صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: امام علی(ع) در هنگام ورود به مسجد به شهادت رسیده است, نه در محراب مسجد

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    32
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1

    راهنما امام علی(ع) در هنگام ورود به مسجد به شهادت رسیده است, نه در محراب مسجد




    امام علی(ع) در هنگام ورود به مسجد به شهادت رسیده است, نه در محراب مسجد !


    علی(ع) چه به مرگ طبیعی بمیرد یا در نبرد با کفار و مشرکین در میدان رزم به شهادت برسد، چه در محراب مسجد و چه در کوچه و بازار و حتی خانه خود, با حق است و حق با علی(ع) است. علی(ع) را چه نیاز به شهادت در محراب که ما برای جان گداز کردن حادثه و بی دین‌تر نشان دادن قاتل آن، بدون مستندات تاریخی اصرار داشته باشیم که بگوییم امیر المومنین(ع) در محراب نماز و در حال نماز به شهادت رسید و به هنگام ضربت خوردن گفت: «فزت و ربّ الکعبه».

    این در حالی است که کتب معتبر تاریخی، که شیعه و سنی حوادث تاریخی را با استناد به آنها پذیرفته‌اند، آورده‌اند که مولای متقیان علی(ع) در هنگام ورود به مسجد ترور شد و به شهادت رسید. هیچ یک از این منابع به آنچه که در حال حاضر بین ما مشهور است، اشاره نکرد‌ه‌اند.

    در نقل حوادث تاریخی باید به کتب مستند تاریخی مراجعه کرد و عین حقیقت را در اختیار مردم قرار داد، تا مبادا با کشف حقیقت به دیگر امور نیز شک کنند و امور گوهرین دین را زیر سوال برند.

    مگر علی(ع) به عنوان یک انسان نمونۀ تربیت یافتۀ دست نبی، علم و معرفت، توحید و اخلاص، معنویت و عرفان، زهد و تقوا، مدیریت و سیاست و عدالت و … از هزاران فضیلت دیگر چیزی کم دارد که بخواهیم برای او فضیلت تراشی کنیم؟

    در ذیل، برای روشن شدن بیشتر نحوه شهادت امیر مومنان علی(ع) اقوال مختلف در مورد آن را از کتب معتبر تاریخی به ترتیب تاریخ قدمت آن نقل می‌کنیم، باشد که راه حقیقت برای طالب حقیقت، هویدا و آشکار شود.




    «ابو حنيفه احمد بن داوود دينِوَرى» متوفای 283 هجری در کتاب «اخبار الطِوال» آورده است: چون آن شب فرا رسید، ابن ملجم شمشیر زهر آلود خود را برداشت و قبل از سپیده دم، در گوشه مسجد نشست و منتظر مانند که چون علی(ع) برای نماز صبح به مسجد می‌آید و از کنار او بگذرد، کار خود را انجام دهد. در همان حال علی(ع) آمد و فرمود: ای مردم نماز. ابن ملجم برخاست و با شمشیر ضربه‌ای بر سر آن حضرت زد. قسمتی از شمشیر به دیوار اصابت کرد و در آن رخنه‌ای ایجاد کرد، ابن ملجم از وحشت به روی افتاد و شمشیر از دست او جدا شد. مردم جمع شدند و او را گرفتند. (ص260-261)

    «احمد بن یعقوب» متوفای292 هجرى، در کتاب «تاريخ يعقوبى» آورده است: ابن ملجم بر در مسجد ایستاده بود که علی(ع) از تاریکی مسجد بیرون آمد و سر خود را داخل مسجد کرد. در این هنگام عبدالرحمن شمشیری بر سرش نواخت. (ص138)

    «محمد بن جَرير طبرى» متوفای 322 هجری در کتاب «تاريخ الاُمَم و الملوك»، معروف به «تاریخ طبری» می نویسد: شب جمعه‌ای که صبحگاه آن علی(ع) کشته شد به سال 40 هجری، ابن ملجم پیش قطام رفت و گفت: اینک شبی است که با دو یار خود وعده کرده‌ایم هر کدام یکی از آن سه نفر (علی(ع) معاویه و عمرو عاص) را بکشیم، پس قطام حریری خواست و سر آنها را بست. آنان شمشیرهای خویش را گرفتند و مقابل دری که علی(ع) از آنجا بیرون می‌شد نشستند. چون علی(ع) بیامد شبیب با شمشیر ضربتی به قصد او زد که به بازوی درب یا به طاق خورد. آنگاه ابن ملجم با شمشیر به پیشانی وی زد. (ص2684 -2683 )

    «مسعودى» متوفای 345 هجری در کتاب «مُروج الذَهب»، آورده است: قطام پارچه حریری خواست و به آنها بست. آنها شمشیرهای خود را گرفته و در مقابل دری که علی(ع) از آنجا وارد مسجد می‌شد نشستند. علی(ع) هر روز برای نماز به مسجد می‌آمد و مردم را بیدار می‌کرد. ابن ملجم بر اشعث بن قیس، که در مسجد بود، گذر کرد. اشعث به او گفت: زود کار خود را انجام ده که روشنایی صبح تو را رسوا می‌کند. حجر بن عدی این را شنید و به طرف خانه حضرت رفت تا او را با خبر کند، از قضا در راه حضرت را ندید. علی(ع) وارد مسجد شد و ابن ملجم و یارانش به او حمله کردند و گفتند: حکم دادن خاص خداست نه خاص تو. ابن ملجم ضربتی به پیشانی حضرت زد و شمشیر شبیب به بازوی در خورد و مشاجع بن وردان فرار کرد. علی(ع) گفت: نگذارید که این مرد فرار کند. (ص773 – 772)

    ابو الفرج اصفهانی، متوفای 362 هجری در کتاب «مقاتل الطالبین» آورده است: شب جمعه 19 ماه رمضان سال 40 هجری. مطابق روایت ابو عبدالرحمن سلمی ابن ملجم و یارانش به نزد قطام آمدند. ابن ملجم به قطام گفت:امشب همان شبی است که من با دو نفر دوستم عهد بستم که هر کدام یکی از آن سه نفر را بکشیم. قطام چند قطعه حریر خواست و با آن پارچه‌ها سینه‌های آنها را محکم بست. آنها شمشیرها خود را به گردن آویخته و به راه افتادند و درب مسجد، مقابل دربی که حضرت برای نماز از آن درب به مسجد می آمد نشستند. (ص51)

    «ابو مخنف» از «عبد الله ازدی» روایت می‌کند که در شب ضربت خوردن علی(ع) من نیز در مسجد کوفه بودم و با مردم دیگر که معمولا از اول ماه در مسجد مشغول عبادت بودند، مشغول نماز بودم. در همین هنگام علی(ع) با صدای بلندی فرمود: «الصلوة الصلواة». هنوز صدایش به آخر نرسیده بود که برق شمشیری را دیدم و شنیدم که کسی فریاد می زد: لا حکم الا الله. حکم از آن خداست نه از آن تو و پیروان تو. و شنیدم که علی(ع) گفت: این مرد فرار نکند. اسماعیل بن راشد و ابو عبد الرحمن سلمی روایت می کنند که در آغاز شبیب بن بجرة ضربتی بر آن حضرت زد ولی شمشیر او به خطا رفت و به طاق گرفت و بعد از او، ابن ملجم ضربتی بر آن حضرت زد که بر فرق او وارد شد. (ص 52 – 53)

    «شيخ مفيد» عالم بزرگ شیعه، متوفای 413 هجری در کتاب «الارشاد» نوشته است: شب چهارشنبه 19 ماه رمضان سال 40 هجری بود که آنها نزد قطام آمدند. پس چند قطعه حریر طلبید و با آن سینه‌های آنها را محکم بست و آنها شمشیرها را به کمر بسته و به راه افتادند. آنها برابر دری که از آن درب علی(ع) برای نماز به مسجد می‌آمد نشستند. آنان قبل از این اشعث را از کار خود آگاه کرده بود و او نیز به آنها قول همکاری داده بود. اشعث به ابن ملجم گفت: زود کار خود را انجام ده که روشنایی صبح تو را رسوا می کند. حجر بن عدی این را شنید و به طرف خانه حضرت رفت تا او را با خبر کند از قضا در راه حضرت را ندید و ایشان از راه دیگر وارد مسجد شدند. ابن ملجم پیش دوید و آن حضرت را با شمشیر زد. (ص18 – 17)

    از «عبد الله ازدی» روایت شده است که در شب ضربت خوردن علی(ع)، من نیز در مسجد کوفه بودم و با مردم دیگر که معمولا از اول ماه در مسجد مشغول عبادت بودند، مشغول نماز بودم. در همین هنگام علی(ع) با صدای بلندی فرمود: نماز نماز. هنوز صدای او به آخر نرسیده بود که برق شمشیری را دیدم و شنیدم که کسی فریاد می زد: «لله الحکم یا علی، لا لک و لا لاصحابک.» حکم از آن خداست نه از آن تو و پیروان تو. و شنیدم که علی(ع) گفت: این مرد فرار نکند. (ص 18-19)

    ممکن است این پرسش مطرح شود که پس دلیل اینکه امروزه شهادت در محراب بین شیعه مشهور شده است چیست؟ پاسخ این پرسش یک دلیل دارد و چند علت.

    دلیل آن تنها یک خبر ضعیف از یک کتاب به نام «الفتوح» است که نویسنده آن «ابن اعصم کوفی» متوفای 314 هجری است. از نام، نسب، زادگاه، تاریخ تولد و زندگی او اطلاع زیادی در دست نیست و علمای تاریخ در مورد همه موارد یاد شده اختلاف نظر دارند. این کتاب حتی مورد استناد و اعتنای علمای شیعه در گذشته نیز نبوده است. با این حال «شیخ عباس قمی» متوفای قرن 14 هجری آن روایت را در کتاب «منتهی الامال» خود آورده است و در دوران معاصر مشهور شده است.

    علت تمایل شیعه به این موضوع هم این بوده است که شهادت در محراب سوزناک‌تر است
    و شاید علت دیگر این باشد که معروف است که برخی از خلفا در محراب کشته شده بودند، و شیعیان خواسته‌اند در تبلیغات از آنها چیزی کم نداشته باشند. غافل از اینکه اسلام و قرآن برای حقیقت آمده است و علی(ع) هم برای حقیقت به شهادت رسیده است. شیعه علی(ع) نیز باید به فرموده خود او جز حقیقت نگوید و جز راه حقیقت راهی را نپوید.


    منبع: http://naghd.org/?p=36


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    606
    تشکر:
    1
    حضور
    20 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اگر کسی میتوانست رودرو و در پیکار تن به تن و یا حتی گروهی بر علی (ع) چیره گردد تا قبل از این زمان مطمئن باشید حضرت را به قتل میرساندند.

    کسی که در مبارزه عمر بن عبدود را کشت به این سادگیها نه غافلگیر میشد و نه در مبارزه کشته میگردید .
    ۩۩۩... پس بگذارید سرسپردگی به خداوند لباس درونتان باشد نه نمایش بیرون...در پنهان ترین لایه های روحتان باشد، نه آواز آشکار لبهایتان.... بگذارید سرسپردگی به خداوند در میان استخوان دنده هایتان باشد...۩۩۩

  4. تشکر


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    32
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط king81 نمایش پست
    اگر کسی میتوانست رودرو و در پیکار تن به تن و یا حتی گروهی بر علی (ع) چیره گردد تا قبل از این زمان مطمئن باشید حضرت را به قتل میرساندند. کسی که در مبارزه عمر بن عبدود را کشت به این سادگیها نه غافلگیر میشد و نه در مبارزه کشته میگردید .

    بر اساس حدس و گمان های من عندی شما نمیتوان مستندات تاریخی را زیر سوال برد عزیز من. اگر ایرادی به مستندات دارید بفرمایید, در غیر اینصورت حقیقت را قبول کنید و بپذیرید که امام علی نه در محراب و در حین نماز، بلکه در خارج از حال نماز ضربت خورده است.

    ضمن آنکه امام علی در سحرگاه راهی مسجد بوده است نه میدان نبرد تا بخواهد ساز و برگ نبرد به همراه داشته باشد یا هشیاری لازم جهت پرهیز از غافلگیری توسط دشمن کمین کرده را داشته باشد. امام علی هم به همان سادگی که میتوان هر انسانی را غافلگیر کرد و او را کشت, غافلگیر شده و ضربت خورد.

    حاشیه: بنده در تاپیکی دیگر ادعا نمودم که ضربت خوردن امام علی در محراب, یکی از تحریفات تاریخی شیعیان است. همچنین ادعا کردم که امام علی در کعبه متولد نشده, بلکه در خانه ی ابوطالب زاده شده و دیگران از بنده سند و مدرک خواستند. بنده هم فعلا در اینجا جستاری را پیرامون اولین مدعای خود آغازیدم.

  6. تشکرها 3


  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    21
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    برای روشن شدن محل دقیق شهادت حضرت امیرمؤمنان علی(ع) نگاهی کوتاه به برخی از منابع تشیع و تسنّن میافکنیم و به زوایای آن واقعه دردناک و تأسف‏بار به نظاره مینشینیم. نخست به خلاصه داستان شهادت آن حضرت اشاره میشود و سپس نگاهی به متون برخی از منابع شیعه و اهل سنت خواهیم داشت/ امیرمؤمنان(ع) در سحرگاه شب نوزدهم ماه رمضان سال چهلم هجرت، طبق معمول برای اقامه نماز جماعت صبح از خانه به مسجد کوفه روانه شد. آن شب باز کردن درِ خانه که از چوب خرما بود برای آن حضرت دشوار گردید، آن بزرگوار در را از جای بیرون آورد و کنار گذاشت و این شعر را خواند: اُشْدُدُ حَیاز یَمکَ لِلْمَوْتِ فَاِنَّ الْمَوْتَ لاقیکاوَ لا تَجْزَعْ مِنَ الْمَوْتِ اِذا حَلَّ بِوادیکا کمربند و سینه خود را برای مرگ ببند، زیرا مرگ تو را دیدار خواهد کرد، و از مرگ اندوهناک مباش و بی تابی مکن در وقتی که در خانه تو فرود میآید. آن گاه به سوی مسجد حرکت کرد. اول دو رکعت نماز خواند و سپس بالای بام رفت تا اذان بگوید. با صدای بلند اذان گفت که صدایش به گوش تمام ساکنان کوفه میرسید، سپس از بام پایین آمد و به محراب رفت و مشغول نماز نافله صبح شد، وقتی که خواست سر از سجده اولِ رکعتِ اول بردارد، در آن تاریکی، ابن ملجم آن چنان شمشیر بر فرق مقدس آن حضرت زد، که فرق سر آن بزرگوار تا نزدیکی پیشانی شکافته شد. امام علی(ع) در این هنگام گفت: «بِسْمِ الله وَ بِالله وَ عَلی مِلَِّْ رَسُول الله فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبه، به نام خدای و برای خدا و بر دین رسول خدا، به خدای کعبه سوگند رستگار شدم». سپس مقداری از خاک محراب را برداشت و روی زخم سرش پاشید و این آیه را خواند: (مِنْها خَلَقْناکُمْ وَ فِیها نُعیدُکُمْ وَ مِنْها نُخْرِجُکُمْ تارًَْ اُخْری)، ما شما را از خاک آفریدیم و در آن باز میگردانیم و از آن نیز بار دیگر شما را بیرون میآوریم/ در این لحظه جبرئیل بین زمین و آسمان فریاد زد: «تَهَدَّمَتْ وَ الله اَرْککانُ الْهُدی، وَانْطَمَسَتْ اَعْلامُ التُّقی وَانْفَصَمَتْ الْعُرْوَِْ الْوُثْقی، قُتِلَ ابْنُ عَمِّ الْمُصْطَفی، قُتِلَ عَلِیُّ الْمُرْتَضی، قَتَلَهُ اَشْقَی الاْ َشْقیأِ»، سوگند به خدا استوانه‏های هدایت، ویران شد، و نشانه‏های بزرگ تقوی تاریک گردید، و دستگیره محکم ایمان شکسته شد، پسر عموی مصطفی(ص) کشته شد، علی مرتضی کشته شد، او را شقیترین اشقیا کشت.{1} و اما مکان و زمان شهادت در برخی از منابع شیعی و اهل سنت: 1. مرحوم علامه مجلسی؛ با نقل حدیثی از امام علی بن موسی الرضا(ع) مینویسد: هنگامی که ابن ملجم - لعنْ الله علیه - بر سر مبارک علی(ع) ضربت شمشیر را میخواست وارد سازد با خود همدستی داشت که ضربت او به دیوار برخورد کرد اما ابن‏ملجم در حالی که علی(ع) در سجده بود، ضربتی بر فرق مبارک آن حضرت وارد ساخت.{2} 2. سید بن طاووس در کتاب «مصباح الزائر» در ضمن نقل زیارت جامعه ائمه المؤمنین(ع) به نقل از ائمه معصومین(علیهم السلام) مینویسد: «و انتم بین صریع فی المحراب قد فلق السیف هامته»;{3} و بعضی از شما اهل بیت(علیهم السلام) در محراب عبادت به زمین افتاده در حالی که شمشیر زهرآلود فرق مبارکش را شکافته است. و این دلیل دیگری است که امیر مؤمنان علی(ع) در محراب عبادت به شهادت رسیده است/ 3. «ابن قتیبه دینوری» از مورخین شهیر اهل سنت در کتاب معروف الامامْ و السیاسْ، حادثه شهادت امیرمؤمنان علی(ع) را چنین گزارش کرده است: در صبح روز جمعه که ده روز از ماه رمضان، در سال چهلم هجرت باقی مانده بود، علی(ع) از منزل خود برای اقامه نماز وارد مسجد شد و هنگامی که در محراب عبادت نماز را شروع کرد ابن‏ملجم بر او حمله کرد و در حالی که گفت: الحکم لله لا لک یا علی! با ضرتب شمشیر فرق مبارک علی را شکافت و علی(ع) گفت: «فزت و رب الکعبه».{4} 4. دانشمند معروف اهل تسنن «سبط بن جوزی» مینویسد: هنگامی که حضرت علی(ع) در محراب عبادت قرار گرفت چند نفر به او حمله‏ور شدند و ابن‏ملجم ضربتی بر آن حضرت فرود آورد و بلافاصله با همراهانش گریختند.{5} 5. محمد بن جریر طبری در تاریخ خود کیفیت شهادت امام علی(ع) را به نقل از محمد حنفیه{6} چنین گزارش کرده است: آن شب من در مسجد بودم و عده‏ای دیگر نیز در مسجد بیتوته کرده و مشغول عبادت بودند. نزدیک صبح امیر مؤمنان علی(ع) وارد مسجد شد و با صدای بلند فرمود: ایُّها الناس، الصلاْ، الصلاْ متوجه نشدم که آیا آن حضرت بعد از عبور از درگاه مسجد این کلمات را گفت یا قبل از آن. ناگهان چشمم به برق شمشیری افتاد و در آن لحظه شنیدم که یکی میگفت: الحکم لله یا علی لا لک و لا لاصحابک، شمشیری را دیدم و بار دوم همان ضربت بر امام(ع) وارد آمد. علی(ع) فرمود: نگذارید مرد قاتل فرار کند جمعیت حاضر در مسجد ضارب را احاطه کردند.{7} 6. «ابوالحسن مسعودی» مورخ نامدار اهل سنت در قرن سوم هجری نیز در مروج الذهب مینویسد: ابن ملجم با همدستان خود در مقابل دری که علی از آن جا وارد مسجد میشد مخفی شدند، علی(ع) هر روز هنگام اذان صبح میآمد و مردم را برای نماز بیدار میکرد ابن ملجم بر اشعث که در مسجد بود گذر کرد و اشعث به او گفت: صبح تو را رسوا کرد. حجر بن عدی که این سخن را شنید گفت: ای اعور! او را به کشتن دادی خدا تو را بکشد. در این لحظه علی(ع) وارد مسجد شده و ندا میداد: ای مردم برای نماز آماده شوید. ابن‏ملجم و یارانش به او حمله کرده و میگفتند: «الحکم لله لا لک»، ابن ملجم با شمشیر ضربتی بر پیشانی آن حضرت زد.{8} 7. سید نعمت الله جزایری از محدثین قرن دوازدهم هجری در کتاب قصص الانبیأ خود روایتی را از پیامبر اکرم(ص) نقل میکند که دلالت روشنی بر شهادت علی(ع) در محراب عبادت دارد. او میگوید: روزی رسول الله(ص) به علی(ع) فرمود: «یا علی صبر تو چگونه خواهد بود آن روزی که فرق تو شکافته شده و محاسنت از خون سرت رنگین شود در حالی که تو در محراب عبادت سجده کرده‏ای؟! علی(ع) فرمود: یا رسول الله! آن جا مقام شکر است نه مقام صبر.{9} از متون تاریخی فوق که از منابع معتبر اهل سنت و شیعه میباشند چنین برمیآید که محل شهادت علی(ع) محراب عبادت و در حال نماز در مسجد کوفه بوده است/ [1].فروغ ولایت، ص 697؛ منتهی الاَّمال، ج 1، ص 174؛ انوار البهیه، ص 61/ [2].بحارالانوار، ج 42، ص 5 - 2 - 6 - 2/ [3].بحارالانوار، ج 99، ص 165/ [4].الامامْ و السیاسْ، ج 1، ص 160/ [5].تذکرْ الخواص، ص 177/ [6].تاریخ طبری، ج 3، ص 157/ [7].این شخص در سایر منابع محمد حنیف ثبت شده و ظاهراً غیر از محمد حنفیه فرزند آن حضرت میباشد/ [8].مروج الذهب، ج 2، ص 412/ [9].القصص الجزائری، ص 351/
    http://www.porsojoo.com/fa/node/33384
    ویرایش توسط sa_mohammad_mo : ۱۳۸۸/۱۱/۱۰ در ساعت ۲۱:۲۳
    پیر بگفتا همه آن مه رخان*** در نظرم مهر بدین سو شود
    نیک بگفتند همه مه روان*** مه رخی از آل علی شه شود


  8. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    32
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1

    راهنما




    نقل قول نوشته اصلی توسط sa_mohammad_mo نمایش پست
    برای روشن شدن محل دقیق شهادت حضرت امیرمؤمنان علی(ع) نگاهی کوتاه به برخی از منابع تشیع و تسنّن میافکنیم و به زوایای آن واقعه دردناک و تأسف‏بار به نظاره مینشینیم. نخست به خلاصه داستان شهادت آن حضرت اشاره میشود و سپس نگاهی به متون برخی از منابع شیعه و اهل سنت خواهیم داشت/
    مستنداتی که ارائه فرمودید با یکدیگر تعارض دارند!
    نویسنده ی این مطلب قصد داشته است که ضربت خوردن امام علی را در محراب ثابت نماید، اما در میان مستندات خودش گزارشاتی آورده که ثابت میکند ضربت خوردن در خارج از محراب و خارج از حال نماز بوده. گویا نویسنده ی محترم، حتی مطالبی را که مینوشته یا کپی میکرده است را مطالعه نکرده تا بداند که خودش مستنداتی بر علیه مدعای خودش ارائه داده!

    نقل قول نوشته اصلی توسط sa_mohammad_mo نمایش پست
    امیرمؤمنان(ع) در سحرگاه شب نوزدهم ماه رمضان سال چهلم هجرت، طبق معمول برای اقامه نماز جماعت صبح از خانه به مسجد کوفه روانه شد. آن شب باز کردن درِ خانه که از چوب خرما بود برای آن حضرت دشوار گردید، آن بزرگوار در را از جای بیرون آورد و کنار گذاشتو این شعر را خواند: اُشْدُدُ حَیاز یَمکَ لِلْمَوْتِ فَاِنَّ الْمَوْتَ لاقیکاوَ لا تَجْزَعْ مِنَ الْمَوْتِ اِذا حَلَّ بِوادیکا کمربند و سینه خود را برای مرگ ببند، زیرا مرگ تو را دیدار خواهد کرد، و از مرگ اندوهناک مباش و بی تابی مکن در وقتی که در خانه تو فرود میآید. آن گاه به سوی مسجد حرکت کرد. اول دو رکعت نماز خواند و سپس بالای بام رفت تا اذان بگوید. با صدای بلند اذان گفت که صدایش به گوش تمام ساکنان کوفه میرسید، سپس از بام پایین آمد و به محراب رفت و مشغول نماز نافله صبح شد، وقتی که خواست سر از سجده اولِ رکعتِ اول بردارد، در آن تاریکی، ابن ملجم آن چنان شمشیر بر فرق مقدس آن حضرت زد، که فرق سر آن بزرگوار تا نزدیکی پیشانی شکافته شد. امام علی(ع) در این هنگام گفت: «بِسْمِ الله وَ بِالله وَ عَلی مِلَِّْ رَسُول الله فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبه، به نام خدای و برای خدا و بر دین رسول خدا، به خدای کعبه سوگند رستگار شدم». سپس مقداری از خاک محراب را برداشت و روی زخم سرش پاشید و این آیه را خواند: (مِنْها خَلَقْناکُمْ وَ فِیها نُعیدُکُمْ وَ مِنْها نُخْرِجُکُمْ تارًَْ اُخْری)، ما شما را از خاک آفریدیم و در آن باز میگردانیم و از آن نیز بار دیگر شما را بیرون میآوریم/ در این لحظه جبرئیل بین زمین و آسمان فریاد زد: «تَهَدَّمَتْ وَ الله اَرْککانُ الْهُدی، وَانْطَمَسَتْ اَعْلامُ التُّقی وَانْفَصَمَتْ الْعُرْوَِْ الْوُثْقی، قُتِلَ ابْنُ عَمِّ الْمُصْطَفی، قُتِلَ عَلِیُّ الْمُرْتَضی، قَتَلَهُ اَشْقَی الاْ َشْقیأِ»، سوگند به خدا استوانه‏های هدایت، ویران شد، و نشانه‏های بزرگ تقوی تاریک گردید، و دستگیره محکم ایمان شکسته شد، پسر عموی مصطفی(ص) کشته شد، علی مرتضی کشته شد، او را شقیترین اشقیا کشت.{1}
    منبع مهم این گزارش، منتهی الامال است که در پست اول بیان شد که اساسا آغاز انتشار عمومی تحریف تاریخی محل ضربت خوردن امام علی، مشخصا از منتهی آلامال شروع شده، خود شیخ عباس قمی هم خبر ضعفی را از «الفتوح» مستند قرار داده که بیان گردید. اکنون عجیب است که شما به همان منبعی استناد میکنید خودش باعث انتشار این دروغ تاریخی بوده!

    ضمن آنکه بافته های بی سر و ته در این گزارش بطور نازیبایی خود نمایی میکند. مثلا آنجا که میگوید امام علی نتوانست در را باز نماید و مجبور شد در را از پاشنه خارج نماید (گویا داستان سرا قصد داشته القاء نماید که در چوبی هم از نزدیک بودن ترور امام علی آگاه بوده و آگاهانه اراده کرده است که مانع خروج ایشان از خانه بشود! عجبا از این گزافه گویی ها). همچنین آنجا که میگوید با ضربت خوردن امام علی، جبرئیل فریاد بر آورده است(!). جا دارد از بافنده ی این داستان سوال کنیم او چگونه صدای جبرئیل را شنیده؟ خودش شنیده یا دیگران شنیده اند و برایش نقل نموده اند! چند نفر صدای جبرئیل را شنیده اند؟

    همچنین بافنده محترم، کم حافظه یا جاهل هم بوده است، چون ادعا کرده جبرئیل با ضربت خوردن امام علی، گفته است "علی مرتضی کشته شد"، حال آنکه امام علی در آن زمان تنها ضربت خورد و چند روز بعد کشته شد! گویا قصه پرداز محترم نمیدانسته است که امام علی در آن شب فقط ضربت خورد و کشته نشد و سخنان اشتباه در دهان جبرئیل نهاده! شاید هم جبرئیل اشتباه کرده و امر بر جبرئیل مشتبه شده!

    نقل قول نوشته اصلی توسط sa_mohammad_mo نمایش پست
    و اما مکان و زمان شهادت در برخی از منابع شیعی و اهل سنت:

    1. مرحوم علامه مجلسی؛ با نقل حدیثی از امام علی بن موسی الرضا(ع) مینویسد: هنگامی که ابن ملجم - لعنْ الله علیه - بر سر مبارک علی(ع) ضربت شمشیر را میخواست وارد سازد با خود همدستی داشت که ضربت او به دیوار برخورد کرد اما ابن‏ملجم در حالی که علی(ع) در سجده بود، ضربتی بر فرق مبارک آن حضرت وارد ساخت.{2}
    ای کاش نویسنده به خودش زحمت میداد و سلسله ی نقل روایت را ذکر میکرد. نه اینکه با گفتن "امام رضا گفت: ..." خودش را راحت نماید.

    نقل قول نوشته اصلی توسط sa_mohammad_mo نمایش پست
    2. سید بن طاووس در کتاب «مصباح الزائر» در ضمن نقل زیارت جامعه ائمه المؤمنین(ع) به نقل از ائمه معصومین(علیهم السلام) مینویسد: «و انتم بین صریع فی المحراب قد فلق السیف هامته»;{3} و بعضی از شما اهل بیت(علیهم السلام) در محراب عبادت به زمین افتاده در حالی که شمشیر زهرآلود فرق مبارکش را شکافته است. و این دلیل دیگری است که امیر مؤمنان علی(ع) در محراب عبادت به شهادت رسیده است/
    3. «ابن قتیبه دینوری» از مورخین شهیر اهل سنت در کتاب معروف الامامْ و السیاسْ، حادثه شهادت امیرمؤمنان علی(ع) را چنین گزارش کرده است: در صبح روز جمعه که ده روز از ماه رمضان، در سال چهلم هجرت باقی مانده بود، علی(ع) از منزل خود برای اقامه نماز وارد مسجد شد و هنگامی که در محراب عبادت نماز را شروع کرد ابن‏ملجم بر او حمله کرد و در حالی که گفت: الحکم لله لا لک یا علی! با ضرتب شمشیر فرق مبارک علی را شکافت و علی(ع) گفت: «فزت و رب الکعبه».{4}
    4. دانشمند معروف اهل تسنن «سبط بن جوزی» مینویسد: هنگامی که حضرت علی(ع) در محراب عبادت قرار گرفت چند نفر به او حمله‏ور شدند و ابن‏ملجم ضربتی بر آن حضرت فرود آورد و بلافاصله با همراهانش گریختند.{5}
    @ در اینجا هم سلسله ی نقل و روایان مجهول است. لطفا مرقوم فرمایید.

    نقل قول نوشته اصلی توسط sa_mohammad_mo نمایش پست
    5. محمد بن جریر طبری در تاریخ خود کیفیت شهادت امام علی(ع) را به نقل از محمد حنفیه{6} چنین گزارش کرده است: آن شب من در مسجد بودم و عده‏ای دیگر نیز در مسجد بیتوته کرده و مشغول عبادت بودند. نزدیک صبح امیر مؤمنان علی(ع) وارد مسجد شد و با صدای بلند فرمود: ایُّها الناس، الصلاْ، الصلاْ متوجه نشدم که آیا آن حضرت بعد از عبور از درگاه مسجد این کلمات را گفت یا قبل از آن. ناگهان چشمم به برق شمشیری افتاد و در آن لحظه شنیدم که یکی میگفت: الحکم لله یا علی لا لک و لا لاصحابک، شمشیری را دیدم و بار دوم همان ضربت بر امام(ع) وارد آمد. علی(ع) فرمود: نگذارید مرد قاتل فرار کند جمعیت حاضر در مسجد ضارب را احاطه کردند.{7}

    شگفتا که نویسنده ی محترم حتی به خودش زحمت نداده که آنچه را می نگارد (یا کپی میکند)، یک مرتبه بخواند تا اینکه اینگونه خودش به دست خودش سندی بر رد مدعایش ارائه نکند. همچنانکه در پست اول هم گفته شد، طبق گزارش طبری امام علی در محراب ضربت نخورده است. نویسنده در اینجا گزارشی از طبری بدست داده که حاکی است امام علی در حین ورود به مسجد ضربت خورده است و محمد حنفیه صراحتا گفته است که قبل یا بعد از عبور از درگاه مسجد ضربت وارد شده. اگر نویسنده هم همین روایت را که خودش بدان استناد کرده را قبول دارد، جای تقدیر است که ایشان هم حقیقت را قبول کرده اند.


    نقل قول نوشته اصلی توسط sa_mohammad_mo نمایش پست
    6. «ابوالحسن مسعودی» مورخ نامدار اهل سنت در قرن سوم هجری نیز در مروج الذهب مینویسد: ابن ملجم با همدستان خود در مقابل دری که علی از آن جا وارد مسجد میشد مخفی شدند، علی(ع) هر روز هنگام اذان صبح میآمد و مردم را برای نماز بیدار میکرد ابن ملجم بر اشعث که در مسجد بود گذر کرد و اشعث به او گفت: صبح تو را رسوا کرد. حجر بن عدی که این سخن را شنید گفت: ای اعور! او را به کشتن دادی خدا تو را بکشد. در این لحظه علی(ع) وارد مسجد شده و ندا میداد: ای مردم برای نماز آماده شوید. ابن‏ملجم و یارانش به او حمله کرده و میگفتند: «الحکم لله لا لک»، ابن ملجم با شمشیر ضربتی بر پیشانی آن حضرت زد.{8}

    باز هم شگفتی مان مکرر شد! باز هم نویسنده ی محترم در اینجا خودش سندی غیر قابل انکار ارائه کرده است که ثابت میکند امام علی در حین ورود به مسجد و زمانی که مردم را به نماز فرا میخوانده است ضربت خورده است. گویا نویسنده ی محترم خودش هم حتی یکبار گزارش مورد استنادش را مطالعه نکرده است، وگرنه سندی را بر خلاف مدعای خودش در اختیار ما نمیگذارد!


    نقل قول نوشته اصلی توسط sa_mohammad_mo نمایش پست
    7. سید نعمت الله جزایری از محدثین قرن دوازدهم هجری در کتاب قصص الانبیأ خود روایتی را از پیامبر اکرم(ص) نقل میکند که دلالت روشنی بر شهادت علی(ع) در محراب عبادت دارد. او میگوید: روزی رسول الله(ص) به علی(ع) فرمود: «یا علی صبر تو چگونه خواهد بود آن روزی که فرق تو شکافته شده و محاسنت از خون سرت رنگین شود در حالی که تو در محراب عبادت سجده کرده‏ای؟! علی(ع) فرمود: یا رسول الله! آن جا مقام شکر است نه مقام صبر.{9}
    قصه ها و داستانهای «قصص الانبیأ» ارزش و سندیت ندارند. از کی «قصص الانبیأ» که مملو از داستاهای عامیانه است مرجع روایی شده که از پیامبر نقل حدیث میکند؟ لطفا سند و مرجع و سلسله ی این روایت را ذکر نمایید.

    نقل قول نوشته اصلی توسط sa_mohammad_mo نمایش پست
    از متون تاریخی فوق که از منابع معتبر اهل سنت و شیعه میباشند چنین برمیآید که محل شهادت علی(ع) محراب عبادت و در حال نماز در مسجد کوفه بوده است/
    همچنانکه مشاهده شد، گزارش منتهی الامال فاقد ارزش و حجیت است و بیشتر به داستان سرایی و افسانه بافی های عامیانه می ماند تا نقل تاریخ.
    در دو سه مورد هم سلسله ی نقل نامشخص بود.
    جالبتر از همه اینکه دیدیم نویسنده ی محترم، دو گزارش مهم و معتبر از طبری و مسعودی را ذکر کرده که هر دو گزارش بیانگر ضربت خوردن امام علی در خارج از محراب و خارج از حالت نماز است. مشخص نیست که بالاخره نویسنده میخواهد ثابت کند ضربت خوردن در حال نماز بوده یا خارج حال نماز. گوییا نویسنده ی محترم خودش مردد بوده یا خودش میدانسته که ادعایش باطل و فاقد سند تاریخی است و از اینرو آخشیج نگاری و مشوش گویی و پریشان قلمی از وی دیده میشود.

    همچنانکه خواننده مشاهده میکند، حتی افرادی که ادعا دارند امام علی در محراب ضربت خورده، اذعان دارند که منابع معتبر و مهم تاریخی گویای ضربت خوردن امام علی در محراب نبوده است.

    از همینجا به پاسخگوی محترم سایت مستطاب و فخیمه ی www.porsojoo.com هم عرض خسته نباشید و احترام داریم.

    ویرایش توسط باقرخان : ۱۳۸۸/۱۱/۱۱ در ساعت ۱۴:۴۳


  9. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    606
    تشکر:
    1
    حضور
    20 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط باقرخان نمایش پست
    بر اساس حدس و گمان های من عندی شما نمیتوان مستندات تاریخی را زیر سوال برد عزیز من. اگر ایرادی به مستندات دارید بفرمایید, در غیر اینصورت حقیقت را قبول کنید و بپذیرید که امام علی نه در محراب و در حین نماز، بلکه در خارج از حال نماز ضربت خورده است.

    ضمن آنکه امام علی در سحرگاه راهی مسجد بوده است نه میدان نبرد تا بخواهد ساز و برگ نبرد به همراه داشته باشد یا هشیاری لازم جهت پرهیز از غافلگیری توسط دشمن کمین کرده را داشته باشد. امام علی هم به همان سادگی که میتوان هر انسانی را غافلگیر کرد و او را کشت, غافلگیر شده و ضربت خورد.

    حاشیه: بنده در تاپیکی دیگر ادعا نمودم که ضربت خوردن امام علی در محراب, یکی از تحریفات تاریخی شیعیان است. همچنین ادعا کردم که امام علی در کعبه متولد نشده, بلکه در خانه ی ابوطالب زاده شده و دیگران از بنده سند و مدرک خواستند. بنده هم فعلا در اینجا جستاری را پیرامون اولین مدعای خود آغازیدم.
    تاریخ را خوب بخوانید با دقت و بدون غرض ورزی
    ۩۩۩... پس بگذارید سرسپردگی به خداوند لباس درونتان باشد نه نمایش بیرون...در پنهان ترین لایه های روحتان باشد، نه آواز آشکار لبهایتان.... بگذارید سرسپردگی به خداوند در میان استخوان دنده هایتان باشد...۩۩۩

  10. تشکر


  11. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    32
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1




    آیا همه ی کارشناسان و دوستان گرامی پذیرفته اند که ضربت خوردن امام علی در خارج از حال نماز بوده است؟ کسی پاسخی ندارد؟


    این هم نقل‏های دیگری که تایید میکند امام علی در حین اقامه ی نماز ضربت نخورده است:


    «در شب 19 ماه رمضان سال 40 هجری، ابن ملجم و هم دستانش شبیب بن بجره، وردان بن مجالد و اشعث بن قیس، در آن قسمتی که حضرت علی(ع) برای نماز وارد مسجد میشد، نشستند. حجر بن عدی نیز در آن شب در مسجد خوابیده بود، ناگهان شنید که اشعث به ابن ملجم میگوید: «آنچه را مقصودت بود (یعنی حضرت علی(ع» را دیدم». حجر بن عدی فهمید که توطئه‏ای در کار است؛ از این‏روی سریع از مسجد خارج شد و در بیرون مسجد به امیرالمؤمنین(ع) خبر داد، ولی آن حضرت با گفته او مخالفت نمود و وارد مسجد شد. در این هنگام ابن ملجم خود را به آن حضرت رساند و ضربت شمشیرش را بر آن حضرت فرود آورد.[1]

    قرب الاسناد نیز نقل میکند که حضرت علی(ع) هنگامی که مردم را برای نماز صبح بیدار میکرد، عبدالرحمان بن ملجم با ضربه شمشیر بر سر مبارک آن حضرت زد. حضرت علی(ع) خودش را روی زانوهای او انداخت و او را گرفت، تا این که مردم آمدند و... .[2]

    [1] اعلام الوری، طبرسی، ص 200
    المناقب، ابن شهرآشوب، ج 3، ص 312
    روضْ الواعظین، محمد بن حسن فتال نیشابوری، ص 133

    [2].قرب الاسناد، عبدالله بن جعفر حمیری قمی، ص 67
    بحارالانوار، علامه مجلسی، ج 42، ص 205 - 206



  12. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,699
    مورد تشکر
    103 پست
    حضور
    39 روز 13 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0







    با سلام و درود

    1. در منابع تاریخی دو نقل در مورد نحوه ضربت خوردن حضرت علی علیه السلام بیان شده است؛ یکی در هنگام ورود به مسجد، و دیگری در محراب و هنگام سر بر داشتن از سجده.


    2. نقل اول، یعنی ضربت خوردن هنگام ورود حضرت به مسجد، از نقل دیگر قوی تر است.


    3. این مطلب ذره ای از مقام شامخ و ملکوتی امام علی علیه السلام نمی کاهد. و این بر همگان روشن و مسلم است.


    4. این مطلب ارتباطی با حقانیت و اعتبار و جایگاه شیعه اثنی عشری ندارد تا بخواهد موجب کم یا زیاد شدن چیزی شود و یا دیگران از آن سوء استفاده نمایند.


    5. همانطور که این مطلب موجب خدشه وارد نمودن بر منابع شیعی نمی شود. چرا که در منابع هر دو قول مطرح شده و عالمان دین، آن قول که از اعتبار بیشتری برخوردار است را انتخاب نموده اند.


    بنابر این، موضوعی نیست تا کسی بخواهد آن را دستمایه قرار داده و از آن سوء استفاده نموده و آن را به اعتبار و جایگاه شیعه ارتباط دهد.











    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.




  13. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    32
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی قرآنی نمایش پست
    با سلام و درود
    درود.

    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی قرآنی نمایش پست
    1. در منابع تاریخی دو نقل در مورد نحوه ضربت خوردن حضرت علی علیه السلام بیان شده است؛ یکی در هنگام ورود به مسجد، و دیگری در محراب و هنگام سر بر داشتن از سجده.
    لطفا برخی از آن منابع تاریخی که مدعی هستند امام علی در حین نماز ضربت خورده است را مرقوم فرمایید. آنچنان که عرض شد، قدیمی ترین منبعی که این خبر را نقل کرده، همان «الفتوح» «ابن عاصم کوفی» است که در اواخر قرن دوم نگارش یافته و نمیتواند قابل استناد باشد. حتی خود علمای شیعه هم در گذشته این کتاب و نویسنده ی گمنام آنرا به رسمیت نشناخته اند و خبر وی را مستند قرار نداده اند، لکن در دوره ی معاصر ، همین خبر ضعیف از یک نویسنده ی گمنام، توسط عباس قمی در منتهی الامال وارد شده و این تحریف تاریخی، از منتهی الامال به جاهای دیگر وارد شده و به سرعت با تبلیغات روحانیون شیعه، در میان عامه ی مردم هم منتشر گردیده است. بنابراین تا جاییکه بنده میدانم سند تاریخی موثقی در اینمورد وجود ندارد و بنده نمیدانم منظور شما از "منابع تاریخی" چیست؟!

    به هر حال منتظر میمانم که مستندات خودتان را ارائه کنید یا اینکه حرفتان را پس بگیرید. لطفا بفرمایید کدام منبع قابل استناد در قرن اول و دوم چنین نقلی داشته اند؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی قرآنی نمایش پست
    2. نقل اول، یعنی ضربت خوردن هنگام ورود حضرت به مسجد، از نقل دیگر قوی تر است.
    بنده فرمایش شما را اینگونه تصحیح میکنم که نقل مربوط به ضربت خوردن در حین نماز، پایه و اساس تاریخی ندارد و باید متروک بشود و همان نقل اول تنها نقل موثق در منابع تاریخی است.

    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی قرآنی نمایش پست
    3. این مطلب ذره ای از مقام شامخ و ملکوتی امام علی علیه السلام نمی کاهد. و این بر همگان روشن و مسلم است.
    کسی هم نگفت که با اثبات بطلان نظر شیعه در اینمورد، از مقام امام علی کم میشود. اما وظیفه حکم میکند که دیگران از خطا و اشتباه بیرون آوریم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی قرآنی نمایش پست
    4. این مطلب ارتباطی با حقانیت و اعتبار و جایگاه شیعه اثنی عشری ندارد تا بخواهد موجب کم یا زیاد شدن چیزی شود و یا دیگران از آن سوء استفاده نمایند.
    البته جای سوال است که اگر واقعا این موضوع ارتباطی با "حقانیت و اعتبار و جایگاه شیعه اثنی عشری" ندارد (که البته بنده هم معتقدم که ندارد)، پس چرا شیعیان امروزه اینقدر بدون داشتن دلیل، اصرار دارند که امام علی در محراب ضربت خورده و اینقدر روی این قضیه پا فشاری داشته و تبلیغات سوزناک میکنند؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی قرآنی نمایش پست
    5. همانطور که این مطلب موجب خدشه وارد نمودن بر منابع شیعی نمی شود. چرا که در منابع هر دو قول مطرح شده و عالمان دین، آن قول که از اعتبار بیشتری برخوردار است را انتخاب نموده اند.
    اینجا کاملا خلاف گویی و حتی تناقض گویی کردید!
    شما از طرفی در بالا قبول کردید که نقل مربوط به ضربت خوردن در محراب نسبت به نقل دیگر بسیار ضعیف تر است، اما از طرفی میگویید که "عالمان دین، آن قول که از اعتبار بیشتری برخوردار است را انتخاب نموده اند". اما این با واقعیت مغایرت دارد، چون لااقل امروزه شاهدیم علمای شیعه که شما از آنها یاد میکنید، همان نقل بسیار ضعیف (و به زعم بنده باطل) را گرفته اند و شدیدا در رسانه ها و منبرها روی آن تبلیغات میکنند (خصوصا در ایام سالروز ضربت خوردن امام علی).

    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی قرآنی نمایش پست
    بنابر این، موضوعی نیست تا کسی بخواهد آن را دستمایه قرار داده و از آن سوء استفاده نموده و آن را به اعتبار و جایگاه شیعه ارتباط دهد.
    جای تقدیر و تشکر است که جنابعالی بعنوان فردی مطلع و آگاه و پاسخگو در مورد مسائل مذهب تشیع، در محیطی عمومی قبول فرمودید که نقل محکم و قابل استنادی بر ضربت خوردن امام علی در محراب وجود ندارد، بلکه ایشان در حین ورود به مسجد ضربت خورده است.
    البته بدون شک بنده هم قصد سوء استفاده از این قضیه را ندارم و تنها هدفم این بود که بطلان این تحریف تاریخی را نشان بدهم.

    البته در همینجا میتوان سوالی مطرح کرد و علما و روحانیون و خطبای شیعی را به پرسش کشید که اگر خود آنها هم میدانند که امام علی در محراب ضربت نخورده است، پس چرا به مردم ناآگاه دروغ میگویند و واقعیت های مسلم تاریخی را تحریف میکنند و با تبلیغات سنگین در کتابهای درسی و در منبرها و رسانه ها بعنوان واقعیتها حتمی الوقوع تاریخی به مردم قالب میکنند؟؟؟


    البته یک تحریف تاریخی دیگر و دروغ دیگری که به مردم گفته میشود، این است که امام علی در کعبه متولد شده است، حال آنکه ایشان در خانه ی ابوطالب متولد شده! بنده سعی میکنم که بزودی این مورد را هم در تاپیک مستقلی با ذکر مستندات تاریخی ثابت بکنم. عجیب است که شیعیان هم در مورد نحوه ی ولادت امام علی تاریخ را تحریف میکنند و هم در مورد وفات ایشان. خوشبختانه در موضوع وفات ایشان روشنگری شد، در مورد ولادتشان هم اینچنین خواهیم کرد.


    بنده بی صبرانه منتظر پاسخ شما و همه ی دوستان هستم.


  14. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    606
    تشکر:
    1
    حضور
    20 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط باقرخان نمایش پست
    درود.
    نقل قول نوشته اصلی توسط باقرخان نمایش پست





    البته یک تحریف تاریخی دیگر و دروغ دیگری که به مردم گفته میشود، این است که امام علی در کعبه متولد شده است، حال آنکه ایشان در خانه ی ابوطالب متولد شده! بنده سعی میکنم که بزودی این مورد را هم در تاپیک مستقلی با ذکر مستندات تاریخی ثابت بکنم. عجیب است که شیعیان هم در مورد نحوه ی ولادت امام علی تاریخ را تحریف میکنند و هم در مورد وفات ایشان. خوشبختانه در موضوع وفات ایشان روشنگری شد، در مورد ولادتشان هم اینچنین خواهیم کرد.

    بنده بی صبرانه منتظر پاسخ شما و همه ی دوستان هستم.

    دوست عزیز باقر خان حق با شماست علی نه در کعبه متولد شد نه در حین نماز کشته شد ....

    راستی مگر علی نماز هم میخواند من که بعید میدونم ... شما چطور جناب باقر خان .... راستی من

    جای شنیدم که علی اصلا مسلمان نبود و برای مال و منال و حکومت بعد از پیغمبر مسلمان شد

    اخر میدانی ایشان ( از یهودیان شنیده بود پیغمبری میاید و سریعا جلوتر از همه و در دوران

    کودکی قبل از همه اسلام اورد تا اولین مسلمان تاریخ باشد انهم فقط برای ثروت و مقام .... عجب

    دنیایی که انسان برای ثروت چه ها که نمیکند !!!!

    در ضمن ازدواج علی با حضرت فاطمه دختر گرامی حضرت رسول به این خاطر نبود که علی بر


    ابوبکر و عمر و دیگران فضیلت داشت !!؟؟ .... ابدا انان صد در صد و طبق تمامی شواهد و مدارک


    تاریخی از علی بالاتر بودند و علی حتی به گرد پای ایشان نمیرسید ولی چون از قدیم و ندیم گفته

    اند عقد دختر عمو و پسر عمو را در اسمانها و از بچگی بسته اند حضرت محمد هم مجبور شد برای

    حفظ این سنت حسنه علی و فاطمه را به عقد هم در بیاورد ....

    راستی تولد حضرت علی در کعبه نبوده و ان شکافی که در دیوار موجود است هم به علت نشست

    دیوار کعبه بوده و تمامی شواهد و مدارک تاریخی براین مساله دلالت دارد که صد البته مقصر کسی

    نیست جز حضرت ابراهیم که کم کاری ایشان در ساخت کعبه منجر به بروز یک مشکل دینی در طول

    1400 سال شد ... و صد البته وهابیان عزیز که جز خدمت به خلق و نشر حقایق دین کاری ندارند که

    انجام بدهند این شکاف را پوشاندند تا اختلاف میان شیعه و سنی بوجود نیاید....

    راستی خوانندگان این پست بدانند که هیچ فضیلتی نیست که تنها علی در بین جمیع مسلمانان تنها

    کسی بود که بت نپرستید و در ضمن چون نابالغ بود مسلمانی وی قابل قبول نیست این را با تمامی

    مدارک و ادله موجود در تاریخ مینویسم میگویید نه بروید بگردید ... باقر خان این را هم من به جای

    شما اثبات کردم ..

    و در ضمن علی هیچ فضیلتی در علم و عمل هم نداشت و شایعه که میگوییند خلیفه دوم عمر

    گفته لولا علی لهلک عمر ( اگر علی نبود عمر هلاک میشد ) را هم این شیعه پخش کرده و در

    کتب اهل سنت به صورت کاملا مخفیانه وارد نموده اند .

    و در جنگها هم همیشه در صف اخر بود برای همین همیشه زنده میماند و کشته نمیشد باور کنید


    حاضرم قسم بخورم که علی در جنگ ها اصلا نبود کو مدرکی که بگویید علی در جنگ بدر شرکت

    کرد حتی در فیلم محمد رسوا... دیدیم که فقط شمشیر علی بود نه خود علی .. در جنگ احد هم

    که وضع معلومه در جنگ خندق هم زمانی که عمر بن عبدود برای مسلمانان رجز میخواند همه بجز

    علی برای جنگ با وی سر و دست میشکستند اصلا کار به ثبت نام کشید وقرار بر قرعه کشی

    شد ..اما تو بگو اگر از دیوار صدا در امد از علی هم درامد ... در جنگ خیبر هم قلعه به دست

    مسلمانان فتح شد نه علی چونکه در ان زمان هم علی چشم درد داشت ( این را از کتب خود

    شیعه استخراج کردم )... در جنگ حنین هم تنها کسی که فرار کرد علی بود و تمام مسلمانان در

    میدان حضور داشتند و عباس عموی پیامبر فریاد میزد علی برگرد همه هستند تو هم بیا اما کو

    گوش شنوا ..... این هم از شجاعت علی .... حالا هر کس مدرکی برای اثبات شجاعت علی دارد

    بیاورد این گوی و این میدان....

    در ضمن حقیر کاملا بر خلاف عقیده مسلمانان ادعا میکنم اصلا علی در مسجد هم کشته نشد

    و الا مسلمانان انقدر ها هم بد نیستند که شهادت یک شخص در مسجد و فضیلت شهادت

    را رها کنند و به شهادت در مسجد یا محراب ان بچسبند ... علی برای کاری از کنار مسجد عبور

    میکرد و کشته شد و اینکه ابن ملجم وی را غافلگیر کرده

    و به شهادت رساند ادعای بیش نیست چرا که هزارن جنگجو و مخالف علی در جنگها و کوچه و بازار

    علی را برای چندین بار غافلگیر کرده اند اخر علی همش به چاهش فکر میکرد و از عالم غافل بود .


    راستی ما چرا داریم وقت خود را با کسی تلف میکنیم که اصلا در مسلمانی وی شک داریم مگر

    علی مسلمان بود مگر علی نماز میخواند ... مگر علی جهاد کرد ... مگر علی علمی داشت ...یک

    عده شیعه متعصب جمع شده اند و یک سری خرافات برای علی بافته اند ...


    بی خیال علی شوید تا علی بماند و چاهش .... بگذارید علی به درد خودش بماند.... برویم برای

    اساس دین کار کنیم ...

    از مدیران گرامی سایت تقاضای عاجزانه دارم که هر بحثی راجع به علی میشود را حذف کنند تا وقت مردم و بیت المال حفظ گردد .

    دوست عزیز باقر خان شما هم وقت خود را بابت این مسایل هدر نده برو و اساس دین را کامل کن و محکم گردان...دین به شما احتیاج داره اساس دین خرایه ... همت کنید تا اسلام از بین نرفته....
    ویرایش توسط king81 : ۱۳۸۸/۱۱/۲۹ در ساعت ۱۶:۲۱
    ۩۩۩... پس بگذارید سرسپردگی به خداوند لباس درونتان باشد نه نمایش بیرون...در پنهان ترین لایه های روحتان باشد، نه آواز آشکار لبهایتان.... بگذارید سرسپردگی به خداوند در میان استخوان دنده هایتان باشد...۩۩۩


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود