جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: اسلام و حجاب

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    6,353
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    31 روز 12 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    19
    آپلود
    0
    گالری
    286

    غمگین اسلام و حجاب




    تفاوت جامعه ی اسلامی ما با کشور های غیر اسلامی چیه؟؟؟؟؟؟(از نظر حجاب)
    با این اوضاع جامعه ی ایران که فکر نکنم فرق زیادی باشه
    کشورهای غیر اسلامی که حجاب ندارن حداقل میگیم مسلمون نیستن ولی در عین حال با حجاب توشون پیدا میشه
    چرا ایران ما باید این طوری باشه؟؟؟؟؟؟
    چرا عفت و غیرت تو خانم ها و آقایون ایرانی مرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    14
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نمرده كمرنگ شده....دليلشم قبلا گفتم....
    اينو بايد از مردم پرسيد....بصورت آماري و نظرسنجي....


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    27
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بخاطر صادرات فرهنگ غربی و اندیشه غربی به صورت های مختلف


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    69
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    15 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    به خاطر اینکه یه مدت افرادی اومدن روی کار که خیلی به حجاب پایبند نبودن به اصطلاح خودشون میخاستن آزادی بیارن تو جامعه

    اینم نتیجش. تحویل بگیرید
    باید که دمی غافل از آن شاه نباشی
    شاید که نظر افکند آگاه نباشی

  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    4,402
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 روز 15 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    90

    .




    نقل قول نوشته اصلی توسط bayeneh نمایش پست
    به خاطر اینکه یه مدت افرادی اومدن روی کار که خیلی به حجاب پایبند نبودن به اصطلاح خودشون میخاستن آزادی بیارن تو جامعه

    اینم نتیجش. تحویل بگیرید
    نمی دونم چرا همیشه گناهمون رو پای بقیه میذاریم و به حساب بقیه می نویسیم. مثلا یه عده اومدن و باعث بدحجابی شدن و یا فرهنگ غرب و غربیها اینکار رو کردند.بله درسته ولی بیشتر تقصیر خودمونه والا چرا هی بقیه باید واسه ما تصمیم بگیرن چرا اگه مثلا فلان مد اومد تو بازار ما باید بدویم دنبالش یا اگه فلان هنرپیشه یه شبه راه هزار شبه رو طی کرده و شهرتی به هم زده میشه همه چیز و همه کس ما که چی حالا یارو دو تا فیلم بازی کرده

    فلان هنرپیشه می خواد نمایشگاه عکس راه بندازه دهها میلیون وام میگیره ولی همون مسئول غیر مسئول اگه بخواد با همون وام مشکل دهها نفر رو راه بندازه هزار تا ماده قانونی و تبصره ردیف می کنه که نه نمیشه که مثلا حالا یک میلیون تومان به یه زوج جوون می خواد بده. ای بابا وقتی اعتقادات سطحی باشه خوب این میشه وضع و حال ما. چارتا جوون فقیر رو میخوان دو میلیون کمک کنن کلی تو بوق و کرنا می کنن که چنین و چنان و بندگان خدارا تابلوی خاص و عام می کنن.بعد یارو 200 میلیون وام می خواد برای برگزاری نمایشگاه عکس بعد این طفلکا همش 120میلیون بهش می دن کلی هم عکس یادگاری میگیرن که چی ما با فلانی عکس گرفتیم گویی اعتبار اون مسئول ما به این جور افراد. این تازه مسئول ماست که باید از لحاظ اعتقادی حداقل متوسط که باشه یا نه.

    کاش همه مسئولان ما لا اقل یه خورده از لحاظ اعتقادی به آقای احمدی نژاد می رفتند حالا رهبر عزیزمون که جای خودش رو داره.

    ببخشید یه دفعه زدیم به جاده خاکی


    خدایا شرمسارم زین همه بدعهدی و بدزندگانی
    ولی دارم امید بخششت چون مهربانی




  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,969
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    1 روز 8 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    173



    به نظر من حجاب انواع مختلف داره... یکی هست که حجاب ظاهری داره ولی حجاب رفتاری، حجاب چشم و عفت نگاه و کلام رو نداره... بعضی ها هم هستند که ممکنه حجاب ظاهری نداشته باشند ولی حجاب رفتاری رو دارند... مهم اینه که این دو رو در کنار هم داشته باشیم هم حجاب ظاهری و هم حجاب باطنی...
    دو واژه‌ی «حجاب» و «عفت» در اصل معنای منع و امتناع مشترک‎اند. تفاوتی که بین منع و بازداری حجاب و عفت است، تفاوت بین ظاهر و باطن است؛ یعنی منع و بازداری در حجاب مربوط به ظاهر است، ولی منع و بازداری در عفت، مربوط به باطن و درون است؛ چون عفت یک حالت درونی است، ولی با توجه به این که تأثیر ظاهر بر باطن و تأثیر باطن بر ظاهر، یکی از ویژگی‌های عمومی انسان است؛ بنابراین، بین حجاب و پوشش ظاهری و عفت و بازداری باطنی انسان، تأثیر و تأثّر متقابل است؛ بدین ترتیب که هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر باشد، این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیه‌ی باطنی و درونی عفت، تأثیر بیش‌تری دارد و بالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیش‌تر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر در مواجهه با نامحرم می‎گردد.
    در ساحل زندگی قدم میزدم همه جا دو رد پا دیدم،
    جای پای من و خدا.
    به سختترین لحظه ها که رسیدم فقط یک جای پا دیدم.
    گفتم: خدایا مرا در سخت ترین لحظه ها رها کردی؟
    ندا آمد: تو را در سخت ترین لحظه ها به دوش کشیدم!



  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    1,289
    مورد تشکر
    8 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    حجاب براي حفظ و رشد زن يك حق است و براي حفظ و رشد جامعه يك تكليف. لذا رعايت حجاب براي زن حق است و براي جامعه فرصتي است كه زن را با جنبه انساني اش بشناسد و طلب كند و از اين رهگذر احساس امنيت و آرامش براي زن و مرد در جامعه ايجاد شود.

    با مروري بر گذشته هاي نه چندان دور بايد گفت كه قرن بيستم اگر چه قرن شگفتي هاي علمي و فني است، اما قرن افول بي سابقه ارزش ها، بروز بيماري هاي بشرساخته و مشكلات جديدي براي بشريت است كه شيوه زندگي او را از گذشتگانش متفاوت ساخته است. جامعه امروز تجدد را طوري معنا نموده كه گويي حقايق ازلي و ثابت و گذشته هاي تاريخي بشريت نامعقول و نامفهوم است و بايد پايه و بنيان جوامع امروزي را برعكس جوامع قديم بنا نمود تا همه افراد مطابق با الگوهاي دنياي جديد بينديشيند و رفتار كنند.

    امروز بي حجابي و بي بندو باري در ايران اسلامي بعنوان يك آسيب اجتماعي كه ريشه در سالهاي گذشته دارد، دامن عفت عمومي را لكه دار ساخته است. پس از انقلاب اسلامي گرايش آحاد جامعه به دين و انجام دستورات ديني در جامعه از رشد چشمگيري برخوردار بود، اما متأسفانه علل و عواملي چند از تداوم اين روند ممانعت نمود كه بخشي از آن بيروني و بخشي دروني بود.در عرصه درون كه آنهم بي ارتباط با بيرون وتحريكات دشمنان نبود، بحرانهاي بوجود آمده در كشور همچون جنگ، بحران هاي اقتصادي – سياسي، امنيتي و تنشهاي اجتماعي ، عدم برنامه ريزي مناسب براي كسب درآمد وشغل، افزايش بيكاري و از سوي ديگر طبيعت جلوه گر و خودنمايِ زن بدونِ فرصت زمينه سازي براي افزايش آگاهي هاي وي زمينه را بيش از پيش آماده ساخت. در سالهاي پس از جنگ تغافلي است به ضرورت برنامه ريزي براي تبيين و استمرار فرهنگ ديني از يكسو و پرداختن به مباحث اقتصادي و گاه سياسي در سرلوحه برنامه هاي توسعه اي كشور آغاز گرديد. به دنبال آن اقدامات تفريطي به دليل ديدگاه هاي متناقض و متفاوت تحت عنوان قرائت هايي از دين و سياست با عدم هماهنگي و همنوايي سازمان ها و مراكز تأثيرگذار در عرصه مسائل فرهنگيِ جامعه گاه به خنثي سازي و مقابله با فعاليتهاي جناح هاي فكري مقابل انجاميد و متأسفانه پايه هاي حريم حجاب و عفاف در جامعه ايران را دچار فراز و فرودهايي نمود كه هم تابعي از شرايط عمومي كشور بود و هم جريانات سياسي در تحولات آن نقش مهم ومؤثري ايفا نمودند.


    تا خدا بنده نواز است به خلقش چه نياز؟
    مي کشم ناز يکي تا به همه ناز کنم..


    ***



  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام بر دوستان

    مسئله ای را که عنوان کردید به عنوان یکی از معزلات اجتماع امروز جامعه ی مسلمان ما است. که البته از دو دیدگاه قابل تامل است.

    1- دیدگاه جزئی نگر : که فقط به بررسی یک جانبه ی موضوع مورد بحث میپردازد.
    یعنی این مسئله ی حجاب را معزلی محوری و حتی زایشی برای معزلات دیگر میبیند. که البته تا حدودی میتواند درست باشد . یعنی بد حجابی را یک مفسده ی منشاء دانسته ومفاسد دیگر مثل انحرافات اخلاقی را نتیجه ی این معزل میدانند.در این دیدگاه این معزل به عنوان شر مضاعف تلقی شده و محوریت تنفر اجتماعی را شامل میشود وان را عامل ویرانی وخسارت به اساس خانواده و اجتماع به حساب میاورند

    2- دیدگاه کلی نگر: در این دیدگاه از این معزل به عنوان یکی از چندین معزل اجتماعی که باهم به عنوان مکمل عمل میکنند و اخلاقیات جامعه را تحت الشعاع قرار میدهند، برخورد میشود.
    مثلا" حجاب و سرقت و تهمت و ..... را در ردیف معزلات همسان اجتماعی قرار میدهندو برای هرکدام به عنوان یک حلقه ی زنجیر از اخلاقیات اجتماعی حساب باز میکنند.

    با توجه به مطالب بالاباید دفت شود که در هر حال این معزلات دارای پیوستگی و همبستگی میباشند.

    اما دیدگاه منطقی به قضیه ی حجاب با دیدگاه اول قرابت بیشتری دارد.

    بد حجابی میتواند منشاء تضعیف ملکه ی حیا در اجتماع قرار گیرد. که این در جای خود میتواند موجب تضعیف عفت اجتماعی باشد. که پیامد ان موجب پدیده هایی چون عصبانیت - حسادت- بدبینی - تهمت - غیبت - خشونت و.... در اجتماع میشود.ا گر سوالی باشد به دیده منت

    .......................................... حق یارتان ...........................................
    ویرایش توسط ••ostad•• : ۱۳۸۸/۱۱/۱۸ در ساعت ۱۵:۳۶


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود