جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: عرفان ناب محمدی یعنی چه؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    1,279
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    21 روز 4 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    72
    آپلود
    4
    گالری
    98

    عرفان ناب محمدی یعنی چه؟




    لطفا هر کس می دونه پاسخ بده .
    خوشحال می شم

    ویرایش توسط .:MOBAREZ:. : ۱۳۸۸/۰۵/۱۷ در ساعت ۱۴:۵۷
    امام خمینی (ره) :

    ما میگوییم تا شرک و کفر هست،مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم...

  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,017
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    3



    از ديدگاه امام راحل ( اسلام ناب محمدي) با طي سه منزل قابل تحصيل است. كه در اشعار عرفاني خود از اين سه منزل به مدرسه، مسجد و ميخانه تعبير آورده‌اند.
    در ميخانه گشاييد برويم شب و روز كه من از مسجد و از مدرسه بيزار شدم
    اصطلاحاً مدرسه آنجائي است كه انسان به مدد عقل عقايد حقه را مي‌‌شناسد و اقناع عقلي پيدا مي‌‌كند با تفكر در اصول عقايد و مطالعه به صورتيكه اصول عقايد را به عقل و انديشة خود عرضه مي‌‌نمايد چنانچه توانست با اطمينان آن را بپذيرد وارد مرحله بعد مي‌‌گردد، اما اگر براي او شبهاتي و ابهاماتي مطرح بود بايد آن را از زواياي درون خود بيرون كشيده، مطرح سازد و براي آن برهان و دليل قطعي جستجو كند تا اطمينان عقلي بدست آيد با اين اوصاف مدرسه مكان و محل بخصوصي نيست بلكه جايگاه و مقام اول است.
    پس از آن نوبت به مسجد مي‌‌رسد. در مسجد بايد خدايي را كه عقلاً تصديق نموده اطاعت كند و اطاعت خدا در مسجد شامل فتح دو سنگر مي‌‌باشد. سنگر اول مملكت ظاهر يا طبيعت وجود انسان است كه بايد رفتار ظاهري خود را مطابق با اوامر الهي قرار دهد و از نواهي او اجتناب نمايد (عمل به واجبات و ترك محرمات) اگر در اين سنگر موفق موفق شد و ملك وجود خود را از اطاعت شيطان خارج نمود و از او پس گرفت، شيطان به سنگر نفس مي‌‌گريزد، مبارزه در اين سنگر دوم نيز در مسجد اتفاق مي‌‌افتد و آن اصلاح نفس از رذائل اخلاقي و تحصيل فضائل آن است از قبيل اجتناب از عجب و تكبر و حسادت و خودخواهي و غير آن (تفصيل اين مرحله در كتاب شرح حديث جنود عقل و جهل از حضرت امام خميني ( آمده است) و چنانچه در اين سنگر موفق بود وارد مرحلة سوم يا منزل ميخانه مي‌‌شود كه در واقع مي‌‌توان اين مرحله را رسوخ دادن باورهاي عقلي در قلب و گشوده شدن چشم و گوش قلب دانست كه نتيجه آن دست‌يابي به عرفان يعني شناخت قلبي و ذوقي مي‌‌باشد. چنانچه از مولا علي ( مي‌‌پرسند، آيا خدايي را كه مي‌‌پرستي ديده‌اي؟ مي‌‌فرمايد: خدايي را كه نديده باشم نمي‌پرستم ولكن قلب‌ها او را مي‌‌بيند به وسيله نور و حقيقت ايمان (لم اعبد رباً لمراره) و اين منزل جان و مغز دين است و عشق و شيدايي و از خود بي خود شدن و محو جمال معشوق گشتن سبب شده است كه نام "مي‌" و "ميخانه" را به روي آن بگذارند زيرا كه "مي‌" انسان را مست يعني از خود (منيّت خود) بي‌خود مي‌‌كند.
    الا يا ايها ساقي ز مي‌ پرساز جامم را كه از جانم فرو ريزد هواي ننگ و نامم را
    براي مطالعه بيشتر به كتاب اربعين حديث امام ( حديث اول مراجعه نمائيد).

  5. تشکر


  6. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    155
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    1 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    1
    گالری
    0



    سلام دوست عزيز

    ممنونم که اطلاعات جامعي در اين باب گفتيد....

    بلي قلب ها او را مي بينند به وسيله نور و حقيقت ايمان ....
    خداوندا دعا مي کنم که هر چه صلاح توست همان شود... ان شاء الله

  7. تشکر


  8. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    532
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0



    امام جمعه پلدختر:
    عرفان ناب محمدي بايد براي مردم تبيين شود
    خبرگزاري فارس: امام جمعه پلدختر گفت: عرفان ناب محمدي بايد براي مردم تبيين شود.

    عرفان ناب محمدی یعنی چه؟


    به گزارش خبرگزاري فارس از پلدختر، محمدتقي صرفي‌پور امروز در همايش امامان جماعت مساجد شهرستان پلدختر گفت: در حال حاضر جريان‌هاي انحرافي تصوف و عرفان فعاليت مي‌كنند كه در اين رابطه دو گروه جوانان و زنان در معرض خطر و آسيب قرار دارند.
    وي افزود: راه رسيدن به خدا تنها از طريق قرآن و اهل بيت(ع) امكانپذير است و از راه‌‌ فرقه‌هاي انحرافي ميسر نيست، زيرا صاحبان فرقه‌هاي انحرافي از نظر عقيدتي و اخلاقي دچار انحراف هستند.
    صرفي‌پور تصريح كرد: مقابله با هجمه‌هاي ضد‌ديني و ضد‌فرهنگي دشمنان‌ نياز به تبليغ حكيمانه دين دارد.
    وي گفت: جامعه كنوني ما به افرادي نياز دارد كه با تبليغ احكام حكيمانه دين در مقابل برخي از بدعت‌ها ايستاده و توانايي دفاع از ساحت مقدس دين را داشته باشند.
    امام جمعه پلدختر خاطرنشان كرد: براي مقابله با خرافات و جريان‌هاي انحرافي همگان به اندازه توان خود مسئول هستند و در اين مقطع وظيفه مبلغان ديني سنگين‌تر است.
    وي در پايان نقش علماي دين را در مرحله نخست تبيين روش عقايد ديني دستورهاي اسلامي و احكام شرعي براي مردم و سپس مقابله فكري و انديشه‌اي با انحرافات و خرافات دانست.
    انتهاي پيام/ص30
    اگر دورم ز دیدارت دلیل بی وفایی نیست
    وفا آنست که نامت را همیشه زیر لب دارم

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود