جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: راه ادراک برزخ

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    101
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    راه ادراک برزخ




    یا لطیف
    عالم برزخ را در این دنیا نمیتوانیم ببینیم مگر اینکه به درجه {{موتوا قبل ان تموتوا}} بمیرید قبل از انکه با مرگ طبیعی از دنیا بروید
    برسیم .....اگر محرم شویم میفهمیم!

    نکته ها از گفته ها
    الهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
    یاحق

  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    136
    تشکر:
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله
    حاسبوا قبل از تحاسبوا
    و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

    شهید
    تو بالا رفته ایی من در زمینم
    برادر روسیاهم شرمگینم


  5. تشکر


  6. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    606
    تشکر:
    1
    حضور
    20 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0



    چشم دل باز کن که جان بینی
    انچه نادیدنیست ان بینی
    انچه بینی دلت همان خواهد
    وانچه دلت خواهد همان بینی
    انچه نشنیده گوش ان شنوی
    وانچه نادیده چشم ان بینی
    تا به جای رساندت که یکی
    از جهان و جهانیان بینی

    با یکی عشق ورز از دل وجان
    تا به عین الیقین عیان بینی
    ۩۩۩... پس بگذارید سرسپردگی به خداوند لباس درونتان باشد نه نمایش بیرون...در پنهان ترین لایه های روحتان باشد، نه آواز آشکار لبهایتان.... بگذارید سرسپردگی به خداوند در میان استخوان دنده هایتان باشد...۩۩۩

  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,017
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    3



    اين مسأله از طرق عقلى و حسى نيز قابل درك است، زيرا تمام دلائلى كه از وجود و بقاى روح مستقل از بدن خبر ميدهد دليل بر وجود عالم برزخ است، چرا كه طبق اين دلائل روح انسان با مرگ بدن فانى نمى شود، چون از عوارض جسم نيست كه با فناى جسم از ميان برود، بلكه گوهر مستقلى است كه بدون جسم نيز به بقاى خود ادامه ميدهد، قبول اين سخن مساوى است با قبول عالم برزخ

  8. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    4,737
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 روز 18 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    307



    با تهذيب‌ نفس‌، در همين‌ دنيا مي‌توان‌ برزخ‌ و قيامت‌ را ادراك‌ كرد

    اگر كسي‌ در دنيا بواسطۀ تهذيب‌ نفس‌ و متابعت‌ از شريعت‌ و دستورات‌ رسول‌ خدا صلّي‌ الله‌ عليه‌ وآله‌ و سلّم‌ و مراعات‌ جنبه‌هاي‌ معنوي‌ اعمال‌ شرعيّه‌ و امور عباديّه‌ و حصول‌ ملكۀ تقوي‌، كاري‌ كند كه‌ از عالم‌ شهوت‌ و هوس‌ و آمال‌ بيرون‌ آيد و از محبّت‌ دنيا عبور كند، اين‌ سير إلي‌ الله‌ ميكند؛ و لازمۀ اين‌ سير در اوّلين‌ منزل‌، رسيدن‌ به‌
    برزخ‌ است‌؛ و هيچ‌ جاي‌ شبهه‌ و ترديد نيست‌؛ پس‌ برزخِ خود را ادراك‌ ميكند.
    معناي‌ برزخ‌

    برزخ‌ يعني‌ چه‌؟ يعني‌ همان‌ عالم‌ صورت‌، يعني‌ تجرّد از مادّه‌؛ خود را مجرّد از مادّه‌ مي‌بيند و موجودات‌ برزخي‌ را كه‌ داراي‌ صورت‌ هستند ولي‌ داراي‌ ثقل‌ و مادّه‌ نيستند، ادراك‌ مي‌نمايد.
    اگر از آنجا باز هم‌ با تهذيب‌ نفس‌ و به‌ دستور رسول‌ الله‌ حركت‌ كرد و جلو آمد، نه‌ در عرض‌ زمان‌، بلكه‌ سير طولي‌ نمود بسوي‌ بالا، بسوي‌ پروردگار، به‌ قيامت‌ ميرسد، و قيامتش‌ را با تمام‌ آثار و خصوصيّات‌ ادراك‌ ميكند.
    لذا در حديث‌ وارد است‌ كه‌: لَنْ يَلِجَ مَلَكُوتَ السَّمَوَاتِ مَنْ لَمْ يُولَدْ مَرَّتَّيْنِ[109].
    «داخل‌ در ملكوت‌ آسمان‌ها نمي‌گردد كسي‌ كه‌ دوبار متولّد نشده‌ باشد.»
    اگر انسان‌ در زمان‌ حيات‌ اختياراً موفّق‌ به‌ ادراك‌ اين‌ عوالم‌ شد، شد؛ اگر نشد، بعد از مرگ‌ اضطراراً ميرسد و ادراك‌ ميكند.
    يعني‌: وقتي‌ نفس‌ انسان‌ علاقۀ خود را با بدن‌ قطع‌ كرد و مرگ‌ انسان‌ رسيد، انسان‌ داخل‌ برزخ‌ مي‌شود به‌ سير طولي‌ خود؛ و نيز پس‌ از گذراندن‌ برزخ‌ وارد در قيامت‌ مي‌شود به‌ سير طولي‌ خود.
    اين‌ حقيقت‌ سير إلي‌ الله‌ است‌؛ چون‌ ما به‌ سبب‌ مردن‌ نزد خدا
    مي‌رويم‌؛ مگر نميگوئيم‌: إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّآ إِلَيْهِ رَ'جِعُونَ؟ مگر آياتي‌ كه‌ در صدر بحث‌ بيان‌ كرديم‌ نمي‌فرمايد: إِلَي‌ اللَهِ تُحْشَرُونَ، إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ، إِلَيْهِ تُقْلَبُونَ.[110] «بسوي‌ خداوند محشور مي‌شويد! بسوي‌ خداوند قلب‌ و واژگون‌ مي‌شويد!»
    خداوند كجاست‌؟ او مكان‌ ندارد، او زمان‌ ندارد، همه‌ جا هست‌، و هميشه‌ هست‌.
    پس‌ بسوي‌ او محشور مي‌شويم‌ يعني‌ در سير طولي‌ و تقرّب‌، بالا مي‌آئيم‌ تا جائي‌ كه‌ او را محيط‌ بر همه‌ مينگريم‌.
    ما زنده‌ شديم‌، متولّد شديم‌، پدرجان‌ براي‌ ما اسم‌ گذاري‌ كرد، در روز هفتم‌ عقيقه‌ نمود و ارحام‌ و دوستان‌ را دعوت‌ كرد و وليمه‌ داد، ما كم‌كم‌ بزرگ‌ شديم‌، دوسال‌ و چهار سالمان‌ شد، و بعد به‌ مدرسه‌ رفتيم‌ و به‌ سنّ بلوغ‌ و جواني‌ و پيري‌ رسيديم‌ و مُرديم‌ و مرتّباً بسوي‌ خدا ميرويم‌ و بعد به‌ عالم‌ برزخ‌ ميرويم‌ و بعد به‌ قيامت‌، اينها همه‌ در عرض‌ عالم‌ است‌ تا برسيم‌ به‌ خدا؛ پس‌ خداوند در گوشۀ عالم‌ واقع‌ شده‌ است‌؟!
    عجب‌ خداي‌ مظلومي‌! و ما عجب‌ آدمهاي‌ ظالمي‌ هستيم‌! چون‌ خدائي‌ كه‌ بر هر چيز محيط‌ است‌ و با همه‌ چيز هست‌ و با همه‌ چيز معيّت‌ دارد و هيچ‌ لحظه‌اي‌ در عالم‌ نيست‌ كه‌ خدا نباشد ـ مگر در همين‌ آيه‌ نخوانديم‌: وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ؛ تمام‌ افراد بشر كه‌ در عالم‌ هستند هر نيّتي‌ كه‌ بخواهند براي‌
    عملي‌ بكنند، قبل‌ از آن‌ نيّتشان‌ خداست‌ ـ ما همۀ اين‌ كارها را از دست‌ خدا ميگيريم‌ و آن‌ وقت‌ خدا را چنان‌ عقب‌ ميزنيم‌ و در آن‌ زاويۀ آخر عالم‌ قرار ميدهيم‌. و محصّل‌ آنكه‌ خدا را يك‌ موجود بي‌خاصيّت‌ و بي‌اراده‌ و ضعيف‌ كه‌ هيچ‌ كاري‌ از دستش‌ بر نمي‌آيد و تمام‌ كارها از او گرفته‌ شده‌ و به‌ امور تكوين‌ سپرده‌ شده‌ است‌، و در آن‌ گوشۀ عالم‌ و در اين‌ گوشه‌، يعني‌ در دو گوشۀ اوّل‌ و آخر قرار ميدهيم‌، و معناي‌ ازل‌ و ابد را هم‌ دو زمان‌ اوّل‌ و آخر مي‌گيريم‌؛ به‌ به‌ از اين‌ قرار و از اين‌ حساب‌!!
    نه‌؛ اين‌ حرف‌ها جملگي‌ غلط‌ است‌.


    قال رسول الله صلى الله عليه وسلم:
    أوصاني ربي بتسع أوصيكم بها
    أوصاني بالأخلاص في السر والعلانية
    العدل في الرضا والغضب
    القصد في الفقر والغنى
    أن اعطي من حرمني
    أصل من قطعني
    أعفو عمن ظلمني
    أن يكون نطقي ذكراً
    أن يكون صمتي فكراً
    ونظري عبراً


    [SIGPIC][/SIGPIC]

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود