صفحه 1 از 24 1231121 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: به چه دلیل شیعیان اعتقاد دارند که فاطمه زهرا معصوم بوده است؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    767
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    18 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    47

    پرسش به چه دلیل شیعیان اعتقاد دارند که فاطمه زهرا معصوم بوده است؟





    به چه دلیل شیعیان اعتقاد دارند که فاطمه زهرا معصوم بوده است؟


    آیا برای این اعتقاد، دلیل عقلی یا نقلی وجود دارد یا اینکه این باور، صرفا یک دگم و جزمیت بلادلیل است؟



    خردبین سبز اندیش.



  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    35
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام
    کاش میدونستم که هدفت از مطرح کردن این سوال رسیدن به حقیقته یا میخوای در برابر هر جوابی مغرضانه نگاه کنی و بگی علت اینه که اونی که من میخوام نیست.اگه میدنستم دومیه ، جواب نمیدادم.چون به حضرت زهرا خیلی تعصب دارم.دلم میشکنه کسی به معصومیتشون شک داشته باشه یا بدتر از اون ... .من از کتابی که یادم نیست چی بود خوندم که خدا فرموده:"(احادیث قدسی) آسمان و زمین را برای تو(محمد(ص)) خلق کردم.تو را برای علی ، و علی را برای زهرا."
    خدا عاشق حضرت زهراست.زهرا معصومه.یادتون باشه که ما میتونیم هر چیزی رو رد کنیمو به وجودش شک کنیم .حتی به حقانیت خدا.بهتره اون راهی رو انتخاب کنیم که بهمون کمک میکنه تو قلبمون احساسات آسمونی رو حس کنیم و تو تنهایی ها تو قلبمون کسیرو که با وفاست حس کنیم
    ویرایش توسط زهرا یاس : ۱۳۸۸/۱۰/۱۴ در ساعت ۱۷:۴۳ دلیل: اضافه


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    19
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط خردبین نمایش پست

    به چه دلیل شیعیان اعتقاد دارند که فاطمه زهرا معصوم بوده است؟


    آیا برای این اعتقاد، دلیل عقلی یا نقلی وجود دارد یا اینکه این باور، صرفا یک دگم و جزمیت بلادلیل است؟



    خردبین سبز اندیش.
    با سلام

    شیعه دین باور های بی دلیل نیست!

    آیه "انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا" دلیل این مدعاست واین هم شان نزول آیه برگرفته از سایت aboutorab.com
    « إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً »
    و كسانى كه كافر شدند مى‏گويند: «تو فرستاده نيستى.» بگو: «كافى است خدا و آن كس كه نزد او علم كتاب است، ميان من و شما گواه باشد.»
    امامیه همگی بر این اتفاق دارند که « اهل البیت » که بر اساس این آیه خداوند هرگونه پلیدی را از آنان برده است پنج تن آل عبا هستند که عبارتند از : رسول خدا صلی الله علیه و آله ، پسر عموی او علی مرتضی علیه السلام که به منزله روح و جان اوست ، و دختر گرامیش که شادی قلب او و میوه دل اوست و دو نواده شهید او که دو گل خوشبوی او از دنیا بودند.
    تحقیق در مفردات آیه:
    «إنما » : گفته اند این کلمه برای انحصار است. شیخ طائفه شیعه ابو جعفر محمد بن حسن طوسی گوید : لفظ «إنما» مانند «لیس» به کار می رود ،‌ و خلاصه کلام این می شود که: خداوند اراده نکرده است بردن هرگونه پلیدی را در این حد از کسی مگر از اهل بیت.[1]
    « رجس » : راغب در مفردات گوید : « رجس چیز ناپاک و نجس است. رجس بر چهار وجه آمده است : یا منفور طبع است یا منفور عقل و یا منفور شرع و یا از همه این جهات مانند مردار، زیرا مردار از نظر طبع و عقل و شرع منفور است. و رجس شرعی مانند قمار و شراب. و کافران را رجس قرار داده از آن رو که شرک از نظر عقل زشت ترین چیزهاست.»
    ابن منظور در لسان العرب رجس را به این معانی آورده است : هر کار منفور ، چیز نجس ، گناه،‌ اضطراب و لرزه ، وسوسه شیطان ، شک و کیفر.
    رجسی که در این آیه است و با الف و لام معرفه شده است گرچه ذاتا افاده عموم نمی کند،‌ زیرا در سیاق اثبات به کار رفته (نه سیاق نفی) اما از آن رو افاده عموم می کند که مفعول إذهاب قرار گرفته است ، زیرا اذهاب در معنای سلب و نفی رجس است ؛ و سلب مطلق آن مصداق نمی یابد مگر با انتفاء هر فردی از رجس ، به ویژه که در این آیه به ضمیمه ویطهرکم تطهیرا آمده است ، زیرا معلوم است که تطهیر به بردن بخشی از پلیدیها حاصل نمی شود.
    روایات عامه
    1- سیوطی در تفسیرش آورده است که :
    قال رسول الله صلى الله عليه و آله : نَزَلت هذه الآية في خَمسَةٍ فِيَّ و في عليٍّ و فاطمة و حَسَن و حُسين « إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً».[2]
    رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود : این آیه در شأن پنج نفر نازل شده درباره من و علی و فاطمه و حسن و حسین « إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً».
    2- حاكم أبو عبد اللّه النيشابوري سنی مذهب در «المستدرك» از «واثلة بن الاصقع» آورده است که :
    أتيت عليّا فلم أجده، فقالت لي فاطمة: انطلق إلى رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم يدعوه، فجاء مع رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم، فدخلا و دخلت معهما ..
    فدعا رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم الحسن و الحسين، فأقعد كلّ واحد منهما على فخذيه، و أدنى فاطمة من حجره و زوجها، ثمّ لفّ عليهم ثوبا، و قال:
    إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً
    ثمّ قال: هؤلاء أهل بيتي، اللّهمّ أهل بيتي أحقّ‏. [3]
    آمدم تا على را ببينم، او را نيافتم، فاطمه گفت: نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله برو، آن حضرت او را صدا كرد. پس از اين گفتگو على علیه السلام همراه پيامبر آمدند و داخل شدند من هم همراهشان به خانه رفتم. پيامبر صلی الله علیه و آله حسن و حسين را صدا كرد و هر كدام را روى پايش نشاند و فاطمه و همسرش، على را نزديك خود آورد و پارچه‏اى روى آنان افكند و فرمود: «إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً»
    سپس فرمود: اينها اهل بيت من هستند، خدايا اهل بيت من سزاوارترند.
    سپس حاکم می گوید که این حدیث به شرط شیخین صحیح است.
    3- حافظ أبو عيسى الترمذي در «صحيح» خود آورده است که:
    عن عمر بن أبي سلمة: نزلت هذه الآية على النبيّ صلّى اللّه عليه و آله و سلم: إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً ، في بيت أمّ سلمة، فدعا النبيّ صلّى اللّه عليه و آله و سلم فاطمة و حسنا و حسينا فجلّلهم بكساء، و عليّ خلف ظهره، فجلّله بكساء، ثمّ قال: اللّهمّ هؤلاء أهل بيتي فأذهب عنهم الرجس و طهّرهم تطهيرا.
    قالت أمّ سلمة: و أنا معهم يا نبيّ اللّه؟
    قال: أنت على مكانك، و أنت إلى خير» [4]
    از عمر بن ابی سلمه فرزند همسر رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت شده که گفت آیه در خانه ام سلمه نازل شد ، رسول الله صلی الله علیه و آله علی ، فاطمه ، حسن و حسین علیهم السلام را دعوت کرد و همه را زیر کساء قرار داد و گفت : بار الها اینان اهل بیت منند پلیدی را از ایشان ببر و پاکشان کن. ام سلمه گفت : ای پیغمبر خدا آیا من نیز با ایشان هستم؟ تو جای خود داری و عاقبتت بخیر است.
    روایات از منابع عامه از طرق مختلف بسیار نقل شده است که برای آگاهی از آن ها می توانید به کتاب شریف احقاق الحق ، جلد 9 مراجعه کنید.
    سوال- آیا منظور از اهل بیت در این آیه همسران پیغمبر صلی الله علیه و آله نیست؟
    پاسخ این سوال را از کتاب دلائل الصدق می آوریم:
    اين سخن فضل [فضل بن روزبهان از علمای اهل سنت است که در کتابش این مطلب را بیان کرده است.] كه «اكثر مفسران برآنند كه آيه تطهير در مورد همسران پيامبر است» سخن نادرستى است. زيرا ابن حجر [ابن حجر یکی از علمای بزرگ اهل سنت است که مقام علمی بالاتری دارد] كه از فضل مطلع تر است در كتاب الصواعق المحرقه در ذيل آيه مذكور وقتى فضايل اهل بيت را برمى‏شمارد، چنين مى‏گويد:
    «بيشتر مفسران بر اين عقيده‏اند كه آيه مذكور درباره على، فاطمه، حسن و حسين نازل شد.»
    بلكه حقيقت اين است كه تعداد مفسرانى كه اين آيه را صرفا در مورد همسران پيامبر دانسته‏اند نسبت به ديگر مفسران بسيار اندك است.
    و ما معتقديم كه خود پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله نيز جزء كسانى است كه آيه درباره آنان نازل شده است. به هر حال، اگر اين مفسران، اكثريت را نيز تشكيل مى‏دادند باز هم نظر آنان قابل اعتماد نبود؛ زيرا نمى‏توان پذيرفت مراد از اين آيه همسران پيامبر باشد. اگر چه به صورت منضمّ فرض شوند؛ زيرا همسران پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله مطهر از رجس نبودند- اگر چه رجس را به معناى شرك و گناهان كبيره بگيريم- زيرا بعضى از آنان در ابتدا مشرك بوده و از برخى مانند عايشه گناه كبيره سر زده است. چرا كه او عليه امام زمان خود؛ يعنى على علیه السلام كه پيامبر در مورد او فرمود: «جنگ با تو، جنگ با من است.» شورش كرد و هزاران تن را به كام مرگ فرستاد و با امر صريح خداوند در قرآن، مبنى بر ماندن در خانه مخالفت نمود.
    كما اينكه با يكى ديگر از همسران پيامبر [حفصه دختر عمر] عليه رسول خدا توطئه كردند و به او دروغ گفتند. و به دنبال آن خداى متعال در قرآن، مكر و عمل آنان را فاش ساخت و براى آنان، مثال زنان نوح و لوط را بيان فرمود.
    بعلاوه، اختصاص دادن آيه به همسران پيامبر صلی الله علیه و آله با اخبار متواترى كه بسيارى از آنها از نظر اهل سنّت صحيح است مخالفت دارد. اخبار صحيحى كه بر نزول آيه تطهير در خصوص اميرالمؤمنين، فاطمه و دو فرزندشان دلالت مى‏كند و برخى از همين اخبار تصريح مى‏كند كه همسران پيامبر مشمول حكم اين آيه نيستند.[5]
    مولف کتاب دلائل الصدق در ادامه روایات ذیل این آیه را از منابع اهل سنت آورده است.
    گذشته از این بحث ، قوی ترین دلیل بر آنکه مراد از اهل بیت خمسه طیبه و سایر امامان معصوم علیهم السلام هستند کاری است که رسول خدا صلی الله علیه و آله پس از نزول آیه «وَ أْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلاةِ وَ اصْطَبِرْ عَلَيْها»[6] انجام می داد ، زیرا آن حضرت پس از نزول این آیه بر خانه امیرالمومنین و فاطمه علیهما السلام می گذشت و می فرمود : نماز ! خدا شما را رحمت کند، «إِنَّما يُريدُ اللَّهُ ...»
    روایات عامه در این باب
    1- سیوطی در تفسیرش آورده است که :
    عن أبى سعيد الخدري قال لما نزلت وَ أْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلاةِ كان النبي صلی الله علیه و آله يجئ إلى باب علي صلاة الغداة ثمانية أشهر يقول الصلاة رحمكم الله إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرا. [7]
    ابو سعید خُدری گوید : چون آیه وَ أْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلاةِ نازل شد ، پیامبر صلی الله علیه و آله و مدت هشت ماه هنگام نماز صبح به در خانه علی می آمد و می گفت : نماز ! خدایتان رحمت کند ،‌ إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ...
    2- در مسند احمد بن حنبل هم آمده است که :
    عن أنس بن مالك إنّ النبيّ صلی الله علیه و آله و سلم يمرّ ببيت فاطمة ستّة أشهر إذا خرج إلى الفجر فيقول: الصّلاة يا أهل البيت إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً. [8]
    از انس بن مالک روایت کرده که گفت : بعد از آنکه آیه نازل شد پیامبر صلی الله علیه و آله مدت شش ماه هر روز هنگام نماز صبح به در خانه فاطمه می آمد و می گفت : نماز ! ای اهل بیت ، إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ...
    3- قرطبی می گوید :
    وكان عليه السلام بعد نزول هذه الآية يذهب كل صباح إلى بيت فاطمة و على رضوان الله عليهما فيقول" الصلاة".[9]
    پیامبر صلی الله علیه و آله پس از نزول این آیه [وَ أْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلاةِ ] هر صبحگاهی به در خانه فاطمه و علی علیهما السلام می رفت و می گفت : "نماز".
    احتجاجات
    در نهایت به سه نمونه از احتجاجاتی که بدین آیه شده است اشاره می کنیم که خود از بهترین دلائل برای اثبات شأن نزول آیه است :
    1- احتجاج امام حسن علیه السلام ؛
    هیثمی از علمای اهل سنت در کتابش آورده است:
    إن الحسن بن على عليهما السلام حين قتل على عليه السلام استخلف، فبينا هو يصلى بالناس إذ وثب اليه رجل فطعنه بخنجر فى وركه فتمرض منها أشهرا ثم قام فخطب على المنبر فقال: يا أهل العراق اتقوا اللّه فينا فانا أمراؤكم و ضيفانكم، و نحن أهل البيت الذين قال اللّه عز و جل: (إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً) فما زال يومئذ يتكلم حتى ما ترى فى المسجد إلا باكيا .
    (قال) رواه الطبرانى و رجاله ثقات. [10]
    پس از آنكه حضرت على عليه السّلام شهيد شد و امام حسن مجتبى عليه السّلام جانشين آن حضرت گرديد. همان زمان كه با مردم به اقامه جماعت پرداخته بود، مردى از پشت خنجرى به پاى مبارك حضرت زد كه در اثر آن خنجر مدت يكماه، حضرت مجتبى عليه السّلام بيمار شد. پس از بهبودى بر منبر رفت و به ايراد خطابه پرداخت و خطاب به عراقى‏ها، فرمود: اى عراقى‏ها! از خدا بهراسيد و موقعيت ما را در پيشگاه او محفوظ بداريد و بدانيد كه ما اميران شمائيم و ميهمان الهى هستيم كه بايد از هر جهت، مقام ضيافت ما را رعايت كنيد؛ ما اهل بيتى هستيم كه حق تعالى درباره ما، فرموده است: إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً سخنان امام حسن مجتبى عليه السّلام در مردم آنچنان تأثير كرد كه در مسجد كسى نبود مگر اينكه گريست!
    «هيثمى» گفت: اين حديث را «طبرانى» نقل كرده است و رجال آن همگى از ثقات رجال حديث هستند.
    2- احتجاج سعد بن أبی وقاص در مقابل معاویه.
    قال: أمر معاوية سعدا فقال: ما يمنعك أن تسب أبا تراب؟
    فقال: أنا ذكرت ثلاثا قالهن رسول اللّه صلى اللّه عليه (و آله) و سلم فلن أسبه لئن يكون لى واحدة منها أحب إلي من حمر النعم، سمعت رسول اللّه صلى اللّه عليه (و آله) و سلم يقول له ...
    و لما نزلت (إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً) دعا رسول اللّه صلى اللّه عليه (و آله) و سلم عليا و فاطمة و حسنا و حسينا فقال: اللهم هؤلاء أهل بيتى. [11]
    در يكى از روزها، «معاوية» به «سعد» دستور داد تا على عليه السّلام را سبّ كند و به حضرت او ناسزا بگويد! «سعد» از فرمان او سرپيچى كرد.
    «معاويه» پرسيد: چرا از او بدگوئى نمى‏كنى و به سبّ و دشنام او نمى‏پردازى؟ در پاسخ گفت: بخاطر سه خصلتى است كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله در حق او فرموده است كه هر گاه يكى از آنها در من وجود مى‏داشت، دوست‏تر مى‏داشتم از شتران سرخ موئى كه در دستِ اختيار و انتفاع من بوده باشد! ...
    [بعد از بین دو خصلت می گوید : ]
    و نيز هنگامى كه «آيه تطهير» نازل شد، رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله على و فاطمه و حسنين عليهم السّلام را بحضور طلبيد و فرمود: بار پروردگارا! اينان اهل بيت من هستند.
    جمع بندی
    به جز چند نفر انگشت شمار مثل عکرمه و ... که حتی نزد خود اهل سنت هم مطرود هستند تقریبا همه ی علمای شیعه و سنی اتفاق نظر دارند که
    اولا: نزول آیه ی تطهیر ربطی به نزول آیات قبل و بعدش نداشته است و در زمانهای جداگانه ای بوده است .
    ثانیا: آیه ی تطهیر به هیچ وجه درباره ی قضیه ای که به نحوی مربوط به زنان باشد نازل نگردیده است.
    ثالثا : آیه ی تطهیر در پی قضیه ی پوشاندن اهل کسا توسط عبای پیامبر نازل کرده است.
    --------------------------------------------------------------------------------
    پی نوشت :
    [1].تفسیر تبیان ، جلد 8 ، صفحه 340
    [2].تفسیر الدر المنثور ، جلد 5 ، صفحه 198 ؛ همچنین آلوسی در تفسیر روح المعانی جلد 11 ، صفحه 197
    [3].المستدرک ، جلد 2 ، صفحه 416 ( چاپ حیدرآباد )
    [4].صحیح الترمذی ، جلد 13 ، صفحه 200 ؛ سنن الترمذي ، جلد 5 ، صفحه 621- 622 ، حدیث 3787.
    [5].ترجمه دلائل الصدق ، جلد ‏2 ، صفحه 102
    [6].سوره طه ، آیه 132
    [7].تفسیر الدر المنثور ، جلد 4 ، صفحه 313
    [8].مسند احمد بن حنبل ، جلد 3 ،‌صفحه 259
    علامة الطبرانيّ در «المعجم الكبير» ، صفحه 134
    حافظ محمد بن جرير الطبري در «جامع البيان» ، جلد 2 ، صفحه 6 ، چاپ قاهره
    علامة ابن أثير الجزري در «أسد الغابة» ، جلد 5 ، صفحه 521 ، چاپ مصر
    حافظ الذهبي در «تاريخ الإسلام» ، جلد 2 ، صفحه 97 ، چاپ مصر
    [9].تفسیر الجامع لأحکام القرآن ،‌ جلد 11 ،‌ صفحه 263
    [10]. الهيثمى در « مجمع » ، جلد 9 ، صفحه 172
    [11]. خصائص النسائى ، صفحه 4
    --------------------------------------------------------------------------------
    منابع :
    [1].احقاق الحق ، جلد 9
    [2].امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیهما السلام ، احمد رحمانی همدانی
    [3].آیات ولایت در قرآن ، ناصر مکارم شیرازی
    [4].آیات الولایة ، سید کاظم ارفع
    [5].ترجمه دلائل الصدق ، جلد 2 ، صفحه 90 به بعد
    [6]. فضائل پنج تن عليهم السلام در صحاح ششگانه اهل سنت ، جلد‏1 ، محمد باقر ساعدی



  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    83
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    4 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله النور


    بله سرکار زهرا گل این که فرمودید از قرار حدیث قدسی است ومتن آن این است:-اگر ایرادی داشت لطفاً اساتید اصلاح فرمایند-:

    یا احمد لولاک لما خلقت الافلاک و لو لا علی لما خلقتک و لما فاطمه لما خلقتکما

    و بر همین اساس است که از حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) به عنوان علت آفرینش عنوان می شود.

    از دلایل بر معصومیت بی بی دو علم (علیها السلام) آیه تطهیر است که شان نزول آن معصومیت اهل بیت عصمت و طهارت(علیم السلام اجمعین) است که حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)نیز جزو خمسه مطهره هستند.
    همچنین حدیث اهل کساء که معروفیت ویژه دارد.
    ایضاً سیره و عمل این بانوی مطهره(سلام الله علیها)که تماماً حاکی از پاکی و نجابت و طهارت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) است.

    یا علی مدد

    ویرایش توسط Montazere313 : ۱۳۸۸/۱۰/۱۶ در ساعت ۱۰:۴۹
    *یا علی جان مقتدای من تویی*


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    31
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    خرد بین اینها رو فقط به تو و امثال تو میگویم چون ماهییتان را جار زده اید:
    آیا انکار ائمه و عصمت آنها یکی از وظایف سبز اندیشان است؟

    هرچند ... و همگی خوب می دانیم که هدف شما از طرح این مباحث چیست.هرچند جناب سبز اندیش بحمد الله قامت دین ما استوار تر از آن است که با این سوالات کمر خم کند.
    ویرایش توسط مدیر سابق : ۱۳۸۸/۱۰/۱۶ در ساعت ۰۸:۵۳ دلیل: تلطیف


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    767
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    18 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    47



    نقل قول نوشته اصلی توسط زهراگل نمایش پست
    سلام
    من از کتابی که یادم نیست چی بود خوندم که خدا فرموده:"(احادیث قدسی) آسمان و زمین را برای تو(محمد(ص)) خلق کردم.تو را برای علی ، و علی را برای زهرا."
    درود.
    در این حدیث اشاره ای به عصمت فاطمه زهرا نشده است (البته از سیاق حدیث هم بر می آید که احتمالا ساخته ی شیعیان غالی یا رافضی باشد).

    نقل قول نوشته اصلی توسط زهراگل نمایش پست
    خدا عاشق حضرت زهراست.
    خدا عاشق زهراست؟!
    اینرا تاکنون نشنیده بودم! دلیلتان بر این مدعا چیست؟

    خردبین سبز اندیش.


  8. تشکرها 2


  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    676
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    15 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    76
    آپلود
    0
    گالری
    27



    نقل قول نوشته اصلی توسط خردبین نمایش پست
    درود.
    در این حدیث اشاره ای به عصمت فاطمه زهرا نشده است (البته از سیاق حدیث هم بر می آید که احتمالا ساخته ی شیعیان غالی یا رافضی باشد).



    خدا عاشق زهراست؟!
    اینرا تاکنون نشنیده بودم! دلیلتان بر این مدعا چیست؟

    خردبین سبز اندیش.
    سلام
    مراجعه نمایید به متن حدیث کسا .
    در ضمن ما با احتمالات کار نمی کنیم .
    الهی و سیدی و مولای و ربی صبرت علی عذابک فکیف اصبر علی فراقک

    صبرت علی حر نارک فکیف اصبر عن النظر الی کرامتک

    ام کیف اسکن فی النار و رجائی عفوک


  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,017
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    3



    عصمت مقامى نيست كه در انحصار انبيا و ائمه قرار داشته و دست ساير انسانها از رسيدن به آن كوتاه باشد; بلكه ديگران نيز مى توانند به برخى از مراتب عصمت، يعنى عصمت از گناه، دست يابند. كم نبوده اند عالمان تقواپيشه اى كه ساليان متمادى نه تنها از حرام، بلكه از امور مكروه نيز چشم پوشيدند و حتى به خوردن و آشاميدن خود نيز رنگ الهى دادند.
    بنا بر آيه تطهير (سوره احزاب آيه 33)، اراده تخلّف ناپذير خداوند بر اين تعلّق گرفته است كه هرگونه پليدى را از اهل بيت بزدايد و آنان را به طور كامل پاك و پاكيزه گرداند. رسول خدا(صلى الله عليه وآله) پس از قرائت آيه تطهير فرمودند:
    (فأنا و اهل بيتى مطهرون من الذنوب) «پس من و اهل بيتم از گناه پيراسته ايم».(1)
    بى ترديد، فاطمه زهرا(عليها السلام) جزو اهل بيت پيامبر است و اگر در بيان فضيلت او دليل ديگرى نمى داشتيم، همين آيه كافى بود كه او را در صدر زنان عالَم بنشاند.

    [1]-الدر المنثور، جلال الدين سيوطى (بيروت: محمد امين دمج، بى تا)، ج 5، ص 199.


  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    458
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    به دلیل روایت ام سلمه. متاسفانه توی قرآن درصد "رجس" تعیین نشده مثلا نگفته "انما یرید الله لیذهب عنکم کل رجس اهل البیت و یطهرکم التطهیرا" که حضرت فاطمه که کاملا "معصوم" بشن اما خوب هرچقدر معصوم بیشتر، بهتر برای عوام.

    خدا فرموده:"(احادیث قدسی) آسمان و زمین را برای تو(محمد(ص)) خلق کردم.تو را برای علی ، و علی را برای زهرا."
    این احادیث تنها رتبه ی ناقل رو میارن پایین.
    تیری را به سمت یک دیوار شلیک کنید، وقتی به دیوار برخورد کرد دور آن یک خط بکشید، و بگویید "دیدید که به هدف زدم؟"

    "افسانه چیزیست که ما دین دیگری را میخوانیم، گمراه کسی است که مخالف عقاید خود را میخوانیم".

  12. تشکرها 2


  13. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    964
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط aurlito نمایش پست
    به دلیل روایت ام سلمه. متاسفانه توی قرآن درصد "رجس" تعیین نشده مثلا نگفته "انما یرید الله لیذهب عنکم کل رجس اهل البیت و یطهرکم التطهیرا" که حضرت فاطمه که کاملا "معصوم" بشن اما خوب هرچقدر معصوم بیشتر، بهتر برای عوام.
    .

    إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرا

    ال انواع مختلفی دارد که در آیه ی فوق از نوع ال برای تعریف لفظی است و شامل تمام رجس ها و پلیدیها میشود.


صفحه 1 از 24 1231121 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود