جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید







موضوع: ۩۞۩ ۞ بررسی آیین ها وفرقه های نوظهوروفریبنده ۞ ۩۞۩
-
۱۳۸۸/۰۵/۲۳, ۱۲:۰۹ #1
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۷
- نوشته
- 183
- مورد تشکر
- 666 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 1
- آپلود
- 1
- گالری
- 0
۩۞۩ ۞ بررسی آیین ها وفرقه های نوظهوروفریبنده ۞ ۩۞۩
به نام و یاد خدا و با مدد از آخرین پیامبر خدا حضرت محمد رسول الله صلی الله علیه و اله و امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و با توجه به طرح زیبای مدیر علمی کانون در جهت ایجاد و بررسی موضوعات تاثیر گذار و زیر بنایی در کانون گفتمان قرآنی
موضوع بررسی آیین ها و فرقه های نوظهور و فریبنده در انجمن اخلاق و عرفان با مدیریت جناب آقای طارق و سرکار خانم محب نور راه اندازی می شود .
امید است که با همکاری اساتید پاسخگو و اعضای کانون در پیشبرد هدف این تاپیک که معرفی و بررسی آیین ها و فرقه های نوین و فریبنده در عصر کنونی به خصوص به جوانان این مرز و بوم اسلامی میباشد موفق باشیم .
=============
ویرایش توسط محب نور : ۱۳۸۸/۰۵/۲۳ در ساعت ۱۲:۱۵
[SIGPIC][/SIGPIC]
دلم تا دست بر دامان در زد/دو دستي سنگ شيون را به سر زداميدم مشت نوميدي به در کوفت/نگاهم قفل در، ميخ قدر کوفتچه درد است اين که در فصل اقاقي؟/به روي عاشقان در بسته ساقيبر اين در، واي من قفلي لجوج است/بجوش اي اشک هنگام خروج استدر ميخانه را گيرم که بستند/کليدش را چرا يا رب شکستند؟!دلم تا چند يا رب خسته باشد؟/در لطف تو تا کي بسته باشد؟==========================حبيبم قاصدي از پي فرستاد/پيامي بابلوري مي فرستادکه مي دانم تو را شرم حضور است/مشو نوميد، اين جا قصر نور استالا! اي عاشق اندوه گينم/نمي خواهم تو را غمگين ببينماگر آه تو از جنس نياز استدر باغ شهادت باز، باز است
-
-
۱۳۸۸/۰۵/۲۳, ۱۵:۴۰ #2
با سلام وخسته نباشید به دوستان همکار درانجمن اخلاق وعرفان
حال که این تاپیک به لطف الهی ، استارت خورد ،لازم به ذکر است که دوستان دراین باره موضوع به موضوع پیش روند.مثلا ابتدا در باب ضرورت آسیب شناسی فرقه های نوظهور ...یا در مورد اینکه فرقه نوظهور به چه فرقه هایی گفته می شود وفرقشان با فرقه های اصالت دار چیست ...ویا....موضوع دیگر بحث کنیم وبعد که آن بحث تمام شد بعداز جمع بندی سراغ بحثی دیگر رویم...امروزه متأسفانه از طریق دین ، دشمنان اسلام ، دنبال به دام انداختن جوانها هستند وبا راه اندازی فرقه های ساختگی وارائه آیین ساختگی وداخل کردن یک سری جذابیتها که عقل جوان را ببندد،اهداف شوم خود را دنبال میکنند...که هر روز بر تعداد این فرقه ها اضافه می شود.وظیفه ماست که با ارزیابی وآسیب شناسی ومعرفی اهداف مؤسسان این فرقه ها ؛موجبات بیداری عقل جوانهای عزیز وبرادران وخواهران ایمانی خود را فراهم کنیم...امید است که با همکاری وهمفکری یکدیگر این امر محقق شود....التماس دعا
-
-
۱۳۸۸/۰۵/۲۳, ۱۶:۳۸ #3
با عرض سلام چه خدمتی از بنده بر می آید در خدمتم
منتظر توضیحات شما هستم
ویرایش توسط سادات علوی : ۱۳۸۸/۰۵/۲۳ در ساعت ۱۶:۴۷ دلیل: ب
کد HTML:((اين الطالب بدم المقتول بکربلا))
آموزه های شهیدآوینی از امام(ره)
سیاست عین دیانت!
و در شهید مدرس نیز آنچه سخت مورد تحسین حضرت امام بود عزت و قدرت و شجاعتی بود که از این منشأ گرفته بود، و اینکه در تمام شرایط، سیاست را عین دیانت میدانست و به دینی که در گورستانها دفن شود و در تحول تاریخی جوامع انسانی، منشأیت اثری زنده و کاملاً جدی نداشته باشد اعتقاد نداشته و حضرتش، هم این و هم آن را در خود جمع داشت، شیخ فضلالله نوری و سیدحسن مدرس را... فضایل بسیار دیگری که جز او و اسلاف او هیچ کس نداشت.
-
-
۱۳۸۸/۰۵/۲۳, ۲۲:۵۳ #4
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۷
- نوشته
- 183
- مورد تشکر
- 666 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 1
- آپلود
- 1
- گالری
- 0
<< ضرورت آسیب شناسی فرقه های نوظهور >>
«. . . و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد; در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست . . .» حجرات، 12
فصل اول: درآمدى بر جنبشهاى نوپديد دينى
1 . جنبشهاى نوپديد دينى چه هستند؟
، «اديان بديل» (4) ، «مذاهب» (5) يا «فرقهها» (6) همگى اصطلاحات و تعاريفى فنى در حوزه علوم اجتماعى هستند . در اين نوشتار مقصود از اينها گروههايى هستند كه از زمان جنگ جهانى دوم در شكل كنونىشان ظاهر شدند و از آن جهت نيز دينى محسوب مىشوند كه به برخى پرسشهاى غايىاى پاسخ مىدهند كه اديان اصيل در پى پاسخگويى به آنها هستند . پرسشهايى چون; آيا خدايى هست؟ هدف زندگى چيست؟ بعد از مرگ چه بر ما مىرود؟ اين تعريف شامل اديان «الحادى» و فلسفههايى نظير اشكال گوناگون بوديسم و بخشى از نهضتبالقوه بشرى (7) است كه به هوادارانش تعليم مىدهد تا خدا را «در درون خويش» بجويند . انديشمندان و محققان در پى آنند تا از اصطلاحات و اسامى خنثى و بىطرف درباره اين گروهها نظير نهضتهاى نوپديد دينى، MRMS ، اقليتها يا اديان بديل استفاده كنند، ولى رسانهها و افكار عمومى واژه «فرقه» را به كار مىبرند كه داراى اشارههاى تلويحى مىباشد و اغلب از عقايد عجيب و غريب، اعمال شيطانى و اغوا كننده، كنترل ذهن و اجبار روانى و احتمالا سوء استفادههاى جنسى و گرايشات مجرمانه حكايت دارد .
در اين ميان، معروفترين جنبشهايى كه اصطلاح «فرقه» را براى آنها بسيار به كار مىبرند و از رواج عمومى برخوردارند، جنبشهاى كليساى اتحاد (8) يا مونها، (9) جامعه بينالمللى براى وجدان كريشنا (10) يا هير كريشنا (11) ، علمشناسى (12) ، جنبش راجنيش (13) و خانواده (14) (كه زمانى تحت عنوان فرزندان خدا (15) شناخته مىشد) مىباشند .
===========
[SIGPIC][/SIGPIC]
دلم تا دست بر دامان در زد/دو دستي سنگ شيون را به سر زداميدم مشت نوميدي به در کوفت/نگاهم قفل در، ميخ قدر کوفتچه درد است اين که در فصل اقاقي؟/به روي عاشقان در بسته ساقيبر اين در، واي من قفلي لجوج است/بجوش اي اشک هنگام خروج استدر ميخانه را گيرم که بستند/کليدش را چرا يا رب شکستند؟!دلم تا چند يا رب خسته باشد؟/در لطف تو تا کي بسته باشد؟==========================حبيبم قاصدي از پي فرستاد/پيامي بابلوري مي فرستادکه مي دانم تو را شرم حضور است/مشو نوميد، اين جا قصر نور استالا! اي عاشق اندوه گينم/نمي خواهم تو را غمگين ببينماگر آه تو از جنس نياز استدر باغ شهادت باز، باز است
-
-
۱۳۸۸/۰۵/۲۳, ۲۳:۰۰ #5
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۷
- نوشته
- 183
- مورد تشکر
- 666 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 1
- آپلود
- 1
- گالری
- 0
2 . تنوع جنبشهاى نوپديد دينى
در طول تاريخ، تمام اديان در دوره خودشان دينى جديد محسوب مىشدند; مسيحيت، اسلام، زرتشت و متديسم همه روزگارى جديد بودند . از اين رو تعجبى ندارد، اگر برخى خصوصيات و ويژگىهاى اديان جديد و جنبشهاى نوپديد دينى از اين اديان نيز حكايت كنند . آنچه شايد درباره جنبشهاى نوپديد دينى دنياى معاصر بيشتر مورد توجه است تنوع بىشمارى است كه در ميان آنها وجود دارد . اغلب جريانهاى اوليه در غرب، نظير بيدارباشهاى عظيم (16) در امريكا يا مذاهبى مانند علم مسيحى، (17) شهود و مورمونها (19) كه در قرن نوزدهم ظهور كردند، در برخى زمينهها با سنتيهودى - مسيحى اشتراكاتى دارند، اما جريانهاى كنونى علاوه بر اينكه شامل جنبشهايى است كه ابعادى از مسيحيت، اسلام، هندوئيسم، بوديسم و شينتو را در خود دارد، ملغمهاى است از اين اديان به اضافه مجموعهاى متنوع از ايدهها و باورها كه عبارتاند از روانشناسىها، تخيلات علمى، بت پرستى جديد (20) و شيطانيسم (21) .
اين تنوع نه تنها در سنتهايى است كه اين جنبشها از درون آنها سربرآوردهاند، بلكه در اعمال، سازمان و تاثيراتى كه مىتوانند بر روى افراد و جامعه داشته باشند، نيز وجود دارد . رهبران ممكن است غنى يا فقير بوده، از آنها به مرشد، (22) پيامبر، معلم، موعود، خداوند، آلهه و خدا ياد كنند . اعضاى اين جنبشها ممكن است پير يا جوان، سفيد يا سياه و غنى يا فقير باشند . بعضى در حومه شهرها، بعضى ديگر در خانههاى جداافتاده از شهرها و عدهاى در آپارتمانهاى داخل شهر زندگى مىكنند . آنان ممكن است در پى ارضاى خوشگذرانىهاى جنسى خويش و يا پىريزى يك زندگى زاهدانه و رياضتكشانه پرآوازه باشند . ممكن استشمار اعضاى اين جنبشها از صدها هزار نفر تا كمتر از تعداد انگشتان دستباشد و يا مانند كليساى انگليكن باشد كه از كشيشها، معتقدان دلباخته، عبادتكنندگان گاهگاهى، و اعضاى رسمى تشكيل شده است . بسيارى از اين جنبشها نيز داراى سطوح مختلفى از اعضا هستند كه از فعالترين عضوها تا بازديدكنندگان هرازگاهى يا هواداران على طبقهبندى مىشوند . برخى از اين جنبشها حقيقتا يا بالقوه خطرناك و برخى ديگر كاملا بىخطرند . خلاصه اينكه، تقريبا تنها اصطلاح عامى كه براى آنها مىتوان بهكار برد، همين برچسب «جنبشهاى نوپديد دينى» (23) يا در برخى مواقع، «فرقه» است .
======
[SIGPIC][/SIGPIC]
دلم تا دست بر دامان در زد/دو دستي سنگ شيون را به سر زداميدم مشت نوميدي به در کوفت/نگاهم قفل در، ميخ قدر کوفتچه درد است اين که در فصل اقاقي؟/به روي عاشقان در بسته ساقيبر اين در، واي من قفلي لجوج است/بجوش اي اشک هنگام خروج استدر ميخانه را گيرم که بستند/کليدش را چرا يا رب شکستند؟!دلم تا چند يا رب خسته باشد؟/در لطف تو تا کي بسته باشد؟==========================حبيبم قاصدي از پي فرستاد/پيامي بابلوري مي فرستادکه مي دانم تو را شرم حضور است/مشو نوميد، اين جا قصر نور استالا! اي عاشق اندوه گينم/نمي خواهم تو را غمگين ببينماگر آه تو از جنس نياز استدر باغ شهادت باز، باز است
-
-
۱۳۸۸/۰۵/۲۳, ۲۳:۰۲ #6
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۷
- نوشته
- 183
- مورد تشکر
- 666 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 1
- آپلود
- 1
- گالری
- 0
3. ويژگىهاى مربوط به جنبشهاى نوپديد دينى
با اين حال، برخى ويژگىها كه در يك جنبش پيدا مىشوند، علاوه بر جديدبودن، دينى هم هستند; اولا: بنابر تعريفى كه ارائه مىشود، اغلب اعضاى اين جنبشها نوگرويدگان نسل اول هستند كه مانند تمام تازه گرويدگان بسيار پرشور، فعال، و حتى تعصبىتر از كسانى نشان مىدهند كه در دينى متولد و پرورده شدهاند . ثانيا: عضو گيرى آنها غيرمعمول و از ميان كليت جامعه مىباشد، مثلا جنبشهايى كه حوالى دهه 1970 ظاهر شدند، به طرز نامتناسبى در ميان بزرگسالانى از طبقات متوسط كه تا حدودى از تحصيلاتى بالاتر از حد متوسط برخوردار بودند، بروز كردهاند . اگر كسى براى اندك زمانى به كاركردهاى برخوردارى از يك گروه از جوانان بىتجربه پرشور كه دلواپس مسؤوليتهايى چون پرداخت وام و يا تعلقاتى نظير داشتن اولاد يا سرپرستى سالمندان نيستند، بينديشد، از همان ابتدا و خيلى سريع مىتواند رفتارهاى چنين گروههايى را حدس بزند . ثالثا: در ميان اين جنبشها اغلب يك بنيانگذار يا رهبرى با اقتدار و فرهمند وجود دارد; به اين معنى كه او (كه گاهى يك زن است) در قيد و بند هيچ سنت و قانونى نيست و حتى هوادارانش براى او اين حق را قائلند كه درباره تمامى امور زندگى آنها حكم صادر كند و اين كه با چه كسى ازدواج كنند؟ بچه داشته باشند يا خير؟ چه كارى را پيشه خود سازند؟ چه نوع پوششى داشته باشند؟ چه غذايى بخورند؟ كجا زندگى كنند؟ و حتى شايد اينكه بايد زندگى كنند يا خير؟ رابعا، اديان جديد در مقايسه با اديان قديمىتر سعى دارند كه برداشتهاى دقيقترى از حقيقت ارائه كنند كه با نسلهاى دورههاى گوناگون سازگار و منطبق باشند . خامسا: از امور رايج در ميان اين جنبشها مرزبندى شديد ميان «آنها» و «ما» است كه دومى به طور همگونى، خير و خدايى، و اولى به همين ميزان و ترتيب، بد و شايد شيطانى است . سادسا: در سطح كلان جامعه، اغلب (و نه هميشه) نوعى سوء ظن و يا دشمنى نسبتبه آنچه اين جنبشها به عنوان بديل و جانشين ارائه مىكنند، وجود دارد . (24)
======
[SIGPIC][/SIGPIC]
دلم تا دست بر دامان در زد/دو دستي سنگ شيون را به سر زداميدم مشت نوميدي به در کوفت/نگاهم قفل در، ميخ قدر کوفتچه درد است اين که در فصل اقاقي؟/به روي عاشقان در بسته ساقيبر اين در، واي من قفلي لجوج است/بجوش اي اشک هنگام خروج استدر ميخانه را گيرم که بستند/کليدش را چرا يا رب شکستند؟!دلم تا چند يا رب خسته باشد؟/در لطف تو تا کي بسته باشد؟==========================حبيبم قاصدي از پي فرستاد/پيامي بابلوري مي فرستادکه مي دانم تو را شرم حضور است/مشو نوميد، اين جا قصر نور استالا! اي عاشق اندوه گينم/نمي خواهم تو را غمگين ببينماگر آه تو از جنس نياز استدر باغ شهادت باز، باز است
-
-
۱۳۸۸/۰۵/۲۳, ۲۳:۰۴ #7
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۷
- نوشته
- 183
- مورد تشکر
- 666 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 1
- آپلود
- 1
- گالری
- 0
4-دگرگونىهاى جنبشهاى نوپديد دينى
به رغم غفلتى كه اغلب صورت مىگيرد، به قدركافى روشن است كه اديان جديد، در مقايسه با اديان قديمى بسيار سريعتر، دستخوش دگرگونى و تغيير مىشوند . صرفا به دليل از دسترفتن يك امتياز يا گذشتسالها نسل دوم و نسلهاى بعدى به دنبال منابعى براى زمان و سرمايه مىگردند و «عقايد و اعمال» جنبش را زير سؤال مىبرند . بنيانگذاران خواهند مرد و ساختار حاكميت ممكن استبسيار ديوانسالارانه و كليشهاى گردد . باورها، به ويژه باورها و غيبگويىهاى مبتنى بر تجربه مانند فرارسيدن هزاره، چه بسا روزآمد يا دچار تفسير مجدد يا تغيير گردند و مرزبندىهاى اعضا و ديگران كمرنگ شود . به سبب اين دگرگونىها و نيز از آن جهت كه جنبش براى افراد بيرونى و غيرعضو بيشتر شناخته شده، در نتيجه ترس آنها كمتر مىگردد، دشمنىها رو به كاهش مىنهد .(اگرچه چنين موردى به هيچ روى مصداق نداشته است) .
[SIGPIC][/SIGPIC]
دلم تا دست بر دامان در زد/دو دستي سنگ شيون را به سر زداميدم مشت نوميدي به در کوفت/نگاهم قفل در، ميخ قدر کوفتچه درد است اين که در فصل اقاقي؟/به روي عاشقان در بسته ساقيبر اين در، واي من قفلي لجوج است/بجوش اي اشک هنگام خروج استدر ميخانه را گيرم که بستند/کليدش را چرا يا رب شکستند؟!دلم تا چند يا رب خسته باشد؟/در لطف تو تا کي بسته باشد؟==========================حبيبم قاصدي از پي فرستاد/پيامي بابلوري مي فرستادکه مي دانم تو را شرم حضور است/مشو نوميد، اين جا قصر نور استالا! اي عاشق اندوه گينم/نمي خواهم تو را غمگين ببينماگر آه تو از جنس نياز استدر باغ شهادت باز، باز است
-
-
۱۳۸۸/۰۵/۲۳, ۲۳:۰۵ #8
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۷
- نوشته
- 183
- مورد تشکر
- 666 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 1
- آپلود
- 1
- گالری
- 0
ادامه دارد ...
نويسنده: باقر طالبي دارابي
منبع: فصلنامه هفت آسمان شماره 15
[SIGPIC][/SIGPIC]
دلم تا دست بر دامان در زد/دو دستي سنگ شيون را به سر زداميدم مشت نوميدي به در کوفت/نگاهم قفل در، ميخ قدر کوفتچه درد است اين که در فصل اقاقي؟/به روي عاشقان در بسته ساقيبر اين در، واي من قفلي لجوج است/بجوش اي اشک هنگام خروج استدر ميخانه را گيرم که بستند/کليدش را چرا يا رب شکستند؟!دلم تا چند يا رب خسته باشد؟/در لطف تو تا کي بسته باشد؟==========================حبيبم قاصدي از پي فرستاد/پيامي بابلوري مي فرستادکه مي دانم تو را شرم حضور است/مشو نوميد، اين جا قصر نور استالا! اي عاشق اندوه گينم/نمي خواهم تو را غمگين ببينماگر آه تو از جنس نياز استدر باغ شهادت باز، باز است
-
-
۱۳۸۸/۰۵/۲۶, ۰۲:۳۲ #9
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۶
- نوشته
- 1,045
- مورد تشکر
- 4,260 پست
- حضور
- 2 ساعت 1 دقیقه
- دریافت
- 191
- آپلود
- 52
- گالری
-
45
با عرض تقدیر وتشکر ازاین مبحث نو
یه اطلاعیه روز یک شنبه 25 /5 جام جم زده بود که بی ارتباط با مبحث نیست
ویژه نامه سراب در همین رابطه همین سه شنبه 27/5/88 همراه با روزنامه توزیع می گردد
یادتون نره حتما بگیرید
من هم ایشالا سعی می کنم اگه مطالب روسایت جام جم قرار گرفت به صورت کتاب موبایل ورایانه بگذارم
توجه بفرمایید
ويژهنامه فرقههاي منحرف نوپديد
سراب
ظهور فرقههاي نوپديد ديني از ويژگيهاي دوران معاصر است. انسان سرخورده از هياهوي دنياي مادي در جستجوي حقيقتي است تا اندكي از آلام و دردهاي روحي و رواني خود را تسكين دهد و با انباني از تجربيات گذشته و حال، خود را براي پيمودن مسير سعادت و سلامت مادي و معنوي آماده كند.
گرايش به معنويت در قرون جديد نشان داد كه مكاتب غير الهي و مادي در هدايت انسان سرگشته امروزي راه را به خطا رفتند و در نزد مردم از جايگاهي بالايي برخوردار نيستند. اين حقيقت البته به معناي بازنشستگي اين تفكرات نيست بلكه انديشهورزان اين مكاتب در اتحادي ناميمون همپاي سياستورزان سياسي و اقتصادي شرق و غرب عالم درصدد تجربه تازهاي هستند تا بار ديگر در اين ميدان عرصهداري كنند. ظهور فرقههاي جديد يكي از مظاهر سوءاستفاده غربيان از معنويت است
بررسي شكلگيري جنبشهاي نوپديد ديني در قرن معاصر مبين اين است كه غرب همچنان سوداي راهبري جوامع بشري را در سر ميپروراند. داعيه هدايتگري غرب در اين مقوله، همانند بالابردن تابلوهايي حاوي نشانههاي نادرستي است كه اعتماد به آن جز گام نهادن در بيراهههاي پر سنگلاخ و بي مقصد نتيجهاي براي راهبر نخواهد داشت.
روزنامه «جامجم» سال گذشته در پي احساس ضرورت براي مقابله فرهنگي با شيوع اين نوع تفكرات، دست به انتشار ويژهنامهاي تحت عنوان «كژراهه» زد و با استقبال مخاطبان در داخل و خارج مواجه شد. اين اقبال عمومي دست اندركاران ويژه نامه را بر آن داشت تا درصدد تهيه دفتر دومي براي اين موضوع باشند. به همين خاطر ضمن دريافت نظرات كارشناسان و صاحبنظران فرقه شناسي، جامعه شناسي، روانشناسي و معارف ديني و برگزاري نشستهاي متعدد با اهل فن و تهيه گزارشهاي مختلف از برخي فرقههاي منحرف ديني، ويژه نامه «سراب» را به حضور مخاطبان روزنامه عرضه ميدارد.
بيانات رهبر معظم انقلاب در مورد خرافات ديني، ديدگاههاي آيات هاشمي رفسنجاني، خزعلي و حسيني بوشهري در مورد مدعيان دروغين، گزارشهايي در مورد فالان دافا، شعور كيهاني، ايليا، عرفان سرخپوستي، عرفان جادوگري، شيطانپرستي و... از مطالب خواندني اين ويژه نامه است.
سراب، سهشنبه 27/5/87 ضميمه رايگان روزنامه «جامجم» خواهد بود.
ویرایش توسط valayat : ۱۳۸۸/۰۵/۲۶ در ساعت ۰۲:۳۳
-
-
۱۳۸۸/۰۵/۲۷, ۰۴:۳۰ #10
تبلیغ گسترده پیروان "مهر بابا" در ایران
تبلیغ گسترده پیروان "مهر بابا" در ایران
فرقه "مهر بابا" اخیرا در استان یزد، فارس و تهران رواج یافته و تعدادی از خود زرتشتیان و مسلمانان نیز جذب آن شدهاند. افراد این فرقه با پخش CD و جزوهای مربوط به اندیشه و عقاید خود، در این شهرها به ترویج و تبلیغ فرقه خود میپردازند.
به گزارش شیعه آنلاین، اخیرا گروهی از زرتشتیان ایران اقدام به تشکیل فرقهای به نام "مهر بابا" نموده و به تبلیغ گسترده اندیشههای منحرف این فرقه میپردازند.
"مهربان" ملقب به "مهر بابا" که در سال 1894 میلادی در شهر پونای هندوستان به دنیا آمد، تأسیس کننده این فرقه انحرافی است. فرقه مذکور برگرفته از همین نام در کشور هند است.
هر ساله با برپایی مراسم خاصی که تعدادی از زرتشتیان ایران نیز با سفر به این کشور در آن حضور مییابند، به تبلیغ این اندیشههای منحرف و ضاله میپردازند.
فرقه "مهر بابا" اخیرا در استان یزد، فارس و تهران رواج یافته و تعدادی از خود زرتشتیان و مسلمانان نیز جذب آن شدهاند. افراد این فرقه با پخش CD و جزوهای مربوط به اندیشه و عقاید خود، در این شهرها به ترویج و تبلیغ فرقه خود میپردازند.
شایان ذکر است این فرقه در اصل به "شبه عرفانهای بدون شریعت" شباهت بسیار زیادی دارد
http://rajanews.com/detail.asp?id=34485
-
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
موضوعات مشابه
-
►♥◄ معجزات حضرت موسی (ع) بر قوم خود در آیینه قرآن کریم ►♥◄
توسط قاری قرآن در انجمن نبوت خاصهپاسخ: 20آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۲/۰۲, ۱۷:۰۰ -
√ (●̪•)...در ســـوگ پـیـامبــر خاتم النبیین (ص)
توسط *عرفانی* در انجمن ویژه نامه های قرآنیپاسخ: 9آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۰/۱۰, ۱۳:۰۲ -
♠♠♠♠♠--- زیباییهای عاشورا ----♠♠♠♠♠
توسط کنیز فاطمه(سلام الله علیها) در انجمن اهل بیت و ائمه در قرآنپاسخ: 12آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۹/۲۶, ۱۳:۴۱ -
*** آیین های محرم در شهرهای ایران ***
توسط ابدیت در انجمن حکومت ها ، اقوام و ملل و سنت های در قرآنپاسخ: 10آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۹/۲۴, ۱۷:۳۸ -
حرمیین عسکریین بازگشایی شد+عکس
توسط iranproud در انجمن تصاویر دیدنیپاسخ: 8آخرين نوشته: ۱۳۸۸/۰۲/۰۱, ۰۷:۲۸
اشتراک گذاری