صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ' /// *♥* بررسی طب اسلامی *♥* /// *♥* تغذیه درمانی در اسلام *♥* /// '

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۶
    نوشته
    51
    مورد تشکر
    110 پست
    حضور
    3 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0

    ' /// *♥* بررسی طب اسلامی *♥* /// *♥* تغذیه درمانی در اسلام *♥* /// '




    یکی از مستحبات برای روزه دار در ماه رمضان این است که با چند دانه خرما افطار کند. پیامبر(ص) در این زمینه می فرماید:
    ))-اذا افطر احدکم فلیفطر علی تمره فان لم یجد ،فلیفطر علی ماء فانه طهور )( رواه ابوداودوالترمذی به نقل از ریاض الصالحین
    (( هر گاه یکی از شما خواست افطار کند ،باید با خرما افطار کند ،اگر خرما نیافت با آب افطار کند چراکه آب پاک است و موجب پاکیزگی (امعاء) می شود. ((
    یا اینکه حضرت انس از پیامبر (ص) روایت می کند که :
    -(( کان رسول الله (ص) یفطر قبل ان یصلی علی رطبات فان لم تکن رطبات فتُِِمَیراتُ فان لم تکن تُمَیرات حسا حسواتٍِِ من ماء.)) رواه ابوداود و الترمذی و قال حدیث حسن
    پیامبر (ص)قبل از اینکه نماز مغرب بخواند با رطب افطار می نمود اگر رطب نبود با چند دانه خرما افطار میكرد و اگر خرما هم در دسترس نبود با آب افطار می نمود .از احادیث فوق اهمیت افطار با خرما مشخص می شود.
    مهم در رابطه ی افطاری با خرما :
    روش رسول الله (ص)در رابطه با افطار بدین صورت بود که آن حضرت (صلی الله علیه و سلم) با چند دانه خرما روزه شان را افطار می نمودند سپس نماز مغرب را می خواندند بعداً اگر میل داشتند شام را تناول میکردند.اما متأسفانه امروزه مسلمانان به سنت افطاری درست عمل نمی کنند یا اینکه بد فهمیده اند. با چند دانه خرما افطار می کنند سپس بلافاصله هرچه میل داشتند از انواع شیرینی جات و غذاها استفاده می کنند،بسیاری از افراد افطار و شام را باهم میل می کنند و این خلاف سنت است و برکت روزه و فوائد افطار با خرما از بین می برد در حالیکه باید بین افطار و شام فاصله باشد.ابتدا باید با خرما یا آب افطار کرد سپس نماز مغرب را خواند و بعد از حدود30یا40دقیقه شام را مصرف نمود.
    حال با توجه با اهمیت خرما در افطاری به برخی از حکمت های آن اشاره می کنیم.
    1 - خرما میوه ای است سرشار از املاح و ویتامین ها .و این املاح و ویتامین ها نیاز بدن روزه دار را بر طرف می سازد. خرما دارای مواد پروتئین ترمیم کننده بافتهای بدن و درصد کمی چربی است، خرما همچنین دارای 5 نوع ویتامین اصلی مورد نیاز بدن است علاوه برآن 8 نوع مواد معدنی (املاح)اساسی را دارد.
    - 100گرم خرما در روز حدود نیمی از نیاز بدن را تأمین می کند،خرما دارای دوازده نوع اسید آمینه است. خرما سرشار از پتاسیم ،منیزیم و مواد آرام بخش می باشد و مقدار زیادی آهن درآن وجود دارد که آهن مانع از ایجاد کم خونی در بدن می شود)کتاب شگفتی های خداوند در جهان خلقت صفحه 230تا 232
    به علاوه خرما حاوی ویتامینهای. A ،b، c و املاح روی ،فسفر،آهن،گلوکز،کلسیم، می باشد
    2 - خرما متشکل از مواد قندی است که خیلی سریع بین 10 تا20 دقیقه هضم و جذب می شود و نیاز به املاح و ویتامین فرد روزه دار را برطرف می کند و از ضعف های گوناگون جلوگیری می کند و انرژی لازم را برای بدن تأمین می کند.
    - خرمایی که فرد روزه دار به همراه آب می خورد دارای 75% مواد قندی منوساکارید،(قندهای ساده) ، با قابلیت هضم آسان و جذب سریع است ،به طوری که قند خرما در کمتر از 10 دقیقه از دهان به خون منتقل می شود و به سرعت مرکز احساس سیری در هیپوتالاموس مغز را فعال می کند و فرد روزه دار احساس سیری می کند و چنانچه پس از آن غذایی بخورد به صورت عادی آن را خواهد خورد و پر خوری نخواهد کرد. اما هضم و جذب چربیها 3 ساعت به طول می انجامد.
    3 – افطار با خرما سبب می شود انسان بعد از افطار احساس کسالت و سستی نکند،بلکه برعکس موجب نشاط
    می شود و شخص احساس خستگی نمی کند .زیرا با افطار کردن با خرما بدن سریع مواد و عناصر مورد نیاز را جذب کرده و کمبود انرژی بدن برطرف می شود .خالی بودن معده به جذب سریع تر املاح و ویتامین های خرما کمک می کند.
    4 – خرما سریع احساس گرسنگی را از بین می برد:زیرا کمبود مواد قندی در بدن است که شخص احساس گرسنگی می کند نه کمبود مواد غذایی ،بنابراین میان احساس سیری و پر شدن شکم تفاوت وجود دارد . مواد قندی طبیعی مثل خرما مرکز احساس گرسنگی و سیری در هیپوتالاموس مغز را تحریک می کند با تحریک این مرکز فرد احساس سیری می کند حتی اگر به معده او غذای فراوانی وارد نشده باشد،اما احساس پر شدن معده چیز دیگری است .به همین خاطر در افطار باید خرما مصرف کرد تا احساس گرسنگی از بین برود و شخص پر خوری نکند .علاوه برآن فرکتوز موجود در خرما جایگزین مواد قندی که در طول روز سوخته و مصرف شده است می شود.
    5 – خرما همیشه تازه است ،و مواد معدنی برای جذب بهتر را به همراه دارد.برعکس شیرینی های مصنوعی كه برای جذب از املاح بدن استفاده می کند خرما به راحتی جذب می شود و نیاز ندارد که برای جذب از املاح موجود در بدن استفاده کند .
    6 - خرما آلوده نمی شود ،زیرا میکروبها درآن زندگی نمی کنند نسبت بالای قند طبیعی درآن ،آب میکروبها را به طریقه اسمز می كشد و باعث خشک شدن آنها می شود.
    7 - خرما طبیعی ترین ملین ها می باشد زیرا الیاف موجود در خرما مانع ایجاد یبوست می شود و موجب نرمی و لینت روده می گردد که این ویژگی برای روزه دار بسیار با اهمیت است .زیرا به سبب گرسنگی و نیاشامیدن مدت طولانی ،روده ها سخت شده که با افطار با خرما این مشکل حل می شود.
    8 – در هنگام افطار بدن درحال استراحت کامل است باید از غذایی استفاده شود که به طور ناگهانی به دستگاه گوارش فشار نیاورد: بنابراین نیاز است که معده با ماده ملین و سبکی شروع به کار کند که از همه موارد مناسب تر خرما می باشد.
    9 – افطار با خرما تعادل ،قلیایی (باز) و اسیدی بدن را ایجاد می کند.غالب مایعات بدن ما قلیایی است (نسبت قلیا به اسید 80 به 20 است) تنها عضوی که می تواند اسید را تحمل کند معده است و سایر اعضاء طاقت تحمل اسید را ندارند لذا برای خنثی کردن آن فعالیت بدن آغاز می شود.بنابراین غذاهایی که ایجاد اسید می کنند باید متعادل مصرف شود. خرما که خام خواری قبل از غذا است این تعادل را ایجاد می کند.
    10 – از آنجا که 65-70% رطب را آب تشکیل می دهد ،لذا افطار با رطب مقدار زیادی از نیاز بدن به آب را تأمین می کند.
    11 - خرما موجب تقویت کبد،قلب ، خون و استخوان می باشد.
    12 - زندگي و حيات انسان و تصميم گيري وي با مغز مي باشد كه غذاي مغز نيز گلوگز خالص است و آن هم در شيريني جات طبيعي مثل عسل و خرما وجود دارد .
    منابع
    1 - کتاب التمر غذا و شفا:تألیف احمد سالم بادویلان
    2 – شگفتی های خداوند در جهان خلقت : تألیف محمد راتب نابلسی
    3 - ریاض الصالحین امام ندوی
    4 - سایتهای اینترنتی

    برگرفته از سايت تابش
    اي جان پناه زينب و اطفال بي پناه *********** راحت بخواب چونكه پرستار زينب است

    www.p30nice.ir
    www.daricheh.parsiblog.com
    www.shahidclub.parsiblog.com


  2. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    1,379
    مورد تشکر
    3,222 پست
    حضور
    9 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    469
    آپلود
    263
    گالری
    97

    ///....... هفت روش درمانی در طب اسلامی ......./// بررسی طب اسلامی ///




    به نام خدا

    بررسی هفت شیوه طب جسمانی در علم طب جامع اسلامی

    ' /// *♥* بررسی طب اسلامی *♥* /// *♥* تغذیه درمانی در اسلام *♥* /// '
    1- تغذیه درمانی:

    تغذیه درمانی و نگاه به نوع تغذیه، اساس و اصل تمام مكاتب پزشكی جهان، از جمله مكتب پزشكی جامع اسلامی است. این بحث در طب جامع اسلامی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است كه به بحث «اطعمه و اشربه» معروف است.

    بحث «اطعمه و اشربه» ، توجه خاصی به نوع، كیفیت و زمان مصرف غذا دارد.

    طب جامع اسلامی تغذیه سالم و صحیح را ضامن سلامتی انسان می داند 1 و به همین جهت اولین شیوه از هفت شیوه درمان جسمانی را به این امر مهم اختصاص داده است2.

    در نظر گرفتن حلال و حرام بودن غذاها و نوشیدنی ها، و چگونگی حلال شدن و حرام بودن آنها را فقط در تحقیق قواعد تغذیه ای اسلامی می توان به این سادگی و جامعی یافت و این بحث در سایر مكاتب تغذیه ای و درمانی یا مفقود است یا به صورت ناقص و طبق اعتقادات خرافی موجود است 3 .


    1. طب الائمه: ابنا بسطام نیسابوریین چاپ بغداد عراق 1974 به اهتمام باسم محمود

    2. طب الائمه: محسن عقیل بیروت لبنان

    3. مرآه الكمال- شیخ عبدالله مامقانی- بیروت- لبنان- دار الحوراء- 1424ه.ق


    در کوی نيک نامان، ما را گذر ندادند

    گر تو نمی پسندی، تغيير ده قضا را


  3. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    1,122
    مورد تشکر
    3,269 پست
    حضور
    3 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    26
    آپلود
    4
    گالری
    0



    [SIZE="3"]جناب کویر خداقوت
    اگه ممکنه تمام بحثهای علم طب اسلامی را عرضه بداریدوآن را باروشهای طب نوین مقایسه بفرمائید[/SIZE]

    اعوذبالله
    ********
    ماشاالله لا قوة الا بالله
    *******
    یافارس الحجاز ادرکنی یا ابا الصالح المهدی ادرکنی

  4. تشکرها 2


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    1,379
    مورد تشکر
    3,222 پست
    حضور
    9 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    469
    آپلود
    263
    گالری
    97

    /// *♥* بررسی علمی طب اسلامی *♥* /// *♥* تغذیه درمانی در اسلام *♥* ///





    در این جا به برخی از آداب تغذیه از نظر اسلام، به نحو اختصار، اشاره می نماییم و از نظر علم روز نیز بررسی می کنیم:



    ' /// *♥* بررسی طب اسلامی *♥* /// *♥* تغذیه درمانی در اسلام *♥* /// '
    1- نمک قبل از غذا



    با نمک شروع و ختم کردن: در احادیث فراوانی تأکید شده که غذا را با نمک شروع و ختم نمایید. پرواضح است، این دستورالعمل برای کسانی است که نمک برای آنها زیان آور نباشد. به برخی از این احادیث که از قول پیامبر اکرم صلی الله علیه واله روایت شده اند، توجه فرمایید:


    «افتتحوا بالملح، فانّه داوءٌ من سبعین داٍ(1)؛
    [تغذیه را] با نمک آغاز کنید! زیرا دوای هفتاد درد است.»


    « منْ اکل الملح قبل کلّ شیءٍ و بعد کلّ شیءٍ دفع الله ثلاثمأة و ستّین نوعاً من البلاء اهونها الجذام(2)؛
    هر کس قبل و بعد از هر چیز [خوردنی] نمک بخورد، خداوند 360 نوع بلا را از او دور می کند، که سبک ترین [ و ساده ترین] آنها جذام است.»


    سه لقمه با نمک قبل از غذا، 72 نوع بلا را که دیوانگی و جذام و پیسی از جمله ی آنهاست، از فرزند آدم بر می گرداند.»



    1- بحارالانوار، ج 62، ص 293.
    2- همانجا.
    ویرایش توسط [Kavir] : ۱۳۸۸/۰۶/۳۰ در ساعت ۱۲:۲۶

    در کوی نيک نامان، ما را گذر ندادند

    گر تو نمی پسندی، تغيير ده قضا را


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    1,379
    مورد تشکر
    3,222 پست
    حضور
    9 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    469
    آپلود
    263
    گالری
    97



    نمك از دريچه علم:

    نمك به دليل داشتن «اسيد» بهترين داروي ضد عفوني كننده است؛ چرا كه هيچ نوع ميكروبي نمي‌تواند در نمك رشد و نمو يا زندگي كند.

    «دكتر تومانيانس» در كتاب خود به نام «Hygienic ruler in Islam» فايده‌هاي استعمال نمك را در پيش از غذا اين گونه بر مي‌شمارد:

    1. بنابر يافته‌هاي علوم پزشكي،دهان محل تجمع انواع ميكروبها مي‌باشد كه در اثر استعمال نمك در پيش از غذا، آنها بر طرف مي‌گردند.

    2. آب دهان (بزاق) از چشمه‌هايي به نام غدد بزاقي جاري مي‌باشند كه هرچه با غذا مخلوط شوند،غذا زودتر از گلو پايين مي‌رود و زودتر هضم مي‌شود.ورود نمك در دهان،غده‌هاي اطراف دهان را تحريك و به ترشح آنها سرعت مي‌بخشد.از اين رو،غذا را زودتر هضم و براي فرو بردن حاضر مي‌سازد.

    3. زماني كه نمك وارد معده خالي از غذا مي‌گردد، غده معده را تحريك مي‌كند و ترشحات زيادتري به وجود مي‌آورد.پس «اسفيورت» نمك سبب زود فرو بردن و زود هضم شدن غذا مي‌گردد.

    4.از آنجا كه نمك پيش از غذا تحريك كننده غده‌هاي هاضمه است،در اثر تحريك آنها،انسان ميل به غذا خوردن مي‌يابد،بنابراين،نمك سبب زياد شدن اشتها مي‌گردد.

    5. چنانچه مواد شيميايي،بيش از اندازه معمول در معده ترشح شود، موجب سوء هاضمه مي‌گردد و نمك پيش از غذا،به دليل دارا بودن اثر اسيدي،آن را خنثي و بي‌اثر مي نمايد و سوء هاضمه را برطرف مي كند.

    6. در بدن و خون و ساختمان جسم مقدار معيني نمك وجود دارد كه اگر اين مقدار كاهش يابد،موجب امراض مختلفي در اعضاء بدن مي‌گردد،اما وقتي نمك پيش از غذا وارد معده گردد،مقدار مورد نياز را براي كمبود خود نگه مي‌دارد و در حقيقت،مقدار از دست رفته را جبران مي‌سازد.

    7. بدن انسان به منظور برطرف كردن نمك،به آب نياز دارد و استعمال نمك، بيش از غذا،آدمي را به نوشيدن آب مجبور مي سازد و اين،خود،سبب افزايش«ادرار» و شستشوي كليه و مثانه مي‌شود.

    8. در اثر نمك خوردن،مقداري از آب بدن از روزنه‌هاي پوست بيرون مي‌ايد و به اين ترتيب، سوارخ‌هاي تنفسي پوستي،پاك و پاكيزه مي‌گردند.

    9. خوردن نمك در بعد از صرف غذا نيز،غدد بزاقي را تحريك مي‌سازد و باعث زياد شدن آب دهان مي گردد.بنابراين،انسان ناگزير به فرو بردن يا بيرون كردن آن از دهان مي‌شود كه در هر دو صورت،چربي يا غذاي باقي مانده در دهان و بين دندان به همراه آب دهان برطرف مي‌شود.

    10. اگر آدمي غذايي بخورد كه نمك آن كم باشد و يا در معده ترشحات مواد نمكي نباشد،غذا ديرتر هضم مي‌شود و اين،سبب بروز سوء هاضمه مي شود.خوردن نمك، پيش از غذا،اين آسيب را برطرف مي‌سازد.



    ویرایش توسط [Kavir] : ۱۳۸۸/۰۶/۳۰ در ساعت ۱۳:۰۹

    در کوی نيک نامان، ما را گذر ندادند

    گر تو نمی پسندی، تغيير ده قضا را

  7. تشکرها 3


  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    1,379
    مورد تشکر
    3,222 پست
    حضور
    9 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    469
    آپلود
    263
    گالری
    97



    2- گیاه درمانی:

    در طب جامع اسلامی در مورد گیاه درمانی و كیفیت استفاده از گیاهان در شفابخشی تمام بیماری ها بحث مفصلی شده است 1.

    آیات و روایات و تحقیقات دانشمندان طب جامع اسلامی در این باره بسیار گسترده و كامل است، طوری كه اگر كسی فقط در این روش از درمان موفق به كسب تبحر و تجربه شود، می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کند و در حرفه خود كامل شود 2 .



    1. القانون فی الطب- ابوعلی سینا، همچنین مخزن الادویه عقیلی خراسانی چاپ هند 1972
    2. الداء و الدواء- محسن عقیل- بیروت- لبنان

    در کوی نيک نامان، ما را گذر ندادند

    گر تو نمی پسندی، تغيير ده قضا را

  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    1,379
    مورد تشکر
    3,222 پست
    حضور
    9 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    469
    آپلود
    263
    گالری
    97



    نقل قول نوشته اصلی توسط raiat نمایش پست
    جناب کویر خداقوت اگه ممکنه تمام بحثهای علم طب اسلامی را عرضه بداریدوآن را باروشهای طب نوین مقایسه بفرمائید

    سلام
    صد البته که ارزش واقعی این احکام زمانی شناخته خواهد شد که ارزش علمی آنها نیز شناخته شود.
    برای پرداختن به نتایج علمی تاپیک های مجزا ایجاد خواهد شد و مفصل صحبت میکنیم(ایشالا)

    مثل این تاپیک: /// *♥* بررسی علمی طب اسلامی *♥* /// *♥* تغذیه درمانی در اسلام *♥* ///

    منتظر مباحث بیشتر و عمیق تر باشید.


    موفق باشید


    در کوی نيک نامان، ما را گذر ندادند

    گر تو نمی پسندی، تغيير ده قضا را

  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    1,379
    مورد تشکر
    3,222 پست
    حضور
    9 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    469
    آپلود
    263
    گالری
    97



    قاعده اعتدال در غذا خوردن

    كلوا واشربوا ولا تسرفوا انه لايحب المسرفين؛ بخوريد و بياشاميد، [ولي] زياده روي نكنيد؛ چرا كه خداوند اسرافكاران را دوست ندارد.(سوره اعراف،ايه31)

    خداوند در اين آيه، يك چهار چوب كلي و اساسي را براي تغذيه ارائه مي‌دهد و آن عبارت است از مصرف به اندازه غذا و جلوگيري از اسراف.

    «اسراف» كلمه جامعي است كه هر گونه زياده روي در كميت، كيفيت، بيهوده گرايي، اتلاف و مانند آن را شامل مي‌گردد و مصاديق گوناگوني چون:پرخوري و پرآشامي، تندخوري، زياده روي در خوردن يك نوع غذا و روي آوردن به غذاهاي حرام را، افزون بر خوراكي‌هاي حلال شامل مي‌گردد.



    پيامدهاي اسراف در غذا از منظر علم:

    1.سوء هاضمه،بزرگ شدن معده و شكم،
    2. بالا رفتن غلظت خون (تسلب شرايين)،
    3.پيچ خوردن معده،
    4. سوزش قلب،
    5.آثار رواني مثل كودني و تنبلي و افزايش شهوت،
    6.پوسيدگي دندانها،
    7.دچار شدن به وبا، تيفوئيد و…،
    8.بيماري هاي مفصلي و سنگ كليه (در نتيجه خوردن يك نوع غذا)،
    9.چاقي




    در کوی نيک نامان، ما را گذر ندادند

    گر تو نمی پسندی، تغيير ده قضا را

  11. تشکرها 3


  12. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    1,379
    مورد تشکر
    3,222 پست
    حضور
    9 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    469
    آپلود
    263
    گالری
    97



    4- فصد درمانی:

    فصد درمانی (رگ زدن) همانند حجامت درمانی است که با تمام فصد درمانی های قبل از اسلام، هفت خصیصه متفاوت دارد. همچنین بیش از صدها خصیصه متفاوت با گرفتن خون وریدی كه توسط سازمان انتقال خون در طب جامع اسلامی معرفی شده است، دارد.

    در کوی نيک نامان، ما را گذر ندادند

    گر تو نمی پسندی، تغيير ده قضا را

  13. تشکر


  14. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۶
    نوشته
    1,045
    مورد تشکر
    4,260 پست
    حضور
    2 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    191
    آپلود
    52
    گالری
    45

    بهداشت ( طب الرضا )




    بهداشت ( طب الرضا )
    پيشگيري از بواسير
    متن حديث
    و من أراد أن يأمن وجع السفل و لايضرّه شى‏ء من أرياح البواسير فليأكل سبع تمرات هيرون بسمن بقر و يدهن أنثييه بزئبق خالص.
    * * *
    پيشگيري از بواسير هر كس مي خواهد كه از ابتلا به درد مقعد مصون بماند و بواسير نگيرد هفت دانه خرماي برنيك با روغن گاو تناول كند، و بيضه هاي خود را با سيماب خالص چرب نمايد.
    پيشگيري از ترك لبها
    متن حديث
    و من أراد أن لاتشقق شفتاه و لايخرج فيها ناسور فليدهن حاجبيه.
    * * *
    پيشگيري از ترك لبها هر كس مي خواهد كه لبهايش نتركد و زخم نشود ابروهاي خود را چرب كند.
    پيشگيري از درد گوش
    متن حديث
    و من أراد أن لايشتكى أذنه فليجعل فيها عند النوم قطنة.
    * * *
    پيشگيري از درد گوش هر كس مي خواهد كه به گوش درد دچار نشود هنگام خواب قدري پنبه در گوش خود بگذارد.
    پيشگيري از درد مثانه
    متن حديث
    و من أراد أن لايشتكى مثانته فلايحبس البول و لو علي ظهر دابته.
    * * *
    پيشگيري از درد مثانه هر كس مي خواهد كه درد مثانه نگيرد، ادرارش را حبس نكند، حتي اگر سوار بر مركب خود است.
    ازدياد عقل
    متن حديث
    و من أراد أن يزيد فى عقله فلايخرج كلّ يوم حتّي يلوك علي الريق ثلاث هليلجات سود مع سكّر طبرزد.
    * * *
    ازدياد عقل هر كس مي خواهد كه عقلش زياد شود هر روز ناشتا سه دانه هليله سياه با شكر طبرزد (نبات ) بجود.
    جلوگيري از ترك ناخن
    متن حديث
    و من أراد أن لاتشقّق أظفاره و لاتفسد فلايقلم أظفاره إلّا يوم الخميس.
    * * *
    جلوگيري از ترك ناخن هر كس مي خواهد كه ناخنهايش ترك نخورد و خراب نشود فقط روزهاي پنجشنبه ناخن بگيرد.
    جلوگيري از سنگ مثانه و...
    متن حديث
    و من أراد أن يأمن الحصاة و عسر البول فلايحبس المنى عند نزول الشهوة و لايطيل المكث علي النساء.
    * * *
    جلوگيري از سنگ مثانه و عسر البول هر كس مي خواهد از ابتلا به سنگ (مثانه ) و عسر البول ايمن بماند در هنگام انزال، مني خود را حبس نكند و مدت جماع را طول ندهد.
    گياه كاسنى
    متن حديث
    قالَ (عليه السلام): إنَّ فِى الْهِنْدِباءِ شِفاءٌ مِنْ ألْفِ داء، ما مِنْ داء فى جَوْفِ الاْنْسانِ إلاّ قَمَعهُ الْهِنْدِباءُ
    * * *
    فرمود: گياه كاسنى شفاى هزار نوع درد و مرض است، كاسنى هر نوع مرضى را در درون انسان ريشه كن مى نمايد.

    Online + mp3




    انجمن گفتگوی دینی
    www.askdin.com


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود