جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: رای اکثریت-ابراهیم یک ملت بود

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    174
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0

    رای اکثریت-ابراهیم یک ملت بود




    سلام
    در این قسمت تلاش می کنم با تدبر و تعقل و با اخلاص به بررسی رای اکثریت بپردازم
    این بحث جنبه سیاسی ندارد بحث مربوط به همه تاریخ است
    بحث من بیشتر از تدبر در قران بدست امده و نمی خواهم از نظریات غربی ها در اینجا استفاده کنم
    زیرا گمراهی است نه هدایت
    از نظر قران ابراهیم به تنهایی یک ملت بود و روش ایشان اسوه و الگوی مومنین و مسلمانان باید باشد ایا ما چقدر به روش ابراهیم اقتدا کرده ایم و خود را شبیه ایشان ساخته ایم چرا خداوند ابرهیم را به عنوان دوست انتخاب کرد
    امتحانات ابراهیم چه بود
    ایا روش او مبنی به شکستن بتها کار درستی بود
    یعنی اگر کسی یک چیز را مظهر شرک یافت باید ان را بشکند ؟
    ویرایش توسط رنگ خدا : ۱۳۸۸/۱۰/۱۵ در ساعت ۲۰:۵۹


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,017
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    3



    مطالعه دقيق منابع انديشه سياسى اسلام (آيات، روايات و سيره حضرت رسول صلى الله عليه و آله و امام على عليه السلام ما را به اين نكته رهنمون مى‏سازد كه بر خلاف ديدگاه قرار داد اجتماعى كه منشأ مشروعيت همه مسائل سياسى و حتى ملاك و معيار ارزشى را در رأى اكثريت (نصف بعلاوه يك) مى‏داند ـ در انديشه سياسى اسلام، اكثريت از آن جهت كه اكثريت است، اعتبار و ارزشى ندارد و مبناى هيچ گونه مشروعيّت و مقبوليّتى نمى‏باشد؛ بلكه اكثريت از آن جهت كه نمودار ارزش‏هاى انسانى اسلامى و منادى و مدافع حقايق راستين دينى و فضايل و كرامت‏هاى انسانى است، محترم و مقبول است.
    در قرآن كريم و ديگر منابع اسلامي به اين دو نوع اكثريت اشاره شده است:
    الّذين يستمعون القول فيتبعون احسنه بندگان خدا كسانى هستند كه سخنان را مى شنوند و بهترينش را پيروى مى‏كنند.(سوره زمر، آيه 18).
    اين آيه معيار «احسن» را براى گزينش مطرح مى‏كند، نه كميت افراد را
    امام على عليه السلام نيز مى‏فرمايد: لا تستوحشوا في طريق الهدى لقلّة اهله فانّ الناس قد اجتمعوا على مائدة شبعها قصير وجوعها طويل؛
    درطريق هدايت و رستگارى، از كمى نفرات وحشت نكنيد؛ زيرا مردم در اطراف سفره‏اى اجتماع كرده‏اند كه مدت سيرى آن كوتاه و گرسنگى آن طولاني است(نهج‏البلاغه، صبحى صالح، خطبه 201، ص 319).
    در آيه 116 سوره انعام آمده است:
    و ان تطع اكثر من في الارض يضلوك عن سبيل الله ان يتبعون الا الظن و ان هم الايخرصون
    اگر از بيش‏تر مردم روى زمين پيروى كنى، تو را از راه (درست) خدا گمراه مى‏كنند؛ زيرا آن‏ها تنها از گمان پيروى مى‏كنند و تخمين و حدس (واهى) مى‏زنند».



  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,017
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    3



    در مقابل اين اكثريتى كه تابع هواهاى نفسانى و مطرود اسلام مى‏باشند، اسلام براى اكثريت هوشمند، مؤمن و آگاه به مسايل، ارزش بسيارى قابل است. اگر جامعه در چارچوب اسلام و اصول و ارزش‏هاى آن و با آگاهى و هوشيارى در مسايل سياسى وارد شود و در راهيابى به حقايق و عدالت و يا تشخيص قانون درست از نادرست، اختلاف پيش آيد، رأى چنين اكثريّتى بر رأى اقليّت ترجيح دارد؛ زيرا در اين صورت، اكثريت به واقعيات نزديك‏ترند و آراى چنين اكثريتى را عقل و شرع تأييد مى‏كند. رأى چنين اكثريتى بر وفق فطرت پاك و سرشت اوليه انسان‏ها مى‏باشد كه در قرآن كريم به آن اشاره شده است:
    فأقم وجهك للدين حنيفا فطرت الله التي فطر الناس عليها لا تبديل لخلق الله... ، (سوره روم، آيه30).
    امام على عليه السلام مى فرمايد: و الزموا السواد الأعظم فان يدالله على الجماعة و ايّاكم و الفرقه فان الشاذ للشيطان، كما ان الشاذّ من الغنمللذئب ،
    با انبوه مردم هم گام باشيد؛ زيرا دست عنايت الهى بر سر انبوه مردم است. زنهار از كناره‏گيرى و پراكندگى! بپرهيزيد كه آن كه كنار گرفت، طعمه شيطان خواهد بود؛ همان گونه كه گوسفند جدا از گله، طعمه گرگ است»
    (نهج‏البلاغه، خطبه 127؛ شرح ابن ابي الحديد، ج 8، ص 112).
    در جاى ديگرى مى‏فرمايند:
    الزموا ماعقد عليه حبل الجماعة و بنيت عليه اركان الطاعة ؛
    بر آن چه بافت جماعت امت است، بپيونديد كه پايه‏هاى طاعت حق بر آن نهاده شده است(نهج‏البلاغه، خطبه 151).



  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    174
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0

    میزان منطق است یا تعداد




    کاری که ابراهیم کرد مقابله با تعداد بود یک ملت حرفی را میزدند ابراهیم حرفی دیگر را می زد منطق ابراهیم با منطق ان ملت تفاوت داشت
    ابتدا ابراهیم شروع به بحث و مجادله با ان ها کرد و دلایل منطقی اورد و از آنها خواست در اعتقادات بی منطق خود تجدید نظر نما یند و به منطق او اقتدا نمایند
    ابراهیم در سن جوانی قرار داشت بزرگتر ابراهیم از ایشان خواست از روش خود دست بکشد و به مجادله خود با اعتقادات مردم شهر خود پایان دهد
    اما ابراهیم چنین نکرد در روزی که همه مردم در محلی اجتماع کردند به مقدسات مردم شهر خود توهین کرد
    مردم وقتی مشاهده پیکر در هم شکسته مقدساتشان شدند شروع به تحقیق کردند که چه کسی چنین کرده است
    تا به این نتیجه رسیدند که ابراهیم این کار را کرده است او را بازداشت کرده و محاکمه کردند و او را به جرم توهین به مقدسات ملت به اعدام محکوم کردند و هیزم بسیار فراهم کرده و ابراهیم را آتش زدند که در این هنگام فرمان بردا و سلاما از جانب خدا امد و آتش تاثیری بر ابراهیم نداشت
    نتیجه ای که بدست میاد این است که اگر ابراهیم الگوی من است من باید به تعداد کار نداشته باشم بلکه به منطق کار داشته باشد
    منطق هم اعتقادی هست که برای دیگران توضیح میدهم نه برای خودم
    مثلا ممکن است یک جمعیت ملیونی در خودشان منطقی داشته باشند این مورد قبول نیست منطق توضیحی است که شما به ابراهیم میدهید


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    174
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0

    مشورت غیر منطقی




    مشورت یعنی کسب علم از عالم
    عالم به کسی می گویند که صاجب نظر در رشته خودش هست او باید منطق داشته باشد و بتواند با استدلال حرف بزند دلیل بیاورد نباید در حرف خود محدود شود یا متوسل به جواب و یا سوالات غیر علمی شود
    برای مشورت می توان قانون نوشت ما شاهد هستیم که یک غیر متخصص شروع به اظهار نظر می کنه
    این در بعضی جاها اشکال نداره مثلا یک دانش اموز در کلاس می تونه نظر بده تا غلطاش رو معلم اصلاح کنه
    اما این دانش آموز نمی تونه برای کلاس بالاتر از خودش مجوز تدریس دریافت کنه
    این مشکل در مشورت ها غیر اصولی برای موارد حساس حساسیت بیشتری پیدا می کنه در جاهایی که جنبه آزمایشی نباید داشته باشد و شوخی یا آموزشی نیست مثلا ایا می توان از یک معلم ادبیات برای تدریس ریاضی و یا بلاعکس استفاده کرد نمی توان اما داره استفاده می شه رئیس یک بیمارستان ایا میتواند یک مهندس کشاورزی باشه نمی تونه ...
    ایا وزیر بهداشت میتونه یک تکنیسین برق باشه نه
    پس در مشورت اولین رکن استفاده از متخصص است مثلا ما می خواهیم برای ریشه کنی آنفلوانزا تلاش کنیم ایا درسته که به قشر رانندگان و روزنامه نویسان و یا مجموعه ای از این افراد مراجعه کنیم نه
    چرا چون علمی در این مورد ندارند تجربه و اطلاعاتی ندارند پس روش مشورت از غیر عالم به عالم غیر ممکن است
    عالم باید علمش رو به نادان اثبات کنه نه جاهل عالم رو تشخیص بده و علم او رو محک بزنه و تایید کنه
    ایا می شه از یک بیمار خواست تا بهترین پزشک رو از میان پزشکان تشخیص بده
    یک راه درست این است که او مداوا شود
    بهترین راه علم پزشک است که فقط پزشکان میتونند بفهمند
    مسئله ای داریم تحت عنوان زلزله امری قطعی است یا پیش بینی نشده
    ایا می شه همه نظر بدند و همه هم درست بگند
    نه چرا چون علم های متفاوتی دارند
    حالا اگر خواسته شود جواب اری یا نه بدند چی می شه
    دو نفر بله می نویسند اما بله ها مفهوم متفاوت دارند
    متشابه هستند اما تفسیر پنهان و متفاوتی دارند


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    174
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0

    انواع انتخابات انسان




    خدا همیشه در انتخاب پیامبران به ارا عمومی مراجعه نکرد دلیلش روشن است مردم در رای دادن اشتباه می کنند
    خدا میدونه چه کسی لیاقت این کار یا ان کار رو داره ممکن است از نظر مردم کسی لیاقت کاری رو نداشته باشد اما از نظر خدا او بهترین فرد باشد
    مردم همیشه به گرافیک چهره ها اهمیت میدهند و قیافه ها باید اندازه و شکل خاصی داشته باشد تا مردم به او رای دهند و او را انتخاب کنند
    این در وقتی است که فردی می خاد فردی رو انتخاب کنه یا انتخاب دیگری
    مثل انتحاب لباس برای مجلس مهم
    انتخاب وسیله نقلیه
    انتخاب دوست
    انتخاب همسر
    انتخاب شغل
    انتخاب یک مکتب فکری یا یک دین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود