جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ایا مقام حضرت ایوب بالا تر است یا حضرت سلیمان

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    448
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    2 دقیقه
    دریافت
    90
    آپلود
    0
    گالری
    0

    ایا مقام حضرت ایوب بالا تر است یا حضرت سلیمان




    سلام :
    حضرت ایوب در نهایت محنت زندگی کرد و حضرت سلیمان در ناز و نعمت در نزد خدا مقام کدام بالا تر است !

    ویرایش توسط بهلول2 : ۱۳۸۸/۱۱/۰۷ در ساعت ۰۸:۳۲
    خدایا مرا آن ده که آن به

  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    540
    صلوات
    10
    تعداد دلنوشته
    2
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    8 روز 20 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    به نام خدا.

    محنت زندگی حضرت ایوب (ع) و رفاه زندگی حضرت سلیمان (ع) هر دو امتحان خدا بوده. بنابراین با این جنبه زندگی نمی توان در مورد مقام و منزلت ایشان مقایسه کرد.
    هر چه در آسمانها و زمین است از آن خداوند یکتاست. کهکشانها و ستارگان مظهر قدرت اویند. همه فانیند و تنها خداست که می ماند.

    حق با علی است و علی با حق.( پیامبر مهربانی ها (ص) )

    دانش اگر چه در ثریا باشد ، مردانی از سرزمین پارس به آن دست خواهند یافت. ( پیامبر خوبی ها (ص))

    نه تنها جزایر سه گانه بلکه از غرب چین تا شرق مدیترانه ، از جنوب سیبری تا شمال صحرای عربستان از دیرباز مرزهای ایران بزرگ قرار دارد. و در آخر تمامی فرزندان به مادر خود می پیوندند.


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,699
    مورد تشکر
    103 پست
    حضور
    39 روز 13 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0







    با سلام و درود


    1. در روایت آمده: ایمان دو نیمه است، نیمی صبر و نیمی شکر. (نهج الفصاحه)


    2. صبر و شکر اگرچه در ظاهر نمود دارند ولی در اصلا از صفات درونی و قلبی هستند.


    3. چیزی که قلبی و درونی باشد را نمی توان برای او میزانی معین کرد؛ و فقط خداوند از آن آگاه است.


    4. واقعا مشخص نیست که حضرت سلیمان در برابر این نعمتها، قلبا چقدر شاکر بوده، یعنی میزان و کیفیت شاکر بودن سلیمان مشخص نیست؛ کما اینکه میزان و کیفیت صبر ایوب در برابر همه مشکلات، برای ما مشخص نیست.


    5. بنابر این ما نمی دانیم هر کدام از آنها نسبت به وظیفه شاکر و صبور بودنشان چه جایگاهی در درگاه الهی دارند.



    6. هر کدام در این صبر و شکر، از کیفیت و عمق بیشتری برخوردار باشند، آن مرتبه بالاتری دارد؛ و تنها خداوند از این موضوع آگاه است.








  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    82
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط فرهاد981 نمایش پست
    سلام :
    حضرت ایوب در نهایت محنت زندگی کرد و حضرت سلیمان در ناز و نعمت در نزد خدا مقام کدام بالا تر است !
    مگر نمیگویند نماز معراج مومن است !
    چرا نماز نمیخوانید تا در معراج ملکوت مقام آنها را مشاهده نمائید ؟
    آمنت بالله و کفرت بالطاغوت

    اللهم العن الجبت و الطاغوت


    اللهم ادخل علی اهل القبورالسرور،اللهم اغن کل فقیر،اللهم اشبع کل جائع،اللهم اکس کل عریان،اللهم اقض دین کل مدین،اللهم فرج عن کل مکروب،اللهم رد کل غریب،اللهم فک کل اسیر،اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین،اللهم اشف کل مریض،اللهم سد فقرنا بغناک،اللهم غیر سوء حالنا بحسن حالک، الهم اقض عنا الدین و اغننا من الفقر،انک علی کل شی قدیر

  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    50
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط محب الشیعه نمایش پست
    مگر نمیگویند نماز معراج مومن است !
    چرا نماز نمیخوانید تا در معراج ملکوت مقام آنها را مشاهده نمائید ؟


    و تنها خداوند از این موضوع آگاه است.









  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۶
    نوشته
    141
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    2 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    یک جا روایتی دیدم به این مضمون به دنبال اینکه مقام کدام پیامبر بالاتر است کدام پایین تر نباشید

  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    448
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    2 دقیقه
    دریافت
    90
    آپلود
    0
    گالری
    0



    مگر نمیگویند نماز معراج مومن است !
    چرا نماز نمیخوانید تا در معراج ملکوت مقام آنها را مشاهده نمائید ؟
    . وَأْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَیهَا لَا نَسْأَلُكَ رِزْقًا نَحْنُ نَرْزُقُكَ وَالْعَاقِبَةُ لِلتَّقْوَى«طه/132»
    و کسان خود را به نماز فرمان ده و خود بر آن شکیبا باش ما از تو جویای روزی نیستیم ما به تو روزی می‏دهیم و فرجام [نیک] برای پرهیزگاری است


    بله نماز معراج مومن است یعنی راه ارتباط مومن است باخدایش و نعمتی از جانب خدا به بنده اش ولی این دلیل دانستن علم غیب نیست چرا که علم غیب مخصوص خداست و به هر بنده ای که صلاح بداند میدهد .

    اما راه دانستن این مطالب قرآن است چرا که قرآن ارتباط خداست با بنده اش و برای دانستن اینگونه مطالب باید به قرآن رجوع کرد .
    اگر به آیات 31 تا 44 سوره ص توجه فرمایید متوجه میشویم که هردو آنان در مقابل شیطان مقاوم و توبه کاربوده و دارای سر انجام نیک یعنی در نزد خداوند هیچ تفاوتی بین آنان نیست !


    إِذْ عُرِضَ عَلَیهِ بِالْعَشِی الصَّافِنَاتُ الْجِیادُ«31»
    هنگامی که [طرف] غروب اسبهای اصیل را بر او عرضه کردند

    فَقَالَ إِنِّی أَحْبَبْتُ حُبَّ الْخَیرِ عَنْ ذِكْرِ رَبِّی حَتَّى تَوَارَتْ بِالْحِجَابِ«32»
    [سلیمان] گفت واقعا من دوستی اسبان را بر یاد پروردگارم ترجیح دادم تا [هنگام نماز گذشت و خورشید] در پس حجاب ظلمت‏شد

    رُدُّوهَا عَلَی فَطَفِقَ مَسْحًا بِالسُّوقِ وَالْأَعْنَاقِ«33»
    [گفت اسبها] را نزد من باز آورید پس شروع کرد به دست کشیدن بر ساقها و گردن آنها [و سرانجام وقف کردن آنها در راه خدا]
    وَلَقَدْ فَتَنَّا سُلَیمَانَ وَأَلْقَینَا عَلَى كُرْسِیهِ جَسَدًا ثُمَّ أَنَابَ«34»
    و قطعا سلیمان را آزمودیم و بر تخت او جسدی بیفکندیم پس به توبه باز آمد

    قَالَ رَبِّ اغْفِرْ لِی وَهَبْ لِی مُلْكًا لَا ینْبَغِی لِأَحَدٍ مِنْ بَعْدِی إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ«35»
    گفت پروردگارا مرا ببخش و ملکی به من ارزانی دار که هیچ کس را پس از من سزاوار نباشد در حقیقت تویی که خود بسیار بخشنده‏ای

    فَسَخَّرْنَا لَهُ الرِّیحَ تَجْرِی بِأَمْرِهِ رُخَاءً حَیثُ أَصَابَ«36»
    پس باد را در اختیار او قرار دادیم که هر جا تصمیم می‏گرفت به فرمان او نرم روان می‏شد

    وَالشَّیاطِینَ كُلَّ بَنَّاءٍ وَغَوَّاصٍ«37»
    و شیطانها را [از] بنا و غواص

    وَآخَرِینَ مُقَرَّنِینَ فِی الْأَصْفَادِ«38»
    تا [وحشیان] دیگر را که جفت جفت با زنجیرها به هم بسته بودند [تحت فرمانش درآوردیم]

    هَذَا عَطَاؤُنَا فَامْنُنْ أَوْ أَمْسِكْ بِغَیرِ حِسَابٍ«39»
    [گفتیم] این بخشش ماست [آن را] بی‏شمار ببخش یا نگاه دار

    وَإِنَّ لَهُ عِنْدَنَا لَزُلْفَى وَحُسْنَ مَآبٍ«40»
    و قطعا برای او در پیشگاه ما تقرب و فرجام نیکوست

    وَاذْكُرْ عَبْدَنَا أَیوبَ إِذْ نَادَى رَبَّهُ أَنِّی مَسَّنِی الشَّیطَانُ بِنُصْبٍ وَعَذَابٍ«41»
    و بنده ما ایوب را به یاد آور آنگاه که پروردگارش را ندا داد که شیطان مرا به رنج و عذاب مبتلا کرد

    ارْكُضْ بِرِجْلِكَ هَذَا مُغْتَسَلٌ بَارِدٌ وَشَرَابٌ«42»
    [به او گفتیم] با پای خود [به زمین] بکوب اینک این چشمه‏ساری است‏سرد و آشامیدنی

    وَوَهَبْنَا لَهُ أَهْلَهُ وَمِثْلَهُمْ مَعَهُمْ رَحْمَةً مِنَّا وَذِكْرَى لِأُولِی الْأَلْبَابِ«43»
    و [مجددا] کسانش را و نظایر آنها را همراه آنها به او بخشیدیم تا رحمتی از جانب ما و عبرتی برای خردمندان باشد

    وَخُذْ بِیدِكَ ضِغْثًا فَاضْرِبْ بِهِ وَلَا تَحْنَثْ إِنَّا وَجَدْنَاهُ صَابِرًا نِعْمَ الْعَبْدُ إِنَّهُ أَوَّابٌ«44»
    [و به او گفتیم] یک بسته ترکه به دستت برگیر و [همسرت را] با آن بزن و سوگند مشکن ما او را شکیبا یافتیم چه نیکوبنده‏ای به راستی او توبه‏کار بود

    خدایا مرا آن ده که آن به

  10. تشکر


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود