صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: عيسي يهودي زاده يا ؟؟؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    61
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0

    خجالت عيسي يهودي زاده يا ؟؟؟





    در الهیات مسیحی عیسی به عنوان کسی است که بدون دخالت هیچ مردی ، متولد شده است و دارای جایگاه ویژه ایست و چون در تولد جسمانیش فقط مریم دخالت داشت لذا یک انسانی معرفی می شود که از گناه اصلی آدم و حوا هیچ چیز به ارث نبرده است .


    اگر عیسی پدر زمینی هم داشت بنابر اعتقاد مسیحیان از گناه اصلی ارث می برد و نمی توانست به عنوان فدیه خدا برای گناه اصلی انسان باشد.


    مسیحیت عیسی را بدون پدر معرفی کرد تا این منظور را برساند که چون او پدر ندارد لذا از گناه اصلی چیزی به ارث نبرده است و او یک انسان پاک و آری از گناه اصلی است و بنابر این لیاقت قربانی شدن را دارد.


    از طرفی انجیل متی و لوقا در تلاشند که عیسی را به داود و اعقاب قبل از داود برسانند هر چند که در این مسیر اگر نسب نامه تواریخ و لوقا و متی را با هم قیاس کنید اشتباهات فاحشی را می توانید پیدا کنید.


    عیسی به صراحت یک فرد یهودی خوانده می شود و بر اینکه او از اولاد داود است تاکید فراوان شده است.


    کتاب روت را می خوانیم که در آنجا روت یک غیر یهودی است که مادر بزرگ داود است یعنی مادرعوبید که پدر یسی است و او هم پدر داود.


    در سنت یهودی وراثت و یهودیت از طریق مادر انتقال می یابد و این یک امر مسلم در یهودیت است پس بنابر این روت یک غیر یهودی است هرچند که شوهرش یهودی باشد باز هم فرزندانش یهودی محسوب نمی شوند. پس لاجرم داود یهودی محسوب نمی شود.


    سوال مهم دیگری هم که در اینجا مطرح می شود این است که به چه دلیل گناه اصلی از طریق مادر منتقل نمی شود ؟ به هرحال عامل فریب خوردن آدم ، حوا بوده است .


    با این اوصافی که ذکر شد می توان این نتیجه را گرفت که داود یهودی نیست و پادشاه یهود هم باید از یهود باشد آن هم سبط یهودا فلذا عیسی نمی تواند پادشاه یهود باشد.چون اناجیل او را به داود می رسانند و دیدیم که داود یهودی نیست.


    از طرفی هیچ دلیلی وجود ندارد که گناه اصلی از طریق مادر منتقل نمی شود پس اگر چیزی بنام گناه اصلی وجود دارد عیسی هم گناه کار است و چون حداقل مادری داشت که آن گناه می تواند از طریق مادر به عیسی منتقل شود پس نمی تواند به عنوان فدیه خدا قربانی شود چون تنها انسان بدون گناه است که قابلیت فدا شدن را دارد.


  2. تشکرها 2


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    3,440
    مورد تشکر
    10 پست
    حضور
    29 روز 5 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    49
    آپلود
    5
    گالری
    76



    سلام.
    سوال اصلی شما چیه؟
    منظور شما از طرح این مسئله آیا رساندن پیام خاصیست؟

  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    133
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    23
    آپلود
    0
    گالری
    57



    جواب شما در این کتاب هست :

    هیچ اشتباهی نیست . در پاسخ به نکته ای بدیهی اشاره میکنم . در کتاب مقدس شجره نامه عیسی مسیح از دو شجره نامه مستقل بررسی شده است . یکی از طرف یوسف که پدر قانونی محسوب میشد و دیگری از جانب مریم در قانون آنزمان فرزند نامزد و همر یک نفر قانونا فرزند شخص محسوب میشد . لذا عیسی را از جانب یوسف که نامزد مریم بود و مریم مقدس را که حامله یافت هرگز تا پایان حمل با او همبستر نشد در متی بررسی کرده اما در دیگری یعنی لوقا از جانب نسبش از طرف مریم بررسی کرده اند . پس تناقضی نیست.
    برای تکمیل جواب این کتاب را دانلود کنید
    کتاب پاسخ به اتهام اثر نورمن گایسلر الاهیدان برجسته جهانی
    http://www.askquran.ir/./downloads.php?do=file&id=2574

  6. تشکر


  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,017
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    3



    در دو انجیل لوقا و متی نسب نامه حضرت عیسی ذکر شده و در هر دو عیسی فرزند داود شناخته می شود ولی در انجیل متی عیسی ناتان به داود میرسد و در انجیل لوقا از سلیمان به داود میرسد با وجود اینکه ناتان و سلیمان دو برادر بودند چگونه میشود یک نفر از نسل دو برادر با هم باشد؟
    1ـ یسی پدر داود پیغمبربود و داود پدر سلیمان بود.(متی1: 6)

    2ـ پدر ناتان، داود بود. و پدر داود، عیسی بود. (لوقا 3 : 31)
    ویرایش توسط کلات : ۱۳۸۸/۰۷/۲۲ در ساعت ۰۰:۵۵

  8. تشکر


  9. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    133
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    23
    آپلود
    0
    گالری
    57



    با سلام به جناب کلات گرامی

    دوست بزرگوار دقت بفرما این دو شجره نامه از دو موضع جداگانه اند . یکی از جانب یوسف پدر قانونی مسیح و دیگری از جانب مریم مقدس مادر عیسی مسیح بررسی شده ! پس چه اشکالی در آن است که نسب مریم و نسب یوسف به دو برادر برسد ؟؟!!!!تناقضی در میان نیست ! در ضمن کتاب مذکور را اگر به حذفیات نفرستادند !!!دانلود میتوانید بفرمایید
    با تشکر

  10. تشکرها 2


  11. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,017
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    3



    نقل قول نوشته اصلی توسط بیطرف نمایش پست
    با سلام به جناب کلات گرامی

    دوست بزرگوار دقت بفرما این دو شجره نامه از دو موضع جداگانه اند . یکی از جانب یوسف پدر قانونی مسیح و دیگری از جانب مریم مقدس مادر عیسی مسیح بررسی شده ! پس چه اشکالی در آن است که نسب مریم و نسب یوسف به دو برادر برسد ؟؟!!!!تناقضی در میان نیست ! در ضمن کتاب مذکور را اگر به حذفیات نفرستادند !!!دانلود میتوانید بفرمایید
    با تشکر
    دوست گرامی
    مگر حضرت مسیح پدر داشت. مگر با نطفه یوسف هالی به دنیا آمده است.
    که پدر قانونی او به حساب آید در اینصورت همه تهمتهایی که یهود به مریم مقدس زدند باید درست باشد؟؟ که العیاذ بالله اینچنین نیست.

  12. تشکرها 2


  13. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,017
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    3



    سلام
    بر فرض صحت حرف شما دوست گرامی باز اشکال به قوت خودش باقی است:
    1 - اينكه يوسف شوهر مريم در يك انجيل فرزند يعقوب، و در انجيل ديگر فرزند هالى است.
    2 - متى او را نسل سليمان بن داود شمرده است، و لوقا از نسل ناثان ابن داود.
    3 - متى پدران مسيح را از زمان داود تا جلاى بابل از سلاطين مشهور شمرده است، و لوقا آنها را از غير سلاطين و مشهورين.

    4 - از مـتى معلوم مى شود كه نام فرزند زروبابل جد يوسف شوهر مريم ابيهود است
    و از لوقا معلوم شـود وى ريـصـا است.
    و در (سفر اول اخبار ايام) كه فرزندان زروبابل را شمرده است نه ابيهود و نه ريصا را از فرزندان او نشمرده است پس میتوان نتیجه گرفت که هر دو انجيل غلط است.
    5 - از مسيح تا داود بر حسب متى 26 پشت است و در لوقا 41 پشت و غير ذلك. و این مخالف (تواریخ ایام) است.


  14. تشکر


  15. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    133
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    23
    آپلود
    0
    گالری
    57



    نقل قول نوشته اصلی توسط کلات نمایش پست
    دوست گرامی
    مگر حضرت مسیح پدر داشت. مگر با نطفه یوسف هالی به دنیا آمده است.
    که پدر قانونی او به حساب آید در اینصورت همه تهمتهایی که یهود به مریم مقدس زدند باید درست باشد؟؟ که العیاذ بالله اینچنین نیست.


    با سلام و تشكر . دوست عزيز جناب كلات با دقت بار ديگرپست هاي بالايي منو بخونيد . عرض كردم پدر قانوني نه بيولوژ‍يكي ! در بني اسرائيل قانونا فرزند نامزد يك شخص فرزند قانوني و نه بيولوزيكي اون مرد هم محسوب مبيشد ! يعني پدر قانوني نه بيولوژيكي مسيح يوسف محسوب ميشد اما در باره سوال دومتان :
    سوال:


    سوال :
    یوسف (همسر مریم) پسر یعقوب بود (متی ۱ : ۱۶) یا هالی (لوقا ۳ : ۲۳)؟
    پاسخ:
    پیش از پاسخ دادن به این پرسش، بایستی توضیحی برای تفاوت‌های موجود بین دو شجره‌نامه مکتوب در انجیل‌های متی و لوقا ارائه نمود. کلا، تفاوت‌های اساسی‌ای بین این دو شجره‌نامه وجود دارند. متی شجره‌نامه را از ابراهیم، پدر ملت یهود، آغاز نموده است. شجره‌نامه‌ی لوقا که از عیسی مسیح آغاز شده و تا آدم پیش رفته، نماینده‌ی نسبت عیسی با کل نژاد بشر است. از ابراهیم تا داوود، این دو شجره‌نامه تقریبا با هم یکسان هستند، اما از داوود به بعد، به‌کل متفاوت می‌گردند. بسیاری از مفسران بر این باورند که این تفاوت برای آن است که متی از نسب‌نامه‌ی قانونی خاندان (سلطنتی) داوود بهره برده و تنها از وارثان تاج-و-تخت این سلسله استفاده نموده است، در حالی‌که لوقا نسب خونی عیسی مسیح را دنبال نموده است.
    بر این اساس، به‌هیچ‌عنوان بعید به نگر نمی‌آید که متی شجره‌نامه‌ی قانونی عیسی مسیح را از طریق یوسف پی‌گیری نموده باشد و لوقا شجره‌نامه‌ی بیولوژیکی عیسی را از طریق مادرش مریم. (یهودیان در شجره‌نامه‌ها زنان را به‌شمار نمی‌آوردند. برای همین، لوقا می‌بایستی نام یوسف، شوهر مریم، را ذکر می‌نمود.) این نظریه البته توسط شواهد دیگری نیز پشتیبانی می‌گردد. لوقا در ابتدای شجره‌نامه‌اش تاکید می‌کند که عیسی «به‌گمان مردم» پسر یوسف بود (۳ : ۲۳) که اشاره‌ای به این واقعیت است که یوسف پدر خونی عیسی مسیح نبود. همچنین، در گزارش رخ‌دادهای پیرامون بارداری و زایمان مریم، و نیز کودکی عیسی، متی وقایع را از منظر یوسف گزارش نموده است، در حالی‌که تاکید لوقا بر نقش مریم می‌باشد.
    نکته‌ها‌ی جالب دیگری نیز در اینجا وجود دارند. در بخشی از تلمود، روایتی وجود دارد که در آن، از دوزخ و عذاب‌های آن توصیفاتی به‌میان آمده است. نویسندگان تلمودی، در این توصیفات، از بانو مریم نیز یاد کرده و به او اهانت نموده‌اند. [۱] با این وجود، نکته آنجاست که در این روایت از بانو مریم چنین یاد شده است: «مریم دختر هالی» (מרים בת עלי). برخی از نویسندگان کهن مسیحی روایتی را در آثارشان ذکر نموده‌اند، مبنی بر اینکه بانو مریم تنها فرزند والدینش بود و خداوند در پاسخ به دعاهای والدینش، مریم را به آنها بخشید. [۲] اگر چنین بوده باشد، طبق قوانین و رسوم یهودیان، یوسف، شوهر مریم، پسر و وارث پدر مریم نیز به‌شمار می‌آمد.
    در واقع، به‌سادگی می‌توان چنین نتیجه‌گیری نمود که ممکن است که یعقوبِ مورد اشاره‌ی متی (در فراز ۱ : ۱۶) نام پدر حقیقی یوسف باشد، در حالی‌که هالی مورد اشاره‌ی لوقا (در فراز ۳ : ۲۳) نام پدر-زن اوست.


    زیرنویس:
    [1] T. Hieros. Sanhedrin, fol. 25. 3; Ib. Chagiga, fol. 77. 4. See also:
    John Lightfoot, Commentary On the New Testament from the Talmud and Hebraica [Oxford University Press, 1859; with a second printing from Hendrickson Publishers Inc., 1995], vol. 1, p. v; vol. 3, p.55.
    [2] On-line Catholic Encyclopedia:

    ضمن اينكه مطالعه كتاب پاسخ به اتهام اثر نورمن گايسلر را كه من بارها در كتابخانه سايت گذاشتم و جناب ولايت زحمت كشيدند و حذف نمودند را !!!پيشنهاد
    ميكنم ! چون به طور مفصل اين مسائل باز شده و جواب داده شده

    .

    ویرایش توسط بيطرف : ۱۳۸۸/۰۷/۲۳ در ساعت ۰۰:۱۵

  16. تشکرها 2


  17. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,017
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    3



    سلام دوست عزیز
    اگر به متی و لوقا مراجعه کنید می بینید که هر دو صریحا اجداد یوسف را ذکر می کنند و او را پدر عیسی مینامند. لطفا دقت کنید و نوع ابهام را دریابید!
    به فرض اگر لوقا نسب نامه مریم را ذکر کرده باشد، او را به ناتان بن داود رسانده و نه سلیمان بن داود و یعنی او را از نسل سلیمان نمیداند و نمی تواند پیامبر موعود باشد.
    از نظر بی طرفان شجره نامه متی منشا تاریخی و دقت لازم را ندارد. او اجداد حضرت عیسی را به سه دسته چهارده نفری تقسیم نموده است، در حالی که در دسته سوم سیزده نفر ذکر شده اند. بنابراین افتادگی یا اشتباهی صورت گرفته است.
    متی یک (نیا) را دو مرتبه شمرده، یک مرتبه با چهارده نسل پیشین و یک مرتبه با چهارده نسل بعدی .لذا دچار چنین اشتباهی شده.اما این از اشتباه کردن نویسنده نمی کاهد و این سوال پیش می آید که آیا نویسنده وحی اشتباه می کند حال آنکه از ناحیه خداوند مورد تایید است؟
    متی به چه مناسبت شجره نامه یوسف نجار را که قداستی ندارد ذکر می کند واصرار دارد که: عیسی مسمی به مسیح از او زاده شد!!!(متی 1: 1-16)
    راجع به مطلب آخر اینکه ثابت نشده پدر مریم هالی باشد بلکه آنچه مشهور است این است که نام او یهویاقیم است و انجیل لوقا هالی را پدر یوسف شمرده است.

    ویرایش توسط کلات : ۱۳۸۸/۰۷/۲۳ در ساعت ۱۰:۴۸

  18. تشکر


  19. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    133
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    23
    آپلود
    0
    گالری
    57



    سوال اعتراضي: طبق فراز متی ۱ : ۱۷، در شجره‌نامه‌ی این انجیل، به نگر می‌آید، از ابراهیم تا مسیح، بایستی چهل‌ودو (۳×۱۴) نسل ثبت شده باشد. با این وجود، در این شجره‌نامه (متی ۱ : ۱-۱۶) چهل‌ویک نسل ثبت شده است.
    پاسخ:
    متن فرازِ متی ۱ : ۱۷، طبق ترجمه‌ی هزاره‌ی نو، چنین است:

    بدین قرار، از ابراهیم تا داوود بر روی هم چهارده نسل و از داوود تا زمان تبعید یهودیان به بابِل، چهارده نسل، و از زمان تبعید تا مسیح چهارده نسل بودند.
    توجه شود که چهارده نسل نخست عبارتند از «از ابراهیم تا داوود،» چهارده نسل دوم عبارتند از «از داوود تا زمان تبعید» و چهارده نسل سوم عبارتند از «از زمان تبعید تا مسیح.» می‌بینیم که از داوود دو بار نام برده شده است؛ یک‌بار در انتهای بخش نخست شجره‌نامه و بار دیگر در ابتدای بخش دوم. همچنین، در فرازهای ۱۱ و ۱۲، هر دوی یوشیا و یکینا به‌شکلی به تبعید یهودیان مرتبط شده‌اند. پس نام‌های این شجره‌نامه را می‌توان چنین مرتب نمود:

    ۰
    بخش نخست
    بخش دوم
    بخش سوم
    ۱
    ابراهیم
    داوود
    یِکُنیا
    ۲
    اسحاق
    سلیمان
    شِئَلْتی‌ئیل
    ۳
    یعقوب
    رِحُبعام
    زِروبابِل
    ۴
    یهودا
    اَبیّا
    اَبیهود
    ۵
    فارض
    آسا
    ایلیاقیم
    ۶
    حِصْرون
    یِهوشافاط
    عازور
    ۷
    رام
    یورام
    صادوق
    ۸
    عَمیناداب
    عُزیا
    یاکیم
    ۹
    نَحْشون
    یوتام
    اِلیهود
    ۱۰
    سَلمون
    آحاز
    ایلعازَر
    ۱۱
    بوعَز
    حِزِقیا
    مَتان
    ۱۲
    عوبید
    مَنَسی
    یعقوب
    ۱۳
    یِسای
    آمون
    یوسف
    ۱۴
    داوود
    یوشیا
    عیسی



    * * * *
    شجره‌نامه‌های کتاب‌ِمقدس عموما به‌شکل "تلسکوپی" ثبت شده‌اند. به‌کار رفتن واژه‌ی «پدر» در آنها به‌معنای "پدربزرگ" یا "نیا" نیز می‌تواند به‌کار رفته باشد. شجره‌نامه‌ی موجود در انجیل متی نیز از این قائده مستثنی نیست. مسلما، متی در این شجره‌نامه تنها افرادی خاص را که در نگر داشته، به‌ترتیبِ زمانی زندگانی‌شان، کنار هم چیده است و آنها را با فرمول "الف پدر ب بود،" به‌هم پیوند داده است.
    روشن است که هدف متی از ثبت این شجره‌نامه جلبِ توجه مخاطبانش، به‌ویژه یهودیان، به این واقعیت است که عیسی از نسل سلطنتی داوود پادشاه است. (عددِ چهارده عددِ منسوب به نام داوود است.) برای رسیدن به این هدف تنها کافی است تا پیوند عیسی، از طریق اجدادش، به این سلسله‌ی سلطنتی نشان داده شود. بر این اساس، به نگر طبیعی می‌آید اگر ذکر نام تک-تکِ افراد شجره‌نامه یا در نگر گرفتن تاریخ دقیق وقایع تاریخی مرتبط مد نظر قرار نگیرند. متی ظاهرا تنها نام افراد خاصی را که از شجره‌نامه‌ی مرجعی که در دست داشته، ذکر نموده، به‌شکل دل‌خواه خودش دسته‌بندی نموده است. [۱]






    زیرنویس:
    [۱] آنطور که از شواهدی از تلمود برمی‌آید، ظاهرا چنین نوع ثبت و دسته‌بندی نام‌ها در بین یهودیان باستان بسیار رایج بوده است.
    See John Lightfoot Commentary on the Gospels, Commentary on the verse Matthew 1:17.



  20. تشکرها 2


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. جمع بندی ظلم به زنان از ابتدا تا كنون .چرا؟؟؟ ريشه يابي و درمان
    توسط اشک خدا در انجمن حقوق و جایگاه زن در قرآن
    پاسخ: 101
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۴/۱۸, ۰۰:۵۵
  2. تسریح به احسان یعنی چه؟؟؟
    توسط ذاکره2 در انجمن حقوق و جایگاه زن در قرآن
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۱/۲۰, ۱۸:۰۱
  3. آیا امام علی هنگام تولد قرآن خواندند؟؟؟
    توسط a3moni در انجمن اهل بیت و ائمه در قرآن
    پاسخ: 17
    آخرين نوشته: ۱۳۸۹/۱۱/۱۹, ۰۱:۰۷
  4. بهائیت و صهیونیسم چرا ؟؟؟
    توسط homamehr در انجمن قرآن و معرفی فرق و مذاهب
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۸۹/۰۳/۱۶, ۱۶:۵۱
  5. ؟؟؟ تفاوت http با https در آدرس مرورگر چيست ؟؟؟
    توسط goleleila در انجمن آموزش نرم افزاری
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۸۸/۱۱/۱۸, ۱۰:۱۳

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود