرار بود هر بار که شبهه ای در ذهن کسی راه بیابد و او آن را مطرح کند ، خونش را بریزند ، خودتان فکر کنید که چه تعداد از مردم باید کشته می شدند ... آیا این همان دین رحمت است ؟

    3. کیان نظام جمهوری اسلامی آن گاه صدمه می بیند که ما تصور کنیم می توانیم همه را به زور تبدیل به مومنین و مقدس مآب هایی دائم الصلوة کنیم . آن گاه صدمه می بیند که نصیحت خیرخواهان را به دلیل این که " خودی " نیستند نادیده می گیریم و برای خودمان یک قلعه ی امن درست می کنیم که داخل اش همه در حال ذکر و عبادت و دعا هستند و دیگر کاری نداریم که بیرون این قلعه ی امن ِ " خودی " ، چه بلایی بر سر مردم می آید .

    صاحبدلی به مدرسه آمد ز خانقاه
    بشکست عهد صحبت اهل طریق را

    گفتم میان " زاهد " و " عالم" چه فرق بود ؟
    تا اختیار کردی از " آن " ، " این " فریق را ؟

    گفت آن " گلیم خویش " به در می برَد ز موج
    وین جهد می کند که " بگیرد غریق را "

    4. از نظر طیف حکم تندرو ، ( بر فرض صحت تعداد !! ) آن بیست و چهار میلیون نفری که به آقای " دکتر " احمدی نژاد رای داده اند ، " مردم " هستند و بقیه منافقین کوردل !! در مقاله هم به " نفاق جدید " اشاره شده است . این دیگر حربه ی از رنگ و رفته ای است که هر اندیشه ی مخالف را با انگ زدن از میدان به در کنند .

    5. صحبت از عصمت اصلا در میان نیست . موضوع این است که نفرات کارشناس نیستند ... تیم جدید تا پایین ترین سطوح مدیریتی نفرات خود را چیده اند بدون توجه به این که چنین حجمی از تغییر نفرات چه تبعاتی برای کشور دارد ... عزل و نصب های مکرر پدر وزارت خانه ها را درآورده و آقای احمدی نژاد خودش را به مربی تیم فوتبال تشبیه می کند !!!!!!!!

  7. تشکرها 2


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود