صفحه 1 از 23 1231121 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: طوفان نوح

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    1,122
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    26
    آپلود
    4
    گالری
    0

    عصبانی طوفان نوح




    باسلام یه دوستان
    سوالی برام پیش اومده میپرسم :اگر ممکنه با استناد ودلیل برام توضیح دهید:

    آیا طوفان نوح فقط مربوط به قوم ایشان بوده یا تمامی دنیا رو فراگرفت؟
    اعوذبالله
    ********
    ماشاالله لا قوة الا بالله
    *******
    یافارس الحجاز ادرکنی یا ابا الصالح المهدی ادرکنی

  2. تشکرها 4


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    2,758
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    10 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    64
    آپلود
    0
    گالری
    255



    از ظاهر بسیاری از آیات قرآن چنین بر می آید كه طوفان نوح (ع) جنبه منطقه ای نداشته است، بلكه حاثه ای بوده است برای سراسر روی زمین، زیرا كلمه ارض (زمین) به طور مطلق ذكر شده مانند «خداوندا بر روی زمین از كافران كه هرگز امید به اصلاحشان نیست احدی را زنده مگذار» و همچنین «ای زمین آبهای خود را فرو بر...» از بسیاری از تواریخ نیز، جهانی بودن طوفان نوح استفاده می شود، به همین جهت تمام نژادهای كنونی را به یكی از سه فرزند نوح (حام، سام، یافث) كه بعد از نوح باقی ماندند باز می گردانند.
    در تاریخ طبیعی نیز دورانی بنام دوران باران های سیلابی دیده می شود كه اگر آن را الزاماً مربوط به قبل از تولد جانداران ندانیم قابل تطبیق بر طوفان نوح نیز هست.
    این نظریه نیز در تاریخ طبیعی زمین هست كه محور كره زمین تدریجاً تغییر پیدا می¬كند، یعنی قطب شمال و جنوب تبدیل به خط استوا و خط استوا جای قطب شمال و جنوب را می گیرد، روشن است كه به هنگام گرم شدن یخ¬های فوق العاده متراكم قطبی، آب دریاها به اندازه ای بالا می آید كه بسیاری از خشكی¬ها را فرا می گیرد و با نفوذ در لایه¬های زمین به صورت چشمه¬های خروشان از نقاط دیگر سر بر می¬آورد، و همین گسترش آب¬ها باعث فزونی ابرها و بارش باران¬های زیادتر می گردد.
    این مطلب كه نوح از حیوانات روی زمین نمونه هایی با خود برداشت نیز موید جهانی بودن طوفان است، و اگر محل زندگی نوح را كوفه ـ آنچنان كه در بعضی از روایات آمده است ـ بدانیم و باز طبق رویات دیگر دامنه طوفان به مكه و خانه كعبه همه كشیده شده باشد، این خود مؤید دیگری بر جهانی بودن این طوفان است.
    ولی با این احتمال منطقه ای بودن آن نیز بكلی منتفی نیست، زیرا اطلاق كلمه ارض بر یك منطقه وسیع جهان در قرآن مكرر آمده است چنانكه در سرگذشت بنی اسرائیل می خوانیم «مشرق ها و مغرب های زمین را در اختیار گروه مستضعفان (بنی اسرائیل) قرار دادیم» .(1)
    حمل حیوانات در كشتی نیز ممكن است به خاطر این باشد كه در آن قسمت از زمین، نسل حیوانات قطع نگردد، بخصوص این كه در آن روز نقل و انتقال حیوانات از نقطه های دوردست كار آسانی نبود.
    هم چنین قرائن دیگری كه در بالا ذكر شد قابل تطبیق بر منطقه ای بودن طوفان نوح می تواند باشد.
    این نكته قابل توجه است كه طوفان نوح به عنوان مجازات آن قوم سركش بود، و ما هیچ دلیلی در دست نداریم كه دعوت نوح به سراسر زمین رسیده باشد، اصولاً با وسائل آن زمان رسیدن دعوت یك پیامبر (در عصر خودش) به همه نقاط، بسیار بعید به نظر می رسد.
    بنابراین به نظر میاد طوفان نوح در منطقه خاصی از زمین بوده است .

    ویرایش توسط parvaz : ۱۳۸۸/۰۹/۰۴ در ساعت ۱۴:۱۵

    http://www.askquran.ir/image...zbknnl8215.gif

    آسمان ذهن کبوتر آبیست


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    1,122
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    26
    آپلود
    4
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط mah noush نمایش پست
    ولی با این احتمال منطقه ای بودن آن نیز بكلی منتفی نیست،
    نقل قول نوشته اصلی توسط mah noush نمایش پست
    بنابراین به نظر میاد طوفان نوح در منطقه خاصی از زمین بوده است .
    تناقص در گفتها وجود دارد ؟
    سوال این است که ایا طوفان نوح عالمگیر بوده یا محدود به منطقه ای میباشد؟
    از اساتید خواهشمندم توضیح بفرمایند.

    اعوذبالله
    ********
    ماشاالله لا قوة الا بالله
    *******
    یافارس الحجاز ادرکنی یا ابا الصالح المهدی ادرکنی

  6. تشکرها 2


  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    2,875
    تشکر:
    1
    حضور
    16 روز 14 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    4
    گالری
    118



    نقل قول نوشته اصلی توسط raiat.hossin نمایش پست
    باسلام یه دوستان
    سوالی برام پیش اومده میپرسم :اگر ممکنه با استناد ودلیل برام توضیح دهید:
    آیا طوفان نوح فقط مربوط به قوم ایشان بوده یا تمامی دنیا رو فراگرفت؟
    ماجراى حضرت نوح علیه السلام در شش سوره به طور مفصل ذكر شده است اين سوره‏ها عبارتند از: سوره اعراف ، سوره مؤمنون ، شعرا ، قمر ، نوح و هود ( ع ).
    سوره نوح همه‏اش درباره حضرت نوح است ولى با اين حال سوره هود مفصلتر از همه سوره‏ها درباره ماجراى حضرت نوح وطوفانش سخن گفته است.


    درباره مکان طوفان دو احتمال وجود دارد:

    1 . طوفان نوح همه كره زمين را فرا گرفت و خاص يك منطقه نبود به خصوص با توجه به آيه‏اى كه مى‏گويد: به نوح گفتيم از هر حيوانى يك نر و يك ماده بردار و به كشتى سوار كن. اگر طوفان جهانى نبود اين كار ضرورتى نداشت.(همان)

    2 . طوفان جهانى نبود بلكه در منطقه خود حضرت نوح بود. ( تفسير المنار ) . و دليل اين که به او گفته شد از هر حيوان يک نر و يک ماده بردار، اين بود که اين مخلوقات در اين قسمت کره زمين زندگي مي کردند ( همان طور که نسل ابتدايي انسان در منطقه خاورميانه زندگي مي کرده سپس به مناطق ديگر کره زمين مهاجرت نمودند ).




    " خدا را در لحظه لحظه ی زندگی خود یاد کنید. "

    هر وقت نا امید از همه جا شدی بدون که کارت درست میشه.

    حدیث داریم به عزت و جلال خودم قسم که قطع میکنم امید بنده ای که به غیر من امید داره. امیدمون اگه گوشه دلمون به کسی باشه که کارمون را اون درست کنه خدا حاجت ما رو نمیده.

    ( برگرفته از سخنان حاج آقا مجتهدی )





  8. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    2,875
    تشکر:
    1
    حضور
    16 روز 14 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    4
    گالری
    118



    دیدگاه اهل ادیان و دانشمندان اسلامی در مورد عمومیت طوفان نوح

    این مسأله از دیرباز موضوع نزاع بین اهل ادیان و صاحب نظران و تاریخ نگاران بوده است و اهل کتاب و دانشمندان اسلامی _ بعضی _ بر آن بوده اند که طوفان تمام زمین را دربرگرفته است و عمدتا بر این نظر به دو وجه استدلال کرده اند:

    1. آثار ژئولوژیکی

    در بلندیهای بعضی از کوهها، فسیلها و صدفهایی وجود دارد که بقایای موجودات آبزی است و این دلیل آن است که زمانی آب بر آنها بالا رفته است. این وجه از طرف برخی مفسران و قرآن پژوهان مورد نقد قرار گرفته است.

    شیخ محمد عبده در این باره می گوید: « وجود صدف ها و حیوانات دریایی فسیل شده در قله های کوه ها، بر این مطلب که آن ها در اثر طوفان در آن محل ها واقع شده باشند، دلالت ندارد، بلکه به احتمال قوی تر به خاطر آن است که کوه ها از درون آب ها سر برآورده اند. چون صعود چند روزه آب بر بالای کوهها، برای چنین پدیده ای کافی نیست.»

    آیه الله معرفت نیز احتمال قوی می دهد که چنین آثاری بقایای رسوبی موجوداتی باشد که روزی زیر دریاها بوده و بعد در اثر تغییرات پوسته زمین و عواملی مانند زلزله و غیر آن به بلندی تبدیل شده اند.

    صاحب تفسیر المنار نیز به استدلالى که بعضى از اهل نظر بر عمومیت طوفان کرده و گفته اند: دلیل بر این معنا این است که ما فسیل و اسکلت هاى سنگ شده ماهیانى را در بالاى کوه ها یافته ایم و معلوم است که ماهى بالاى کوه زندگى مى کرده پس حتما در روزگارى زندگى مى کرده که بالاى کوه ها نیز زیر آب قرار داشته و این کافى است به اینکه یک بار کوه ها در زیر آب قرار گرفته باشند.آن گاه سخن این اهل نظر را رد نموده و گفته است پیدا شدن صدفها و حیوانات دریایى در بالاى قله کوه ها دلیل بر این نمى شود که از آثار باقیمانده از طوفان نوح است بلکه آنچه به ذهن نزدیکتر است این است که گفتیم قلل جبال و همچنین سایر نقاط کره زمین در زیر آب درست شده و تکون یافته است زیرا بالا رفتن آب براى چند روز از کوه ها کافى نیست در اینکه حیوانات زنده اى در بالاى قلل جبال بمیرند و فسیل شوند.

    پاسخ علامه طباطبایی
    علامه می فرماید: آیات قرآنى ظاهر در این دارد که طوفان نوح همه زمین را فرا گرفته بوده است. اینکه صاحب تفسیر المنار آیات را تاویل کرده و حصر را در آنها اضافه گرفته مرتکب تقییدى شده که هیچ دلیلى بر این تقیید دلالت نمى کند و اما اینکه در رد استدلال بر وجود فسیل حیوانات در بالاى قله کوه ها گفته: این معنا دلیل نمى شود بر اینکه طوفان نوح جهانى بوده، زیرا طوفان براى چند صباحى قلل جبال را فرا گرفته و این مدت کوتاه کافى نیست در اینکه حیواناتى در آن بلندیها بمیرند و فسیل شوند، در پاسخش مى گوییم که ممکن است امواج طوفان این فسیل ها را که قبلا در دریا مرده و به صورت فسیل شده بودند به بالاى کوه ها آورده باشد و این احتمال در باره طوفانى آن چنان عظیم که همه کره زمین و قلل جبال را فرا گرفته باشد احتمال بعیدى نیست.

    2. شواهدی از آیات قرآن

    در برخی از آیات قرآن کریم قراینی بر فراگیری طوفان به چشم میخورد.

    این موارد عبارتند از:

    الف. این که از زبان نوح چنین آمده است: « ... رب لاتذر علی الارض من الکافرین دیارا » ( نوح: 26 )؛

    به این بیان که چون مضمون دعای نوح نابودی تمامی غیرمؤمنان موجود بر پهنه کره خاکی بوده است، این عذابی جهان شمول بوده است.

    ب. « لاعاصم الیوم من امر الله »

    در آیات « وهی تجری بهم فی موج کالجبال ونادی نوح ابنه وکان فی معزل یابنی ارکب معنا ولاتکن مع الکافرین … قال سآوی الی جبل تعصمنی من الماء قال لا عاصم الیوم من امرالله الا من رحم و حال بینهما الموج فکان من المغرقین »

    ترجمه: و آن [کشتى ] آنها را در میان امواجى همچون کوه ها مى برد، و نوح پسرش را که در کنارى بود صدا زد: اى پسرک من! با ما سوار شو و با کافران مباش. گفت: به زودى به کوهى پناه خواهم برد که مرا از آب در امان نگاه دارد. [نوح ] گفت: امروز از فرمان خداوند هیچ نگاه دارنده اى نیست مگر کسى که [خدا بر او] رحم کند. و موج میانشان حایل شد و از غرق شدگان گردید. (هود: 42 و 43)

    دو موضع وجود دارد که ممکن است برای شمول طوفان به آنها استناد شود:

    تعبیر از موج حایل به « کالجبال »؛گفتگوی پسر نوح با پدرش _ اینکه گفت در بالای کوهی پناه می گیرم و پدرش گفت امروز پناهی از امر پروردگار نیست _ دلیل بر این است که آب، کوه های بلند را هم فراگرفت، به طوری که بلندی نبود که پسر نوح در آن پناه گیرد.

    تعبیر « حال بینهما الموج: موج بین آن دو فاصله انداخت »، یعنی به دلیل سرعت رسیدن امواج، او فرصت نیافت _ آن چنان که در نظر داشت _ به کوهی بلندی پناه برد، نه آن که کوهی بیرون از آب موجود نبوده باشد.

    ج: «... قلنا احمل فیها من کل زوجین اثنین...» ترجمه: فرمودیم: از هر جفتى [از حیوانات ] دو تا و خاندان خود را در کشتى سوار کن ( هود: 40 و مؤمنون: 27).

    گفته اند: اینکه در دو موضع به نوح امر شده است که از هر زوجی « اثنین» برگیرد و با خود به کشتی سوار کند، به جهت آن بوده که؛ شمول طوفان، نسلهای انواع جانداران را در مخاطره نابودی قرار داده است. اگر طوفان تمام زمین را فرانگرفته باشد، دلیلی نداشته که از خوف انقراض نسل های گونه های موجودات، این کار را بکند.

    د: « وجعلنا ذریته هم الباقین » ترجمه: تنها ذریه نوح را بر روى زمین باقى گذاشتیم ( صافات: 77 ).

    گفته اند این آیه دلیل آن است که تمام بشریت از نسل نوحند و از دیگران حتی مؤمنانی که با نوح به کشتی درآمدند، نسلی باقی نماند و بنابراین نوح پدر دوم کل بشریت است.

    دیدگاه علامه طباطبایی در مورد جهانی بودن طوفان نوح

    علامه طباطبایی در جواب این پرسش که آیا طوفان نوح همه کره زمین را فرا گرفت؟ می فرماید: وقتى که دعوت آن جناب عمومى بوده، قهرا باید عذاب نازل شده نیز عموم بشر را فرا گرفته باشد و این خود قرینه خوبى است بر اینکه مراد از سایر آیاتى که به ظاهرش دلالت بر عموم دارد همین معنا است، مانند آیه اى که دعاى نوح (ع) را حکایت نموده و مى فرماید: " رب لا تذر على الأرض من الکافرین دیارا" « سوره نوح، آیه 26»، و آیه اى که باز گفتار آن جناب را حکایت نموده مى فرماید: " لا عاصم الیوم من أمر الله إلا من رحم" « سوره هود، آیه 43»، و آیه شریفه" و جعلنا ذریته هم الباقین" ترجمه: تنها ذریه نوح را بر روى زمین باقى گذاشتیم (سوره صافات، آیه 77)

    و از شواهدى که در کلام خداى تعالى بر عمومیت طوفان شهادت مى دهد این است که در دو جا از کلام مجیدش فرموده که: به نوح دستور دادیم تا از هر نوع حیوان نر و ماده اى یک جفت داخل کشتى کند، چون واضح است که اگر طوفان اختصاص به یک ناحیه از زمین داشت مثلا مختص به سرزمین عراق بود- که بعضى گفته اند- احتیاج نبود که از تمامى حیوانات یک جفت سوار کشتى کند، زیرا فرضا اگر حیوانات عراق منقرض مى شدند در نواحى دیگر زمین وجود داشتند.

    سخن صاحب المنار در این باره :

    بعضى این احتمال را اختیار کرده اند که طوفان مخصوص سرزمین قوم نوح بوده است.

    صاحب تفسیر المنار در تفسیر خود گفته: اما اینکه خداى تعالى بعد از ذکر نجات نوح (ع) و اهلش فرموده: " و جعلنا ذریته هم الباقین" و باقیماندگان بعد از طوفان را منحصر در ذریه آن جناب نموده ممکن است منظور از آن، انحصارى اضافى و نسبى باشد، و معنایش این باشد که از قوم آن جناب تنها ذریه اش را باقى گذاشتیم نه از کل ساکنان زمین. و اما اینکه آن جناب از خداى تعالى خواست که دیارى از کافران را بر روى زمین باقى نگذارد عبارتى که از آن جناب حکایت شده صریح در این معنا نیست که منظورش از کلمه" أرض" همه کره زمین است، چون معروف از کلام انبیاء و اقوام و همچنین از اخبارى که تاریخ از آنان حکایت مى کند این است که منظورشان از کلمه" أرض"- هر جا که ذکر شده باشد- سرزمین خود آنان یعنى خصوص وطن آنان است، مثل آیه زیر که در حکایت خطاب فرعون به موسى مى فرماید: " و تکون لکما الکبریاء فی الأرض" ترجمه: شما دو تن در پى آنید که سرورى در زمین را به دست آورید ( سوره یونس، آیه 78) که منظورش از زمین، کره زمین نیست بلکه سرزمین مصر است، و آیه شریفه" و إن کادوا لیستفزونک من الأرض لیخرجوک منها" ترجمه: محققا مى خواستند تو را به تنگ آورند تا از این سرزمین بیرونت کنند (سوره بنى اسرائیل، آیه 76)، که در اینجا نیز منظور از کلمه" ارض" خصوص وطن رسول خدا (ص) یعنى شهر مکه است، و آیه شریفه" و قضینا إلى بنی إسرائیل فی الکتاب لتفسدن فی الأرض مرتین" ترجمه: ما به بنى اسرائیل وحیى حتمى کردیم که محققا دو نوبت در زمین فساد خواهید کرد (سوره بنى اسرائیل، آیه 4) که منظور از کلمه" ارض" سرزمینى است که در آنجا موطن کردند و شواهد بر این گفتار بسیار است.

    و لیکن ظواهر آیات با کمک قرائن و تقلیدهایى که از یهود و نصاراى قدیم به ارث مانده دلالت دارد بر اینکه در دوران نوح روى کره زمین غیر از نقطه اى که قوم نوح بودند، هیچ نقطه دیگرى مسکونى نبوده و جمعیت بشر منحصر بودند در همان قوم نوح که آنها هم در حادثه طوفان هلاک شدند و بعد از آن حادثه به جز ذریه آن جناب کسى نماند و این احتمال اقتضاء دارد که طوفان تنها در قطعه زمینى واقع شده باشد که نوح و قومش- و یا به عبارت دیگر کل بشر- در آن قطعه زندگى مى کرده اند و طوفان همه آن بقعه را از کوهستان و دشتش فرا گرفته باشد نه همه کره زمین را، مگر آنکه احتمال دیگرى دهیم و بگوییم اصلا در آن روز که قریب العهد به آغاز پیدایش زمین و بشر بوده از کره زمین تنها همان سرزمین نوح و قومش خشک و مسکونى بوده و ما بقى هنوز از زیر آب بیرون نیامده بوده، و علماى زمین شناس و ژئولوژیست ها نیز مى گویند: زمین در روزگارى که از کره خورشید جدا شد کره اى آتشین و ملتهب بود و به تدریج سرد شده و به صورت کره اى آبى در آمد، کره اى که همه اطرافش را آب فرا گرفته بود و سپس به تدریج نقاط خشکى از زیر آب بیرون آمد.

    آن گاه در آخر گفتارش کلامى دارد که خلاصه اش این است که این مسائل تاریخى و باستانى از اهداف و مقاصد قرآن نیست و به همین جهت قرآن کریم آن را بطور صریح و قاطع بیان نکرده ما هم که در این باره اظهار نظرى کردیم تنها گفتیم از ظاهر نصوص چنین بر مى آید نه اینکه خواسته باشیم اعتقاد دینى خود را اظهار نماییم و یا نتیجه بحث را به عنوان یک عقیده قطعى دینى بپذیریم، بنا بر این اگر در فن ژئولوژى خلاف این نتیجه ثابت شده باشد ضررى به حال ما ندارد براى اینکه هیچ نص قطعى، بحث ما را نقض نمى کند.

    نقد سخن صاحب المنار :

    علامه می فرماید: سخن صاحب المنار بیان نادرستى است چرا که آیات قرآنى ظاهر در این دارد که طوفان نوح همه زمین را فرا گرفته بوده است . اینکه صاحب المنار آیات را تاویل کرده و حصر را در آنها اضافه گرفته مرتکب تقییدى شده که هیچ دلیلى بر این تقیید دلالت نمى کند. صاحب المنار به این معنا توجه نکرده که آیات داستان نوح (ع) صراحت دارد بر اینکه آن جناب مامور شده بود تا از تمامى حیوانات موجود در زمین یک جفت نر و ماده داخل کشتى کند و این خود صریح و یا مثل صریح است بر اینکه طوفان تمامى سطح کره زمین را که به صورت خشک و مسکونى بوده و یا قسمت معظم آن را که به منزله همه آن بوده فرا گرفته است.

    پس مطلب این است که از ظاهر قرآن کریم - آن هم ظهورى که قابل انکار نیست - بر مى آید که طوفان نوح تمامى کره زمین را فرا گرفته و آنچه از جنس بشر بر روى زمین بوده همه غرق شده اند مگر آن عده اى که در کشتى بوده و نجات یافتند، و هیچ دلیل قطعى که این ظهور را از آیات بگیرد وجود ندارد.

    منابع :
    1- نشریه نامه جامعه -> بهمن 1383، شماره 5، مقاله نگاهی به نشر نوین شبهات کهن در مورد قرآن، پدیدآورنده: زهرا اخوان صراف
    2- ترجمه المیزان، ج‏10، ص: 383، ص: 394-396
    3- تفسیر المنار،چاپ مصر، رشید رضا،ص 75


    " خدا را در لحظه لحظه ی زندگی خود یاد کنید. "

    هر وقت نا امید از همه جا شدی بدون که کارت درست میشه.

    حدیث داریم به عزت و جلال خودم قسم که قطع میکنم امید بنده ای که به غیر من امید داره. امیدمون اگه گوشه دلمون به کسی باشه که کارمون را اون درست کنه خدا حاجت ما رو نمیده.

    ( برگرفته از سخنان حاج آقا مجتهدی )





  9. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    2,875
    تشکر:
    1
    حضور
    16 روز 14 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    4
    گالری
    118



    نقل قول نوشته اصلی توسط fateme.imani نمایش پست
    علامه می فرماید: سخن صاحب المنار بیان نادرستى است چرا که آیات قرآنى ظاهر در این دارد که طوفان نوح همه زمین را فرا گرفته بوده است .

    اینکه صاحب المنار آیات را تاویل کرده و حصر را در آنها اضافه گرفته مرتکب تقییدى شده که هیچ دلیلى بر این تقیید دلالت نمى کند.

    صاحب المنار به این معنا توجه نکرده که آیات داستان نوح (ع) صراحت دارد بر اینکه آن جناب مامور شده بود تا از تمامى حیوانات موجود در زمین یک جفت نر و ماده داخل کشتى کند و این خود صریح و یا مثل صریح است بر اینکه طوفان تمامى سطح کره زمین را که به صورت خشک و مسکونى بوده و یا قسمت معظم آن را که به منزله همه آن بوده فرا گرفته است.
    پس مطلب این است که از ظاهر قرآن کریم - آن هم ظهورى که قابل انکار نیست - بر مى آید که طوفان نوح تمامى کره زمین را فرا گرفته و آنچه از جنس بشر بر روى زمین بوده همه غرق شده اند مگر آن عده اى که در کشتى بوده و نجات یافتند، و هیچ دلیل قطعى که این ظهور را از آیات بگیرد وجود ندارد.

    " خدا را در لحظه لحظه ی زندگی خود یاد کنید. "

    هر وقت نا امید از همه جا شدی بدون که کارت درست میشه.

    حدیث داریم به عزت و جلال خودم قسم که قطع میکنم امید بنده ای که به غیر من امید داره. امیدمون اگه گوشه دلمون به کسی باشه که کارمون را اون درست کنه خدا حاجت ما رو نمیده.

    ( برگرفته از سخنان حاج آقا مجتهدی )





  10. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    1,122
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    26
    آپلود
    4
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط fateme.imani نمایش پست
    پس مطلب این است که از ظاهر قرآن کریم - آن هم ظهورى که قابل انکار نیست - بر مى آید که طوفان نوح تمامى کره زمین را فرا گرفته و آنچه از جنس بشر بر روى زمین بوده همه غرق شده اند مگر آن عده اى که در کشتى بوده و نجات یافتند، و هیچ دلیل قطعى که این ظهور را از آیات بگیرد وجود ندارد.
    باسلام به سرکار ایمانی که قبول زحمت کردن در پاسخگویی به سوال:
    اگر طوفان عالمگیر بوده در کدام منطقه بوده وباقیمانده کشتی حضرت نوح در کجا پیدا شده؟
    به نقلی در ترکیه بوده این قضیه؟
    اگر بوده در ترکیه چرا سایر بلاد مجاور این کشور دارای تاریخ واثار باستانی هستند ولی ترکیه دارای همچین اثاری نیست؟

    اعوذبالله
    ********
    ماشاالله لا قوة الا بالله
    *******
    یافارس الحجاز ادرکنی یا ابا الصالح المهدی ادرکنی

  11. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۵
    نوشته
    1,032
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط raiat.hossin نمایش پست
    اگر طوفان عالمگیر بوده در کدام منطقه بوده وباقیمانده کشتی حضرت نوح در کجا پیدا شده؟ به نقلی در ترکیه بوده این قضیه؟
    با سلام
    كشتي حضرت نوح (ع) بر كوه جودي ( آرارات واقع در تركيه امروزي ) به گل نشست اما اين مساله دليل نمي شود كه طوفان تنها اين كشور را فرا گرفته بود زيرا اين احتمال قوي نيز وجودداشته است كه كشتي در تاطم طوفان از محلي به محل ديگر رفته باشد .
    نقل قول نوشته اصلی توسط raiat.hossin نمایش پست
    به نقلی در ترکیه بوده این قضیه؟ اگر بوده در ترکیه چرا سایر بلاد مجاور این کشور دارای تاریخ واثار باستانی هستند ولی ترکیه دارای همچین اثاری نیست؟
    برخي تاريخ وقوع طوفان را 4 هزار سال پيش تخمين مي زنند اما گويا انطور كه در تورات امده است تاريخ وقوع آن بين شش تا ده هزار سال پيش است .اگر حداقل اين زمان يعني 4 هزار سال پيش را هم در نظر بگيريم آيا كشورهاي مجاور تركيه آثار باستاني 4000 ساله و بيشتراز آن را دارند و تركيه ندارد ؟ البته بنده تحقيق در اين زمينه انجام نداده ام اما با توجه به گستره زماني باز تاريخ در آثار باستاني - يعني قدمت اشياء متغيير است حتي به شيء هفت صد سال پيش هم اثر باستاني گفته مي شود - مي خواهم بدانم آيا حقيقتا تركيه داراي آثار باستاني 4000 ساله و قديمتر از آن نيست اما كشور هاي مجاورش هستند ؟
    اين بحث آثار باستاني بنظر نمي تواند مساله اي را در باره محل وقوع طوفان مشخص كند .
    ویرایش توسط fatememeshkat : ۱۳۸۸/۰۹/۰۶ در ساعت ۰۰:۳۰
    إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِكُمْ وَتَقُولُونَ بِأَفْوَاهِكُم مَّالَيْسَ لَكُم بِهِ عِلْمٌ وَتَحْسَبُونَهُ هَيِّنًا وَهُوَ عِندَ اللَّهِعَظِيمٌ
    وَلَوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ قُلْتُم مَّا يَكُونُ لَنَا أَن نَّتَكَلَّمَ بِهَذَا سُبْحَانَكَ هَذَا بُهْتَانٌ عَظِيمٌ


    آنگاه كه آن [بهتان] را از زبان يكديگر مى‏گرفتيد و با زبانهاى خود چيزىرا كه بدان علم نداشتيد مى‏گفتيد و مى‏پنداشتيد كه كارى سهل و ساده است بااينكه آن [امر] نزد خدا بس بزرگ بود
    و [گر نه] چرا وقتى آن را شنيديد نگفتيد براى ما سزاوار نيست كه در اين [موضوع] سخن گوييم [خداوندا] تو منزهى اين بهتانى بزرگ است
    سوره نور آيات 16 و 17


    حضرت زهرا (س) :
    کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد.
    :salavat(10):
    رسول اکرم(ص):
    الحیاءحسن و لکن فی النساءأحسن؛
    حیا خوب است ولی برای زنان خوب تر است.


  12. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    676
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    15 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    76
    آپلود
    0
    گالری
    27



    سلام
    اینم یه نظریه در باره طوفان نوح:

    [سوره الإسراء (17): آيه 3]

    ذُرِّيَّةَ مَنْ حَمَلْنا مَعَ نُوحٍ إِنَّهُ كانَ عَبْداً شَكُوراً (3)
    ذريّه كسانى هستند كه با حضرت نوح در كشتى سوار نموديم محققا نوح بود بنده بسيار شكر گذار ذُرِّيَّةَ مَنْ حَمَلْنا مَعَ نُوحٍ (اشكال) بنى اسرائيل ذريه خود نوح بودند چون اولاد اسحق و يعقوب هستند بايد بفرمايد ذريه نوح چرا فرمود ذُرِّيَّةَ مَنْ حَمَلْنا مَعَ نُوحٍ (جواب) تمام اهل عالم ذرية نوح هستند زيرا نوح را آدم ثانى گفتند لكن ذرية چه از طرف پدران باشد صدق و چه از طرف مادران و لذا ائمه اطهار ذرارى پيغمبر هستند بلكه جميع سادات فاطمى و البته پسران نوح بعد از طوفان خواهران خود را نگرفتند بلكه دختران كسانى كه با نوح در كشتى بودند ازدواج كردند پس تمام ذرارى نوح ذُرِّيَّةَ مَنْ حَمَلْنا مَعَ نُوحٍ هستند

    أطيب البيان في تفسير القرآن، ج‏8، ص: 220

    نويسنده: طيب سيد عبد الحسين‏

    در كلمه ذرّيّه اختلاف شديديست كه آيا مراد نساء هستند يا اطفال كه قوّه مسافرت ندارند يا مراد نسل آتيه آنها است يا مراد آباء آنها كه در كشتى نوح بودند. (اقول) ضمير هم در آيه مراد خصوص موجودين وقت خطاب نيست چنان چه در آيات قبل هم مراد خصوص آنها نيست بلكه مراد جنس بشر است و چون نسل بشر از زمان آدم تا زمان نوح بسيار بودند كه از نسل آدم و شيث و ساير انبياء و اولادهاى ديگر اينها تمام ذرارى يكديگر بودند و شرطش طفوليّت و نسوه نيست الان ذرارى رسول اللَّه (ص) در روى زمين بسيار هستند و خصوص سادات هم نيست بلكه اكثر عوام هم از طرف امّهات خود يا امّهات آباء يا امّهات امّهات ذرارى رسول اللَّه هستند و در زمان نوح كره زمين را آب گرفت حتّى كوه‏ها زير آب رفت اگر كشتى نوح نبود نسل بشر بلكه ساير حيوانات برّى از بين رفته بودند خداوند وحى فرستاد و حضرت نوح كشتى را ساخت و مؤمنين را در آن قرار داد و از هر حيوانى يك
    أطيب البيان في تفسير القرآن، ج‏11، ص: 79



    ویرایش توسط mahdi : ۱۳۸۸/۰۹/۰۶ در ساعت ۰۷:۵۶
    الهی و سیدی و مولای و ربی صبرت علی عذابک فکیف اصبر علی فراقک

    صبرت علی حر نارک فکیف اصبر عن النظر الی کرامتک

    ام کیف اسکن فی النار و رجائی عفوک


  13. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    1,122
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    26
    آپلود
    4
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط fatememeshkat نمایش پست
    برخي تاريخ وقوع طوفان را 4 هزار سال پيش تخمين مي زنند اما گويا انطور كه در تورات امده است تاريخ وقوع آن بين شش تا ده هزار سال پيش است

    مشکل من هم اینجاست تورات چقدر به گفته تورات میشه اطمینان کرد وشک نکرد که این تارخ رو یهودیان برای استفاده خودشون بکار برده باشن.اونا احتمالا با این مقصود حضرت نوح را پیامبر بنی اسرائیلی معرفی میکنند.

    یه دلیل جغرافیای دیگه ای که وجود داره اینه که اب دریاچه های ترکیه وحتی ارومیه شوره در صورتی که اب دریاچه های کشورهای مجاور شیرینه.

    اعوذبالله
    ********
    ماشاالله لا قوة الا بالله
    *******
    یافارس الحجاز ادرکنی یا ابا الصالح المهدی ادرکنی

صفحه 1 از 23 1231121 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود