جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: تبلیغ "شیعه هراسی" و فتنه انگیزی وهابیان

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۶
    نوشته
    38
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    تبلیغ "شیعه هراسی" و فتنه انگیزی وهابیان




    حجت‌الاسلام محمد خوش‌نظر در گفت‌وگو با خبرنگار آئين و انديشه فارس، با اشاره به بيانيه اخير وهابي‌هاي سعودي عليه شيعيان گفت: استعمارگران و ابرقدرت‌هاي حيله‌گر، همواره براي ايجاد تفرقه، فتنه و تسلط فكري بر ملت‌ها، از انحرافات فكري و جهالت عده‌اي از افراد صاحب نفوذ بهره‌برداري مي‌كنند.
    وي با اشاره به شكل‌گيري فرقه ضاله وهابيت ادامه داد: جاسوسان كاركشته استعمار در عربستان، پيروان خشك‌سر و بي‌منطق «ابن تيميه» را شناسايي و حمايت كردند تا فرقه خونريز و گمراه وهابيت ايجاد شود و به وسيله اين فرقه و فرقه‌هاي ديگر، جهان اسلام را براي ساليان متمادي تحت سلطه و چپاول قرار دهند.
    اين كارشناس علوم ديني با تأكيد بر اينكه امروزه، وهابي‌ها شيعه را به صفويه و مجوسيت منتسب مي‌كنند، ادامه داد: در وراي اين اتهام، اين حقيقت افشا مي‌شود كه منشأ وهابيت در دوره صفويه و براي جلوگيري از گسترش تشيع بوده است.
    خوش‌نظر ادامه داد: در دوره صفويه، جاسوسان دولت‌هاي استعماري، از يك طرف صفويه را تشويق به جنگ با عثماني مي‌كردند و از طرف ديگر، فرقه‌اي مانند وهابيت را براي تضعيف حكومت، در بين اهل سنّت تأسيس كردند تا موانع غارت مسلمانان از بين برود.
    اين كارشناس مركز ملي پاسخگويي به سئوالات ديني، تشيّع واقعي را تشيّع سلمان فارسي دانست و افزود: سلمان، خار چشم بني‌اميه بود و مفتخر به دريافت مدال «سلمانُ منّا اهل البيت» از طرف پيامبر شد.
    اين كارشناس علوم ديني با بيان حديث «الاسلام يجب ما قبله» اظهار داشت: وهابي‌ها كينه اهل بيت را در دل دارند و به همين دليل پيروان راستين آنها را به مجوسيت پيوند مي‌دهند، غافل از اينكه اسلام گذشته را نفي مي‌كند.
    خوش‌نظر با تأكيد بر اينكه در مسلمان‌ بودن صحابه‌اي مانند سلمان فارسي ذره‌اي ترديد وجود ندارد، افزود: البته اسلام منفعت‌جويانه بني‌اميه مردود است. دشمني با اهل‌بيت (ع)، داشتن بغض از صحابه و كشتن امام حسين (ع) نشان‌دهنده اسلام ظاهري بني‌اميه است.
    اين كارشناس پاسخگويي به شبهات وهابيت، وهابي‌ها را از افشا شدن حقايق تاريخي، اعتقادي و حاكم‌شدن دليل و برهان، هراسناك دانست و افزود: وهابي‌ها همواره از بحث دوستانه و منطقي فرار مي‌كنند و متوسل به تكفير و تبليغات وسيع بر ضدشيعيان مي‌شوند و زمينه تفرقه، ارعاب، ترور و قتل عام شيعيان را فراهم مي‌كنند.
    خوش‌نظر ادامه داد: وهابي‌ها، هم با شيعيان و هم با اهل سنّت مخالف هستند. آن‌ها هيچ‌يك از مظاهر اسلامي را قبول ندارند و به اسم قرآن، كمر به نابودي قرآن بسته‌اند.
    وي با بيان اينكه اهل سنت نيز از فقه اهل‌بيت (ع) استفاده مي‌كنند، تصريح كرد: اهل تسنن نيز مانند شيعيان به اهل‌بيت علاقه دارند و به آنها احترام مي‌گذارند، اما وهابي‌ها فقط به ظواهر قرآن بر اساس فهم ناقص خود تكيه مي‌كنند.
    خوش‌نظر، بي‌منطقي‌ها، افراط‌گري‌ها و جمود فكري وهابيت را موجب جدايي جوانان عربستان از اين فرقه دانست و عنوان كرد: گرايش جوانان عربستان به مذهب اهل‌بيت (ع) موجب عصبانيت عده‌اي از وهابي‌ها شده است، البته تعجبي هم ندارد، چون وقتي كسي نان‌خور استعمار باشد، ناخودآگاه مدافع منافع آن‌ها نيز خواهد شد.
    وي ادامه داد: امروزه، جوانان عربستان، اسلام واقعي را اسلامي مي‌دانند كه در مقابل آمريكا و صهيونيست‌ها بايستد، نه اينكه با آنها سازش كند و باعث ايجاد تفرقه بين مسلمانان شود. اگر جوانان عربستان بدانند كه آمريكا و اسرائيل از آستين خادم‌الحرمين و دولت يمن بيرون آمده است، لحظه‌اي در خيانت آنها ترديد نخواهند كرد.
    اين كارشناس پاسخگويي به شبهات وهابيت، با بيان اينكه جوانان عربستان از اين كه تاكنون علماي سعودي حركتي بر ضدصهيونيسم نكرده‌اند، متعجب هستند، افزود: اين جوانان تعجب مي‌كنند كه چرا دولت‌مردانشان، در جدال با دولت‌هاي مسلماني مانند ايران، فلسطين، لبنان و افغانستان هستند و تعجب مي‌كنند كه چرا دشمن واقعي به ورطه فراموشي سپرده شده است.
    خوش‌نظر، پيروزي انقلاب اسلامي و سرنگوني رژيم پهلوي را خط بطلاني بر اتهام حمايت ايران از تحركات ضدشيعي و پشتيباني از صهيونيسم دانست و تصريح كرد: شيعه، به عنوان يك مكتب ضداستعماري و ضداستكباري، برگرفته از تعاليم اهل بيت (ع) شناخته و موجب گرايش جهانيان به تشيع شد.
    وي ادامه داد: اين موضوع، هم به ضرر ابرقدرت‌هاي استكباري است و هم به ضرر نوكران آن‌ها، به همين دليل به صراحت افتاده‌اند و شيعه‌هراسي را در كشورهاي عربي تبليغ مي‌كنند. همان طور كه آمريكا و اسرائيل، ايران‌هراسي را در دنيا تبليغ مي‌كنند.
    خوش نظر، اعلام آمادگي علماي شيعه براي حفظ وحدت و رفع سوء تفاهم‌ها و مناظره با علماي وهابي را يك فرصت عنوان كرد و ادامه داد: اگر علماي وهابي در مسلماني خود صادق و خواهان روشن‌شدن حقيقت براي همگان باشند و از حق و حقيقت گريزان نباشند، اين فرصت و درخواست مناظره را رد نخواهند كرد.
    http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8809010673



  2. تشکرها 2


  3.  

  4. #2

  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1,095
    تشکر:
    1
    حضور
    10 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    197
    آپلود
    13
    گالری
    0



    سلام بر حامی گرامی
    جناب حامی اسمتان خیلی آشناست اینطور نیست ؟

    اما در مورد وهابیت به این استفتاء نظری بیاندازید این مردک نامش شیخ البارک است و مقرضانه فتوی می دهد و در اینجا شیعه را از پیروان فرقه باطنیه یعنی همان اسماعیلیه می داند.
    یا این آدم بیسواد است که قبول نداشتن صحابه را کفر می داند یا اینکه خودش را به سیم برق وصل کرده عقلش از کار افتاده که قبول نداشتن صحابه جزو مراتب کفر و شرک بحساب نمی آیید.




    نوشته شده توسط مصطفی جوادی نسب
    پنجشنبه ، 6 خرداد 1389 ، 07:04

    متن فتواي يکي از شيوخ وهابي در مورد تکفير شيعيان

    غرض اصلي سخن ما اين است که همه رافضيان بدترين امّتند؛ چرا که در آنها تمامي موجبات کفر از جمله تکفير صحابه، تعطيل صفات، شرک در عبادت با دعا در مورد اموات و استغاثه به آنان گرد آمده است.





    شماره فتوا: 18 8

    تاريخ فتوا: 26/11/1427 هـ.ق (2 6-12-17 ميلادي)





    سوال:

    حضرت! شيخ (عبد الرحمن بن البرّاک)، سلام عليکم.



    يکي از برادران، تکفير رافضي هايي را که به اعمال شرک آميز چون استعانت و استغاثه از حسين و زيارت و حج ضريح ها مي پردازند، صحيح ندانسته است.



    اين برادر (با اينکه از من در طلب علم پيشقدم بوده) گفته تکفير عقيده شيعيان به معني تکفير عامّه جاهلانشان که به سبب امامانشان گمراه شده اند، نيست، بلکه اگر نصيحت شوند و برايشان حجت آورده شود و باز از عقيده فاسدشان برنگردند، آنگاه تکفير آنان واجب است، نظر حضرت شيخ چيست؟ آيا افراد جاهل آنان معذور از شرک مي باشند؟

    جواب:

    رافضيان خود را شيعه مي نامند و ادّعاي دوستي آل بيت رسول الله (ص) را دارند، آنها بدترين طوايف امّت اسلامي هستند، مؤسس اين مذهب نامش عبد الله بن سبأ است که اصحاب سبئيه ياران افراطي او بودند که ادّعاي خدايي علي را کردند و اکنون مي بينيد که به امامانشان از ذريه علي مقام خدايي مي دهند، «اينان به اجماع تمام مسلمين کافرند»!!!، و اگر اسلام را ظاهر و عقيده شان را کتمان کنند، منافق محسوب مي شوند، اينان از طوايف افراطي رافضه اند که عدّه اي از علما در موردشان گفته اند: آنها رافضي بودن خود را آشکار، و کفر محضشان را پنهان مي دارند.

    از ميان رافضيان عده اي سبّابه ناميده مي شوند.(چون که) آنان ابوبکر و عمر را دشنام مي دهند و به آنان بغض و کينه دارند و جز عدّه کمي، آنان را کافر و فاسق مي دانند، و در مقابل علي رضي الله عنه را به جانشيني بعد از پيامبر شايسته تر مي دانند، (و ميگويند) که پيامبر آن را وصيت کرد، ولي صحابه کتمان کردند، و غلو و جفا نمودند.



    سپس شيعيان به اصول معتزله مانند نفي صفات و قضا و قدر معتقد شدند و بعد از چندين قرن بر قبور امامنشان ضريح و مسجد بنا کردند و در ميان امّت شرک و بدعت قبور را ايجاد نمودند. اکثر طوايف صوفي مسلک نيز به اين راه رفتند.

    غرض اصلي سخن ما اين است که همه رافضيان بدترين امّتند؛ چرا که در آنها تمامي موجبات کفر از جمله تکفير صحابه، تعطيل صفات، شرک در عبادت با دعا در مورد اموات و استغاثه به آنان گرد آمده است. اين واقعيت حال رافضه اماميه است که مشهورترينشان دوازده امامي هستند.

    آنان در حقيقت کافر و مشرکند ولي آن را کتمان مي کنند، اگر در بين مسلمانان باشند در جهت کتمان عقيده باطلشان و سازش با مخالفان تقيه مي کنند، آنان کودکانشان را بر اساس بغض نسبت به صحابه خصوصاً ابوبکر و عمر و غلو در مورد اهل بيت خصوصاً علي و فاطمه و فرزندانشان تربيت مي کنند، و اينها نشان مي دهد که آنها کافر و مشرک و منافقند!



    اين حکم براي تمام طايفه آنان است. اما بزرگانشان همانطور که اهل علم بيان داشته اند، حکم بر افراد معين، متوقف بر چند شرط و نبودن مانع است، بر اين اساس آنان همانند منافقان، اسلام را ظاهر مي کنند. اما بايد از آنان بر حذر بود و نبايد به چيزهايي که از نصرت اسلام مي گويند، مغرور شد.



    اين سخنان آنان منطبق بر اين آيه قرآن است که مي فرمايد: وَمِنَ النَّاسِ مَن يُعْجِبُکَ قَوْلُهُ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيُشْهِدُ اللّهَ عَلَي مَا فِي قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ، وقوله تعالي وَإِذَا رَأَيْتَهُمْ تُعْجِبُکَ أَجْسَامُهُمْ وَإِن يَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ ،

    و لازم نيست که حتماً يکي از اصول کفريه و بدعيه در آنان جمع شود (که کافر محسوب شوند)، معلوم است که ائمه و علمايشان آنان را به گمراهي کشانده اند و اين عذر عوام آنان پذيرفته نيست؛ چرا که آنان افرادي متعصّبند که اصلاً به سخن منادي حق گوش نمي دهند و براي همين اغلب دشمن اهل سنت هستند و هر قدر که بتوانند نسبت به آنان کيد و مکر مي کنند! ولي به مانند منافقان آن را پنهان مي دارند و لذا «خطر شيعيان براي مسلمانان به خاطر خفاي امرشان، بزرگتر از خطر يهود و نصاراست»
    و به اين سببب بسياري از جاهلان اهل سنت تقريب بين سني و شيعه را باور کرده اند... در حالي که آن دعوت باطلي است، مذهب اهل سنّت و مذهب شيعه دو ضدّي است که با هم جمع نمي شوند و نزديک ساختن اين دو جز با دست کشيدن از اصول مذهب سنت يا از بعضي از آن يا سکوت در مورد بطلان رافضه ممکن نيست، و اين مطلب (سکوت کردن در مورد بطلان عقيده رافضيان) به کلّي از صراط مستقيم منحرف است.

    مشرکان هم از پيامبر مي خواستند با قسمتهايي از دينشان موافقت کند يا از آنان چيزي نگويد تا آنان هم سکوت کنند، چنانکه خداي تعالي فرموده وَدّوا لَو تُدهِنُ فَيُدهِنون، والله أعلم.



    سايت رسمي عبد الرحمن بن البرّاک (شيخ وهابي)



    لينک فتوا: http://albarrak.islamlight.net/index...ask=view&id=18 8
    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.

  6. تشکر


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. """ به قضاوت خود نشسته اید؟؟؟ """
    توسط nasim7 در انجمن اخلاق
    پاسخ: 19
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۱/۱۲, ۲۰:۲۶
  2. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۶/۳۰, ۱۳:۰۹
  3. """درسهايي از علامه طباطبائي""""
    توسط The Praises to God در انجمن افلاکیان خاک نشین
    پاسخ: 16
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۰۳, ۱۳:۴۵
  4. پاسخ: 804
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۱/۱۴, ۲۳:۱۳
  5. آیا "دین داری" با "تقلید ازمراجع" رابطه ای داره؟؟؟؟
    توسط کهیعص در انجمن اجتهاد و تقلید
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: ۱۳۸۸/۱۱/۱۰, ۰۳:۱۹

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود