صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ذوى القربى كيست

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۶
    نوشته
    29
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    ذوى القربى كيست




    سلام ميخواستم بدونم ذوى القربى به كى اطلاق مى شود

  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,017
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    3



    نقل قول نوشته اصلی توسط شهسوار نمایش پست
    سلام ميخواستم بدونم ذوى القربى به كى اطلاق مى شود
    ذوى القربى اهل بيتِ رسول گرامى اسلام صلى الله عليه و آله مى باشند، كه آن حضرت، اجر رسالت خود را - طبق فرمايش خداوند متعال - مودّت اهل بيت خود قرار داده است. «بگو در ازاى رسالت پاداشى از شما نمي خواهم مگر دوستى اهل بيتم».
    ( سوره شورى، آيه 23)
    در تفسير درالمنشور از ابن عباس نقل شده است: « لما نزلت هذه آلاية ، قُل لااسئلكم عليه اجراً الاّ مودة في القربي - قالوا : و يا رسول اللَّه من قرابتك هؤلاء الذين وجبت مودّتهم - قال (صلى الله عليه وآله) : و على و فاطمه و ولداها ؛
    زمانى كه اين آيه نازل شد بگو: و من از شما براى رسالتم هيچ مزدى نمى خواهم، مگر دوستى قُرَبايِ من - از حضرت پرسيدند : اى رسول خدا قرابت شما چه كسانى هستند؟ فرمودند: على عليه السلام و فاطمه عليها السلام و دو فرزند فاطمه عليهم السلام


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    234
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    قران کریم نوشته خداست بنا براین نسبت دادن این ایه به پیامبر اشتباه در دریافت هست در مورد اجر رسالت قران یکبار می گوید بگو من اجرم را از خدا میخام بار دیگر محبت نزدیکان که منظور بستگان درجه یک است که البته منظور از محبت این نیست که مردم انها را به عنوان رهبر سیاسی یا دینی خود انتخاب کنند
    بلکه منظور محبت است یک وقت میبینیم پسر پیامبر یا نزدیکان پیامبر بد هستند لذا ما به انها مودت داریم یعنی دوستشان داریم زیرا ازار رساندن به ادم بد اما نزدیک پیامبر او را ازار میدهد این یک قانون کلی است چنانچه نوح دوست داشت پسرش نجات یابد چون پسرش بود و او مانند هر پدری عاطفه داشت
    مهم ان است که خدا در ایه دیگری می گه من حرفم را پس می گیرم
    یعنی شما به اندازه ای منحرف هستید که اصلا نمیشود در خواستی از شما کرد شما جز با عذاب الهی درست نمی شوید لذا در ایه سوم مودت ذالقربی را هم پس می گیرد
    البته این تمام تفسیر ایه ات در این مورد نیست اما عهد خدا به ظالمین نمیرسد چنانچه خدا به ابراهیم گفت ذریه ظالم تو شامل عهد ما نمی شوند
    بر این اساس در سیاست خدا تنها عبد صالح با قلب سلیم و اهل خرد علم با ایمان و عمل صالح همراه با تقوی ملاک هست نه خویشاوندی

  5. #4
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۶
    نوشته
    29
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    پرسش




    نقل قول نوشته اصلی توسط کلات نمایش پست
    ذوى القربى اهل بيتِ رسول گرامى اسلام صلى الله عليه و آله مى باشند، كه آن حضرت، اجر رسالت خود را - طبق فرمايش خداوند متعال - مودّت اهل بيت خود قرار داده است. «بگو در ازاى رسالت پاداشى از شما نمي خواهم مگر دوستى اهل بيتم».
    ( سوره شورى، آيه 23)
    در تفسير درالمنشور از ابن عباس نقل شده است: « لما نزلت هذه آلاية ، قُل لااسئلكم عليه اجراً الاّ مودة في القربي - قالوا : و يا رسول اللَّه من قرابتك هؤلاء الذين وجبت مودّتهم - قال (صلى الله عليه وآله) : و على و فاطمه و ولداها ؛
    زمانى كه اين آيه نازل شد بگو: و من از شما براى رسالتم هيچ مزدى نمى خواهم، مگر دوستى قُرَبايِ من - از حضرت پرسيدند : اى رسول خدا قرابت شما چه كسانى هستند؟ فرمودند: على عليه السلام و فاطمه عليها السلام و دو فرزند فاطمه عليهم السلام
    ولی آقای مکارم شیرازی در تفسیر نمونه نظرشان این است حضرت فاطمه جزء ذوى القربى نیستند وتنها پیامبر وامام علی وامام حسن واما م حسین رو داخل در ذوى القربى می دانند .....

  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    10,035
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    17 روز 15 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    2



    نقل قول نوشته اصلی توسط شهسوار نمایش پست
    ولی آقای مکارم شیرازی در تفسیر نمونه نظرشان این است حضرت فاطمه جزء ذوى القربى نیستند وتنها پیامبر وامام علی وامام حسن واما م حسین رو داخل در ذوى القربى می دانند .....
    در تفسیر آیه 23 سوره مبارکه شوری در تفسیر نمونه آمده
    منظور از (( قربى )) اهل بيت و نزديكان و خاصان پيامبرند، به عنوان نمونه :
    1 - احمد در فضائل الصحابه با سند خود از سعيد بن جبير از عامر چنين نقل مى كند:
    لما نزلت قل لا اسئلكم عليه اجرا الا المودة فى القربى قالوا: يا رسول الله من قرابتك ؟ من هؤ لاء الذين وجبت علينا مودتهم ؟ قال : على و فاطمه و ابناهما (عليهم السلام ) و قالها ثلاثا:
    (( هنگامى كه آيه (( قل لا اسئلكم عليه اجرا الا المودة فى القربى )) نازل شد اصحاب عرض ‍ كردند اى رسول خدا! خويشاوندان تو كه مودت آنها بر ما واجب است كيانند؟ فرمود: على و فاطمه و دو فرزند آن دو، اين سخن را سه بار تكرار فرمود)) !
    تفسیر
    ویرایش توسط مجیب : ۱۳۸۹/۰۶/۲۰ در ساعت ۲۲:۳۶


    یَا إِلَهِی وَ سَیِّدِی وَ مَوْلاَیَ وَ رَبِّی صَبَرْتُ عَلَى عَذَابِکَ فَکَیْفَ أَصْبِرُ عَلَى فِرَاقِکَ



    اگه مي خواي اهل آسمون بهت رحم كنن به اهل زمين رحم كن

  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    684
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    3 روز 16 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحيم
    سلام به همگي

    نقل قول نوشته اصلی توسط الکتاب نمایش پست
    قران کریم نوشته خداست بنا براین نسبت دادن این ایه به پیامبر اشتباه در دریافت هست
    ايه 88 سوره يوسف :
    چون بر يوسف داخل شدند، گفتند: اى عزيز، ما و كسانمان به گرسنگى افتاده‏ايم و با سرمايه‏اى اندك آمده‏ايم پيمانه ما را تمام ادا كن و بر ما صدقه بده، زيرا خدا صدقه‏دهندگان را دوست دارد. (يوسف/88)

    اين هم نوشته خداوند است؟ اينكه بگوييم برادران يوسف چنين گفتند اشتباه در برداشت است؟ و احتمالا براي جبران اشتباه بايد هم كسان و فك و فاميل خدا رو پيدا كنيم؛ و ببينيم خدا و فك و فاميلش كي گرفتار گرسنگي شدند؟

    دوست گرامي اينكه من مطلبي را بگويم يك حرف است.
    و اينكه اين مطلبي كه مي گويم از خودم است يا از قول ديگران؛ حرف ديگري است.
    ايه ذو القربي از سوي خداوند است ولي خداوند دارد كلام پيامبر را نقل مي كند.
    از اين نمونه صدها مورد در قران است.

    نقل قول نوشته اصلی توسط الکتاب نمایش پست
    مهم ان است که خدا در ایه دیگری می گه من حرفم را پس می گیرم
    یعنی شما به اندازه ای منحرف هستید که اصلا نمیشود در خواستی از شما کرد شما جز با عذاب الهی درست نمی شوید لذا در ایه سوم مودت ذالقربی را هم پس می گیرد

    عجب خداي با حالي؟!؟! يعني حرف مي زند و حرف خودش را پس مي گيرد؟
    بعد خودش هم اعلام مي كند كه من اشتباه كرده بودم. و هم اكنون حرفم را پس مي گيرم؟
    نمي دانم شما از پس گرفتن حرف چه برداشتي داريد؟ ولي معمولا اين عبارت در جايي به كار مي رود كه مطلبي به صورت اشتباه بيان شده است و حالا پس گرفته شده و اصلاح مي شود.

    نقل قول نوشته اصلی توسط الکتاب نمایش پست
    در مورد اجر رسالت قران یکبار می گوید بگو من اجرم را از خدا میخام بار دیگر محبت نزدیکان

    راستش در مورد اجر يكي دو مطلب را جا انداخته ايد؛ چون در مورد اجر چند مطلب مطرح شده :

    1. قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرى‏ لِلْعالَمِينَ"انعام 90.

    2. قُلْ ما أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِلَّا مَنْ شاءَ أَنْ يَتَّخِذَ إِلى‏ رَبِّهِ سَبِيلًا"فرقان 57

    3. قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى‏". شوري /23

    4. وَ ما أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلى‏ رَبِّ الْعالَمِين‏. شعرا 188

    خب همونطور كه مي بينيد در قران اجر يك سير صعودي دارد :

    الف ) اجر را تذكر و ياد اوري مي داند.
    ب ) اجر را حركت در مسير خدا مي داند.
    ج ) اجر را دوستي با نزديكان مي داند.
    د ) اجر را بر عهده خدا خدا مي داند.

    نمي دانم از نظر شما خدا در كجا و چگونه حرف خود را پس گرفته،
    ولي من اين مطلب را در غالب يك مثال توضيح مي دهم :
    كسي كه يك چاه حفر مي كند؛
    مزدش به چند گونه قابل تصور است :
    1. باغهاي اباد شده را مي توان مزد او دانست.
    2. سودي كه خودش مي برد مزد او به حساب مي ايد.
    3. :
    الف ) ثوابي كه در اخرت مي گيرد؛ مزد اوست.
    ب ) از انجا كه تمام اينها به اراده و مشيت خداست؛ در واقع اباداني باغها و سود نيز مزدي است كه خدا برای او رقم مي زند.

    بنا بر اين هيچ منافاتي ندارد؛ كه هم مزدش با خدا باشد و هم مزدش دوستي با ذالقربي باشد و موارد ديگر.


    نقل قول نوشته اصلی توسط الکتاب نمایش پست
    که البته منظور از محبت این نیست که مردم انها را به عنوان رهبر سیاسی یا دینی خود انتخاب کنند
    بلکه منظور محبت است یک وقت میبینیم پسر پیامبر یا نزدیکان پیامبر بد هستند لذا ما به انها مودت داریم یعنی دوستشان داریم زیرا ازار رساندن به ادم بد اما نزدیک پیامبر او را ازار میدهد این یک قانون کلی است چنانچه نوح دوست داشت پسرش نجات یابد چون پسرش بود و او مانند هر پدری عاطفه داشت
    بله محبت يعني اينكه حتي اگر او بد بود بازم ما به احترام پيامبر به او بي احترامي نكنيم. ولي اگر كساني مخالف اين ذالقربي عمل كردند، چطور؟
    مثلا اگر فاطمه ذالقربي است؛ و ما بايد به او محبت داشته باشيم، اگر كساني از هيچ گونه بي احترامي به او دريغ نكردند؛ تكليف چيست؟ بگوييم ما كاري نداريم هم به فاطمه محبت داريم هم اذيت كنندگان را ... .

    اگر علي از ذالقربي است؛ و معويه به جنگ او رفته، ما بگوييم به علي محبت داريم، و همه جا را پر كنيم از اسم حضرت معاويه؟ من نمي دانم شما دوست داشتن را در اين موارد چگونه جمع مي كنيد؟
    اگر حسن از ذالقربي است بگوييم به او محبت داريم، در عين حال معاويه را تمجيد كنيم؟
    اگر حسين از ذالقربي است، مي توان يزيد را امير المومنين خطاب كرد. و قاتلان او را فقط به خاطر اينكه يك بار در كوچه پيامبر را ديده اند؛ تمجيد و تقديس كرد؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط الکتاب نمایش پست
    اما عهد خدا به ظالمین نمیرسد چنانچه خدا به ابراهیم گفت ذریه ظالم تو شامل عهد ما نمی شوند
    قران كريم مي فرمايد :
    إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ". لقمان / 13

    اگر شرك بزرگترين ظلم هاست؛؛
    نمي دانم چرا عده اي كه بخش عظيمي از عمر خود را مشغول به بت پرستي و مشرك بوده اند؛ عهد خدا را در دست گرفتند؟؟
    و مهمتر اينكه؛ چگونه عده اي با اينكه مي دانند خدا فرموده عهد من به ظالمين ( مشركين) نمي رسد؛ چگونه اين عهد را حق كساني مي دانند كه خدا اين عهد را حق انان نمي داند؟!؟!؟!؟!


    ویرایش توسط سید مهدی : ۱۳۸۹/۰۷/۰۵ در ساعت ۰۱:۴۸


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    234
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اخلاقی نمایش پست
    بسم الله الرحمن الرحيم
    سلام به همگي


    عجب خداي با حالي؟!؟! يعني حرف مي زند و حرف خودش را پس مي گيرد؟
    سپاس

    متاسقانه شما دوستی ذالقربی را با خیلی مفاهیم دیگر مخلوط کرده اید شما به معلم مدرسه می گویی به فکر این ذالقربی ی من باش مفهومش این نیست که ان شخص رو قابل می دونی برای هر کاری


    قران رو هر کس بگه می فهمم ساده اندیش و در مراتب پایین رشد منطقی هست زیرا به این جمله که تاویل قران را خدا می داند و رسول تبیین کننده هست توجه نکرده که با قاطعیت می گه من می دانم خدا منظورش همینی هست که من می فهمم

    مشکل شما با قران مشکل ریشه ای است خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است

    ما چی می گیم او چی می گیم

    قران به زبان پیامبر جاری شد درست اما مخاطبش ن است ن اخر حرف نام مامور اعجمی است

    خوب حالا حتما می پرسی لیلی زن است یا مرد

    سالها دل طلب جام جم از ما می کرد وان چه خود داشت ز بی گانه تمنا می کرد بی دلی در همه اجوال خدا با او بود او نمی دیدش و از دور خدایا می کرد

    اگر کسی گفت هوای نزدیکانم را داشه باشید معنیش این نیست که او در همه دانشها و در همه چیزها اول و اخر است



    ولو نزلناه علی بعض الاعجمین



  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    684
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    3 روز 16 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم

    نقل قول نوشته اصلی توسط الکتاب نمایش پست
    سپاس

    متاسقانه شما دوستی ذالقربی را با خیلی مفاهیم دیگر مخلوط کرده اید شما به معلم مدرسه می گویی به فکر این ذالقربی ی من باش مفهومش این نیست که ان شخص رو قابل می دونی برای هر کاری

    شاید ما مخلوط کرده باشیم.
    ولی شما گفتید :

    نقل قول نوشته اصلی توسط الکتاب نمایش پست
    مهم ان است که خدا در ایه دیگری می گه من حرفم را پس می گیرم
    یعنی شما به اندازه ای منحرف هستید که اصلا نمیشود در خواستی از شما کرد شما جز با عذاب الهی درست نمی شوید لذا در ایه سوم مودت ذالقربی را هم پس می گیرد

    و ما هم گفتیم خدایی که حرفی را میزند و بعدا یادش می اید که ای داد بیداد عجب چیزی گفتیم و مجبور می شود حرف خود را پس بگیرد؛ خدای با حالی است.
    حالا مخلوط یا عدم مخلوط در کل چنین خدایی باید پرستیدنی باشد؟!؟!؟!؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط الکتاب نمایش پست
    اگر کسی گفت هوای نزدیکانم را داشه باشید معنیش این نیست که او در همه دانشها و در همه چیزها اول و اخر است
    نمی دونم کی این حرف رو زده؛
    که اگه یه نفر بگه هوای نزدیکانم را داشته باشید یعنی او همه دانشها را دارد. ولی اگه دیدیدش از قول من هم بهش بگید اشتباه میکنه.

    ولی به نظرم وقتی یه نفر مانند رسول اکرم صلی الله علیه می فرمایید هوای ذالقربای من را داشته باشید؛ و این ذالقربی علی و زهرا و حسن و حسین صلوت الله علیهم می باشند؛
    نمی توان پذیرفت که کسی این ایه را بخواند و زمینه ساز شهادت فاطمه زهرا شود.
    و کسانی این ایه را بخوانند و انهایی را که زمینه ساز شهادت ایشان شدند را دوست بدارند.

    نمی توان پذیرفت که معاویه این ایه را خوانده باشد و با علی علیه السلام بجنگد؛
    یا افرادی این ایه را خوانده باشند و در لشگر معاویه با علی بجنگند؛
    یا افرادی این ایه را بخوانند و امروز معاویه را امیر المومنین بدانند.

    نمی توان گفت که عایشه و طلحه و زبیر این ایه را خوانده اند و با علی جنگیده اند.
    و امروز عده ای می گویند ما هم این ایه را می خوانیم و کار اینها را درست می دانیم.

    نمی توان گفت معاویه این ایه را خوانده است و با حسن علیه السلام هم جنگیده است.

    و نمی توان گفت یزید لعنت الله علیه این ایه را خوانده و حسین علیه السلام را شهید کرده است.

    حق با شماست وقتی کسی می گوید هوای نزدیکان من را داشته باشید؛ معنیش این نیست که انها عالم کل هستند.
    ولی قطعا معنیش این است که با نزدیکان من نجنگید؛ و اگر افرادی با نزدیکان من جنگیدند شما از نزدیکان من حمایت کنید؛ نه اینکه با 1000 توجیه خود و ان خطا کاران را تبرئه کنید.


    نقل قول نوشته اصلی توسط الکتاب نمایش پست
    قران رو هر کس بگه می فهمم ساده اندیش و در مراتب پایین رشد منطقی هست زیرا به این جمله که تاویل قران را خدا می داند و رسول تبیین کننده هست توجه نکرده که با قاطعیت می گه من می دانم خدا منظورش همینی هست که من می فهمم

    مشکل شما با قران مشکل ریشه ای است خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است

    ما چی می گیم او چی می گیم

    قران به زبان پیامبر جاری شد درست اما مخاطبش ن است ن اخر حرف نام مامور اعجمی است

    خوب حالا حتما می پرسی لیلی زن است یا مرد
    اول بگم که یقین ندارم؛
    ولی بر اساس برخی شواهد به نظرم شما خود را مصداق ان مامور اعجمی می دانید.

    این هم نظر و عقیده ایست. به امید روزی که حقیقت بر همگان اشکار شود.



  10. تشکر


  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    234
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اخلاقی نمایش پست
    اگه یه نفر بگه هوای نزدیکانم را داشته باشید یعنی او همه دانشها را دارد. ولی اگه دیدیدش از قول من هم بهش بگید اشتباه میکنه.
    جناب پاسخگو وقتي من مي گويم خدا حرفش را پس مي گيرد اين پس گرفتن همان ايه هايي هست که تکميل کننده پازل خداوند در قران است که از هوش و حواس شما پنهان مانده است که من سعي مي کنم ان را ياد اوري کنم
    خدا در قران اياتي دارد در مورد عذاب تکذيب کنندگان عذابي شبيه عذابهاي قوم نوح و لوط و غيره چگونه مي توان خدا را راستگو ناميد در حالي که به وعده خود در مورد عذاب تکذيب کنندگان جامه ي عمل نپوشانيد
    همانطور که تاريخ نشان مي دهد خداوند منکرين رسالت را به عذاب تهديد کرد اما اين عذاب هرگز نمايان نشد
    اين قبيل ايات با ايه هايي تکميل مي شود مانند اياتي که مي گويد هر ايه اي را نسخ کنيم شبيه ان و بهتر مي اوريم
    با اين ايات مي توان قران را موقت دانست و تمام ايات قران را نسخ کرد يا بعضي را تثبيت کرد و بعضي را محو کرد بدون انکه اصل قران را تغييري داد
    مطلب بعدي که اشکال منطقي دارد و يهود و نصارا نيز اين اشتباه را مرتکب شدند اين است که شما فکر مي کنيد پيامبرتان محمد است مانند وقتي مي گوييد فرزندم پدرم ماشينم خودکارم موبايلم
    پيامبران پيامبر گروهي نيستند انها پيامبران همه هستند درستش اين است که بگوييد من مومن به پيامبرانم نه اين که بگوييد پيامبر من و ما فلاني هست اين فکر مانع مي شود که به رسول بعدي ايمان بياوريد همين افکار اشتباه باعث شد که يهود پيامبر جديد را تکذيب کنند

    نکته بعدي پيروي شما از ظن و گمان هست شما حرف کنار دستيتان را داريد با هزاران ادله رد مي کنيد و او را فردي در اشتباه کامل مي دانيد چگونه است حرف دروغگويان تاريخ را قبول مي کنيد

    در همين سايت شما احاديثي را ازش دفاع مي کنيد که هيچ عقلي ان را قبول نمي کند و در مقابل ،حرفهاي عقلاني ادم زنده را رد مي کنيد اين شيوه فکر کردن محکوم به اشتباه فاحش است
    اين حرف پيامبر که هواي نزديکانم را داشته باش شبيه حرف نوح است که درخواست کرد که پسرم را از عذاب نجات بده و يا ابراهيم که ارزو داشت ذريه اش هم امام باشد اين ارزوهاي اشتباه ارزوي هر مردي هست هر مردي اگر کاردي در دل بيگانه وارد شود کم ناراحت مي شود اما اگرنوک خاري وارد دست ذوالقربايش شود دادش بالا ميره

    ايا اين در خواستها درست است درست است که من از مدير مدرسه دانشگاه سربازخونه و يا از راننده تاکسي مغازه دار بخواهم فرزند مرا هوايش را داشته باشد پس بچه هاي بيگانه چي مگر انها ادم نيستند
    نوح که مي گويد کافران را غرق کن فرزندم را نه ايا حرفش انساني است

    پاسخگو ي محترم خدا با نوح فرق دارد خدا راه حق رو نشان مي ده وبس اگر خدا نباش احاديث پيامبران ارزوهاي شخصي و يک طرفه بنفع ايل و ال خودشان منحصر مي شود

    ویرایش توسط الکتاب : ۱۳۸۹/۰۷/۱۵ در ساعت ۱۳:۴۲



    ولو نزلناه علی بعض الاعجمین



  12. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    684
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    3 روز 16 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0




    بسم الله الرحمن الرحيم


    نقل قول نوشته اصلی توسط الکتاب نمایش پست
    جناب پاسخگو وقتي من مي گويم خدا حرفش را پس مي گيرد اين پس گرفتن همان ايه هايي هست که تکميل کننده پازل خداوند در قران است که از هوش و حواس شما پنهان مانده است که من سعي مي کنم ان را ياد اوري کنم
    خدا در قران اياتي دارد در مورد عذاب تکذيب کنندگان عذابي شبيه عذابهاي قوم نوح و لوط و غيره چگونه مي توان خدا را راستگو ناميد در حالي که به وعده خود در مورد عذاب تکذيب کنندگان جامه ي عمل نپوشانيد
    همانطور که تاريخ نشان مي دهد خداوند منکرين رسالت را به عذاب تهديد کرد اما اين عذاب هرگز نمايان نشد
    اين قبيل ايات با ايه هايي تکميل مي شود مانند اياتي که مي گويد هر ايه اي را نسخ کنيم شبيه ان و بهتر مي اوريم
    با اين ايات مي توان قران را موقت دانست و تمام ايات قران را نسخ کرد يا بعضي را تثبيت کرد و بعضي را محو کرد بدون انکه اصل قران را تغييري داد
    مطلب بعدي که اشکال منطقي دارد و يهود و نصارا نيز اين اشتباه را مرتکب شدند اين است که شما فکر مي کنيد پيامبرتان محمد است مانند وقتي مي گوييد فرزندم پدرم ماشينم خودکارم موبايلم
    پيامبران پيامبر گروهي نيستند انها پيامبران همه هستند درستش اين است که بگوييد من مومن به پيامبرانم نه اين که بگوييد پيامبر من و ما فلاني هست اين فکر مانع مي شود که به رسول بعدي ايمان بياوريد همين افکار اشتباه باعث شد که يهود پيامبر جديد را تکذيب کنند

    نکته بعدي پيروي شما از ظن و گمان هست شما حرف کنار دستيتان را داريد با هزاران ادله رد مي کنيد و او را فردي در اشتباه کامل مي دانيد چگونه است حرف دروغگويان تاريخ را قبول مي کنيد

    در همين سايت شما احاديثي را ازش دفاع مي کنيد که هيچ عقلي ان را قبول نمي کند و در مقابل ،حرفهاي عقلاني ادم زنده را رد مي کنيد اين شيوه فکر کردن محکوم به اشتباه فاحش است
    اين حرف پيامبر که هواي نزديکانم را داشته باش شبيه حرف نوح است که درخواست کرد که پسرم را از عذاب نجات بده و يا ابراهيم که ارزو داشت ذريه اش هم امام باشد اين ارزوهاي اشتباه ارزوي هر مردي هست هر مردي اگر کاردي در دل بيگانه وارد شود کم ناراحت مي شود اما اگرنوک خاري وارد دست ذوالقربايش شود دادش بالا ميره

    ايا اين در خواستها درست است درست است که من از مدير مدرسه دانشگاه سربازخونه و يا از راننده تاکسي مغازه دار بخواهم فرزند مرا هوايش را داشته باشد پس بچه هاي بيگانه چي مگر انها ادم نيستند
    نوح که مي گويد کافران را غرق کن فرزندم را نه ايا حرفش انساني است

    پاسخگو ي محترم خدا با نوح فرق دارد خدا راه حق رو نشان مي ده وبس اگر خدا نباش احاديث پيامبران ارزوهاي شخصي و يک طرفه بنفع ايل و ال خودشان منحصر مي شود

    از نظر من شما در جايگاهي نيستيد كه براي خدا تعيين تكليف كنيد كه ايا حرف خودش را پس گرفته يا نه.
    اين كه كسي بگويد خدا حرفش را پس گرفته يا پس مي گيرد؛ يعني نسبت جهل به خداوند.

    و اما دو نكته :

    اول :
    بالاخره شما اعلام موضع نكرده ايد كه وقتي پيامبر اسلام صلس الله عليه و اله و سلم مي فرماييد : اي مسلمانان هواي نزديكان من را داشته باشيد.

    ايا افرادي مجازند در ماجراي فدك و غيره با فاطمه زهرا ان رفتار را داشته باشند؟
    ايا افرادي مجازند؛ با علي عليه السلام بجنگند؟
    ايا افرادي مجازند؛ با حسن عليه السلام بجنگند؟
    ايا افرادي مجازند؛ با حسين عليه السلام بجنگند؟

    و از همه مهمتر اگر افرادي به اين سخن رسول خدا گوش ندادند و در ازار و اذيت نزديكان رسول خدا سنگ تمام گذاشتند؛ موضع گيري افرادي مانند شما چگونه بايد باشد؟ ايا به دفاع از نزديكان رسول خدا برخيزند يا اينكه رفتار هاي خصمانه ازار دهندگان را توجيه كنند؟
    شما لطفا علي الحساب راجب اين بخش اعلام موضع بفرماييد بقيه مباحث را بعدا با هم حل مي كنيم.

    دوم :
    مطلب من اين است :

    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اخلاقی نمایش پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اخلاقی نمایش پست
    نمی دونم کی این حرف رو زده؛
    که اگه یه نفر بگه هوای نزدیکانم را داشته باشید یعنی او همه دانشها را دارد. ولی اگه دیدیدش از قول من هم بهش بگید اشتباه میکنه.


    شما اين مطلب من را چنين نقل كرده ايد :

    نقل قول نوشته اصلی توسط الکتاب نمایش پست


    اگه یه نفر بگه هوای نزدیکانم را داشته باشید یعنی او همه دانشها را دارد. ولی اگه دیدیدش از قول من هم بهش بگید اشتباه میکنه.

    من نمي دانم علت اين تغيير و حذف برخي از كلمات بنده چه بوده است.
    ولي راستش حتي وقتي خودم مطلبي را كه شما نقل كرده ايد خواندم؛ خيلي تعجب كردم و سريع برگشتم عقب كه ببينم چه گفتم. ولي مساسفانه ديدم كه بين مطلب اصلي و انچه كه شما در نقل خود اورده ايد تفاوت بسياري وجود دارد به گونه اي كه معني كاملا عوض شده است.


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. جمع بندی پدر حضرت علي عليه السلام كيست؟
    توسط سلمان فارسی در انجمن اهل بیت و ائمه در قرآن
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۲۲, ۲۲:۱۳
  2. منظور از معبودها در آیه 17 سوره فرقان كيانند؟
    توسط مجذوب در انجمن تفسیر موضوعی
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۲۹, ۱۳:۰۳
  3. حقايقي درباره فاطيما!!! او كيست؟آيا او همان فاطمه زهرا سلام الله عليهاست؟
    توسط سلمان فارسی در انجمن مكان ها ، اشخاص و سرنوشت آن ها در قرآن
    پاسخ: 15
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۱۳, ۲۱:۳۰
  4. :.:كيست اين عبد صالح ؟:.:
    توسط ║★║فاطمی║★║ در انجمن اهل بیت و ائمه در قرآن
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۲۳, ۲۱:۴۱
  5. از گوشی نوكياى خود بهتر استفاده كنيم؟
    توسط Amoo Mehraboon در انجمن تلفن همراه
    پاسخ: 16
    آخرين نوشته: ۱۳۸۸/۱۲/۱۲, ۰۷:۳۷

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود