جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: اول ثانی ثالث رابع در زیارت عاشورا ؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    52
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    10 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    0

    اول ثانی ثالث رابع در زیارت عاشورا ؟




    منظور از اول ثانی ثالث رابع در زیارت عاشورا چه کسانی هستند؟
    اللهم اجعل عواقب امورنا خيرا
    يا مقلب القلوب ثبت قلبي علي دينك



  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,017
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    3



    نقل قول نوشته اصلی توسط kohsorkhi نمایش پست
    منظور از اول ثانی ثالث رابع در زیارت عاشورا چه کسانی هستند؟
    مراد ابوبکر، عمر، عثمان و معاویه هست.


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    52
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    10 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    0



    به نظر شما خواندن زیارت عاشورا باعث از بین رفتن وحدت بین شیعه و سنی نمی شود؟
    اللهم اجعل عواقب امورنا خيرا
    يا مقلب القلوب ثبت قلبي علي دينك



  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,017
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    3



    نقل قول نوشته اصلی توسط kohsorkhi نمایش پست
    به نظر شما خواندن زیارت عاشورا باعث از بین رفتن وحدت بین شیعه و سنی نمی شود؟
    خواندن زيارت عاشورا نوعا در جمع شيعيان است و يا هر كسی در خانه خود آن را می خواند، در اين صورت هيچ ضرر و زيانی به وحدت بين المللی اسلامی با ديگر مسلمانان وارد نمی كند.


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,578
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    5 روز 11 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    140
    آپلود
    0
    گالری
    99



    نقل قول نوشته اصلی توسط kohsorkhi نمایش پست
    به نظر شما خواندن زیارت عاشورا باعث از بین رفتن وحدت بین شیعه و سنی نمی شود؟

    قرآن به وحدت مسلمانان توجه خاصي دارد و همه را به آن دعوت نموده است (واعتصموا بحبل اللَّه جميعاً و لا تفرقوا).

    سيره پيامبر اسلام و اهل بيت نيز گوياي اهتمام به وحدت مسلمانان است كه در اين ترديدي وجود ندارد.


    در مورد لعن هایی که در زیارت عاشورا آمده ،می گوییم :


    اولا : این لعن ها نمي‏تواند مجوزي باشد كه شيعيان به نزاع با اهل سنت بپردازند و به پيشوايان آنان ناسزا گويند.


    امام صادق(
    علیه السلام) به شيعيانش سفارش مي‏كند: "با اهل سنت به خوبي رفتار كنيد. معاشرت شما با آنان به قدري پسنديده باشد كه شما را به عنوان پيشنماز و مؤذن بپذيرند و با ديدن شيعيان و خوبي هايشان به ستايش از امامان بپردازند".(1)

    طبيعي است اگر شيعيان به پيشوايان آنان ناسزا گويند، نه تنها نمي‏توانند پيشنماز آنان گردند، بلكه به كلي مطرود آنان مي‏گردند.

    ثانیا : پنهان ماندن اسامي افراد در لابلاي دعا و آورده شدن به صورت اوّل و دوم، مي‏تواند بيانگر اين مسئله باشد كه اصولاً نبايد در صدد تطبيق اوّل و دوم در مورد كسي بوده و مصداق خاصي براي آن تعيين كنيم و اين خود مي‏تواند تأييد كننده اهتمام امام باقر(
    علیه السلام) به مسئله وحدت باشد، در حالي كه به يكي از ياران خاص خود تعليم داده و مي‏توانسته آن‏ها را آشكار نمايد.(2)

    ------------------------------------
    پي نوشت‏ها:

    1. شيخ صدوق، من لا يحضره الفقيه، ج 1، ص 383.
    2.زيارت عاشورا از زيارت هاي مستحب و مشهور و معتبري است كه از امام باقر (علیه السلام) روايت شده است که ایشان به یکی از شاگردانش این زیارت را تعلیم داده است.


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,699
    مورد تشکر
    103 پست
    حضور
    39 روز 14 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام و درود


    1. یکی از تعالیم دینی و مذهبی ما تبری در کنار تولی است؛ یعنی دوستی با دوستان خداوند و پیامبر، و دشمنی و دوری نمودن از دشمنان خداوند و پیامبر.


    2. تولی و تبری؛ دوستی و پیروی از اهلبیت ـ به عنوان نماد همه خوبی های انسانی ـ و دشمنی با دشمنان ایشان ـ به عنوان نماد بدی ها ـ است.


    3. زیارت عاشورا از جمله ادله ای است که ما را به تبری در کنار تولی هدایت می کند.


    4. آن چیزی که باعث می شود وحدت خدشه دار شود، این است که لعن به طور علنی و به شکل تحریک آمیز انجام شود.


    5. در هر حال دوستی قلبی(تولی) و دشمنی قلبی (تبری) نسبت به دوستاران و دشمنان خدا و اهلبیت در جای خود باقی است.


    6. بنابر این، تولی و تبری ای که در هر حال واجب است، تولی و تبری قلبی است.


    7. بله، ابراز آن اگر بخواهد منجر به فساد و اختلاف و تفرقه شود، و دشمنان اسلام از آن سوء استفاده کنند، جائز نیست.













    ویرایش توسط میقات : ۱۳۸۹/۰۳/۲۶ در ساعت ۱۰:۱۵

    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.




اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود