صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: انسان نرمال را تعریف و تفسیر کنیذ

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    958
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 روز 3 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0

    انسان نرمال را تعریف و تفسیر کنیذ




    وقتی شخصی در موقعیتی که در جامعه دارد بتواند توجه انسانهای عاقل و مومن را جلب کند و در عین حال مزاحمتی برای اشرار ایجاد نکند او انسان نرمال است خیرش به شما میرسه و ضررش به کسی نمیرسه
    ویرایش توسط مزمل : ۱۳۸۸/۰۹/۰۹ در ساعت ۱۳:۴۵
    ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ مَا أَنتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ ﴿۲﴾ وَإِنَّ لَكَ لَأَجْرًا غَيْرَ مَمْنُونٍ ﴿۳﴾


    وَكَذَلِكَ أَنزَلْنَاهُ حُكْمًا عَرَبِيًّا وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ مَا جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ وَاقٍ ﴿۳۷﴾






  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    117
    تشکر:
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط مزمل نمایش پست
    او انسان نرمال است خیرش به شما میرسه و ضررش به کسی نمیرسه
    سلام علیکم
    ولی من فکر میکنم انسان نرمال هم جاذبه دارد هم دافعه نه اینکه فقط جاذبه داره و هیچ دافعه ای ندارد.
    البته تصور چنین شخصی نیز مشکل هست،شخصی که همه اورا دوست بدارند و هیچکس ازاو دلگیر نشود.
    من فکر میکنم که نظر قرآن و اسلام هم همین باشه.
    به این آیه دقت کنید:
    مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُمْ
    محمّد (ص) فرستاده خداست و كسانى كه با او هستند در برابر كفّار سرسخت و شديد، و در ميان خود مهربانند
    أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ یعنی دافعه
    رُحَماءُ بَيْنَهُمْ یعنی جاذبه

    ویرایش توسط انتخاب : ۱۳۸۸/۰۹/۰۵ در ساعت ۰۹:۴۶
    بزرگی میگفت:
    همیشه یادت باشه گه دنیا کرد هست،
    هروقت که احساس کردی به آخر خط رسیدی،ممکنه دقیقاً در نقطه شروع ایستاده باشی.


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط مزمل نمایش پست
    و در عین حال مزاحمتی برای اشرار ایجاد نکند او انسان نرمال است خیرش به شما میرسه و ضررش به کسی نمیرسه

    سلام گرامی

    بتده متوجه این فسمت نمیشوم لطفا" بیشتر توضیح میدهید ؟ سپاسگزارم .





    ......................................... حق یارتان .......................................


  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۷
    نوشته
    1,124
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    0




    انسان نرمال انسانی هست که در وحله اول خودش رو بشناسه، یعنی به خود آگاهی برسد.

    خداوندا مرا آن ده که آن به

    Map showing the Muslim population of the world as a percentage of each country




    یا ابا صالح مددی مولا



  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    958
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 روز 3 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    هدف خدا از ارسال پیامبران در تاریخ زندگی انسان نشان دادن راه راست به انسان بوده است چنانکه در سوره حمد می فرما ید چنین بگویید خدایا ما را به راه راست هدایت کن راه کسانی که به انها نعمت دادید نه کسانی که به انها غضب کردی نه راه گمراهان
    چون ما مسلمان هستیم نرمال بودن را از دیدگاه قران می جوییم دو گروه هستند که خدا از رفتن به راه انها نهی کرده است یکی انهایی که به انها غضب کرده دیگری انان که گمراه هستند
    برخورد ما با این دو گروه از مردم چگونه باید باشد کسانی که گمراه هستند و کسانی که خدا به انا غضب کرده است افرادی از جامعه هستند که نرمال نیستند و موجب انواع فساد در جامعه می شوند .
    ممکن است ما در زندگی اجتمایی با این گروه از افراد مجبور به ارتباط باشیم بهترین رفتاری که می توانیم داشته باشیم این است که با انها رفتاری مناسب داشته باشیم نه رفتاری خشن زیرا نمی توانیم انها را تغییر بدهیم جز اینکه برای ما ایجاد درد سر کنند
    در این رابطه قران می فرماید :
    بندگان رحمن کسانی هستند که در زمین به ارامی راه می روند و هنگامی که با جاهلان روبرو می شوند گویند سلام
    ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ مَا أَنتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ ﴿۲﴾ وَإِنَّ لَكَ لَأَجْرًا غَيْرَ مَمْنُونٍ ﴿۳﴾


    وَكَذَلِكَ أَنزَلْنَاهُ حُكْمًا عَرَبِيًّا وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ مَا جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ وَاقٍ ﴿۳۷﴾






  8. تشکرها 2


  9. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    958
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 روز 3 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0





    وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا ﴿۶۳﴾

    وَالَّذِينَ يَبِيتُونَ لِرَبِّهِمْ سُجَّدًا وَقِيَامًا ﴿۶۴﴾

    وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا اصْرِفْ عَنَّا عَذَابَ جَهَنَّمَ إِنَّ عَذَابَهَا كَانَ غَرَامًا ﴿۶۵﴾

    إِنَّهَا سَاءتْ مُسْتَقَرًّا وَمُقَامًا ﴿۶۶﴾

    وَالَّذِينَ إِذَا أَنفَقُوا لَمْ يُسْرِفُوا وَلَمْ يَقْتُرُوا وَكَانَ بَيْنَ ذَلِكَ قَوَامًا ﴿۶۷﴾

    وَالَّذِينَ لَا يَدْعُونَ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ وَلَا يَقْتُلُونَ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَلَا يَزْنُونَ وَمَن يَفْعَلْ ذَلِكَ يَلْقَ أَثَامًا ﴿۶۸﴾


    يُضَاعَفْ لَهُ الْعَذَابُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَيَخْلُدْ فِيهِ مُهَانًا ﴿۶۹﴾


    إِلَّا مَن تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلًا صَالِحًا فَأُوْلَئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا ﴿۷۰﴾

    وَمَن تَابَ وَعَمِلَ صَالِحًا فَإِنَّهُ يَتُوبُ إِلَى اللَّهِ مَتَابًا ﴿۷۱﴾

    وَالَّذِينَ لَا يَشْهَدُونَ الزُّورَ وَإِذَا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا كِرَامًا ﴿۷۲﴾

    وَالَّذِينَ إِذَا ذُكِّرُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ لَمْ يَخِرُّوا عَلَيْهَا صُمًّا وَعُمْيَانًا ﴿۷۳﴾

    وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا ﴿۷۴﴾

    أُوْلَئِكَ يُجْزَوْنَ الْغُرْفَةَ بِمَا صَبَرُوا وَيُلَقَّوْنَ فِيهَا تَحِيَّةً وَسَلَامًا ﴿۷۵﴾

    خَالِدِينَ فِيهَا حَسُنَتْ مُسْتَقَرًّا وَمُقَامًا ﴿۷۶﴾

    قُلْ مَا يَعْبَأُ بِكُمْ رَبِّي لَوْلَا دُعَاؤُكُمْ فَقَدْ كَذَّبْتُمْ فَسَوْفَ يَكُونُ لِزَامًا ﴿۷۷﴾



    همانطور که در ایه قران آمده است انسان نرمال بسیار رفتاری زیبا دارد و اهل سر و صدا نزاع و دعوا نیست و جایگاه انها در بهشت است هدف خداوند مدینه فاضله و انسانهای نرمال است در چنین محیطی کسی در رنج نیست و نعمات خدا هم بوفور بر انها نازل می شود باید بدانیم تا خودمان را تغییر ندهیم خبری از نعمت نیست


    ویرایش توسط مزمل : ۱۳۸۸/۰۹/۰۷ در ساعت ۲۰:۳۵
    ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ مَا أَنتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ ﴿۲﴾ وَإِنَّ لَكَ لَأَجْرًا غَيْرَ مَمْنُونٍ ﴿۳﴾


    وَكَذَلِكَ أَنزَلْنَاهُ حُكْمًا عَرَبِيًّا وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ مَا جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ وَاقٍ ﴿۳۷﴾






  10. تشکرها 3


  11. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    4,583
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    861
    آپلود
    199
    گالری
    331



    نقل نوشته اصلی توسط : مزملو در عین حال مزاحمتی برای اشرار ایجاد نکند او انسان نرمال است خیرش به شما میرسه و ضررش به کسی نمیرسه
    سلام گرامی:

    بتده متوجه این فسمت نمیشوم لطفا" بیشتر توضیح میدهید ؟ سپاسگزارم




    وإذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما ....

    جواب شما رو جناب مزمل دادن ....

    من اینجور فهمیدم که منظور از مزاحمتی ایجاد نکند برای اشرار اینه که کاری نکند که باعث درد سر شود با توجه به ایه فوق هم نتیجه میگیریم که اگه با جاهلان روبه رو شدی سلام بده ..همین

  12. تشکر


  13. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    1,758
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0

    انسان باید همه ابعاد را در خود رشد دهد.




    با سلام

    گاهی باید مشت زد:

    سوره قصص آیه پانزدهم

    وَدَخَلَ الْمَدِينَةَ عَلَى حِينِ غَفْلَةٍ مِّنْ أَهْلِهَا فَوَجَدَ فِيهَا رَجُلَيْنِ يَقْتَتِلَانِ هَذَا مِن شِيعَتِهِ وَهَذَا مِنْ عَدُوِّهِ فَاسْتَغَاثَهُ الَّذِي مِن شِيعَتِهِ عَلَى الَّذِي مِنْ عَدُوِّهِ فَوَكَزَهُ مُوسَى فَقَضَى عَلَيْهِ قَالَ هَذَا مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ عَدُوٌّ مُّضِلٌّ مُّبِينٌ

    ترجمه مشکینی
    و (از سوى قصر فرعون) به داخل شهر در حال عدم توجه اهلش (در وقت تعطيلى) وارد شد، پس دو نفر مرد را يافت كه با هم زد و خورد مى‏كردند، يكى از پيروانش بود و يكى از دشمنانش، پس آن كه از پيروانش بود از وى در برابر دشمنش يارى طلبيد، پس موسى مشتى بدو زد و او را بكشت، گفت: اين (جنگ و جدال) از عمل شيطان است، همانا او دشمن گمراه‏كننده آشكار است

    مردان خدا در صورت لزوم بادشمن درگير مى‏شدند و از زور بازو بهره مى‏بردند. (فوَكَزه موسي)

    انسانی که قدرت دفاع از خود دارد و به موسی میگوید تو و خدایت به داخل آن شهر بروید و بجنگید و ما بعدا که تو پیروز شدی به آن شهر می آییم نباید منتظر نصرت الهی باشد.

    غضب اگر احتیاج نبود خدا به ما قدرت عصبانی شدن نمی دادند. منتها باید آنرا کنترل کنیم.


    البته و صد البته در مورد مومنین قضیه کاملا فرق میکند و باید با گذشت با آنها برخورد کرد.

    طیب
    هر معرفتى كـــه بوىِ هستىِ تو داد *** ديوى است به ره، از آن حذر بايد كرد


    سبحه بر کف، توبه بر لب،دل پر از شوق گناه/ معصيت را خنده مي آيد ز استغفار ما


    أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ



  14. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    958
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 روز 3 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط طیب نمایش پست
    با سلام

    گاهی باید مشت زد:

    سوره قصص آیه پانزدهم

    وَدَخَلَ الْمَدِينَةَ عَلَى حِينِ غَفْلَةٍ مِّنْ أَهْلِهَا فَوَجَدَ فِيهَا رَجُلَيْنِ يَقْتَتِلَانِ هَذَا مِن شِيعَتِهِ وَهَذَا مِنْ عَدُوِّهِ فَاسْتَغَاثَهُ الَّذِي مِن شِيعَتِهِ عَلَى الَّذِي مِنْ عَدُوِّهِ فَوَكَزَهُ مُوسَى فَقَضَى عَلَيْهِ قَالَ هَذَا مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ عَدُوٌّ مُّضِلٌّ مُّبِينٌ

    ترجمه مشکینی
    و (از سوى قصر فرعون) به داخل شهر در حال عدم توجه اهلش (در وقت تعطيلى) وارد شد، پس دو نفر مرد را يافت كه با هم زد و خورد مى‏كردند، يكى از پيروانش بود و يكى از دشمنانش، پس آن كه از پيروانش بود از وى در برابر دشمنش يارى طلبيد، پس موسى مشتى بدو زد و او را بكشت، گفت: اين (جنگ و جدال) از عمل شيطان است، همانا او دشمن گمراه‏كننده آشكار است

    مردان خدا در صورت لزوم بادشمن درگير مى‏شدند و از زور بازو بهره مى‏بردند. (فوَكَزه موسي)

    انسانی که قدرت دفاع از خود دارد و به موسی میگوید تو و خدایت به داخل آن شهر بروید و بجنگید و ما بعدا که تو پیروز شدی به آن شهر می آییم نباید منتظر نصرت الهی باشد.

    غضب اگر احتیاج نبود خدا به ما قدرت عصبانی شدن نمی دادند. منتها باید آنرا کنترل کنیم.


    البته و صد البته در مورد مومنین قضیه کاملا فرق میکند و باید با گذشت با آنها برخورد کرد.

    طیب
    سلام
    با توجه به آیه ای که برخورد موسی پیامبر بنی اسرائیل را خبر داده است معلوم می شود موسی پس از کشته شدن مرد مصری پشیمان شد و گفت این از عمل شیطان است
    پس خدا با اوردن این خبر نمی خواهد که کار موسی را تایید کند بلکه با اوردن حرف ایشان کار ایشان را تصدیق نکرده است و اگر خدا کار موسی را در کشتن فرد مصری تایید کند عمل شیطان را تصدیق کرده است
    منظور موسی هم این بوده است که کار من نادرست بوده است یعنی تمام فعل پیامبر مورد تایید نیست
    این فرق خدا با پیامبر است یعنی خدا هر کاری می کند درست است زیرا خدا فقط کار درست را اتجام میدهد این هم به دلیل علم کامل پیامبر هست
    در این رابطه خدا به پیامبر می فرماید قل رب زدنی علما یعنی خدا یا بر علم من بیفزا تا بتواند قران را بفهمم
    هدف نهایی خداوند ساخت انسان نرمال هست انسانی که از خشونت به محبت ارتقا یابد عصبانیت و خشم خود را مدیریت کند و بروز ندهد


    ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ مَا أَنتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ ﴿۲﴾ وَإِنَّ لَكَ لَأَجْرًا غَيْرَ مَمْنُونٍ ﴿۳﴾


    وَكَذَلِكَ أَنزَلْنَاهُ حُكْمًا عَرَبِيًّا وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ مَا جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ وَاقٍ ﴿۳۷﴾






  15. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    1,758
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط مزمل نمایش پست
    سلام
    با توجه به آیه ای که برخورد موسی پیامبر بنی اسرائیل را خبر داده است معلوم می شود موسی پس از کشته شدن مرد مصری پشیمان شد و گفت این از عمل شیطان است
    پس خدا با اوردن این خبر نمی خواهد که کار موسی را تایید کند بلکه با اوردن حرف ایشان کار ایشان را تصدیق نکرده است و اگر خدا کار موسی را در کشتن فرد مصری تایید کند عمل شیطان را تصدیق کرده است
    منظور موسی هم این بوده است که کار من نادرست بوده است یعنی تمام فعل پیامبر مورد تایید نیست
    این فرق خدا با پیامبر است یعنی خدا هر کاری می کند درست است زیرا خدا فقط کار درست را اتجام میدهد این هم به دلیل علم کامل پیامبر هست
    در این رابطه خدا به پیامبر می فرماید قل رب زدنی علما یعنی خدا یا بر علم من بیفزا تا بتواند قران را بفهمم
    هدف نهایی خداوند ساخت انسان نرمال هست انسانی که از خشونت به محبت ارتقا یابد عصبانیت و خشم خود را مدیریت کند و بروز ندهد

    به نام خدا

    با سلام،

    در مورد این آیه شما را به هر یک از تفاسیر رجوع میدهم.

    با کدام منطقی شما میفرمایید که دفاع از مظلوم کار شیطان است؟

    سؤال:

    اگر پيامبران خدا معصومند، پس مشت زدن و آدم كشتن موسى‏ (عليه السلام) چه توجيهى‏ دارد وچگونه تفسير مى‏شود؟

    پاسخ:

    كلمه «هذا» در جمله‏ى «هذا من عمل الشيطان» به نزاع و ستيز آن دو مرد اشاره دارد نه به عمل حضرت موسي، يعنى‏ ايجاد اين درگيرى‏ كار شيطان است. حضرت موسى‏ قصد كشتن آن مرد را نداشت و فقط بخاطر دفاع از يك مؤمنى‏ دست به اين كار زد. از اين روى‏ خداوند از قتل او انتقاد نكرده و در جاى‏ ديگر مى‏فرمايد: (و قَتَلت نفساً فنجّيناک من الغَم ّ) <15> تو يكى‏ از فرعونيان را به قتل رساندى‏ ودچار غم واندوه شدى‏ و ما تورا از غم نجات داديم.

    تفسیر نور

    بگذریم ... اجازه بدهید مثال دیگری بیاورم...

    در مورد پیامبر چنین آیه ای داریم....

    «و ما ينطق عن الهوي ان هو الا وحي نوحي ». «پيامبر از روي هوي و هوس سخن نمي گويد. گفتار او وحي الهي است». (نجم / 4-3)

    پس خدا ایشان را تایید کرده اند که از روی هوی و هوس حرفی نمیزنند. درسته؟

    سوره 24. نور آيه 2

    آيه
    اَلزَّانِيَةُ وَالزَّانِى فَاجْلِدُواْ كُلَّ وَحِدٍ مِّنْهُمَا مِاْئَةَ جَلْدَةٍ وَلَا تَأْخُذْكُم بِهِمَا رَأْفَةٌ فِى دِينِ اللَّهِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْأَخِرِ وَ لْيَشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَآئِفَةٌ مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ‏
    ترجمه
    هر يك از زن و مرد زناكار را صد تازيانه بزنيد. و اگر به خدا و روز قيامت ايمان داريد در اجراى دين خدا نسبت به آن دو گرفتار دلسوزى نشويد و بايد هنگام كيفر آن دو، گروهى از مؤمنين حاضر و ناظر
    باشند.

    در مجازات مجرمان، ترحم و تحت تأثير عواطف قرار گرفتن، روا نيست. «لا تأخذكم بهما رأفة»

    محبّت و رأفت بايد در مدار شرع باشد. «لا تأخذكم بهما رأفة»

    تفسیر نور
    تعادل رمز رسیدن به تعالیست. اگر احتیاجی به عصبانی شدن نداشتیم چرا خدا چنین نیرویی به ما داده اند؟ آیا خدا قصد اذیت کردن ما را داشته اند؟ یا خیر در بعضی موارد لازمه زندگی با صلابت بودن در مقابل کفار است.

    یا حق
    طیب
    هر معرفتى كـــه بوىِ هستىِ تو داد *** ديوى است به ره، از آن حذر بايد كرد


    سبحه بر کف، توبه بر لب،دل پر از شوق گناه/ معصيت را خنده مي آيد ز استغفار ما


    أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ



صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود