صفحه 1 از 12 12311 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا اسلام ، کافران و مشرکان را نجس میداند؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    767
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    18 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    47

    چرا اسلام ، کافران و مشرکان را نجس میداند؟





    چرا اسلام و مسلمانان، کافران و مشرکان را نجس میدانند؟


    در آیه ی 28 سوره ی توبه چنین میخوانیم:

    «انماالمشركون نجس»
    "ای کسانی که ایمان آورده اید محققا بدانید که مشرکان نجس اند. (ترجمه ی مهدی الهی قمشه ای)



    در توضیح المسائل آیت الله خمینی نیز چنین میخوانیم :
    مسأله ١٠٨: اگر پدر و مادر و جد و جده ی بچه ای نابالغ کافر باشند، آن بچه هم نجس است اما اگر يکی از آنها مسلمان باشد؛ بچه پاک است.


    همچنانکه دیده میشود، بنا به نص صریح قرآن، مشرکان نجس هستند. همچنین بنا به فتوای فقهای شیعه (علاوه بر آیت الله خمینی، دیگر فقها نیز چنین حکمی دارند)، کافران نجس هستند.

    اسلام نه تنها کافران بالغ را جزء نجاسات و همردیف مدفوع قرار داده است، بلکه فرزندان نابالغ آنان را نیز که عملا هیچ تکلیفی بر آنان وجود ندارد را نیز نجس میداند. بنده تاکنون در هیچ دین و آیینی ندیده ام که تا این حد به مخالفان آن دین، اهانت کرده باشد و آنان را پست شمرده باشد. تنها نظیر آنرا میتوان در «کاست نجس» ها در هند قدیم یافت. حتی کاست نجس ها در هند، یک طبقه ی اجتماعی در میان خود هندوان بوده که برآمده از خرافات و انحرافات کهن در این کشور می باشد. و منشاء مذهبی نداشته است. و نیز هرگز این حکم را به افراد غیر هندو تعمیم نمیداده اند. اما در اسلام شاهدیم که علی رغم اینکه گفته میشود که یک دین الهی است، و پاسداشت کرامت و احترام و منزلت انسانی را سرلوحه ی خویش دارد و علی رفم اینکه گفته میشود از آزادی اندیشه و آزادی عقیده حمایت نموده است، ما شاهدیم که تمام مخالفین خودش را صرفا به این دلیل که به اصول اعتقادی اسلام معتقد نیستند، «نجس» میشمارد.

    آیا قابل قبول است که خدایی که همه ی انسانها را با منزلت و کرامت وشرافت همسان انسانی خلق کرده است، در کتاب خود بخش عظیمی از انسانها را صرفا به دلیل اینکه مسلمان نیستند، «نجس» بنامد؟

    آیا اینکه صرفا انسانهای دیگر، عقاید و گرایش فکری نظیر مسلمانان ندارند، دلیل میشود بر اینکه قرآن و فقهای شیعه و مسلمانان، آنان را جنس بدانند؟

    با این حساب، چندین میلیارد انسان، به واسطه ی این حکم اسلامی، علنا نجس دانسته شده اند. و همه ی ما هم احکام نجاسات را میدانیم و من از ذکر آن اجتناب میکنم!

    با این احکام، علنا تمام جامعه ی بشری در طول تاریخ (لااقل تاریخ پس از نزول قرآن) به دو دسته ی نجس ها و غیر نجس ها تقسیم شده است و این به وضوح حکمی است ضد اخلاقی و ضد بشری. هیچ دین یا آیین و مکتبی حق ندارد که مخالفین خودش و کسانی که عقایدی دیگری دارند را پست و ناپاک و فاقد منزلت و نجس بخواند.

    اصلا قابل قبول نیست که یک بچه ی معصوم، را صرفا به این دلیل که پدر و مادر او مسلمان نبوده اند، نجس بنامیم و تا زمانی که همانند مسلمان نیاندیشد، همچنان نجس و پست وهمردیف مدفوع باقی بمانند.

    در مورد نجس دانستن کافران و مشرکان، برخی مسائل مانند معنای عرفی و فقهی نجس و نجاست، نجس ذاتی و نجس عرضی، معنای کافر و مشرک و موارد دیگری وجود دارد که هیچکدام از اینها مورد سوال بنده نیست.

    تذکر مهم: لطفا اگر قصد پاسخگویی به سوالات بنده را دارید، وارد مباحثی از قبیل معنای لغت نجس و تفاوت نجس ذاتی و نجس عرضی و معنای کافر و مشرک (و اینکه آیا اهل کتاب نیز کافر اند یا خیر) و مسائلی از این دست نشوید، چرا که سوال بنده مشرف به هیچ یک از این مسائل نیست، بلکه بنده نفس نجس دانستن دیگر انسانها و اهانت صریح به آنان را مورد سوال قرار داده ام. همچنین دقت نمایید که سوال بنده یک سوال «برون دینی» است، بنابراین از ذکر دلایل و توجیحات درون دینی و نقلی و احتجاجات فقهی و تفسیری اجتناب نمایید.

    من هر چه سعی کردم با خوش بینی و مثبت انگاری این حکم را تحلیل کنم، نتوانستم برداشتی بجز اهانت از آن داشته باشم. هر چه سعی کنیم که برای این حکم توجیحی بیابیم، موفق نمیشویم قبول کنیم که الله جل جلاله، میلیاردها انسان و فرزندان آنان را صرفا بدلیل آنکه گرایش فکری و جهانبینی دیگری بجز اسلام دارند، نجس بداند. و این تفاوت نمکیند که آیا آنان نجس ذاتی هستند یا غیر ذاتی و تفاوتی نمیکند که بگوییم آیا اهل کتاب نیز مشمول این حکم میشوند یا نمیشود، چرا که در هر صورت این اهانت و خطاب زشت به خیل عظیمی از انسانها صورت گرفته است.

    به وضوح مشخص است که این آیه ی قرآن و احکام فقهی متناظر آن، احکامی ضد خلاقی و ضد انسانی و تبعیض آمیز است. و این مورد، یکی از دلایلی است که ثابت میکند اسلام، برای انتخاب آزاد بشر و آزادی فکر و اندیشه و کرامت و حرمت انسانی ارزشی قائل نیست. روزگاری از روی جهالت و عصبیت، گروهی سیاه پوستان را پست و بی ارزش و نجس میدانستند، اما با گذشت زمان، اینگونه افکار نژاد پرستانه و ضد بشری از بین رفت؛ اما در اسلام که یک دین الهی است، رسما و علنا و از جانب خدا و برای همیشه، انسانها به دو دسته ی نجس و غیر نجس تقسیم شده اند و این بزرگترین
    حکم تبعیض آمیز و ضد اخلاقی و ضد بشری است که در کل تاریخ بشریت صادر شده!



    آیا مسلمانان روا می‌شمارند که روحانیان دیگر ادیان یا دیگر مکاتب فکری بشری
    نیز مسلمانان را نجس بشمارند و از آن‌ها پرهیز کنند تا نجس نشود؟





    سـبـز و سـر بـلـنـد بـاشـیـد.

    ویرایش توسط خردبین : ۱۳۸۸/۰۷/۰۶ در ساعت ۱۷:۳۷

  2. تشکرها 3


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    937
    تشکر:
    1
    حضور
    1 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نجاست با کثیف بودن دو معنای متفاوت است که اگر چه در مصادیق ، بعضا هم پوشانی هایی دارد ( مثل اشتراک در حکم کثیف و نجس بودن برای مدفوع یا ادرار ) ، در خیلی جاها هم پوشانی ندارد . مثلا الکل سفید که گندزداست و هیچ کس نمی تواند آن را کثیف بداند ، نجس است ، یا گوشت خوک هر چند جوشانده و گند زدایی شود نجس است.

    بنابراین نتیجه می گیریم نجاست دارای فلسفه ای غیر از آلودگی ظاهری است و بطنی دارد که ما از آن بی اطلاعیم اما به واسطه ی نص صریح قرآن کریم در این زمینه ، تعبدا آن را پذیرفته و رعایت می کنیم .


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    169
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0



    جناب خردبین مثل اینکه زیادی تند رفتید...
    چطور در قبال توهین های خودتون انتظار جواب منطقی دارید؟؟
    ولی به هر حال با اینکه میدونم حرف های من رو قبول نمیکنید بازم برای بعضی از دوستان هر چی که به ذهنم میرسه میگم.
    این مسئله ای که شما اینقدر تند و خارج از انصاف بهش حمله کردید امروزه خیلی راحت تر میشه اثباتش کرد.
    شما در نظر بگیرید یک گل یا یک حبه قند یا هرچیز دیگه ای رو کنار یه خرده نفت بذارید، بعد از چند دقیقه میبینید که این نفت اثر گذاشته بر روی اون حبه ی قند، قند بو گرفته. این یک مثال ساده بود برای ذهن افرادی که نمیتونن اثر پذیری رو درک کنن. حالا وقتی دو جسم اینطوری بر روی هم اثر میذارن چطور میتونید اثر گذاری انسان ها رو بر روی همدیگه رد کنید.
    توی علوم جدید که از روح و ارتباط بین انسان ها دم میزنه راحت میتونیم بفهمیم انسان ها به وسیله روحشون با هم در ارتباط هستند. من نمیخوام وارد این بحث ها بشم اما مثل اینکه مجبورم...
    توی علوم روز بحث های زیادی وجود داره که نشون میده انسان ها به وسیله ی روحشون (هاله) روی همدیگه تاثیر میذارن. هرچقدر شما به فردی نزدیک بشید این انرژی ها اثرگذاری بیشتری دارن و اگه با کس دیگه ای تماس پیدا کنید ارتباط بیشتر میشه. مثلا اگه توی ذهن شما نسبت به فردی که باهاش تماس دارید بدبینی وجود داشته باشه اون بدبینی به اون فرد هم انتقال پیدا میکنه.
    حال اگه شما با دست خیس با فردی تماس پیدا کنید این تاثیر پذیری بیشتر میشه. رطوبت در اسلام از عواملیه که نجاست رو انتقال میده.
    خب حالا به اسلام نگاه میکنیم. به ما گفته با نامحرم تماس پیدا نکنید. یا گفته کافر نجسه.
    یعنی اگر من با کافری تماس پیدا کنم اون هم با دست خیس از اون فرد تاثیر میگیرم. عقاید جاهلانه اون فرد و یا رذایل اخلاقی و دیگر عقاید اون به من هم منتقل میشه.
    مثلا الان گفته شده کسانی که با سگ ها در ارتباط هستن کم کم خوی اون ها رو به خودشون میگیرن.
    در ضمن اگه به منبع یا توضیح بیشتری در مورد حرفام احتیاج داشتید بهتره بگید.
    شاید دلایل من نتونه شما رو قانع کنه چون اولا با عجله نوشتم و ثانیا شما سوال نکردید بلکه فقط درصدد تخریب بودید.
    من که مجنونم از آن حیدر کرار خدایا مددی

    عشق دیوانه به حد نیست، ندارد عــــددی

  6. تشکرها 2


  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    767
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    18 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    47



    نقل قول نوشته اصلی توسط ceramic نمایش پست
    نجاست با کثیف بودن دو معنای متفاوت است که اگر چه در مصادیق ، بعضا هم پوشانی هایی دارد ( مثل اشتراک در حکم کثیف و نجس بودن برای مدفوع یا ادرار ) ، در خیلی جاها هم پوشانی ندارد . مثلا الکل سفید که گندزداست و هیچ کس نمی تواند آن را کثیف بداند ، نجس است ، یا گوشت خوک هر چند جوشانده و گند زدایی شود نجس است. بنابراین نتیجه می گیریم نجاست دارای فلسفه ای غیر از آلودگی ظاهری است و بطنی دارد که ما از آن بی اطلاعیم اما به واسطه ی نص صریح قرآن کریم در این زمینه ، تعبدا آن را پذیرفته و رعایت می کنیم .
    دوست بزرگوار ... بنده تقاضا کردم که از بحث های لغوی پرهیز کنیم، چرا که سوالات بنده مشرف به این معانی نمی باشد. بلکه ساحت بسیار فراختر و سطحی بالاتر از بحثهای معنایی و لغوی را مورد انتقاد قرار داده ام و آن اهانت به ساحت انسانی و طرد مخالفین فکری در دینی است که ادعای برترین دین جهان را دارد، اما اصولی ترین معیارهای پذیرفته ی شده ی اخلاقی و انسانی را صراحتا در کتاب مقدس خودش نقض میکند.

    ضمن اینکه بنده عرض نکردم که کافران کثیف هستند. اصلا از کلمه ی "کثیف" هم در نوشتار استفاده نکردم؛ از آنچه که فرمودید، صمیمانه تشکر میکنم، اما اینها بی ربط به سوالات من بود و شما به هیچکدام از سوالات بنده پاسخ ندادید.

  8. تشکرها 2


  9. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    767
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    18 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    47



    نقل قول نوشته اصلی توسط مجنون الحیدر نمایش پست
    چطور در قبال توهین های خودتون انتظار جواب منطقی دارید؟؟
    کدام توهین؟ لطفا اگر توهینی در نوشتار بنده می بینید، بفرمایید تا من آنرا ویرایش نمایم. هر آنچه را که گفتم، بطور واضح از آیات خود قرآن برداشت میشود. اگر هم زاویه ی دید یا تحلیل من را قبول ندارید، با دلیل اشتباه بودن آنرا نشان بدهید.

    نقل قول نوشته اصلی توسط مجنون الحیدر نمایش پست
    این مسئله ای که شما اینقدر تند و خارج از انصاف بهش حمله کردید امروزه خیلی راحت تر میشه اثباتش کرد. شما در نظر بگیرید یک گل یا یک حبه قند یا هرچیز دیگه ای رو کنار یه خرده نفت بذارید، بعد از چند دقیقه میبینید که این نفت اثر گذاشته بر روی اون حبه ی قند، قند بو گرفته. این یک مثال ساده بود برای ذهن افرادی که نمیتونن اثر پذیری رو درک کنن. حالا وقتی دو جسم اینطوری بر روی هم اثر میذارن چطور میتونید اثر گذاری انسان ها رو بر روی همدیگه رد کنید. توی علوم جدید که از روح و ارتباط بین انسان ها دم میزنه راحت میتونیم بفهمیم انسان ها به وسیله روحشون با هم در ارتباط هستند. من نمیخوام وارد این بحث ها بشم اما مثل اینکه مجبورم... توی علوم روز بحث های زیادی وجود داره که نشون میده انسان ها به وسیله ی روحشون (هاله) روی همدیگه تاثیر میذارن. هرچقدر شما به فردی نزدیک بشید این انرژی ها اثرگذاری بیشتری دارن و اگه با کس دیگه ای تماس پیدا کنید ارتباط بیشتر میشه. مثلا اگه توی ذهن شما نسبت به فردی که باهاش تماس دارید بدبینی وجود داشته باشه اون بدبینی به اون فرد هم انتقال پیدا میکنه. حال اگه شما با دست خیس با فردی تماس پیدا کنید این تاثیر پذیری بیشتر میشه. رطوبت در اسلام از عواملیه که نجاست رو انتقال میده.
    اینها جواب سوالات بنده نبود ... بحثهای حاشیه ای بود که اصلا ربطی به ساحت پرسشی بنده نداشت.

    نقل قول نوشته اصلی توسط مجنون الحیدر نمایش پست
    خب حالا به اسلام نگاه میکنیم. به ما گفته با نامحرم تماس پیدا نکنید. یا گفته کافر نجسه. یعنی اگر من با کافری تماس پیدا کنم اون هم با دست خیس از اون فرد تاثیر میگیرم. عقاید جاهلانه اون فرد و یا رذایل اخلاقی و دیگر عقاید اون به من هم منتقل میشه.
    واقعا شما فکر میکنید که "عقاید جاهلانه" و "رذایل اخلاقی" بواسطه ی تماس با دست، منتقل میشوند؟ واقعا شما قبول میکنید که افکار آدمی از طریق دست دادن، به فرد دیگری برود، آنهم فقط با دست خیس؟ و اگر دست خیس نباشد، افکار منتقل نمیشود؟ مگر "عقاید جاهلانه" و "رذایل اخلاقی" ویروس آنفولانزای خوکی اند که از طریق دست دادن منتقل شوند؟!!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط مجنون الحیدر نمایش پست
    مثلا الان گفته شده کسانی که با سگ ها در ارتباط هستن کم کم خوی اون ها رو به خودشون میگیرن. در ضمن اگه به منبع یا توضیح بیشتری در مورد حرفام احتیاج داشتید بهتره بگید.
    من از این چیزی که میگویید بی اطلاعم، ضمن اینکه من در مورد سگ ها سوال نکردم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط مجنون الحیدر نمایش پست
    شاید دلایل من نتونه شما رو قانع کنه چون اولا با عجله نوشتم و ثانیا شما سوال نکردید بلکه فقط درصدد تخریب بودید.
    بنده ابتدا طرح موضوع کردم، سپس طرح سوال کردم، بعد زاویه ی دید انتقادی خودم را تبیین کردم، در نهایت هم تحلیل خودم را مطرح کردم ... شما اگر جوابی به سوالات دارید بفرمایید ... اگر هم کلا سوالات بنده را تخریبی میدانید، میتوانید پاسخ ندهید یا اینکه آنچه را که من به زعم شما تخریب نموده ام را، دوباره سازی کنید!


    سـبـز و سـر بـلـنـد بـاشـیـد.


  10. تشکرها 3


  11. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    148
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    43 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط خردبین نمایش پست

    چرا اسلام و مسلمانان، کافران و مشرکان را نجس میدانند؟




    در آیه ی 28 سوره ی توبه چنین میخوانیم:

    «انماالمشركون نجس»

    "ای کسانی که ایمان آورده اید محققا بدانید که مشرکان نجس اند. (ترجمه ی مهدی الهی قمشه ای)


    در توضیح المسائل آیت الله خمینی نیز چنین میخوانیم :
    مسأله ١٠٨: اگر پدر و مادر و جد و جده ی بچه ای نابالغ کافر باشند، آن بچه هم نجس است اما اگر يکی از آنها مسلمان باشد؛ بچه پاک است.


    همچنانکه دیده میشود، بنا به نص صریح قرآن، مشرکان نجس هستند. همچنین بنا به فتوای فقهای شیعه (علاوه بر آیت الله خمینی، دیگر فقها نیز چنین حکمی دارند)، کافران نجس هستند.

    اسلام نه تنها کافران بالغ را جزء نجاسات و همردیف مدفوع قرار داده است، بلکه فرزندان نابالغ آنان را نیز که عملا هیچ تکلیفی بر آنان وجود ندارد را نیز نجس میداند. بنده تاکنون در هیچ دین و آیینی ندیده ام که تا این حد به مخالفان آن دین، اهانت کرده باشد و آنان را پست شمرده باشد. تنها نظیر آنرا میتوان در «کاست نجس» ها در هند قدیم یافت. حتی کاست نجس ها در هند، یک طبقه ی اجتماعی در میان خود هندوان بوده که برآمده از خرافات و انحرافات کهن در این کشور می باشد. و منشاء مذهبی نداشته است. و نیز هرگز این حکم را به افراد غیر هندو تعمیم نمیداده اند. اما در اسلام شاهدیم که علی رغم اینکه گفته میشود که یک دین الهی است، و پاسداشت کرامت و احترام و منزلت انسانی را سرلوحه ی خویش دارد و علی رفم اینکه گفته میشود از آزادی اندیشه و آزادی عقیده حمایت نموده است، ما شاهدیم که تمام مخالفین خودش را صرفا به این دلیل که به اصول اعتقادی اسلام معتقد نیستند، «نجس» میشمارد.

    آیا قابل قبول است که خدایی که همه ی انسانها را با منزلت و کرامت وشرافت همسان انسانی خلق کرده است، در کتاب خود بخش عظیمی از انسانها را صرفا به دلیل اینکه مسلمان نیستند، «نجس» بنامد؟

    آیا اینکه صرفا انسانهای دیگر، عقاید و گرایش فکری نظیر مسلمانان ندارند، دلیل میشود بر اینکه قرآن و فقهای شیعه و مسلمانان، آنان را جنس بدانند؟

    با این حساب، چندین میلیارد انسان، به واسطه ی این حکم اسلامی، علنا نجس دانسته شده اند. و همه ی ما هم احکام نجاسات را میدانیم و من از ذکر آن اجتناب میکنم!

    با این احکام، علنا تمام جامعه ی بشری در طول تاریخ (لااقل تاریخ پس از نزول قرآن) به دو دسته ی نجس ها و غیر نجس ها تقسیم شده است و این به وضوح حکمی است ضد اخلاقی و ضد بشری. هیچ دین یا آیین و مکتبی حق ندارد که مخالفین خودش و کسانی که عقایدی دیگری دارند را پست و ناپاک و فاقد منزلت و نجس بخواند.

    اصلا قابل قبول نیست که یک بچه ی معصوم، را صرفا به این دلیل که پدر و مادر او مسلمان نبوده اند، نجس بنامیم و تا زمانی که همانند مسلمان نیاندیشد، همچنان نجس و پست وهمردیف مدفوع باقی بمانند.

    در مورد نجس دانستن کافران و مشرکان، برخی مسائل مانند معنای عرفی و فقهی نجس و نجاست، نجس ذاتی و نجس عرضی، معنای کافر و مشرک و موارد دیگری وجود دارد که هیچکدام از اینها مورد سوال بنده نیست.


    تذکر مهم: لطفا اگر قصد پاسخگویی به سوالات بنده را دارید، وارد مباحثی از قبیل معنای لغت نجس و تفاوت نجس ذاتی و نجس عرضی و معنای کافر و مشرک (و اینکه آیا اهل کتاب نیز کافر اند یا خیر) و مسائلی از این دست نشوید، چرا که سوال بنده مشرف به هیچ یک از این مسائل نیست، بلکه بنده نفس نجس دانستن دیگر انسانها و اهانت صریح به آنان را مورد سوال قرار داده ام. همچنین دقت نمایید که سوال بنده یک سوال «برون دینی» است، بنابراین از ذکر دلایل و توجیحات درون دینی و نقلی و احتجاجات فقهی و تفسیری اجتناب نمایید.
    من هر چه سعی کردم با خوش بینی و مثبت انگاری این حکم را تحلیل کنم، نتوانستم برداشتی بجز اهانت از آن داشته باشم. هر چه سعی کنیم که برای این حکم توجیحی بیابیم، موفق نمیشویم قبول کنیم که الله جل جلاله، میلیاردها انسان و فرزندان آنان را صرفا بدلیل آنکه گرایش فکری و جهانبینی دیگری بجز اسلام دارند، نجس بداند. و این تفاوت نمکیند که آیا آنان نجس ذاتی هستند یا غیر ذاتی و تفاوتی نمیکند که بگوییم آیا اهل کتاب نیز مشمول این حکم میشوند یا نمیشود، چرا که در هر صورت این اهانت و خطاب زشت به خیل عظیمی از انسانها صورت گرفته است.

    به وضوح مشخص است که این آیه ی قرآن و احکام فقهی متناظر آن، احکامی ضد خلاقی و ضد انسانی و تبعیض آمیز است. و این مورد، یکی از دلایلی است که ثابت میکند اسلام، برای انتخاب آزاد بشر و آزادی فکر و اندیشه و کرامت و حرمت انسانی ارزشی قائل نیست. روزگاری از روی جهالت و عصبیت، گروهی سیاه پوستان را پست و بی ارزش و نجس میدانستند، اما با گذشت زمان، اینگونه افکار نژاد پرستانه و ضد بشری از بین رفت؛ اما در اسلام که یک دین الهی است، رسما و علنا و از جانب خدا و برای همیشه، انسانها به دو دسته ی نجس و غیر نجس تقسیم شده اند و این بزرگترین
    حکم تبعیض آمیز و ضد اخلاقی و ضد بشری است که در کل تاریخ بشریت صادر شده!



    آیا مسلمانان روا می‌شمارند که روحانیان دیگر ادیان یا دیگر مکاتب فکری بشری
    نیز مسلمانان را نجس بشمارند و از آن‌ها پرهیز کنند تا نجس نشود؟





    سـبـز و سـر بـلـنـد بـاشـیـد.

    بسمه تعالی

    جناب خردبین

    1- این مبحث یکی از مباحث فقهی حوزه دین است که بحثی است کاملا تخصصی و طرح آن از طرف شما مستلزم متخصص بودن شما در مباحث فقهی است که به کمان بنده شما در چنین مقامی نیستید پس این بحث تخصصا از حیطه شما خارج است

    2- جالب است که در گفتار شما تناقضات جالبی وجود دارد :
    در ابتدای بحث دلیل نجاست را آیه شریفه ذکر میکنید و از فتاوی علما سر میزنید و در جایی خدا را (الله جل و علا) خطاب میکنید و در جاهایی همین آیه صادره از خداوند را رد میکنید و آنرا به مسخره میگیرید و آیه شریفه را می گویید قبول ندارم آخر ما دم خروس را ببینیم یا قسم حضرت عباس(علیه السلام) را شما اگر خدا را قبول داری قرآن را هم باید قبول داشته باشی و اگر خدا را قبول داری فرستادگان از جانب او را هم باید قبول کنی پس رد آیه شریفه و فتاوی علماء که از روی براهین نقلی فتوا داده اند چه وجهی دارد؟

    3- جناب خردبین خداوند متعال عالم حکیم قادر و... است و عقل من و شما ناقص تر از این است که بتوانیم درک احکام الهی را بکنیم در حالی که بسیاری از احکام الهی چه واجب و چه حرام دارای حکمتی است که بعضا علم امروز به آن دست یافته است و ثانیا اگر هم حکمت آن برای ما بیان نشده باشد ما تعبدا چون میدانیم از خدای حکیم حکمی خلاف حکمت صادر نمیشود آنرا تعبدا قبول میکنیم

    4- به فرض اینکه شما تابع شرع مقدس اسلام باشید شما فقط مقلد هستی و وظیفه جناب عالی فقط تقلید است نه اجتهاد که تخصصی است و تقلید هم از امور عقلا ست و دلیل آن هم کاملا عقلی است و دلایل نقلی هم ارشاد به حکم عقل است و آن دلیل عقلی رجوع جاهل به عالم است


    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر



  12. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    39
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    جناب خردبين محترم.ممنون از سوالي كه مطرح كرديد.گاهي ما انقدر به خودمون ايمان داريم كه به دنبال چنين مسائلي نمي ريم و فكر مي كنيم در مورد اسلام همه چيز رو مي دونيم.من از دوستان تقاضا دارم كه اگه واقا جوابي دارند بيان كنند و از به حاشيه كشيدن بحث جدا خودداري كنند تا به يه نتيجه ي درستي برسيم.
    جناب 423 محترم تقليد بدون آگاهي هيچ ارزشي پيش خدا نداره و به نظر من مطرح كردن سوالات موجود هيچ اشكالي نداره.
    در ضمن دوست گرامي،آقاي خردبين اين اصلا درست نيست كه كم كاري و ناآگاهي ما رو به پاي اسلام بذاريد.

  13. تشکر


  14. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    767
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    18 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    47



    نقل قول نوشته اصلی توسط hrgh423 نمایش پست
    1- این مبحث یکی از مباحث فقهی حوزه دین است که بحثی است کاملا تخصصی و طرح آن از طرف شما مستلزم متخصص بودن شما در مباحث فقهی است که به کمان بنده شما در چنین مقامی نیستید پس این بحث تخصصا از حیطه شما خارج است
    دوست عزیز ... این سخن شما پاسخ کدام سوال من بود؟ مسلما پاسخ هیچکدام نبود!
    ضمن اینکه اگر استدلال شما درست باشد، باید کلا از هر گونه سوال و بحث دینی اجتناب نمود، چرا که میتوان همه ی آنها را به تعبیر شما "تخصصی" دانست. فکر نمیکنید که شما اینگونه قصد فرار از سوالات من را دارید؟ ضمنا اگر شما تخصص جوابگویی را ندارید، میتوانید از افرادی که تخصص دارند سوال کرده و جواب آنها را در اینجا منعکس کنید!

    نقل قول نوشته اصلی توسط hrgh423 نمایش پست
    2- جالب است که در گفتار شما تناقضات جالبی وجود دارد : در ابتدای بحث دلیل نجاست را آیه شریفه ذکر میکنید و از فتاوی علما سر میزنید و در جایی خدا را (الله جل و علا) خطاب میکنید و در جاهایی همین آیه صادره از خداوند را رد میکنید و آنرا به مسخره میگیرید و آیه شریفه را می گویید قبول ندارم آخر ما دم خروس را ببینیم یا قسم حضرت عباس(علیه السلام) را شما اگر خدا را قبول داری قرآن را هم باید قبول داشته باشی و اگر خدا را قبول داری فرستادگان از جانب او را هم باید قبول کنی پس رد آیه شریفه و فتاوی علماء که از روی براهین نقلی فتوا داده اند چه وجهی دارد؟
    پیشنهاد میکنم که از اعتبار قرآن خرج نکنید! اگر خودتان جوابی دارید، بگویید. ضمن اینکه اگر دقت بفرمایید اتفاقا خود بنده صراحتا این آیه از قرآن را بشدت زیر سوال برده و آنرا ضد اخلاقی و ضد بشری و اهانت آمیز و غیر قابل قبول دانسته ام. ضمنا اینجا بحث خداشناسی و پیامبر شناسی نیست!

    نقل قول نوشته اصلی توسط hrgh423 نمایش پست
    3- جناب خردبین خداوند متعال عالم حکیم قادر و... است و عقل من و شما ناقص تر از این است که بتوانیم درک احکام الهی را بکنیم در حالی که بسیاری از احکام الهی چه واجب و چه حرام دارای حکمتی است که بعضا علم امروز به آن دست یافته است و ثانیا اگر هم حکمت آن برای ما بیان نشده باشد ما تعبدا چون میدانیم از خدای حکیم حکمی خلاف حکمت صادر نمیشود آنرا تعبدا قبول میکنیم
    من از این عبارت شما اینگونه برداشت میکنم که شما بعنوان یک مسلمان، هیچگونه جوابی به سوالات من ندارید! و به همین دلیل از جواب گویی طفره میروید. ضمنا من در اموری که صراحتا توهین آمیز و ضد اخلاقی باشد، تعبدا عمل نمیکنم، از جانب هر کسی که باشد!

    نقل قول نوشته اصلی توسط hrgh423 نمایش پست
    4- به فرض اینکه شما تابع شرع مقدس اسلام باشید شما فقط مقلد هستی و وظیفه جناب عالی فقط تقلید است نه اجتهاد که تخصصی است و تقلید هم از امور عقلا ست و دلیل آن هم کاملا عقلی است و دلایل نقلی هم ارشاد به حکم عقل است و آن دلیل عقلی رجوع جاهل به عالم است
    نخیر اشتباه می اندیشید ... من انسان هستم و دارای عقل و خرد می باشم ... من خردبین هستم!

    ضمن اینکه اگر دقت بفرمایید، بنده از فتوای فقهای شیعی نیز بشدت انتقاد کرده ام، مسلما من نمیتوانم از کسی تقلید کنم که به خودش اجازه میدهد میلیاردها انسان محترم دیگر را صرفا به دلیل اینکه عقاید و تفکرات و جهانبینی دیگری دارند، نجس میخواند و به آنان اهانت کرده و با همردیف کردن آنها با مدفوع و بول، آنان را پست می انگارد. و حتی فرزندان نوزاد و خردسال و نابالغ و معصوم آنها را نجس و ناپاک میداند. کدام عقل سلیمی چنین اهانت بزرگی را به ساحت کرامت انسانی قبول میکند؟


    خـرد بـیـن.

  15. تشکرها 2


  16. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۶
    نوشته
    71
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0



    جناب خردبین
    به نظر بنده حرفی که جناب hrgh423زدند درست است شما باید در زمینه ای تخصص داشته باشید تا بتوانید بحثی را شروع کنید زیرا شیوه جنابعالی فقط بازی با الفاظ هست و هر حرفی که هم در همان موضوع زده میشود به دلیل اینکه علمی در آن باب ندارید قابل هضم و قابل قبول برایتان نیست.
    جناب بیطرف اول کلام خودت را کاملا بی غرض و بدون تعصب ارائه بده بعد از دیگران بخواه که بدون تعصب جواب بدهند.
    اما نجاست کافران به چند دلیل است:
    در اعتقاد ما مسلمانها، یکی از مطهرات اسلام است. پس اگر کسی غیر مسلمان باشد به طهارت نرسیده است چون بر این قائلیم اسلام آخرین دین هست و در همه ادیان اسمانی بر ظهور پیامبرمان بشارت داده شده است.
    پیروان ادیان دیگر و مشرکان از استعمال مشروبات الکی و گوشت سگ و خوک و خرچنگ و غیره اجتناب نمیکنند. که در اسلام نجاستشان باطنی هست. پس اثر نامطلوب خودش را دارد. و اسلام برای دوری از این آلودگیها آنها را نجس شمرده است.


  17. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    1,379
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    469
    آپلود
    263
    گالری
    97



    با سلام
    جناب خرد بین
    بر گفته های شما ایرادات فراوانی وارد است که به علت کمبود وقت تنها به چند مورد ان اشاره میکنم و قضاوت در مورد مابقی را به خوانندگان تاپیک واگذار میکنم.

    شما در ابتدا برداشت خود را از "نجس" بفرمایید، بعد از در مورد حکم صادر کنید.

    اساسا برداشت علمی شما از این کلمه چیست؟؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط خردبین نمایش پست
    «انماالمشركون نجس»
    نقل قول نوشته اصلی توسط خردبین نمایش پست
    این به وضوح حکمی است ضد اخلاقی و ضد بشری
    شما بفرمایید که برای اشخاصی که بدون هیچ دینی به دنیا آمده اند و از دنیا رفته(یا می روند) نجس چه معنایی دارد؟؟ که بخواهد توهین باشد!!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط خردبین نمایش پست
    در هیچ دین و آیینی ندیده ام که تا این حد به مخالفان آن دین، اهانت کرده باشد و آنان را پست شمرده باشد.
    در قسمتی از نوشتار خود گفته اید:

    نقل قول نوشته اصلی توسط خردبین نمایش پست
    اصلا قابل قبول نیست که یک بچه ی معصوم، را صرفا به این دلیل که پدر و مادر او مسلمان نبوده اند، نجس بنامیم
    سوال استفهامی:
    این بچه معصوم جزو مخالفان دین اسلام است؟؟
    مسلما خیر... چرا که هنوز چنین بچه معصومی به این سن، هنوز به مرحله ای نرسیده که بخواهد دین(اسلام) را بپذیرد یا رد کند.... و مخالف یا موافق آن باشد.
    پس این جمله شما که "مخالف" دین(اسلام) نجس نامیده میشود، غلط اندر غلط است و معنای نجس غیر ان چیزی است که در نوشتار شماست


    نقل قول نوشته اصلی توسط خردبین نمایش پست
    و همردیف مدفوع قرار داده است

    مدفوع نجس است.
    کافر نجس است.
    نتیجه ===>>مدفوع هم ردیف کافر است.

    چطور به این نتیجه رسیدید؟؟

    این ادعای شما مثل این است که بگوییم:

    X عضو مجموعه s است.
    Y عضو مجموعه s است.
    نتیجه===>>> x هم ارز y است!!!!

    این نوع نتیجه گیری، غلط اندر غلط است، چون اصلا رابطه میان X و Y به اثبات نرسیده است؛ ولی شما بدون اثبات، مدعی وجود ارتباط میان X و Y شدید!!!

    اگر این طرز نتیجه گیری شما درست باشد، پس بطور مشابه میتوان گفت که:

    خون انسان نجس است.
    کافر نجس است.
    نتیجه===>>>کافر هم ردیف خون انسان است(پس وجود کافران برای مسلمانان، مثل وجود خون در بدن مسلمانان، یک امر حیاتی است!!!!)

    مثال فوق را عرض کردم تا اشتباه شما در نتیجه گیریتان، بهتر درک شود.


    نقل قول نوشته اصلی توسط خردبین نمایش پست
    تمام مخالفین خودش
    ؟؟؟؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط خردبین نمایش پست
    این بزرگترین حکم تبعیض آمیز و ضد اخلاقی و ضد بشری است که در کل تاریخ بشریت صادر شده!
    این حرف شما یکی از بزرگترین قضاوتهای عجولانه ای است که تا به حال دیده ام!
    ویرایش توسط [Kavir] : ۱۳۸۸/۰۷/۰۷ در ساعت ۰۱:۳۳

    در کوی نيک نامان، ما را گذر ندادند

    گر تو نمی پسندی، تغيير ده قضا را


صفحه 1 از 12 12311 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود