صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ۩۞۩ ۞ بررسی آیین ها وفرقه های نوظهوروفریبنده ۞ ۩۞۩

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    183
    مورد تشکر
    666 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    1
    گالری
    0

    ۩۞۩ ۞ بررسی آیین ها وفرقه های نوظهوروفریبنده ۞ ۩۞۩




    ۩۞۩ ۞ بررسی آیین ها وفرقه های نوظهوروفریبنده ۞ ۩۞۩


    ۩۞۩ ۞ بررسی آیین ها وفرقه های نوظهوروفریبنده ۞ ۩۞۩


    به نام و یاد خدا و با مدد از آخرین پیامبر خدا حضرت محمد رسول الله صلی الله علیه و اله و امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و با توجه به طرح زیبای مدیر علمی کانون در جهت ایجاد و بررسی موضوعات تاثیر گذار و زیر بنایی در کانون گفتمان قرآنی
    موضوع بررسی آیین ها و فرقه های نوظهور و فریبنده در انجمن اخلاق و عرفان با مدیریت جناب آقای طارق و سرکار خانم محب نور راه اندازی می شود .

    ۩۞۩ ۞ بررسی آیین ها وفرقه های نوظهوروفریبنده ۞ ۩۞۩۩۞۩ ۞ بررسی آیین ها وفرقه های نوظهوروفریبنده ۞ ۩۞۩۩۞۩ ۞ بررسی آیین ها وفرقه های نوظهوروفریبنده ۞ ۩۞۩


    امید است که با همکاری اساتید پاسخگو و اعضای کانون در پیشبرد هدف این تاپیک که معرفی و بررسی آیین ها و فرقه های نوین و فریبنده در عصر کنونی به خصوص به جوانان این مرز و بوم اسلامی میباشد موفق باشیم .


    ۩۞۩ ۞ بررسی آیین ها وفرقه های نوظهوروفریبنده ۞ ۩۞۩



    =============

    ویرایش توسط محب نور : ۱۳۸۸/۰۵/۲۳ در ساعت ۱۲:۱۵
    [SIGPIC][/SIGPIC]

    دلم تا دست بر دامان در زد/دو دستي سنگ شيون را به سر زد
    اميدم مشت نوميدي به در کوفت/نگاهم قفل در، ميخ قدر کوفت
    چه درد است اين که در فصل اقاقي؟/به روي عاشقان در بسته ساقي
    بر اين در،‌ واي من قفلي لجوج است/بجوش اي اشک هنگام خروج است
    در ميخانه را گيرم که بستند/کليدش را چرا يا رب شکستند؟!
    دلم تا چند يا رب خسته باشد؟/در لطف تو تا کي بسته باشد؟
    ==========================
    حبيبم قاصدي از پي فرستاد/پيامي بابلوري مي فرستاد
    که مي دانم تو را شرم حضور است/مشو نوميد، اين جا قصر نور است
    الا! اي عاشق اندوه گينم/نمي خواهم تو را غمگين ببينم
    اگر آه تو از جنس نياز است
    در باغ شهادت باز، باز است


  2. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    43
    مورد تشکر
    290 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2



    با سلام وخسته نباشید به دوستان همکار درانجمن اخلاق وعرفان
    حال که این تاپیک به لطف الهی ، استارت خورد ،لازم به ذکر است که دوستان دراین باره موضوع به موضوع پیش روند.مثلا ابتدا در باب ضرورت آسیب شناسی فرقه های نوظهور ...یا در مورد اینکه فرقه نوظهور به چه فرقه هایی گفته می شود وفرقشان با فرقه های اصالت دار چیست ...ویا....موضوع دیگر بحث کنیم وبعد که آن بحث تمام شد بعداز جمع بندی سراغ بحثی دیگر رویم...امروزه متأسفانه از طریق دین ، دشمنان اسلام ، دنبال به دام انداختن جوانها هستند وبا راه اندازی فرقه های ساختگی وارائه آیین ساختگی وداخل کردن یک سری جذابیتها که عقل جوان را ببندد،اهداف شوم خود را دنبال میکنند...که هر روز بر تعداد این فرقه ها اضافه می شود.وظیفه ماست که با ارزیابی وآسیب شناسی ومعرفی اهداف مؤسسان این فرقه ها ؛موجبات بیداری عقل جوانهای عزیز وبرادران وخواهران ایمانی خود را فراهم کنیم...امید است که با همکاری وهمفکری یکدیگر این امر محقق شود....التماس دعا



  3. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۷
    نوشته
    29
    مورد تشکر
    70 پست
    حضور
    20 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با عرض سلام چه خدمتی از بنده بر می آید در خدمتم
    منتظر توضیحات شما هستم
    ویرایش توسط سادات علوی : ۱۳۸۸/۰۵/۲۳ در ساعت ۱۶:۴۷ دلیل: ب
    کد HTML:
    ((اين الطالب بدم المقتول بکربلا))


    آموزه های شهیدآوینی از امام(ره)
    سیاست عین دیانت!
    و در شهید مدرس نیز آنچه سخت مورد تحسین حضرت امام بود عزت و قدرت و شجاعتی بود که از این منشأ گرفته بود، و اینکه در تمام شرایط، سیاست را عین دیانت می‌دانست و به دینی که در گورستان‌ها دفن شود و در تحول تاریخی جوامع انسانی، منشأیت اثری زنده و کاملاً جدی نداشته باشد اعتقاد نداشته و حضرتش، هم این و هم آن را در خود جمع داشت، شیخ فضل‌الله نوری و سیدحسن مدرس را... فضایل بسیار دیگری که جز او و اسلاف او هیچ کس نداشت.
    http://www.gigaimage.com/images/2sfa...y9vjr5yjv1.gif


  4. #4
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    183
    مورد تشکر
    666 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    1
    گالری
    0





    << ضرورت آسیب شناسی فرقه های نوظهور >>



    «. . . و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد; در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست . . .» حجرات، 12



    فصل اول: درآمدى بر جنبش‏هاى نوپديد دينى

    1 . جنبش‏هاى نوپديد دينى چه هستند؟


    ، «اديان بديل‏» (4) ، «مذاهب‏» (5) يا «فرقه‏ها» (6) همگى اصطلاحات و تعاريفى فنى در حوزه علوم اجتماعى هستند . در اين نوشتار مقصود از اينها گروه‏هايى هستند كه از زمان جنگ جهانى دوم در شكل كنونى‏شان ظاهر شدند و از آن جهت نيز دينى محسوب مى‏شوند كه به برخى پرسش‏هاى غايى‏اى پاسخ مى‏دهند كه اديان اصيل در پى پاسخ‏گويى به آن‏ها هستند . پرسش‏هايى چون; آيا خدايى هست؟ هدف زندگى چيست؟ بعد از مرگ چه بر ما مى‏رود؟ اين تعريف شامل اديان «الحادى‏» و فلسفه‏هايى نظير اشكال گوناگون بوديسم و بخشى از نهضت‏بالقوه بشرى (7) است كه به هوادارانش تعليم مى‏دهد تا خدا را «در درون خويش‏» بجويند . انديشمندان و محققان در پى آنند تا از اصطلاحات و اسامى خنثى و بى‏طرف درباره اين گروه‏ها نظير نهضت‏هاى نوپديد دينى، MRMS ، اقليت‏ها يا اديان بديل استفاده كنند، ولى رسانه‏ها و افكار عمومى واژه «فرقه‏» را به كار مى‏برند كه داراى اشاره‏هاى تلويحى مى‏باشد و اغلب از عقايد عجيب و غريب، اعمال شيطانى و اغوا كننده، كنترل ذهن و اجبار روانى و احتمالا سوء استفاده‏هاى جنسى و گرايشات مجرمانه حكايت دارد .

    در اين ميان، معروف‏ترين جنبش‏هايى كه اصطلاح «فرقه‏» را براى آن‏ها بسيار به كار مى‏برند و از رواج عمومى برخوردارند، جنبش‏هاى كليساى اتحاد (8) يا مون‏ها، (9) جامعه بين‏المللى براى وجدان كريشنا (10) يا هير كريشنا (11) ، علم‏شناسى (12) ، جنبش راجنيش (13) و خانواده (14) (كه زمانى تحت عنوان فرزندان خدا (15) شناخته مى‏شد) مى‏باشند .


    ۩۞۩ ۞ بررسی آیین ها وفرقه های نوظهوروفریبنده ۞ ۩۞۩


    ===========

    [SIGPIC][/SIGPIC]

    دلم تا دست بر دامان در زد/دو دستي سنگ شيون را به سر زد
    اميدم مشت نوميدي به در کوفت/نگاهم قفل در، ميخ قدر کوفت
    چه درد است اين که در فصل اقاقي؟/به روي عاشقان در بسته ساقي
    بر اين در،‌ واي من قفلي لجوج است/بجوش اي اشک هنگام خروج است
    در ميخانه را گيرم که بستند/کليدش را چرا يا رب شکستند؟!
    دلم تا چند يا رب خسته باشد؟/در لطف تو تا کي بسته باشد؟
    ==========================
    حبيبم قاصدي از پي فرستاد/پيامي بابلوري مي فرستاد
    که مي دانم تو را شرم حضور است/مشو نوميد، اين جا قصر نور است
    الا! اي عاشق اندوه گينم/نمي خواهم تو را غمگين ببينم
    اگر آه تو از جنس نياز است
    در باغ شهادت باز، باز است


  5. #5
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    183
    مورد تشکر
    666 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    1
    گالری
    0



    2 . تنوع جنبش‏هاى نوپديد دينى

    در طول تاريخ، تمام اديان در دوره خودشان دينى جديد محسوب مى‏شدند; مسيحيت، اسلام، زرتشت و متديسم همه روزگارى جديد بودند . از اين رو تعجبى ندارد، اگر برخى خصوصيات و ويژگى‏هاى اديان جديد و جنبش‏هاى نوپديد دينى از اين اديان نيز حكايت كنند . آنچه شايد درباره جنبش‏هاى نوپديد دينى دنياى معاصر بيشتر مورد توجه است تنوع بى‏شمارى است كه در ميان آن‏ها وجود دارد . اغلب جريان‏هاى اوليه در غرب، نظير بيدارباش‏هاى عظيم (16) در امريكا يا مذاهبى مانند علم مسيحى، (17) شهود و مورمون‏ها (19) كه در قرن نوزدهم ظهور كردند، در برخى زمينه‏ها با سنت‏يهودى - مسيحى اشتراكاتى دارند، اما جريان‏هاى كنونى علاوه بر اين‏كه شامل جنبش‏هايى است كه ابعادى از مسيحيت، اسلام، هندوئيسم، بوديسم و شينتو را در خود دارد، ملغمه‏اى است از اين اديان به اضافه مجموعه‏اى متنوع از ايده‏ها و باورها كه عبارت‏اند از روان‏شناسى‏ها، تخيلات علمى، بت پرستى جديد (20) و شيطانيسم (21) .

    اين تنوع نه تنها در سنت‏هايى است كه اين جنبش‏ها از درون آن‏ها سربرآورده‏اند، بلكه در اعمال، سازمان و تاثيراتى كه مى‏توانند بر روى افراد و جامعه داشته باشند، نيز وجود دارد . رهبران ممكن است غنى يا فقير بوده، از آن‏ها به مرشد، (22) پيامبر، معلم، موعود، خداوند، آلهه و خدا ياد كنند . اعضاى اين جنبش‏ها ممكن است پير يا جوان، سفيد يا سياه و غنى يا فقير باشند . بعضى در حومه شهرها، بعضى ديگر در خانه‏هاى جداافتاده از شهرها و عده‏اى در آپارتمان‏هاى داخل شهر زندگى مى‏كنند . آنان ممكن است در پى ارضاى خوش‏گذرانى‏هاى جنسى خويش و يا پى‏ريزى يك زندگى زاهدانه و رياضت‏كشانه پرآوازه باشند . ممكن است‏شمار اعضاى اين جنبش‏ها از صدها هزار نفر تا كمتر از تعداد انگشتان دست‏باشد و يا مانند كليساى انگليكن باشد كه از كشيش‏ها، معتقدان دلباخته، عبادت‏كنندگان گاه‏گاهى، و اعضاى رسمى تشكيل شده است . بسيارى از اين جنبش‏ها نيز داراى سطوح مختلفى از اعضا هستند كه از فعال‏ترين عضوها تا بازديدكنندگان هرازگاهى يا هواداران على طبقه‏بندى مى‏شوند . برخى از اين جنبش‏ها حقيقتا يا بالقوه خطرناك و برخى ديگر كاملا بى‏خطرند . خلاصه اين‏كه، تقريبا تنها اصطلاح عامى كه براى آن‏ها مى‏توان به‏كار برد، همين برچسب «جنبش‏هاى نوپديد دينى‏» (23) يا در برخى مواقع،
    «فرقه‏» است .



    ۩۞۩ ۞ بررسی آیین ها وفرقه های نوظهوروفریبنده ۞ ۩۞۩


    ======


    [SIGPIC][/SIGPIC]

    دلم تا دست بر دامان در زد/دو دستي سنگ شيون را به سر زد
    اميدم مشت نوميدي به در کوفت/نگاهم قفل در، ميخ قدر کوفت
    چه درد است اين که در فصل اقاقي؟/به روي عاشقان در بسته ساقي
    بر اين در،‌ واي من قفلي لجوج است/بجوش اي اشک هنگام خروج است
    در ميخانه را گيرم که بستند/کليدش را چرا يا رب شکستند؟!
    دلم تا چند يا رب خسته باشد؟/در لطف تو تا کي بسته باشد؟
    ==========================
    حبيبم قاصدي از پي فرستاد/پيامي بابلوري مي فرستاد
    که مي دانم تو را شرم حضور است/مشو نوميد، اين جا قصر نور است
    الا! اي عاشق اندوه گينم/نمي خواهم تو را غمگين ببينم
    اگر آه تو از جنس نياز است
    در باغ شهادت باز، باز است


  6. #6
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    183
    مورد تشکر
    666 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    1
    گالری
    0



    3. ويژگى‏هاى مربوط به جنبش‏هاى نوپديد دينى

    با اين حال، برخى ويژگى‏ها كه در يك جنبش پيدا مى‏شوند، علاوه بر جديدبودن، دينى هم هستند; اولا: بنابر تعريفى كه ارائه مى‏شود، اغلب اعضاى اين جنبش‏ها نوگرويدگان نسل اول هستند كه مانند تمام تازه گرويدگان بسيار پرشور، فعال، و حتى تعصبى‏تر از كسانى نشان مى‏دهند كه در دينى متولد و پرورده شده‏اند . ثانيا: عضو گيرى آنها غيرمعمول و از ميان كليت جامعه مى‏باشد، مثلا جنبش‏هايى كه حوالى دهه 1970 ظاهر شدند، به طرز نامتناسبى در ميان بزرگ‏سالانى از طبقات متوسط كه تا حدودى از تحصيلاتى بالاتر از حد متوسط برخوردار بودند، بروز كرده‏اند . اگر كسى براى اندك زمانى به كاركردهاى برخوردارى از يك گروه از جوانان بى‏تجربه پرشور كه دلواپس مسؤوليت‏هايى چون پرداخت وام و يا تعلقاتى نظير داشتن اولاد يا سرپرستى سالمندان نيستند، بينديشد، از همان ابتدا و خيلى سريع مى‏تواند رفتارهاى چنين گروه‏هايى را حدس بزند . ثالثا: در ميان اين جنبش‏ها اغلب يك بنيان‏گذار يا رهبرى با اقتدار و فرهمند وجود دارد; به اين معنى كه او (كه گاهى يك زن است) در قيد و بند هيچ سنت و قانونى نيست و حتى هوادارانش براى او اين حق را قائلند كه درباره تمامى امور زندگى آن‏ها حكم صادر كند و اين كه با چه كسى ازدواج كنند؟ بچه داشته باشند يا خير؟ چه كارى را پيشه خود سازند؟ چه نوع پوششى داشته باشند؟ چه غذايى بخورند؟ كجا زندگى كنند؟ و حتى شايد اين‏كه بايد زندگى كنند يا خير؟ رابعا، اديان جديد در مقايسه با اديان قديمى‏تر سعى دارند كه برداشت‏هاى دقيق‏ترى از حقيقت ارائه كنند كه با نسل‏هاى دوره‏هاى گوناگون سازگار و منطبق باشند . خامسا: از امور رايج در ميان اين جنبش‏ها مرزبندى شديد ميان «آن‏ها» و «ما» است كه دومى به طور همگونى، خير و خدايى، و اولى به همين ميزان و ترتيب، بد و شايد شيطانى است . سادسا: در سطح كلان جامعه، اغلب (و نه هميشه) نوعى سوء ظن و يا دشمنى نسبت‏به آنچه اين جنبش‏ها به عنوان بديل و جانشين ارائه مى‏كنند، وجود دارد . (24)


    ۩۞۩ ۞ بررسی آیین ها وفرقه های نوظهوروفریبنده ۞ ۩۞۩


    ======


    [SIGPIC][/SIGPIC]

    دلم تا دست بر دامان در زد/دو دستي سنگ شيون را به سر زد
    اميدم مشت نوميدي به در کوفت/نگاهم قفل در، ميخ قدر کوفت
    چه درد است اين که در فصل اقاقي؟/به روي عاشقان در بسته ساقي
    بر اين در،‌ واي من قفلي لجوج است/بجوش اي اشک هنگام خروج است
    در ميخانه را گيرم که بستند/کليدش را چرا يا رب شکستند؟!
    دلم تا چند يا رب خسته باشد؟/در لطف تو تا کي بسته باشد؟
    ==========================
    حبيبم قاصدي از پي فرستاد/پيامي بابلوري مي فرستاد
    که مي دانم تو را شرم حضور است/مشو نوميد، اين جا قصر نور است
    الا! اي عاشق اندوه گينم/نمي خواهم تو را غمگين ببينم
    اگر آه تو از جنس نياز است
    در باغ شهادت باز، باز است


  7. #7
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    183
    مورد تشکر
    666 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    1
    گالری
    0



    4-دگرگونى‏هاى جنبش‏هاى نوپديد دينى

    به رغم غفلتى كه اغلب صورت مى‏گيرد، به قدركافى روشن است كه اديان جديد، در مقايسه با اديان قديمى بسيار سريع‏تر، دستخوش دگرگونى و تغيير مى‏شوند . صرفا به دليل از دست‏رفتن يك امتياز يا گذشت‏سال‏ها نسل دوم و نسل‏هاى بعدى به دنبال منابعى براى زمان و سرمايه مى‏گردند و «عقايد و اعمال‏» جنبش را زير سؤال مى‏برند . بنيان‏گذاران خواهند مرد و ساختار حاكميت ممكن است‏بسيار ديوان‏سالارانه و كليشه‏اى گردد . باورها، به ويژه باورها و غيب‏گويى‏هاى مبتنى بر تجربه مانند فرارسيدن هزاره، چه بسا روزآمد يا دچار تفسير مجدد يا تغيير گردند و مرزبندى‏هاى اعضا و ديگران كم‏رنگ شود . به سبب اين دگرگونى‏ها و نيز از آن جهت كه جنبش براى افراد بيرونى و غيرعضو بيشتر شناخته شده، در نتيجه ترس آن‏ها كمتر مى‏گردد، دشمنى‏ها رو به كاهش مى‏نهد .(اگرچه چنين موردى به هيچ روى مصداق نداشته است) .



    ۩۞۩ ۞ بررسی آیین ها وفرقه های نوظهوروفریبنده ۞ ۩۞۩


    ======




    [SIGPIC][/SIGPIC]

    دلم تا دست بر دامان در زد/دو دستي سنگ شيون را به سر زد
    اميدم مشت نوميدي به در کوفت/نگاهم قفل در، ميخ قدر کوفت
    چه درد است اين که در فصل اقاقي؟/به روي عاشقان در بسته ساقي
    بر اين در،‌ واي من قفلي لجوج است/بجوش اي اشک هنگام خروج است
    در ميخانه را گيرم که بستند/کليدش را چرا يا رب شکستند؟!
    دلم تا چند يا رب خسته باشد؟/در لطف تو تا کي بسته باشد؟
    ==========================
    حبيبم قاصدي از پي فرستاد/پيامي بابلوري مي فرستاد
    که مي دانم تو را شرم حضور است/مشو نوميد، اين جا قصر نور است
    الا! اي عاشق اندوه گينم/نمي خواهم تو را غمگين ببينم
    اگر آه تو از جنس نياز است
    در باغ شهادت باز، باز است


  8. #8
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    183
    مورد تشکر
    666 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    1
    گالری
    0



    ادامه دارد ...

    نويسنده: باقر طالبي دارابي
    منبع: فصل‌نامه هفت آسمان شماره 15


    [SIGPIC][/SIGPIC]

    دلم تا دست بر دامان در زد/دو دستي سنگ شيون را به سر زد
    اميدم مشت نوميدي به در کوفت/نگاهم قفل در، ميخ قدر کوفت
    چه درد است اين که در فصل اقاقي؟/به روي عاشقان در بسته ساقي
    بر اين در،‌ واي من قفلي لجوج است/بجوش اي اشک هنگام خروج است
    در ميخانه را گيرم که بستند/کليدش را چرا يا رب شکستند؟!
    دلم تا چند يا رب خسته باشد؟/در لطف تو تا کي بسته باشد؟
    ==========================
    حبيبم قاصدي از پي فرستاد/پيامي بابلوري مي فرستاد
    که مي دانم تو را شرم حضور است/مشو نوميد، اين جا قصر نور است
    الا! اي عاشق اندوه گينم/نمي خواهم تو را غمگين ببينم
    اگر آه تو از جنس نياز است
    در باغ شهادت باز، باز است


  9. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۶
    نوشته
    1,045
    مورد تشکر
    4,260 پست
    حضور
    2 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    191
    آپلود
    52
    گالری
    45



    با عرض تقدیر وتشکر ازاین مبحث نو
    یه اطلاعیه روز یک شنبه 25 /5 جام جم زده بود که بی ارتباط با مبحث نیست
    ویژه نامه سراب در همین رابطه همین سه شنبه 27/5/88 همراه با روزنامه توزیع می گردد
    یادتون نره حتما بگیرید
    من هم ایشالا سعی می کنم اگه مطالب روسایت جام جم قرار گرفت به صورت کتاب موبایل ورایانه بگذارم

    توجه بفرمایید
    ۩۞۩ ۞ بررسی آیین ها وفرقه های نوظهوروفریبنده ۞ ۩۞۩
    ويژه‌نامه فرقه‌هاي منحرف نوپديد
    سراب
    ظهور فرقه‌هاي نوپديد ديني از ويژگي‌هاي دوران معاصر است. انسان سرخورده از هياهوي دنياي مادي در جستجوي حقيقتي است تا اندكي از آلام و دردهاي روحي و رواني خود را تسكين دهد و با انباني از تجربيات گذشته و حال، خود را براي پيمودن مسير سعادت و سلامت مادي و معنوي آماده كند.

    گرايش به معنويت در قرون جديد نشان داد كه مكاتب غير الهي و مادي در هدايت انسان سرگشته امروزي راه را به خطا رفتند و در نزد مردم از جايگاهي بالايي برخوردار نيستند. اين حقيقت البته به معناي بازنشستگي اين تفكرات نيست بلكه انديشه‌ورزان اين مكاتب در اتحادي ناميمون همپاي سياست‌‌ورزان سياسي و اقتصادي شرق و غرب عالم درصدد تجربه تازه‌اي هستند تا بار ديگر در اين ميدان عرصه‌داري كنند. ظهور فرقه‌هاي جديد يكي از مظاهر سوءاستفاده غربيان از معنويت است
    بررسي شكل‌گيري جنبش‌هاي نوپديد ديني در قرن معاصر مبين اين است كه غرب همچنان سوداي راهبري جوامع بشري را در سر مي‌پروراند. داعيه‌ هدايت‌گري غرب در اين مقوله، همانند بالابردن تابلوهايي حاوي نشانه‌هاي نادرستي است كه اعتماد به آن جز گام نهادن در بيراهه‌هاي پر سنگلاخ و بي مقصد نتيجه‌اي براي راهبر نخواهد داشت.
    روزنامه «جام‌جم» سال گذشته در پي احساس ضرورت براي مقابله فرهنگي با شيوع اين نوع تفكرات، دست به انتشار ويژه‌‌نامه‌اي تحت عنوان «كژراهه» زد و با استقبال مخاطبان در داخل و خارج مواجه شد. اين اقبال عمومي دست اندركاران ويژه نامه را بر آن داشت تا درصدد تهيه دفتر دومي براي اين موضوع باشند. به همين خاطر ضمن دريافت نظرات كارشناسان و صاحب‌نظران فرقه‌ شناسي، جامعه شناسي، روانشناسي و معارف ديني و برگزاري نشست‌هاي متعدد با اهل فن و تهيه گزارش‌هاي مختلف از برخي فرقه‌هاي منحرف ديني، ويژه نامه «سراب» را به حضور مخاطبان روزنامه عرضه مي‌دارد.
    بيانات رهبر معظم انقلاب در مورد خرافات ديني، ديد‌گاه‌هاي آيات هاشمي رفسنجاني، خزعلي و حسيني بوشهري در مورد مدعيان دروغين، گزارش‌هايي در مورد فالان دافا، شعور كيهاني، ايليا، عرفان سرخپوستي، عرفان جادوگري، شيطان‌پرستي و... از مطالب خواندني اين ويژه نامه است.
    سراب، سه‌شنبه 27/5/87 ضميمه رايگان روزنامه «جام‌جم» خواهد بود.
    ویرایش توسط valayat : ۱۳۸۸/۰۵/۲۶ در ساعت ۰۲:۳۳
    Online + mp3




    انجمن گفتگوی دینی
    www.askdin.com


  10. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    67
    مورد تشکر
    194 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    تبلیغ گسترده پیروان "مهر بابا" در ایران




    تبلیغ گسترده پیروان "مهر بابا" در ایران

    فرقه "مهر بابا" اخیرا در استان یزد، فارس و تهران رواج یافته و تعدادی از خود زرتشتیان و مسلمانان نیز جذب آن شده‌اند. افراد این فرقه با پخش CD و جزوهای مربوط به اندیشه و عقاید خود، در این شهرها به ترویج و تبلیغ فرقه خود می‌پردازند.
    به گزارش شیعه آنلاین، اخیرا گروهی از زرتشتیان ایران اقدام به تشکیل فرقه‌ای به نام "مهر بابا" نموده و به تبلیغ گسترده اندیشه‌های منحرف این فرقه می‌پردازند.
    "مهربان" ملقب به "مهر بابا" که در سال 1894 میلادی در شهر پونای هندوستان به دنیا آمد، تأسیس کننده این فرقه انحرافی است. فرقه مذکور برگرفته از همین نام در کشور هند است.
    هر ساله با برپایی مراسم خاصی که تعدادی از زرتشتیان ایران نیز با سفر به این کشور در آن حضور می‌یابند، به تبلیغ این اندیشه‌های منحرف و ضاله می‌پردازند.
    فرقه "مهر بابا" اخیرا در استان یزد، فارس و تهران رواج یافته و تعدادی از خود زرتشتیان و مسلمانان نیز جذب آن شده‌اند. افراد این فرقه با پخش CD و جزوهای مربوط به اندیشه و عقاید خود، در این شهرها به ترویج و تبلیغ فرقه خود می‌پردازند.
    شایان ذکر است این فرقه در اصل به "شبه عرفان‌های بدون شریعت" شباهت بسیار زیادی دارد
    http://rajanews.com/detail.asp?id=34485


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 20
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۲/۰۲, ۱۷:۰۰
  2. √ (●̪•)...در ســـوگ پـیـامبــر خاتم النبیین (ص)
    توسط *عرفانی* در انجمن ویژه نامه های قرآنی
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۰/۱۰, ۱۳:۰۲
  3. ♠♠♠♠♠--- زیباییهای عاشورا ----♠♠♠♠♠
    توسط کنیز فاطمه(سلام الله علیها) در انجمن اهل بیت و ائمه در قرآن
    پاسخ: 12
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۹/۲۶, ۱۳:۴۱
  4. *** آیین های محرم در شهرهای ایران ***
    توسط ابدیت در انجمن حکومت ها ، اقوام و ملل و سنت های در قرآن
    پاسخ: 10
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۹/۲۴, ۱۷:۳۸
  5. حرمیین عسکریین بازگشایی شد+عکس
    توسط iranproud در انجمن تصاویر دیدنی
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: ۱۳۸۸/۰۲/۰۱, ۰۷:۲۸

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود