-
۱۳۸۸/۰۵/۲۸, ۱۴:۴۶ #1
- تاریخ عضویت
مرداد ۱۳۸۸
- نوشته
- 203
- مورد تشکر
- 402 پست
- حضور
- 6 دقیقه
- دریافت
- 8
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
انسان های خوب غیر مسلمان
ما یه سری آیه تو قرآن داریم در این مبنی که نماز واجبه و اگه نخونیم میریم جهنم و این که به غیر از اسلام هیچ دینی پیش خدا پذیرفته نیست. حالا جای سوال میمونه کسی که دینش اسلام نیست ولی شاید خیلی بهتر از بعضی مسلمونا باشه نزد خدا چه منزلتی داره ؟
مثلا میگن بهشت زیر پای مادره ... خب یه مادری هست که دینش اسلام نیست آیا این عذاب میبینه ؟ و سوال بعدی این که کسانی که دینشون اسلام نیست آیا جز وظیفه شونه که برن و در مورد دین اسلام تحقیق کنن و مسلمون بشن ؟
اي منتظران گنج نهان مي آيد
آرامش جان عاشقان مي آيد
بر بام سحر طلايه داران ظهور
گفتند که صاحب الزمان مي آيد
اللهم عجل لولیک الفرج
-
۱۳۸۸/۰۵/۲۸, ۱۵:۴۰ #2
- تاریخ عضویت
شهريور ۱۳۸۷
- نوشته
- 937
- مورد تشکر
- 1,691 پست
- حضور
- 1 ساعت 48 دقیقه
- دریافت
- 2
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
و من یبتغ غیر الاسلام دینا فلن یقبل منه ، و هو فی الاخرة من الخاسرین . هر که دینی غیر از اسلام اختیار کند از او پذیرفته نخواهد شد ، و او در آخرت از زیانکاران خواهد بود .
اما باید دید منظور قرآن از اسلام چیست ؟
وَوَصَّى بِهَا إِبْرَاهِيمُ بَنِيهِ وَيَعْقُوبُ يَا بَنِيَّ إِنَّ اللّهَ اصْطَفَى لَكُمُ الدِّينَ فَلاَ تَمُوتُنَّ إَلاَّ وَأَنتُم مُّسْلِمُونَ ﴿۱۳۲﴾ ابراهيم و يعقوب پسران خود را به همان [آيين] سفارش كردند که اى پسران من خداوند براى شما اين دين را برگزيد پس البته نبايد جز مسلمان بميريد ( بقره )
و بسیاری از آیات دیگر از این دست که روشن می کند خطاب قرآن در باره ی مسلمان و اسلام ، در جاهایی تعین دارد به شریعت حضرت رسول گرامی اسلام ، و در جاهایی هم خطاب عام است ، به معنای تسلیم بودن در برابر امر خداوند .
بنابراین تفسیر آیات نیاز به توجه به عناصر موثر در تفسیر ( مانند شان نزول ) دارد که بهتر است برای درک منظور قرآن به تفاسیر معتبر مراجعه بفرمایید .
-
تشکرها 2
-
۱۳۸۸/۰۵/۲۸, ۱۵:۴۷ #3
- تاریخ عضویت
مرداد ۱۳۸۸
- نوشته
- 203
- مورد تشکر
- 402 پست
- حضور
- 6 دقیقه
- دریافت
- 8
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
من که متوجه نشدم
اي منتظران گنج نهان مي آيد
آرامش جان عاشقان مي آيد
بر بام سحر طلايه داران ظهور
گفتند که صاحب الزمان مي آيد
اللهم عجل لولیک الفرج
-
۱۳۸۸/۰۵/۲۸, ۱۶:۰۱ #4
- تاریخ عضویت
آذر ۱۳۸۷
- نوشته
- 676
- مورد تشکر
- 2,599 پست
- حضور
- 16 ساعت 28 دقیقه
- دریافت
- 76
- آپلود
- 0
- گالری
-
27
سلام
خدا قوت
ببینید،اخرین ایه که ناسخ تمام ایات دیگر است شرط مسلمان بودن را قبول ولایت مولا علی می داند(الیوم اکملت لکم دینکم...)اما درباره افرادی که جاهل هستند و دنبال حقانیت اسلام نرفته اند موقع مرگ طبق حدیث (فمن یمت یرنی=هرکی بمیرد مرا میبیند)حضرت مولا بر او عرضه می شود ،اگر قبول کرد به اعمال او جساب رسی می شود اما اگر عناد ورزید بنابر حدیث امام صادق(علی قسیم النار و الجنه) و احادیث دیگر به این مضمون که پیامبر فرمودند هر که با او عناد بورزد خودم اودا با صورت بر اتش جهنم می اندازم،به جهنم می رود.
البته این قبول یا رد کردن بر اثر اعمال خود فرد است.
اگر نظر بنده اشتباه است ،مدیران گرامی تصحیح بفرمایند.
ممنون
الهی و سیدی و مولای و ربی صبرت علی عذابک فکیف اصبر علی فراقک
صبرت علی حر نارک فکیف اصبر عن النظر الی کرامتک
ام کیف اسکن فی النار و رجائی عفوک
-
-
۱۳۸۸/۰۵/۲۸, ۱۷:۱۸ #5
من که میگم پیش خدا مسلمون ,مسیحی, زرتشی, بودای, یهودی,هیچ فرقی نداره مهم اینه که ببینی چه کار تا حالا کردی به نظر شما پیش خدا فرقی بین یه مسیحی و مسلمون هست؟
هرکس محبت نميکند خدا را نمي شناسد زيرا خدا محبت است.عيسي مسيح
-
۱۳۸۸/۰۵/۲۸, ۲۰:۰۸ #6
- تاریخ عضویت
شهريور ۱۳۸۷
- نوشته
- 937
- مورد تشکر
- 1,691 پست
- حضور
- 1 ساعت 48 دقیقه
- دریافت
- 2
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
-
تشکر
-
۱۳۸۸/۰۵/۲۸, ۲۳:۲۰ #7
- تاریخ عضویت
آذر ۱۳۸۷
- نوشته
- 676
- مورد تشکر
- 2,599 پست
- حضور
- 16 ساعت 28 دقیقه
- دریافت
- 76
- آپلود
- 0
- گالری
-
27
سلام علیکم و رحمه الله
1-چون در سال اخر عمر شریف پیامبر بر ایشان نازل شده است(حجه الوداع ،روز غدیر )(نقل قول از ایت الله سبحانی)
2-بر طبق ایه ان الدین عند الله الاسلام
تنها دین اسلام نزد خدا مورد پذیرش است که شروطش را در بالا گفتم.
ببینید وقتی پیامبری مبعوث می شد پیامبر بعدی را معرفی می کرد تا به پیروی از او بروند نمونه معرفی پیامبر خاتم در انجیل و تورات،افرادی که در زمان ان پیامبر تا زمان بعثت نبی دیگر مومن به ان دین بوده اند ماجورند اما با امدن نبی جدید باید به دنبال ان می رفتند چون بشارتش به انها داده شده بود واگر هم تحقیق نکرده اند به عنوان جاهل هستند که در بالا ذکر شد.
البته به تمام ادیان الهی اسلام گفته می شود ولی با امدن پیامبر جدید تکمیل تر می شد به همین دلیل باید از پیامبر جدیدپیروی می کردند.
الهی و سیدی و مولای و ربی صبرت علی عذابک فکیف اصبر علی فراقک
صبرت علی حر نارک فکیف اصبر عن النظر الی کرامتک
ام کیف اسکن فی النار و رجائی عفوک
-
۱۳۸۸/۰۸/۲۵, ۲۱:۴۱ #8
- تاریخ عضویت
آبان ۱۳۸۶
- نوشته
- 240
- مورد تشکر
- 590 پست
- حضور
- 6 ساعت 31 دقیقه
- دریافت
- 7
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
با سلام
قاعده کلی که هم عقل و هم وحی بر آن تأکیددارد، این است که "لیس للإنسان إلا ما سعی".
در دادگاه عدل الهی هرگز از شخص عملی نمی خواهند، مگر آن که حجت بر آن تکلیف بر او تمام شده باشد.
علاوه بر آیه فوق، آیات زیادی بر این مطلب دلالت دارد؛ مثل "وما کنا معذبین حتی نبعث رسولا" و "لایکلف الله نفسا إلا ما آتاها" و ...
البته بایدتوجه داشت که همگان از حجت عقل برخوردارند، و چنین نیست که خداوند در مورد کسانی که أحیانا دسترسی به پیامبران نداشته اند، هیچ حجت تامی نداشته باشد؛ که عقل خود تا حدود زیادی راهنمای عمل انسان است.
قسمت بزرگی از بایدها و نبایدهای شرعی دلیل عقلیدارند و بدون وحی هم انسان به لزوم انجام آن پی می برد. البته بین کسی که به همراه عقل تذکر شرع را هم دارد و بین کسی که شرعی به او نرسیده است، فرق هست و انتظار بیشتری از شخص اول وجود دارد، ولی چنین نیست که بدون وحی انسان بی تکلیف باشد.
در روایات ما از دو حجت بر انسان یاد شده است: رسول باطن و رسول ظاهر. مراد از رسول باطن عقل است و مراد از رسول ظاهر پیامبران الهی.
-
۱۳۸۸/۰۸/۲۵, ۲۱:۴۲ #9
- تاریخ عضویت
آبان ۱۳۸۶
- نوشته
- 240
- مورد تشکر
- 590 پست
- حضور
- 6 ساعت 31 دقیقه
- دریافت
- 7
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
با سلام
در روایات است که کسی که به حجت عقل خود به خوبی عمل کرده، و از این جهت مورد رضایت الهی است، در دوران برزخ با حقایقی که بر او مخفی مانده، آگاه می شود و به خاطر روح و شخصیت سالمی که دارد، آنها را می پذیرد، و مسلمان و بلکه شیعه دوازده امامی محشور میگردد.
با این تعریف، موحد، مسلمان و شیعه در آخرت کسی است که اگر حقیقت توحید، اسلام و اهل بیت را می شناخت آن را می پذیرفت. این شخص سلامت شخصیت خود را با تواضعی که نسبت به حق داشته ـ تا آنجا که عقل او می رسیده و آن را شناخته بوده ـ اثبات کرده است.
البته باید گفت هیچکس نمی تواند در باره این که حجت بر شخصی تمام شده یا نه، در همه موراد قضاوت قاطع کند. مثلا از بعضی مدارک به دست می آید که توحید و معاد بر همگان به حجت عقلی ثابت شده است و هیچکس نمی تواند در باره آنها ادعای جهل و قصور کند.
هر كس كه ایمان به خدا و معاد و نبوت داشته باشد و بر اساس دین و مذهب خود، به اعتقادات و احكام دینی خود عمل نماید، داخل بهشت می شود.
البته این كه كسی دینی غیر اسلام داشته باشد، تنها در صورتی پذیرفته است كه حجت بر حقانیت اسلام بر او تمام نباشد. چرا که مجازات دائر مدار تمام بودن حجت است.
بله اگر احیانا گناهی در نامه اعمال خود داشته باشد كه از آن توبه نكرده، در ابتدا برای پاك شدن از گناهانی كه مرتكب شده وارد جهنم می شود و پس از پاك شدن، برای همیشه در بهشت رضوان الهی جا می گیرد.
ویرایش توسط صدید : ۱۳۸۸/۰۸/۲۵ در ساعت ۲۱:۴۴
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
اشتراک گذاری