جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: نماز بی ولایت

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    22
    تشکر:
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    نماز بی ولایت




    نماز بی ولایت قبول نیست...

    از من خواسته شده این موضوع رو بوسیله قرآن ثابت کنم... نیاز به جواب دارم
    خواهش میکنم اگر اطلاعاتی دارید بیان بفرمایید.

  2. تشکرها 2


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    92
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    3 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام....
    براي اينكه بدانيد اعمال عبادي ( نه تنها نماز) بدون ولايت قبول نيست كافيست به قرآن سورة مباركه مائده آيه شريفه 3 بزنيد كه خداوند بعد از اعلام ولايت امير المومنين علي (ع) به وسيلة رسول اكرم اسلام (ص) اين آيه را نازل نمود كه " امروز دينتان را براي شما كامل كردم ......"
    ما ميدانيم كه 124 هزار پيامبر آمدند و 5 نفر از آنها صاحب شريعت بودند ، خداوند در رسالت همة پيامبران و بالخصوص 4 پيامبر صاحب شريعت هرگز نفرمود كه دينتان را كامل كردم ، تازه در رسالت پيامبر اسلام نيز در مدت 23 سال مجاهدت حضرت هر گز نفرمود كه دينتان را كامل كردم .
    لذا در روزي كه دست علي (ع) به بالا رفت و صداي زيباي من كنت مولاه فعلي مولاه در دل غدير خم طنين انداز شد ، خدا به جبرئيل امين فرمود كه برو به عالميان بگو امروز دينتان را كامل كردم.
    لذا دينداري بدون ولايت ناقص و يا حتي بي اثر است و به قول سيد ذاكر مرحوم :
    وضوي بي ولايت آب بازي بيش نيست

    بهترین داستانهای تکان دهنده

    چشمک های خداوند
    godeye.ir


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    22
    تشکر:
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط penitent نمایش پست
    سلام....
    براي اينكه بدانيد اعمال عبادي ( نه تنها نماز) بدون ولايت قبول نيست كافيست به قرآن سورة مباركه مائده آيه شريفه 3 بزنيد كه خداوند بعد از اعلام ولايت امير المومنين علي (ع) به وسيلة رسول اكرم اسلام (ص) اين آيه را نازل نمود كه " امروز دينتان را براي شما كامل كردم ......"
    ما ميدانيم كه 124 هزار پيامبر آمدند و 5 نفر از آنها صاحب شريعت بودند ، خداوند در رسالت همة پيامبران و بالخصوص 4 پيامبر صاحب شريعت هرگز نفرمود كه دينتان را كامل كردم ، تازه در رسالت پيامبر اسلام نيز در مدت 23 سال مجاهدت حضرت هر گز نفرمود كه دينتان را كامل كردم .
    لذا در روزي كه دست علي (ع) به بالا رفت و صداي زيباي من كنت مولاه فعلي مولاه در دل غدير خم طنين انداز شد ، خدا به جبرئيل امين فرمود كه برو به عالميان بگو امروز دينتان را كامل كردم.
    لذا دينداري بدون ولايت ناقص و يا حتي بي اثر است و به قول سيد ذاكر مرحوم :

    وضوي بي ولايت آب بازي بيش نيست
    متشکرم از پاسخ... این آیه بیان شد اما برای اهل تسنن میخام اثبات کنم... میگن تفسیر ما از این آیه با شما فرق داره...

  6. تشکرها 2


  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    1,957
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    28
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط silver نمایش پست
    نماز بی ولایت قبول نیست...
    از من خواسته شده این موضوع رو بوسیله قرآن ثابت کنم... نیاز به جواب دارم
    خواهش میکنم اگر اطلاعاتی دارید بیان بفرمایید.
    با سلام به شما دوست خوب
    در سال دهم هجرت، پيامبر بزرگ اسلام به اصحاب و اقوامشان دستور دادند كه آماده زيارت خانه خدا شوند. در نتيجه جمع كثيرى از مسلمانان مدينه روستاهاى اطراف كه تعدادشان را بين نود هزار تا بيش از يكصد و بيست و چها هزار نفر نوشته‏اند، دور هم گرد آمدند و به همراه رسول خدا(صلی الله علیه وآله) براى انجام مناسك حج عازم مكه معظمه شدند. ....اين حج كه حجةالوداع و حجة الكمال ناميده شده، آخرين حجى است كه پيامبر عزيز اسلام(صلی الله علیه وآله) به انجام آن موفق گرديد و چندى پس از آن بدرود حيات گفت. .... چون مناسك حج به پايان رسيد و زايران خانه خدا تصميم به مراجعت گرفتند، در سرزمينى به نام جحفه كه راه‏هاى مدينه و كشورهاى مصر و عراق از آن منشعب مى‏شد، بركه‏اى به نام غديرخم وجود داشت. حاجيان در روز پنج‏شنبه، هجدهم ذى‏الحجه، به آن مكان رسيدند. در همين روز، پيك وحى در رسيد و اين آيه را از جانب خداوند بر پيامبرش خواند: يا أَيهَا الرسُولُ بَلغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلغْتَ رِسَالَتَهُ وَ اللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ الناسِ إِن اللَّهَ لا يَهْدِى الْقَوْمَ الكَافِرِينَ:؛ (سوره مائده، آيه 67)اى پيامبر! آنچه از سوى پروردگارت بر تو نازل شده به مردم برسان و اگر اين كار را به انجام نرسانى، رسالت خود را انجام نداده‏اى و خداوند تو را از خطرات مردم مصون مى‏دارد. خدا كافران و جمعيت لجوج را هدايت نمى‏كند.
    روايات مختلفى در كتاب‏هاى اهل سنت وارد شده است كه اين آيه درباره واقعه غديرخم مى‏باشد؛ مانند:
    1- روح‏المعانى، آلوسى، ج 6، ص 199 - 193، (داراحياء التراث العربى)
    2-الدرالمنثور، جلال‏الدين سيوطى، ج 2، ص 298 - 299، (دارالمعرفة، 1365 ه ق) ...

    الهمّ صلّ علی محمّد وآل محمّد


  8. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    1,957
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    28
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط silver نمایش پست
    نماز بی ولایت قبول نیست... از من خواسته شده این موضوع رو بوسیله قرآن ثابت کنم... نیاز به جواب دارمخواهش میکنم اگر اطلاعاتی دارید بیان بفرمایید.
    چون آيه ( ابلاغ )به پيامبر رسيد، ايشان دستور فرمودند كه جمعيت در منطقه غديرخم جمع شوند. حضرت در برابر آفتاب سوزان عربستان، سخنرانى مفصلى ايراد فرمودند و دستور الهى را درباره ولايت و جانشينى اميرالمؤمنين(علیه السلام) را به مردم ابلاغ نمودند. آن گاه على بن ابى‏طالب(علیه السلام) را به حاضران معرفى كرده، فرمودند: ..من کنت مولاه فهذا علی مولاه .. .. هان اى مردم! من رهبر شما هستم و على بن ابى‏طالب(ع) بعد از من رهبر شماست. هر كس ولايت او را بپذيرد، ولايت مرا پذيرفته است و كسى كه ولايت او را نپذيرد، در واقع ولايت مرا نپذيرفته است.
    بعد از سخنرانى پيامبر اسلام(ص) و نصب على(ع) به جانشينى، حاضران دسته دسته به خيمه مولاى متقيان وارد شدند و دست وى را به نشان بيعت فشردند و ولايتش را تبريك گفتند. نخستين بيعت كنندگان، خليفه اول و دوم بودند كه در ديدار خود اظهار داشتند:
    بَخٍّ بَخٍّ لك يا علىٌّ أَصْبَحتَ مَوْلاىَ وَ مَوْلا كُلِّ مُؤمِنٍ وَ مُؤمِنَةٍ؛ ..مبارك باد! مبارك باد! بر تو اى على! اينك تو مولاى من و مولاى هر زن و مرد مؤمنى گرديدى.
    با توضیح فوق .. با توجه به نص روایت پیامبر ... و تصریح قرآن به اینکه اگر امر -امامت -ابلاغ نشود هیچ عملی نزد خدا پذیرفته نیست... نماز بی ولایت از هر کس باشد (با علم به حقانیت امامت ) پذیرفته نیست.
    پی نوشت:
    1- الغدير، علامه امينى، ج 1، ص 283 - 282، (دارالكتاب العربى، بيروت، 1379 ه ق)
    2- ينابيع المودة، القندوزى، ج 2، ص 249، (دارالاسوة، 1416 ه ق)
    3- الامام على فى آراء الخلفاء، شيخ مهدى فقيه ايمانى، ص 75، (مؤسسة المعارف الاسلامية 1420 ه ق)
    4- كشف اليقين، علامه حلى، تحقيق حسين درگاهى، ص 250، (الطبعة الاولى، 1411 ه ق).
    موفق باشید
    الهمّ صلّ علی محمّد وآل محمّد


  9. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    22
    تشکر:
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    من اثبات از طریق قرآن خواستم... که بحمدالله جواب رو دوستی برام اثبات کرد... این موضوع غدیر رو که اگه بخاییم برای اهل تسنن مطرح کنیم که اونا قبول نمیکنند و میشه قضیه ی یک پا داشتن مرغ...
    در فرصتی بعدی جواب رو با توجه به آیات قرآنی میارم... بازم ممنونم از دوستانی که در بحث شرکت کردند

  10. تشکر


  11. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    22
    تشکر:
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    این مطالب copy paste از گفتگو با دوستی اینترنتی به نام علوی است راجع به این سوال:
    "مستقيما سراغ نماز نميرم، نماز بالاترين اطاعته، پس اگر قضيه پذيرش ولايت و اطاعت از ولي ثابت بشه، پس نماز هم حل شده است
    طبق آيه شريفه 55 سوره مائده كه فرموده اند: انما وليكم الله و رسوله و الذين امنوا ويقيمون الصلوة و يوتون الزكاة و هم راكعون، نكاتي مطرح شده كه بنده دو مورد رو عرض مي كنم: 1) جهت ولايت مصداق آورده شده كه اين مصداق رو هم اهل تشيع واهل تسنن نقل كرده اند2)ولايت رسول و ولايت امير المومنين و ائمه عليهم السلام درراستا و طول ولايت خداوند قرار گرفته است
    حالا اين مطلب كه پذيرش ولايت به چه معناست، توي قضيه غدير اثبات شده است ولي طبق آيه قران: در آيه شريفه 59 سوره نساء آمده : يا ايها الذين امنوا اطيعواالله و الرسول و اولي الامر منكم فإن تنازعوا في شيء فردوه الي الله و الرسول إن كنتم تومنون بالله و اليوم الاخر ذلك خير و احسن تاويلا
    كه در اين آيه شريفه اطاعت از رسول و اولي الامر(كه از ريشه ولي گرفته شده و به معناي صاحب امر است) در طول و راستاي اطاعت از خداوند آمده ، يا به تعبير بهتر چون اطاعت از اولي الامر در طول اطاعت از خداوند آمده، پس پذيرش ولايت برابر اطاعت ازخداوند است
    و اما مطلب آخر: در آيه آخر آية الكرسي آمده الله ولي الذين امنوا، يخرجهم من الظلمات الي النور، والذين كفروا،اولياؤهم الطاغوت يخرجونهم من الظلمات الي النور، اولئك اصحاب النار هم فيها خالدون
    در اين آيه فرموده اند:كسي كه ولايت خداوند رانمي پذيرد درواقع ولايت طاغوت را پذيرفته، و چون طبق آيات شريفه اي كه بيان شد،پذيرش ولايت رسول و اولي الامر(اميرالمومنين و ائمه عليهم السلام) در راستاي پذيرش ولايت خداوند است، كسي كه ولايت ائمه و رسول و خداوند رانپذيرد، درواقع تن به ولايت طاغوت يا همان شيطان، و تحت اطاعت آنان قرار گرفته است
    اين هم الان به ذهنم رسيد، طبق حديثي كه اهل تسنن هم نقل كرده اند، علي با حق است و حق با علي است و اين دو از هم جدا نمي شوند، چرا حاكميت جامعه اسلامي از حق گرفته شد؟
    اين خلاصه مطلب بود، و خلاصه بودن مطلب به علت مجمل گويي بنده است، نه خداي ناكرده، ادله كم تشيع و قرآن، اگر مطلبي است بفرمائيد، با جان و دل باگوش اينترنتي ميشنوم!"

  12. تشکرها 2


  13. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    56
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0

    \پاسخ




    نقل قول نوشته اصلی توسط hoseintabar نمایش پست
    چون آيه ( ابلاغ )به پيامبر رسيد، ايشان دستور فرمودند كه جمعيت در منطقه غديرخم جمع شوند. حضرت در برابر آفتاب سوزان عربستان، سخنرانى مفصلى ايراد فرمودند و دستور الهى را درباره ولايت و جانشينى اميرالمؤمنين(علیه السلام) را به مردم ابلاغ نمودند. آن گاه على بن ابى‏طالب(علیه السلام) را به حاضران معرفى كرده، فرمودند: ..من کنت مولاه فهذا علی مولاه .. .. هان اى مردم! من رهبر شما هستم و على بن ابى‏طالب(ع) بعد از من رهبر شماست. هر كس ولايت او را بپذيرد، ولايت مرا پذيرفته است و كسى كه ولايت او را نپذيرد، در واقع ولايت مرا نپذيرفته است.
    بعد از سخنرانى پيامبر اسلام(ص) و نصب على(ع) به جانشينى، حاضران دسته دسته به خيمه مولاى متقيان وارد شدند و دست وى را به نشان بيعت فشردند و ولايتش را تبريك گفتند. نخستين بيعت كنندگان، خليفه اول و دوم بودند كه در ديدار خود اظهار داشتند:
    بَخٍّ بَخٍّ لك يا علىٌّ أَصْبَحتَ مَوْلاىَ وَ مَوْلا كُلِّ مُؤمِنٍ وَ مُؤمِنَةٍ؛ ..مبارك باد! مبارك باد! بر تو اى على! اينك تو مولاى من و مولاى هر زن و مرد مؤمنى گرديدى.
    با توضیح فوق .. با توجه به نص روایت پیامبر ... و تصریح قرآن به اینکه اگر امر -امامت -ابلاغ نشود هیچ عملی نزد خدا پذیرفته نیست... نماز بی ولایت از هر کس باشد (با علم به حقانیت امامت ) پذیرفته نیست.
    پی نوشت:
    1- الغدير، علامه امينى، ج 1، ص 283 - 282، (دارالكتاب العربى، بيروت، 1379 ه ق)
    2- ينابيع المودة، القندوزى، ج 2، ص 249، (دارالاسوة، 1416 ه ق)
    3- الامام على فى آراء الخلفاء، شيخ مهدى فقيه ايمانى، ص 75، (مؤسسة المعارف الاسلامية 1420 ه ق)
    4- كشف اليقين، علامه حلى، تحقيق حسين درگاهى، ص 250، (الطبعة الاولى، 1411 ه ق).
    موفق باشید
    با تشکر
    استاد با این توصیف شما یعنی این همه سنی مسلمان که در دنیا هستند و تعدادشان بیشتر از اقلیت شعیه هست . پس مسلمان نیستند و هیچ یک از اعمالشان مورد قبول حق قرار نمی گیرد الی شیعیان!!! چرا؟ چون ولایت علی (ع) را بعنوان اولین خلیفه نمی دانند!!!
    خوب اگر هم چنین باشد که می گویید پس چرا در همه جا از آنان بعنوان برادران دینی خود یاد می کنید و یا بعنوان ممالک اسلامی از آنان نام می برید؟؟
    ولایت علی (ع) سلام مردم سالاری بود و گرنه می بایست بر سر ولایت با مردم جنگ می کردند چون حقش بود ولی چرا این کار را نکرد و چندین سال سکوت اختیار کرد؟ و دوباره انتخابش از سوی چه کسانی مطرح شد و امام عزیز در مورد درخواست ملتش چه پاسخی داد؟ جز اینکه مردم خواستند چیز دیگری نبود.
    پرواز را بخاطر بسپار
    پرنده مردنی ست

  14. تشکر


  15. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    1,957
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    28
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط سهیم نمایش پست
    با تشکر
    استاد با این توصیف شما یعنی این همه سنی مسلمان که در دنیا هستند و تعدادشان بیشتر از اقلیت شعیه هست . پس مسلمان نیستند و هیچ یک از اعمالشان مورد قبول حق قرار نمی گیرد الی شیعیان!!! چرا؟ چون ولایت علی (ع) را بعنوان اولین خلیفه نمی دانند!!!
    خوب اگر هم چنین باشد که می گویید پس چرا در همه جا از آنان بعنوان برادران دینی خود یاد می کنید و یا بعنوان ممالک اسلامی از آنان نام می برید؟؟
    ولایت علی (ع) سلام مردم سالاری بود و گرنه می بایست بر سر ولایت با مردم جنگ می کردند چون حقش بود ولی چرا این کار را نکرد و چندین سال سکوت اختیار کرد؟ و دوباره انتخابش از سوی چه کسانی مطرح شد و امام عزیز در مورد درخواست ملتش چه پاسخی داد؟ جز اینکه مردم خواستند چیز دیگری نبود.
    با سلام به شما دوست خوب
    1- سنی ها مسلمان هستند.. زیرا خدا وپیامبر را قبول دارند...
    اما براساس اسنادی که از آیات و روایات در پست قبل نوشتم والبته بسیار بیشتر از آن است... ملاک قبولی عبادات قبول ولایت امام علی علیه السلام و 11 فرزندش است.
    3- دلیل سکوت حضرت علی از غصب خلافت , نداشتن یار ویاور بود ..
    موفق باشید
    الهمّ صلّ علی محمّد وآل محمّد

  16. تشکرها 3


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود