جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: درآمدی بر تئوری ماسونی علم

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    8
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    8 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    درآمدی بر تئوری ماسونی علم




    حتماً تا انتها بخوانید بخوانید و بفهمید اصلاح طلبی یعنی چه،چه بلای سر مذهب ما آوردند

    درآمدی بر تئوری ماسونی علم
    تئوری ماسونی علم در عرصه سیاست با تفكیك مشروعیت كلامی و شرعی از مشروعیت سیاسی آغاز می شود و فقط به امكان حاكمیت با سوءاستفاده از آراء جمهورمردم می‌اندیشد و به فلسفه حاكمیت در ابعاد الهی و اخلاقی آن كاری ندارد. این تنها تكنیك كسب قدرت است كه حاضر است برای جمع كردن آراء مردم پایش راروی فلسفه الهی و فلسفه اخلاق بگذارد.
    این تئوری‌ پس از قرن هفدهم میلادی از درون لژهای فراماسونری بیرون آمد. اعضاء انجمن سلطنتی لندن برای ترویج دانش طبیعی و سپس اصحاب دایره المعارف فرانسه، تئوری ماسونی علم را ساختند و پرداختند و فیلسوفانی و مشاهیری چون ژان ژاك روسو، مونتسكیو، ولتر، دنی دیدرو، بنجامین فرانكلین، جان لاك (پدرجامعه مدنی در غرب) و... نیز زیر چتر تشكیلات جهانی فراماسونری به تولیدنظریه پرداختند. مورخانی چون ویل دورانت در كتاب تاریخ تمدن و نیز مازیلیش در كتاب سنت روشنفكری در غرب به این فرآیند اشارات دقیقی كرده اند. (دوستان نگویند از خودت درآوردی)
    انقلاب فرانسه، انقلاب ماسون‌ها بود
    ویل دورانت در كتاب تاریخ تمدن، می گوید در هنگامه انقلاب فرانسه، 629 لژماسونی تنها در پایتخت آن كشور وجود داشت كه هر لژ از 50 تا 100 عضو تشكیلشده بود. دورانت این لژها را نیروی اصلی و محرك انقلاب فرانسه می داند كه همه مجاری انقلاب را كنترل كردند و نظام مطلوبشان را مستقر ساختند. فرونوفسكی و بروك مازلیش در كوشش برای یافتن نیروی اصلی انقلاب فرانسه وتحولات بعدی آن كشور، رای ویل دورانت را تائید كرده اند.
    ریشه‎های ماسونی انقلاب آمریكا
    می‌خواهیم ریشه انقلاب آمریكا را به روایت مازلیش كه مورد وثوقنظریه‌پردازان اصلاح طلب از حیث اعتبار علمی است، بیان كنیم. او می‌گویدانقلاب آمریكا با نام بنجامین فرانكلین، مغز متفكر فراماسونری گره خوردهاست. فرانكلین كسی است كه از سوی مورخان غرب به تنهایی مظهر انسان سده هجدهم نام گرفته است. او یك ماسون آمریكایی است كه در لژ بزرگ پنسیلوانیاكه از سال 1728 در مقام نخستین كانون بزرگ فراماسونری در ایالات متحدهقرار دارد، به جمع ماسون های عصر خود پیوست و در بیست و هشت سالگی استادبزرگ این لژ شد. مورخان تاریخ روشنفكری جهان، مانند جیكوب برونوفسكی، نفوذوسیع و نقش رهبری او در تشكیلات جهانی فراماسونری را عاملی موثر بر انسجام توده مردم در انقلاب آمریكا می دانند و در انگلستان فرانكلین را نمادانقلاب آمریكا می شناختند. از یاد نبرید كه این نماد ماسونی، بزرگترینخائن به حقوق الهی در ایالات متحده است. وقتی تامس جفرسون در نخستین پیشنویس اعلامیه استقلال آمریكا، عبارت "حقوق مقدس و سلب ناشدنی " را به كاربرد، فرانكلین آن عبارات را حذف و واژه بدیهی را جایگزین كرد. واژه ای كه اكنون هم در متن اعلامیه جا دارد و منشاء حقوق سكولار است.
    مورخان غرب اجماع دارند كه ریشه های دو انقلاب فرانسه و آمریكا، ماسونیاست. در طی این قرون تمدن سكولار غرب و جهان بی روح مدرنیته، از دل فلسفه ماسونی و شالوده باطنی‌گری عبرانی، یعنی كتاب كابالا، پدید آمد. الهیات این فرقه بود كه اومانیسم و سكولاریسم را ساخت و فلسفه روشنگری را نیزپرداخت.
    پایه های تئوری ماسونی علم
    . پایه‌های تئوری ماسونی علم شامل اومانیسم (انسان‌مداری)،جهان وطنی (ظهور شهروندان جهانی مدرن)، آزادی لیبرالیستی، رفرم مذهبی (باتایكد بر پروتستانتیسم مسیحی)، پلورالیسم (تفسیر متعدد از دین ونسبیت‌اندیشی)، روحانیت‌ستیزی، خردگرایی پوزیتویستی (علم‌زدگی و حس‌گرایی) است. همه این‌ها، شالوده یك فكر ماسونی است كه ریشه آن به قرن 18 میلادیمی‌رسد و در قرن 20 و هنگام جنگ، از سوی سرد بلوك غرب بازسازی شد.
    ارتباط اصلاح طلبان با این تئوری
    آقای سید محمد خاتمی، رییس جمهور سابق كشورمان در سال 1379گفتند كه انقلاب آمریكا و انقلاب ایران ریشه‌ها مشتركی داشتند.
    چون امروز نظریه پردازان اصلاح طلب مانند آقای سعید حجاریان می گویند تنها معیار و ملاك موفقیت انقلاب اسلامی ایران آن است كه ببینیم آیا انقلاب اسلامی به نتایجی كه انقلاب فرانسه گرفت، رسیده است.
    بنابراین، اینكه اصلاح‌طلبان دل در گرو ریشه و نتیجه انقلاب فرانسه و آمریکا دارند،خود حكایت از این می كند كه ذهن آنان ماسون‌زده است.یادتان هست که تئوری ماسونی قائل به جدایی اخلاق و دین از سیاست هست.
    این جمله را نیز یادتان هست:"دیانت ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دیانت ما"
    حضرت امام در ضمیمه وصیت‌نامه خود نوشتند كه میزان حال فعلی افراد است، نهآن تعاریفی كه من در قید حیاتم از آنان كرده‌ام. از این رو، با ملاكی كهحضرت امام فرموده‌اند، نقد آقای خاتمی را لازم می ‌دانم. اردیبهشت 1370،خاتمی هنگامی كه بر صندلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تكیه زده بود، در‏انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، سخنانی گفت كه تنها ناقدان ‏زیركاز عهده بازشكافی جوهر آن برآمدند. او بحث را با انتقاد از جمهوری اسلامی آغاز كرده بود ‏و به قیاس شالوده های نظام اسلامی با سیستم فلسفی و نظماجتماعی غرب پرداخت. لب و لباب كلام آقای ‏خاتمی این بود كه غرب پس از طیپروسه ای طبیعی، "خود را با واقعیت محك زده " و "مبانی ‏نظام امروز برآزادی است. " او با مقدمات تئوریكی كه طرح می كند، نتیجه می گیرد كه دنیاینظر ‏و عمل غرب، دنیایی واقعی است و آزادی محور كه با طبع بشر سازگار است،اما دنیای اسلام، ‏قرن ها از صحنه زندگی دور بوده است و گرفتار خلاءتئوریك. خاتمی فقه مصطلح اسلام را نظامی ‏ناقص می داند كه پاسخگوی نیازهایبشر نیست و باید تحول یابد و متناسب با نیازهای بشر گردد. ‏پایان سخنان وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی ختم به این گفتار شد كه فرهنگ اسلام غنینمی گردد، مگر آنكه در ‏دهكده جهانی در تعامل با تمدن امروز غرب قرارگیرد.‏ این سخنان، چنان حساسیت برانگیز نبود، اما هنگامی كه شهید سیدمرتضی آوینی، در نوشتاری، ‏لایه های فلسفی آن را به نقد كشید، تباین پندارهای محمد خاتمی، با تفاسیر امام خمینی (ره) از ‏تمدن شیطانی غرب،آشكار شد.
    ‏ "روزنامه سلام، 30 اردیبهشت 1375، در صفحه 1‏‏ و 2 به نقل از آقای خاتمینوشت: به جرات می توان گفت در زندگی قومی كه عزم تعالی و پویایی كرده است،هیچ تحول ‏كارسازی پدید نخواهد آمد، مگر آنكه از متن تمدن غرب بگذرد و شرطدگرگونی اساسی، آشنایی با ‏تمدن غرب و لمس روح آن، یعنی تجدد است. كسانیكه با این روح آشنا نیستند، هرگز به پدید ‏آوردن دگرگونی سودمند در زندگی خود، توانا نیستند. سوگمندانه اقوامی نظیر ما، هنوز از آن ‏آشنایی محروم هستیم.
    اما در برابر دیدگاه رئیس جمهور سابق ایران كه می گوید راه "تعالی "، "پویایی " و "تحول ‏كارساز " از متن تمدن غرب می گذرد و كسانی كه "روحتجدد " را لمس نكنند، "هرگز " توانا به ‏پدید آوردن "دگرگونی سودمند " نیستند، امام خمینی (ره)، حكیمانه و جاودانه، توحش نهفته در این ‏تجددخواهی را توصیف كرده اند و خط بطلان بر چنین اندیشه هایی كشیده اند:. ازامام خمینی در جلد 8 از صحیفه نور صفحه 80 نقل شده است كه شما خیال نكنیدكه غرب خبری هست، در آنجا خبری نیست. ما نمی گوییم كه آن ها كارخانجات‏ندارند، آن‌ها درست كردند همه این‌ها را، اما اساس انسانیت آنجا نیست... این غرب است كه دارد ‏اساس اخلاق انسانی را از بین می برد، این غرب است كه دارد شخصیت انسان را از بین می برد و ‏ما خیال می كنیم كه غرب همه چیزدارد... غرب به انسان كاری ندارد. غرب به طیاره كار دارد و ‏به این طورچیزها، انسان را رو به تباهی دارد می برد. انسان را وحشی بار می آورد،یعنی ‏آدمكش. "
    در همان مصاحبه در روزنامه سلام، آقای خاتمی می‌گوید: توسعه به معنای امروزش، میوه یا شاخ و برگ تمدن جدید است. اگر آن تمدن آمده، توسعه هم‏خواهد آمد و به این معنا، سخن كسانی كه می گویند ابتدا باید خرد غربی راپذیرفت، تا توسعه بیاید.

    روشنفكری دینی در ایران كه پرچم‌دار آن عبدالكریم سروش است، همین گفتمانماسونی را از نیمه دهه شصت كپی كرد و به عنوان سازهای بنیادین فكراصلاح‌طلبی مطرح نمود. خصوصا، بازتولید این گفتمان در حلقه ماهنامه كیهانفرهنگی كه تحت نظارت عالی آقای سید محمد خاتمی به عنوان سرپرست موسسه كیهان قرار داشت، شدت گرفت و پس ازجنگ در دهه 1370 در ماهنامه كیان بهاوج خود رسید.
    سخن ما این است كه طایفه موسوم به روشنفكران دینی از مخزن نظری ماسون‌هاتغذیه می‌كنند و همین روشنفكران، سازه‌های نظری اندیشه اصلاح‌طلبی درایران را ساختند و پرداختند

    رفرم مذهبی كه خاستگاه ماسونی دارد در ایران نیز شالوده فكری اصلاح‌طلبان رادیكال است، از سال 1371 غربی‌ها گفتند كه سروش و خاتمی پرچم رفرم دینی در ایران را برداشته‌اند و بهروز خلیق از اعضاء سابق چریك‌های فدایی خلقدر نشریه كار، ارگان سازمان تروریستی فدائیان خلق، نوشت كه تحولاتی كه باآراء سروش و... رخ می‌دهد، ما را به وقوع یك انقلاب آرام در ایران از جنس تحولات اروپای شرقی امیدوار می‌سازد. روزنامه واشنگتن پست از سروش به عنوان مارتین لوتر اسلام یاد كرد.
    نظر شما چیست؟

    ویرایش توسط eh.zamani : ۱۳۸۸/۰۶/۲۱ در ساعت ۱۲:۰۰

  2.  

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود