صفحه 1 از 10 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: عامل بدبختي انسان زن 2

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    8
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    عامل بدبختي انسان زن 2




    (چون تاپيك (زن عامل بدبختي انسان) بسته شده اينجا مي نويسم اگر انديشمند خواست آن را منتقل نمايد با سپاس)
    http://www.askquran.ir/showthread.php?t=4607&page=4
    در مورد داستان آدم و حوا و اینکه زن(حوا) عامل بدبختی انسان شد، همانطور که دوستان نیز فرمودند این نظر دوستان مسیحی و یهودی است و از دیدگاه قرآن شیطان(و نه به قول کتاب مقدس مار!) هر دوی آنها را با هم گمراه کرد و آنها هر دو از میوۀ ممنوعه خوردند، و خداوند نیز هر دو را سرزنش کرد...
    تقصیری در این ماجرا به گردن زن و حضرت حوا نیست.

    به گمانم شيطان تنها پيشنهاد مي دهد و وظيفه وسوسه بهعده حوا مي افتد. حوا وسوسه مي كند پس دوباره اين داستان را بررسي نماييد :Sokhan:
    ویرایش توسط jaleel : ۱۳۸۸/۰۴/۲۰ در ساعت ۱۳:۳۳

  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    16
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط jaleel نمایش پست
    به گمانم شيطان تنها پيشنهاد مي دهد و وظيفه وسوسه بهعده حوا مي افتد. حوا وسوسه مي كند پس دوباره اين داستان را بررسي نماييد :sokhan:
    شيطان تنها پيشنهاد ميدهد(چه شيطان خوبي كه وسوسه نميكنه!!!)
    وظيفه وسوسه؟؟؟!!!
    (وسوسه كردن وظيفه اس؟؟؟؟!!!!)
    اين خودش يه توهين ديگه اس
    يعني حضرت حوا كار شيطان رو تكميل ميكنه!!!!!

  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    1,122
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    26
    آپلود
    4
    گالری
    0



    هرکسی بسته به نوع شخصیت روحی وروانی اون شیطان براش برنامه ریزی میکنه وکارش رو انجام میده
    چه زن وچه مرد ونمیتوان بطور قاطع این مطلب رو گفت که عامل بدبختی زن بوده .چون خداوند زنانی افرید که مقامشان از مردان هم بالاتر بود.حضرت مریم.حضرت فاطمه زهرا حضرت خدیجه -حضرت زینب -حضرت اسیه وووو.همه انسانها در تیر رس دشمنی شیطانن.وبه اعتراف خود همه آنها را گمراه میکنم بغیر از مخلصین

    اعوذبالله
    ********
    ماشاالله لا قوة الا بالله
    *******
    یافارس الحجاز ادرکنی یا ابا الصالح المهدی ادرکنی


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    204
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با درود

    سوره طه آیه ی120:
    فَوَسْوَسَ إِلَيْهِ الشَّيْطَانُ قَالَ يَا آدَمُ هَلْ أَدُلُّكَ عَلَى شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَمُلْكٍ لَّا يَبْلَى.
    ترجمه:
    پس شيطان او را وسوسه كرد گفت اى آدم آيا تو را به درخت جاودانگى و ملكى كه زايل نمى‏شود راه نمايم .

    سوره طه آیه ی 121:
    فَأَكَلَا مِنْهَا فَبَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِن وَرَقِ الْجَنَّةِ
    وَعَصَى آدَمُ رَبَّهُ فَغَوَى.
    ترجمه:
    آنگاه از آن [درخت ممنوع] خوردند و برهنگى آنان برايشان نمايان شد و شروع كردند به چسبانيدن برگهاى بهشت بر خود و [اين گونه]
    آدم به پروردگار خود عصيان ورزيد و بيراهه رفت.

    سوره بقره آیه ی 37:
    فَتَلَقَّى آدَمُ مِن رَّبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَيْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ .
    ترجمه:
    سپس آدم از پروردگارش كلماتى را دريافت نمود و [خدا] بر او ببخشود آرى او[ست كه] توبه‏پذير مهربان است.

    با ملاحظه آیات فوق نتیجه این می شود که مرد عامل بدبختی انسان بوده است نه زن.

    آرام و پر توان باشید.

    ویرایش توسط x-x : ۱۳۸۸/۰۸/۰۸ در ساعت ۲۲:۰۱
    دستینه:



  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    958
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 روز 3 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اینکه زن برتر است یا مرد برای من جای سوال است منظور از برتری تسلیم سریعتر به فرمان خدا است ایه مردان بر زنان قوام هستند برتری نیست این ایه نوع خلقت را می فرماید اما برتری به معنی اینکه ایا زن تسلیم حق است یانه کدام لجوج ترند کدام مقاومت بیشتری دارند کدام زودتر فریب می خورند
    ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ مَا أَنتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ ﴿۲﴾ وَإِنَّ لَكَ لَأَجْرًا غَيْرَ مَمْنُونٍ ﴿۳﴾


    وَكَذَلِكَ أَنزَلْنَاهُ حُكْمًا عَرَبِيًّا وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ مَا جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ وَاقٍ ﴿۳۷﴾







  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    1,379
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    469
    آپلود
    263
    گالری
    97



    با سلام

    نقل قول نوشته اصلی توسط x-x نمایش پست
    با ملاحظه آیات فوق نتیجه این می شود که مرد عامل بدبختی انسان بوده است نه زن.
    آیه 36 سوره مبارکه بقره:

    فَأَزَلَّهُمَا الشَّیطَانُ عَنْهَا فَأَخْرَجَهُمَا مِمَّا كَانَا فِیهِ وَقُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَلَكُمْ فِی الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَى حِینٍ«36»

    پس شیطان، هر دو را از [طریق] آن درخت لغزانید و آنان را از آنچه در آن بودند [چه مقام و مرتبه معنوی، و چه منزلت و جایگاه ظاهری] بیرون کرد. و ما گفتیم: [ای آدم و حوا و ای ابلیس!] در حالی که دشمن یکدیگرید [و تا ابد، بین شما آدمیان و ابلیسیان صلح و صفایی نخواهد بود، از این جایگاه] فرود آیید و برای شما در زمین، قرارگاهی [برای زندگی] و تا مدتی معین، وسیله بهرهوری اندکی خواهد بود.


    اگر قرار است سخن را قرآن منتقل کنید، پس به درستی منتقل کنید.



    ویرایش توسط [Kavir] : ۱۳۸۸/۰۸/۰۸ در ساعت ۲۳:۳۵

  8. تشکر


  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    204
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با درود

    نقل قول نوشته اصلی توسط logical نمایش پست
    اگر قرار است سخن را قرآن منتقل کنید، پس به درستی منتقل کنید.
    با توجه به جمله ی شما بنده باید قسمتی را حذف یا اضافه کرده باشم حال سوال این است چه قسمتی از آیات تحریف شده بود که این الفاظ را به کار بردید؟!

    سوره طه آیه ی 120:
    فَوَسْوَسَ إِلَيْهِ الشَّيْطَانُ
    قَالَ يَا آدَمُ هَلْ أَدُلُّكَ عَلَى شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَمُلْكٍ لَّا يَبْلَى.
    ترجمه:
    پس شيطان او را وسوسه كرد
    گفت اى آدم آيا تو را به درخت جاودانگى و ملكى كه زايل نمى‏شود راه نمايم.

    تفسير نمونه جلد 13 صفحه 321:
    اما با اين همه شيطان كمر عداوت و دشمنى را با آدم بسته بود، به همين دليل آرام ننشست ((و شروع به وسوسه آدم كرد و گفت اى آدم ! آيا درخت عمر جاويدان را بتو نشان بدهم كه هر كس از ميوه آن بخورد هميشه زنده خواهد بود، آيا راه رسيدن به حكومت و سلطنت هميشگى را ميخواهى بدانى ))؟! (فوسوس اليه الشيطان قال يا آدم هل ادلك على شجرة الخلد و ملك لا يبلى ).
    ((وسوسه )) در اصل به معنى صداى بسيار آهسته است ، سپس به خطور مطالب بد و افكار بياساس به ذهن گفته شده ، اعم اينكه از درون خود انسان بجوشد و يا كسى از بيرون عامل آن شود.
    در واقع شيطان حساب كرد تمايل آدم به چيست و به اينجا رسيد كه او تمايل به زندگى جاويدان و رسيدن به قدرت بيزوال دارد، لذا براى كشاندن او به مخالفت فرمان پروردگار از اين دو عامل استفاده كرد، و به تعبير ديگر همانگونه كه خداوند به آدم وعده داد كه اگر شيطان را از خود دور سازى هميشه در بهشت مشمول نعمتهاى پروردگارت خواهى بود، شيطان نيز در وسوسه هايش انگشت روى همين نقطه گذارد، آرى هميشه شيطانها در آغاز برنامه هاى خود را
    از همان راههائى شروع ميكنند كه رهبران راه حق شروع كرده اند، ولى چيزى نمى گذرد كه آنرا به انحراف ميكشانند، و جاذبه راه حق را وسيله براى رسيدن به بيراهه ها قرار ميدهند.

    سوال 1:شما منکر کلمات قرمز رنگ می شوید یا اینکه شیطان آدم را مخاطب قرار داده است نه حوا؟


    سوره طه آیه ی 121:
    فَأَكَلَا مِنْهَا فَبَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِن وَرَقِ الْجَنَّةِ
    وَعَصَى آدَمُ رَبَّهُ فَغَوَى.
    ترجمه:
    آنگاه از آن [درخت ممنوع] خوردند و برهنگى آنان برايشان نمايان شد و شروع كردند به چسبانيدن برگهاى بهشت بر خود و [اين گونه]
    آدم به پروردگار خود عصيان ورزيد و بيراهه رفت.

    تفسير نمونه جلد 13 صفحه 323:
    گرچه عصيان در عرف امروز معمولا به معنى گناه مى آيد ولى در لغت به معنى خارج شدن از اطاعت و فرمان است (اعم از اينكه اين فرمان يك فرمان وجوبى باشد يا مستحب ) بنابراين به كار رفتن كلمه عصيان ، لزوما به معنى ترك واجب يا ارتكاب حرام نيست ، بلكه ميتواند ترك يك امر مستحب يا ارتكاب مكروه باشد. از اين گذشته گاهى امر و نهى جنبه ارشادى دارد، همانند امر و نهى طبيب كه به بيمار دستور مى دهد فلان دوا را بخور و از فلان غذاى نامناسب پرهيز كن ، شك نيست كه اگر بيمار مخالفت دستور طبيب كند تنها به خود ضرر ميزند چرا كه ارشاد و راهنمائى طبيب را ناديده گرفته است .
    خداوند نيز به آدم فرموده بود از ميوه درخت ممنوع مخور كه اگر بخورى از بهشت بيرون خواهى رفت و در زمين گرفتار درد و رنج فراوان خواهى شد، او مخالفت اين فرمان ارشادى كرد، و نتيجه اش را نيز ديد.

    سوال 2:آیا شما منکر می شوید که آدم عصیان کرد نه حوا؟



    سوره بقره آیه ی 37:
    فَتَلَقَّى آدَمُ مِن رَّبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَيْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ .
    ترجمه:
    سپس آدم از پروردگارش كلماتى را دريافت نمود و [خدا] بر او ببخشود آرى او[ست كه] توبه‏پذير مهربان است.

    تفسير نمونه ، جلد1، صفحه : 196:
    بعد از ماجراى وسوسه ابليس و دستور خروج آدم از بهشت ، آدم متوجه شد راستى به خويشتن ستم كرده ، و از آن محيط آرام و پرنعمت ، بر اثر فريب شيطان بيرون رانده شده ، و در محيط پرزحمت و مشقت بار زمين قرار خواهد گرفت ، در اينجا آدم به فكر جبران خطاى خويش افتاد و با تمام جان و دل متوجه پروردگار شد، توجهى آميخته با كوهى از ندامت و حسرت لطف خدا نيز در اين موقع به يارى او شتافت و چنانكه قرآن در آيات فوق مى گويد: ((آدم از پروردگار خود كلماتى دريافت داشت ، سخنانى مؤ ثر و دگرگون كننده ، و با آن توبه كرد و خدا نيز توبه او را پذيرفت )) (فتلقى آدم من ربه كلمات فتاب عليه ).
    چرا كه او تواب و رحيم است .
    ((انه هو التواب الرحيم ))
    ((توبه )) در اصل به معنى بازگشت است ، و در لسان قرآن به معنى بازگشت از گناه مى آيد، اين در صورتى است كه به شخص گنهكار نسبت داده شود، ولى گاه اين كلمه به خدا نسبت داده مى شود، در آنجا به معنى بازگشت به رحمت است ، يعنى رحمتى را كه به خاطر ارتكاب گناه از بنده سلب كرده بود بعد از بازگشت او به خط اطاعت و بندگى به او باز مى گرداند، و به همين جهت در مورد خدا تعبير به تواب (بسيار بازگشت كننده به رحمت ) مى شود.
    و به تعبير ديگر توبه لفظى است مشترك ، ميان خدا و بندگان ، هنگامى كه بندگان به آن توصيف شوند مفهومش اين است كه به سوى خدا بازگشته اند زيرا هر گنهكارى در حقيقت از پروردگارش فرار كرده ، هنگامى كه توبه مى كند به سوى او باز مى گردد.
    خداوند نيز در حالت عصيان بندگان گوئى از آنها روى گردان مى شود، هنگامى كه خداوند به توبه توصيف مى شود، مفهومش اين است كه نظر لطف و رحمت و محبتش را به آنها باز مى گرداند.

    سوال 3:به چه علت آدم تنها توبه کرده است؟

    آرام و پر توان باشید.

    دستینه:


  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    1,379
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    469
    آپلود
    263
    گالری
    97



    با سلام
    نقل قول نوشته اصلی توسط x-x نمایش پست
    با توجه به جمله ی شما بنده باید قسمتی را حذف یا اضافه کرده باشم حال سوال این است چه قسمتی از آیات تحریف شده بود که این الفاظ را به کار بردید؟!
    سوال خوبی پرسیدید.
    آنچه شما مرتکب شدید، برش آیات و تفاسیر است! مگر میشود به یک ایه توجه کرد ولی به آیه قبلی ان توجه نکرد؟؟!! شما ایه 37 سوره مبارکه بقره را بطور شبهه ناک قرار دادید!!! در حالیکه با قرار دادن و توجه به آیه قبل آن، هیچ شبهه ای ایجاد نمی شود.

    و این قسمت از تفسیر را سانسور کردید!

    در اینجا سؤ الى پیش مى آید که چرا خداوند نخست روى سخن را به هر دو یعنى آدم و حوا کـرده و فـرمود: فلا یخرجنکما من الجنة (شیطان شما دو نفر را از بهشت بیرون نکند) ولى نتیجه بیرون آمدن را به صورت مفرد در مورد آدم گفته ، مى گوید: (فتشقى ): (تو اى آدم به درد و رنج خواهى افتاد).

    ایـن اخـتـلاف تـعـبـیـر مـمـکـن اسـت اشـاره بـه ایـن نـکـتـه بـاشـد کـه درد و رنجها در درجه اول متوجه آدم بود و حتى او وظیفه داشت که مشکلات همسرش حوا را نیز به دوش کشد و چنین بوده مسئولیت مردان از همان آغاز کار!

    یا اینکه : چون عهد و پیمان از آغاز متوجه آدم بوده ، نقطه پایان نیز متوجه او شده است .


  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    204
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط logical نمایش پست
    با سلام

    سوال خوبی پرسیدید.
    آنچه شما مرتکب شدید، برش آیات و تفاسیر است! مگر میشود به یک ایه توجه کرد ولی به آیه قبلی ان توجه نکرد؟؟!! شما ایه 37 سوره مبارکه بقره را بطور شبهه ناک قرار دادید!!! در حالیکه با قرار دادن و توجه به آیه قبل آن، هیچ شبهه ای ایجاد نمی شود.

    و این قسمت از تفسیر را سانسور کردید!
    با درود
    سوال خوبی بود اما پاسخی به مراتب عکس، بد
    سوره ی طه مکی و سوره ی بقره مدنی می باشد پس متوجه ترتیب آن ها می شوید.

    سوره ی طه آیات 120-122
    فَوَسْوَسَ إِلَيْهِ الشَّيْطَانُ قَالَ يَا آدَمُ هَلْ أَدُلُّكَ عَلَى شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَمُلْكٍ لَّا يَبْلَى.
    ترجمه:
    پس شيطان او را وسوسه كرد گفت اى آدم آيا تو را به درخت جاودانگى و ملكى كه زايل نمى‏شود راه نمايم.

    فَأَكَلَا مِنْهَا فَبَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِن وَرَقِ الْجَنَّةِ وَعَصَى آدَمُ رَبَّهُ فَغَوَى.
    ترجمه:
    آنگاه از آن [درخت ممنوع] خوردند و برهنگى آنان برايشان نمايان شد و شروع كردند به چسبانيدن برگهاى بهشت بر خود و [اين گونه] آدم به پروردگار خود عصيان ورزيد و بيراهه رفت.

    ثُمَّ اجْتَبَاهُ رَبُّهُ فَتَابَ عَلَيْهِ وَهَدَى.
    ترجمه:
    سپس پروردگارش او را برگزيد و بر او ببخشود و [وى را] هدايت كرد.

    نتیجه:
    در این داستان سه شخصیت آدم،حوا و شیطان موجود هستند که با توجه به آیه ی اول شیطان آدم را مخاطب قرار داده و او را می فریبد حال سوال پیش می آید که چه کسی حوا را فریب داده است؟اگر پاسختان شیطان است، که باید ذکر می کرد "شیطان آن ها را خطاب قرار داد" که نشده و فرد دیگری هم موجود نیست جز خود آدم.
    در ادامه ذکر کرده که آدم عصیان کرد در آخر هم او توبه کرده نه حوا.
    با توجه به ستم آدم نتیجه این می شود که هر دو اخراج شدند و این دلیل لغزش هر دو بود.


    نقل قول نوشته اصلی توسط logical نمایش پست
    در اینجا سؤ الى پیش مى آید که چرا خداوند نخست روى سخن را به هر دو یعنى آدم و حوا کـرده و فـرمود: فلا یخرجنکما من الجنة (شیطان شما دو نفر را از بهشت بیرون نکند) ولى نتیجه بیرون آمدن را به صورت مفرد در مورد آدم گفته ، مى گوید: (فتشقى ): (تو اى آدم به درد و رنج خواهى افتاد).

    ایـن اخـتـلاف تـعـبـیـر مـمـکـن اسـت اشـاره بـه ایـن نـکـتـه بـاشـد کـه درد و رنجها در درجه اول متوجه آدم بود و حتى او وظیفه داشت که مشکلات همسرش حوا را نیز به دوش کشد و چنین بوده مسئولیت مردان از همان آغاز کار!

    یا اینکه : چون عهد و پیمان از آغاز متوجه آدم بوده ، نقطه پایان نیز متوجه او شده است .
    با توجه به اینکه در تفسیر خود مولف از کلمات "ممکن است و یا" استفاده کرده پس لفظش قطعی نمی باشد و به همین دلیل بنده آن را ذکر نکردم و در پست پیشین تنها الفاظ مطمئن را نبشتم.

    بنده در پست خود چهار سوال مطرح کردم که شما تنها اولی را پاسخ دادید که آن هم رد شد به علت اینکه شیطان موجب لغزش هر دو شد اما در آیات فوق نشان می دهد که آدم به طور مستقیم بوده اما حوا،غیر مستقیم چون علتش آدم بود نه شیطان.

    آرام و پر توان باشید.

    دستینه:


  12. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    1,379
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    469
    آپلود
    263
    گالری
    97



    با سلام

    نقل قول نوشته اصلی توسط x-x نمایش پست
    بنده در پست خود چهار سوال مطرح کردم که شما تنها اولی را پاسخ دادید که آن هم رد شد
    بررسی سوالات شما:
    نقل قول نوشته اصلی توسط x-x نمایش پست
    با توجه به جمله ی شما بنده باید قسمتی را حذف یا اضافه کرده باشم حال سوال این است چه قسمتی از آیات تحریف شده بود که این الفاظ را به کار بردید؟!

    کاربر محترم
    شما با قرار دادن یک یا دو آیه از قرآن سعی در نتیجه گیری دلخواه خود داشتید!!!
    در صورتیکه در ایه قبل از ایه سوره مبارکه بقره آمده است:

    فَأَزَلَّهُمَا الشَّیطَانُ عَنْهَا فَأَخْرَجَهُمَا مِمَّا كَانَا فِیهِ وَقُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَلَكُمْ فِی الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَى حِینٍ«36»

    پس شیطان، هر دو را از [طریق] آن درخت لغزانید و آنان را از آنچه در آن بودند [چه مقام و مرتبه معنوی، و چه منزلت و جایگاه ظاهری] بیرون کرد. و ما گفتیم: [ای آدم و حوا و ای ابلیس!] در حالی که دشمن یکدیگرید [و تا ابد، بین شما آدمیان و ابلیسیان صلح و صفایی نخواهد بود، از این جایگاه] فرود آیید و برای شما در زمین، قرارگاهی [برای زندگی] و تا مدتی معین، وسیله بهرهوری اندکی خواهد بود.

    این کار شما چه نام دارد؟؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط x-x نمایش پست
    سوال 1:شما منکر کلمات قرمز رنگ می شوید یا اینکه شیطان آدم را مخاطب قرار داده است نه حوا؟
    کاربر محترم
    این خطاب از سوی پروردگار عالم است به حضرت آدم و نه شیطان!!!!


    نقل قول نوشته اصلی توسط x-x نمایش پست
    سوال 2:آیا شما منکر می شوید که آدم عصیان کرد نه حوا؟
    با استناد به چه چیزی این ادعا را دارید؟؟
    بهتر است تجاهل نفرمایید!
    همانطور که در آیه 36 سوره مبارکه بقره آمده، هر دو دچار لغزش شدند.


    نقل قول نوشته اصلی توسط x-x نمایش پست
    سوال 3:به چه علت آدم تنها توبه کرده است؟
    این سوال شما در همان قسمتی از تفسیر که نقل کردم و شما سانسور کرده بودید، پاسخ داده شد.
    در ثانی:
    اگر فقط آدم(ع) دچار لغزش شده بود و فقط وی توبه کرده بود، پس چرا حوا نیز رانده شد؟؟
    این مطلبی که شما میفرمایید با عدالت خدا نیز ناسازگار است و همچنانکه در آیه 36 سوره بقره پاسخ داده شده و گفته شده که هر دو دچار لغزش شدند.



    نقل قول نوشته اصلی توسط x-x نمایش پست
    مرد عامل بدبختی انسان بوده است نه زن.
    برای این حرفتان چه دلیل جامع و قانع کننده ای دارید؟؟
    آیا با صرف قرار دادن یک یا دو از قرآن میشود از کل ان نتیجه گیری کرد و بقیه انرا نادیده گرفت؟؟

    اینکار شما مثل اینست که به جای نقل کل شعار اسلام یعنی "لا الله الا الله"، فقط قسمت ابتدایی آنرا نقل کرده و قسمت انتهایی آنرا سانسور کرده و آنطور که دوست دارید نتیجه گیری کنید!!! و بگویید اسلام گفته "لا الله"!!!! (خدا نیست!!!!)

    نقل قول نوشته اصلی توسط x-x نمایش پست
    اما در آیات فوق نشان می دهد که آدم به طور مستقیم بوده اما حوا،غیر مستقیم چون علتش آدم بود نه شیطان.
    باز هم یکی از ادعاهای بی اساسی که برای آن دلیلی ذکر نکردید!!!
    منتظر دلایل شما در مورد ادعایتان هستم!

    خوشحال میشوم اگر بتوانید با دلایل معقول و نه فقط برش قسمتی از آیات بتوانید بر اثبات حرف خود برآیید. شاید برداشت من اشتباه بوده...
    در اینصورت اگر شما دلایل قانع کننده ارایه دهید شخصا" از شما می پذیرم.


    ویرایش توسط [Kavir] : ۱۳۸۸/۰۸/۰۹ در ساعت ۱۸:۱۵

صفحه 1 از 10 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود