جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ُ::::::::{{{{{{درخواست همکاری اماده ای پس بسم الله}}}}}}:::::::

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    1,389
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 8 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    107

    ُ::::::::{{{{{{درخواست همکاری اماده ای پس بسم الله}}}}}}:::::::




    در قسمت تفسیرا سوره احزاب یه گروه تشکیل دهیم به اسم (.........)انتخاب با شما

    نوع فعالیتها عبارتند از :

    1- ارسال مطالب از تفاسیر مختلف تفسیر اسان، هدایت ، مکارم شیرازی ،بیان السعاده و غیره.....
    و نکات و پیامهای ایه

    2 - قرار دادن صوت از استاد...... از همان ایه

    3- استفاده از خلاقیتهای خود (به نظر شما برای اینکه خواننده را مجذوب صفحه کنیم چه ابتکاری باید صورت گیرد)

    4 - طرح سوال

    5 - انتخاب بهترین مدیر ( در گروه از کاربری که بیشترین کارایی رو داشته درخواست میشود برای مدیریت جدید )

    6 - اهداء جوایز به بهترین کاربر
    ( البته بهترین اجرو پاداش نزد خداست )
    دربرابر این جوایز کوچک که قابل مقایسه نیست

    پس یاعلی رو بگید......

    ویرایش توسط زینب_الگوی صبر : ۱۳۸۸/۰۵/۲۰ در ساعت ۰۹:۴۷ دلیل: جلوه موضوع اصلی


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    395
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    25
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام
    صداي اشنا نگفتي هر روز چند تعداد آيه بايد باشه ؟
    هر روز يا روزهاي خواص؟
    صفحه آرايي بايد رنگي باشه همراه با كادر زيبا البته دختر پسند نباشه منظورم سنگين و رنگين باشه
    جوايز منظورت همون كادويي هست كه از شكلكها مياوريم


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    637
    تشکر:
    1
    حضور
    11 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    41



    نقل قول نوشته اصلی توسط صدای اشنا نمایش پست
    در قسمت تفسیرا سوره احزاب یه گروه تشکیل دهیم به اسم (.........)انتخاب با شما

    نوع فعالیتها عبارتند از :

    1- ارسال مطالب از تفاسیر مختلف تفسیر اسان، هدایت ، مکارم شیرازی ،بیان السعاده و غیره.....
    و نکات و پیامهای ایه

    2 - قرار دادن صوت از استاد...... از همان ایه

    3- استفاده از خلاقیتهای خود (به نظر شما برای اینکه خواننده را مجذوب صفحه کنیم چه ابتکاری باید صورت گیرد)

    4 - طرح سوال

    5 - انتخاب بهترین مدیر ( در گروه از کاربری که بیشترین کارایی رو داشته درخواست میشود برای مدیریت جدید )

    6 - اهداء جوایز به بهترین کاربر ( البته بهترین اجرو پاداش نزد خداست )
    دربرابر این جوایز کوچک که قابل مقایسه نیست

    پس یاعلی رو بگید......
    سلام به دوستان قرآنی و تشکر ویژه از طرح جالبی که در آن از ابتکار دعوت عمومی استفاده کردید.


    در پناه قرآن همیشه سر زنده و سر بلند باشید

    لا یستیقن القلب أن الحق باطل ابدا
    و لا یستیقن أن الباطل حق أبدا

    قلب هیچ وقت یقین به حق بودن باطل و یا باطل بودن
    حق نمی نماید امام صادق علیه السلام

    *************
    و السلام علي من اتبع الهدى
    و درود بر هر آنكه ( بدون تعصب) به دنبال حق است و پذيراى آن سوره طه / آیه 47




  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    1,389
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 8 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    107



    نقل قول نوشته اصلی توسط سهيل نمایش پست
    با سلام
    صداي اشنا نگفتي هر روز چند تعداد آيه بايد باشه ؟
    هر روز يا روزهاي خواص؟
    صفحه آرايي بايد رنگي باشه همراه با كادر زيبا البته دختر پسند نباشه منظورم سنگين و رنگين باشه
    جوايز منظورت همون كادويي هست كه از شكلكها مياوريم


    به نظر من سه روزی یه ایه ما که نمیخواهیم سریع پیش بریم باید قدری در ایات تامل کرد تا نظر دیگر عزیزان چی باشه به این خاطر که دیگران فرصت سوال کردن و یا جواب دادن داشته باشند یعنی باید منتظر مخاطب بود تا سوال خود را در خصوص همون ایه مطرح کنه


    صفحه ارایی هم بستگی به خودتون داره باید اجرا بشه تا بتوانیم نظر دهیم سلیقه ها متفاوت هست اینم بر میگرده به نظر گروه تا گروه تشکیل بشه



    جوایز هم هستیم خدمتتون انشاالله شما یا علی رو بگید اونم به چشم
    نه شامل شکلکا که نمیشه این شکلکا فقط روی روان ادم تاثیر گذارند
    انشاالله با جناب مدیر عسکری هماهنگ میشه


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    1,389
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 8 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    107



    بسم الله الرحمان الرحیم
    به نام خداوند بخشنده مهربان
    خدایا به امید تو

    اولین کسی که وارد گروه شد خانم عاشقی بزرگوار

    دومین بزرگوار....

    سومین بزرگوار....

    چهارمین بزرگوار....

    پنجمین بزرگوار.......

    ......


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    133
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 روز 15 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    ﴿ سورة الاحزاب ﴾

    بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

    يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ اتَّقِ اللَّـهَ وَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِينَ ۗ إِنَّ اللَّـهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا ﴿1﴾ وَاتَّبِعْ مَا يُوحَىٰ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ ۚ إِنَّ اللَّـهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرًا ﴿2﴾ وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّـهِ ۚ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ وَكِيلًا ﴿3﴾


    اي خبرگير (كه قبلاًخبر آيات37 و 48را به وحي غير قرآني دريافت داشته) از الله بترس! و از كافران و منافقان اطاعت نكن! يقينًا (فقط) الله شايسته است (به طور مطلق) دانا و حكيم باشد. و (فقط) از آنچه از پروردگارت به تو وحي مي شود، فرمانبرداري كن! يقينًا به آنچه (شما شنوندگان و مطالعه گنندگان قرآن در عكس العمل به وحي) عمل مي كنيد، (فقط) الله شايسته است (به طور مطلق) آگاه و مطلع باشد و (فقط) بر الله تكيه و اعتماد كن! و تسليم شو! و الله وكیلی كافي است.


    مَّا جَعَلَ اللَّـهُ لِرَجُلٍ مِّن قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ ۚ وَمَا جَعَلَ أَزْوَاجَكُمُ اللَّائِي تُظَاهِرُونَ مِنْهُنَّ أُمَّهَاتِكُمْ ۚ وَمَا جَعَلَ أَدْعِيَاءَكُمْ أَبْنَاءَكُمْ ۚ ذَٰلِكُمْ قَوْلُكُم بِأَفْوَاهِكُمْ ۖ وَاللَّـهُ يَقُولُ الْحَقَّ وَهُوَ يَهْدِي السَّبِيلَ ﴿4﴾


    الله براي شخصي دو قلب در درونش قرار نداده است. [استعاره ای بر دو دلی نسبت به فرامين الله « نحل : 51، هود : 5 »، « انعام : 103، نساء : 108، بقره : 14، ممتحنه : 1 »] و همسرانتان، آن هائي كه از آنان پشت (ظهار) مي كنيد، مادرانتان قرار نداده است. « بقره : 226، مجادله : 1-5 » و پسر خوانده هايتان را فرزندان شما قرار نداده است. آن، سخن شما (مورد انتقاد بر دو دلی) به زبان شما است و الله (قول) حق را مي گويد و الله به راه (راست، قرآن) هدايت مي كند.


    ادْعُوهُمْ لِآبَائِهِمْ هُوَ أَقْسَطُ عِندَ اللَّـهِ ۚ فَإِن لَّمْ تَعْلَمُوا آبَاءَهُمْ فَإِخْوَانُكُمْ فِي الدِّينِ وَمَوَالِيكُمْ ۚ وَلَيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ فِيمَا أَخْطَأْتُم بِهِ وَلَـٰكِن مَّا تَعَمَّدَتْ قُلُوبُكُمْ ۚ وَكَانَ اللَّـهُ غَفُورًا رَّحِيمًا ﴿5﴾

    ايشان را به پدرانشان بخوانيد! آن، در نزد الله راست تر و بهتر است. پس، اگر پدرانشان را نمي شناسيد، پس، برادران شما در دينند و دوستانتانند و بر شما گناهي نيست، در آنچه در آن به خطا رفته ايد و لكن آنچه قلبتان به عمد قصد كرده باشد
    بقره : 225 » و (فقط) الله شايسته گناه بخشي و مهرباني (نسبت به مؤمنين) است.


    النَّبِيُّ أَوْلَىٰ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنفُسِهِمْ ۖ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ ۗ وَأُولُو الْأَرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَىٰ بِبَعْضٍ فِي كِتَابِ اللَّـهِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُهَاجِرِينَ إِلَّا أَن تَفْعَلُوا إِلَىٰ أَوْلِيَائِكُم مَّعْرُوفًا ۚ كَانَ ذَٰلِكَ فِي الْكِتَابِ مَسْطُورًا ﴿6﴾


    گيرنده خبر
    (وحی، به سبب قرآن همراهش) سزاوارتر نسبت به مؤمنين از خودشان است و همسرانش (به سبب نزديکی به قرآن) « مادران مؤمنينند » و خويشاوندان ‌بعضشان نسبت به بعضي در كتاب الله (سوره نساء در باره ارث) از مؤمنين و مهاجرين سزاوارترند. مگر اينكه براي دوستانتان (زنان پيامبر و مهاجرين) به نيكوئي عمل كنيد. شايسته است آن در كتاب (وصيت شما) نوشته شود.

    1. اهل بيت (که فقط به پيغمبر و زنانش اطلاق شده « آيه 33 ») به خاطر مسؤليت حفاظت از امانت قرآن « نساء : 58 و 84، توبه : 120 » و به سبب وصف به « امهات المؤمنين » از آحاد مؤمنان نسبت به خودشان، سزاوارترند « محمد : 35، انفال : 70-74،‌ آل عمران : 139، نساء : 104، تحريم : 4 » و به فرمان آيه 53 به سبب شأن و منزلت قرآن هيچ يك از مؤمنان مطلقًا در ارتباطات اجتماعي اجازه نداشتند حتي همچون مادر با آنان رو در رو و طرف سخن شوند « احزاب : 32 و 53 و 55 » و اين سوره، افشاء كننده دروغ شيطان هاي منتشر كننده از قول زنان پيغمبر توسط مشمولان آيه مريم : 59 است كه حتي مرجفين مورد اشاره در « احزاب : 60 » نيز به آن دست نيافته بودند.
    2. قانون ارث و محرميت در سوره نساء و اولويت مهاجرين بر ساير مؤمنين در حكومت در آيات « انفال : 72-75 » است لذا عهده دار شدن نيكوئي نسبت به هر کس از جمله « امهات المؤمنين » و در هر شرايطي طبق قرار داد آيه « نساء : 33 و 36، نور : 22 » مکتوبِ وصيت نامهء واجب است. « بقره : 180، ، نساء : 10، مائده : 106-108 »



    وَإِذْ أَخَذْنَا مِنَ النَّبِيِّينَ مِيثَاقَهُمْ وَمِنكَ وَمِن نُّوحٍ وَإِبْرَاهِيمَ وَمُوسَىٰ وَعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ۖ وَأَخَذْنَا مِنْهُم مِّيثَاقًا غَلِيظًا ﴿7﴾

    و زماني، از گيرندگان وحي
    (انبياء) پيمانشان را گرفتيم و نيز از تو و از نوح و ابراهيم و موسي و عيسي ابن مريم و از ايشان ميثاق محكمي گرفتيم.
    [ميثاق پيامبران به برنامه آيات « شوري : 13 و 21، انبياء : 29 » و فرمان « وَرَتَّلْنَاهُ تَرْتِيلًا ، فرقان : 32 » و « وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا ، مزمل : 4 » بر تعهد رساندن مطلق کلام الله و لاغير با امنيت مطلق تحت حمايت و مراقبت برنامه حفاظتی « جن : 27 و 28، حج : 52 » و رعايت امانت مطلق است « نساء : 58 »، « بقره : 27، رعد : 25 » و در آيات مـحكم كه منبع نور آن خارج از زمين است « نور : 35 » هرگز پارگي و انفصامي نيست كه با كلام و نظريات اشخاص پيوند زده شود « آل عمران : 81 و 82 » و تعهد به « لا الاه الا الله، صافات : 35 » و يا « أَلاَّ تَتَّخِذُواْ مِن دُونِي وَكِيلاً ، اسراء : 2 » و « وَلاَ تَتَّبِعُواْ مِن دُونِهِ أَوْلِيَاء ، اعراف : 3 » و يا « فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا ، جن : 18 » بر « إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ (5) » و نگرفتن دستوري و نظر و منطق و فتوائی ديني از هيچ الاه، وكيل، ولي و صاحب اختياري و سخنگوئی به غير الله است « احزاب : 44-47 » و به گواهي آيه « انبياء : 27 » و به راهنمائي عبارت « وَأَخَذْنَا مِنْهُم مِّيثَاقًا غَلِيظًا » همه پيغمبران و از جمله پيغمبر اسلام به ميثاق خود به شدت عمل كرد، هرگز در پيشگاه مبارک کلام و آيات الله مطلقًا سخنی نگفته اند و در حضور كتاب كريم و عاليقدر و جاوداني قرآن، طبق تعريف صفت مثاني « زمر : 23 » و بر مبناي آيات و « وَهُوَ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ ، محمد : 2 » و آيات « بقره : 76، آل عمران : 3 و 4 و 95 » تمام نظر اشخاص (مانند اسماء جعلي بتان « نجم : 23 ») جعلي و دروغ و از اراجيف است. « اعراف : 172،‌ ‌نحل : 2، آل عمران : 81‌ »]

    لِّيَسْأَلَ الصَّادِقِينَ عَن صِدْقِهِمْ ۚ وَأَعَدَّ لِلْكَافِرِينَ عَذَابًا أَلِيمًا ﴿8﴾

    تا از راستگويان از راستيشان (
    در عكس العمل به وحي، در داوري ) بپرسد « اعراف : 6، فرقان : 17 و 18، قصص : 65، انعام : 130، زمر : 69، نحل : 56، عنكبوت : 13، مائده : 109 » و براي كافران عذاب دردناكي را فراهم كرده است.


    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّـهِ عَلَيْكُمْ إِذْ جَاءَتْكُمْ جُنُودٌ فَأَرْسَلْنَا عَلَيْهِمْ رِيحًا وَجُنُودًا لَّمْ تَرَوْهَا ۚ وَكَانَ اللَّـهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرًا ﴿9﴾

    اي كساني كه
    (به قرآن) ايمان آورده ايد! (برتحقق سوره عصر) نعمت الله برشما را، به ياد آوريد! در زماني كه لشكرياني به شما آمدند. پس، برعليه ايشان بادي و لشكرياني را فرستاديم كه آن را نديديد « آل عمران : 125 » و (فقط) الله شايسته است به آنچه (در عكس العمل به آيات) عمل مي كنيد (به طور مطلق) بينا باشد. « انعام : 103 »

    إِذْ جَاءُوكُم مِّن فَوْقِكُمْ وَمِنْ أَسْفَلَ مِنكُمْ وَإِذْ زَاغَتِ الْأَبْصَارُ وَبَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَنَاجِرَ وَتَظُنُّونَ بِاللَّـهِ الظُّنُونَا ﴿10﴾ هُنَالِكَ ابْتُلِيَ الْمُؤْمِنُونَ وَزُلْزِلُوا زِلْزَالًا شَدِيدًا ﴿11﴾

    (همان) زمان، از بالاي شما و از پائين تر از شما بر شما (به قصد حمله) آمده بودند و (همان) زمان، چشمان (کم ايمانان) مضطرب و به شک افتاد بود و قلب ها به حنجره ها رسيده بود و به بدگماني (شديدي) به (وعده)‌ الله بدگماني مي كرديد. در آنجا، مؤمنان آزموده شدند و به تزلزل شديدي متزلزل شدند. « عنكبوت : 2، بقره : 214 و 249 »

    وَإِذْ يَقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ مَّا وَعَدَنَا اللَّـهُ وَرَسُولُهُ إِلَّا غُرُورًا ﴿12﴾ وَإِذْ قَالَت طَّائِفَةٌ مِّنْهُمْ يَا أَهْلَ يَثْرِبَ لَا مُقَامَ لَكُمْ فَارْجِعُوا ۚ وَيَسْتَأْذِنُ فَرِيقٌ مِّنْهُمُ النَّبِيَّ يَقُولُونَ إِنَّ بُيُوتَنَا عَوْرَةٌ وَمَا هِيَ بِعَوْرَةٍ ۖ إِن يُرِيدُونَ إِلَّا فِرَارًا ﴿13﴾

    و
    (همان) زمان منافقان و كساني كه مرضي در قلبشان است (در درون خود)‌ مي گفتند، الله و رسولش جز دروغ و اباطيل به ما وعده ندادند. « انفال : 49 » و (همان) زمان، گروهي از ايشان (منافقان) گفتند، اي اهل يثرب! جای اقامتی براي شما نيست.‌ پس، برگرديد! و گروهي از ايشان از نبي اجازه مي گرفتند « توبه : 45 » و مي گفتند، در خانه هايمان رخنه اي است و در آن خانه ها رخنه اي نبود، جز فرار‌ (از جنگ « مائده : 24 ») را نمي خواستند.

    وَلَوْ دُخِلَتْ عَلَيْهِم مِّنْ أَقْطَارِهَا ثُمَّ سُئِلُوا الْفِتْنَةَ لَآتَوْهَا وَمَا تَلَبَّثُوا بِهَا إِلَّا يَسِيرًا ﴿14

    و اگر
    (كافران) بر ايشان از اطراف يثرب وارد مي شدند. سپس، به فتنه اي (برعليه مؤمنان) مورد درخواست قرار مي گرفتند، آن را انجام مي دادند. و به فتنه (نيز) جز به (كار) آساني توقف نمي كردند.

    وَلَقَدْ كَانُوا عَاهَدُوا اللَّـهَ مِن قَبْلُ لَا يُوَلُّونَ الْأَدْبَارَ ۚ وَكَانَ عَهْدُ اللَّـهِ مَسْئُولًا ﴿15﴾

    و يقينًا از قبل با الله عهد بسته بودند كه به پشت بر نگردند و پيمانِ الله شايسته مسئوليت است. « انفال : 15 و 16 »

    قُل لَّن يَنفَعَكُمُ الْفِرَارُ إِن فَرَرْتُم مِّنَ الْمَوْتِ أَوِ الْقَتْلِ وَإِذًا لَّا تُمَتَّعُونَ إِلَّا قَلِيلًا ﴿16﴾ قُلْ مَن ذَا الَّذِي يَعْصِمُكُم مِّنَ اللَّـهِ إِنْ أَرَادَ بِكُمْ سُوءًا أَوْ أَرَادَ بِكُمْ رَحْمَةً ۚ وَلَا يَجِدُونَ لَهُم مِّن دُونِ اللَّـهِ وَلِيًّا وَلَا نَصِيرًا ﴿17﴾ قَدْ يَعْلَمُ اللَّـهُ الْمُعَوِّقِينَ مِنكُمْ وَالْقَائِلِينَ لِإِخْوَانِهِمْ هَلُمَّ إِلَيْنَا ۖ وَلَا يَأْتُونَ الْبَأْسَ إِلَّا قَلِيلًا ﴿18﴾)

    بگو! هرگز فرار به شما فايده اي ندهد اگر از مرگ يا قتل فرار كنيد و در آن صورت جز اندكي
    (اجل مقرر) بهره (دنيائي) نمي بريد. بگو! چه كسي صاحب (اختياري) است. (همان) كسي كه شما را از (عذاب يارحمت) الله باز دارد؟ اگر الله براي شما بدي بخواهد؟ يا براي شما رحمتي بخواهد؟ و برايشان به غير الله دوستي و ياوري نمي يابند.« فاطر : 2، انبياء : 42» يقينًا الله باز دارندگان و ممانعت كنندگان (از جنگ) از (بين) شما و گويندگان به برادرانشان ” ‌به سوي ما بيائيد! “ را مي شناسد و جز اندكي به جنگ نمي آيند.

    أَشِحَّةً عَلَيْكُمْ ۖ فَإِذَا جَاءَ الْخَوْفُ رَأَيْتَهُمْ يَنظُرُونَ إِلَيْكَ تَدُورُ أَعْيُنُهُمْ كَالَّذِي يُغْشَىٰ عَلَيْهِ مِنَ الْمَوْتِ ۖ فَإِذَا ذَهَبَ الْخَوْفُ سَلَقُوكُم بِأَلْسِنَةٍ حِدَادٍ أَشِحَّةً عَلَى الْخَيْرِ ۚ أُولَـٰئِكَ لَمْ يُؤْمِنُوا فَأَحْبَطَ اللَّـهُ أَعْمَالَهُمْ ۚ وَكَانَ ذَٰلِكَ عَلَى اللَّـهِ يَسِيرًا ﴿19﴾

    بخيلاني بر عليه شما. پس، زماني كه جنگ پيش آمد، ايشان را مي ديدی به تو
    (چنان) مي نگريستند كه چشمانشان (بيرون زده از حدقه) مي گردد. همچو كسي كه از مرگ بر او بي هوشي رسيده است. « كَأَنَّمَا يُسَاقُونَ إِلَى الْمَوْتِ وَهُمْ يَنظُرُونَ ، انفال : 6 » پس، همين كه جنگ از بين رفت، با زباني نيشدار شما را آزار مي دادند. بخيلاني بر عليه نيكوئی (قرآن) آنان ايمان نياورده اند. پس، الله اعمالشان را ضايع كرده است و آن بر الله آسان است .« منافقون : 8، ممتحنه : 2، توبه : 38-58 و 61-69 و 74-87 »
    ویرایش توسط عبد : ۱۳۹۲/۰۷/۱۹ در ساعت ۱۳:۰۰ دلیل: تغير فونت


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    133
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 روز 15 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    ادامه سوره مبارکه احزاب :

    يَحْسَبُونَ الْأَحْزَابَ لَمْ يَذْهَبُوا ۖ وَإِن يَأْتِ الْأَحْزَابُ يَوَدُّوا لَوْ أَنَّهُم بَادُونَ فِي الْأَعْرَابِ يَسْأَلُونَ عَنْ أَنبَائِكُمْ ۖ وَلَوْ كَانُوا فِيكُم مَّا قَاتَلُوا إِلَّا قَلِيلًا ﴿20﴾

    احزاب را گمان مي بردند، كه هنوز نرفته اند و اگر احزاب مي آمدند دوست داشتند كه باديه نشيناني در (ميان) اعراب (بياباني) باشند، از خبرهاي شما جويا مي شدند و اگر (هم) در بين شما مي بودند، جز كمي نمي جنگيدند. (احزاب شامل گروههاي پيرو منكرين و مشركين مكه وغطفان و كنانه و بني اسد و مزدوران بدوي و حبشيان و يهوديان بني قريظه)

    لَّقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّـهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُو اللَّـهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّـهَ كَثِيرًا ﴿21

    يقينًا براي شما در رسول الله (بربندگی مطلق هر فرمان پروردگار«به وحی») نمونه پيروي و اقتداء نيكوئي است، براي هركس كه شايسته است به الله و آخرت اميدوار باشد و (آيات) الله را زياد ياد كرده است.

    1. در اين زمان، « رسول الله » بر عبوديت و تسليم مطلق به آيات الله، و گذراندن آزمون های احتصاصی شبيه ابراهيم « بقره : 124، ممتحنه : 4 ») پيشتاز مؤمنان، الگو و اقتداء نيكوئي، براي هر ملحقي در تعبد و استعانت مطلق به آيات الله و حکيم به حكمت هاي الله بدون نظری در پيشگاه مبارک کلام الله است. « جمعه : 2، زمر : 11 و 12 » ،« نجم : 23 و 27، رعد : 33، يونس : 28 »، « انعام : 159 »، « شوري : 21 و انبياء : 27 »
    2. « وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيراً » معادل آيه « اسراء : 80 » فرماني بر يادآوري هميشگي نماز و اطاعت محض و مطلق از كلام الله مجيد است، شبيه استعاره « لباس تقوي »، « اعراف : 26 و 31 »، « بقره : 27 و 256 »، « انعام : 79 »


    وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَـٰذَا مَا وَعَدَنَا اللَّـهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّـهُ وَرَسُولُهُ ۚ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِيمَانًا وَتَسْلِيمًا ﴿22

    و همين كه مؤمنان، احزاب (گروه هاي پيرو اشخاص مخالف پيغمبر) را ديدند، گفتند، اين است آنچه الله و رسولش به ما وعده دادند و الله و رسولش راست گفته اند. و جز ايمان و فرمانبرداري بر ايشان نيفزود. « مدثر : 31، انفال : 63، آل عمران : 103، نساء : 70 ، توبه : 71، مائده : 16 »

    مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّـهَ عَلَيْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا ﴿23﴾

    از (بين) مؤمنين، اشخاصين (اعم از زن و مرد) هستند كه بر آنچه بر آن با الله عهد بستند راست آوردند. پس، از (بين) ايشان كساني مردند و از (بين) ايشان كساني انتظار مي كشند « آل عمران : 170 » و (عهدبا الله را) به تبديلی، تبديل نكردند. « طُوبَى لَهُمْ »
    [طبق آيات « غافر : 40، نحل : 97، آل عمران : 195، نساء : 124، احزاب : 35 » عبارت « مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ » شامل « مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَى » است.« انفال : 63، آل عمران : 103، نساء : 70، حديد : 18، توبه : 71، حجرات : 7 و 8 و 13، مائده : 16 و 35 »]

    لِّيَجْزِيَ اللَّـهُ الصَّادِقِينَ بِصِدْقِهِمْ وَيُعَذِّبَ الْمُنَافِقِينَ إِن شَاءَ أَوْ يَتُوبَ عَلَيْهِمْ ۚ إِنَّ اللَّـهَ كَانَ غَفُورًا رَّحِيمًا ﴿24﴾

    تا الله راستگويان را به راستيشان پاداش دهد و منافقين را اگر بخواهد عذاب كند. يا بر ايشان توبه پذيرد. يقينًا الله گناه بخش و مهربان است.

    وَرَدَّ اللَّـهُ الَّذِينَ كَفَرُوا بِغَيْظِهِمْ لَمْ يَنَالُوا خَيْرًا ۚ وَكَفَى اللَّـهُ الْمُؤْمِنِينَ الْقِتَالَ ۚ وَكَانَ اللَّـهُ قَوِيًّا عَزِيزًا ﴿25﴾


    و الله كساني را كه (به قرآن) كفران مي كردند، با خشمشان باز گردانْد. به خيري (هدفی) دست نيافتند. « غافر : 10، نساء : 84، احزاب : 9 » و (ياري)‌ الله به مؤمنين در جنگ (احزاب) كافي بود و الله (به طور مطلق) قوي و غالبِ قدرتمند است.

    وَأَنزَلَ الَّذِينَ ظَاهَرُوهُم مِّنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مِن صَيَاصِيهِمْ وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ فَرِيقًا تَقْتُلُونَ وَتَأْسِرُونَ فَرِيقًا ﴿26﴾

    و كساني كه به ايشان (در جنگ احزاب) از (بين) اهل كتاب (اصطلاحي) ياري مي دادند (الله) از قلعه هايشان فرود آورد و در قلبشان ترس (از مومنان) افکند (توسط ملائکه) گروهي را مي كشتيد و گروهي را اسير مي كرديد.
    [اشاره به عذاب قوم بنـي قريظهء عهد شكن است بعد از جنگ احزاب، مانند عذاب قوم بني نضير عهد شكن مورد اشاره
    « حشر : 2-7 و انفال : 57، تحريم : 9 »]


    وَأَوْرَثَكُمْ أَرْضَهُمْ وَدِيَارَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ وَأَرْضًا لَّمْ تَطَئُوهَا ۚ وَكَانَ اللَّـهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرًا ﴿27﴾

    و (الله) زمين هايشان و موطنشان و اموالشان و زميني را كه در آن گام ننهاديد (نتاختيد، توسط ملائکه) براي شما ميراثي قرار داد و الله بر هر تقديري (به طور مطلق) توانا است.

    ویرایش توسط عبد : ۱۳۹۲/۰۷/۱۹ در ساعت ۱۳:۰۳

  9. تشکر


  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    133
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 روز 15 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    ادامه سوره مبارکه احزاب :

    يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ إِن كُنتُنَّ تُرِدْنَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا وَزِينَتَهَا فَتَعَالَيْنَ أُمَتِّعْكُنَّ وَأُسَرِّحْكُنَّ سَرَاحًا جَمِيلًا ﴿28﴾

    اي گيرندهء وحي!
    (كه قبلا خبرآيه را به وحي غير قرآني دريافت كرده) به همسرانت بگو! اگر (به سبب اجرای فرمان « وَتَبَتَّلْ إِلَيْهِ تَبْتِيلًا ، فَإِذَا فَرَغْتَ فَانصَبْ وَ إِلَى رَبِّكَ فَارْغَبْ ، شرح : 8 » توسط پيامبر) زندگاني دنيا و زينت آن را مي خواهيد پس، بيائيد! تا شما را‌ برخوردار سازم و تا شما را به طلاق نيكوئي طلاق دهم .

    وَإِن كُنتُنَّ تُرِدْنَ اللَّـهَ وَرَسُولَهُ وَالدَّارَ الْآخِرَةَ فَإِنَّ اللَّـهَ أَعَدَّ لِلْمُحْسِنَاتِ مِنكُنَّ أَجْرًا عَظِيمًا ﴿29﴾

    و اگرشايسته ايد كه (راه) الله و رسولش و خانه آخرت را بخواهيد، پس، يقينًا الله است كه براي نيكوكاران از شما (به درجات هريك) اجر بزرگي را فراهم كرده است.


    [ به لطف عطاياي الله به پيامبر طبق آيه « وَوَجَدَكَ عَائِلًا فَأَغْنَى ، ضحی : 8 » همسران پيغمبر كمبود رزق و روزي نداشتند (به طوري كه تأديه زكات به آنان فرمان داده شده « آيه 33 ») و به فرمان « وَتَبَتَّلْ إِلَيْهِ تَبْتِيلًا ، مزمل : 8، فَإِذَا فَرَغْتَ فَانصَبْ وَ إِلَى رَبِّكَ فَارْغَبْ ، شرح : 8 ، حجر : 88، كهف : 28، فرقان : 52 » پيامبر بر اجراي مطلق رسالت الله، با بريدن از هر مانع دنيائی، مورد اشاره آيه آل عمران : 14در تمام لحظات زندگی، همّ خود را صرف برنامه شبانه روزي آيات مزمل : 1-8 و 20 نموده، لذا اخطار آيه در ارتباط با هر توقعي لطمه زننده به اجراي پيام رساني است و چون پيامبر با تعليم از اولين آيات وحي « مدثر : 4 » مي بايست همواره و در هر لحظه از شبانه روز (غير از زمان خواب مقرر اجباري بعد از نماز عشاء تا كمي قبل يا بعد نيمه شب) و بدون اطلاع قبلي در انتظار دريافت وحي از جبريل در حال آماده باش باشد، لذا الزامًا مي بايست از هر عملی بازدارنده احرای مإموريت به طور مطلق مي بريد « وَتَبَتَّلْ إِلَيْهِ تَبْتِيلًا »(شبیه ممنوعيت مباشرت با زنان در عاكف شدن مؤمنان در مساجد « بقره : 187 » يا ممنوعيت « رفث يا نزديكي » در حج) و حسب امر از اول بعثت تا زمان مرگ و از حدود نيمه هاي شب تا صبح به همراه حواريون سابقونِ پيشتاز براي مطالعه قرآن بيدار بوده و نيز در تمام روز براي ابلاغ وحي به آحاد مردم ام القراء و حول آن « انعام : 92 » تلاش مجدانه نموده، تا پيشتازترين مؤمن به فهم قرآن « طه : 114 » و مفتخر به دست يابي كسب مقام محمود و اسوه حسنه شد. « اسراء : 79، فرقان :10 و يونس : 61-64، احزاب : 21 »

    يَا نِسَاءَ النَّبِيِّ مَن يَأْتِ مِنكُنَّ بِفَاحِشَةٍ مُّبَيِّنَةٍ يُضَاعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَيْنِ ۚ وَكَانَ ذَٰلِكَ عَلَى اللَّـهِ يَسِيرًا ﴿30﴾ وَمَن يَقْنُتْ مِنكُنَّ لِلَّـهِ وَرَسُولِهِ وَتَعْمَلْ صَالِحًا نُّؤْتِهَا أَجْرَهَا مَرَّتَيْنِ وَأَعْتَدْنَا لَهَا رِزْقًا كَرِيمًا ﴿31﴾

    اي زنان گيرنده وحي، هركس از شما به زشتي (شرك و هر گناه) واضح و روشني بپردازد. براي او عذاب، به دو برابر افزون شود و شايسته است، آن بر الله آسان باشد. و هركس از شما براي (كتاب) الله و (وحي) رسولش خضوع و فروتني كند و نيكوئي (مقرره الله) را انجام دهد، اجرش را دو بار به او مي دهيم. و براي او روزي با ارزشي فراهم كرده ايم.

    يَا نِسَاءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاءِ ۚ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا ﴿32﴾ وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَىٰ ۖ وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّـهَ وَرَسُولَهُ ۚ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّـهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا ﴿33﴾ وَاذْكُرْنَ مَا يُتْلَىٰ فِي بُيُوتِكُنَّ مِنْ آيَاتِ اللَّـهِ وَالْحِكْمَةِ ۚ إِنَّ اللَّـهَ كَانَ لَطِيفًا خَبِيرًا ﴿34﴾

    اي زنان پيامبر! به مانند احدي از زنان نيستيد، به شرطی که تقواي (از الله) داشته باشيد. پس، به سخن گفتن، نرمي نكنيد! پس، كسي كه در قلبش مرضي است به طمع بيفتد و به سخن گفتني نيكو سخن گوئيد!
    (فقط به فرمان آيه احزاب : 70 و 71 و شايسته همسري پيغمبر و « امهات المؤمنين ») و در خانه هايتان گرد آئيد! و به آرايش زمان جاهليت پيشين (قبل ازنزول قرآن) زينت ها و آرايش هاي خود را ننمايانيد! و نماز (مقرره الله) را برپاي داريد! و زكات (مقرره الله) را بدهيد! و (در دين فقط) از الله و رسولش (قرآن) اطاعت كنيد! الله يقينًا مي خواهد تا پليدي ها (شرك و هواي نفس و « تَبَرُّجَ » جاهليت) را از شما زايل كند و اي اهل بيت (پيغمبر و زنانش)! تا شما را به پاك كردني (نيكو) پاك گرداند و آنچه از آيات الله و حكمت در خانه هاي شما تلاوت مي شود را پندگيريد و به ياد بسپاريد الله (به طور مطلق) ريزبين و باريك بين و آگاه است.

    [چون زنان پيغمبر هم شاهد بر نزول وحي بودند و هم به مركزيت وحي دسترسي داشتند (شبيه حواريون عيسي « مائده : 112-115 ») مستثني از بقيه اگر از قرآن كنار مي رفتند عذاب آنان مضاعف مي شد « تحريم : 10 » و برعكس در تلاش براي فهم آيات پاداش آنان در دنيا و آخرت نيز مضاعف مي شد. « تحريم :11 »

    1. فرامين و توصيه هاي قرآن به اهل بيت (همسران پيغمبر) فقط براي حفظ و حراست از حريم امانت كلام الله مجيد نزد پيامبر و خودداري از كوچكترين سخن و عملي براي خدشه دار شدن وحي در خارج و داخل خانه پيغمبر است و زنان پيغمبر در بيوت، مانند حواريون عِسی مفتخر به شنيدن تلاوت و كسب حكمت آيات بودند و استثنائًا از زينت زندگاني دنيا بركنار شده و مبرا از هر اظهار سخني از قول خود يا اظهار نظري خارج از كلام الله مجيد در دين الله و وحی به پيامبر بوده، تا طبق طبق « آيه 60 » مورد سوء استفاده مرجفين نباشد « تحريم : 4 و حجر : 9 »]


    إِنَّ الْمُسْلِمِينَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَالْقَانِتِينَ وَالْقَانِتَاتِ وَالصَّادِقِينَ وَالصَّادِقَاتِ وَالصَّابِرِينَ وَالصَّابِرَاتِ وَالْخَاشِعِينَ وَالْخَاشِعَاتِ وَالْمُتَصَدِّقِينَ وَالْمُتَصَدِّقَاتِ وَالصَّائِمِينَ وَالصَّائِمَاتِ وَالْحَافِظِينَ فُرُوجَهُمْ وَالْحَافِظَاتِ وَالذَّاكِرِينَ اللَّـهَ كَثِيرًا وَالذَّاكِرَاتِ أَعَدَّ اللَّـهُ لَهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا ﴿35﴾

    يقينًا مردان و زنان (پيغمبر و حواريون سابقون و اصحاب يمين و همسران مؤمن آنان باصفات) تسليم شونده (به آيات الله) و مؤمن (تصديق کننده به آيات الله) و فرمان بردار (مطلق الله) و راستگو و صابر (بر فرامين الله) و خاشع (به آيات الله) و صدقه دهنده (به فرمان الله) و روزه دار و نگهدارنده دامنشان و بسيار ياد كننده (آيات الله) هستند. الله براي ايشان مغفرتي و اجري عظيم آماده كرده است. « بقره : 285 »


    وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّـهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ ۗ وَمَن يَعْصِ اللَّـهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُّبِينًا ﴿36﴾

    و برای (هيچ) مرد مؤمني و نه (هيچ) زن مؤمني شايسته نيست، هرگاه الله و رسولش (به وحي غير قرآنی وتأييد در آيات قرآن) فرماني دهد، براي ايشان اختياري از امرشان (برعدم اجراءيا تغير و تبديل فرمان) باشد. « قصص : 68 » و هر كس از (کتاب) الله و رسولش (همان وحی) نافرماني كند، پس، يقينًا به گمراهي آشكاري گمراه شده است.

    وَإِذْ تَقُولُ لِلَّذِي أَنْعَمَ اللَّـهُ عَلَيْهِ وَأَنْعَمْتَ عَلَيْهِ أَمْسِكْ عَلَيْكَ زَوْجَكَ وَاتَّقِ اللَّـهَ وَتُخْفِي فِي نَفْسِكَ مَا اللَّـهُ مُبْدِيهِ وَتَخْشَى النَّاسَ وَاللَّـهُ أَحَقُّ أَن تَخْشَاهُ ۖ فَلَمَّا قَضَىٰ زَيْدٌ مِّنْهَا وَطَرًا زَوَّجْنَاكَهَا لِكَيْ لَا يَكُونَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ حَرَجٌ فِي أَزْوَاجِ أَدْعِيَائِهِمْ إِذَا قَضَوْا مِنْهُنَّ وَطَرًا ۚ وَكَانَ أَمْرُ اللَّـهِ مَفْعُولًا ﴿37﴾

    و (مثالي از آيه فوق) زماني به كسي كه الله بر او نعمت عطا كرده بود و بر او نعمت داده بودي، مي گفتي ” همسرت را براي خودت نگهدار! و از الله بترس! “ و در دلت آنچه را (به وحي غير قرآني اطلاع يافته بودي و در اين آيه) الله آشكار كننده اش است، پنهان مي داشتي و از (زخم زبان) مردم می ترسيدي و (حال آنكه) الله سزاوارتر است كه از او بترسي. (آيه اول سوره) پس، همينكه زيد از (همسري) زن به حاجت و خواسته خود (طلاق) رسيد او را به همسري تو در آورديم. تا براي مؤمنين عيبي در همسران پسر خوانده شان (كه طبق آيه 4 و 5 و 40 فرزند او نيست) زماني كه از (همسري) زنان به حاجت و خواسته خود (طلاق) رسند ناراحتي و تنگي نباشد و شايسته است فرمان الله (به طور مطلق) انجام شدني باشد.

    مَّا كَانَ عَلَى النَّبِيِّ مِنْ حَرَجٍ فِيمَا فَرَضَ اللَّـهُ لَهُ ۖ سُنَّةَ اللَّـهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِن قَبْلُ ۚ وَكَانَ أَمْرُ اللَّـهِ قَدَرًا مَّقْدُورًا ﴿38﴾

    برخبر گير (به وحی، هيچ) هيچ سختي (دل تنگی وحرص و جوش درونی) شايسته نيست در آنچه الله بر او واجب كرده است. سنت الله در (باره) كساني كه از قبل گذشتند و فرمان الله، تقديري ناگزير (به طور مطلق لازم الاجرا) بوده است.
    « فاطر : 8، شعراء : 3، لقمان : 23، كهف : 6، آل عمران : 176، مائده : 41 »، « اعلي : 9، غاشيه : 21-26، هود : 2 و 3 »

    الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّـهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ حَسِيبًا ﴿39﴾

    (همان) كساني كه پيغام هاي الله را مي رساندند و (فقط) از الله مي ترسيدند و از احدي جز الله نمي ترسيدند و حسابرسي الله كافي است.

    مَّا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِكُمْ وَلَـٰكِن رَّسُولَ اللَّـهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ ۗ وَكَانَ اللَّـهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا ﴿40﴾

    سزاوار نبوده است « محمد » پدر هيچ يك از مردان شما باشد
    « سوره کوثر » و لكن رسول الله و آخرين و پايان بخش گيرندگان وحي (آخرين پيام گير و پيام رسان) است و الله به هرتقديري (به طور مطلق) دانا است. « سبأ : 28 »

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّـهَ ذِكْرًا كَثِيرًا ﴿41﴾ وَسَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَأَصِيلًا ﴿42﴾

    اي كساني كه (به قرآن) ايمان آورده ايد! (آيات) الله را با پندگرفتن و ياد كردني (به طور مطلق) زياد به ياد آوريد! ‌و در صبح و شام
    (شبانه روز« اسراء : 78 و 79 ») او را پاك و منزه داريد! « مزمل : 1- 8 و 20، اعراف : 29 و 205،‌ آل عمران : 200، احزاب : 21 »

    هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَمَلَائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ ۚ وَكَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيمًا ﴿43

    الله كسي است كه بر شما (پيغمبر و حواريون) توجه مي كند و ملائكه اش (نيز به اذن و امر الله) تا شما را از تاريكي ها به سوي يگانه نور (قرآن) خارج كند و شايسته است به مؤمنين مهربان باشد.


    1. از شب قدر به وحي قرآن « فرقان :33 » و با پشتيباني مستقيم الله و ملائكه اش « فصلت : 30-32 » پيامبر و حواريون و مؤمنان از تاريكي ها به يگانه نور هدايتي « قرآن، نور : 35، انعام : 1، مائده : 16 » به راه الله راهنمائي شدند. « عنكبوت : 69 » واز موهومات مذهبي (شر و تاريکی موصوف در سوره فلق) و سخنان خبيثه اكابر مجرم و طاغوت هاي شيطان صفت مراجع تقليد قريش بر مذاهب اشخاص « روم : 32 » رهائی يافته اند.
    2. از آيه « فَلَا صَدَّقَ وَلَا صَلّي وَلَكِن كَذَّبَ وَتَوَلَّى ، قيامت : 32 » نيز « صَلَّى » توجه به تصدیق قرآن و اجرای نماز به تعلیم الله است، اعلامي و رحمتي از پروردگار بر مؤمنين. « انبياء : 107، بقره : 157، نساء : 140 بدعت نموده اند.


    تَحِيَّتُهُمْ يَوْمَ يَلْقَوْنَهُ سَلَامٌ ۚ وَأَعَدَّ لَهُمْ أَجْرًا كَرِيمًا ﴿44﴾

    تحيت ايشان روزي كه (نعمات) او را ببينند سلامي است و برايشان مزد نيكوئي فراهم كرده است.
    « فجر : 27-30، قيامت : 23، يس : 58، يونس : 10،‌ انعام : 54، نحل : 32، نساء : 86 »

    يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا ﴿45﴾ وَدَاعِيًا إِلَى اللَّـهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجًا مُّنِيرًا ﴿46﴾ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ بِأَنَّ لَهُم مِّنَ اللَّـهِ فَضْلًا كَبِيرًا ﴿47﴾

    اي گيرنده وحي! يقينًا ما تو را شاهدي و بشارت دهنده اي و اعلام خطركننده اي و دعوت كننده اي به (آيات) الله به فرمانش وبه چراغي روشن (قرآن) فرستاده ايم و به مؤمنين بشارت بده! به اينكه از الله براي آنان فضلي كبير است.

    [پيغمبر شاهدي بر آوردن قرآن و اعلام « لا الاه الا الله ، صافات : 35 » است « هود : ١٧، احقاف : ١٠، حج : ٧٨، مائده : ١١٣، آل‌عمران : 18 و ٥٣ » و به تعليم الله به همراه مؤمنان ملحق به او در نمازشان به فرمان آيه 45 شهادت مي دهند « اشهدُ ان لا الاه الا الله و اشهدُ ان محمدًا رسول الله »، « نور : 61 »، « بقره : 157 »، « اعراف : 157، نمل : 59، انعام : 54، صافات : 181 » ]

    وَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِينَ وَدَعْ أَذَاهُمْ وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّـهِ ۚ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ وَكِيلًا ﴿48﴾

    و از كافران و منافقان اطاعت نكن! و اذيت ايشان را رهاكن! و بر الله تكيه و اعتماد كن! و تسليم شو! و الله وکيلي كافي است.
    « مدثر : 11، مزمل : 11، مؤمنون : 55، احزاب : 1 و 37، نساء : 63 »

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نَكَحْتُمُ الْمُؤْمِنَاتِ ثُمَّ طَلَّقْتُمُوهُنَّ مِن قَبْلِ أَن تَمَسُّوهُنَّ فَمَا لَكُمْ عَلَيْهِنَّ مِنْ عِدَّةٍ تَعْتَدُّونَهَا ۖ فَمَتِّعُوهُنَّ وَسَرِّحُوهُنَّ سَرَاحًا جَمِيلًا ﴿49

    اي كساني كه (به قرآن) ايمان آورده ايد! زماني كه با زنان مؤمن ازدواج مي كنيد سپس، از قبل اينكه با ايشان تماس زناشوئي داشته باشيد ايشان را طلاق مي دهيد. پس، بر عهدهء شما براي ايشان (هيچ) عده اي كه آن را بشماريد نيست. پس، ايشان را (از مال دنيا) بهره مند سازيد! و به رهائي نيكوئي رهايشان كنيد!
    « بقره : 236 و 237 »

    يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَحْلَلْنَا لَكَ أَزْوَاجَكَ اللَّاتِي آتَيْتَ أُجُورَهُنَّ وَمَا مَلَكَتْ يَمِينُكَ مِمَّا أَفَاءَ اللَّـهُ عَلَيْكَ وَبَنَاتِ عَمِّكَ وَبَنَاتِ عَمَّاتِكَ وَبَنَاتِ خَالِكَ وَبَنَاتِ خَالَاتِكَ اللَّاتِي هَاجَرْنَ مَعَكَ وَامْرَأَةً مُّؤْمِنَةً إِن وَهَبَتْ نَفْسَهَا لِلنَّبِيِّ إِنْ أَرَادَ النَّبِيُّ أَن يَسْتَنكِحَهَا خَالِصَةً لَّكَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۗ قَدْ عَلِمْنَا مَا فَرَضْنَا عَلَيْهِمْ فِي أَزْوَاجِهِمْ وَمَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ لِكَيْلَا يَكُونَ عَلَيْكَ حَرَجٌ ۗ وَكَانَ اللَّـهُ غَفُورًا رَّحِيمًا ﴿50

    اي گيرنده وحي! (كه قبلاً به وحي غير قرآني اين آيه و آيه 53 وحي شده بود) يقينًا (تا نزول فرمان آيه 53) ما بوده ايم كه بر تو همسرانت را، حلال كرده ايم. آنان كه مهريه هايشان را داده اي و ملك يمينت از آنچه الله به تو(طبق قانون ازدواج در نساء : 25) غنيمت داده است. و دختران عمويت و دختران عمه ات و دختران دائيت و دختران خاله ات را، آنان كه به همراه تو هجرت كردند و زن مؤمني كه خود را بي مهر بر نبي بخشيد. كه نبي (به فرمان وحي غير قرآني مانند زن زيد) بايد اراده مي كرد كه او را به نكاح خود در آوَرَد. فقط ويژه تو، سواي مؤمنين.يقينًا آگاهيم به آنچه برإِيشان (ساير مؤمنان) در باره زنانشان و ملك يمينشان واجب كرده ايم. از اين جهت اصلاً شايسته نيست (به سبب اجرای فرمان « وَتَبَتَّلْ إِلَيْهِ تَبْتِيلًا ، فَإِذَا فَرَغْتَ فَانصَبْ وَ إِلَى رَبِّكَ فَارْغَبْ ، شرح : 8 ») براي تو دل تنگی باشد « اعراف : 2، طه : 2 » و الله گناه بخش ومهربان است.
    « حجر : 88،‌ آل عمران : 14، نساء : 32، رعد: 38 »
    ویرایش توسط عبد : ۱۳۹۲/۰۷/۱۹ در ساعت ۱۳:۲۰

  11. تشکر


  12. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    133
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 روز 15 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    ادامه سوره مبارکه احزاب :

    لَّا يَحِلُّ لَكَ النِّسَاءُ مِن بَعْدُ وَلَا أَن تَبَدَّلَ بِهِنَّ مِنْ أَزْوَاجٍ وَلَوْ أَعْجَبَكَ حُسْنُهُنَّ إِلَّا مَا مَلَكَتْ يَمِينُكَ ۗ وَكَانَ اللَّـهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ رَّقِيبًا ﴿52﴾

    از بعد (اين فرمان، ازدواج با) زنان براي تو حلال نيست و نه اينكه همسراني نسبت به ايشان جايگزين كني. اگر چه زيبائيشان تو را به شگفت آورد. جز ملك يمين و الله برهرچيزي (به طور مطلق) نگهبان است.

    [مانند برنامه ريزي براي زندگي پيغمبر قبل از بعثت « أَلَمْ يَجِدْكَ يَتِيمًا فَآوَى وَ وَجَدَكَ ضَالًّا فَهَدَى ، ضحی : 7 » آيه 50 و 51 دليل بر برنامه ريزي ازدواج هاي پيغمبر براي زندگي خصوصي پيغمبر از پي مرگ خديجه، تحت كنترل مستقيم و به فرمان الله و تحميل بر پيغمبرش بوده (براي نمونه آيه 37 و يا هبه زن مورد اشاره در اين آيه) « ص : 86، فَإِنَّكَ بِأَعْيُنِنَا (48) » و اخطار به عدم اجازه ازدواج جايگزيني زنانش (جز ملك يمين) راهنما است كه همه زنان پيغمبر به هشدار آيات 28-35 و تحريم : 4 و 5 با تعليم آيات الله تزكيه و مطهر شده اند. « واقعه : 79 » لذا درباره زندگي خصوصي و زنان او جز راهنمائي قرآن، هيچ سخني جايز نيست. « انعام : 116 »]

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُيُوتَ النَّبِيِّ إِلَّا أَن يُؤْذَنَ لَكُمْ إِلَىٰ طَعَامٍ غَيْرَ نَاظِرِينَ إِنَاهُ وَلَـٰكِنْ إِذَا دُعِيتُمْ فَادْخُلُوا فَإِذَا طَعِمْتُمْ فَانتَشِرُوا وَلَا مُسْتَأْنِسِينَ لِحَدِيثٍ ۚ إِنَّ ذَٰلِكُمْ كَانَ يُؤْذِي النَّبِيَّ فَيَسْتَحْيِي مِنكُمْ ۖ وَاللَّـهُ لَا يَسْتَحْيِي مِنَ الْحَقِّ ۚ وَإِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَاسْأَلُوهُنَّ مِن وَرَاءِ حِجَابٍ ۚ ذَٰلِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَقُلُوبِهِنَّ ۚ وَمَا كَانَ لَكُمْ أَن تُؤْذُوا رَسُولَ اللَّـهِ وَلَا أَن تَنكِحُوا أَزْوَاجَهُ مِن بَعْدِهِ أَبَدًا ۚ إِنَّ ذَٰلِكُمْ كَانَ عِندَ اللَّـهِ عَظِيمًا ﴿53﴾ إِن تُبْدُوا شَيْئًا أَوْ تُخْفُوهُ فَإِنَّ اللَّـهَ كَانَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا ﴿54﴾

    اي كساني كه (به قرآن) ايمان آورده ايد! به خانه هاي پيامبر داخل نشويد! مگر اينكه براي طعامي بدون انتظار وقتش، به شما اجازه داده شود‌ و لكن زماني كه دعوت می شويد پس، (بلافاصله) داخل شويد! پس، وقتي غذا خورديد. پس، (فورًا) متفرق شويد! و نه مأنوس و ناظر و شنوندهء سخني (براي کنجکاوی وسخن پراکنی و فضولي) يقينًا آن (كار) نبي را اذيت مي كند. پس از شما شرم مي كند و (فقط) الله است كه از (بيان) حق شرم نمي كند و هرگاه از زنانش كالائي مي خواهيد، پس، از ايشان از پشت حجابي بخواهيد! آن براي پاك تر شدن دل هايتان و دلشان بهتر است و براي شما (تازه مؤمنان) شايسته نيست كه رسول الله را اذيت كنيد و نيز اينكه با زنانش از بعد (مرگ) او هرگز نكاح نكنيد! آن در نزد الله (عصياني) عظيم است. اگر (هر) چيزي را آشكار كنيد يا آن را مخفي داريد، پس، يقينًا الله به هر چيزي (به طور مطلق) دانا است.

    لَّا جُنَاحَ عَلَيْهِنَّ فِي آبَائِهِنَّ وَلَا أَبْنَائِهِنَّ وَلَا إِخْوَانِهِنَّ وَلَا أَبْنَاءِ إِخْوَانِهِنَّ وَلَا أَبْنَاءِ أَخَوَاتِهِنَّ وَلَا نِسَائِهِنَّ وَلَا مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ ۗ وَاتَّقِينَ اللَّـهَ ۚ إِنَّ اللَّـهَ كَانَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدًا ﴿55﴾

    براي آنان در (ورود) پدرانشان و نه فرزندانشان و نه برادرانشان و نه فرزندان برادرانشان و نه فرزندان خواهرانشان و نه زنانشان و نه ملك يمينشان، عيبي نيست و از الله بترسيد! يقينًا الله بر هر چيزي گواه است.
    [سخت گيري در عدم نزديكي به بيوت پيغمبر و زنانش (به استثناي مشمولين ذكر شده در آيه 55) فقط براي حفاظت از كلام الله و از مرجفين « آيه 60 » است « مجادله : 11، نور : 28 و 29 » آيات « نمل : 25 و 74، قصص : 69، انعام : 103، غافر : 19، انبياء : 110، عنكبوت : 11، نور : 29، بقره : 33 و 77، آل عمران : 29، نساء : 63، مائده : 99 »]

    إِنَّ اللَّـهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ ۚ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا ﴿56

    يقينًا الله و ملائكه اش بر پيامبر توجه مي كنند. اي كساني كه (به قرآن) ايمان آورده ايد! به (پيغام) الله توجه كنيد و به تسليمي خالص تسليم شويد!

    [اين آيه مانند تحريم : 4 تاكيدي بر شدت حفاظت از قرآن، از اسوه خود، پيامبر و حواريون مؤمن صالح مورد تأييد الله به منظور پاك و مطهر داشتن حريم خارجي قرآن از هر انحرافي است « اعراف : 29،‌ آل عمران : 200 » « قمر : 17 و واقعه : 79 ، سبأ : 27 » ، « بقره : 171 »، « احزاب : 42-45 و 70-72 »، « لقمان : 19، جمعه : 5 » ]

    إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّـهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّـهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُّهِينًا ﴿57﴾ وَالَّذِينَ يُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ بِغَيْرِ مَا اكْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُّبِينًا ﴿58﴾

    يقينًا كساني كه به (کتاب) الله و (وحي به) رسولش آزار مي رسانند الله ايشان را در دنيا و آخرت لعنت كرده است و براي ايشان عذابي پست كننده را فراهم كرده است « نساء : 52 » و كساني كه مردان و زنان مؤمن را بي هيچ عملي كه انجام داده باشند، اذيت كنند پس، يقينًا (مسئوليت) بهتاني و گناهي آشكار را به دوش كشند.
    [پيشگوئي افك سوره نور، «‌ نساء : 112، نور : 4 و 15 » ]

    يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ۚ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ ۗ وَكَانَ اللَّـهُ غَفُورًا رَّحِيمًا ﴿59

    اي گيرنده خبر! (به وحی غيرقرآنی آيه از قبل) به همسرانت و دخترانت و زنان مؤمنين بگو! پيراهنشان را بر خودشان نزديك گردانند. آن نزديك تر است به اينكه (به پاكي) شناخته شوند. پس، اذيت نشوند و الله گناه بخش و مهربان است.

    لَّئِن لَّمْ يَنتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلًا ﴿60﴾ مَّلْعُونِينَ ۖ أَيْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِيلًا ﴿61﴾)

    اگر منافقين و كساني كه در قلب هايشان مرضي است و فروروندگان در اخبار زشت و فتنه انگيز در شهر خاتمه ندهند. يقينًا (قدرت حكومتي) تو را بر عليه ايشان بر مي انگيزيم. سپس، در آن جز اندكي همسايه تو نشوند. لعنت شدگاني،‌ هركجا يافته شوند (به عذاب) گرفته شوند و به كشتاري (شديد) كشته شوند.

    سُنَّةَ اللَّـهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِن قَبْلُ ۖ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّـهِ تَبْدِيلًا ﴿62﴾

    روش الله در باره كساني كه از قبل گذشته اند و هرگز براي سنت الله تبديلي نمي يابي.

    يَسْأَلُكَ النَّاسُ عَنِ السَّاعَةِ ۖ قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ اللَّـهِ ۚ وَمَا يُدْرِيكَ لَعَلَّ السَّاعَةَ تَكُونُ قَرِيبًا ﴿63﴾

    مردم از تو در باره ساعت (قيامت و بعث آخرتی) مي پرسند. بگو! يقينًا دانشش (فقط) نزد الله است و چه مي داني ؟ (فقطالله آن را بيان مي کند و لاغير، يا لا الاه الا الله) اميد است (قيامت و بعث آخرتی) نزديك باشد.
    « اسراء : 51، معارج : 7 »

    إِنَّ اللَّـهَ لَعَنَ الْكَافِرِينَ وَأَعَدَّ لَهُمْ سَعِيرًا ﴿64﴾ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا ۖ لَّا يَجِدُونَ وَلِيًّا وَلَا نَصِيرًا ﴿65﴾

    يقينًا الله كافران را لعنت كرده است و برايشان آتشي را فراهم كرده است. جاودان در آن تا ابد، دوستي نمي يابند و نه ياوري.

    يَوْمَ تُقَلَّبُ وُجُوهُهُمْ فِي النَّارِ يَقُولُونَ يَا لَيْتَنَا أَطَعْنَا اللَّـهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَا ﴿66﴾ وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءَنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا ﴿67﴾ رَبَّنَا آتِهِمْ ضِعْفَيْنِ مِنَ الْعَذَابِ وَالْعَنْهُمْ لَعْنًا كَبِيرًا ﴿68﴾

    در روزي، صورت هايشان در آتش دگرگون شود. مي گويند، اي كاش الله را اطاعت مي كرديم و رسول را اطاعت مي كرديم.
    « زمر : 31، غافر : 11، زخرف : 44، نحل : 89، ملك : 10 و 11، حج : 17 و 69، نساء : 41 » و گويند، پروردگارا! ما پيشوايانمان و بزرگانمان را اطاعت كرديم. پس، ما را گمراه كردند. پروردگارا! به ايشان دو چندان از عذاب را برسان!‌ و بر ايشان لعنت كبيري را لعنت كن![احزاب : 40 ، مريم : 59، نجم : 23 »، « اعراف : 38 و 39، مريم : 68-70، نمل : 83، قصص : 75، فصلت : 19 و 29، زمر : 71 »]

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ آذَوْا مُوسَىٰ فَبَرَّأَهُ اللَّـهُ مِمَّا قَالُوا ۚ وَكَانَ عِندَ اللَّـهِ وَجِيهًا ﴿69

    اي كساني كه (در مدينه به قرآن) ايمان آورده ايد! به مانند كساني كه موسي را اذيت كردند نباشيد! پس، الله او را از آنچه مي گفتند مبرّا نمود. و در نزد الله (در سدرة المنتهي در بهشت) صاحب جاه و مقام است.
    « اعراف : 129، يونس : 89، غافر : 25، عنكبوت : 2 و 3 و10، حج : 11، بقره : 108، نساء : 91، توبه : 49،مائده : 24 و 25 »

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّـهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا ﴿70﴾ يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ ۗ وَمَن يُطِعِ اللَّـهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزًا عَظِيمًا ﴿71﴾

    اي كساني كه (به قرآن) ايمان آورده ايد! از الله بترسيد! و (در دين) با سخني راست و درست و محكم و استوار (فقط مستند به آيات محكمات) سخن گوئيد! تا ‌اعمالتان را به نفعتان اصلاح كند و برشما گناهانتان را ببخشد و هر كس از (کتاب) الله
    (براي باسوادان براجرای فرمان« أَطِيعُواْ اللّهَ ») و (وحی) رسولش (تلاوت قرآن براي شنوندگان بی سواد و نابينا مثال کور سوره عبس براجرای فرمان« أَطِيعُواْ الرَّسُولَ ») اطاعت كند، پس، يقينَا پيروزي و رستگاري عظيمي را پيروز شده است.

    إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَن يَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنسَانُ ۖ إِنَّهُ كَانَ ظَلُومًا جَهُولًا ﴿72

    يقينًا ما امانت (كلامِالله مجيد) را بر آسمان ها و زمين و كوه ها عرضه كرديم. پس، به اينكه آن را بپذيرند ‌كراهت داشتند و از آن ترسيدند و انسان آن را برخود پذيرفت. يقينًا انسان (منكر و منافق و مشرك) ظالم و نادان است.

    [به برنامه « وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاءَ كُلَّهَا ، بقره : 31 » و به توضيح آيه انفال : 27 « الْأَمَانَةَ » مرتبط با آيه « 70، نساء : 58 و 80 » فقط کلام الله مجيد، متناسب با پيش نياز و شرايط و پتانسيل تعقل، تفكر، بينائي و شنوائي، انسان است « اعلي :2، سجده : 9، الرحمن : 1-4، تين : 4، اعراف : 11 » تا خواه شاكر يا كفور گردد « انسان : 3، اعراف : 75 و 76، نحل : 9 » و فرمان مقرر به زمين و كوه و صخره و آسمان ها مطابق آيه « فصلت : 11، حج : 18، رعد : 31، حشر : 21 » استعاره ای كه امانت الله در گوش و مغز و فكر سخت تر از سنگ و آهن به اشاره در آيه « اسراء : 51 » (برای مشمولين آيه مريم : 59) نافذ نيست. « بقره : 74، شعراء : 200 و 212، يونس : 100، حجر : 12 و 13، كهف : 101، زمر : 22، ‌صف : 5 »]

    لِّيُعَذِّبَ اللَّـهُ الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْمُشْرِكِينَ وَالْمُشْرِكَاتِ وَيَتُوبَ اللَّـهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ ۗ وَكَانَ اللَّـهُ غَفُورًا رَّحِيمًا ﴿73﴾‌

    تا الله مردان و زنان منافق و مشرك را عذاب كند و تا الله بر مردان مؤمن و زنان مؤمن توبه بپذيرد و الله شايسته است گناه بخش و مهربان باشد.

    ویرایش توسط عبد : ۱۳۹۲/۰۷/۱۹ در ساعت ۱۳:۳۴

  13. تشکر


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود