جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مشروعیت بخشیدن حکومت از آن کیست ؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    87
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    مشروعیت بخشیدن حکومت از آن کیست ؟




    پس از سخنان آیت الله هاشمی در نماز جمعه 26 تیر ماه 88 , اولین انتقادات داخلی از آن آقای محمد یزدی بود که در جمع خبرنگاران با اشاره به خطبه‌هاي نماز جمعه تهران بيان داشتند که :
    حق حاكميت در نظام جمهوري اسلامي ايران ناشي از مبدأ اعلي و خداوند است و نقش مردم و خداوند نقش امكان عمل و امكان استيفا را دارد و مشروعيت و مقبوليت با هم تفاوت دارد.
    یعنی اگر مشروعیت از ناحیه اعلی صادر شود غیر قابل نفوذ است و مردم فقط باید عمل کنند .
    واضح تر اینکه :
    مشروعيت حاكميت در اسلام از طرف خدا و مقبوليت از سوي مردم است
    یعنی مشروعیت حکومت اسلامی , در مکان و زمانی حاضر را خدا تعیین نموده و مردم موظفند که آن را مقبول بدانند و صرف همراهي یا عدم همراهی مردم, مشروعيت نظام را ايجاد نمي‌كند. یعنی اگر مردم هم همراه نبودند خیلی مهم نیست . ختم کلام اینکه حاکمیت بر جمهوریت اصالت دارد که این خودش ناقض احادیث زیادیست که خلاف این حرف را ثابت میکند . . .

    حالا اینجا دو تا سوال مطرحه :
    اول اینکه این حکم مشروعیت الهی را چه کسی تنفیذ نموده و سند آن کجاست ؟
    دوم آنکه واسطه ابلاغ آن کیست ؟



    ویرایش توسط Lavson : ۱۳۸۸/۰۴/۲۸ در ساعت ۲۲:۱۷
    قل هاتوا برهانکم ،ان کنتم صادقین .

    بگو برهانتان را بیاورید اگر راستگو هستید .


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    54
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    استفتائی مهم از آیت الله زتجانی .... که گذاشتم و حذف شد

    یک استفتاء از آیت ا...العظمی بیات زنجانی

    شرایط کارمندان دولت با توجه به غیر شرعی بودن دولت آتی به چه ترتیب خواهد بود؟آیا ترک
    کاردولتی جایز است؟در صورت حرج مالی چه باید کرد؟ با تشکر - 21/04/1388

    جواب: با توضیح اینکه فرض ناصالح بودن و یا فاقد شرایط شرعی و قانونی بودن رئیس یک دولت، نامشروع بودن اصل دولت را موجب نمی شود؛ در فرض سئوال در چنین شرایطی افراد باید تلاش کنند فرد نامشروع و متقلب را از طرق مسالمت آمیز، تغییر دهند و فردی که واجد شرایط است را روی کار آورند. این تلاش و فعالیت، اگر موجب اصلاح امر شود و نتیجتاً فرد واجد صلاحیت را روی کار آورد، از باب امر به معروف تکلیف است و باید این عمل را انجام دهند و اگر چنین توان و قدرتی ندارند و ماندنشان در این مقام دولتی، صرفاً باعث تقویت مدیریت نا مشروع می شود، از باب نهی از منکر نمی توانند در آن محل مانده و باعث این تقویت شوند و نیز موظفند از هر راه ممکن، در بیان مسئله و توضیح زیانهای این نوع مدیریت و تبعات سوء آن بکوشند چراکه رعایت مراحل امر به معروف و نهی از منکر از امور عقلائی و عرفی است و شریعت حقه، آن را مورد تایید قرار داده است. ولی اگر احتمال داده شود که ماندن در آن جایگاه دولتی، جلو برخی از اعمال غیر قانونی را گرفته و در جهت تنویر افکار دیگران اثر گذار است، باید در آنجا مانده و در مواردی ممکن است مشکلی از انسان گرفتاری برطرف کنند که در این موارد ماندن در آن محل کار، تکلیف است.



    سایت حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی
    http://bayatzanjani.net/fa/faq/question-156.html

    ویرایش توسط شهيدانه : ۱۳۸۸/۰۴/۲۹ در ساعت ۲۱:۵۳

  4. تشکر


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    259
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    109
    آپلود
    206
    گالری
    7



    بسم الله الرحمن الرحیم

    لطف کنید از ایجاد موضوعات مشابه خودداری فرمایید.
    این بحث را در همان موضوع پی گیری کنید:
    http://www.askquran.ir/showthread.php?t=13655

    ویرایش توسط حيدر کرار : ۱۳۸۸/۰۴/۲۹ در ساعت ۲۱:۴۵

  6. تشکر


  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    117
    تشکر:
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط شهیدانه نمایش پست
    استفتائی مهم از آیت الله زتجانی ....:gig: که گذاشتم و حذف شد


    یک استفتاء از آیت ا...العظمی بیات زنجانی

    شرایط کارمندان دولت با توجه به غیر شرعی بودن دولت آتی به چه ترتیب خواهد بود؟آیا ترک کاردولتی جایز است؟در صورت حرج مالی چه باید کرد؟ با تشکر - 21/04/1388

    جواب: با توضیح اینکه فرض ناصالح بودن و یا فاقد شرایط شرعی و قانونی بودن رئیس یک دولت، نامشروع بودن اصل دولت را موجب نمی شود؛ در فرض سئوال در چنین شرایطی افراد باید تلاش کنند فرد نامشروع و متقلب را از طرق مسالمت آمیز، تغییر دهند و فردی که واجد شرایط است را روی کار آورند. این تلاش و فعالیت، اگر موجب اصلاح امر شود و نتیجتاً فرد واجد صلاحیت را روی کار آورد، از باب امر به معروف تکلیف است و باید این عمل را انجام دهند و اگر چنین توان و قدرتی ندارند و ماندنشان در این مقام دولتی، صرفاً باعث تقویت مدیریت نا مشروع می شود، از باب نهی از منکر نمی توانند در آن محل مانده و باعث این تقویت شوند و نیز موظفند از هر راه ممکن، در بیان مسئله و توضیح زیانهای این نوع مدیریت و تبعات سوء آن بکوشند چراکه رعایت مراحل امر به معروف و نهی از منکر از امور عقلائی و عرفی است و شریعت حقه، آن را مورد تایید قرار داده است. ولی اگر احتمال داده شود که ماندن در آن جایگاه دولتی، جلو برخی از اعمال غیر قانونی را گرفته و در جهت تنویر افکار دیگران اثر گذار است، باید در آنجا مانده و در مواردی ممکن است مشکلی از انسان گرفتاری برطرف کنند که در این موارد ماندن در آن محل کار، تکلیف است.



    سایت حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی

    http://bayatzanjani.net/fa/faq/question-156.html
    برای سؤالی که از اساس غلط هست توقع چه جوابی دارید؟
    در ضمن اگر بخش محدودی از آن سیزده میلیون نفر که رأی خودشون رو مهمتر از بیست و چهار میلیون نفر میدونند و خون خودشون رو رنگینتر از اونها دوست دارند دراین دولت نقشی نداشته باشند اتفاقا خیلی هم خوبه چون مشکل بیکاری حل خواهد شد
    خیالتون راحت
    اینقدر آدم تو این مملکت هست که جای خالی این چنصد هزار نفر به سرعت پر بشه وهیچ خللی هم بکار دولت وارد نشه
    اما این رو بدونید یک بچه وقتی از اوضاع خانواده ناراضی هست بدترین کاری که میتونه بکنه اینه که از خونه فرار کنه

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود