-
۱۳۸۸/۰۴/۳۰, ۲۲:۵۴ #1
- تاریخ عضویت
خرداد ۱۳۸۷
- نوشته
- 72
- مورد تشکر
- 49 پست
- حضور
- 2 ساعت 47 دقیقه
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
اهل سنت جواب دهند!
با سلام خدمت همه دوستان
روایاتی که مربوط به حوادث عصر ظهور است تقریبا مورد قبول شیعه و اهل سنت است.
سئوالی که بر اساس این روایات قابل طرح است این است که:
شخصیت های مثبت اثر گذار در زمینه سازی ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف یعنی مردی از قم، سید خراسانی، شعیب بن صالح (اهل ری) و یمانی همگی مربوط به مناطق شیعه نشین هستند؛
حال عزیزان اهل سنت جواب دهند که آیا اولا چنین چیزی را قبول دارند؟
ثانیا در صورت مثبت بودن جواب آیا این روایات جای هیچگونه شک و شبهه ای در حقانیت راه شیعه باقی می گذارند؟
دوستان شیعه هم اگر نقصی در این استدلال مشاهده می فرمایند تذکر دهند.
با تشکر
-
تشکر
-
۱۳۸۸/۰۴/۳۱, ۰۹:۱۷ #2
با سلام خدمت شما دوست عزیز
چند نکته:
اول:
روایات مهدویت در میان اهل سنت فراوان است، بطوری که کتب معتبر اهل سنت بابهائی درباره حضرت مهدی علیه السلام دارند.
مهم ترین تفاوت آنها با ما این است که معتقدند ایشان هنوز به دنیا نیامده اند.
بنابراین آنان چیزی به نام ظهور را قبول ندارند، بلکه میگویند به دنیا خواهد آمد، و این با ظهور متفاوت است.
دوم:
بهترین شیوه بحث با اهل سنت، استناد به روایات خودشان است.
نباید از آنان توقع داشت روایات ما را قبول داشته باشند.
سوم:
حقانیت مذهب تشیع را محدود به شیعه نشین بودن مکانها نکنید.
اثبات حقانیت شیعه از متن قرآن کریم، از خود توحید و نبوت شروع میشود.
موفق باشید.
-
-
۱۳۸۸/۰۴/۳۱, ۲۳:۳۳ #3
- تاریخ عضویت
خرداد ۱۳۸۷
- نوشته
- 72
- مورد تشکر
- 49 پست
- حضور
- 2 ساعت 47 دقیقه
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
897 - حدثنا عبد الله بن إسماعيل البصري عن أبيه عن الحسن قال
يخرج بالري رجل ربعة أسمر مولى لبني تميم كوسج يقال له شعيب بن صالح في أربعة آلاف ثيابهم بيض وراياتهم سود يكون على مقدمه المهدي لا يلقاه أحد إلا فله
الفتن للمروزی جزء 1 صفحه 311
جناب سید حسین ظاهرا درست متوجه منظور من نشدید
اینکه حضرت مهدی الان زنده است یا بعدا متولد می شود دخالتی در اصل این بحث ندارد
مهم این است که اهل سنت اصل قیام حضرت را قبول دارند
و روایاتی که اشاره کردم که نمونه بالا یکی از آنهاست نیز در کتب روایی اهل سنت وجود دارند و مختص شیعه نیست
و منظور من نیز منحصر کردن حقانیت شیعه در مکان های خاص و اعراض از دلایل قرآنی و روایی نیست
همانطور که میدانید علمای اهل سنت تاویلاتی برای این دلایل ذکر کرده اند و از پذیرفتن مدلول این ادله طفره رفته اند و عوام آنها نیز از آنها پیروی کرده اند
منظور من از ذکر این استدلال بیان دلیلی است که راه را بر هرگونه تاویل و توجیهی ببندد و
من فکر می کنم این استدلال این قابلیت را دارد زیرا برخلاف ادله روایی و قرآنی و تاریخی متکی به مدلول الفاظ و حتی بحثهای سندی نیست که بتوان به راحتی با قبول و یا عدم قبول مثلا دلالت لفظ "مولی" بر ولایت امر به صفر و صد برسیم
در این استدلال ما دسته ای از روایات داریم که مقبول طرفین است
در این روایات به طور کاملا مشخص تصریح شده که مردی از اهل قم قیام خواهد کرد،
سیدی خراسانی که دست راست او معیوب است قبل از قیام مهدی علیه السلام خروج خواهد کرد،
مردی از اهل ری که نام او شعیب بن صالح است امیر لشکر مهدی و سید خراسانی است،
و ...
بدون اینکه بخواهیم مصداقی برای اشخاص فوق تعیین کنیم و یا آنها را محدود به زمان خاصی کنیم به طور کلی
ادعا می کنیم که:
1- قیام مهدی علیه السلام بنا بر روایات متواتر مورد اجماع مسلمین است.
2- مهدی علیه السلام بر حق است.
3- تمام اشخاص فوق از میان شیعیان هستند.
4- به طور طبیعی معقول نیست انسانی که به حق قیام می کند، کسانی را تایید کند و یا کسانی او را تایید کنند که اهل باطل هستند.
نتیجه این که راه شیعه راه حق است.
و این دلیل هیچ منافاتی با صدها دلیل دیگر که تا کنون بیان شده ندارد و امتیاز آن غیر قابل تاویل و توجیه بودن است.
لذا از دوستان به خصوص اهل سنت تقاضا می کنم که اگر نقد یا توجیهی بر استدلال فوق دارند بیان کنند.
تشکر
-
تشکر
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
اشتراک گذاری