صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: نگاهی به فیلم جنجالی و در حال اکران 2012

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    757
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 20 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    39
    آپلود
    3
    گالری
    5

    نگاهی به فیلم جنجالی و در حال اکران 2012




    منبع : رجا نیوز

    نگاهی به فیلم جنجالی و در حال اکران 2012
    2012 به چه فرا می‎خواند؟


    سرویس فرهنگی- تصور اینکه قرار است همه ساکنان زمین در سال 2012 در اثر یک سلسله حوادث مهیب طبیعی، زیر آب بروند و جان بدهند، به خودی خود بسیار هولناک است. این تصور وقتی توسط کارگردان توانای «روز استقلال» یعنی رولند امریخ (Roland Emmerich)، با جلوه های بصری بی‎سابقه به تصویر کشیده شود، می تواند موجی از نگرانی در میان ساکنان زمین به وجود آورد و سپس حتی عنوان "مادر ژانر بلایای طبیعی" از آن خود کند.

    خصوصا اینکه کمپانی تبلیغاتی این فیلم جار و جنجال راه انداخت و با هدف فروش بیشتر، سال 2012 را به عنوان سال پایان جهان معرفی کرد تا به این توهم رنگ واقعیت ببخشد. این مساله از آنجا شروع شد که مسئولان کمپانی سونی پیکچرز دست به آماده سازی وب سایتی زدند و با ارائه کلیپ های تبلیغاتی کار را به آنجا کشاندند که دست آخر مسئولان ناسا به تهیه کنندگان کمپانی سونی در مورد تبلیغات این فیلم در اینترنت هشدار دادند و از آنها خواستند برای رفع این سوء تفاهم عمومی دست به کار شوند.
    کارگردان بدبین2012 قبل از اين هم در فيلم‌هايي مثل «روز استقلال» (درباره حمله موجودات فضايي به زمين) و «پس فردا» (نابودي جهان به دليل تغيير وضعيت گلخانه‌اي و گرم شدن تدريجي جو) دست به نابودي كره خاكي زده است. اما وی درباره روند کاری سه اثر اخیر خودش می‌گوید: «به نظرم ما بیش از پیش درباره آینده بدبین شده‌ایم. در «روز استقلال» دنیا چیزی بود که ارزش دفاع کردن را داشت. پیام «روز پس از فردا» این بود که اگر ما به همین رویه ادامه بدهیم در آب فرومی‌رویم و حرف «2012» این است که کار ما تحت هر شرایط تمام است».
    نگاهی به فیلم جنجالی و در حال اکران 2012


    مروری بر داستان

    رولند امریخ در كار تازه‌اش پا را فراتر مي‌گذارد و تصاویری از ویرانی تمدن شهری خلق مي‌كند كه مشابه آن تا پیش از اين در هيچ فيلم سينمايي‌اي به نمايش درنيامده است. همه مردم جهان به استثنای 400 هزار نفر در «2012» محكوم به يك مرگ تلخ و سخت می شوند.
    این فیلم اگرچه بر اساس یک پیش گویی اقوام مایایی ساکن در نواحی مرکزی آمریکا، این سال را به عنوان پایان جهان انتخاب کرده اما با استفاده از مضمونی علمی - تخیلی داستان را به پیش می برد.
    «2012» با صحنه هایی از اتعاشات عظیم و غیرعادی خورشید که به سوی زمین روانه می شود، آغاز می شود. یک محقق هندی برای اولین بار در سال 2009 متوجه این ارتعاشات میشود و تاثیر آن بر فعال شدن هسته مذاب زمین را با یک محقق آمریکایی در میان می گذارد.
    آدریان زمین شناس آمریکایی به هند می رود تا گزارشی از این موضوع برای هیئت حاکمه آمریکا ببرد. امواج و نیروهای متصاعد از این تشعشات باعث شده درجه حرارت هسته زمین به سرعت افزایش یابد و این ماجرا به زودی موجب فوران هسته زمین، زلزله های پی در پی و بالاآمدن سطح آب دریاها می شود. این اتفاقات نهایتا به آب گرفتگی سراسر زمین و نابودی ساکنان این سیاره در سال 2012 خواهد انجامید. آدریان موضوع را به کاخ سفید اطلاع داده و کار به اجلاس سران گروه بیست می کشد و تصمیم این می‎شود که طی یک پروژه فوق سری، 400 هزار نفر از برگزیدگان برخی کشورهای جهان به اضافه آثار مهم فرهنگی تمدنی قابل انتقال و نیز یک جفت از همه حیوانات انتخاب شوند تا در روزهای منتهی به تاریخ 12/12/2012 در کشتی مسقفی که کوهستانهای مرتفع چین به همین منظور از قبل ساخته می شود جای بگیرند.
    اما محور این داستان یک رمان نویس ناموفق و روشنفکر آمریکایی به نام جکسون است که شغل دومش رانندگی یک سرمایه دار روسی به نام یوری کارپف است. جکسون به صورت محیرالعقول و خیال انگیزی خانواده اش را از زلزله های پی در پی شهرهای آمریکا نجات می دهد و خودش را به چین می رساند.
    او وقتی به اتفاق خانواده اش به شهر فلزی ساخته شده بر فراز ارتفاعات چین می رسد، راهی برای ورود به کشتی (زیردریایی) غول پیکر پیدا می کند اما با مشکلات پیچیده‎ای روبه رو می شود که دست آخر ماموریت نجات نسل بشر بر عهده او قرار می‎گیرد. او و خانواده اش در قسمت چرخ دنده های لولای دریچه کشتی گیر افتاده اند. در این بین پیش از آنکه دریچه های کشتی بسته شود، سطح آب آنقدر بالا می آید که کشتی دچار آبگرفتگی می شود و اینگونه است که این ماموریت بر عهده او می افتد. او وقتی‌که درگیر تعمیر نقص فنی دریچه کشتی است، با همکاری پسرش «نوح» منجی نسل بشریت می شوند تا دوباره تاریخ زمین از 01/01/01 آغاز شود.
    تاریخ 27/01/01 در تصاویر پایانی فیلم نقش می بندد. حالا 27 روز است که کشتی نوح در سیاره آبی زمین شناور است و دیگر به نزدیکی خشکی هایی رسیده که از سوی آفریقای جدید که از بلندترین نقاط است، نمایان شده. قهرمانان فیلم در عرشه های کشتی آفتاب می گیرند.

    سوژه حساس داستانی

    اگرچه ضعفهای تکنیکی در پیوستگی ساخت داستانی خصوصا در شکل عجیب و غریب نجات یافتن قهرمان داستان از بلایای طبیعی دائما تکرار می شود اما جلوه های بصری شگفت انگیز و جدید و اتفاقات هولناکی که یکی پس از دیگری اتفاق می افتد بیننده را سرگرم میکند. و مهمتر از این دو، ایده پایان دنیا در عین ادامه دنیا است که پایه حوادث داستان قرار گرفته است. همه اینها به اضافه پیامهای سیاسی و فرهنگی مدنظر رولند امریخ، این فیلم را در جایگاهی فراتر از یک اکشن علمی- تخیلی صرف قرار می دهد.
    نویسندگان فیلمنامه تلاش کرده اند داستان پایان تدریجی جهان را با اتکا به اکتشافات علمی وقایع فیزیکی مستند کنند تا برای بینندگان که با قواعد فیزیک جدید فکر میکنند و زندگی می کنند، اقناع کننده باشد. زمان پایان جهان اما از یک داستان افسانه ای اقوام مایایی گرفته شده که سال 2012 را سال پایان جهان میداند. در این میان نحوه نجات برگزیدگان نسل بشریت و آغاز دوباره جهان از این ماجرای هولناک، برگرفته از داستان حضرت نوح است.
    بر اساس این داستان باید یک جفت از نر و ماده همه حیوانات، در کنار 400 هزار نفر از برگزیدگان کشورهای قدرتمند جهان در زمان مقرر به سوی سفینه بزرگی که یادآور کشتی نوح است فراخوانده شوند تا نسل بشریت نجات یابد. در این میان عموم ساکنان زمین محکوم به مرگند، حتی دانشمند هندی که برای اولین بار این اتفاق را پیش بینی کرده است. اگرچه استفاده از داستان نوح، فضای جدیدی در فیلمهای آخرالزمانی گشوده اما نگاه به ادیان در این فیلم کاملا حساب شده بوده است.
    نگاهی به فیلم جنجالی و در حال اکران 2012


    قابلیت بودا برای حضور در دنیای آینده

    در سکانسی از فیلم؛ در حالیکه تصاویر تلویزیونی سی ان ان نشان‎دهنده غافلگیری و نگرانی صاحبان و مومنان دیگر ادیان نسبت به زلزله‎ها و بلایای طبیعی آخرالزمان است، راهبان بودا در ارتفاعات چین در آرامش کامل به پایان جهان می اندیشند و از پیش خودشان را آماده پایان جهان می کنند. راهب جوان از سوی راهب پیر برای حضور در کشتی فرستاده می شود. وقتی جکسون و گروه همراهش در کوهستان گیر افتاده اند، راهب بودایی جوان آنها را نجات می‎دهد و به محل کشتی می‏رساند. راهب بزرگ اما تا آخرین لحظات که امواج سهمگین سونامی به سوی معبدی بر فراز کوه می شتابد، تماشاگر امواج است و با نواختن زنگ آخرالزمان، آخرین مناسک آیینی را به جا می آورد و در ساختمان معبد که بوسیله امواج سونامی ویران می شود، جان می‌دهد.
    البته امریخ و همکار فیلمنامه‌نویسش هارولد کلوسر(Roland Emmerich) در «2012» بسیاری از شهرها و کشورها از جمله ریو دوژانیرو، رم، کالیفرنیا، واشنگتن، تبت، لاس وگاس و تعداد زیادی از نمادهای معروف دینی یا تاریخی مانند ابلیسک را ویران کرده‌اند، اما به خاطر حساسیت‌های موجود سراغ تخریب نمادها و مکان‌های اسلامی نرفته‌اند.
    این فیلم البته نافی معنويت، اخلاق و دين نیست اما سعی دارد همه چیز را در ذیل باورهای اومانیستی و سیادت آمریکا جای دهد. بودایی ها بر نوعی از معنویت تاکید دارند که فراتر از برخی تجربه های معنوی شخصی نیست و مهم این است که سیادت آمریکا و استیلای تمدن غرب را می پذیرد. اما باید دقت کرد که در این فیلم خود بودایی گری اجازه و توانايي ورود به عصرِ آينده را پيدا نمي‌كند، بلكه او باید منجی را به محل سفینه برساند و بعد تماشاگر فداکاری و هنرنمایی یک انسان میان مایه و روشنفکر آمریکایی باشد که ضمنا از فیزیک بدنی خوبی برخوردار است و توانایی این کار را دارد. به این ترتیب در 2012، بودا می تواند نمود معنويت آينده باشد چرا که قابليت جمع با مدرنیته را داراست. امروزه در اتمسفر رسانه ای غرب نیز هندو ـ چيني‌ها تداعي كنندة معنويت هستند و شخصیت رسانه ای خود را در کسی مانند دالایی لاما رهبر معنوي تبتيها می جویند که بازیگر استراتژیک آمریکاست و چپ و راست با متحدان آمریکا در سراسر جهان می نشیند و فالوده می خورد.
    به همین جهت است که برادران واچوفسكي در تریلوژی ماتریکس نیز با نئوهندوئيسم اجازه و توانايي ورود به عصرِ آينده را پيدا مي‌كنند که قابليت جمع با مدرنیته را داراست.
    از سوی دیگر آخرالزمان مورد نظر این فیلم در هیچ یک از ادیان مورد اشاره قرار نگرفته. سازندگان «2012» یک تقویم باستانی مایایی را مبنای فیلم قرار دادند که به اعتقاد برخی در آن پیش‌بینی شده دنیا 21 دسامبر 2012 نابود می‌شود. عموم تحلیلگران روایت این فیلم از آخرالزمان را برگرفته از باورهای مایایی می دانند و در تمام پوسترها و آنونس‌های فیلم آمده: «تمدن بشری اولیه درمورد پایان دنیا هشدار داد». افسانه‌های موجود درباره تقویم مایایی که اغلب به غلط تعبیر شده، ‌بهترین دستاویز برای امریخ و کلوسر بوده است.
    اما مشکل این جاست که مایاها واقعاً پایان دنیا را پیش‌بینی نکردند. دکتر دیوید استیوارت، استاد رشته هنر و تاریخ هنر در دانشگاه تگزاس که متخصص تمدن مایاهاست، می‌گوید: «هر جور تصور کنید، مایاها هیچگاه چنین چیزی نگفتند. در تقویم قدیمی مایایی، 21 دسامبر 2012 آغاز دوره سیزدهم است و دوره چهاردهم هم وجود دارد. استیوارت می‌گوید: «تصور نمی‌کنم هیچ کس این فیلم را جدی بگیرد.»

    نامگذاری و شخصیت پردازی معنی دار

    اما نویسندگان فیلمنامه با فراست در نامگذاری بازیگران و شخصیت پردازی آنها دقت کرده اند. همانگونه که گفتیم وقتی که بناست جکسون کشتی را نجات دهد، حضور شجاعانه پسرش در آخرین لحظات و همکاری او موجب نجات زمین می شود. نام پسر او نوح است. در واقع شجاعت «نوح» به داد جکسون می رسد و نسل بشریت نجات می یابد. «نوح نوجوان» کسی است که می خواهد از دنیای آینده آینده لذت ببرد.
    از سوی دیگر کارگردان سعی کرده با تعریف شخصیت‌هایی از کشورهای مختلف دنیا دایره شخصیتهای داستانی را وسیع کند تا بتواند برای خودش مخاطبانی از سراسر جهان دست و پا کند. کارگردان اجازه داده شخصیت‌ها به زبان خودشان سخن بگویند و حتی مثلا ضرورتی ندیده که زبان هندی یا فرانسوی زیرنویس شوند. با این حال همه ملل بر محور آمریکایی ها موفق به نجات خود می شوند و هیئت حاکمه آمریکا مدیریت پروژه را برعهده دارند.
    یکی از آنها، شخصیت منزجر کننده و خودخواهانه یوری کارپف به عنوان یک تاجر ثروتمند روس است که با حضور پسران دوقلوی او تکمیل می شود. همسر کارپف فوت شده و او دوست دختری به نام تامارا دارد. وقتی هلیکوپتری می‌خواهد آنها را از ارتفاعات چین نجات دهد، او تامارا را جا می گذارد. با این حال، کارپف در نهایت به خاطر نجات دو پسرش جان خود را از دست می دهد.
    همچنین شخصیت فرانسوی که عهده دار جمع آوری آثار برگزیده از میراث فرهنگی هنری جهان است و خیلی زود کشته می‎شود؛ دانشمند هندی که تغییرات خورشید و زمین را کشف می کند؛ خاندان ثروتمند عرب که به عنوان نماینده مسلمانان تلقی می‌شوند و به شکلی ذلیلانه و با استناد به سرمایه و تبارش، خواهان حضور در کشتی بزرگ است؛ راهبان تبتی که از این واقعه مطلعند و به صورتی مناسکی بدان تن داده‎اند؛ کشور چین به عنوان پایگاه ساخت کشتی و پذیرش کننده چهارصدهزار نفر برگزیده؛ اینها حاکی از سیاستگذاری امریخ برای نمایش سهم هر یک از ملل و ادیان در دنیای آینده است.

    رئیس جمهور سیاه پوست و مردمی آمریکا!

    اما با اینکه بیش از 5 سال از ساخت این فیلم سینمایی می گذرد، شخصیتی که به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شده یک سیاه پوست است. وقتی که شهر واشنگتن در آستانه نابودی قرار دارد و هیئت حاکمه آمریکا در حال ترک این شهر با یک هواپیمای مسافربری بزرگ هستند، توماس ویلسون یعنی آقای رئیس جمهور می گوید همه مردم باید شانس ترک کردن آمریکا را داشته باشند و به همین جهت تصمیم می گیرد در میان مردم بماند و با آنها بمیرد. او بر صفحه تلویزیونهایی که در سراسر خیابانها وجود دارد، ظاهر می شود و در رسای آمریکا سخن می گوید و به مردم آرامش می دهد. اما با قطع شدن تلویزیونها او به میان مردم می آید، بر سرشان دست می کشد و آنها را مورد ملاطفت قرار میدهد. او آنقدر ساده و بی واسطه در میان مردم حضور یافته که وقتی در خیابانی به یک پزشک که مشغول مداوای بیماری هست، تذکری میدهد آن پزشک وی را نمی شناسد.
    رفتار مردمی این رئیس جمهور تقریبا در میان هیچ یک از روسای جمهور دنیا -چه در عالم سینما و چه در عالم واقع!- نظیر ندارد و از جهت تماس بی واسطه و مستقیم با مردم تنها با رئیس جمهور ایران قابل مقایسه است. همچنین انتخاب کاراکتر سیاه پوست برای این نقش جای تامل جدی دارد.
    نگاهی به فیلم جنجالی و در حال اکران 2012


    آخرالزمان یا قیامت؟

    از سوی دیگر 2012 بین پایان و ادامه زندگی سردرگم است، و این سردرگمی در این جمله کارگردان فیلم هم هست که می گوید: "وقتي شما مي‌خواهيد يك دروغ؛ واقعي و رئاليستي به نظر برسد، بايد سخت كار و تلاش كنيد."
    تحول عظیم در زمین و اجرام آسمانی در این فیلم، می تواند انتهای ژانر آخرالزمانی و آغاز ژانر دیگری باشد. چرا که بلایای طبیعی به نمایش درآمده در این فیلم فقط با اتفاقی مانند «قیامت» قابل قیاس است و مشابه توصیفی است که از قیامت در کتب آسمانی شده است. با این تفاوت که جمعی از برگزیدگان گروه بیست، نجات می یابند و دوباره با فرونشست آب، در جای دیگری از زمین ساکن می شوند. به این ترتیب شاید کارگردانبه این توهم دامن می زند که با قدرت علم می توان حتی از قیامت هم جان سالم به در برد!

    منجی میان مایه

    منجی یک شخصیت متوسط الحال و آدمی معمولی است. او یک رمان نویس ناموفق است که راننده اتومبیل لیموزین سرمایه دار روسی است. تعریف کاراکتر متوسط الحال برای منجی در برخی فیلمهای آخرالزمانی از هیچ یک از متون دینی قابل استخراج نیست و البته در این میان تنها دین یهود منجی را فردی معمولی می داند.
    این شخصیت البته یک ویژگی مثبت دارد و آن اینکه به خانواده اش علاقه مند است. شاید یکی از ویژگیهای مثبت این فیلم خانواده گرایی آن است. آنجا که کارپف جانش را برای نجات فرزندانش فدا می کند و یا آنجا که دو شخصیت مجرد و بزرگسال فیلم یعنی ماتارا و سیلبرمن کشته می شوند.
    به هر روی 2012 هنوز در حال اکران است، منتقدین و مردم از آن استقبال کرده‎اند و حرف و سخن درباره آن بسیار است اما اقبال مخاطبان از ایده های آخرالزمانی و پایان جهان را باید بیش از همه به شرایط کلی حاکم بر غرب در دهه اخیر دانست. بحران دامنگیر اقتصادی، نظامی گری روزافزون و لشکرکشی به عراق و افغانستان، گرم شدن زمین و بحرانهای فزاینده زیست محیطی، حاد شدن نابهنجاری های فرهنگی و اخلاقی و مانند آن، همه و همه به این باور عمومی دامن زده که دنیا رو به پایان است و یا رو به آغازی دوباره که با ظهور منجی آخرالزمان از سر گرفته خواهد شد.



    ویرایش توسط مقاومت : ۱۳۸۸/۰۹/۱۴ در ساعت ۲۲:۲۰
    ای شهید ، ای آنکه بر کرانه‌ی ازلی و ابدی وجود برنشسته‌ای،
    دستی بر آر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش

    *****************

    إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ
    http://kalem-tayeb.ir


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۷
    نوشته
    364
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    ای بابا فیلمه دیگه عزیزم، من نمیدونم چرا ما دوست داریم به مسایل بی ارزشی مثل فیلم گیر بدیم؟

  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    15
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    13 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    137
    آپلود
    0
    گالری
    0



    یعنی چی مسائل بی ارزشی مثل فیلم؟

    اونا دارن با همین فیلمها فکر اکثر مردمو به هر جا که دلشون خواست هدایت میکنن


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    757
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 20 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    39
    آپلود
    3
    گالری
    5



    نقل قول نوشته اصلی توسط leadertime نمایش پست
    ای بابا فیلمه دیگه عزیزم، من نمیدونم چرا ما دوست داریم به مسایل بی ارزشی مثل فیلم گیر بدیم؟
    شما اگر نگاهی به فیلم های هالیوودی قبل از حادثه یازده سپتامبر بیندازید
    خواهید دید که چگونه سردمداران آمریکا با استفاده از قدرت هالیوود سعی در نسبت
    دادن حادثه یازده سپتامبر به مسلمانان داشته و به همین وسیله لشکر کشی های
    خود به عراق و افغانستان را توجیه نمودند.

    چگونه مسائلی مثل سینما و رسانه را بی ارزش می دانید؟ سینما و رسانه امروزه از
    پرقدرت ترین ابزار های جنگ نرم به شمار می آیند.

    و مسلم است که آمریکا با در دست داشتن سینمای پر مخاطب و وابسته به
    صهیونیسم هالیوود از آن در جهت اهداف شوم خود استفاده می کند.

    نگاهی به فیلم جنجالی و در حال اکران 2012
    ویرایش توسط مقاومت : ۱۳۸۸/۰۹/۱۵ در ساعت ۱۲:۳۸
    ای شهید ، ای آنکه بر کرانه‌ی ازلی و ابدی وجود برنشسته‌ای،
    دستی بر آر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش

    *****************

    إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ
    http://kalem-tayeb.ir

  6. تشکرها 3


  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    61
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام
    ستیون اسپیلبرگ فیلم (( نجات سرباز رایان)) را از فیلم های مستند دفاع مقدس ساخته و به صورت ناملموسی بسیجی های ایران را در مقابل چشم جهانیان کوبیده است !
    ز احمد (ص) تا احد یک میم فرق که یک عالم در این یک میم غرق

  8. تشکر


  9. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۷
    نوشته
    364
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط aminrafael2 نمایش پست
    یعنی چی مسائل بی ارزشی مثل فیلم؟

    اونا دارن با همین فیلمها فکر اکثر مردمو به هر جا که دلشون خواست هدایت میکنن
    خوب بکنن، میگن یک موقعی یک عده ای از طلاب رفتن پیش آقای خامنه ای شروع کردن به شکایت از این که چرا این همه علیه شیعه کتاب نوشته میشه، چرا این مخالفین ما دارن تبلیغ می کنن و ....
    آقای خامنه ای برگشت گفت خوب اونها یک کتابی نوشتند، شما برید بجاش ده تا کتاب بنویسید. (نقل به مضمون)
    بنده هم حرفم به نویسنده این مطلب توی رجا نیوز اینه که این افراد عرضه دارن فیلم به این قشنگی می سازن، شما هم که ماشاء الله یک زبان دارید هفتاد متر، خوب بلدید فیلم رو تحلیل کنید و اهداف پشت پرده سازندگانش رو بیان کنید (به خیال خودتون)، خوب شما که اینقدر هنرمندید برید یک فیلم بسازید در حد ۲۰۱۲ ذهن مردم رو باهاش بکشونید به سمت عقاید دینی خودمون.
    متاسفانه یک مشکلی امروزه توی کشور ما هست و اونم اینه که مردم و مسوولین فکر می کنن می تونن با نقد های الکی و من در آوردی بیان کم کاری خودشون رو توجیه کنن. خیال میکنن همین که بگن هالیوود صهیونیستیه مردم میگن خوب بارک الله به مسولین ممکلت (از زمان آقای خاتمی تا الان) که با گند زدن به سینمای کشور نذاشتن سینمای ما هم به سمت هالیوود کشیده بشه.
    حالا فهمیدید چرا میگم بی ارزش؟ برای اینکه اگر مسولین ما بیان روی سینما درست سرمایه گذاری کنن، اون وقت ما هم می تونیم سینمایی داشته باشیم که بتونه با هالیوود حتی رقابت کنه و اندیشه ما رو نشر بده. خوب در این صورت هالیوود بی ارزش میشه، هر کاری دوست داره بکنه.
    شما به جای اینکه از مسوولین کشور بازخواست کنید که چرا وضعیت سینما اینقدر افتضاح شده وضعیت فیلم های داخلی این قدر بد شده که مردم به جای دیدن فیلم های ایرانی ترجیح میدن سریال هایی مثل Lost و 24 و امثال اینها رو تماشا کنن، میاید سرپوش می گذارید روی کم کاری مسولین کشور.

  10. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    757
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 20 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    39
    آپلود
    3
    گالری
    5



    جناب لیدر تایم

    در این که سینمای ایران ضعیف است
    ( چه از لحاظ تکنولوژی و مسائل فنی و چه از لحاظ محتوا و مضمون بیشتر آثار ) شکی نیست.
    اما جالب این است که شما فکر می کنید مشکل سینمای ایران با حرکت به سمت
    هالیوود درست خواهد شد. توجه نکردن شما به همین تحلیل ها باعث می شود که
    سینمای هالیوود را الگوی مناسبی برای کشور ما بدانید.
    در ضمن آیا ضعف سینمای ایران دلیل خوبی برای مشاهده کردن و پذیرفتن کورکورانه آثار سینمایی هالیوود
    است که به ما عرضه می شود؟ شما فکر می کنید که فیلمسازان هالیوودی اینگونه فیلم ها را
    فقط برای سرگرم کردن من و شما ساخته اند؟ یا اینکه در خلال این فیلم ها هیچ هدفی را دنبال نمی کنند؟
    ویرایش توسط مقاومت : ۱۳۸۸/۰۹/۱۵ در ساعت ۱۴:۲۶
    ای شهید ، ای آنکه بر کرانه‌ی ازلی و ابدی وجود برنشسته‌ای،
    دستی بر آر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش

    *****************

    إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ
    http://kalem-tayeb.ir

  11. تشکرها 2


  12. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۷
    نوشته
    364
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط مقاومت نمایش پست
    جناب لیدر تایم

    در این که سینمای ایران ضعیف است
    ( چه از لحاظ تکنولوژی و مسائل فنی و چه از لحاظ محتوا و مضمون بیشتر آثار ) شکی نیست.
    اما جالب این است که شما فکر می کنید مشکل سینمای ایران با حرکت به سمت
    هالیوود درست خواهد شد. توجه نکردن شما به همین تحلیل ها باعث می شود که
    سینمای هالیوود را الگوی مناسبی برای کشور ما بدانید.
    در ضمن آیا ضعف سینمای ایران دلیل خوبی برای مشاهده کردن و پذیرفتن کورکورانه آثار سینمایی هالیوود
    است که به ما عرضه می شود؟ شما فکر می کنید که فیلمسازان هالیوودی اینگونه فیلم ها را
    فقط برای سرگرم کردن من و شما ساخته اند؟ یا اینکه در خلال این فیلم ها هیچ هدفی را دنبال نمی کنند؟
    شما اصلا خوندید من چی نوشتم؟ من کجا از هالیوود دفاع کردم؟ من اصلا با تقلید مخالفم، می خواد از شرق باشه می خواد از غرب.
    شما حرف بنده رو اون طوری که خودتون دوست داشتید برداشت کردید، من می گم این تحلیل آبکی رجا نیوز، و امثال این تحلیل ها که امروزه بازارشون متاسفانه خیلی هم داغه (مثل تحلیل آقای عباسی در باره سریال Lost)، اینست که رو کم کاری هایی که شده سرپوش بگذارند و دیگر اینکه با این کار ها فکر می کنن می تونن مردم رو به سمت سینمای داخلی هدایت کنن. فکر میکنن همین که بگن هالیوود مال صهیونیست هاست، مردم به سینمای مبتذل داخلیمون اقبال نشون می دن.
    حرف من اینه که به جای اینکه بشینیم ببینیم کجا رو غلط رفتیم، چرا به این وضع افتادیم هی توپ رو میندازیم تو زمین حریف تا بلکه ذهن مردم برای مدتی از مشکلات داخلی منحرف شه.
    ویرایش توسط leadertime : ۱۳۸۸/۰۹/۱۵ در ساعت ۱۴:۴۹

  13. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    757
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 20 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    39
    آپلود
    3
    گالری
    5



    نقل قول نوشته اصلی توسط leadertime نمایش پست
    شما اصلا خوندید من چی نوشتم؟ من کجا از هالیوود دفاع کردم؟ من اصلا با تقلید مخالفم، می خواد از شرق باشه می خواد از غرب.
    شما حرف بنده رو اون طوری که خودتون دوست داشتید برداشت کردید،
    جناب بنده پست شما رو خوندم.

    من می گم این تحلیل آبکی رجا نیوز، و امثال این تحلیل ها که امروزه بازارشون متاسفانه خیلی هم داغه (مثل تحلیل آقای عباسی در باره سریال lost)، اینست که رو کم کاری هایی که شده سرپوش بگذارند و دیگر اینکه با این کار ها فکر می کنن می تونن مردم رو به سمت سینمای داخلی هدایت کنن. فکر میکنن همین که بگن هالیوود مال صهیونیست هاست، مردم به سینمای مبتذل داخلیمون اقبال نشون می دن.
    قبلا هم گفتم که سینمای ایران ضعیفه و کسی منکرش نیست. اما چرا باید هدف از این
    تحلیل ها رو ترغیب افراد به آثار سینمای داخلی دونست؟
    به هر حال سینمای هالیوود مخاطبان زیادی در کشور ما داره و به وسیله
    همین تحلیل هاست که میشه مردم رو نسبت به محتوای فیلم های هالیوود آگاه کرد.
    در ضمن این که هالیوود وسیله ای برای تامین اهداف صهیونیست هاست چیزی نیست که
    صرفا این افراد گفته باشن. بلکه یک واقعیته.

    حرف من اینه که به جای اینکه بشینیم ببینیم کجا رو غلط رفتیم، چرا به این وضع افتادیم هی توپ رو میندازیم تو زمین حریف تا بلکه ذهن مردم برای مدتی از مشکلات داخلی منحرف شه.
    بله دلایل ضعف سینمای ایران هم باید در جای خودش مورد بحث قرار بگیره.
    اما این تناقضی با تحلیل و بررسی آثار سینمایی بیگانه از جمله هالیوود نداره.

    موفق باشید.

    .
    ویرایش توسط مقاومت : ۱۳۸۸/۰۹/۱۵ در ساعت ۲۳:۱۱
    ای شهید ، ای آنکه بر کرانه‌ی ازلی و ابدی وجود برنشسته‌ای،
    دستی بر آر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش

    *****************

    إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ
    http://kalem-tayeb.ir

  14. تشکر


  15. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    61
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0

    تعجب




    نقل قول نوشته اصلی توسط leadertime نمایش پست
    من می گم این تحلیل آبکی رجا نیوز، و امثال این تحلیل ها که امروزه بازارشون متاسفانه خیلی هم داغه (مثل تحلیل آقای عباسی در باره سریال lost)،.
    آبکی!
    می شود دلیلتان را بفرمایید تا همه به آبکی بودن تحلیل سریال lost پی ببریم
    ویرایش توسط moa : ۱۳۸۸/۰۹/۱۶ در ساعت ۰۲:۴۹
    ز احمد (ص) تا احد یک میم فرق که یک عالم در این یک میم غرق

  16. تشکر


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آیا سال 2012 آخرالزمان است؟
    توسط ahmaden در انجمن سایر مباحث اعتقادی در قرآن
    پاسخ: 115
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۰۴, ۱۲:۱۴
  2. آیا در سال 2012 بر زمین رویداد اتفاق می افتد؟
    توسط مهدی مجید در انجمن سایر مباحث اعتقادی در قرآن
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۰۲, ۲۳:۵۳

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود