جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: خواصي كه آب به آسياب دشمن مي ريزند ...

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    2,875
    تشکر:
    1
    حضور
    16 روز 14 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    4
    گالری
    118

    خواصي كه آب به آسياب دشمن مي ريزند ...




    بعد از پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله و سلّم با دين سه جور برخورد شد.

    اولين برخورد و نگاه به دين ، يک نگاه مصلحت جويانه بود ، که در زمان خلفاي اول و دوم و سوم شکل گرفت. عده اي از خواص در آن زمان در لباس دين ، راه باطل را در پيش گرفتند و حق را از امير المؤمنين به زور گرفتند و عده اي ديگر از خواص ، بنا را بر مصلحت گذاشتند و ترجيح دادند در مقابل اين توطئه و فتنه سکوت کنند. بخاطر سکوت اين خواص ، امام علي عليه السلام تنها ماند. شايد اگر خواص آن زمان در مقابل آن امر اعلام موضع ميکردند و پشت امام علي عليه السلام را خالي نميکردند حکومت به دست نا اهلان نمي افتاد.

    بعد از هزار و چهارصد سال امروز مي بينيم که عده اي از خواص عصر ما که زماني يار امام و انقلاب بودند راه خود را کج کرده اند و به بيراهه ميروند. و عده اي ديگر از خواص بجاي اينکه در مقابل اين قانون شکني اهل باطل موضع گيري کنند و اعمال توطئه گرانه ي آنها را محکوم کنند ، بنا را بر مصلحت گذاشته و سکوت اختيار کرده اند. چه بسا سکوت اين خواص ، آب به آسياب دشمن ريختن باشد بدون اينکه خودشان متوجه اين امر باشند. الان سکوت به بهانه ي مصلحت هيچ معنايي ندارد. اگر خواص جامعه که مردم قبولشان دارند و حرفشان در ميان مردم سند است در مقابل اين فتنه ها اعلام موضع نکنند و آن را محکوم نکنند اتفاقي خواهد افتاد که فقط دشمن شاد ميشود.

    دومين برخورد و نگاه به دين ، يک نگاه سودجويانه است. نگاهي که دنيا طلبي و سودجويي ملاک و معيار خواص ميشود. برخي خواص به سمتي ميروند که پست و مقام و منصبشان را حفظ کنند حال در هر سمت که باشد چه حق و چه باطل. در مقابل فتنه ها سکوت مي کنند که مبادا محبوبيت خود را در مقابل عده اي قليل فتنه گر از دست دهند. در واقع هر دو طرف را دارند که اگر فتنه تحقّق پيدا کرد ضرري به آنها نرسد.

    مقام معظم رهبري در سخنان خود در پنجم دي ماه سال 1374 در اين باره چنين فرمودند: « وقتي معيارها از دست رفت ، وقتي ارزشها ضعيف شد ، وقتي ظواهر پوک شد ، وقتي دنيا طلبي و مال دوستي بر انسان هايي حاکم شد که عمري را با عظمت گذرانده و سال هايي را بي اعتنا به زخارف دنيا سپري کرده بودند و توانسته بودند آن پرچم عظيم را بلند کنند ، آن وقت در عالم فرهنگ و معارف هم چنين کسي سر رشته دار امور معارف الهي و اسلامي مي شود ؛ کسي که تازه مسلمان است و هر چه خودش بفهمد مي گويد ؛ نه آنچه که اسلام گفته است ؛ آن وقت بعضي مي خواهند حرف او را بر حرف مسلمانان سابقه دار مقدّم کنند!
    اين مربوط به خواص است. آن وقت عوام هم که دنباله رو خواصند ، وقتي خواص به سمتي رفتند ، دنبال آنها حرکت مي کنند. بزرگترين گناه انسانهاي ممتاز و برجسته ، اگر انحرافي از آنها سر بزند اين است که انحرافشان موجب انحراف بسياري از مردم مي شود. وقتي ديدند سدها شکست ، وقتي ديدند کارها بر خلاف آنچه که زبانها مي گويند جريان دارد و برخلاف آنچه که از پيامبر نقل مي شود رفتار ميگردد انها هم آن طرف حرکت مي کنند... »

    آري ... قيام امام حسين عليه السلام بخاطر لغزيدن پاي خواص اتفاق افتاد. بيشتر کساني که به امام حسين نامه نوشته بودند و ايشان را به کوفه دعوت کرده بودند، از خواص بودند. ولي چه شد که همين ها يا در مقابل امام حسين عليه السلام ايستادند يا اينكه سکوت اختيار کردند و دم بر نياوردند و امام زمان خود را تنها گذاشتند؟! مگر آنها مسلمان نبودند؟! مگر نماز نميخواندند؟! مسجد نميرفتند؟ روزه نميگرفتند؟! پس چه شد؟! چه شد که امام حسين عليه السلام را تنها گذاشتند؟! سکوت آنها چه معنايي داشت؟! آيا بخاطر مصلحت سکوت اختيار کردند تا سبط پيامبر اينگونه مظلومانه به شهادت برسد؟!



    اگر نگاه ما به دين يك نگاه مصلحت گرايانه و يا حتي سودجويانه باشد ، سرنوشتمان مي شود سرنوشت خلافت. همين خواص بودند كه امير المؤمنين عليه السلام را خانه نشين كردند. اگر آن زمان عده اي از خواص بنا را بر مصلحت گذاشتند، چشمهايشان را باز ميكردند و تقوا پيشه ميكردند و از حق دفاع ميكردند ، امام علي عليه السلام هيچ وقت خانه نشين نميشد.

    همين خواص بودند كه امام حسين عليه السلام را به قتلگاه فرستادند و در نهايت او را تنها گذاشتند و مقابلش ايستادند. آيا امام حسين عليه السلام نميتوانست برگردد و بگويد الان به مصلحت نيست كه از حق دفاع كنيم ، چون همگي كشته مي شويم و فايده اي ندارد؟! آيا خواص از امام زمان خود بهتر تشخيص ميدادند؟

    امروز نيز آنها كه پشت ولي فقيه را خالي كرده اند و در سوراخ هاي خود خزيده اند و در مقابل اين هتك حرمت ها سكوت اختيار كرده اند بدانند كه در اين فتنه شريك هستند. امروز سكوت به بهانه ي مصلحت فقط و فقط خيانت به اسلام و قرآن و اهل بيت عليهم السلام است و بس.
    برخورد و نگاه سوم به دين ، نگاه ارادتمندانه است. نگاهي كه از سر وظيفه است. ما بايد گوش به فرمان ولي فقيه خود باشيم.

    وقتي امام خميني رحمة الله عليه مي فرمايد : « پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به این مملکت آسیبی نرسد. » منظورش همين نگاه ارادتمندانه است.

    اين نگاه به اين معنا نيست كه چشم و گوش بسته باشيم. بلكه بايد تقواي الهي را پيشه كنيم و جانب حق را بگيريم. سعي كنيم بين عوام نباشيم و دنباله رو خواصي باشيم كه اهل حق هستند. براي شناخت اهل حق بايد بصيرت داشت. بايد اهل بصيرت بود.

    ببينيم آيا مي توانيم پيرو كساني باشيم كه تيشه به ريشه ي اسلام مي زنند و دل دشمن را شاد ميكنند. آيا مردان زن نما مي توانند الگوي ما باشند؟ آيا آنهايي كه در تاسوعا و عاشوراي حسيني حرمت شكني مي كنند مي توانند الگوي ما باشند؟ آيا كساني كه با سوت و كف و هلهله حرمت روز عاشورا را ميشكند ميتواند جانب حق داشته باشد؟! آيا سنگباران كردن نمازگزاران روز عاشورا در راه دفاع از اسلام است؟!

    شايد بگوييد اين افرادي كه دست به چنين اعمالي مي زنند مشتي اراذل و اوباش هستند و هيچ ارتباطي به برخي خواص ندارد. ولي قدري تأمل كنيد و خوب فكر كنيد ببينيد چه كساني باعث بوجود آمدن اين شرايط شدند؟! چه كساني زمينه را براي اين حرمت شكني ها فراهم كردند؟! چه كساني آب به آسياب دشمن ريختند؟! اگر اين خواص با اين حرمت شكني ها همراه نيستند چرا آن را محكوم نميكنند؟! چرا سكوت كرده اند ؟!

    حرمت شكني علني روز عاشورا را به همه ي انسانهاي آزاده ي جهان تسليت ميگويم . امروز هر كس سكوت كند و به اين اقدام بي شرمانه اعتراض نكند فقط به اسلام خيانت كرده است.
    ویرایش توسط فاطمه ایمانی : ۱۳۸۸/۱۰/۰۷ در ساعت ۱۵:۲۴

    " خدا را در لحظه لحظه ی زندگی خود یاد کنید. "

    هر وقت نا امید از همه جا شدی بدون که کارت درست میشه.

    حدیث داریم به عزت و جلال خودم قسم که قطع میکنم امید بنده ای که به غیر من امید داره. امیدمون اگه گوشه دلمون به کسی باشه که کارمون را اون درست کنه خدا حاجت ما رو نمیده.

    ( برگرفته از سخنان حاج آقا مجتهدی )





  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    2,875
    تشکر:
    1
    حضور
    16 روز 14 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    4
    گالری
    118



    خواص اهل باطل :

    سردمداران باطل نیز در طول تاریخ همواره هوادارانی از جان گذشته داشته اند که با تمام وجود از رهبران خود پیروی کرده و سرنوشت خویش را به سرنوشت آنان گره زده اند . خواص پیرو بنی امیه نیز چنین بوده اند و دین و دنیای خویش را در پای مطامع شیطانی حزب شیطان قربانی کرده اند تا جایی که به تعبیر امیرالمؤمنین علیه السلام پیروی آنان از بنی امیه ، بسی استوارتر از پیروی شیعیان از پیشوایان معصوم بوده است .


    " خدا را در لحظه لحظه ی زندگی خود یاد کنید. "

    هر وقت نا امید از همه جا شدی بدون که کارت درست میشه.

    حدیث داریم به عزت و جلال خودم قسم که قطع میکنم امید بنده ای که به غیر من امید داره. امیدمون اگه گوشه دلمون به کسی باشه که کارمون را اون درست کنه خدا حاجت ما رو نمیده.

    ( برگرفته از سخنان حاج آقا مجتهدی )





  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    2,875
    تشکر:
    1
    حضور
    16 روز 14 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    4
    گالری
    118



    برخی از نشانه های خواص اهل باطل :

    ۱) حق ستیزی :

    ماهیت خواص اهل باطل بر « حق ستیزی » پی ریزی شده و هر گامی که بر می دارند و هر نفسی که می کشند ، در مسیر تضعیف حق و تقویت باطل است .

    قران کریم می فرماید : // و یجادل الذین کفروا بالباطل لیدحضوا به الحق // ( کهف : ۵۶ )کافران همواره با یاوه مجادله می کنند تا بدان وسیله ، حق را از میان ببرند .

    خواص بنی امیه ، همانند رهبرانشان ، به نیکی می دانستند که در نزاع میان آنان و اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلّم ، حق با طرف مقابل است و امویان در پی ریاست طلبی و دنیا پرستی در برابر رهبران راستین امت اسلامی ایستاده اند . با این حال ، از روی آگاهی در جنگ حق و باطل ، بسوی باطل گراییدند .

    وقتی معاویه ، عمرو عاص را به همکاری خویش و جنگ با امام علی علیه السلام خواند ، عمرو عاص گفت : ای معاویه بخدا سوگند تو با علی برابری نمی کنی و تو از ویژگی های او بی بهره ای . علی سابقه نیک در اسلام دارد ، مدتی بسیار صحابی پیامبر بوده و در راه خدا بسیار جهاد کرده است . وانگهی ، او دارای فقه و دانشی است که تو از آن برخوردار نیستی . با این همه ، عمرو عاص برای مبارزه با جبهه حق ، به معاویه گرایید و معاویه نیز به او وعده داد که حکومت مصر را به او تقدیم کند . (1)

    ۲) ظاهر بینی :

    خواص اهل باطل به عکس اهل حق – که از بصیرتی ژرف برخوردارند – ظاهر بین و بی خردند و در فرجام شوم خود و رهبرانشان نمی اندیشند .

    قران مجید در باره آنان می فرماید : // یعلمون ظاهرا من الحیوة الدنیا و هم عن الاخرة هم غافلون () اولم یتفکروا فی انفسهم ما خلق الله السموات والارض و ما بینهما الا بالحق و اجل مسمی // ( روم : ۷-۸ ) از زندگانی دنیا ، ظاهری را می شناسند و حال آن که از آخرت غافلند . آیا در خودشان به تفکر نپرداخته اند ؟! خداوند ، آسمانها و زمین و آنچه را میان آنهاست جز به حق و تا هنگامی معین نیافریده است .

    بی گمان پاسخ این پرسش قرآن کریم منفی است و پیروان باطل ، نتوانسته یا نخواسته اند حق را بپذیرند و دست از یاوه بشویند و گرنه چگونه ممکن است امام حسین علیه السلام را رها کنند که مظهر حق و عدالت و شرف و انسانیت است و همراهی با او جز رستگاری در دنیا و آخرت نیست .

    ۳) فرصت طلبی :

    ویژگی زشت « نان به نرخ روز خوردن » و چون بوقلمون بودن ، همواره همراه اهل باطل است و اندیشه آنان همواره در جهت منافع مادی بکار می افتد .

    زیاد بن ابیه ، پدر عبیدالله ، در آغاز حکومت علوی ، در استانداری بصره خدمت می کرد و حتی مدتی جانشین استاندار نیز بوده است . از لحن تند نامه ای که امام به او می نویسد ، پیداست که آن حضرت ، شناختی کافی از او داشته و می دانسته است که او شایسته حکومت نیست . (2)

    دیری نگذشت که زیاد دریافت که غریزه دنیا طلبی اش در جبهه حق ارضاء نمی شود و از این رو ، بسوی معاویه رفت و از خواص دستگاه اموی شد . خاندان زیاد سالیانی بسیار بر بصره و کوفه حاکم بودند و همه شیعیان علی علیه السلام را در این دو شهر شیعه نشین ، از دم تیغ گذرانیدند و فرزند نابکار زیاد – عبیدالله – عامل اصلی رخداد کربلا بود .

    شبث بن ربعی نیز از این گونه کسان بود . او نخست از فرستادگان امام علی علیه السلام بسوی معاویه بود و سپس ، از سران خوارج شد . در زمان امام حسن علیه السلام معاویه به او نامه نوشت که امام علیه السلام را به قتل رساند . در زمان امام حسین علیه السلام نیز به امام نامه نوشت و او را به کوفه فرا خواند . وقتی مسلم به کوفه آمد و مردم با او بیعت کردند و عبیدالله وارد کوفه شد ، شبث کوشید تا مردم را از گرد مسلم پراکنده کند و سر انجام ، روز عاشورا فرماندهی هزار نفر از یزیدیان را بر عهده گرفت . (3)

    شمر بن ذی الجوشن نیز از اینان بود . او در جنگ صفین جزو یاران امیرمومنان علیه السلام بود که در صحنه نبرد سخت مجروح شد . ولی سپس ، به دستگاه اموی گرایید و از خواص آنان گشت و یکی از فعالان صحنه کربلا بود . (4)

    ۴) جاسوسی :

    خواص اهل باطل ، برای خوش خدمتی و تحکیم پایه های حکومت دلخواه خود ، به جاسوسی نیز خویش را می آلایند و مزدوران بنی امیه نیز چنین بودند . پس از شهادت امیرمومنان علیه السلام معاویه جاسوسانی را به کوفه و بصره فرستاد تا اخبار را بدو گزارش دهند و در کارهای امام حسن علیه السلام اخلال کنند . امام حسن علیه السلام از حضور این جاسوسان آگاه شد و دستور داد آنان را یافته ، اعدام کنند . (5)

    معاویه تا رسیدن به پیروزی ، به اعزام جاسوس ادامه داد . جاسوسان در میان مردم و سپاهیان امام علیه السلام دست به شایعه پراکنی و تطمیع سست عنصران می زدند و شماری بسیار را از این ره گذر ، علیه حکومت حق امام حسن علیه السلام شورانیدند که سر انجام به سیطره حکومت شیطانی معاویه انجامید .

    پدیده شوم جاسوسی در جریان عاشورا نیز سهمی مهم بر عهده داشت و نخستین اقدام علیه نهضت حسینی از این طریق شکل گرفت . پس از ورود مسلم بن عقیل به کوفه ، نعمان بن بشیر – عامل بنی امیه – به منبر رفت و در سخنانی همه را به پرهیز از خشونت و جستن راهی مسالمت آمیز فرا خواند .

    سخنان او خواص بنی امیه را خوش نیامد و عبدالله بن مسلم میان سخنرانی او بر خاست و گفت : این سخنانی که تو می گویی ، رای و نظر ناتوانان است .

    سپس نامه ای به یزید نوشت بدین مضمون که « اگر نیازی به کوفه داری ، استانداری توانمند بفرست تا آن را برایت حفظ کند ؛ زیرا نعمان ، مرد این کار نیست . »

    عمارة بن عقبه و عمر بن سعد نیز نامه هایی با همین مضمون برای یزید فرستادند . (6) در پی این گزارشها یزید ، عبیدالله بن زیاد را به امارت کوفه منصوب کرد . او نیز از طریق جاسوسی ، به فعالیت ها و اسرار مسلم بن عقیل و پیروان حق پی برد .

    ۵) فروختن دین به دنیا :

    استفاده ابزاری از دین برای اغراض پست دنیایی ، از ویژگیهای آشکار خواص اهل باطل است که می توان آن را در رویداد عاشورا به روشنی دید .

    در واقعه کربلا خواص اهل باطل ، با فریبکاری و نیرنگ ، جنایت کارترین و فاسق ترین فرد امت را به عنوان امام و پیشوای اسلام معرفی کردند و عوام را به پیروی بی چون و چرا از او فرا خواندند و حتی امام حسین علیه السلام را ضد دین معرفی کردند .

    عمرو بن حجاج یکی از اینان است . او در روز عاشورا فریاد بر آورد : ای کوفیان ! به اطاعت از رهبر و اجتماع خویش پایبند باشید و در کشتن کسی که از دین خارج شده و به مخالفت با امام [یزید] بر خاسته است ، تردید نکنید !


    منابع :
    (1) وقعه صفین ص۳۷-۳۸ .
    (2) نهج البلاغه نامه ۲۰ .
    (3) بحارالانوار ج۳۲ص۴۴۸ – ج۳۳ ص ۳۸۸ – ج۴۴ص ۳۳ و۳۱۵و۳۴۹و۳۳۴ .
    (4) صلح امام حسن ع آل یاسین ، ترجمه آیت الله خامنه ای ص۱۱۰و۱۱۱ .
    (5)مقتل ابو مخنف ص۲۲ .
    (6) تاریخ طبری ج۵ص۴۳۵ .

    " خدا را در لحظه لحظه ی زندگی خود یاد کنید. "

    هر وقت نا امید از همه جا شدی بدون که کارت درست میشه.

    حدیث داریم به عزت و جلال خودم قسم که قطع میکنم امید بنده ای که به غیر من امید داره. امیدمون اگه گوشه دلمون به کسی باشه که کارمون را اون درست کنه خدا حاجت ما رو نمیده.

    ( برگرفته از سخنان حاج آقا مجتهدی )





  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    2,875
    تشکر:
    1
    حضور
    16 روز 14 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    4
    گالری
    118



    «خواص»، طبعاً دو جبهه‌اند:

    خواصِ جبهه‌ی حق و خواص جبهه‌ی باطل. عدّه‌ای اهل فكر و فرهنگ و معرفتند و برای جبهه‌ی حق كار می‌كنند. فهمیده‌اند حق با كدام جبهه است. حق را شناخته‌اند و بر اساس تشخیص خود، برای آن، كار و حركت می‌كنند.
    اینها یك دسته‌اند.
    یك دسته هم نقطه‌ی مقابل حق و ضد حقّند.

    اگر باز به صدر اسلام برگردیم، باید این طور بگوییم كه « عدّه‌ای اصحاب امیرالمؤمنین و امام حسین، علیهما السّلام هستند و طرفدار بنی‌هاشمند. عدّه‌ای دیگر هم اصحاب معاویه و طرفدار بنی‌امیّه‌اند. » بین طرفداران بنی‌امیّه هم، افراد با فكر، عاقل و زرنگ بودند. آنها هم جزو خواصند.

    پس «خواصِ» یك جامعه، به دو گروهِ «خواصِ طرفدار حق» و «خواصِ طرفدار باطل» تقسیم می‌شوند.

    خواصِ طرفدارِ حق هم به دو قسم تقسیم می‌شوند. این مسائل، دقّت و مطالعه لازم دارد. بر حسب اتّفاق نمی‌شود جامعه، نظام و انقلاب را بیمه كرد. باید به مطالعه و دقّت و فكر پرداخت.

    اگر در جامعه‌ای، آن نوعِ خوبِ خواصِ طرفدارِ حق؛ یعنی كسانی كه می‌توانند در صورت لزوم از متاع دنیوی دست بردارند، در اكثریت باشند، هیچ وقت جامعه‌ی اسلامی به سرنوشت جامعه‌ی دوران امام حسین علیه‌السّلام مبتلا نخواهد شد و مطمئنّاً تا ابد بیمه است. اما اگر قضیه به عكس شد و نوع دیگرِ خواصِ طرفدار حق - دل سپردگان به متاع دنیا. آنان كه حق شناسند، ولی درعین‌حال مقابل متاع دنیا، پایشان می‌لرزد - در اكثریت بودند، وامصیبتاست!

    اصلاً «دنیا» یعنی چه؟ یعنی پول، یعنی خانه، یعنی شهوت، یعنی مقام، یعنی اسم و شهرت، یعنی پست و مسؤولیت، و یعنی جان. اگر كسانی برای حفظ جانشان، راه خدا را ترك كنند و آن‌جا كه باید حق بگویند، نگویند، چون جانشان به خطر می‌افتد، یا برای مقامشان یا برای شغلشان یا برای پولشان یا محبّت به اولاد، خانواده و نزدیكان و دوستانشان، راه خدا را رها كنند، آن وقت حسین‌بن‌علی‌ها به مسلخ كربلا خواهند رفت و به قتلگاه كشیده خواهند شد. آن وقت، یزیدها بر سرِ كار می‌آیند و بنی‌امیّه، هزار ماه بر كشوری كه پیغمبر به وجود آورده بود، حكومت خواهند كرد و «امامت» به «سلطنت» تبدیل خواهد شد!

    ( بخشی از سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان لشكر 27 محمد رسول الله(ص) ـ 20 / 3 / 75 )

    " خدا را در لحظه لحظه ی زندگی خود یاد کنید. "

    هر وقت نا امید از همه جا شدی بدون که کارت درست میشه.

    حدیث داریم به عزت و جلال خودم قسم که قطع میکنم امید بنده ای که به غیر من امید داره. امیدمون اگه گوشه دلمون به کسی باشه که کارمون را اون درست کنه خدا حاجت ما رو نمیده.

    ( برگرفته از سخنان حاج آقا مجتهدی )





  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    11
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط Fateme.imani نمایش پست
    خواص اهل باطل :

    سردمداران باطل نیز در طول تاریخ همواره هوادارانی از جان گذشته داشته اند که با تمام وجود از رهبران خود پیروی کرده و سرنوشت خویش را به سرنوشت آنان گره زده اند . خواص پیرو بنی امیه نیز چنین بوده اند و دین و دنیای خویش را در پای مطامع شیطانی حزب شیطان قربانی کرده اند تا جایی که به تعبیر امیرالمؤمنین علیه السلام پیروی آنان از بنی امیه ، بسی استوارتر از پیروی شیعیان از پیشوایان معصوم بوده است .
    از این نوشته تان لذت بردم . ممنون

  7. تشکرها 2


  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,487
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    4 روز 12 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    1164
    آپلود
    119
    گالری
    2



    سلام بسیار جالب بود
    آفت دين سه چيز است، داناى بد كار و پيشواى ستم كار و مجتهد نادان‏
    حرکت کشتی نجات آدمیان احتیاجی به دریا ندارد.این کشتی روی قطره اشکی مقدس که برای حسین بن علی ریخته می شود می گذرد.علامه جعفری

  9. تشکر


  10. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    40
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    12 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    وقتی یادم به روزهایی می افتد که چه شهدایی را مشایعت میکردم ووقتی به عزیزترین وبهترین ها نگاه میکنم که چگونه عاشقانه باخدا معامله کرده اندو جانباز ند وبا چه مشکلاتی این انقلاب تداوم یافت از ته دل بر مسببین این تفرقه لعنت میکنم به کسانی که گوششان از صدای تحذیر علما که دلسوزانه دعوت ختم به خیر میکنند نا شنوا شده هیهات
    براستی
    چه كساني باعث بوجود آمدن اين شرايط شدند؟! چه كساني زمينه را براي اين حرمت شكني ها فراهم كردند؟! چه كساني آب به آسياب دشمن ريختند؟!

    ؟؟؟؟؟؟؟؟

    اگر طعم دنیا طلبی برانسان خوش نیاید وشیفته جاه مقام نباشد دنیا چه زیباست اما هیهات ....

    ویرایش توسط مسیر : ۱۳۸۸/۱۰/۰۷ در ساعت ۲۱:۵۳
    اللهم عجل لولیک الفرج

    امین

  11. تشکرها 2


  12. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    937
    تشکر:
    1
    حضور
    1 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    داشتم کلیپ حضور ِ سبز خانم فائزه ی هاشمی در میان شلوغی های روز عاشورا را می دیدم ، یاد این تاپیک افتادم !!!

    ----------------------------------

    حقا که بعضی از خواص ما دقیقا مطابق فرمایش امام خامنه ای ، مردود شدند !

    و درد و دریغ برای آنان که به این درخت های بی ثمر دخیل بستند .

  13. تشکرها 3


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود