صفحه 1 از 23 1231121 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ادعای تناقض درقرآن !!

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    363
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    11 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    ادعای تناقض درقرآن !!




    مورد معجزات عددی قرآن بسیار شنیده ایم، حال کمی هم به تناقضات عددی آن بپردازیم :
    تناقضات عددی بسیاری در قرآن وجود دارد که در اینجا به برخی اشاره می کنیم (اعداد داخل پرانتز شماره آیات اند):
    آفرینش آسمان ها وزمین چند روز طول کشید؟
    پروردگار شما، خداوندى است كه آسمانها و زمين را در شش روز آفريد -
    (۵۶)سورة الأعراف
    پروردگار شما، خداوندى است كه آسمانها و زمين را در شش روز آفريد
    (۳)سورة یونس
    همان (خدايى) كه آسمانها و زمين و آنچه را ميان اين دو وجود دارد، در شش روز آفريد(۵۹) سورة الفرقان
    او كسى است كه آسمانها و زمين را در شش روز آفريد(۷)سورة هود
    آیات فوق صراحتا گویای آن است که خداوند آسمان ها و زمین را در شش روز خلق فرمود. اما مطابق آیات زیر:
    -بگو آيا شما به آن كس كه زمين را در دو روز آفريد كافر هستيد و براى او همانندهايى قرارمى‏دهيد؟! (۹)سورة فصلت
    او در زمين كوه‏هاى استوارى قرار داد و بركاتى در آن آفريد و مواد غذايى آن را مقدر فرمود، - اينها همه در چهار روز بود- درست به اندازه نياز تقاضا كنندگان!
    (۱۰)سورة فصلت
    سپس به آفرينش آسمان پرداخت، ... در اين هنگام آنها را بصورت هفت آسمان در دو روز آفريد... (۱۱و ۱۲ ) سورة فصلت
    خوب حالا به محاسبه بپردازیم: 2 روز (برای آفرینش زمین) + 4 روز( برای آفرینش برکات) + ۲روز (برای آفرینش آسمان ها) = ۸ روز ، و نه ۶روز
    نتیجه: ۶ = ۸ ؟!
    در آیات ۱۱-۱۲ و ۱۷۶ سوره نساء نیز می توانید اشتباهات مشابهی ببنید:
    در این آیات شریفه که درمورد نحوه تقسیم ارث است پس از جمع سهام ورّاث مجموع سهام بیش از کل دارایی می شود. یعنی مجموع کسرها بیش از یک است. در آیات نخست مجموع برابر ۱.۱۲۵ و در آیه آخر برابر ۱.۲۵می شود.
    روز های خدا برابر ۱۰۰۰ سال است یا ۵۰۰۰۰سال؟
    و يك روز نزد پروردگارت، همانند هزار سال از سالهايى است كه شما مىشمريد! (۴۷)سورة محمد
    امور اين جهان را از آسمان به سوى زمين تدبير مى‏كند; سپس در روزى كه مقدار آن هزار سال از سالهايى است كه شما مى‏شمريد بسوى او بالا مى‏رود. (۵) سورة السجدة
    فرشتگان و روح ( فرشته مقرب خداوند) بسوى او عروج مى‏كنند در آن روزى كه مقدارش پنجاه هزار سال است! (4)سورة المعارج
    بالاخره کدام درست است؟ روز خدا معادل ۱۰۰۰ سال زمینی است یا ۵۰۰۰۰ سال؟ ممکن است ادعا شود که این " روزها" فقط ارزش استعاری دارند و نه حسابی و تاریخی. البته این بهانه ی خوبی برای گریز ازاین تناقض گویی نیست. اگر خداوند می خواست به استعاره رو بیاورد، نیازی نبود با ذکر اعداد مختلف برای طول یک روزخدا ضد و نقیض گویی کند.

    ویرایش توسط Angel1943 : ۱۳۸۸/۰۷/۲۹ در ساعت ۱۳:۰۶
    ای مالک!
    هرگز مگو که من مامورم و معذور و هرگز مگو که به من دستور داده اند,از خشم ملت بترس که نمونه ای از خشم خداوند است,از اجتماعات عمومی جلوگیری مکن,و بدان که از کشور ویران کسی خراج نمیگیرد.(امام علی ع)


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    539
    تشکر:
    1
    حضور
    53 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط angel7 نمایش پست
    مورد معجزات عددی قرآن بسیار شنیده ایم،
    قرآن از ابعاد مختلف معجزه است . برخى از دانشمندان ، بُعد ديگرى را در اعجاز قرآن ، به نام اعجاز عددى قرآن كريم مطرح كرده و در اين زمينه كتابهايى هم نوشته اند . مطابق اين نوشته ها ، برخى از كاربردهاى قرآنى با واقعيتهاى خارجى مطابقت دارد
    اين نوع تحقيقات ، اگر مستند و درست باشد و مبتنى بر حدس و گمان نباشد ، بسيار جالب و از جهاتى خوب است ; امّا هنوز به عنوان اعجاز براى قرآن پذيرفته نشده است ; علاوه بر آن ، برخى از آمارهاى گفته شده ، درست و تحقيقى نيست .


  4. تشکرها 2


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    539
    تشکر:
    1
    حضور
    53 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط angel7 نمایش پست
    حال کمی هم به تناقضات عددی آن بپردازیم :
    تناقضات عددی بسیاری در قرآن وجود دارد که در اینجا به برخی اشاره می کنیم (اعداد داخل پرانتز شماره آیات اند):
    آفرینش آسمان ها وزمین چند روز طول کشید؟
    پروردگار شما، خداوندى است كه آسمانها و زمين را در شش روز آفريد -
    (۵۶)سورة الأعراف
    پروردگار شما، خداوندى است كه آسمانها و زمين را در شش روز آفريد
    (۳)سورة یونس
    همان (خدايى) كه آسمانها و زمين و آنچه را ميان اين دو وجود دارد، در شش روز آفريد(۵۹) سورة الفرقان
    او كسى است كه آسمانها و زمين را در شش روز آفريد(۷)سورة هود
    آیات فوق صراحتا گویای آن است که خداوند آسمان ها و زمین را در شش روز خلق فرمود. اما مطابق آیات زیر:
    -بگو آيا شما به آن كس كه زمين را در دو روز آفريد كافر هستيد و براى او همانندهايى قرارمى‏دهيد؟! (۹)سورة فصلت
    او در زمين كوه‏هاى استوارى قرار داد و بركاتى در آن آفريد و مواد غذايى آن را مقدر فرمود، - اينها همه در چهار روز بود- درست به اندازه نياز تقاضا كنندگان!
    (۱۰)سورة فصلت
    سپس به آفرينش آسمان پرداخت، ... در اين هنگام آنها را بصورت هفت آسمان در دو روز آفريد... (۱۱و ۱۲ ) سورة فصلت
    خوب حالا به محاسبه بپردازیم: 2 روز (برای آفرینش زمین) + 4 روز( برای آفرینش برکات) + ۲روز (برای آفرینش آسمان ها) = ۸ روز ، و نه ۶روز
    نتیجه: ۶ = ۸ ؟!
    منظور از شش روز در آيه چهار سوره مباركه سجده و آيات مشابه آن، شش دوره خلقت است; همان طور كه مراد از كلمه «يوم» در آيات نه، ده و دوازده سوره مباركه فصلت و آيات مشابه آن پاره اى از زمان است و از مجموع آيات درباره خلقت آسمان ها و زمين مى توان دريافت كه براى خلقت آسمان دو روز، براى زمين دو روز، و براى آن چه مابين آسمان و زمين است دو روز تعيين شده است: خداوند كسى است كه آسمان ها و زمين و آن چه را ميان آن دو است در شش روز ]= شش دوران [آفريد.»;(سجده،9) براين مبنا در آيات نه و دوازده فصلت هر يك از خلقت آسمان ها و زمين را در دو روز به صورت مستقل بيان فرموده است كه مطابق با آيه نه سجده است.
    و اما اين كه فرموده: و توشه هاى آن (زمين) را در چهار روز، به گونه برابر براى پرسندگان به اندازه آورد.»;(فصلت،10) مراد از تقدير اقوات زمين در چهار روز، تقدير آن در چهار فصل است; كه برحسب ظاهر، به دنبال ميل شمالى و جنوبى خورشيد پديد مى آيد. پس ايام چهارگانه، همان فصول چهارگانه است; زيرا، آن چه درباره آسمان ها و زمين آمده «خلقت» آن ها است. در حالى كه درباره اقوات كه در آيه اخير مى بينيم، تقدير اقوات است، نه خلقت آن ها; و بين خلقت و تقدير فرق است; ولذا مى فرمايد: و توشه هاى آن (زمين) را در چهار روز (چهار فصل) تقدير و مقرر كرده ايم; نمى فرمايد: توشه هاى آن را در چهار روز (چهار فصل) خلق كرديم.
    با توضيحاتى كه بيان شد، جمع بين آيات مورد بحث روشن مى شود. هيچ گونه تنافى ديده نمى شود
    .


  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    539
    تشکر:
    1
    حضور
    53 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط angel7 نمایش پست
    در آیات ۱۱-۱۲ و ۱۷۶ سوره نساء نیز می توانید اشتباهات مشابهی ببنید:
    در این آیات شریفه که درمورد نحوه تقسیم ارث است پس از جمع سهام ورّاث مجموع سهام بیش از کل دارایی می شود. یعنی مجموع کسرها بیش از یک است. در آیات نخست مجموع برابر ۱.۱۲۵ و در آیه آخر برابر ۱.۲۵می شود.
    واژه «كلاله » فقط در دو مورد در قرآن مجيد (نساء ، 12 و 176) آمده ، كه مقصود از آن خواهران و برادرانى است كه از شخص متوفى ارث مى برند 1.
    برادران و خواهران ميّت در دسته دوم از ارث برندگان ميّت قرار دارند ; به اين معنا كه تا وقتى كه يك نفر از دسته اول (يعنى ، پدر ، مادر و اولاد ميت هر چه پايين روند) باقى باشد ، نوبت به دسته دوم نمى رسد .
    خواهران و برادرانى كه از ميّت ارث مى برند سه دسته هستند :
    1 . خواهران و برادران پدر و مادرى .
    2 . خواهران و برادران «پدرى » تنها (كه از مادر با ميّت جدا هستند) .
    3 . خواهران و برادران «مادرى » تنها (كه از پدر با ميّت جدا هستند) .
    اگر ميّت برادر و خواهر پدر و مادرى داشته باشد ، برادر و خواهر پدرى ، كه از مادر با ميّت جدا هستند ; ارث نمى برند .2
    سهم خواهران و برادرانى كه از ميّت ارث مى برند :
    الف : سهم برادران و خواهران مادرى كه از پدر با ميّت جدا هستند ، در آيه 12 سوره نساء بيان شده است ، آن جا كه مى فرمايد :«وَإِن كَانَ رَجُلٌ يُورَثُ كَلَــلَةً» :
    اگر مردى از دنيا برود و خواهران و برادران (مادرى ) از او ارث ببرند ، يا زنى از دنيا برود و برادر و يا خواهر (مادرى ) داشته باشد ، هر يك از آنان يك ششم مال را به ارث مى برند ، اين در صورتى است كه از شخص متوفى ، يك برادر و يك خواهر (مادرى ) باقى بماند ; امّا اگر بيش از يكى باشند مجموعاً يك ثلث مى برند ، يعنى بايد ثلث مال را در ميان خودشان تقسيم كنند .
    ب : سهم برادران و خواهران پدر و مادرى ، و يا پدرى تنها :
    آيه 176 سوره نساء سهم آنان را چنين بيان مى كند :
    1 . هر گاه مردى از دنيا برود و فرزندى نداشته باشد و يك خواهر داشته باشد ، نصف ميراث او به آن يك خواهر مى رسد .
    «إِنِ مْرُؤٌا هَلَكَ لَيْسَ لَهُ وَلَدٌ وَلَهُ أُخْتٌ فَلَهَا نِصْفُ مَا تَرَكَ ;»
    2 . اگر زنى از دنيا برود و فرزندى نداشته باشد و يك برادر از خود به يادگار بگذارد تمام ارث او به يك برادر مى رسد .
    «وَهُوَ يَرِثُهَآ إِن لَّمْ يَكُن لَّهَا وَلَدٌ»
    3 . اگر كسى از دنيا برود و دو خواهر از او به يادگار بماند دو ثلث از ميراث او را مى برند .
    «فَإِن كَانَتَا اثْنَتَيْنِ فَلَهُمَا الثُّلُثَانِ مِمَّا تَرَكَ»
    4 . اگر ورثه شخص متوفى ، چند برادر و خواهر باشند (از دو نفر بيشتر) ، تمام ميراث او را در ميان خود تقسيم مى كنند ، به طورى كه سهم هر برادر دو برابر سهم يك خواهر شود .
    «وَإِن كَانُوا إِخْوَةً رِّجَالاً وَنِسَآءً فَلِلذَّكَرِ مِثْلُ حَظِّ الاُْنثَيَيْنِ»3
    در پايان چند نكته يادآورى مى شود :
    1 . در تمام صورى كه در آيه 12 و 176 سوره نساء درباره سهم خواهر و برادر ميّت (كلاله ) بيان شد ، غير از صورت اول و چهارم از آيه 176 سوره نساء ، در بقيه صور بر اساس روايات مربوط به ارث خواهر و برادر ، اگر «كلاله » شريك ديگرى در ارث (مانند همسر و.. .) نداشته باشد ، علاوه بر سهمش بقيه مال ميّت نيز به «كلاله » مى رسد ، مثلا اگر ميت فقط يك خواهر پدر و مادرى ، يا پدرى دارد سهمش نصف اموال ميّت است «إِنِ مْرُؤٌا هَلَكَ لَيْسَ لَهُ وَلَدٌ وَلَهُ أُخْتٌ فَلَهَا نِصْفُ مَا تَرَكَ ;» ، اما بر اساس روايات اگر اين يك خواهر ، شريك ديگرى در ارث «مانند همسر ميّت و.. .» نداشته باشد ، بقيه اموال ميّت نيز به او داده مى شود در نتيجه وارث تمام اموال ميت مى شود . و همچنين بقيه صور كه گفته شد . جهت آگاهى بيشتر از مقدار و چگونگى تقسيم ارث خواهر و برادر به رساله توضيح المسائل مرجع تقليد خود مراجعه فرماييد .
    2 . لفظ «كلاله » در هر دو آيه (نساء 12 و 176) به صورت مطلق آمده ، و تمام خواهران و برادران اعم از پدر و مادرى ، پدرى تنها ، مادرى تنها ، را شامل مى شود ، اما با توجه به روايات مربوط به ارث ، معلوم مى شود كه آيه 12 سوره نساء ناظر به سهم خواهران و برادران مادرى است و آيه 176 نساء ناظر به سهم برادران و خواهران پدر و مادرى يا پدرى است .4
    3 . تقسيم اموال ميّت بين ارث برندگان بعد از اداء ديون و وصيت هاى نافذ ميّت است ، ابتدا بدهى هاى ميّت از اموالش داده و وصيت هاى نافذش انجام مى شود ، سپس هر مقدار مال باقى ماند بين ورثه تقسيم مى شود : «مِن بَعْدِ وَصِيَّة يُوصِينَ بِهَآ أَوْ دَيْن»5

    بنابر این اینجا هم تناقضی دیده نمی شود .

    1 . ر .ك : قاموس قرآن ، سيد على اكبر قرشى ، ج 6 ، ص 138 ، دارالكتب الاسلامية / ت
    2 . ر .ك : توضيح المسائل مراجع ، بنى هاشمى ، ج 2 ، ص 593 ، دفتر انتشارات اسلامى
    3 . ر .ك : تفسير نمونه ، آيت الله مكارم شيرازى ، ج 3 ، ص 296 ـ 299 و ج 4 ، ص 236
    4 . ر .ك : تفسير نمونه ، همان ، ج 4 ، ص 236 / فقه القرآن ، همان .
    5 . ر .ك : نساء ، 11 و 12 .



  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    363
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    11 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    [QUOTE=Hakim;199402]منظور از شش روز در آيه چهار سوره مباركه سجده و آيات مشابه آن، شش دوره خلقت است; همان طور كه مراد از كلمه «يوم» در آيات نه، ده و دوازده سوره مباركه فصلت و آيات مشابه آن پاره اى از زمان است .
    با سلام خدمت استاد بزرگوار جناب حکیم.مشتاق دیدار قربان!
    و اما بعد...
    شما خودتون میبرید خودتون اندازه میزنید و خودتون هم میدوزید.
    اولا:شما بر طبق چه مدرکی روز را در این ایات برابر دوره میدونید؟
    شما کلمه یوم را در یک آیه معادل روز.در یک آیه معادل دوره ای از زمان و در یک ایه معادل فصلهای چهار گانه میدانید.
    (در ضمن بهتره اگه قراره چیزی رو اثبات کنیم از خودمون حرف بزنیم نه اینکه از سایتهای دیگهcopy وpaste کنیم!)

    ای مالک!
    هرگز مگو که من مامورم و معذور و هرگز مگو که به من دستور داده اند,از خشم ملت بترس که نمونه ای از خشم خداوند است,از اجتماعات عمومی جلوگیری مکن,و بدان که از کشور ویران کسی خراج نمیگیرد.(امام علی ع)

  8. تشکرها 2


  9. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    363
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    11 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    دوباره سلام.در ادامه بحث تناقضات قرآن میخوام نمونه دیگری رو براتون بگم هر چند بنده هنوز رو بحث قبلی مشکل دارم. اما به دلیل نامه ها ی محبت آمیز! بعضی از مدیران عزیز فعلا کنار میکشیم.
    آفرینش آسمان ها و زمین
    کدام زود تر آفریده شد؟ آسمان ها یا زمین؟ :
    او خدايى است كه همه آنچه را (از نعمتها) در زمين وجود دارد، براى شما آفريد; سپس به آسمان پرداخت; و آنها را به صورت هفت آسمان مرتب نمود; و او به هر چيز آگاه است. (۲۹)سورة البقرة
    آيا آفرينش شما (بعد از مرگ) مشكل‏تر است يا آفرينش آسمان كه خداوند آن را بنا نهاد؟! (27)سقف آن را برافراشت و آن را منظم ساخت، (28)و شبش را تاريك و روزش را آشكار نمود! (29)و زمين را بعد از آن گسترش داد،


    ای مالک!
    هرگز مگو که من مامورم و معذور و هرگز مگو که به من دستور داده اند,از خشم ملت بترس که نمونه ای از خشم خداوند است,از اجتماعات عمومی جلوگیری مکن,و بدان که از کشور ویران کسی خراج نمیگیرد.(امام علی ع)

  10. تشکرها 2


  11. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    539
    تشکر:
    1
    حضور
    53 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط angel7 نمایش پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط Hakim نمایش پست
    منظور از شش روز در آيه چهار سوره مباركه سجده و آيات مشابه آن، شش دوره خلقت است; همان طور كه مراد از كلمه «يوم» در آيات نه، ده و دوازده سوره مباركه فصلت و آيات مشابه آن پاره اى از زمان است .
    نقل قول نوشته اصلی توسط angel7 نمایش پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط Hakim نمایش پست
    با سلام خدمت استاد بزرگوار جناب حکیم.مشتاق دیدار قربان!
    و اما بعد...
    شما خودتون میبرید خودتون اندازه میزنید و خودتون هم میدوزید.
    اولا:شما بر طبق چه مدرکی روز را در این ایات برابر دوره میدونید؟
    شما کلمه یوم را در یک آیه معادل روز.در یک آیه معادل دوره ای از زمان و در یک ایه معادل فصلهای چهار گانه میدانید.
    (در ضمن بهتره اگه قراره چیزی رو اثبات کنیم از خودمون حرف بزنیم نه اینکه از سایتهای دیگهcopy وpaste کنیم!)


    آنجل گرامی
    سلام بر شما
    از لطف شما ممنونم
    ببینید شما به مطالب و محتوای سخنان نگاه کن بقول عرب ها انظر الی ما قال نه من قال ! یعنی به اونچه گفته میشه نگاه کن نه به گوینده و شخصش .
    من اصلا خیاطی بلد نیستم البته تو کانون اسک قرآن احتمالا خیاط باشه
    من که گفتم یوم در آیات مورد اشاره به پاره ای از زمان اشاره دارد از خودم نگفتم که بلکه بر اساس استدلال بزرگان و اهل لغت عرض کردم در عرف هم گاهی گفته می شود مثلا یه روزی من چنین و چنان بودم ! آیا منظور از یه روزی واقعا یک روز است ؟! در ثانی قبل از خلقت آسمان و زمین اساسا روز به این صورتی که ما الان داریم و 12 یا 24 ساعت است وجود نداشته چون اول باید آسمان و زمینی باشه تا روز متعارف قابل تصور باشه .1
    بنابر این عرب گاهی به پاره ای از زمان روز و روزگار اطلاق میکنه
    این مطالب و مطالب قبلی کپی پیس نبود
    1. ر. ك: ترجمه الميزان، علامه طباطبايى(ره)، ج 10، ص 222 ـ 225


  12. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    363
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    11 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    جناب استاد!اگه سرچشمه آلوده باشه به حال اون اب روان چه فرقی میکنه؟
    و اما بعد...میشه بفرمایید منظورتون از (استدلال بزرگان و اهل لغت) چیه؟
    منظور شما مفسران قرانه یا سخندانان؟ یا اینکه ملاکتون همین صحبت محاوره ای خودم و خودتونه!؟
    ای مالک!
    هرگز مگو که من مامورم و معذور و هرگز مگو که به من دستور داده اند,از خشم ملت بترس که نمونه ای از خشم خداوند است,از اجتماعات عمومی جلوگیری مکن,و بدان که از کشور ویران کسی خراج نمیگیرد.(امام علی ع)

  13. تشکرها 2


  14. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    363
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    11 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    دوباره سلام.در ادامه بحث تناقضات قرآن میخوام نمونه دیگری رو براتون بگم هر چند بنده هنوز رو بحث قبلی مشکل دارم. اما به دلیل نامه ها ی محبت آمیز! بعضی از مدیران عزیز فعلا کنار میکشیم.
    آفرینش آسمان ها و زمین
    کدام زود تر آفریده شد؟ آسمان ها یا زمین؟ :
    او خدايى است كه همه آنچه را (از نعمتها) در زمين وجود دارد، براى شما آفريد; سپس به آسمان پرداخت; و آنها را به صورت هفت آسمان مرتب نمود; و او به هر چيز آگاه است. (۲۹)سورة البقرة
    آيا آفرينش شما (بعد از مرگ) مشكل‏تر است يا آفرينش آسمان كه خداوند آن را بنا نهاد؟! (27)سقف آن را برافراشت و آن را منظم ساخت، (28)و شبش را تاريك و روزش را آشكار نمود! (29)و زمين را بعد از آن گسترش داد،


    ای مالک!
    هرگز مگو که من مامورم و معذور و هرگز مگو که به من دستور داده اند,از خشم ملت بترس که نمونه ای از خشم خداوند است,از اجتماعات عمومی جلوگیری مکن,و بدان که از کشور ویران کسی خراج نمیگیرد.(امام علی ع)

  15. تشکرها 2


  16. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    41
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام اينجا از گسترش زمين صحبت كرده نه آفرينش آن اولا" دوما"آيه 29 گفته آنچه در زمين است براي شما آفريد نه خود زمين را


صفحه 1 از 23 1231121 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود