صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ادامه بحث در مورد آيات بحث برانگيز قرآن

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    86
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    ادامه بحث در مورد آيات بحث برانگيز قرآن




    آیه 3 سوره ی نساء:
    وَإِنْ خِفْتُمْ اءَلا تُقْسِطُواْ فِى الْيَتَمَى فَانْكِحُواْ مَا طَابَ لَكُمْ مِّنَ النِّسَآءِ مَثْنَى وَثُلَثَ وَرُبَعَ فَإِنْ خِفْتُمْ اءَلا تَعْدِلُواْ فَوَحِدَةً اءَوْ مَا مَلَكَتْ اءَيْمَنُكُمْ ذَ لِكَ اءَدْنَىَّاءَلا تَعُولُواْ
    ترجمه:
    و اگر مى ترسيد كه عدالت را درباره ى (ازدواج با) دختران يتيم مراعات نكنيد، (از ازدواج با آنان صرف نظر نماييد و) با زنان دلخواه ديگر ازدواج كنيد، دوتا، سه تا، يا چهار تا. پس اگر ترسيديد كه (ميان همسران ) به عدالت رفتار نكنيد، پس يك همسر (كافى است ) يا (به جاى همسر دوّم از) كنيزى كه مال شماست (كام بگيريد، گرچه كنيز هم حقوقى دارد كه بايد مراعات شود) اين نزديك تر است كه ستم نكنيد.
    نكته ها
    o درباره ى حكمتِ تعدّد زوجات ، مى توان به موارد زير اشاره نمود:
    الف : تلفات مردها در جنگ ها و حوادث بيشتر است و زنانى بيوه مى شوند.
    ب : جوانان ، كمتر حاضرند با بيوه ازدواج كنند.
    ج : همه ى زنان بيوه و بى همسر، تقواى كافى و قدرت كنترل خود را ندارند.
    د: زنان در هرماه ، مدّتى عذر دارند و مسائل زناشويى تعطيل است .
    نتيجه آنكه براى حفظ حقوق بيوه ها طبق شرايطى مرد مى تواند همسر دوّم بگيرد تا مشكل هر دو طرف حل شود.
    پيام ها
    1- اسلام ، حامى محرومان ، به ويژه يتيمان و بالاخص دختران يتيم است ، آن هم در مساءله ى عفّت و زناشويى و پرهيز از سوء استفاده از آنان . (...فى اليتامى )
    2- لازم نيست براى ترك ازدواج با يتيمان ، يقين به بى عدالتى داشته باشيم ، احتمال و ترس از آن هم كافى است . (ان خفتم)
    3- در انتخاب همسر، مى توان سراغ ايتام رفت ، مگر آنكه خوف بى عدالتى باشد. (ان خفتم ... فانكحوا)
    4- در انتخاب همسر، تمايل قلبى يك اصل است . (طاب لكم )
    5- اسلام ، با تعدّد همسر براى مرد، فى الجمله موافق است . (فانكحوا... مثنى و ثلاث و رباع فان خفتم ... فواحدة)
    6- تعدّد زوجات ، هم محدود به چهار همسر است و هم مشروط به مراعات . ه است .(229) (فانكحوا... رباع فان خفتم ... فواحدة)


    حرف نویسنده :
    این آیه هم جزء جنجالی ترین آیه های قرآن است که سالیان سال در مورد آن بحث می کنند. آیه ای که به مردان اجازه داده تا 4 زن به طور همزمان داشته باشد و قرآن با این آیه مشتی محکم بر دهان تمام فمینیست ها (طرفداران حقوق زنان) زده و آقای قرائتی هم با تفسیر خود حرف های ما رو تائید کرده اند . ایشان با بی پروایی تمام فرموده اند : ((همه ى زنان بيوه و بى همسر، تقواى كافى و قدرت كنترل خود را ندارند.)) خودتان قضاوت کنید که زنان بی همسر چه چیزی کمتر از مردان بی همسر دارند؟ بییایید یک مقدار متفکرانه تر به اطرافمون بنگریم آیا واقعا زنان بی همسر تقوای کافی و قدرت کنترل خود را ندارند و مردان از این قضیه مستثنی هستند؟
    ایشان در قسمتی دیگر از تفسیر خود فرموده اند زنان در هرماه ، مدّتى عذر دارند و مسائل زناشويى تعطيل است)) آیا واقعا این توجیه خوبی برای داشتن چند زن برای مرد است؟ آیا اگر مرد هم به خاطر موقعیت کاری بیشتر ایام یک ماه را در خانه نبودند به زن اجازه داده که همزمان چند شوهر داشته باشد؟
    ویرایش توسط fatememeshkat : ۱۳۸۸/۰۵/۲۱ در ساعت ۱۵:۰۹ دلیل: تصحيح غلط املايي عنوان تاپيك
    Love Is Blind

  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,017
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    3



    مى دانيم كه پاسخ دادن به نيازهاى آدمى با عرضه مناسب، از سنتهاى فراگير جهان هستى است، و اسلام، عرضه مناسبِ تقاضاى جنسى انسان را ارضاى حداقل آن دانسته است تا فردى از آن محروم نشود; ولى از آنجا كه اسلام با تدابيرى همچون پوشش، عفاف و حيا، زنان را به گونه اى تربيت مى كند كه سبب كاسته شدن ميل جنسى آنها مى شود، طبعاً وجود چنين ميلى در مردان بيش از آنان خواهد شد; گذشته از اينكه وجود ايام عذر زنان كه شامل يك سوم ايام معاشرت است، به اضافه بخشى از ايام باردارى و شير دادن و مانند آن، ممنوعيتى ايجاد مى كند كه تجويز قانون ياد شده، موجب جبران اين محدوديت ها و بازداشتن مرد از ارتكاب گناه مى شود; از اين روست كه در غرب به خاطر ممنوعيت اين قانون، فساد و بى بندوبارى رواج يافته است.
    در روايتى، در بيان حكمت اينكه چرا اين قانون فقط براى مردان مجاز شمرده شده، آمده است: زيرا وقتى مرد چهار همسر اختيار كند، نسبت خويشاوندى فرزندان همه زنها با او روشن است; ولى چنانچه زنى دو شوهر يا بيشتر داشته باشد; چون همه مردان در ايجاد نطفه فرزندان او شريكند، نسبت خويشاوندى فرزندان با شوهرهاى زن مشخص نخواهد شد و اين موجب از هم پاشيدن نظام خانواده و اصل ونسب افراد و... خواهد شد.

  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,017
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    3



    نقل قول نوشته اصلی توسط tahghigh-ya-taghlid نمایش پست
    حرف نویسنده :
    این آیه هم جزء جنجالی ترین آیه های قرآن است که سالیان سال در مورد آن بحث می کنند. آیه ای که به مردان اجازه داده تا 4 زن به طور همزمان داشته باشد و قرآن با این آیه مشتی محکم بر دهان تمام فمینیست ها (طرفداران حقوق زنان) زده و آقای قرائتی هم با تفسیر خود حرف های ما رو تائید کرده اند . ایشان با بی پروایی تمام فرموده اند : ((همه ى زنان بيوه و بى همسر، تقواى كافى و قدرت كنترل خود را ندارند.)) خودتان قضاوت کنید که زنان بی همسر چه چیزی کمتر از مردان بی همسر دارند؟ بییایید یک مقدار متفکرانه تر به اطرافمون بنگریم آیا واقعا زنان بی همسر تقوای کافی و قدرت کنترل خود را ندارند و مردان از این قضیه مستثنی هستند؟
    ایشان در قسمتی دیگر از تفسیر خود فرموده اند زنان در هرماه ، مدّتى عذر دارند و مسائل زناشويى تعطيل است)) آیا واقعا این توجیه خوبی برای داشتن چند زن برای مرد است؟ آیا اگر مرد هم به خاطر موقعیت کاری بیشتر ایام یک ماه را در خانه نبودند به زن اجازه داده که همزمان چند شوهر داشته باشد؟
    قرآن كريم پس از صدور حكم مى فرمايد: «فَاِن خِفتُم اَلاَّ تَعدِلوا فَواحِدَةً اَو ما مَلَكَت اَيمـنُكُم ذلِكَ اَدنى اَلاَّتَعولوا (نساء، 3); و اگر مى ترسيد عدالت را درباره همسران متعدد رعايت نكنيد تنها يك همسر بگيريد.»
    مى بينيد كه خداوند متعال ارضاى جنسى و تنوع طلبى را اصل و معيار قرار نداده، بلكه ارضاى جنسى كه يكى از خواهش هاى طبيعى بشر است، در جايى كه به ظلم و بى عدالتى منجر شود، بايستى كنترل شود و انسان، بر خويشتن دارى صبر كند. يكى از برنامه هاى عادلانه آن است كه مرد هر شب در خانه يكى از همسرانش باشد، اين مسئله هم از اين نظر كه خانه مال چه كسى باشد و هم از اين نظر كه فرزندان از چه كسى باشند و از نظر امكان برنامه ريزى يك نفر با چهار نفر، كاملا ساده و عقلايى و رعايت عدالت و حقوق در آن بدون هيچ پيچيدگى قابل اجرا است، امّا اگر فرض كنيد كه هر يك از چهار زن با چهار مرد ديگر پيمان زناشويى دارند و هر يك از مردان آن ها، خود داراى چهار زن ديگر هستند كه هر يك از آن زنان با چهار مرد ديگر ازدواج كرده اند، فضايى به وجود مى آيد كه رعايت حقوق و عدالت از نظر حساب بشرى امكان پذير نيست; براى مثال آيا زن در يك خانه باشد و مردها به سراغ او بيايند، در اين صورت خانه مال چه كسى باشد، در اين صورت هر مرد بايد چهار خانه داشته باشد كه در هر خانه با سه مرد ديگر شريك باشد و...و يا زن هر شب دست بچّه هاى خود را بگيرد و به خانه شوهر ديگرش برود، در اين صورت افزون بر آن كه در فرهنگ يك زن بى نظم و نظام هم اين فرض امكان ندارد، سرو سامان دادن خانه و امور داخلى به سليقه و زحمت چه كسى باشد، هر فرزندى خواسته اى دارد، در خانه وضعيّت مناسبى براى او بايد پيش بينى شده باشد، آيا همه امكانات و...هر شب جابه جا شوند؟
    فرزندان متعدد اين زن كه هر كدام مال يك شوهر است، همه به دنبال او حركت كنند و...! يك مرد نسبت به فرزندان غير خود هيچ مسئوليتى نشان نمى دهد، حتّى اجبار قانونى هم محبّت و ضمانت لازم را ايجاد نمى كند، افزون بر آن كه با توجّه به وضعيت و مزاج طبيعى زن كه در بسيارى از ايام مانند قاعدگى، شيردهى، حاملگى، زايمان و هم چنين كمىِ توان و بنيه و...امكان همراهى با بيش از يك مرد را ندارد، امّا اكنون اگر شما تصور كنيد كه همه مردان يك جامعه داراى همسران متعدد هستند، به هيچ وجه تداخل ها و پيچيدگى هايى كه بيان شد ايجاد نمى شود و همه چيز با يك حساب ساده كه عرف مردم آن را مى فهمند حل شدنى است، و بنياد خانواده كه ركن ديرين اجتماع و حداقل مفهوم هم زيستى است باقى مى ماند.

  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    86
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    جناب كلات
    صحبت هاي شما از چند جهت قابل بررسي است كه به آنها خواهم پرداخت
    در قسمتي از صحبت هايتان گفته بوديد اگر زني چنر همسر داشته باشد اينكه كدام فرزند از كدام پدر است غير قابل تفكيك ايست كه من با اين حرف شما موافق نيستم زيرا خوشبختانه علم ژنيك به قدري پيشرفت كرده كه با آزمايشي ساده اين تشخيص را بدهد و با توجه كه قران براي تمامي دوران هاست نه فقط دوران جاهليت عصر خود پس مي بايست اين نكته را در نظر گرفت
    در جايي ديگر گفته بوديد وجود ميل جنسي در مردان بيشتر است و من به هيچ عنوان اين مطلب را قبول ندارم چون از لحاظ علمي در صورت درست انجام شدن رابطه جنسي لذت جنسي اي كه دو طرف از سكس مي برند مساوي است و البته از اين هم نگذريم كه در كشور هاي جهان سوم به علت محدوديت هاي زنان بعضي از آنان عقده اي مي شوند و ميل جنسي در آ؛ن ها بيشتر مي شود كه البته من استدلالم را مبتني بر دليل اولم استوار ميكنم چون علمي است و در ان جاي شبهه نيست
    و در آخر هم از شما خواهش مي كنم در مورد نكته 6 كه آقاي قرائتي در تفسير خود آورده اند و من هم در متن اصلي ذكر كرده ام هم يه توضيحي بدهيد چون به نظر من توهيني است به زنان
    به دليل محدود بودنم به اينترنت به مطالب فوق قناعت مي كنم
    فعلا ...
    Love Is Blind

  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    204
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با درود
    ابتداضرورت درج چند تعریف را احساس می کنم.

    ازدواج:تعهد زوجین در هر مسئله و شرایط.

    اهداف ازدواج:
    1.آرامش
    2.بقای نسل
    3.پاسخ به ندای فطرت
    4.حفظ عفت

    تمایلات جنسی:مجموعه رفتار ها و احساسات جسمی بین دو نفر که می توانند باعث ایجاد احساسات ویژه ای از قبیل آرامش،هیجان و لذت گردند.

    نکات منفی این آیه:
    1.انتخاب یک طرفه توسط مردان(چرا؟)
    2.تعدد زوجات به نفع مردان(از نظر روانشناسی مردود است)
    3.رعایت نکردن حقوق زنان(شما را به مطالعه پیش نوازی=ایام عذر. و فانتزی جنسی دعوت می کنم)
    4.در این آیه فقط به مسایل جنسی اشاره شده در صورتی که در تعریف بالا(تمایلات جنسی) مسایل روحی نیز مطرح است.

    مردان به دلیل اینکه استعداد دادن اسم خانوادگی به فرزند را دارند پس تعدد زوجات ایرادی ندارد اما زنان چرا،چون اختلال در نسل ایجاد می شود؟
    آیا این دلیل خرد پسند است؟اگر هست شما را به وجدان تان ارجاع می دهم.

    موفق باشید.

    ویرایش توسط x-x : ۱۳۸۸/۰۵/۲۳ در ساعت ۱۴:۳۳
    دستینه:



  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۵
    نوشته
    1,032
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام و عذرخواهي بابت تاخير در پاسخگويي
    نقل قول نوشته اصلی توسط tahghigh-ya-taghlid نمایش پست
    ایشان با بی پروایی تمام فرموده اند : ((همه ى زنان بيوه و بى همسر، تقواى كافى و قدرت كنترل خود را ندارند.)) خودتان قضاوت کنید که زنان بی همسر چه چیزی کمتر از مردان بی همسر دارند؟ بییایید یک مقدار متفکرانه تر به اطرافمون بنگریم آیا واقعا زنان بی همسر تقوای کافی و قدرت کنترل خود را ندارند و مردان از این قضیه مستثنی هستند؟
    دوست گرامي ! دقيقا چون چيزي كمتر ندارند حكم ازدواج و چند همسري مردان صادر شده است .
    ببينيد شايد مشكل اينستكه شما قضيه را تنها از يكطرف آن ميبينيد .توضيح اينكه بسياري از زنان در جامعه بدليل فوت همسر يا طلاق ، تنها و بدون همسر زندگي ميكنند و طبيعتا نياز به ازدواج دارند ، حكم جواز جند همسري براي مرد تنها به نفع مرد نيست زيرا يكطرف ديگر قضيه هم زن است منتهي زن ديگري كه همسر ندارد ، بنابراين شما به بخشي از پرسش خود ، در بخش ديگري از فرمايشاتتان پاسخ داده ايد .
    مساله چند همسري شروطي دارد من جمله شرط بسيار سخت و مهم رعايت عدالت ميان همسران . بازخوردهاي منفي قضيه از جاي ديگري نشات ميگيرد .
    ویرایش توسط fatememeshkat : ۱۳۸۸/۰۶/۰۱ در ساعت ۱۱:۱۱
    إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِكُمْ وَتَقُولُونَ بِأَفْوَاهِكُم مَّالَيْسَ لَكُم بِهِ عِلْمٌ وَتَحْسَبُونَهُ هَيِّنًا وَهُوَ عِندَ اللَّهِعَظِيمٌ
    وَلَوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ قُلْتُم مَّا يَكُونُ لَنَا أَن نَّتَكَلَّمَ بِهَذَا سُبْحَانَكَ هَذَا بُهْتَانٌ عَظِيمٌ


    آنگاه كه آن [بهتان] را از زبان يكديگر مى‏گرفتيد و با زبانهاى خود چيزىرا كه بدان علم نداشتيد مى‏گفتيد و مى‏پنداشتيد كه كارى سهل و ساده است بااينكه آن [امر] نزد خدا بس بزرگ بود
    و [گر نه] چرا وقتى آن را شنيديد نگفتيد براى ما سزاوار نيست كه در اين [موضوع] سخن گوييم [خداوندا] تو منزهى اين بهتانى بزرگ است
    سوره نور آيات 16 و 17


    حضرت زهرا (س) :
    کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد.
    :salavat(10):
    رسول اکرم(ص):
    الحیاءحسن و لکن فی النساءأحسن؛
    حیا خوب است ولی برای زنان خوب تر است.

  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    15
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسمه تعالي
    با سلام حضور دوست گرامي جناب تحقيق يا تقليد گرامي
    دوست عزيز جناب قرائتي يك انسان معمولي هستند وحرف ايشون براي بنده حجت نمي باشد .آيا در روي آيه نوشته شده همه ى زنان بيوه و بى همسر، تقواى كافى و قدرت كنترل خود را ندارند؟
    آيا از مضمون آيه چنين برمي آيدكه چون زنان در هرماه ، مدّتى عذر دارند و مسائل زناشويى تعطيل است به همين دليل به مردان اجازه تعدد زوجات داده شده است؟
    دوست عزيز من به جاي اينكه نوشته هاي چند انسان جايز الخطا را بخوانيد شايد بهتر است در خود آيه تعقل كنيد در روي آيه با صراحت گفته شده كه دليل اجازه براي تعدد زوجات چيست؟
    و اگر در مورد اينكه تحقيق كنيد يا از اين انسان هاي جايز الخطا تقليد كنيد شك داريد من با صراحت تمام حضورتان اعلام مي كنم كه در قرآن تبعيت بي چون وچرا نهي شده است.روي ايه تعقل كنيد فلسفه ي تعدد زوجات مشخص مي باشد اگرباز سوالي در مورد فلسفه ي تعدد زوجات باقي موند بنده در خدمتم. حاضرم فلسفه شرو با كمك همين آيه به صورت كامل بز كنم والبته فقط با كمك قرآن نه اضافه كردن چيزي از خودم.
    در ضمن اگر كسي اهل تعقل در آيات باشد به خوبي مي داند كه هدف اصلي ازدواج رفع مسائل جنسي نيست.اي كاش بيشتر اهل تعقل باشيم و تحقيق تا تقليد.

    .
    ویرایش توسط عارف313 : ۱۳۸۸/۰۶/۰۱ در ساعت ۱۳:۰۱
    خدایا رحمتی كن تا ایمان برایم نان و نام نیاورد ، قوتی بخش تا نانم حتی نامم را در خطر ایمان بگذارم !

  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۵
    نوشته
    1,032
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط عارف313 نمایش پست
    و اگر در مورد اينكه تحقيق كنيد يا از اين انسان هاي جايز الخطا تقليد كنيد شك داريد من با صراحت تمام حضورتان اعلام مي كنم كه در قرآن تبعيت بي چون وچرا نهي شده است.روي ايه تعقل كنيد فلسفه ي تعدد زوجات مشخص مي باشد اگرباز سوالي در مورد فلسفه ي تعدد زوجات باقي موند بنده در خدمتم. حاضرم فلسفه شرو با كمك همين آيه به صورت كامل بز كنم والبته فقط با كمك قرآن نه اضافه كردن چيزي از خودم.
    با سلام
    دوست بزرگوار اين تاپيك براي بحث در خصوص همين مساله است ، شما هم نظرتون رو بفرماييد تا بر روي اون بحث و نقد صورت بگيره .
    ضمنا مفسران درست است كه انسانهاي جايز الخطايي هستند اما بر اساس اصول تفسيري و با آگاهي از اين اصول و اين علم اقدام به تفسير مي كنند . نبايد در نقد ها چشم بر مطالب علمي بست .
    إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِكُمْ وَتَقُولُونَ بِأَفْوَاهِكُم مَّالَيْسَ لَكُم بِهِ عِلْمٌ وَتَحْسَبُونَهُ هَيِّنًا وَهُوَ عِندَ اللَّهِعَظِيمٌ
    وَلَوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ قُلْتُم مَّا يَكُونُ لَنَا أَن نَّتَكَلَّمَ بِهَذَا سُبْحَانَكَ هَذَا بُهْتَانٌ عَظِيمٌ


    آنگاه كه آن [بهتان] را از زبان يكديگر مى‏گرفتيد و با زبانهاى خود چيزىرا كه بدان علم نداشتيد مى‏گفتيد و مى‏پنداشتيد كه كارى سهل و ساده است بااينكه آن [امر] نزد خدا بس بزرگ بود
    و [گر نه] چرا وقتى آن را شنيديد نگفتيد براى ما سزاوار نيست كه در اين [موضوع] سخن گوييم [خداوندا] تو منزهى اين بهتانى بزرگ است
    سوره نور آيات 16 و 17


    حضرت زهرا (س) :
    کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد.
    :salavat(10):
    رسول اکرم(ص):
    الحیاءحسن و لکن فی النساءأحسن؛
    حیا خوب است ولی برای زنان خوب تر است.

  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    155
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اگر بحث در مورد این باشد که چرا مردها می توانند 4 تا زن داشته باشن... ولی زنان نمی توانند...!!

    این امر.. یک بحث علمی دارد....
    دلیل اول:
    اگر زنی با 2 مرد ازدواج کند... می دونیم که این 2 مرد دارای اسپرم با مشخصات مختلف هستند.. ژن های مختلف... که زن در داخل خود یک کامپیوتری دارد که مشخصات اسپرم را ثبت میکند... واگر چندین مشخصاتی از اسپرم وارد کامپوتر شود.... مثل این می ماند که ویروسی وارد کامپوتر شده است.. وشخص به بیماری های عفونی... وخطرناکی مبتلا می شود... به همین خاطر اگر زنی شوهرش فوت کرد... طبق شرع اسلام مدت زمانی که به او داده شده است که نباید در این مدت ازدواج کند را باید رعایت کند... تا مشخصات اسپرمی که در داخل خود ثبت شده بصورت کامل محو شود.... و آماده استقبال از اسپرم جدید دیگه ای باشد

    دلیل دوم:

    اگر زنی با چندین مردی در یک ان ازدواج کند.... بچه هایی که متولد میشن هر کدوم دارای فامیل های مختلفی هستند...... و فکر میکنم یک امر مسخره ای می شود.

  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    86
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط fatememeshkat نمایش پست
    با سلام و عذرخواهي بابت تاخير در پاسخگويي

    دوست گرامي ! دقيقا چون چيزي كمتر ندارند حكم ازدواج و چند همسري مردان صادر شده است .
    ببينيد شايد مشكل اينستكه شما قضيه را تنها از يكطرف آن ميبينيد .توضيح اينكه بسياري از زنان در جامعه بدليل فوت همسر يا طلاق ، تنها و بدون همسر زندگي ميكنند و طبيعتا نياز به ازدواج دارند ، حكم جواز جند همسري براي مرد تنها به نفع مرد نيست زيرا يكطرف ديگر قضيه هم زن است منتهي زن ديگري كه همسر ندارد ، بنابراين شما به بخشي از پرسش خود ، در بخش ديگري از فرمايشاتتان پاسخ داده ايد .
    مساله چند همسري شروطي دارد من جمله شرط بسيار سخت و مهم رعايت عدالت ميان همسران . بازخوردهاي منفي قضيه از جاي ديگري نشات ميگيرد .
    سلام خانوم مشكات
    من متوجه نشدم كه فوت همسر يا طلاق چه ربطي با چند همسري بودن مرد داره؟
    آيا يك زني كه همسرش مرده نمي تواند با پسري معمولي يا مردي كه وي نيز همسرش مرده ازدواج كند؟
    اگه راستش رو بخواين منظورتون رو متوجه نشدم.
    و درباره ي مشروط بودن چند همسري هم بايد بگم كه توجيه كننده آن نيست . مثلا چرا به زنان در صورت ايجاد عدالت نمي توانند چند همسر داشته باشند؟
    به نظر من اين نسئله از ريشه غلط است.
    و در مورد باز خورد هاي منفي هم بايد بگم من بازم مشكلات رو ار چشم همين آيه ميبينم چون اگه چنين آيه اي نبود مردها ديگه نمي تونستند ازش سوء استفاده كنند.
    Love Is Blind

  12. تشکر


صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود