جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: نتایج جالب تحقیق درباره بازیهای رایانه‌ای/ ترویج جنایتهای جنگی

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    4,509
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    30 دقیقه
    دریافت
    44
    آپلود
    0
    گالری
    0

    راهنما نتایج جالب تحقیق درباره بازیهای رایانه‌ای/ ترویج جنایتهای جنگی




    نتایج جالب تحقیق درباره بازیهای رایانه‌ای/ ترویج جنایتهای جنگی

    بررسی 20 بازی رایانه ای توسط دو گروه مدافع حقوق بشر نشان داد اکثر بازی های جنگی به راحتی حقوق بشر را زیر پا گذاشته و انجام هر عمل غیر انسانی را در جهان مجازی مجاز می دانند. به گزارش خبرگزاری مهر، گروه های مدافع حقوق بشر به منظور بررسی میزان رعایت قوانین حقوق بشر در بازیهای رایانه ای جنگی تعدادی از آنها را اجرا کرده و دریافتند این بازی ها با تخطی از قوانین به بازیکنان به صورت مجازی امکان می دهد انسانها را کشته، اسرا را شکنجه کرده و ساختمانها و مناطق مسکونی را تخریب کنند.
    مطالعه اخیر این بازی های رایانه ای را به تخطی از قوانین حقوق بشر محکوم کرده و اعلام می کند تولید کنندگان بازی های رایانه ای باید تلاش بیشتری داشته باشند تا محدودیتهای جهان واقعی را به بازیکنان یادآور شوند.
    جنگ بدون محدودیت
    این تحقیقات به واسطه دو سازمان حقوق بشر در سوئیس انجام گرفته است. اعضای این گروه ها بازی های مورد نظر را در حضور وکلای متخصص تفسیر حقوق بشردوستانه اجرا کردند. در این پروژه در حدود 20 بازی به منظور بررسی امکانات و توانایی هایی که برای بازیکن در جهان مجازی و جنگهای مجازی ارائه شده در مقایسه با محدودیتهای موجود در جهان واقعی موشکافی شد. نتایج نشان داد غیبت کامل قوانین و محدودیتها در این بازیها حیرت انگیز است.
    دلیل بررسی بازیها به جای فیلمها سطح بالای تعامل متقابل فرد با بازی است که در نتیجه تاثیرگذاری بازی را بر روی فرد افزایش می دهد. به همین دلیل مرز میان واقعیت و مجاز کدر شده و بازیها به شبیه سازی موقعیت میدانهای جنگ در واقعیت تبدیل می شوند.
    موارد مورد بررسی در این بازی ها میزان تخطی از عهدنامه ژنو و عهدنامه الحاقی آن، اتفاقاتی که طی بازی برای ساکنان غیر نظامی جنگ رخ می دهد و میزان خسارات وارد آمده به ساختمانها و منازل مسکونی بوده است. در برخی از بازی ها برای کشته شدن غیر نظامیان امتیاز منفی در نظر گرفته شده و برای استراتژی هایی که از وارد آمدن خسارت به منازل یا انسانها حمایت می کرد، امتیاز مثبت در نظر گرفته شده بود.
    اما در مقابل در برخی از بازیها حمله به مناطق محافظت شده ای مانند کلیساها و مساجد مجاز بوده و اعمال غیرانسانی مانند شکنجه و حتی اعدام در آنها امکانپذیر است. لیست بازی هایی که مطالعه بر روی آنها انجام گرفته به شرح زیر است:
    • 24, The Game
    • Army of Two
    • Battlefield Bad Company
    • Brothers in Arms - Hell''s Highway
    • Call of Duty 4
    • Call of Duty 5
    • Close Combat: First to Fight
    • Conflict Desert Storm
    • Far Cry 2
    • World in Conflict
    • Frontlines: Fuel of War
    • Ghost Recon Advanced Warfighter
    • Hour of Victory
    • Medal of Honour Airborne
    • Metal Gear Solid
    • Soldier of Fortune
    • Tom Clancy Rainbow 6 Vegas
    • Tom Clancy Splinter Cell Double Agent
    • True Crime Streets of LA
    بر اساس گزارش بی بی سی، گزارشی که پس از این مطالعات ارائه شده عنوان می کند این بازیها پیامهای غلطی را دررابطه با چگونگی روند جنگها ارائه کرده و محدودیتها را از بین برده و انجام هر عملیات غیر انسانی را مجاز می شمارد. تنها تعداد کمی از این بازیها این پیام را در بر دارند که افرادی که از قوانین بشردوستانه در جنگها تخطی می کنند در انتها به عنوان جنایتکار جنگی شناخته می شوند و نه برنده یک بازی.
    جیم روسیگنول یکی از محققان این پروژه در رابطه با تحقیقات انجام شده می گوید: شاید آنچه که این مطالعات نشان می دهد این باشد که محققان درک درست نسبت به آنچه بازی های رایانه ای هستند و تاثیری که بر انسانها دارند را از دست داده و فراموش کرده اند.



  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    2,310
    صلوات
    10
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    45 روز 13 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    30
    آپلود
    0
    گالری
    2



    چرا آمریکا جنگ با ایران را در یک بازی شبیه سازی میکند؟




    این بازی از کدام تفکر نشأت می گیرد؟
    «شما رئیس جمهوری آمریکا باشید و درباره حمله به ایران تصمیم بگیرید.» این جمله، کلیدواژه ورود به یک بازی آنلاینی است که نهادی به نام «طرح امنیت ملی ترومن» آن را طراحی کرده است.

    آن طور که در سایت رسمی این نهاد توضیح داده شده، این بازی برای آموزش هزینه و پیامدهای کنش نظامی ایالات متحده در مقابل ایران طراحی شده است، تا کاربران نسبت به هزینه ها و فواید چنین اقدامی آشنا شوند.
    بر این اساس گفته شده است که این بازی با مشورت با مقامات و کارشناسان سابق امنیت ملی آمریکا طراحی شده و درنظر دارد کاربران را از نزدیک و به طور ملموس با چنین تصمیم گیری و سیاست گذاری آشنا کند.
    مقامات این نهاد با استناد به جمله دیوید پترائوس معتقدند که آغاز جنگ بسیار ساده است، اما پایان آن بسیار مبهم و دور از انتظار مقامات است.

    این نگرانی از این واقعیت منبعث می شود که جنگ حتی با وجود طراحی دقیق، بدون داشتن طرحی برای خروج از آن، می تواند به یک فاجعه تبدیل شود.


    نتایج جالب تحقیق درباره بازیهای رایانه‌ای/ ترویج جنایتهای جنگی

    روزی به طبیب عشق با صدق و صفا
    گفتم که کجا روم، چیست دوا؟!

    گفتا که اگر علاج دردت خواهی
    بشتاب به دربار شه طوس رضا


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    2,310
    صلوات
    10
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    45 روز 13 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    30
    آپلود
    0
    گالری
    2



    به گفته مقامات این نهاد، این بازی ابزارهای با ارزشی برای آگاهی از هزینه های جنگ با ایران و پیوند آن با مردم آمریکا فراهم می کند، زیرا همواره یک مناظره عمومی در این باره در جریان بوده است که ما چگونه می توانیم از اشتباهات سیاست گذاران و تصمیم سازان خودمان که در گذشته بر مردم آمریکا تحمیل شده است، در امان باشیم.

    این نهاد از زبان مدیر اجرایی خود، مایکل برین عنوان می کند که در آغاز جنگ عراق در سال 2003، ژنرال دیوید پترائوس با طرح این سئوال «که به من بگویید که این جنگ چگونه پایان می پذیرد» در حقیقت به این واقعیت تأکید می کرد که آغاز جنگ آسان است، اما پایان آن بسیار مبهم و تجربه عراق نشان می دهد که این طولانی ترین جنگ در تاریخ آمریکا بعد از جنگ افغانستان بوده است.
    این سئوال از این جا نشأت می گیرد که قبل از اعزام یگان های ارتش برای نبرد، باید پاسخ آشکاری نسبت به این سئوال داشته باشیم.

    چرا آمریکا به شبیه سازی روی آورده است؟

    بر کسی پوشیده نیست که ایالات متحده از فردای انقلاب اسلامی ایران، تقابل های جدی با نظام برآمده از انقلاب را در دستور کار خود قرار داد.
    آمریکا در جنگ اول خلیج فارس (جنگ تحمیلی) در تکاپوی تلافی از جمهوری اسلامی ایران برآمد و به طورنیابتی با ایران به مقابله پرداخت، زیرا

    نظام دوقطبی این اجازه را به آمریکا نمی داد که به طورمستقیم با ایران مقابله کند.
    اما 11 سپتامبر 2001 نقطه عطفی بود که اندیشه جنگ به ذهن سیاست گذاران آمریکا بازگشت. بوش ایران را محور شرارت قرار داد و تلاش کرد، ایران را در حملات به برج های تجاری مقصر جلوه دهد، اما در این کار کمترین موفقیتی نداشت.
    پس از اشغال افغانستان و عراق این تلاش ها به اوج خود رسید و زمانی که باتلاق این دو کشور پاهای نظامیان و سیاستمداران را در خود فروبرد، اندیشه جنگ کم کم به فراموشی سپرده شد.
    بر اساس سند امنیت ملی آمریکا، ایران به عنوان تهدید آمریکا تلقی شده است، تهدیدی که بیش از آنکه حامل عناصر فیزیکی باشد، بر تقابل فکری و عقیدتی با این کشور روی آورده و گفتمان به ظاهر مسلط آمریکا یعنی لیبرال دموکراسی را به چالش کشیده است.
    اما قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران و گزینه هایی که در اختیار دارد، مانع از تحقق چنین ماجراجویی خطرناک برای آمریکاییان شده است.
    از سوی دیگر، تقابل آشکار دو قدرت بزرگ جهانی یعنی روسیه و چین با سیاست های آمریکا، که درباره سوریه به وضوح قابل مشاهده است، دست آمریکا را برای آزادی عمل بیشتر محدود کرده و اجازه چنین تصمیم گیری را به او نداده است.
    آمریکا نخواست و نتوانست گزینه ای به نام جنگ را برای تقابل با ایران به کارگیرد. دلایل این موضوع در این نوشتار نمی گنجد. بموضوع این است که چرا آمریکا برای گردآوری اطلاعات درباره ایران و جنگ احتمالی با این کشور، توسط یک مرکز تحقیقاتی خود به بازی آنلاین متوسل شده است؟ زیرا آمریکا دستیابی به اطلاعات دقیق سیاستگذاران خود را به کاربرانی سپرده است که متوسط سنی آنها می تواند از کودک 6 یا 7 ساله تا پیرمرد یا پیرزن 80 ساله متغیر باشد؟ و سرانجام این که آیا این طرح می تواند برای سیاستگذاران آمریکا با ارزش باشد؟

    روزی به طبیب عشق با صدق و صفا
    گفتم که کجا روم، چیست دوا؟!

    گفتا که اگر علاج دردت خواهی
    بشتاب به دربار شه طوس رضا


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    2,310
    صلوات
    10
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    45 روز 13 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    30
    آپلود
    0
    گالری
    2




    1. افکار عمومی و تأثیر آن بر سیاست گذاران آمریکا


    به طور کلی نمی توان تأثیر افکار عمومی بر سیاست خارجی آمریکا را نادیده گرفت، اما این مسأله تعیین کننده نیست، زیرا اولاً موارد بسیاری بوده است که در تاریخ آمریکا توسط افکار عمومی آمریکاییان مورد پذیرش نبوده است، اما سیاست گذاران بر عملیاتی کردن آن تصمیم گرفته اند و جنگ ویتنام، کره و عراق از این قبیل است.

    دوم اینکه افکار عمومی به شیوه ای هنرمندانه ساخته می شود. واقعیات به حاشیه رانده و یک دستورکار بین المللی غیرضروری به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل می شود.

    به عنوان مثال اکنون هیچ تصویری از کشته شدگان نظامی آمریکا در افغانستان به طورجمعی ارائه نمی شود و هیچگاه مراسم تشییع جنازه آنان بیشتر از دو نفر یا سه نفر برگزار نمی شود.
    به همین علت افکار عمومی توسط رسانه های عمومی ساخته می شود. بنابراین چگونه می توان با یک بازی آنلاین به یک تصویر از واکنش های افکار عمومی به جنگ با ایران دست یافت ؟ افکار عمومی اطلاعات مناسبی از هزینه های احتمالی جنگ با ایران آگاه نیستند، کما این که بسیاری از متغیرهایی که در این بازی بدان اشاره شده است، همه واقعیت نیستند، بلکه بخشی از واقعیت اند.
    بر اساس این جمله معروف در علم رسانه که «می توان کلی اخبار و اطلاعات ارائه کرد، تا یک خبر مهم را نگفت» به نظر می رسد، این نهاد به افکار عمومی اطلاعاتی می دهد که در آن بازی جامع و کامل نیست، و همه پیامدها را در نظر نمی گیرد. آیا افزایش قیمت نفت، احتمال اقدام تلافی جویانه ایران، مین گذاری تنگه هرمز و بستن آن و ... همه پیامدهای حمله به ایران است؟ آیا افکار عمومی از سایر موارد نیز مطلع است و به تحلیل علمی از آن دست یافته است.


    1. خروج از جنگ مهم ترین مسئله


    آمریکاییان بر اساس تجربه خود در عراق و افغانستان، بزرگترین واهمه ای که دارند، خروج از جنگ دیگر است. خسارات آمریکا در جنگ عراق و افغانستان بیش از 1000 میلیارد دلار برآورد شده و شمار کشته های این دو جنگ نیز حدود 10 هزار نفر است. بنابراین ورود به جنگ دیگر مستلزم پرداخت هزینه های سنگین برای مالیات دهندگان و مردم آمریکاست و با توجه به وضعیت معیشتی کنونی آنان، بعید به نظر می رسد.


    با توجه به اطلاعات کم کاربران اینترنت از ملزومات جنگ و خروج از آن، به نظر می رسد، چنین توجیهی قابل قبول نباشد. شاید فرض محتمل این باشد که آنان از ورود به جنگ ترس دارند و ناتوانی در خروج از آن را بهانه اقدام نکردن خود می دانند. به همین علت در صدد هستند، افکار عمومی را نیز با خود همراه کنند.

    نتایج جالب تحقیق درباره بازیهای رایانه‌ای/ ترویج جنایتهای جنگی



    1. تبدیل ذهنیت سیاست گذاران به یک خواست عمومی


    این مرکز پژوهشی برای تعمیم مسئله ذهنی سیاستگذاران به مسئله ای عمومی، به چنین راهکاری روی آورده است. در حقیقت کاری که با شبیه سازی بازی آنلاین در حال روی دادن است، بیشتر به ترویج خواسته ها و دلواپسی های سیاستگذار است تا آن را به یک دغدغه عمومی تبدیل کند.

    در حقیقت همچنان که در سطور بالا نیز گفته شد، خواست عمومی مردم، ورود نکردن به جنگی دیگر و تحمیل هزینه های عمومی است، اما تلاش می شود، در قالب یک بازی، چنین دستورکاری به یک خواست تبدیل شود.
    از سوی دیگر با نزدیک شدن به کارزار انتخاباتی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان، نزدیکان رئیس جمهور کنونی قصد دارند، خود را در شکل دهی به سیاست های عالی آمریکا، تابع نظرات مردم آمریکا بدانند.
    همچنین با توجه به مخالفت عمومی مردم آمریکا با جنگ طلبی جمهوری خواهان، دموکراتها تلاش می کنند، نسبت به این نقطه ضعف نهایت استفاده را کرده و خود را تابع افکارعمومی نشان دهند.

    می توان چنین گفت که شبیه سازی یک جنگ آن هم با بازیگر مهمی همچون ایران که در منطقه راهبردی خاورمیانه واقع شده و از توانمندی های بسیار بالایی برای برخورد و ضربه دوم در چنین جنگ احتمالی برخوردار است، می تواند ملت آمریکا را از ورود نکردن به چنین جنگی توجیه کند تا بیش از آنکه به عنوان ترس و عقب نشینی تلقی شود، به علت مبهم بودن و هزینه بر بودن چنین اقدامی از آن دوری کنند

    منبع: شبکه خبر

    ویرایش توسط ابدیت : ۱۳۹۱/۰۸/۱۲ در ساعت ۱۵:۵۵
    روزی به طبیب عشق با صدق و صفا
    گفتم که کجا روم، چیست دوا؟!

    گفتا که اگر علاج دردت خواهی
    بشتاب به دربار شه طوس رضا


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    4,100
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    41 روز 19 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    71
    آپلود
    0
    گالری
    171



    نتایج جالب تحقیق درباره بازیهای رایانه‌ای/ ترویج جنایتهای جنگی


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود