صفحه 1 از 17 12311 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: بررسی انتقادی مهدویت درقالب سوالاتی پیرامون ولادت، کودکی و نیابت ایشان

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    767
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    18 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    47

    پرسش بررسی انتقادی مهدویت درقالب سوالاتی پیرامون ولادت، کودکی و نیابت ایشان





    با درود.

    من چند سوال در مورد ولادت و ادعای وجود امام زمان دارم که تقاضا مینمایم پاسخ بدهید:

    1 - امام عسگری چند زن و فرزند کنیز داشت؟ و در چه سالی وفات نمود؟

    2 - امام زمان در چه سالی ولادت یافت؟

    3 - مادر امام زمان چه کسی بود؟ نژاد و مذهب مادرش چه بود؟ در چه سالی فوت کرد؟ چه کسانی از باردار بودن مادر امام زمان آگاه بودند؟

    4 - چه کسانی در زمان ولادت امام زمان حضور داشتند؟ آیا خانواده ی امام زمان (مادر بزرگ، عمو، عمه و ... ) از تولد وی مطلع شدند؟

    5 - در ابتدا چه کسی یا کسانی ادعا نمودند که امام عسگری دارای فرزند میباشد؟ و چه دلیلی بر صحت مدعای خود ارائه نمودند؟

    6 - چه کسانی در همان سالهای نخست خردسالی، امام را دیده اند؟ کیفیت دیدار آنها چگونه بوده؟ در کجا؟ کدام شهر؟ خانه چه کسی؟ چند بار؟

    7 - کیفیت زندگی امام زمان در سالهای اول زندگی و دوران خردسالی چگونه بوده است؟ مثلا چه کسی او را شیر داد؟ در خانه ی چه کسی بزرگ و تربیت شد؟

    8 - امام زمان در چند سالگی به امامت رسید؟ اگر در کودکی به امامت رسید، چگونه میتوان قبول کرد که یک کودک، امام و پیشوای دینی و سیاسی و اجتماعی هزاران انسان بالغ دیگر باشد؟

    9 - عثمان بن سعید عمری، نایب اول امام زمان، دقیقا در چه سالی ادعا کرد که او نایب امام زمان است؟

    10 - عثمان از چه طریقی متوجه شد که او نایب است؟ آیا خودش امام را دید یا اینکه از طریق نامه یا واسطه آگاه شد؟

    11 - عثمان چه دلیلی بر صحت ادعای خودش در مورد نیابت امام ارائه کرد؟

    12 - توقیعات امام با چه کیفیتی به دست عثمان و نواب بعدی میرسید؟ چه کسی آنها را می آورد و از کجا می آورد؟ از کدام شهر؟ آیا خود نواب مستقیما به محضر امام میرفته اند؟

    13 - از کجا باید فهمید که واقعا این توقیعات از جانب خود امام بوده و نواب این توقعیات را جعل نکرده اند؟

    14 - قدیمیترین سند و کتابی که در آن از وجود امام زمان گفتگو شده چه نام دارد و در چه سالی نوشته شده؟



    تقاضا دارم که پاسخ دقیق و شفاف به این سوالات بدهید.


    با تشکر.
    خردبین سبز اندیش.

    __________________________________________
    [color="red"]توضيحات پاسخگوي محترم اعتقادي 1 :
    گزارش نهائی از ادغام دو تاپیک:

    با سلام خدمت همه دوستان
    جناب خردبین در تاریخ 7/8/88 سؤالاتی را درباره امام زمان مطرح کردند، محور بحث اثبات ولادت و اینکه امام زمانی که می‏گویند، فرزند امام حسن عسکری هست یا خیر، سؤال و جوابهای ردوبدل شد، ایشان تمام مستندات ما را رد کردند و در واقع هیچ وجه مشترکی باقی نماند، لذا ادامه تاپیک وجهی نداشت و در تاریخ 12/10/88 بسته شد.
    مجددا دو ماه بعد در تاریخ 12/12/88 تاپیک دیگری با همان موضوع و طرح سؤالاتی که مضمون غالب آنها تکرار سؤالات قبلی بود ایجاد کردند، گرچه می‏دانستیم همان استدلالها و همان منطق حاکم است ولی احتمال دادیم شاید مطلب جدیدی برای عرضه باشد، لذا همکاران همراهی کردند و شروع به پاسخگوئی، ولی متأسفانه و دقیقا همان مباحث و رد کردن همان مستندات با همان ادله.
    قصه تکرار شد.
    تکراری بودن سؤال و شبهه در هردو تاپیک، ادغام را ضروری ساخت، لذا هر دو تاپیک با همین نامی که مشاهده می‏کنید ادغام شد، تاپیک اول تا پست شماره59 در صفحه 6 و تاپیک دوم از پست شماره 60 تا کنون.
    حال چرا اینطور شد؟
    چرا ادامه این تاپیک نیز ممکن نشد؟
    جواب خلاصه:

    قبول نکردن هیچ وجه اشتراکی حتی فرضی.


    قبل از جواب مفصل تذکر یک نکته لازم است:
    گفتمان یعنی بحث روی موارد اختلافی، بررسی موارد اختلافی بدون داشتن مشترکات امکان ندارد، اگر ملاک وجود نداشته باشد، بحثی به سرانجام نخواهد رسید.
    البته لازم نیست دو طرف مباحثه قلبا و حقیقتا مشترکات داشته باشند بلکه حتی اگر فرض کنند چیزی را قبول کنند بازهم ادامه بحث ممکن خواهد بود.
    در این بحث ایشان حاضر نشدند وجه اشتراکی را بیان کنند و تنها چیزی که شاید بشود اسم آن را وجه اشتراک گذاشت برون دینی بودن بحث (به معنای تعصب شدید روی مادی‏گری) بود، در جواب مفصل به این نیز می‏پردازم.
    سایه تفکر مادی گری محض ودلائل ایجاد تاپیک توسط ایشان در عناوین زیر خلاصه می شود:( روي عناوين كليك كنيد )
    معجزه یعنی دستکاری در اسباب آفرینش
    مسخره کردن اعتقادات علماء به دلیل نقل عمل خارق العاده
    بهانه اصلی بحث عناد با شیعیان است
    به میان کشیدن بحث امام زمان به خاطر تفکر مادی گرایانه
    عدم ارائه روش و انکار تاریخ به دلیل تفکر مادی گرایانه
    رد کردن اخبار متواتر به دلیل تعصب مادی گرایانه
    تن ندادن به روشهای متداول تاریخی به خاطر تعصب مادی گرایانه
    هدف بحث، از بین بردن ایمان است نه پاسخ پرسش دریافت کردن[/color
    ]
    ویرایش توسط مدیر تدوین : ۱۳۹۰/۱۲/۰۱ در ساعت ۲۱:۳۷ دلیل: افزودن توضيحات پاسخگوي محترم جهت روشنگري براي ادغام دو تاپيك


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    767
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    18 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    47



    کسی قصد پاسخگویی به این سوالات را ندارد یا جوابی برای آنها وجود ندارد؟

    من چندین روز است که منتظر پاسخ هستم.






  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,017
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    3



    با سلام
    1.امام حسن عسکری علیه السلام در سال 260هجری وفات یافت.
    2. امام زمان عج درسال 255هجری متولد شدند.
    3. مادر امام زمان عج نرجس خاتون بوده است. و در يكی از اين روايات به نام مليكه دختر يشوعا پسر قيصر روم ياد شده است و طبق اين روايات مادر حضرت نواده‏ قيصر روم بوده‏اند. وظاهرا دین او مسیحی بوده است تا قبل از ازدواج با امام حسن علیه السلام ودرمورد تاریخ وفات او اقوال مختلف هست.
    4. در تاريخ از زبان حكيمه خاتون،‌ دختر امام جواد(علیه السلام) در خصوص ولادت امام زمان(علیه السلام) چنين آمده است: ابومحمد حسن عسكری(علیه السلام) كسی را دنبال من فرستاد كه امشب (نيمه شعبان ) برای افطار نزد من بيا، چون خداوند امشب حجب خدا را آشكار می كند.
    پرسيدم: اين مولود چه كسی است؟
    حضرت فرمود: از نرجس. عرض كردم: من در نرجس خاتون هيچ اثر حاملگی مشاهده نمی كنم. امام فرمود: موضوع همين است كه گفتم. من در حالی كه نشسته بودم، نرجس خاتون آمد و كفش از پايم بيرون آورد و فرمود: بانوی من! حالتان چطور است؟ من گفتم: تو بانوی من و خانواده ام هستی.
    او از سخن من تعجب كرده، ناراحت شد و فرمود: اين چه سخنی است؟
    گفتم: خداوند در اين شب به تو فرزندی عطا می كند كه سرور و آقای دنيا و آخرت خواهد شد.
    نرجس خاتون از سخن من خجالت كشيد.
    سپس بعد از افطار، نماز عشا را به جا آوردم و به بستر رفتم. چون پاسی از نيمه شب گذشت، برخاستم و نماز شب خواندم. بعد از تعقيب نماز به خواب رفتم و دوباره بيدار شدم. در اين هنگام، نرجس نيز بيدار شد و نماز شب به جا آورد. سپس از اتاق بيرون رفتم، تا از طلوع فجر با خبر شوم. ديدم فجر اوّل طلوع كرده و نرجس در خواب است.
    در آن حال، اين سؤال به ذهنم خطور كرد كه چرا حجّت خدا آشكار نشد. نزديك بود، شكی در دلم ايجاد شود كه ناگهان حضرت امام حسن عسگری(علیه السلام) از اتاق مجاور صدا زد: ای عمه! شتاب مكن كه موعد نزديك است.
    من نيز نشستم و سورة "الم سجده و ياسين" (طبق نقلی ديگر سورة قدر) را خواندم.
    هنگامی كه مشغول خواندن قرآن بودم، ناگهان نرجس خاتون با ناراحتی از خواب بيدار شد. من با شتاب خودم را به او رساندم و پرسيدم چيزی احساس می كني؟
    نرجس فرمود: آری.
    به او گفتم: نام خدا را بر زبان جاری كن، اين همان موضوعی است كه اوّل شب به تو گفتم. مضطرب مباش.
    در اين حال، پرده نوری ميان من و او كشيده شد. ناگاه متوجه شدم كه كودك ولادت يافته است. چون جامعه را از روي نرجس برداشتم، آن مولود سر به سجده گذاشته و مشغول ذكر خدا بود. هنگامی كه او را بر گرفتم،‌ ديدم پاك و پاكيزه است.
    در اين هنگام،‌ حضرت امام حسن عسكری(علیه السلام) صدا زد: عمه! فرزندم را نزد من بياور.
    وقتی كه نوزاد را خدمت آن حضرت بردم، او را در آغوش گرفت و بر دست و چشم و مفاصل كودك، ‌دست كشيد و در گوش راستش اذان و در گوش چپش اقامه گفت و فرمود: فرزندم! سخن بگو. سپس آن طفل گفت:
    " اشهد ان لا اله الاّ الله و اشهد انّ محمّداً رسول الله" پس از آن به امامت اميرمؤمنان حضرت علی(علیه السلام) و ساير ائمه معصومين عليهم السلام شهادت داد
    با این حساب پس بستگان مورد اعتماد امام حسن عسکری (عمه آن حضرت) حضور داشتند.



  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,017
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    3



    نقل قول نوشته اصلی توسط خردبین نمایش پست
    8 - امام زمان در چند سالگی به امامت رسید؟ اگر در کودکی به امامت رسید، چگونه میتوان قبول کرد که یک کودک، امام و پیشوای دینی و سیاسی و اجتماعی هزاران انسان بالغ دیگر باشد؟
    خداوند متعال پيامبرانی را در كودكی به مقام نبوت مفتخر ساخت، كه به دو نمونه آن اشاره می كنيم:
    1 - نبوت حضرت عيسی عليه السلام از ابتدای ولادت:
    خداوند در قرآن كريم در بخشی از داستان حضرت مسيح عليه السلام از زبان آن پيامبر الهی در جواب منكران چنين می فرمايد: «قال اني عبد الله آتاني الكتاب وجعلني نبيا» ; (1)
    «[كودك] گفت: من بنده خدا هستم، به من كتاب داده و مرا پيامبر قرار داده است .»
    2 - اعطای كتاب و مقام نبوت به حضرت يحيی در كودكی:
    خداوند در اين باره می فرمايد: «يا يحيی خذ الكتاب بقوة وآتيناه الحكم صبيا»; (2)
    «اي يحيی! كتاب [خدا] را به جد و جهد بگير و [ما] از كودكی به وی حكم (نبوت) داديم .»
    بنابراين همانگونه كه خداوند قادر متعال، مقام نبوت را به خردسالی عطا فرمود مقام امامت را نيز می تواند به انسانی با تمام صفات لازم در سن كودكی عطا فرمايد.
    در ضمن قبل از حضرت مهدی عليه السلام به دو امام (جوادعليه السلام و هادی عليه السلام) قبل از سن بلوغ مقام امامت عطا شده است و اين شايد خود به نوعی ايجاد آمادگی برای پذيرش امامت حضرت مهدی عليه السلام در سن كودكی بود.

    معمر بن خلاد گويد: از امام رضاعليه السلام شنيدم كه مطلبی [راجع به امر امامت] بيان كرد و سپس فرمود: شما چه احتياجی به اين موضوع داريد؟ اين ابو جعفر است كه او را به جای خود نشانيده و قائم مقام خود ساخته ام، و فرمود: ما خاندانی هستيم كه خردسالانمان مو به مو از بزرگسالانمان ارث می برند .»(3) اين روايت بيانگر اين حقيقت است كه مقام امامت ربطی به كمی و زيادی سن ندارد .

    صفوان بن يحيی گويد: به امام رضاعليه السلام عرض كردم: پيش از آنكه خدا ابی جعفر عليه السلام را به شما ببخشد، درباره جانشينتان از شما می پرسيديم و شما می فرموديد: خدا به من پسری عنايت می كند، اكنون او را به شما عنايت كرد و چشم ما را روشن كرد، اگر خدای ناخواسته برای شما پيش آمدی كند، به كه بگرويم؟ حضرت با دست اشاره به ابی جعفر عليه السلام فرمود كه در برابرش ايستاده بود . عرض كردم: قربانت گردم، اين پسر سه ساله است! ! فرمود: چه مانعي دارد؟ عيسي عليه السلام سه ساله بود كه به حجت قيام كرد .»(4)
    همانگونه كه خداوند قادر متعال، مقام نبوت را به خردسالي عطا فرمود مقام امامت را نيز می تواند به انسانی با تمام صفات لازم در سن كودكی عطا فرمايد.

    1) مريم/30 .
    2) مريم/12 .
    3) اصول كافی، ج 2، ص 104، ح 2; شيخ مفيد، الاختصاص، ص 279; الارشاد، ج 2، ص 276; كشف الغمة، ج 2، ص 351 .
    4) كلينی، الكافی، ج 1، باب الاشارة والنص علی ابی جعفر الثانی.


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,017
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    3



    نقل قول نوشته اصلی توسط خردبین نمایش پست
    با درود.

    من چند سوال در مورد ولادت و ادعای وجود امام زمان دارم که تقاضا مینمایم پاسخ بدهید:
    5 - در ابتدا چه کسی یا کسانی ادعا نمودند که امام عسگری دارای فرزند میباشد؟ و چه دلیلی بر صحت مدعای خود ارائه نمودند؟

    6
    حضرت عسكری(علیه السلام) بعد از ولادت فرزندش، خواص و نزديكان را از تولد امام مهدی(عج) آگاه نمود از جمله:
    محمد بن علی بن حمزه گويد: از امام عسكری(علیه السلام) شنيدم: حجت خدا بر بندگان و امام و جانشين من در پانزدهم شعبان سال 255 در هنگامه طلوع فجر متولد شد".(1)
    احمد بن حسن بن اسحاق قمی می گويد: وقتی كه امام مهدی(عج) متولد شد، نامه‌ای از امام عسكری(علیه السلام) به من رسيد كه حضرت مرقوم فرموده بود: فرزندی برايم متولد شده است. اين موضوع را مخفی بدار، زيرا جز برای دوستان و نزديكان ما آن را اظهار نخواهم كرد.(2)

    ابراهيم بن ادريس می‌گويد: امام ابو محمد عسكری(علیه السلام) گوسفندی را برای من فرستاد و فرمود: اين را به جهت ولادت فرزندم "مهدی" عقيقه كن و به خود و خانواده ات بخوران.(3)
    امام عسكری(علیه السلام) افزون بر اين كه قبل از ولادت امام مهدی بشارت داد و بعد از تولد به خواص خبر داد كه مهدی موعود ولادت يافته است، گام ديگری برداشت، و آن اين بود كه برای افزايش ايمان و اطمينان شيعيان، فرزندش امام مهدی را به تعدادی نشان داد.

    بعد از زمينه سازی ها و بشارت های امام عسكری(علیه السلام)، نيز نشان دادن فرزندش، مهدی، نوبت خواص بود كه اقدام نمايند و وجود امام مهدی را به اطلاع ديگر شيعيان برسانند تا آنان را از شك و حيرت نجات دهند.
    افرادی همانند حكيمه خاتون، دختر محمد بن علي بن موسی الرضا(علیه السلام)، عثمان بن سعيد عمری، حسن بن حسين علوی، عبدالله بن عباس علوی، حسن بن منذر، حمزه بن ابی الفتح، محمد بن عثمان بن سعيد عمری،‌ معاويه بن حكيم، محمد بن معاويه بن حكيم، محمد بن ايوب بن نوح، حسن بن ايوب بن نوح، علی بن بلال، احمد بن هلال، محمد بن اسماعيل بن موسی بن جعفر، يعقوب بن منفوس، عمر اهوازی، خادم فارسی،‌ ابوعلی بن مطهر، ابی نصر طريف‌‌خادم، كامل بن ابراهيم، احمد بن اسحاق، عبدالله مستوری، عبدالله جعفر حميری، علي بن ابراهيم مهزيار، ابوغانم خادم، كوشيدند و ولادت امام مهدی(عج) را به اطلاع شيعيان رساندند(4).


    1. بحارالانوار، ج 51، ‌ص 397.
    2. اثبات الهداه، ج 6، ص 436؛ دادگستر جهان،‌ ص103.
    3. بحارالانوار، ج 52، ص 22
    4. الطرائف في معرفه مذهب الطوائف، ج 1، ص 183ـ 184


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,017
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    3



    نقل قول نوشته اصلی توسط خردبین نمایش پست
    6 - چه کسانی در همان سالهای نخست خردسالی، امام را دیده اند؟ کیفیت دیدار آنها چگونه بوده؟ در کجا؟ کدام شهر؟ خانه چه کسی؟ چند بار؟
    احمد بن اسحاق می گويد: امام عسكری(علیه السلام) كودك سه ساله ای را به من نشان داد و فرمود: ای احمد، اگر تو نزد خدا و امامان گرامی نبودی، فرزندم را به تو نشان نمی دادم. بدان كه اين كودك همنام و هم كنيه رسول خدا است و همان كسی است كه زمين را پر از عدل و داد خواهد كرد.(1)
    معاويه بن حكيم،‌ محمد بن ايوب و محمد بن عثمان بن سعيد عمری می‌گويند: ما يك گروه چهل نفره در خانه‌ امام حسن عسكری(علیه السلام) جمع شده بوديم، حضرت فرزندش امام مهدی را به ما نشان داد و فرمود: "اين امام شما و جانشين من است".(2)
    علی بن بلال، احمد بن هلال، محمد بن معاويه بن حكيم و حسن بن ايوب می‌گويند: ما تعدادی از شيعيان در خانه امام حسن عسكری(علیه السلام) تجمع نموديم. و از حضرت درباره‌ جانشين وی پرسش نموديم، پس از ساعتی حضرت كودكی را به ما نشان داد و گفت: "بعد از من اين امام شما است".(3)
    عمر اهوازی می‌گويد: امام حسن عسكری(علیه السلام) فرزندش را به من نشان داد و فرمود: "بعد از من اين فرزندم امام شما است".(4)

    ابراهيم بن محمد گويد: در خانه امام عسكری كودك زيبايی راديدم، از حضرت پرسيدم: يا ابن رسول الله، اين كودك كيست؟ حضرت فرمود: "اين كودك من است. اين جانشين من است".(5)
    يعقوب بن منفوس می‌گويد: خدمت امام عسكری(علیه السلام) رسيدم و از حضرت درباره امام بعدی و صاحب الامر جويا شدم. حضرت فرمود: پرده را كنار بزن؛ كنار زدم، در اين هنگام كودك پنج ساله ای را ديدم كه به سوی ما می آيد. آمد و روی زانوی حضرت عسكری(علیه السلام) نشست. حضرت فرمود: "اين امام شما است".(6)

    1. بحارالانوار، ج 52، ص 23 و 24.
    2. ينابيع الموده، ص 460؛ بحارالانوار، ج 52، ص26.
    3. اثبات الهداه، ج 6، ص 311؛ دادگستر جهان، ‌ص107.
    4. ينابيع الموده، ص 461.
    5. دادگستر جهان،‌ص 107.
    6. بحارالانوار، ج 52،‌ص 25


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    767
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    18 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    47




    با تشکر از پاسخ شما جناب کلات عزیز.


    البته همه ی سوالات هنوز جواب داده نشده و من فعلا بر اساس همین پاسخهایی که مرقوم فرمودید گفتگو را شروع میکنم و منتظرم پاسخ مابقی سوالات هم میمانم.


    نقل قول نوشته اصلی توسط کلات نمایش پست
    1.امام حسن عسکری علیه السلام در سال 260هجری وفات یافت.
    سوال اول من این بود: 1 - امام عسگری چند زن و فرزند و کنیز داشت؟ و در چه سالی وفات نمود؟
    در مورد تعداد زنان و فرزندان و کنیزان امام عسگری پاسخی ندادید. آیا امام عسگری بجز نرجس، زن یا کنیز دیگری داشته؟ آیا دارای دختر بوده است؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط کلات نمایش پست
    3. مادر امام زمان عج نرجس خاتون بوده است. و در يكی از اين روايات به نام مليكه دختر يشوعا پسر قيصر روم ياد شده است و طبق اين روايات مادر حضرت نواده‏ قيصر روم بوده‏اند. وظاهرا دین او مسیحی بوده است تا قبل از ازدواج با امام حسن علیه السلام ودرمورد تاریخ وفات او اقوال مختلف هست.
    در مورد تاریخ فوت و بارداری نرجس پاسخی نفرمودید.
    ÷اسختان در مورد دین نرجس مبهم است. آیا نرجس تا پایان مسیحی کنیز بود یا اینکه مسلمان شد و با امام عسگری ازدواج کرد؟ اگر او مسیحی بوده، نمیتوانسته با یک مسلمان ازدواج کند.
    ضمنا بفرمایید که یک درباری رومی در خانه ی امام عسگری چه میکرده؟ آیا او اسیر جنگی بوده؟ چگونه به عراق آمده بود؟
    آیا امکان دارد که یک نفر که از مادر مسلمان و مادر مسیحی متولد شده، امام مسلمانان بشود؟
    میدانیم که از نظر اسلام، مسیحیان (بدلیل اعتقاد به سر خدا بودن مسیح) مشرک و نجس هستند.

    همچنین آیا فردی که از یک کنیز به دنیا آمده، منعی برای امام شدن ندارد؟
    چرا که نرجس، کنیز مسیحی امام عسگری بوده و آمیزش جنسی با کنیز نیز بدون عقد نکاح انجام میشود. پس امام زمان هم یک ازدواج معمولی میان مسلمان و مسلمان به دنیا نیامده.


    ادامه دارد . . .


  9. تشکرها 2


  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    767
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    18 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    47



    نقل قول نوشته اصلی توسط کلات نمایش پست
    4. در تاريخ از زبان حكيمه خاتون،‌ دختر امام جواد(علیه السلام) در خصوص ولادت امام زمان(علیه السلام) چنين آمده است: ابومحمد حسن عسكری(علیه السلام) كسی را دنبال من فرستاد كه امشب (نيمه شعبان ) برای افطار نزد من بيا، چون خداوند امشب حجب خدا را آشكار می كند.
    پرسيدم: اين مولود چه كسی است؟
    حضرت فرمود: از نرجس. عرض كردم: من در نرجس خاتون هيچ اثر حاملگی مشاهده نمی كنم. امام فرمود: موضوع همين است كه گفتم. من در حالی كه نشسته بودم، نرجس خاتون آمد و كفش از پايم بيرون آورد و فرمود: بانوی من! حالتان چطور است؟ من گفتم: تو بانوی من و خانواده ام هستی.
    او از سخن من تعجب كرده، ناراحت شد و فرمود: اين چه سخنی است؟
    گفتم: خداوند در اين شب به تو فرزندی عطا می كند كه سرور و آقای دنيا و آخرت خواهد شد.
    نرجس خاتون از سخن من خجالت كشيد.
    سپس بعد از افطار، نماز عشا را به جا آوردم و به بستر رفتم. چون پاسی از نيمه شب گذشت، برخاستم و نماز شب خواندم. بعد از تعقيب نماز به خواب رفتم و دوباره بيدار شدم. در اين هنگام، نرجس نيز بيدار شد و نماز شب به جا آورد. سپس از اتاق بيرون رفتم، تا از طلوع فجر با خبر شوم. ديدم فجر اوّل طلوع كرده و نرجس در خواب است.
    در آن حال، اين سؤال به ذهنم خطور كرد كه چرا حجّت خدا آشكار نشد. نزديك بود، شكی در دلم ايجاد شود كه ناگهان حضرت امام حسن عسگری(علیه السلام) از اتاق مجاور صدا زد: ای عمه! شتاب مكن كه موعد نزديك است.
    من نيز نشستم و سورة "الم سجده و ياسين" (طبق نقلی ديگر سورة قدر) را خواندم.
    هنگامی كه مشغول خواندن قرآن بودم، ناگهان نرجس خاتون با ناراحتی از خواب بيدار شد. من با شتاب خودم را به او رساندم و پرسيدم چيزی احساس می كني؟
    نرجس فرمود: آری.
    به او گفتم: نام خدا را بر زبان جاری كن، اين همان موضوعی است كه اوّل شب به تو گفتم. مضطرب مباش.
    در اين حال، پرده نوری ميان من و او كشيده شد. ناگاه متوجه شدم كه كودك ولادت يافته است. چون جامعه را از روي نرجس برداشتم، آن مولود سر به سجده گذاشته و مشغول ذكر خدا بود. هنگامی كه او را بر گرفتم،‌ ديدم پاك و پاكيزه است.
    در اين هنگام،‌ حضرت امام حسن عسكری(علیه السلام) صدا زد: عمه! فرزندم را نزد من بياور.
    وقتی كه نوزاد را خدمت آن حضرت بردم، او را در آغوش گرفت و بر دست و چشم و مفاصل كودك، ‌دست كشيد و در گوش راستش اذان و در گوش چپش اقامه گفت و فرمود: فرزندم! سخن بگو. سپس آن طفل گفت:
    " اشهد ان لا اله الاّ الله و اشهد انّ محمّداً رسول الله" پس از آن به امامت اميرمؤمنان حضرت علی(علیه السلام) و ساير ائمه معصومين عليهم السلام شهادت داد
    با این حساب پس بستگان مورد اعتماد امام حسن عسکری (عمه آن حضرت) حضور داشتند.

    1 - این روایت معقول و پذیرفته نیست. چون هیچ زنی بطور ناگهانی و در یک لجظه ، باردار و آبستن و زائو نمیشود!
    حتی در همین روایت هم صراحتا گفته شده که نرجس، هیچ اثری از باردای نداشته و باردار نبوده است. اما چگونه ناگهان در سحرگاه، ناگهان بچه دار میشود؟ مگر ممکن است زنی که سر شب باردار نبوده، ناگهان در سحرگاه بچه بدنیا بیاورد؟

    2 - از طرفی اینکه گفته شده " آن مولود {امام زمان} - به محض ولادت - سر به سجده گذاشته و مشغول ذكر خدا بود" نیز نامعقول است. مسلما یک نوزاد که تنها چند دقیقه از ولادت اش میگذرد نمیتواند سر به سجده گذاشته و ذکر خدا را بگوید؟!


    مسلما این روایت پذیرفته نیست.
    لطفا مجددا پاسخ معقولی به این سوال بدهید بفرمایید.



    نقل قول نوشته اصلی توسط خردبین نمایش پست
    5 - در ابتدا چه کسی یا کسانی ادعا نمودند که امام عسگری دارای فرزند میباشد؟ و چه دلیلی بر صحت مدعای خود ارائه نمودند؟

    به قسمت دوم سوال من که مهمتر است پاسخ ندادید: افرادی که ادعا نمودند امام عسگری فرزند دارد، چه دلیلی بر صحت مدعای خودشان ارائه کردند؟ از کجا باید بدانیم که آنان در گفتارشان صادق بوده اند؟


    ادامه دارد . . .




  11. تشکرها 2


  12. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    767
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    18 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    47



    نقل قول نوشته اصلی توسط خردبین نمایش پست
    6 - چه کسانی در همان سالهای نخست خردسالی، امام را دیده اند؟ کیفیت دیدار آنها چگونه بوده؟ در کجا؟ کدام شهر؟ خانه چه کسی؟ چند بار؟
    شما فرمودید که احمد بن اسحاق و معاويه بن حكيم و ...، امام زمان را در خانه ی امام عسگری دیده اند. اما از طرفی گفته میشود که امام زمان به منظور نداشتن امنیت جانی از دست حکومت، غیبت نموده است. و گفته میشود که حکومت از ابتدا قصد کشتن وی را داشته، اما چگونه قابل پذیرش است که امام عسگری فرزندش را که حکومت قصد کشتن او را دارد، در خانه ی خودش نگهداری کند؟ این با عقل سازگار نیست.
    حکومت میتوانست با فرستادن عمال خودش به خانه امام عسگری، مهدی را به راحتی بکشد! بنابراین به نظر میرسد که این روایات هم اشکال داشته باشند.
    اگر ممکن است، لطف کنید بفرمایید این روایات برای اولین بار در چه تاریخی و در چه کتابی ذکر شده اند؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط خردبین نمایش پست
    8 - امام زمان در چند سالگی به امامت رسید؟ اگر در کودکی به امامت رسید، چگونه میتوان قبول کرد که یک کودک، امام و پیشوای دینی و سیاسی و اجتماعی هزاران انسان بالغ دیگر باشد؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط کلات نمایش پست
    خداوند متعال پيامبرانی را در كودكی به مقام نبوت مفتخر ساخت، كه به دو نمونه آن اشاره می كنيم: . . . . . . . . . . .

    معمر بن خلاد گويد: از امام رضاعليه السلام شنيدم كه مطلبی [راجع به امر امامت] بيان كرد و سپس فرمود: شما چه احتياجی به اين موضوع داريد؟ اين ابو جعفر است كه او را به جای خود نشانيده و قائم مقام خود ساخته ام، و فرمود: ما خاندانی هستيم كه خردسالانمان مو به مو از بزرگسالانمان ارث می برند .»(3) اين روايت بيانگر اين حقيقت است كه مقام امامت ربطی به كمی و زيادی سن ندارد .

    صفوان بن يحيی گويد: به امام رضاعليه السلام عرض كردم: پيش از آنكه خدا ابی جعفر عليه السلام را به شما ببخشد، درباره جانشينتان از شما می پرسيديم و شما می فرموديد: خدا به من پسری عنايت می كند، اكنون او را به شما عنايت كرد و چشم ما را روشن كرد، اگر خدای ناخواسته برای شما پيش آمدی كند، به كه بگرويم؟ حضرت با دست اشاره به ابی جعفر عليه السلام فرمود كه در برابرش ايستاده بود . عرض كردم: قربانت گردم، اين پسر سه ساله است! ! فرمود: چه مانعي دارد؟ عيسي عليه السلام سه ساله بود كه به حجت قيام كرد .»(4)
    همانگونه كه خداوند قادر متعال، مقام نبوت را به خردسالي عطا فرمود مقام امامت را نيز می تواند به انسانی با تمام صفات لازم در سن كودكی عطا فرمايد.
    1 - بنده در مورد پیامبر سوالی ندارم موضوع امام زمان است.
    2 - امامت امام جواد و امام هادی در کودکی نیز در زمان خودشان موجب چندین انشعاب در تشیع شد و در همان زمان هم پذیرفته نشد و تنها در طی گذشت زمان بود که کم کم برخی شیعیان امامت آنان را قبول کردند.
    3 - سوال من در مورد اینکه آیا خدا میتواند این مقام را به یک کودک بدهد یا خیر، نمیباشد. بلکه سوال من مشرف به این است که اساسا یک کودک 5 ساله چگونه میتواند پیشوایی سیاسی و اجتماعی و دینی و فقهی انسانهای دیگر را به عهده بگیرد؟
    اینکه بگوییم فرزند امامان مانند پدران خود هستند، جواب سوال من نیست.
    چگونه کودکی که حتی بدرستی نمیتواند سخن بگوید یا حتی شاید نمیتواند قضای حاجت کند، میتواند پاسخگوی نیازهای فراوان فقهی و علمی و دینی و سیاسی عصر خود باشد؟
    مسلما این نامعقول است.


    من منتظر پاسخ سوالات بی جواب مانده پست اول هستم.
    در مورد سوالات و شبهاتی که اکنون مطرح نمودم نیز درخواست پاسخ دارم.
    با تشکر.
    خردبین سبز انیدش.

  13. تشکرها 2


  14. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    767
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    18 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    47



    با سلام.

    من هنوز منتظر هستم که به سوالات بی پاسخ مانده ام جواب داده بشود.

    آیا هنوز منتظر باشم یا اینکه اساتید و کارشناسان محترم کانون قصد پاسخگویی ندارند؟





صفحه 1 از 17 12311 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود