صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ولایت امام زمان عج در دوران غیبت

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    239
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    ولایت امام زمان عج در دوران غیبت




    به نام خداوند یکتا
    سلام خدا بر حجت خدا حضرت مهدی عج و منتظران ایشان
    سوره ی نساء ایه ی 59 : ای کسانی که ایمان اورده اید اطاعت کنید خدا را و اطاعت کنید پیامبر خدا را و اولوالامر را . و هر گاه در چیزی نزاع داشتید ان را به خدا و پیامبر باز گردانید اگر به خدا و روز رستاخیز ایمان دارید این برای شما بهتر و عاقبت و پایانش نیکوتر است .
    هنگامی که این ایه نازل شد به پیامبر عرض کردم ای پیامبر خدا ! خدا و پیامبرش را شناختیم بفرما که اولوالامر چه کسانی هستند که خداوند اطاعت انها را در کنار اطاعت خود ذکر کرده
    است ؟ پیامبر فرمود ای جابر انها جانشینان من و بعد از من و پیشوایان مسلمین هستند اولشان علی ابن ابی طالب است سپس حسن ع سپس حسین ع سپس علی بن الحسین ع سپس محمد بن علی ع که در تورات به باقر معروف است و تو ای جابر به زودی او را درک خواهی کرد پس هنگامی که با او ملاقات کردی سلام مرا به او برسان بعد از او صادق جعفربن محمد ع سپس موسی بن جعفر ع سپس علی بن موسی ع سپس محمد بن علی ع سپس علی بن محمد ع سپس حسن بن علی ع سپس محمد هم نام و هم کنیه ی من حجت خدا در زمین و ذخیره ی خدا در میان بندگانش فرزند حسن بن علی است او کسی است که خدا به دست او یاد خود را در سرسر زمین منتظر می کند او کسی است که از میان شیعیان و دوستانش پنهان می شود غیبتی که *هیچ کس بر امامتش ثابت قدم نمی ماند مگر انکه خدا قلبش را با ایمان ازموده باشد
    * ( در باطن و حقیقتا ) هیچ کس بر امامتش ثابت قدم نمی ماند مگر انکه خدا قلبش را با ایمان ازموده باشد .
    کسانی می پندارند از ثابت قدمانند و در ظاهر انسانهای نیک و امام زمانیی هستند حتی در باطن هم واقعا فکر میکنند این گونه اند اما نیستند ! وای بر اینان که خودشان هم نمی دانند در اشتباهند چرا که کسی که می داند چه بسا به اصلاح خویش پردازد اما کسی که نمیداند ! نمی داند ... !

    جابر می گوید به پیامبر عرض کردم ای پیامبر خدا ایا شیعیان در غیبت او از او بهره ای مبرند ؟ فرمود بله قسم به کسی که مرا به نبوت برگزید

    انها در دوران غیبت از نور او نور می گیرند و از* ولایتش بهره می برند همان طور که مردم از خورشید نور می گیرند گرچه ابرها ان را پوشانده باشند * ای جابر این سخن از اسرار پوشیده ی الهی وعلم نهفته ی خدایی است بنابر این ان را جز برای اهلش باز گو مکن .
    کمال الدین و تمام نعمة ج1 ص 253
    ویرایش توسط ya-zahras : ۱۳۸۸/۰۷/۱۶ در ساعت ۱۹:۳۵
    ایمیل جدید من : ehsan_313313@yahoo.com
    سوره ی نجم ایه ی 57
    انچه باید نزدیک شود ! نزدیک شده است .

    سوره ی نجم ایه ی 59
    ایا از این سخن تعجب میکنید !
    سوره ی نجم ایه ی 61
    و پیوسته در غفلت و هوسرانی به سر میبرید !

    اللهم عجل لولیک الفرج


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    239
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بله ولی خدا و ولایت حال حاضر زمین حضرت مهدی عج است
    حضرت امام مهدی (عج) الدين لمحمد (ص ) و الهداية لعلي أميرالمؤمنين (ع ) ، لأنها له و في عقبه باقية إلي يوم القيامة . دين از آن محمد (ص ) و ولایت از آن علي اميرالمؤمنين (ع ) است ، زيرا ولایت مال اوست و در نسل او مي ماند تا روز قيامت .

    بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 160

    ایمیل جدید من : ehsan_313313@yahoo.com
    سوره ی نجم ایه ی 57
    انچه باید نزدیک شود ! نزدیک شده است .

    سوره ی نجم ایه ی 59
    ایا از این سخن تعجب میکنید !
    سوره ی نجم ایه ی 61
    و پیوسته در غفلت و هوسرانی به سر میبرید !

    اللهم عجل لولیک الفرج


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    239
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    و اما ولایت عمومی مردم بر مردم
    سوره ی توبه ایه ی 71 : مردان و زنان با ایمان ولی یکدیگرند امر به معروف و نهی از منکر می کنند نماز را بر پا میدارند و زکات را می پردازند و خدا و رسولش را اطاعت می کنند به زودی خدا انان را مورد رحمت خویش قرار می دهد خداوند دانا و حکیم است .
    ویرایش توسط ya-zahras : ۱۳۸۸/۰۷/۱۲ در ساعت ۱۵:۵۲
    ایمیل جدید من : ehsan_313313@yahoo.com
    سوره ی نجم ایه ی 57
    انچه باید نزدیک شود ! نزدیک شده است .

    سوره ی نجم ایه ی 59
    ایا از این سخن تعجب میکنید !
    سوره ی نجم ایه ی 61
    و پیوسته در غفلت و هوسرانی به سر میبرید !

    اللهم عجل لولیک الفرج


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    239
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اما در دوران غیبت ایا باز هم حضرت مهدی عج ولایت دارند ؟
    بله همان طور که گفته شد
    نقل قول نوشته اصلی توسط ya-zahras نمایش پست
    بله قسم به کسی که مرا به نبوت برگزید انها در دوران غیبت از نور او نور می گیرند و از* ولایتش بهره می برند همان طور که مردم از خورشید نور می گیرند گرچه ابرها ان را پوشانده باشند * ای جابر این سخن از اسرار پوشیده ی الهی وعلم نهفته ی خدایی است بنابر این ان را جز برای اهلش باز گو مکن .

    بنابر این هم اینک هم حضرت مهدی عج ولایت دارند و عاشقان و مخلصان و مومنان حیقیقی از او بهرمند می شوند و او انها را هدایت میکند .

    ویرایش توسط ya-zahras : ۱۳۸۸/۰۷/۱۲ در ساعت ۱۶:۰۶
    ایمیل جدید من : ehsan_313313@yahoo.com
    سوره ی نجم ایه ی 57
    انچه باید نزدیک شود ! نزدیک شده است .

    سوره ی نجم ایه ی 59
    ایا از این سخن تعجب میکنید !
    سوره ی نجم ایه ی 61
    و پیوسته در غفلت و هوسرانی به سر میبرید !

    اللهم عجل لولیک الفرج


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    239
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اما بر شیعیان معمولی چه طور ؟
    ایا هم اینک بر انها هم ولایت دارد و انها را هم همانند عاشقان و مخلصان حیقیقیش هدایت می کند ؟
    باز هم جواب همان است بله

    حضرت امام مهدی (عج)و لو لا ما عندنا من محبة صلاحكم و رحمتكم و الإشفاق عليكم لكنا عن مخاطبتكم في شغل . اگر نبود كه ما دوستار صلاح شما هستيم و به شما لطف و مرحمت داريم ، همانا به شما توجه و التفات نمي كرديم
    بحارالأنوار ، ج 53 ،
    حضرت امام مهدی (عج)
    إنا يحيط علمنا بأبنائكم ، و لا يعزب عنا شيء من أخباركم . علم و دانش ما به خبرهاي شما احاطه دارد و چيزي از اخبار شما بر ما پوشيده نمي ماند
    بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 175
    حضرت امام مهدی (عج) فاتقوا الله ، و سلموا لنا ، و ردوا الأمر إلينا ، فعلينا الإصدار ، كما كان منا الإيراد ، و لا تحاولوا كشف ما غطي عنكم ، و اجعلوا قصدكم إلينا بالمودة علي السنة الواضحة . از خدا بترسيد و تسليم ما شويد و كارها را به ما واگذاريد ، برماست كه شما را از سرچشمه سيراب برگردانيم ، چنان كه بردن شما به سرچشمه از ما بود ، در پي كشف آنچه از شما پوشيده شده نرويد و مقصد خود را با دوستي ما بر اساس راهي كه روشن است به طرف ما قرار دهيد

    . بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 179
    حضرت امام مهدی (عج) إن الله معنا و لا فاقة بنا إلي غيره و الحق معنا فلن يوحشنا من قعد عنا و نحن صنائع ربنا و الخلق بعد صنائعنا . خداوند با ماست و به جز ذات پروردگار به چيزي نياز نداريم ، و حق با ماست ، پس اگر كساني با ما نباشند ، هرگز در ما وحشتي ايجاد نمي شود ؛ ما دست پرورده هاي پروردگارمان ، و مردم دست پرورده هاي ما هستند

    الغيبة للشيخ الطوسي ، ص 172
    حضرت امام مهدی (عج) إني أمان لأهل الأرض كما أن النجوم أمان لأهل السماء . وجود من براي اهل زمين سبب امان و آسايش است ، همچنان كه ستارگان سبب امان اهل آسمانند
    . بحارالأنوار ، ج 78 ، ص 380
    حضرت امام مهدی (عج)
    و أما وجه الانتفاع بي في غيبتي فكالانتفاع بالشمس إذا غيبها عن الأبصار السحاب وإني لأمان لأهل الأرض كما أن النجوم أمان لأهل السماء . نفع بردن از من در زمان غيبتم مانند نفع بردن از خورشيد هنگام پنهان شدنش در پشت ابرهاست و همانا من ايمني بخش اهل زمين هستم ، همچنانكه ستارگان ايمني بخش اهل آسمانند
    . بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 181
    حضرت امام مهدی (عج) إنا غير مهملين لمراعاتكم و لا ناسين لذكركم ، و لو لا ذلك لنزل بكم اللأواء و اصطلمكم الأعداء ، فاتقوا الله جل جلاله و ظاهرونا . ما در رعايت حال شما كوتاهي نمي كنيم و ياد شما را از خاطر نبرده ايم ، كه اگر جز اين بود گرفتاريها به شما روي مي آورد و دشمنان شما را ريشه كن مي كردند . پس از خدا بترسيد و ما را پشتيباني كنيد
    حارالأنوار ، ج 53 ، ص 175
    مشاهده می کنید باز هم امام زمان ولایت زمان ولایت دارند .( برماست كه شما را از سرچشمه سيراب برگردانيم ، چنان كه بردن شما به سرچشمه از ما بود )

    ویرایش توسط ya-zahras : ۱۳۸۸/۰۷/۱۶ در ساعت ۱۹:۳۸
    ایمیل جدید من : ehsan_313313@yahoo.com
    سوره ی نجم ایه ی 57
    انچه باید نزدیک شود ! نزدیک شده است .

    سوره ی نجم ایه ی 59
    ایا از این سخن تعجب میکنید !
    سوره ی نجم ایه ی 61
    و پیوسته در غفلت و هوسرانی به سر میبرید !

    اللهم عجل لولیک الفرج


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    239
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سوره بقره آيه 214
    آيا گمان كرديد بى آن كه حوادث و وقايعى كه براى گذشتگان پيش آمد براى شما پيش آيد داخل بهشت مى شويد؟! همان گذشتگانى كه آنچنان دچار گرفتاريها و مشكلات شدند كه حتى پيامبر و افرادى كه به او ايمان آورده بودند با خود مى گفتند: پس نصرت و يارى خداوند چه زمانى فرا خواهد رسيد؟ ( آنگاه به آنها گفته شد ) يارى خداوند نزديك است .
    الر
    اللهم عجل لولیک الفرج
    ویرایش توسط ya-zahras : ۱۳۸۸/۰۷/۱۳ در ساعت ۱۸:۵۱
    ایمیل جدید من : ehsan_313313@yahoo.com
    سوره ی نجم ایه ی 57
    انچه باید نزدیک شود ! نزدیک شده است .

    سوره ی نجم ایه ی 59
    ایا از این سخن تعجب میکنید !
    سوره ی نجم ایه ی 61
    و پیوسته در غفلت و هوسرانی به سر میبرید !

    اللهم عجل لولیک الفرج


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    239
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط ya-zahras نمایش پست
    پیامبر فرمود ای جابر انها جانشینان من و بعد از من و پیشوایان مسلمین هستند اولشان علی ابن ابی طالب است سپس حسن ع سپس حسین ع سپس علی بن الحسین ع سپس محمد بن علی ع که در تورات به باقر معروف است و تو ای جابر به زودی او را درک خواهی کرد پس هنگامی که با او ملاقات کردی سلام مرا به او برسان بعد از او صادق جعفربن محمد ع سپس موسی بن جعفر ع سپس علی بن موسی ع سپس محمد بن علی ع سپس علی بن محمد ع سپس حسن بن علی ع سپس محمد هم نام و هم کنیه ی من حجت خدا در زمین و ذخیره ی خدا در میان بندگانش فرزند حسن بن علی است او کسی است که خدا به دست او یاد خود را در سرسر زمین منتظر می کند او کسی است که از میان شیعیان و دوستانش پنهان می شود غیبتی که *هیچ کس بر امامتش ثابت قدم نمی ماند مگر انکه خدا قلبش را با ایمان ازموده باشد
    سوره مباركه قصص آیه 68 خداوند متعال می فرماید:
    وَ رَبُّك یخلُقُ ما یشاءُ و یختارُ وَ ما كانَ لَهُمُ اَلخِیرَةُ
    پرودگارا تو آنچه بخواهد می آفریند و هر كس را بخواهد انتخاب می كند و برای مردم اختیاری نیست

    در روایاتی که از طریق اهل بیت علیهم السلام به ما رسیده این ایه به موضوع اختیار و گزینش امام معصوم از سوی خدا تفسیر شده است .
    زمانی كه پیامبر اكرم صلی الله علیه وآله رئیس قبیله بنی عامر را به اسلام دعوت كردند او گفت: به شرطی دعوت تو را اجابت می كنم كه پس از خودت زمامداری و حكومت بر مسلمانان را به من واگذار كنی. حضرت در پاسخ فرمودند:
    اَلاَمرُ اِلَی اللهِ یصنُعُهُ حَیثُ یشاءُ (تاریخ طبری ج 2 ص 84) (كامل ابن اثیرج 2 ص 65)(سیره حلبی ج 2 ص 3)(سیره ابن هشام ج 2 ص 42)
    امامت و زعامت مسلمانان مربوط به خداست در هر كس صلاح بداند و بخواهد قرار می دهد.

    ایمیل جدید من : ehsan_313313@yahoo.com
    سوره ی نجم ایه ی 57
    انچه باید نزدیک شود ! نزدیک شده است .

    سوره ی نجم ایه ی 59
    ایا از این سخن تعجب میکنید !
    سوره ی نجم ایه ی 61
    و پیوسته در غفلت و هوسرانی به سر میبرید !

    اللهم عجل لولیک الفرج

  9. تشکرها 3


  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    239
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط ya-zahras نمایش پست
    سوره مباركه قصص آیه 68 خداوند متعال می فرماید: وَ رَبُّك یخلُقُ ما یشاءُ و یختارُ وَ ما كانَ لَهُمُ اَلخِیرَةُ پرودگارا تو آنچه بخواهد می آفریند و هر كس را بخواهد انتخاب می كند و برای مردم اختیاری نیست در روایاتی که از طریق اهل بیت علیهم السلام به ما رسیده این ایه به موضوع اختیار و گزینش امام معصوم از سوی خدا تفسیر شده است . زمانی كه پیامبر اكرم صلی الله علیه وآله رئیس قبیله بنی عامر را به اسلام دعوت كردند او گفت: به شرطی دعوت تو را اجابت می كنم كه پس از خودت زمامداری و حكومت بر مسلمانان را به من واگذار كنی. حضرت در پاسخ فرمودند: اَلاَمرُ اِلَی اللهِ یصنُعُهُ حَیثُ یشاءُ (تاریخ طبری ج 2 ص 84) (كامل ابن اثیرج 2 ص 65)(سیره حلبی ج 2 ص 3)(سیره ابن هشام ج 2 ص 42) امامت و زعامت مسلمانان مربوط به خداست در هر كس صلاح بداند و بخواهد قرار می دهد.
    مخالفین شیعه برای امامت ویژگی های خاصی قائل نیستند و آن را تنها یك مقام اجتماعی به مانند رئیس جمهوری كه از طریق اجتماع و آرای عمومی تعیین می شود،مانند چنانچه ادعا می كنند كه در مورد خلافت ابوبكر و عثمان اینگونه بود و عمر نیز به وصیت ابوبكر كه از جانب مردم تعیین شده بود به خلافت رسید و زمانی كه مردم كسی را به عنوان خلیفه تعیین كنند رهبر الهی نیز خواهد بود و به اصطلاح اولوالامر و واجب آن اطاعت می باشد.

    خلاصه ایشان خلافت را انتخابی می داند امّا شیعه از آنجا كه خلافت و امامت را به مانند نبوّت یك مقام الهی می داند آن را به انتصاب و تعیین از جانب خدا و رسول دانسته و می گوید انتخاب مردم در امر امامت هیچ جایگاهی ندارد
    ویرایش توسط ya-zahras : ۱۳۸۸/۰۷/۱۶ در ساعت ۱۹:۲۴
    ایمیل جدید من : ehsan_313313@yahoo.com
    سوره ی نجم ایه ی 57
    انچه باید نزدیک شود ! نزدیک شده است .

    سوره ی نجم ایه ی 59
    ایا از این سخن تعجب میکنید !
    سوره ی نجم ایه ی 61
    و پیوسته در غفلت و هوسرانی به سر میبرید !

    اللهم عجل لولیک الفرج

  11. تشکرها 2


  12. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    239
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط ya-zahras نمایش پست
    مخالفین شیعه برای امامت ویژگی های خاصی قائل نیستند و آن را تنها یك مقام اجتماعی به مانند رئیس جمهوری كه از طریق اجتماع و آرای عمومی تعیین می شود،مانند چنانچه ادعا می كنند كه در مورد خلافت ابوبكر و عثمان اینگونه بود و عمر نیز به وصیت ابوبكر كه از جانب مردم تعیین شده بود به خلافت رسید و زمانی كه مردم كسی را به عنوان خلیفه تعیین كنند رهبر الهی نیز خواهد بود و به اصطلاح اولوالامر و واجب آن اطاعت می باشد. خلاصه ایشان خلافت را انتخابی می داند امّا شیعه از آنجا كه خلافت و امامت را به مانند نبوّت یك مقام الهی می داند آن را به انتصاب و تعیین از جانب خدا و رسول دانسته و می گوید انتخاب مردم در امر امامت هیچ جایگاهی ندارد
    امامت به معنى جانشينى از پيامبر ـ در عهده‏دارى تمامى مسئوليتها به جز دريافت وحى ـ از همان ولايتى برخوردار است كه پيامبر را شايسته بود. ولايت و اختياردارى پيامبر، در عرصه‏اى وسيع، اينگونه در قرآن آمده است: النبى اولى بالمؤمنين من انفسهم
    چنين اقتدار و ولايتى كه لازمه اجراى حاكميت الهى است به كسى سپرده شده است كه معصوم و به دور از خطا و گناه و سوء استفاده از قدرت است، و اطاعت از او هيچگونه پيامد زيانبخشى به دنبال نخواهد داشت. و ناگزير انتقال ولايت از نبى به جانشين او بايد به همين ملاك صورت گيرد. به اين معنى كه اطاعت از جانشين پيامبر نيز اگر مطلق باشد بايد از خصلت عصمت چون نبى برخوردار و بدور از خطا و گناه باشد و گرنه الزام به اطاعت مطلق شخص جائز الخطا و يا غير معصوم از گناه، اغراء به جهل و به معنى وادار كردن امت به ارتكاب خطا و عمل خلاف خواهد بود. و به همين دليل است كه چون امر به اطاعت از نبى و اولوالامر در قرآن به يك گونه بيان شده، ناگزير بايد اولوالامر نيز معصوم باشند. (اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولى الامر منكم)
    ایمیل جدید من : ehsan_313313@yahoo.com
    سوره ی نجم ایه ی 57
    انچه باید نزدیک شود ! نزدیک شده است .

    سوره ی نجم ایه ی 59
    ایا از این سخن تعجب میکنید !
    سوره ی نجم ایه ی 61
    و پیوسته در غفلت و هوسرانی به سر میبرید !

    اللهم عجل لولیک الفرج

  13. تشکر


  14. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    239
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط ya-zahras نمایش پست
    امامت به معنى جانشينى از پيامبر ـ در عهده‏دارى تمامى مسئوليتها به جز دريافت وحى ـ از همان ولايتى برخوردار است كه پيامبر را شايسته بود. ولايت و اختياردارى پيامبر، در عرصه‏اى وسيع، اينگونه در قرآن آمده است: النبى اولى بالمؤمنين من انفسهم چنين اقتدار و ولايتى كه لازمه اجراى حاكميت الهى است به كسى سپرده شده است كه معصوم و به دور از خطا و گناه و سوء استفاده از قدرت است، و اطاعت از او هيچگونه پيامد زيانبخشى به دنبال نخواهد داشت. و ناگزير انتقال ولايت از نبى به جانشين او بايد به همين ملاك صورت گيرد. به اين معنى كه اطاعت از جانشين پيامبر نيز اگر مطلق باشد بايد از خصلت عصمت چون نبى برخوردار و بدور از خطا و گناه باشد و گرنه الزام به اطاعت مطلق شخص جائز الخطا و يا غير معصوم از گناه، اغراء به جهل و به معنى وادار كردن امت به ارتكاب خطا و عمل خلاف خواهد بود. و به همين دليل است كه چون امر به اطاعت از نبى و اولوالامر در قرآن به يك گونه بيان شده، ناگزير بايد اولوالامر نيز معصوم باشند. (اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولى الامر منكم)
    همانطوريكه كلمه رسول در آيه «و اطيعوا الرسول» مطلق نيست و شامل كسانى كه بعد از پيامبر اسلام ادعاى نبوت و رسالت نموده‏اند نمى‏شود، و مراد رسول خاصى است كه قرآن بر وى نازل گشته است ـ و او حضرت محمد بن عبد الله صلى الله عليه و آله و سلم است ـ همچنين مراد از اولوالامر در آيه، مفهوم عام لغوى يعنى همه كسانى كه بنحوى قدرت سياسى را در جوامع اسلامى بدست آورده‏اند نيست. زيرا وصف رسالت و نيز اولو الامر بودن در حقيقت بيانگر علت اطاعت است. در حقيقت مفهوم آيه اين است كه از رسول به دليل رسالتش و از اولوالامر بدليل اولويتشان نسبت به ديگران بايد اطاعت نمود (به دلیل عصمتشان )
    ویرایش توسط ya-zahras : ۱۳۸۸/۰۷/۱۶ در ساعت ۲۱:۱۲
    ایمیل جدید من : ehsan_313313@yahoo.com
    سوره ی نجم ایه ی 57
    انچه باید نزدیک شود ! نزدیک شده است .

    سوره ی نجم ایه ی 59
    ایا از این سخن تعجب میکنید !
    سوره ی نجم ایه ی 61
    و پیوسته در غفلت و هوسرانی به سر میبرید !

    اللهم عجل لولیک الفرج

  15. تشکر


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود