صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آيه 85 آل عمران و روابط خارجي ايران

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    263
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    1

    آيه 85 آل عمران و روابط خارجي ايران




    سلام.
    در معني اين آيه شريفه نوشته شده است كه :
    و هر كس غير از اسلام ديني انتخاب كند هرگز از وي پذيرفته نيست و او در آخرت از زيانكارانند.

    براي بنده بعد از خواندن اين آيه چند سوال پيش آمد از قرار زير :

    1-اگر هر كس غير از اسلام ديني داشته باشد واقعا از زيانكاران باشد پس آيا حضرت عيسي و موسي هم از زيانكاران بودند؟چرا كه مبلغ ديني غير از اسلام بودند.

    2-دوستي با زيانكاران نيز پذيرفته نيست و خداوند آن را نهي كرده است.پس چرا كشور ايران با ساير كشور هايي كه دين اسلام ندارند روابط دوستانه بر قرار كرده و با آنها تجارت و داد و ستد عظيم و وسيعي مي كند؟

    3-اگر غير مسلمان جزو زيانكاران باشند پس اين همه افراد غير مسلمان در دنيا جايگاه شان در جهنم است؟اصلا خداوند چرا با اين وجود به آنها فرزند و حق زندگي كردن مي دهد اگر واقعا از زيانكارانند؟(چون غير از دين اسلام دارند)

    4-خيلي از همين افرادي كه ديني غير از اسلام دارند و به قول قرآن از زيان كارانند از خيلي از مسلمانان اعتقاد بيشتري به خدا دارند.البته كاري به سايرمسائل شان نداريم چرا كه آنها هم در كودكي در محيطي غير از محيط ما و در شرايط خاص ديگري زندگي كرده اند.آيا طبق اين آيه بايد اعتقاد آنها به خدا را زير سوال برد و گفت كه آنها از زيانكارانند؟

  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    937
    تشکر:
    1
    حضور
    1 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    برگردید به قرآن و ببینید آن جا که نوادگان ابراهیم و یعقوب و اسباط به مسلمانی شهادت می دهند ، یا جایی که حواریون ادعای مسلمانی می کنند ، منظور از اسلام چیست .

    اسلام به دو تعبیر در قرآن به کار رفته است . یکی به معنای همین اسلامی که ما می گوییم ( تابعیت شریعت رسول خاتم ) و دیگری تسلیم در برابر امر خدا .

  4. تشکر


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    958
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 روز 3 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    خداوند ادیان زیادی داشته است وقتی دین جدید ارسال شود دین قبلی ارزش خود را از دست میدهد ولی ادمایی که قبل از ان بوده اند اگر اهل تحقیق بوده اند نه تقلید انها مانند مسلمانان مرده اند علت اینکه خدا دین اسلام را تبلیغ میکند این است که تمام مردم مسلمان شوند پیروان تمام ادیان بعد از اسلام که اسلام را شنیده اند ولی مسلمان نشده اند جهنمی هستندچون بهشت و جهنم ملک خداست مسلم است کسی را وارد بهشت می کند که او بخواهد
    رئیس بهشت پیامبران نیستند که بشود جور دیگری به دینها نگاه کرد
    ویرایش توسط مزمل : ۱۳۸۸/۰۶/۰۷ در ساعت ۱۶:۴۸
    ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ مَا أَنتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ ﴿۲﴾ وَإِنَّ لَكَ لَأَجْرًا غَيْرَ مَمْنُونٍ ﴿۳﴾


    وَكَذَلِكَ أَنزَلْنَاهُ حُكْمًا عَرَبِيًّا وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ مَا جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ وَاقٍ ﴿۳۷﴾






  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    263
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط ceramic نمایش پست
    برگردید به قرآن و ببینید آن جا که نوادگان ابراهیم و یعقوب و اسباط به مسلمانی شهادت می دهند ، یا جایی که حواریون ادعای مسلمانی می کنند ، منظور از اسلام چیست .

    اسلام به دو تعبیر در قرآن به کار رفته است . یکی به معنای همین اسلامی که ما می گوییم ( تابعیت شریعت رسول خاتم ) و دیگری تسلیم در برابر امر خدا .
    منظور خود را واضح تر بيان كنيد.
    ویرایش توسط ابو محمد : ۱۳۸۸/۰۶/۰۸ در ساعت ۰۰:۳۸

  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    263
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط مزمل نمایش پست
    خداوند ادیان زیادی داشته است وقتی دین جدید ارسال شود دین قبلی ارزش خود را از دست میدهد
    شما چه دليلي بر اثبات حرف خود داريد؟

  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    958
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 روز 3 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط behnam-soft نمایش پست
    شما چه دليلي بر اثبات حرف خود داريد؟



    وَإِذْ قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُم مُّصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ يَأْتِي مِن بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جَاءهُم بِالْبَيِّنَاتِ قَالُوا هَذَا سِحْرٌ مُّبِينٌ ﴿۶﴾ سوره صف


    مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا ﴿۲۹﴾ سوره فتح


    این دو دلیل قرانی از قبولی دین جدید

    ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ مَا أَنتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ ﴿۲﴾ وَإِنَّ لَكَ لَأَجْرًا غَيْرَ مَمْنُونٍ ﴿۳﴾


    وَكَذَلِكَ أَنزَلْنَاهُ حُكْمًا عَرَبِيًّا وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ مَا جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ وَاقٍ ﴿۳۷﴾






  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    958
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 روز 3 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    محمد [ص] پيامبر خداست و كسانى كه با اويند بر كافران سختگير [و] با همديگر مهربانند آنان را در ركوع و سجود مى‏بينى فضل و خشنودى خدا را خواستارند علامت [مشخصه] آنان بر اثر سجود در چهره‏هايشان است اين صفت ايشان است در تورات و مثل آنها در انجيل چون كشته‏اى است كه جوانه خود برآورد و آن را مايه دهد تا ستبر شود و بر ساقه‏هاى خود بايستد و دهقانان را به شگفت آورد تا از [انبوهى] آنان [خدا] كافران را به خشم دراندازد خدا به كسانى از آنان كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‏اند آمرزش و پاداش بزرگى وعده داده‏است (۲۹) فتح



    و هنگامى را كه عيسى پسر مريم گفت اى فرزندان اسرائيل من فرستاده خدا به سوى شما هستم تورات را كه پيش از من بوده تصديق مى‏كنم و به فرستاده‏اى كه پس از من مى‏آيد و نام او احمد است بشارتگرم پس وقتى براى آنان دلايل روشن آورد گفتند اين سحرى آشكار است (۶) صف
    ویرایش توسط مزمل : ۱۳۸۸/۰۶/۰۷ در ساعت ۲۱:۵۴
    ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ مَا أَنتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ ﴿۲﴾ وَإِنَّ لَكَ لَأَجْرًا غَيْرَ مَمْنُونٍ ﴿۳﴾


    وَكَذَلِكَ أَنزَلْنَاهُ حُكْمًا عَرَبِيًّا وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ مَا جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ وَاقٍ ﴿۳۷﴾






  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    263
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    1



    در اين دو پستي كه شما داديد بنده هيچ دليلي نيافتم.
    يا علي

  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    802
    مورد تشکر
    11 پست
    حضور
    12 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    9



    نقل قول نوشته اصلی توسط ceramic نمایش پست
    برگردید به قرآن و ببینید آن جا که نوادگان ابراهیم و یعقوب و اسباط به مسلمانی شهادت می دهند ، یا جایی که حواریون ادعای مسلمانی می کنند ، منظور از اسلام چیست .

    اسلام به دو تعبیر در قرآن به کار رفته است . یکی به معنای همین اسلامی که ما می گوییم ( تابعیت شریعت رسول خاتم ) و دیگری تسلیم در برابر امر خدا .
    نقل قول نوشته اصلی توسط behnam-soft نمایش پست
    منظور خود را واضح تر بيان كنيد.
    به نظر منهم جناب سرامیک پاسخ درستی داده اند
    اگر ابهامی دارد مشخص کنید کجا مبهم هست.

    مِنَ الْمُؤْمِنينَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْديلا
    از مؤمنان مردانى هستند كه به پيمانى كه با خدا بسته بودند وفا كردند. بعضى بر سر پيمان خويش جان باختند و بعضى چشم به راهند و هيچ پيمان خود دگرگون نكرده‏اند
    مارا به دعا کاش نسازند فراموش
    رندان سحر خیز که صاحب نفسانند


  12. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    937
    تشکر:
    1
    حضور
    1 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط behnam-soft نمایش پست
    شما چه دليلي بر اثبات حرف خود داريد؟
    حکمت الهی بزرگ ترین دلیل است .

    از حکمت الهی به دور است که دینی که با فاصله ی زمانی نسبت به دین قبل می آید ، کامل تر از آن نباشد . در واقع اگر این را نپذیریم ، قبول کرده ایم که خداوند بعد از خلق یک چیز ، عقب نشینی کرده است و این مخالف مشیت و حکمت الهی است . در واقع پذیرفته ایم که خداوند هدف و برنامه ریزی ای برای خلقت نداشته و بر اساس اتفاق ( که این اتفاق ها خارج از پیش بینی و آگاهی اوست ) عمل می کند .

صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود