صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا ديه زن نصف مرد است؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    1,957
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    28
    آپلود
    0
    گالری
    0



    .به نظر من دیه مرد با دیه زن مساوی است ... ارث با دیه تفاوت دارد بر اساس قران کریم قصاص مرد و قصاص زن یکی است زیرا نفس یا همان جان در زن و مرد مساوی است و قران هم گفته نفس با نفس و چون نفس یا جان مرد با نفس یا جان زن مساوی است بنابر این باید حکم قصاص برای انها یکسان باشد
    موضوع این است ایا مردی که زنی راکشته باید قصاص شود یانه و ایا شرط پرداخت نصف دیه منطقی و منصفانه است یا غیر منطقی و ظالمانه ...در قصاص ...در نظر بگیرید که خواهر من یا شما در خیابان با مردی بحث می کنه مرد ان زن را می کشه قانون دادگاه می گه نمیتوان این مرد را کشت مگر اینکه نصف خونبهای انسان به حساب مرد قاتل واریز بشه یعنی شما خواهرتان را از دست داده اید + 20ملیون پول و چی بدست اورده اید مرگ قاتل ایا شما این حکم را می پذیرید ایا حق رو به قوی بدهیم ظلم به ضعیف نیست مثلا اگر مردی مسلح زن بی دفاعی را بکشه چگونه قضاوت می کنید ..
    کسی که زنی را بکشد علاوه بر اعدام در قیامت هم بای به جهنم برود زیرا توانایی ناتوانی را کشته
    با سلام به دوستان ارجمند....وشما همکار گرامی..
    1- سوال تاپیک درباره اینه: چرا دیه زن نصف مرد است؟ نه از قصاص!
    2- دراینکه آیا دیه زن به مرد (درصورت قصاص مرد) منطقی ومنصفانه هست یا نه ؟ باید به فلسفه احکام قرآن ودین اسلام اشراف وآگاهی کامل داشت تا نظر داد!!
    2- درمثال قتل خواهر توسط یک مرد با بحث کردن! شقوق زیادی داره که باید از متخصص بپرسید !!مثلا
    اولا: دراینجا باید ثابت شود که قتل عمدی بوده
    ثانیا : درصورت تقاضای قصاص ، مرد قصاص میشود!(یعنی همون النفس بالنفس)
    ثالثا: شرائط اجتماعی وماندگاری جامعه اقتضاعات حکم عمومی راداره!و...
    3- بطور کلی احکام اسلام ، اعتباری وبراساس مصلحت توده مردم تا قیامت است... دراین گونه مسائل نمیشود بدون اطلاع از فلسفه آن ، آن رازیر سوال برد... واز روی میل نفس حکم صادر نمود!!
    4- درباره دیه حدود 80 روایت از معصوم داریم... اگر کسی فلسفه دیه را نمیداند باید از اهل تخصص استعلام کند یا به صورت سوال بپرسد. بدون اطلاع نمیشه حکم خدا را ضالمانه دانست یا غیر منصفانه!
    5- بهشت وجهنم دست خداست .قرآن به ما آموخت که صفات جهنمیان وبهشتیان را نام ببریم...نه افراد را (جز درمورد خاصی مثل ابولهب که مظهر آتش جهنم شده بود!!)...زیرا چه بسا افرادی مثلا قتل انجام دهند و محکوم به قصاص هم بشوند..اما بین خود وخدا پشیمان شده وتوبه کنند وخداوند قادرومهربان توبه آنها را بپذیرد و...
    بنابراین ...تقاضا دارم ..
    اولا: در فضای عمومی؛ مسائل دینی با دقت بیشتری نوشته شود..
    ثانیا: از نسبت دادن برداشتهای شخصی به قرآن جدا پرهیز شود...
    6- البته یک مرجع تقلید و مجتهد مجزی یا مطلق میتونه ، احکام خدا را ازروی ادله عقلی ونقلی از قرآن وروایات بدست بیاورد...(تازه ممکنه حکم ظاهری را بفهمد!) ومسئولیت دنیا و آخرت عمل مقلّد وخودش را نزد خدا گردن نهد! هر کس میتونه بسم الله..(از دوستان اساتید و پاسخگو هم تقاضا دارم مسائل شرعی وسهو ها را صریحا یادآوری نمایند) اسلام همیشه زبان سوال راباز نموده...وبرای هر سوال وشبه ای پاسخ قاطع ومنطقی داره.

    ویرایش توسط ابو محمد : ۱۳۸۸/۰۸/۲۴ در ساعت ۱۲:۱۳
    الهمّ صلّ علی محمّد وآل محمّد


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۰
    نوشته
    2
    مورد تشکر
    1 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    در مورد حرف شما که گفتید: باید بگم که اگه اون مرد قاتل گناهی کرده ،تقصیر زن و بچه هاش چیه؟!
    بله درسته که در این فرض،شما هم خواهرتون را از دست دادید و هم 20میلیون تومان پول را ولی باید دقت کنید که این 20میلیون تومان به حساب قاتل ریخته نمیشه بلکه به حساب ورثه قاتل ریخته میشه(آخه آدم مرده چه احتیاجی به پول داره)!.
    در ثانی اگه اون قاتل جرمی را مرتکب شده چه ربطی به زنش و بچه هاش داره؟خوب به هرحال اونا هم دارن زندگی میکنن،نیاز به خوراک و پوشاک و مسکن دارن ،اگه شما سرپرستشون را ازشون بگیری(هرچند به حق) اونا برای تهیه مایحتاجشون چی کار کنن؟برن گدایی کنن؟برن تن به فساد بدن؟.در حقیقت شاید بشه گفت اون 20میلیونی که شما گفتید جبران خسارت ناشی از فقدان سرپرست=(قاتل) را میکنه.

  4. تشکر


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۰
    نوشته
    2
    مورد تشکر
    1 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    در مورد پاسخ به دوست که گفتند: شما خواهرتان را از دست داده اید + 20ملیون پول را باید بگم که:
    اگه اون مرد قاتل گناهی کرده ،تقصیر زن و بچه های قاتل چیه؟!
    بله درسته که در این فرض،شما هم خواهرتون را از دست دادید و هم 20میلیون تومان پول را ولی باید دقت کنید که این 20میلیون تومان به حساب قاتل ریخته نمیشه بلکه به حساب ورثه قاتل ریخته میشه(آخه آدم مرده چه احتیاجی به پول داره)!.
    در ثانی اگه اون قاتل جرمی را مرتکب شده چه ربطی به زنش و بچه هاش داره؟خوب به هرحال اونا هم دارن زندگی میکنن،نیاز به خوراک و پوشاک و مسکن دارن ،اگه شما سرپرستشون را ازشون بگیری(هرچند به حق) اونا برای تهیه مایحتاجشون چی کار کنن؟برن گدایی کنن؟؟برن تن به فساد بدن؟؟.آیا درسته که به خاطر جرم اون قاتل،زن و بچه بیگناهش را تنبیه کنیم؟؟

    در حقیقت شاید بشه گفت اون 20میلیونی که شما به ورثه قاتل پرداخت میکنید، جبران خسارت ناشی از فقدان سرپرست=(قاتل) را میکنه.

  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    958
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 روز 3 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط majid.1444@gmail.com نمایش پست
    در مورد حرف شما که گفتید: باید بگم که اگه اون مرد قاتل گناهی کرده ،تقصیر زن و بچه هاش چیه؟!:gig:
    بله درسته که در این فرض،شما هم خواهرتون را از دست دادید و هم 20میلیون تومان پول را ولی باید دقت کنید که این 20میلیون تومان به حساب قاتل ریخته نمیشه بلکه به حساب ورثه قاتل ریخته میشه(آخه آدم مرده چه احتیاجی به پول داره)!.:labkhand:
    در ثانی اگه اون قاتل جرمی را مرتکب شده چه ربطی به زنش و بچه هاش داره؟خوب به هرحال اونا هم دارن زندگی میکنن،نیاز به خوراک و پوشاک و مسکن دارن ،اگه شما سرپرستشون را ازشون بگیری(هرچند به حق) اونا برای تهیه مایحتاجشون چی کار کنن؟برن گدایی کنن؟برن تن به فساد بدن؟.در حقیقت شاید بشه گفت اون 20میلیونی که شما گفتید جبران خسارت ناشی از فقدان سرپرست=(قاتل) را میکنه.:gol:
    به این بحث هم می پردازم
    ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ مَا أَنتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ ﴿۲﴾ وَإِنَّ لَكَ لَأَجْرًا غَيْرَ مَمْنُونٍ ﴿۳﴾


    وَكَذَلِكَ أَنزَلْنَاهُ حُكْمًا عَرَبِيًّا وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ مَا جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ وَاقٍ ﴿۳۷﴾







  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    143
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    19 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0



    حرف دوستان درست ولي ديه و قصاص هم قضيه 2 *2 تا 4 تاي خداست-هيچموقع كار و حكمت و سخنان خدا بيهوده نيست دوستان
    براي كشتن پروانه او را له نكن بالهايش را بكن خاطرات پرواز او را خواهد كشت

  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    958
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 روز 3 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط يا فاطمه زهرا(س) نمایش پست
    حرف دوستان درست ولي ديه و قصاص هم قضيه 2 *2 تا 4 تاي خداست-هيچموقع كار و حكمت و سخنان خدا بيهوده نيست دوستان
    بسم الله الرحمن الرحیم
    اول باید ببینیم این حکم از کجا امده است مسلم است که از قران امده است

    دوم چرا می گویند زن و بچه قاتل نیاز های مادی دارند چون به این حکم ایراد گرفته اند و مسلمان برای مجادله عقلی و استدلال منطقی این حرفها رو زده تا بگوید خدا به این علت گفته دیه زن نصف مرد است
    در استدلال دو روش وجود دارد

    یکی استدلال قرانی با منطق و دلیل
    دیگری استدلال غیر قرانی با استدلال و منطق

    این موارد را باید بررسی کنیم تا حکم واقعی قران را بفهمیم
    البته نباید فراموش کرد که استدلال در فهم قران هرگز جاش رو به نقل و روایات نباید بدهد چون روایات بدلیل نوع انتقال قابل اطمینان نیست
    استدلال عقلی برای شعور انسانها دلیلی قانع کننده است
    البته استدلال قرانی توام با عقل و منطق برای مسلمانان راهی ساده تر است
    برای کافران البته استدلال منطقی مفید است گرچه راهی سخت و دشوار تا رسیدن به فهم واقعی قران است
    ویرایش توسط مزمل : ۱۳۹۰/۰۶/۰۸ در ساعت ۱۵:۵۵
    ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ مَا أَنتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ ﴿۲﴾ وَإِنَّ لَكَ لَأَجْرًا غَيْرَ مَمْنُونٍ ﴿۳﴾


    وَكَذَلِكَ أَنزَلْنَاهُ حُكْمًا عَرَبِيًّا وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ مَا جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ وَاقٍ ﴿۳۷﴾







  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    نوشته
    1,230
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 23 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    22



    نقل قول نوشته اصلی توسط majid.1444@gmail.com نمایش پست
    در مورد حرف شما که گفتید: باید بگم که اگه اون مرد قاتل گناهی کرده ،تقصیر زن و بچه هاش چیه؟!
    سلام

    این مطلب شما اصلا منطقی نیست .فرض کنید مردی مرد دیگری را به قتل می رساند . در این صورت ایا قاتل
    زن و فرزند ندارد ؟ پس چرا اینجا به خانواده قاتل مبلغی نمی دهد ؟ اگر مساله خانواده قاتل مطرح است
    پس اینجا چه می شود ؟

    همچنین مساله نصف بودن دیه زن در قران فکر نکنم امده باشد .چون فرق دیگر اسلام دیه را برابر می دانند و فقط
    شیعه ان را نصف می داند
    به نام الله.......به یاد الله .......برای الله

    بیا تا ما فلک راسقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم


  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    958
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 روز 3 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط اشک خدا نمایش پست
    سلام

    این مطلب شما اصلا منطقی نیست .فرض کنید مردی مرد دیگری را به قتل می رساند . در این صورت ایا قاتل
    زن و فرزند ندارد ؟ پس چرا اینجا به خانواده قاتل مبلغی نمی دهد ؟ اگر مساله خانواده قاتل مطرح است
    پس اینجا چه می شود ؟

    همچنین مساله نصف بودن دیه زن در قران فکر نکنم امده باشد .چون فرق دیگر اسلام دیه را برابر می دانند و فقط
    شیعه ان را نصف می داند
    بسم الله الرحمن الرحیم
    این اشکال وارد است وقتی مردی توسط مرد دیگر کشته می شود و قصاص اجرا می شود و شرایط بصورتی باشد که هر دو مرد زن و بچه داشته باشند در این صورت دو خانواده بدون سرپرست می شوند خانواده مقتول و خانواده قاتل

    در حالی که به هیچکدام از خانواده ها دیه پرداخت نمی شود و می دانیم که دیه جای گزین قصاص است و چون قصاص صورت می گیرد هر دو خانواده چیزی دریافت نمی کنند
    در حالی که وقتی زنی توسط مردی کشته می شود

    و مرد قاتل قصاص می شود تنها یک خانواده قاتل بی سر پرست می شود
    لذا این تفسیر که خدا دستور داده است که نصف دیه جان یک مرد پرداخت شود تا مرد قاتل کشته شود نمی تواند صحیح باشد

    با این حساب قانون قصاص فعلی در مورد حکم قصاص مردی که زنی را کشته است بر خلاف منظور خدا است

    حال باید بررسی کنیم چه تفسیری آیه را پوشش کامل می دهد

    ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ مَا أَنتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ ﴿۲﴾ وَإِنَّ لَكَ لَأَجْرًا غَيْرَ مَمْنُونٍ ﴿۳﴾


    وَكَذَلِكَ أَنزَلْنَاهُ حُكْمًا عَرَبِيًّا وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ مَا جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ وَاقٍ ﴿۳۷﴾







  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    958
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 روز 3 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم
    به آیه قصاص یار دیگر توجه می کنیم
    جمله اول قصاص را بطور کلی در قتل واجب کرده است یعنی مانند نماز واجب است و قاتل باید کشته شود چه زن باشد چه مرد چه عبد باشد چه آزاد
    در بخش بعدی آیات می پردازد به تفاوت ها
    می دانیم که حکم واقعی حکمی است که فرد تمام شرایط را بداند نمی توان همه را با یک چوب راند و باید با توجه به تفاوتها نظر داد و این نظر باید منطقی باشد و منطق ان را نقض نکند مثلا این که بگوییم چون مرد قاتل زن خانواده دارد نصف دیه را باید به خانواده قاتل بدهیم تا مرد قاتل قصاص شود این حرف دارای ایراد منطقی است چون دلیل مجید 1444 این بود که خانواده مرد دخالتی در قتل نداشته اند و نیاز به مخارجات روز مره دارندهمین دلیل در مورد قتل مرد توسط مرد قاتل ضربدر 2 وجود دارد همه قاتل هم مقتول خانواده دارند
    به این وضعیت می گوییم دلیل اشکال منطقی دارد
    این که سخن خداست حرف نزن این خود اشکال دارد چون ما حق نداریم یکی از راههای تولید علم که بحث و گفتگو است را با روشی غیر علمی و ناشناخته و موهوم سد کنیم
    در مورد رموزات قران و متشابهات می توانندبگویند این متشابه است یا رمز است
    مثلا می گوییم قصاص متشابه است در این صورت نمی توانید قطعا بگویید حکم قصاص که اجرا می شود صحیح است
    ممکن است گفته شود قصاص متشابه است پیامبر تاویل کرده است این هم درست نیست چون روند تاویل یا تبیین تفسیر و توضیح و شرح منطقی برای مردم است نه جملات کوتاه
    همین ایراد بر احکام وارد است که احکام فلسفه حکم را بیان نمی کنند فقط به مردم می گویند این حلال است و آن حرام است بدون این که فلسفه حلال و حرام را بیان کنند علت عدم بیان فلسفه حلال و حرام نیز به این علت است که نمی دانند و یک علت دیگرش هم این است که یک شخصی که تصمیم می گیرد درس دین را یاد بگیرد همان را یاد می گیرد که یادش می دهند او محقق و دانش پژوه نیست
    دانش پژوه شخصی است که علوم موجود را زیر و بالا می کند و اصلاح انجام می ده در حالی که با روش موجود در مراکز علوم دینی راه اصلاح در دین بسته است نه این که فرد بخواهد اصلاح کند در این مراکز فرد جوری تربیت می شود که به مرحله اصلاح نمی رسد مغزش پلمپ می شود.
    روحانی به درجات عالیه هم می رسد شبیه یک یک هارد دیسک است تمام علوم موجود را در خود ضبط کرده است
    در حالی که قران کتابی علمی است نه علمی که فقط بشود حفظ کرد بلکه علمی با قابلیت بحث و مجادله
    مثلا در قصاص زن را در برابر زن اعدام می کنند و در ایه چیزی به نام پس مرد و زن اگر یکدیگر را کشتند چه باید کرد
    علت عدم درج تمام مطلب برای این بوده که قران کتابی تقلیدی نیست بلکه تحقیقی است
    خدا به بخش تفکر نیز توجه داشته و اگر قران فقط دستوری بود بخش تفکر و تعقل تعطیل می شد
    قران و حدیث با هم یعنی تفکر و تعقل بحث و اصلاحات و تولید علم تعطیل

    تبیین قرآن نیز با استدلال و منطق است علت عدم تبیین توسط خدا نیز مهم است اگر خدا قران را تبیین می کرد راه بحث بسته می شد
    تبیین را به عهده رسول گذاشت تا راه بحث باز بماند
    البته اگر خدا قران را خود تبیین می کرد راه مجادله با خدا از جانب کفار بسته نبود چنانکه همین الان کفار با خود قران مجادله می کنند ولی مسلمانان در ایات بحثی ندارند در تفسیر و تاویل ایات با هم اختلاف دارند
    قران کتابی است که راه بحث را برای تمام مردم چه مسلمان و چه غیره باز گذاشته است
    علت هم این است که هدف خدا که رشد مردم بوده است تنها از این طریق ممکن است چون این گونه بودن مانند رفتن در راه است
    ممکن است سالها راننده ای مسافری را جابجا کند اما حس رانندگی وقتی دست میده که انسان خودش رانندگی کند
    فایده بحث همینه وقتی بحث می شود نقاط ضعف منطق و استدلال طرفین و نقاط قوتشان معلوم می شود
    ویرایش توسط مزمل : ۱۳۹۰/۰۶/۰۹ در ساعت ۱۳:۰۹
    ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ مَا أَنتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ ﴿۲﴾ وَإِنَّ لَكَ لَأَجْرًا غَيْرَ مَمْنُونٍ ﴿۳﴾


    وَكَذَلِكَ أَنزَلْنَاهُ حُكْمًا عَرَبِيًّا وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ مَا جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ وَاقٍ ﴿۳۷﴾







  12. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    375
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    9



    خانواده مقتول زن هم یا باید از حقش بگذره و بذاره قاتل راست راست بگرده یا باید پول دیه رو بده(اگه داشته باشه!)
    این انصافه خانواده ای که بهش فشار وارد شده، مبلغی رو هم پرداخت کنه؟؟؟! اگر خدای ناکرده برادر شما کشته بشه بیشتر ناراحت میشید یا اینکه خواهر مظلوم شما بدست یک ..غول مظلومانه زیرلگدها یا ضربات چاقوش کشته بشه؟؟کدومش حس غیرتتون رو بیشتر برمی انگیزه؟؟ ایا عصبانیتون نمیکنه که باید در این شرایط پول دیه اون قاتل رو پرداخت کنین ورگنه قصاص بی قصاص!
    فرض کنید دختر یا همسر یا مادر خانواده شما از بین رفته و ضربات و پیامدهای بعدی زیادی به خانواده تا ابد وارد کرده ،در این صورت باید فکر زن و بچه احتمالی قاتل مرد باشید؟؟؟چه کسی فکر ضربه وارد شده به خانواده شما است؟
    من خیلی از دوستان یا فامیل رو دیدم که پدرشون رو از دست دادن ولی حتی در حال عزا اظهار میکردن که اگه مادرشون رو بجای پدرشون از دست داده بودن ضربه بیشتری میخوردن


    حادثه روی پل مدیریت و اون قاتل جانی رو بیاد دارید؟
    آیا میتونیم چنین فرد روانی و خطرناکی رو ازاد بذاریم ؟؟

    خیلی تاسف باره که خانواده مهسا برای قصاص قاتل فرند مظلومشون باید پول دیه اون جانی رو به خانواده بیخیالش بدن!!!در صورتی که اون پسر جانی هیچ نقش اقتصادی در خانوادش نداشته
    حالا این به کنار،چرا دیه یک زن شاغل سرپرست خانواده از دیه یک پسر شش ماهه کمتره؟؟؟؟
    خواهش میکنم اینجا دیگه دلیل اقتصادی نیارید، .واضحه که نصف بودن دیه یا عدم قصاص قاتل مرد در برابر مقتول زن،ناشی از تفکر کم انگاری ارزش زن و نصف پنداشتن وجود انسانی او نسبت به جنس مذکر است!
       
    (البته قبول دارم که کمتر بودن دیه زن و گذر زمان دست به دست هم دادند تا این حکم صحیح و مناسب زمان قدیم،کم کم تحریف بشه و این تفکر به وجود بیاد که واقعا انسانیت زن نصف مرده ،این باعث شد تا حکم کمتر بودن دیه زن به احکام دیگه مثل قصاص کلیت داده بشه و حالا کار اسلام ستیزان برای سواستفاده از این نوع احکام غیرقرانی جهت بدنام کردن اسلام،آسانتر شده)

    لطفا به اسلام ستیزانی که ارزش زن در اسلام رو کم عنوان میکنند ایراد نگیرید چون اولین عامل تحریف دین خدا و معارف قرآن،خود شما هستید(لطفا نظرم رو حذف نکنید،از چی میترسید؟؟چرا نظر قبلم درباره قصاص قاتل مرد رو حذف کردید؟؟)


    اگر خانواده ای پول دیه برای قصاص قاتل دخترشون رو نداشته باشن بدن،و وقتی به خاطر این مسئله قاتل بعد مدتی آزاد میشه و براحتی به زندگیش ادامه میده،میشه اسمش رو بذاریم عدالت؟؟(عدالت به قیمت از دست رفتن امنیت!)
    اینجا یک خانواده که هیچ خیلی از افراد اجتماع در معرض خطر این قاتل جانی که مظلوم کشی کرده،قرار میگیرند
    مردی که یک زن از خانواده ای دیگر رو میکشه مسلما جانیه،یا برای امنیت اجتماع خطر بزرگی محسوب میشه که متاسفانه این موارد مورد توجه قانونگذار قرار نگرفته

    سر نصف بودن دیه زن تا حدی میشه بحث کرد،اما عدم اجرای عدالت در مورد قصاص قاتل مقتوله،به هیچ وجه قابل پذیرش نیست
    ویرایش توسط منتقد کوچولو : ۱۳۹۰/۰۶/۰۹ در ساعت ۲۳:۲۱
    فاما الیتیم فلا تقهر و اما السائل فلا تنهر


  13. تشکرها 2


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود